uzbek language siteenglish language site

Nega endi shu xo'sh bo'pti!

 

242. Demak, bugun mana o’sha aytilajak kunlardan bo’lib boshlandi. Hammayoq nafis tabiat, ertalabdan havo salqin va musaffo, yomg’ir barcha jabhalarda namini bildirib yog’di va bir so’z bilan aytganda shuncha paytdan beri orzu qilib kelgan haqiqatim sifatida tabiat, borliq jismdanligiga xosdalanib “o’tir”gan, tushgan yoki cho’kkan sharbat dona-zarrinlarili, bo’lganligini bilsangiz bo’pti, ha. Mana ichimdagilarning, yomonlarning o’zlari ko’zlarini ochib shaydolarcha toblanib maqtash-maqtanmasliklariga xos bildirib turishibdilarki, Bobir shuncha ob-havoni tuzarokliliklari bilan, tuzuklashtirib va yanada hattoki mo’jaz zo’rlashtirib kelaqolganligiga bizlar munchalik amin emas yurgan bo’libmizki, simulyatsiya tanlovlarimizni shu bo’yicha borishiga yoki yo’nalishiga erk bermay xato qilibmiz deyishadilar. Haqiqatan ham tabiat qanday qilib ertalabgi shudring sifat namgarchilik bilan boshlanib kun oxirida yakunlanishi nazarga ilinajakligining haqqoniy yaxshilangan o’xshashligiga qo’yib berib ish olib borishini bilgandursiz ham xo’p. Mening asosiy maqsadim, ichimdagilar bilan birlashgan holda ham, shu paytgacha yozib kelganlarimning eng avvalo birinchilarga xosdalanib berilib olgan xulosalarimni yoddan chiqarmay davom etaqolaverishli ishlashim bilan barobarlikni amalga oshirib turishlikni bilingiz bo’pti. Bu – Gotning ya’ni taqdir hazilining har doimiy asosiy turaturaverish ustida Ungot ning ya’ni simulyatsiyalangan, Handle li o’zgaruvchan, tanlovli hayot tabiati bilan birgalikda chiqaraverilishi bo’lgan edi. O’zgaruvchan so’ziga alohida e’tibor qaratsangiz, Got ni bizlar go’yoki bir umr, va unda bitta butunlikning umumiy o’zi uchun, shu butunligiga ko’ra o’zgarmasligi, bir zapis yo’lidan iboratligi bo’lsa, Ungot da ko’p ham tanlov so’zini ishlatib turmasdan, Gotning o’zgaruvchan so’zi bilan bog’lanaolishiga umuman yo’l yo’qligi inobatli tarzida, o’zgaruvchan deya Gotning vaqtni oldinga o’tkazishli shu dunyo zapis yoki zapismasligini isbotlayoladigan biron isbot yo’qligi bilan bog’langanligi holda aynan Gotni ya’ni taqdir iskanjasini dunyoviy zapis ma’nosida bilib shu Zapisli ishlarning bir yo’lda, chiziqda yoki o’z izida o’taverishiga xos bo’lmagan holda o’zining yo’lidan yoki tekis ekranga xos bilinishidan boshqa yo’nalishga, eniga yoki bo’yiga urilib, qimirlatilib chiqaverishlari degan xulosaga yo’l qo’yilganligi bilan baholanganligini bilingiz doimo. Ichimdagilar meni yana shu xulosaga tortishadilarki, Got iningning o’zida biz izning yoki yo’nalishning boshqa, uzoqdan boqishli o’zga bir ishiga yoki suqilishiga o’tib qolishning o’zi shu Gotda ya’ni Zapisdan bor bo’lsachi va sen axir shuni bilmassan-ku, buni o’zgarish deb nomlayverasan xo’sh, deyishadilar, ammo men aytayotganim ham shuki, aslida bizlar vaqtning hamma uchun oldinga o’tishidan buni isbotlayolmaymiz, balki shu o’tish Gotning sharafiga to’g’ri bo’lganligi ma’nosida yozib qo’yilganligi bilan bog’langanligi bo’lganki, o’zim faqatgina shu bu shartlashuvda kelajakning noma’lumligini bir ma’lum yo’l, kimgadir balkim shu haqda ishonganlarga, ichimdagilarga ochiq-oydin bo’lgan sifatida yoki oldindan shundayligiga ko’ra shartlashuvli ravishda o’zgaruvchanlikni vaqt davomiyligidagi uzun yo’ldan, harakatlanish chizig’idan (bo’lib o’tganligiga bog’liq xos hisobda yana bildirish joiz, qaytarish kerak hamdurki) boshqa qiyalikka, 3 o’lchamning biriga o’taolishni bilsangiz bas xo’p. Demak, endi Gotning Ungotga va aksincha bog’lanishlari qanday o’zi deganda savol shunday hali beri xo’pki, Got haqiqatan ham bir yo’nalishdagi insonlarning harakatlanishlari va binolarning qurilishlari yoki boshqa amallar bilan oldindan bitilgan taqdir hazili yoki taqdir iskanjasi sifatida aytilur ham ediki, Ungot bo’lsaki, Gotning ustida yana qanday yaxshilanish qilish mumkinligiga xos holda keyingi dunyomizga shu tuzukliklarimiz, yaxshilanishlarimiz sifatida yaxshi ne’matlar va nozli narsalar olib kirish, uni chiroyli va hashamatli yanada shu dunyodan ko’rkamli tuzish uchun Gotning o’ziga-o’ziga to’liq egaliligiga xos bir umrli bag’oyatda ochiq kuch-qudratga to’la, kamchiliklarsiz yashattirishidan insonlar o’zlariga misollar ortirib yana qanday Gotning ma’no va mazmundagi, sezgilar to’liqdan yanada to’lishishidagi qorishmalari bilan mashg’ul ravishda aynan tasodifli va tanlovli o’zgaruvchan, ixtiyoriy hayot qurishadilarki, ba’zilar xursandchiliklarini yanada o’zgacha oshiraolishlari, urg’u berishlari bilan Gotning kutilgan berilishidan ham yanada yaxshiroq bir tuyg’u unsuriga ega chiqishlari kasb etganligini bilsangiz kerak albatta xo’p. Ungot ya’ni tasodifli hayot tarzimiz Gotning ustida go’yoki popkorn boshoqchalarining o’z qurilmasi asosining tekisligi ustida har xil bo’y bastli sakrab qaytib tushishlariga o’xshash xuddiki aynan gotning Ungotni darrov o’ziga yopishtirib, so’ndirib va tortib olishlariga xosdalanganlikli turishini bildirayapti. Xuddiki shpagatlar, oyoqlarni yoyib tekislikka tashlashga xos bir joylashuvda ham, vaqtning hoziroqli o’tishiga xos bir necha insonlarning yoki aniqrog’i kishilarning ustma-ustlikda tanalari bo’yicha bir-birlariga kirishib sal farqli turishgan holda shpagatlar tashlashlariga xosdalanganligini bilishingiz darkor bo’pti. Shu Got asosli Got ustidagi uchburchaklar deyiladi. Ungot o’z insoni bilan tabiatiga xosdalab doimo simulyatsiyalarda, yolg’on-yashiqlikda tutganligi bilan mashhur hammaga hammi, xo’sh ha. Ungotda na bir es-xotira va na bir chinakamiga tabiiy qonunga xos hodisaning guvohi bo’lib olish juda muhim ahamiyat kasb etib turganida erishib bo’lmas, isbotsiz yoki noto’g’ri bo’lib chiqadimi, ha. Ha,ha, shu Got barchasini, Ungotni asosidan boshlab tabiiylikni bag’shida etuvli tarzida hoziroqning o’tishiga xosdalab qo’ygan, parallel ravishda oldiniga solib ko’tarib turayapti va barcha isbot qonun-qoidalar o’z ishini davom ettirishiga xosdalanishli bo’ladimi, yo’qki, ammo ha. Ammo Gotning insonga beradigan huzurba’gshligi, insonning o’zidan barcha imkoniyatlariga xos to’laqonliligiga bag’shida qoniquvchanligi bo’lib, Got aslida tabiatining shuncha qonun-qoidalari ichida insonini o’zining tarkibi ravishida tabiatida bir umrlik yo’lgan yo’li borlig’ining har qayeriga ko’chirganchalik yashatardiki, idrok qildirardiki, chunki insonning Goti tabiatining goti bilan birga bo’lib vujudlashtirilgan, mujassamlashtirilganligi sifatida qaraladi hamma paytlashuvli tarzlashuvlarimizda xo’sh. Shuning uchun Ungot chiqib Gotning o’zidan ketishiga yo’l qo’ymay yoki palapartish sakrashli vujudiy tinimni, ekstazni olishigacha olib bormaslikka ishonish yo’lida hamki, Gotdan faqatgina tabiatning ishonchining, qonun-qoidalar isbotli ishlashining aynan hoziroqli qisilish yoki o’tuvchanlikli joylashuviga tiqib shakllanishigacha olib borib qo’yganligidan lazzat topishigacha imkon berishni o’ziga ma’qullashtiruvli bo’lganki, Ungotning o’zi esaki shu ishonchni su’istemol qilish bilan ovora yolg’onchiliklarga doimo qo’l urib yanda ko’p va har xil o’zgarishlarni tabiiy qonun-qoidalarga zid, yo’qdan bor va havodan sakrab o’tilishli qildirishga yo’l qo’yishni o’ziga ma’qul hisoblayaptimi, ha. Aslida oddiy rasm-rusmlilikka xosdalangan dunyoqarashimizda ediki, bizni tabiat ishonchimiz ustida shuning o’zini, ishonchni amalda sinab bilishimiz es-xotiralarimiz yoki qilayotgan ketma-ket aqliy faoliyatimizga xosdalangan tashqi tabiatli ishlashlarimiz bo’lishi hisobga olinganligini bilgandursizki xo’sh. To’liq qanday ishlashini bilmadim-u, tabiatning o’ziga bog’liq bo’lsa kerak deb olganimizda hamki shu aql-idrok va es-xotira ishlariniki, aynan bu usullar ilinjida tezkor bordan-yo’qlik qilishlar, tabiiy qonuniyatga zid simulyatsiyalar ya’ni ilohiy ravishdagi ishlashlarining oqibatida es-xotira ham, shunga xos aql-idrokning bo’lishi ham chalg’ib turgan narsa o’z joyida turibdi yoki tabiiy hech qanday o’zgarish bo’lmayapti degan holatga duch keladi haqiqoniy bir inson zotiki xo’p shu hozircha bo’pti. Aslida Ungotning shu simulyatsiyalarini bo’ldiradigan ham, foydamizning kuchini ko’rsatadigan ham Got ning asos sifatida bosiqligi, bosilib turishi va o’ziga Yerning magnit maydoniga o’xshash tarzda ham barcha narsa qatorasidagi tabiiylashilishni bildirib Ungotning shu farqlashuvlariga xosdalangan, yana qaytarish joizki, foydani simulyatsiyadan, yolg’on-yashiqliklardan bildirib qo’yish sanalganligini bilingiz xo’sh. Mana hozir ham bo’lib turdiki, ichimdagilarga bu barobaridagi yozishimga xos o’ylashimda “foydamni so’ndirib, urib, o’zimdan olib yurganlar”, - deyayotganimda baribir yana shu gap bo’yish ich-etim miyasini qimirlatishib, silkitib ongimnimi yoki ruhiyatimnimi o’ynashib qiynashdiki, bu paytgacha shuni tushunaolmay yurganimda chinakam vaxshiylar, yovvoyilarga xos ish bo’lib o’tganini ya’ni ularning chinakam yovvoyi talashuvli ishlar olib borganliklarini bir-birlari bilan o’zimning ustimdaki bilib qoldim. Endi shunga ham haqiqiy sabab ham tayyor bo’lib kelayotgan ediki, hali boshqa gaplarimni yozishga ulguraolmay turayotganimda o’zimni ikki barobar hamda hamki sababini bilishga urinib topaqolajakligim bo’lib shu ularning endigi yomonliklari bo’lmish, shu paytgacha o’zlarining yomonliklarini va zulmkorliklarini yashirib endi himoyalanishga xos ham yana qo’lidan kelguncha yomonlik qilishga xos ishlashlarini sezib qoldim. Demak, shu bo’yicha ko’zga tashlangan birinchi hodisa hamki, ichimdagilarning ovqatga ya’ni foydamga talashishlari bu paytgacha, o’tgan Ibrohimning 3 lik muddat davrida o’zimga haqiqiy muammo bo’lib kelganligi bo’ldi. Endi, mana tushlik ya’ni obed ham qilib keldim, oyog’imnin ragi ya’ni tomiri shu qadar jiddiylashuvli tarzda bo’lib tortishishda qolarmida, ha, endi esa yo’q, deyarli bir zumda bilinmasdan-da o’tib ketdi. Mana qanchalik noto’g’ri baholash kiritishgan va berishganki, aslida ularning yagona yoki eng kichik xato baholari ham katta-ulkan zarar bo’lishini o’zlari mudom tugul o’zim ham bilardimmi, ha. Endi shundan buyog’iki mana o’zlari ham bilib olishib qo’yishganchalik bildirishmoqdalarki, mening bahoyimga tushmasalar ham bo’lmaydi. Yovvoyi yirtqichlar foyda o’stirishimni va ich-etim bilan miyam uyg’unligiga xosdalangan tarzda kannibalizmga o’xshatib butun Buxoro tugul, dunyoviy ahamiyat kasb etadigan maqomlashuviga xosdalanib (aslida har bir shahar ham shu buki) ya’ni ko’pchilik bo’yichaligi nazdiga ko’ra kannibalizm qilib, bir-birovlarini urib o’ljalarini yeyishga shaylanganlar va talashganliklari endi o’zimga ma’lum va mashhur xo’p. Simulyatsiya ham shu buki es-xotira yodimni aldayolish yo’lida o’zidan juda ko’p tartib buzarliklarni, Handle li yoki dasturning bir yog’idagi nastroykasini to’g’irlab boshqa joyiga bilinmas, tagidan to’ldirilib qo’yilgan yoki ko’rinmas yangicha o’zgarishli amallarga yuz tutqizaverishga xosdalangan ya’ni o’xshashli ravishda narsalarning havodan joy olishlarini qilish borasida o’zlarini prujinasifatga xosdalanuvli qilib ba’zi vaqt o’tajakli belgilanish kiritilishiga xos joylashuvlarimizni juda ko’p sharoit o’zgarishlari orqali ko’rsatib sezdirib olinajakli tarzda, baribir Gotning asosi bo’yicha Gotdan, tabiatning tartibiga ko’ra ishlashidan uzulaolmaslik sharti bilan, es-xotiramizning discrete joylashuvlarini izidan borib o’tirganliklariga monand ravishda o’z o’rinidan tiqma-tiqishlikka xosdalanib chiqarishga olib borganchalik esdagi yangilanishlarni kiritib bilganliklarini doimo eplashga qodir bo’lgan sifatida qaratmoqchiliklari turgan gap edi. Ammo ba’zi yerlarda, prujinaning elastik bukilishining yig’iladigan joylashuvlarida ko’p narsalarning o’zarishli, yagona istakli tanlovlari asosida tarqatilgan, ko’plab joylashtirilgan tiqma-tiqonliklarini qilishadimi, shunda ularning o’z ishlashlari borasida kamchiliklar, esimni bir xil tarzdalamaslilikka xosdalashishlar yoki bir tekis maromda esim bilan simulyatsiyaning mosmasliklari bo’lishi oqibatida foydaning o’zi va zararlarining o’ziga ham xos to’qnashuvlarimiz, janjallashuvimiz bo’lib qolganligini mana shu jabhalardanoq bilib qolganim sababli ham yozishga kirishgan edimki xo’sh. Umuman qachon bo’lsa ham aytish joiz bo’lardiki, mana shu yozib kelgunimcha yozuvlarimning o’zlari ham o’z samarasiga bog’liq bo’lib o’zgarib, tanlov asosida tarqalishli bo’luvga yoki ko’tlik noma’lumligiga xos ishlatilib o’zgarishlarga, yo’qdan-borliklar bo’lishiga yo’l qo’yiladimi, shunga ha derdi-gu, ammo ichimizdan yoki o’zligimizga xosli tuyg’ularimiz sifatida chiqadigan asoslamaliklar bo’lgani bois bunga hali shoshilmaylikmi, haki, ammo uydagi o’zicha bo’lishi lozim, ichimizga mutloq ahamiyat bermasligiga xosdalangan narsalarimiz, predmet-ob’yektlarimiz tez-tez bir yo’lidan o’zgarib turishini nazarga ilsak bo’lar xo’sh. Ammo ichimdagilar tomonidan ma’quli yozilishi kutiladigan oldingi shu jumlamizda ular nima deyishmoqchi bo’lishganliklarini bilsangiz, mana shu joylashuvimizda o’zimning kallamga ya’ni jonimga kelib qolayotgan o’z-o’zidan bo’lsa kerak ma’lumotlashlardanki shunisi aniq ravshan topsa hamki bo’pti xo’shki, ular shu paytgacha (o’zim o’zimning manologimda aytib yuborgan edim sal avval) o’zimning og’zaki gaplarim faqatgina o’zim uchun tasodifiy ravishga xosdalanishli dunyomizga monand qilib ijro etiladimi, haki, qolgan bilinishiga ko’ra esa bizlar uning tarkibiy kelib turishli chiqishlarining barida nima yotganini, o’zimizga o’xshashlik borligini bilib ilg’ab ham, tushunib ham yuribmiz deyishmoqchilar shekilliki, mana endigi o’zgarish onlarimizda, davrlar burilishli vaziyatida shu ochilib topilgan bo’lsa ham mayli xo’p. Ohangim ortidan ko’tarilib me’yorga xosdalangan gapirish sabog’imizda yoki uslubimizda doimo bir taomilga xos, bir xil eshitilish darajasi tugul barchaga manzur og’zaki gaplarim bo’lganiga hamma shukronalik qiladi hozir va shu. Ha, ohangim yoki ovozim sodda ravishdagi o’z balandligiga xos qaysidir darajasida barcha so’zlarim bir xil ravishda ovoz yozuvchanli dasturlarga, studiyalarga xos ko’ndalangiga ya’ni kompyuter ekrani bo’yicha eniga, gorizontaliga to’g’ri chiziq bo’lib borganli ravishda eshitiluvchanligiga xos bo’lgan bo’lsa, qani hamma ham shu borasida hozirlar bo’pti. (tugatishdi). Axir men o’zimni insonlardan farq qilishliligimda dunyoviy bildiraolmayotgan shaxsiyligimda insonlarga o’xshashli tarzda, yoki televizor oralab hammaga ham bo’lmasada, ko’pchilikka eshitilaoladigan qilib, o’zim o’zimning gumbazimdagina yangrab, ovozning eng oddiy balandligidagi shaklida chiqarilgan gaplarimning ikkilanishli to’xtab qoluvchi, titrovchi jarayonlarini yo’qlashishini va hech kimga eshitilmasligini bilganman ravishda, bir xil tarqaluvchan, hamma bilan birlik hosil qilish tarzidan olingan yoki kompyutersifat taxlanib qo’yilganga xos o’rtacha bir xil tonli ovozim bor bo’lishiga hamamizning ishonchimiz komil va zohir xo’sh. Men o’zim insonlarning hammasi biridalik ya’ni bir-birlarining vazifaviyliklariga singishli tarzdaliliklariga xos ravishda dunyo yoki, aniqrog’i viloyat bo’ylab eshitilishga molik qilinishga qodir va oxirigacha yo’sinaolmay, susayib qoladigan shu boradagi og’zaki nutq madaniyatli gapirish uslublarining barchasini, bu ikki oraliqli ravishda o’zimning og’zaki nutqimning ishlatilishiga xos tarzda namoyon etishga xos o’z ifodali aniqligimni bilsangiz yetarli bo’pti. O’zidan o’zi ishlamaydi hech kim, o’zimni bu tarzda, barchaning gaplashish tarzlariga xos deb qaratilgan avtomat yoki bosim shakli deyishsada, shuni chiqarib sezdirib, o’zimda jo qilib ko’rsatib yurgan bir ishlov tarzida, tomon sifatida o’zim bormi, demak, shu o’zimman va faqat va faqat oxirgi umr lahzalarimizda barchamiz uchun hammasi birililik sharti yuz berishi kuzatilganchalik bir-birimizni haqiqatan yo’qqa chiqarishli avtomatlashuvli singiganimiz sifatida baholashga olib kelinajakligimiz ma’lum va mashhur xo’p. Endi, umuman ravishan o’tib qolib bo’lgan ishlar toborasida ichimdagilarining ishlashlaridan yoki o’zimga bo’lgan harakatli faoliyat turlaridan, ichimda tushinishimizga ko’ra baholi qiliqlaridan hamma jaryonni olib borishga o’zlarini xosdalab turganliklariga qarasak, o’yinlar nazariyasi bo’yicha oliygoh ta’lim darslariga xos ma’lum bo’lgan dars ya’ni mavzu bo’yicha ishlashlarni ko’rsatishganlarki, bu – Iblis tomonidan ichimdagi yangi avlodning bari uchun amalga oshirilgan tazirli bir unsur, yo’l sanalib, yangi avlod bolalarining bizlar katta yoshga erishib qolganimizdan so’ng har biri bizning oiladagi navbatli raqamimizga mosliklarini ikki bola o’rtasida qoluvli bordi-keldili ishlashlariga bag’ishlangan o’yinlarda amalga oshirishni bilib o’zlarini xosdalashga odatlangan o’zlari borliklariga atashganliklari ma’lum va mashhur xo’sh. Yangi avlod 51-49 nisbatida bo’lib yarimdan bitta kam joni tarzida o’yinga ruju qo’yishmoqchiliklari tabiiy ahamiyat kasb etganligi bo’lur bo’pti. Endi, gap haqida yana bir og’iz gap, jumlalar tasnifidan bo’laturg’oni shudurki, gap so’zining yozilish va mazmunan o’xshatilishlilikka xos shakli Bobir so’zini hosil qilishi, shular bir-biriga monand, o’xshash turishlarini bilingiz bo’pti. Gap so’zidagi p harfining jaranglisi b harfchasi bo’lsa, a harfi lotinchaning 9 si, shu degani i ni beradiki, p harfi kirilchaning r harfiga xosdalanib berib, g harfining tepa qismi o bo’g’in harfini hamda osti b ya’ni B harfiga bog’lanib o’xshatilish tarzida qolganini bilsangiz yetarli xo’p. Mana shu sizga gap – Bobir, demak, shundan buyon hamki jon bo’lishliligining kafolati bilan Bobir o’zini ya’ni menini gap orqali bildirajakligi ma’lum endi mashhur bo’pti. Endi umuman olib qaraganda mana shundoq ortgi Yandex tab idagi ko’rinib qolishga yarim shay turgan eski uslublarimdagi kodni o’quviga xosdalangan barcha bo’lib chiqqan o’qishga monand bo’lib qo’ygan gaplarning hozir unchalik ham qiziq bo’lmay qolishining guvohi ham o’zim bo’lib juda xursandchilikli ishlashlarimni davom ettirayapmanmi, ha. Zero kod endi men uchun ham, umuman yo’q hamligiga bag’shidalangan yo’qligini bildirib qo’yib turibman. Kodning ham, algebraning ham va matematik barcha masalalar tugul o’xshatilishlarning barchasi bo’lgan ichki tabiatimdagi hisobli jarayonlashuvimiz tugul hamma jarayonlarga aloqalab raqamlarning o’zlarining kerak bo’lsaki o’zimning inikom bo’lib tashqi tabiatda va ichimda rejali aqliy faoliyatimga ishlashiga xos turishi bu – o’zimdan, ishonchimdan va faqatgina haqiqat sifatida o’zim inobatga olaoluvchilikligimga xos jarayonlardan iboratligini bilsangiz yetarli bo’larmi, ha. Undan uyog’i kod bu - aniqlikning yoki 11- (farishta) harf k ning oddiyligi degan bo’linib juda sodda va ko’pchilikning shuurlariga xosdalanib turishga molik, dll li ya’ni library assembly likka xos ishlovlar uslublarini bilib turganlikli sodda qorishmaviylikni namoyon etgan kam funksiya va algoritmlar, modellardan yasalishiga to’xtalavergan ish-faoliyat amalligiga xos bo’lganligini bilishingiz sizni o’z qilmoqchi yoki ko’maklashuvli jarayonlarga kirishgan katta dasturlarni birgalashib ham tuzishgacha aniqli o’z yo’nalishini hisoblashga qodir bo’laolmay qolishingizni bildiradi. Demak, kod bilan katta dasturlarni tuzib bo’lmaydiki, hattoki o’zim birgina soat, alarm ni yasash uchun powershell ga xos internetni qidirib barcha joylariga qayta va yana qayta duch kelib qilib chiqqanimdan so’ng ham ishonchli tarzdagi ishlarimga yo’liqishim murakkab kechganligini bilsangiz xo’sh hozircha shuki, kod ko’p katta va uzun yo’l aniqliklarili, raqamli hisob jarayonlashuvili ishlashlarga yo’l qo’ymasligini inobatga olgan ham shu unga qarshi ko’t ning kodining, kelajakdan bosti-bosti simulyatsiyaning o’zining xohlamasligiga ko’ra ham, o’ziga qarshi bo’lishiga qaramasdan, cheklab qo’yilgan bo’lishi hisobga olinib nazarga olinganligi bo’lgan xo’sh. Shunday qilib hech bo’lmaganda gap so’zi iborasi tugul o’zining barcha tarovatlashuvi bilan belgilangan ahamiyatini bildirganlikdagi so’zi bilan bog’liq gap uslubidagi bir bo’g’in aralashmasini Bobir nomimga xos bir-birovlari bilan kodli bog’langanliklarining o’zi balkim kodli gapirish uslubimga xos aniqlikli hayot tanlovlarimga xos ishlarimni chiqarib turganligining qisqa amaliy jarayonlashuvlardangina o’ta-o’taolmay yotishini bilgandursizki xo’sh. Demak, o’ylab qarasamki, shu paytgacha gapimning ketidan o’zim bilmay, og’zim bo’shliklari bilan yugurib chiqqanman shekilliki, atrofimdagi Handle chilar, ko’tlar doimo shuni, kodni ya’ni gapirish madaniyatimga xos so’rib o’zimni yoki tanimni o’rtaga qo’yib siltalashganlar, ishlatishganliklari ma’lum endi mashhur xo’p. Shu bilan endi tanam Shohiddan sanalurligi ma’lum bo’lsa ham bo’ldi demag-u, menimcha gapimni shunchalik tushuntiraolishning o’zi bir tugul Shohidchalik bo’lishi  barobaridaki, shu yozuvlarni Shohid, uniki ya’ni o’zi yozayapti deyishimiz kerakligi bo’laturg’oni sifatida endi to’liq o’z qo’liga olmasligi ham mumkinmasligini bilsangiz yetarli bo’pti. Sal kechikibroq tushunib kelishib qolayotganliklarini o’zlari ham bildirishayaptilar-ki, ichimdagilar bu Shohidga va o’zlariga qarata tanamga yangi ega bo’lishlariga xosdalanishli ravshanlashuvimizning shu bu bo’sag’alari atrofida xo’p. Shohid o’zimning tanamni egallab, shu bilan birga Buxorolik eski kishilarning, passha-hasharotlarning barchasini tanali qilish yo’lidagi almashinish o’sti-po’sti jarayonlashuvlarining eng elchili vaziyatlarida ham qolib ketmay bo’lishga endi-pendi shaylanganliklari bu shu. Endi umuman olib qaraganda shu paytgacha ichimdagilarning, Buxoro kishilarining ya’ni pashsha elektronshilarining bu - inson eti bilan to’ldirilgan shakllarda istiqomat qilib aldovchilarning ishlashlaridagi o’zlarini spid deya bildirishlariga xosdalangan ishlashlarida Got ni piramidasimon keng davrdan, piramidaning 3 o’lchamli keng makon uzra joylashishidan boshlab piramidaning ichlarigacha (to ozginagina kovakcha bo’sh joyi qolgunicha qumli tepalik bilan yuksalganlilikli ushlanishiga xos) har xil uchburchaklar bilan to’ldirishli Ungotlariga ulab bog’lanish qilishlariga xosdalangan ishlovlarida Ungot bilan bog’lash kiritajakli ravishda piramidaning ba’zi asoslari cho’kkanlilik tarzida turishiga monan bo’lsakmidi, ha, shuki, Got o’zini ya’ni insoniyligiga xosdalangan jozibasini, bildirilishini o’zi sifatidagi umr yo’lidan aylantirib keltirishi orqali to’ldirib bilajakligi asosida bashorat tushunchalarini bildirmay yurgan kezlarida Ungot shuni ya’ni bashorat mavjudligini bilishga erishishlar tugul eni ya’ni ko’ndalangi bo’ylab birikib, sal sudralgan bo’lishi mumkin bo’lgan joylashuvlarda chinakamiga bashorat ya’ni taqdir iskanjasidan boshlangan hazillari tugul haqiqiy taqdir charxpalagi borligiga shamalar ham qilishgan bo’lsalar kerakmi, ha. Umuman olganda bizlar ikki taraflamalikdagi o’zliklar bir-birovimizni to’g’ri yo’sinimizni bilmasdan oddiygina qarashlarimizda ular “bizlar Gotni bilsak”, bizlar “tasodifni, tanlovli ixtiyoran tasodifanlikni bilayurmiz” deyishga shay va mujmal ishlarimiz bilan ko’plashganchalik saboq tortib qolaqolamizki xo’sh. Aslida bizlar uchun tanlovdan ya’ni tanamizning istak-xohishli harakatili sevgililikka xos amallaridan buyog’i ham shu tarzda aynan o’zlari bo’lib to’planishib olishgan ixtiyoriy o’zgarishlar, tabiatning ichki noma’lum tanloviga xos yo’qdan-borliklar hozirlanishlari va havoli olib-qo’yilish tugul esni chalg’itishli ishlar bilan bizning tanlovimizga rahna solishlar bo’lib o’tayapti shekilli, ha. O’zlari bildirib qo’yajaklikda hozir “bizlar tanlovda”, - deb qo’yishadilar chamamizda barchamizga ham aloqador hammaning o’zlari bo’layozishlilikka bag’shida ham, Imp lilik tarzida shu ham. Shuning uchun ko’p narsa bizlarga kerak demang birodarlarimizdan siz hamki, xo’sh tanlovdan, ya’ni tanlovli ixtiyoringizdan oshib tasodif o’zgarishli qo’zg’alishli tashqi muhitdan ixtiyorli narsalar ya’ni predmetlar tartibidan oshiq yoki ortiq bo’laolmaysiz hech hamki xo’sh bo’pti. Tanlovingiz bilan o’zingizni o’zingiz tana va tabiat asnosida ta’minlab turibsizmi, yetar. Umuman olganda inson bo’layapman shekilli, insonlarning narsalardan o’zlariga ya’ni tanalariga qaratila yashashlarini bilib yurganimizga monand bu gaplar ham o’z yo’lida deya qolaqolaylikki, shunday chiqdilar xo’p. Insonlar baribir narsalaridan o’zlariga nazariy boqib yashashlarida tanalaridan ko’z bilan chamalagan predmetlariga ya’ni narsalariga borib aniq usulda tegdim deyish bilanoq, baribir shunday tegmayotganliklarini o’zlari mendanda yaxshiroq bilib yurishgan bo’lsalar kerakmi, haki, ya’ni baribir ham aynan aytilgan joylashuviga xos yuz-tutilishli ravishda borib ushlab ko’rishga qodir sanalmasliklari bu – kishilarning tanlov bo’yicha o’zgarish ishlariga qodir sanalganliklariga asos bo’lg’usi jarayonlashuvlarimizda namoyon etilajakligi bo’lg’usi hamki bo’pti. Aslida bilar azaliy ibtido asnosidagi boshlanishidan beri tanlov asosida o’zimizni belgilatib, Id qilib qo’yganligimizni bilsangiz, bizning tanlov kuchimiz o’ynatilishli tarzida chinakam boqiy umrli dunyolarga o’taverib yashashimizga xosdalashuvimizgacha yetkazaolmasdan hozirgi shu dunyomizdagi 100 yilga yaqin keladigan umrlargacha kamayib boruvchanlikdagi hayot izlanishlarimiz darajasidagi yetishganligimiz, erishuvchanligimizga dahldor bo’lib qolganligi bilan barchaga shohid bo’lg’usi hamki bo’pti. O’tgan umrlarimiz sifatidagi oldingi bitta oxirlashuvli yakuniy bosqichli dunyomiz sirasiga keltirilganlilikda tuzilishni bo’yniga olgan tanlovlarimizdan so’ng shu hozirgi Yer kurrayu zaminlashuvli Dunyo-yu shamolimizda bizlar ham endi Got bo’yicha bir xil kayfiyatda va tuyg’ular unsurida qolib Gotli hayotimizni o’tkazishga xos ajratilgan tanlovlar to’planmasidan yana shunday qorishuvli, birikmaviy jarayonlarni hosil qilib asl haq-huquqimiz sanalgan tanlovimizni jilovlab, abjirlarcha mustahkamlashtirib o’rganib olishga qodir etilajak yangi kayfiyatlar, dam olish yo’llarini bilib qolganimizga erishishimiz tugul shularni Ungot bo’yicha qo’ldan kelguncha eplayolsak, bilamiz baribir 99% ga yaqin kayfiyatli charchoqqa xos chiqarishlarimiz Got ning o’zidagi tanlovlar majmmuasida mukammal tarzda bayoni bilan turganki, baribir keyingi Dunyo-yu zaminimizga xosdalashuvli olamimizni qandaydir o’zgacha ravishdagi shakl-shamoyillarga yoki qiyofadoshlilikka xosdalashuvli tuzish imkoni bizlar uchun doimosiga mavjud va mukammal tarzdagi amallar majmui shu bu xo’p. (tamomlashdi).

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima