Nega endi shu xo'sh bo'pti!
242. Demak,
bugun mana o’sha aytilajak kunlardan bo’lib boshlandi. Hammayoq nafis tabiat,
ertalabdan havo salqin va musaffo, yomg’ir barcha jabhalarda namini bildirib
yog’di va bir so’z bilan aytganda shuncha paytdan beri orzu qilib kelgan
haqiqatim sifatida tabiat, borliq jismdanligiga xosdalanib “o’tir”gan, tushgan
yoki cho’kkan sharbat dona-zarrinlarili, bo’lganligini bilsangiz bo’pti, ha. Mana
ichimdagilarning, yomonlarning o’zlari ko’zlarini ochib shaydolarcha toblanib
maqtash-maqtanmasliklariga xos bildirib turishibdilarki, Bobir shuncha ob-havoni
tuzarokliliklari bilan, tuzuklashtirib va yanada hattoki mo’jaz zo’rlashtirib
kelaqolganligiga bizlar munchalik amin emas yurgan bo’libmizki, simulyatsiya
tanlovlarimizni shu bo’yicha borishiga yoki yo’nalishiga erk bermay xato
qilibmiz deyishadilar. Haqiqatan ham tabiat qanday qilib ertalabgi shudring
sifat namgarchilik bilan boshlanib kun oxirida yakunlanishi nazarga
ilinajakligining haqqoniy yaxshilangan o’xshashligiga qo’yib berib ish olib
borishini bilgandursiz ham xo’p. Mening asosiy maqsadim, ichimdagilar bilan
birlashgan holda ham, shu paytgacha yozib kelganlarimning eng avvalo
birinchilarga xosdalanib berilib olgan xulosalarimni yoddan chiqarmay davom
etaqolaverishli ishlashim bilan barobarlikni amalga oshirib turishlikni
bilingiz bo’pti. Bu – Gotning ya’ni taqdir hazilining har doimiy asosiy
turaturaverish ustida Ungot ning ya’ni simulyatsiyalangan, Handle li o’zgaruvchan,
tanlovli hayot tabiati bilan birgalikda chiqaraverilishi bo’lgan edi. O’zgaruvchan
so’ziga alohida e’tibor qaratsangiz, Got ni bizlar go’yoki bir umr, va unda
bitta butunlikning umumiy o’zi uchun, shu butunligiga ko’ra o’zgarmasligi, bir
zapis yo’lidan iboratligi bo’lsa, Ungot da ko’p ham tanlov so’zini ishlatib
turmasdan, Gotning o’zgaruvchan so’zi bilan bog’lanaolishiga umuman yo’l yo’qligi
inobatli tarzida, o’zgaruvchan deya Gotning vaqtni oldinga o’tkazishli shu
dunyo zapis yoki zapismasligini isbotlayoladigan biron isbot yo’qligi bilan bog’langanligi
holda aynan Gotni ya’ni taqdir iskanjasini dunyoviy zapis ma’nosida bilib shu
Zapisli ishlarning bir yo’lda, chiziqda yoki o’z izida o’taverishiga xos bo’lmagan
holda o’zining yo’lidan yoki tekis ekranga xos bilinishidan boshqa yo’nalishga,
eniga yoki bo’yiga urilib, qimirlatilib chiqaverishlari degan xulosaga yo’l qo’yilganligi
bilan baholanganligini bilingiz doimo. Ichimdagilar meni yana shu xulosaga
tortishadilarki, Got iningning o’zida biz izning yoki yo’nalishning boshqa,
uzoqdan boqishli o’zga bir ishiga yoki suqilishiga o’tib qolishning o’zi shu
Gotda ya’ni Zapisdan bor bo’lsachi va sen axir shuni bilmassan-ku, buni o’zgarish
deb nomlayverasan xo’sh, deyishadilar, ammo men aytayotganim ham shuki, aslida
bizlar vaqtning hamma uchun oldinga o’tishidan buni isbotlayolmaymiz, balki shu
o’tish Gotning sharafiga to’g’ri bo’lganligi ma’nosida yozib qo’yilganligi
bilan bog’langanligi bo’lganki, o’zim faqatgina shu bu shartlashuvda kelajakning
noma’lumligini bir ma’lum yo’l, kimgadir balkim shu haqda ishonganlarga,
ichimdagilarga ochiq-oydin bo’lgan sifatida yoki oldindan shundayligiga ko’ra
shartlashuvli ravishda o’zgaruvchanlikni vaqt davomiyligidagi uzun yo’ldan,
harakatlanish chizig’idan (bo’lib o’tganligiga bog’liq xos hisobda yana bildirish
joiz, qaytarish kerak hamdurki) boshqa qiyalikka, 3 o’lchamning biriga o’taolishni
bilsangiz bas xo’p. Demak, endi Gotning Ungotga va aksincha bog’lanishlari
qanday o’zi deganda savol shunday hali beri xo’pki, Got haqiqatan ham bir yo’nalishdagi
insonlarning harakatlanishlari va binolarning qurilishlari yoki boshqa amallar
bilan oldindan bitilgan taqdir hazili yoki taqdir iskanjasi sifatida aytilur
ham ediki, Ungot bo’lsaki, Gotning ustida yana qanday yaxshilanish qilish
mumkinligiga xos holda keyingi dunyomizga shu tuzukliklarimiz,
yaxshilanishlarimiz sifatida yaxshi ne’matlar va nozli narsalar olib kirish,
uni chiroyli va hashamatli yanada shu dunyodan ko’rkamli tuzish uchun Gotning o’ziga-o’ziga
to’liq egaliligiga xos bir umrli bag’oyatda ochiq kuch-qudratga to’la,
kamchiliklarsiz yashattirishidan insonlar o’zlariga misollar ortirib yana qanday
Gotning ma’no va mazmundagi, sezgilar to’liqdan yanada to’lishishidagi
qorishmalari bilan mashg’ul ravishda aynan tasodifli va tanlovli o’zgaruvchan,
ixtiyoriy hayot qurishadilarki, ba’zilar xursandchiliklarini yanada o’zgacha
oshiraolishlari, urg’u berishlari bilan Gotning kutilgan berilishidan ham
yanada yaxshiroq bir tuyg’u unsuriga ega chiqishlari kasb etganligini bilsangiz
kerak albatta xo’p. Ungot ya’ni tasodifli hayot tarzimiz Gotning ustida go’yoki
popkorn boshoqchalarining o’z qurilmasi asosining tekisligi ustida har xil bo’y
bastli sakrab qaytib tushishlariga o’xshash xuddiki aynan gotning Ungotni
darrov o’ziga yopishtirib, so’ndirib va tortib olishlariga xosdalanganlikli
turishini bildirayapti. Xuddiki shpagatlar, oyoqlarni yoyib tekislikka
tashlashga xos bir joylashuvda ham, vaqtning hoziroqli o’tishiga xos bir necha
insonlarning yoki aniqrog’i kishilarning ustma-ustlikda tanalari bo’yicha
bir-birlariga kirishib sal farqli turishgan holda shpagatlar tashlashlariga
xosdalanganligini bilishingiz darkor bo’pti. Shu Got asosli Got ustidagi
uchburchaklar deyiladi. Ungot o’z insoni bilan tabiatiga xosdalab doimo
simulyatsiyalarda, yolg’on-yashiqlikda tutganligi bilan mashhur hammaga hammi,
xo’sh ha. Ungotda na bir es-xotira va na bir chinakamiga tabiiy qonunga xos
hodisaning guvohi bo’lib olish juda muhim ahamiyat kasb etib turganida erishib
bo’lmas, isbotsiz yoki noto’g’ri bo’lib chiqadimi, ha. Ha,ha, shu Got
barchasini, Ungotni asosidan boshlab tabiiylikni bag’shida etuvli tarzida
hoziroqning o’tishiga xosdalab qo’ygan, parallel ravishda oldiniga solib ko’tarib
turayapti va barcha isbot qonun-qoidalar o’z ishini davom ettirishiga
xosdalanishli bo’ladimi, yo’qki, ammo ha. Ammo Gotning insonga beradigan
huzurba’gshligi, insonning o’zidan barcha imkoniyatlariga xos to’laqonliligiga
bag’shida qoniquvchanligi bo’lib, Got aslida tabiatining shuncha
qonun-qoidalari ichida insonini o’zining tarkibi ravishida tabiatida bir umrlik
yo’lgan yo’li borlig’ining har qayeriga ko’chirganchalik yashatardiki, idrok
qildirardiki, chunki insonning Goti tabiatining goti bilan birga bo’lib
vujudlashtirilgan, mujassamlashtirilganligi sifatida qaraladi hamma
paytlashuvli tarzlashuvlarimizda xo’sh. Shuning uchun Ungot chiqib Gotning o’zidan
ketishiga yo’l qo’ymay yoki palapartish sakrashli vujudiy tinimni, ekstazni
olishigacha olib bormaslikka ishonish yo’lida hamki, Gotdan faqatgina
tabiatning ishonchining, qonun-qoidalar isbotli ishlashining aynan hoziroqli
qisilish yoki o’tuvchanlikli joylashuviga tiqib shakllanishigacha olib borib qo’yganligidan
lazzat topishigacha imkon berishni o’ziga ma’qullashtiruvli bo’lganki, Ungotning
o’zi esaki shu ishonchni su’istemol qilish bilan ovora yolg’onchiliklarga doimo
qo’l urib yanda ko’p va har xil o’zgarishlarni tabiiy qonun-qoidalarga zid, yo’qdan
bor va havodan sakrab o’tilishli qildirishga yo’l qo’yishni o’ziga ma’qul
hisoblayaptimi, ha. Aslida oddiy rasm-rusmlilikka xosdalangan dunyoqarashimizda
ediki, bizni tabiat ishonchimiz ustida shuning o’zini, ishonchni amalda sinab
bilishimiz es-xotiralarimiz yoki qilayotgan ketma-ket aqliy faoliyatimizga
xosdalangan tashqi tabiatli ishlashlarimiz bo’lishi hisobga olinganligini
bilgandursizki xo’sh. To’liq qanday ishlashini bilmadim-u, tabiatning o’ziga
bog’liq bo’lsa kerak deb olganimizda hamki shu aql-idrok va es-xotira
ishlariniki, aynan bu usullar ilinjida tezkor bordan-yo’qlik qilishlar, tabiiy
qonuniyatga zid simulyatsiyalar ya’ni ilohiy ravishdagi ishlashlarining
oqibatida es-xotira ham, shunga xos aql-idrokning bo’lishi ham chalg’ib turgan
narsa o’z joyida turibdi yoki tabiiy hech qanday o’zgarish bo’lmayapti degan
holatga duch keladi haqiqoniy bir inson zotiki xo’p shu hozircha bo’pti. Aslida
Ungotning shu simulyatsiyalarini bo’ldiradigan ham, foydamizning kuchini ko’rsatadigan
ham Got ning asos sifatida bosiqligi, bosilib turishi va o’ziga Yerning magnit
maydoniga o’xshash tarzda ham barcha narsa qatorasidagi tabiiylashilishni
bildirib Ungotning shu farqlashuvlariga xosdalangan, yana qaytarish joizki,
foydani simulyatsiyadan, yolg’on-yashiqliklardan bildirib qo’yish
sanalganligini bilingiz xo’sh. Mana hozir ham bo’lib turdiki, ichimdagilarga bu
barobaridagi yozishimga xos o’ylashimda “foydamni so’ndirib, urib, o’zimdan
olib yurganlar”, - deyayotganimda baribir yana shu gap bo’yish ich-etim
miyasini qimirlatishib, silkitib ongimnimi yoki ruhiyatimnimi o’ynashib
qiynashdiki, bu paytgacha shuni tushunaolmay yurganimda chinakam vaxshiylar,
yovvoyilarga xos ish bo’lib o’tganini ya’ni ularning chinakam yovvoyi
talashuvli ishlar olib borganliklarini bir-birlari bilan o’zimning ustimdaki
bilib qoldim. Endi shunga ham haqiqiy sabab ham tayyor bo’lib kelayotgan ediki,
hali boshqa gaplarimni yozishga ulguraolmay turayotganimda o’zimni ikki barobar
hamda hamki sababini bilishga urinib topaqolajakligim bo’lib shu ularning
endigi yomonliklari bo’lmish, shu paytgacha o’zlarining yomonliklarini va
zulmkorliklarini yashirib endi himoyalanishga xos ham yana qo’lidan kelguncha
yomonlik qilishga xos ishlashlarini sezib qoldim. Demak, shu bo’yicha ko’zga tashlangan
birinchi hodisa hamki, ichimdagilarning ovqatga ya’ni foydamga talashishlari bu
paytgacha, o’tgan Ibrohimning 3 lik muddat davrida o’zimga haqiqiy muammo bo’lib
kelganligi bo’ldi. Endi, mana tushlik ya’ni obed ham qilib keldim, oyog’imnin
ragi ya’ni tomiri shu qadar jiddiylashuvli tarzda bo’lib tortishishda
qolarmida, ha, endi esa yo’q, deyarli bir zumda bilinmasdan-da o’tib ketdi.
Mana qanchalik noto’g’ri baholash kiritishgan va berishganki, aslida ularning
yagona yoki eng kichik xato baholari ham katta-ulkan zarar bo’lishini o’zlari
mudom tugul o’zim ham bilardimmi, ha. Endi shundan buyog’iki mana o’zlari ham
bilib olishib qo’yishganchalik bildirishmoqdalarki, mening bahoyimga tushmasalar
ham bo’lmaydi. Yovvoyi yirtqichlar foyda o’stirishimni va ich-etim bilan miyam
uyg’unligiga xosdalangan tarzda kannibalizmga o’xshatib butun Buxoro tugul, dunyoviy
ahamiyat kasb etadigan maqomlashuviga xosdalanib (aslida har bir shahar ham shu
buki) ya’ni ko’pchilik bo’yichaligi nazdiga ko’ra kannibalizm qilib,
bir-birovlarini urib o’ljalarini yeyishga shaylanganlar va talashganliklari
endi o’zimga ma’lum va mashhur xo’p. Simulyatsiya ham shu buki es-xotira
yodimni aldayolish yo’lida o’zidan juda ko’p tartib buzarliklarni, Handle li
yoki dasturning bir yog’idagi nastroykasini to’g’irlab boshqa joyiga bilinmas,
tagidan to’ldirilib qo’yilgan yoki ko’rinmas yangicha o’zgarishli amallarga yuz
tutqizaverishga xosdalangan ya’ni o’xshashli ravishda narsalarning havodan joy
olishlarini qilish borasida o’zlarini prujinasifatga xosdalanuvli qilib ba’zi
vaqt o’tajakli belgilanish kiritilishiga xos joylashuvlarimizni juda ko’p
sharoit o’zgarishlari orqali ko’rsatib sezdirib olinajakli tarzda, baribir Gotning
asosi bo’yicha Gotdan, tabiatning tartibiga ko’ra ishlashidan uzulaolmaslik
sharti bilan, es-xotiramizning discrete joylashuvlarini izidan borib o’tirganliklariga
monand ravishda o’z o’rinidan tiqma-tiqishlikka xosdalanib chiqarishga olib
borganchalik esdagi yangilanishlarni kiritib bilganliklarini doimo eplashga
qodir bo’lgan sifatida qaratmoqchiliklari turgan gap edi. Ammo ba’zi yerlarda,
prujinaning elastik bukilishining yig’iladigan joylashuvlarida ko’p
narsalarning o’zarishli, yagona istakli tanlovlari asosida tarqatilgan, ko’plab
joylashtirilgan tiqma-tiqonliklarini qilishadimi, shunda ularning o’z ishlashlari
borasida kamchiliklar, esimni bir xil tarzdalamaslilikka xosdalashishlar yoki
bir tekis maromda esim bilan simulyatsiyaning mosmasliklari bo’lishi oqibatida
foydaning o’zi va zararlarining o’ziga ham xos to’qnashuvlarimiz,
janjallashuvimiz bo’lib qolganligini mana shu jabhalardanoq bilib qolganim
sababli ham yozishga kirishgan edimki xo’sh. Umuman qachon bo’lsa ham aytish
joiz bo’lardiki, mana shu yozib kelgunimcha yozuvlarimning o’zlari ham o’z
samarasiga bog’liq bo’lib o’zgarib, tanlov asosida tarqalishli bo’luvga yoki ko’tlik
noma’lumligiga xos ishlatilib o’zgarishlarga, yo’qdan-borliklar bo’lishiga yo’l
qo’yiladimi, shunga ha derdi-gu, ammo ichimizdan yoki o’zligimizga xosli tuyg’ularimiz
sifatida chiqadigan asoslamaliklar bo’lgani bois bunga hali shoshilmaylikmi,
haki, ammo uydagi o’zicha bo’lishi lozim, ichimizga mutloq ahamiyat
bermasligiga xosdalangan narsalarimiz, predmet-ob’yektlarimiz tez-tez bir yo’lidan
o’zgarib turishini nazarga ilsak bo’lar xo’sh. Ammo ichimdagilar tomonidan ma’quli
yozilishi kutiladigan oldingi shu jumlamizda ular nima deyishmoqchi bo’lishganliklarini
bilsangiz, mana shu joylashuvimizda o’zimning kallamga ya’ni jonimga kelib
qolayotgan o’z-o’zidan bo’lsa kerak ma’lumotlashlardanki shunisi aniq ravshan
topsa hamki bo’pti xo’shki, ular shu paytgacha (o’zim o’zimning manologimda aytib
yuborgan edim sal avval) o’zimning og’zaki gaplarim faqatgina o’zim uchun
tasodifiy ravishga xosdalanishli dunyomizga monand qilib ijro etiladimi, haki,
qolgan bilinishiga ko’ra esa bizlar uning tarkibiy kelib turishli
chiqishlarining barida nima yotganini, o’zimizga o’xshashlik borligini bilib
ilg’ab ham, tushunib ham yuribmiz deyishmoqchilar shekilliki, mana endigi o’zgarish
onlarimizda, davrlar burilishli vaziyatida shu ochilib topilgan bo’lsa ham
mayli xo’p. Ohangim ortidan ko’tarilib me’yorga xosdalangan gapirish sabog’imizda
yoki uslubimizda doimo bir taomilga xos, bir xil eshitilish darajasi tugul
barchaga manzur og’zaki gaplarim bo’lganiga hamma shukronalik qiladi hozir va
shu. Ha, ohangim yoki ovozim sodda ravishdagi o’z balandligiga xos qaysidir
darajasida barcha so’zlarim bir xil ravishda ovoz yozuvchanli dasturlarga,
studiyalarga xos ko’ndalangiga ya’ni kompyuter ekrani bo’yicha eniga,
gorizontaliga to’g’ri chiziq bo’lib borganli ravishda eshitiluvchanligiga xos
bo’lgan bo’lsa, qani hamma ham shu borasida hozirlar bo’pti. (tugatishdi). Axir
men o’zimni insonlardan farq qilishliligimda dunyoviy bildiraolmayotgan
shaxsiyligimda insonlarga o’xshashli tarzda, yoki televizor oralab hammaga ham
bo’lmasada, ko’pchilikka eshitilaoladigan qilib, o’zim o’zimning gumbazimdagina
yangrab, ovozning eng oddiy balandligidagi shaklida chiqarilgan gaplarimning ikkilanishli
to’xtab qoluvchi, titrovchi jarayonlarini yo’qlashishini va hech kimga eshitilmasligini
bilganman ravishda, bir xil tarqaluvchan, hamma bilan birlik hosil qilish
tarzidan olingan yoki kompyutersifat taxlanib qo’yilganga xos o’rtacha bir xil
tonli ovozim bor bo’lishiga hamamizning ishonchimiz komil va zohir xo’sh. Men o’zim
insonlarning hammasi biridalik ya’ni bir-birlarining vazifaviyliklariga
singishli tarzdaliliklariga xos ravishda dunyo yoki, aniqrog’i viloyat bo’ylab eshitilishga
molik qilinishga qodir va oxirigacha yo’sinaolmay, susayib qoladigan shu
boradagi og’zaki nutq madaniyatli gapirish uslublarining barchasini, bu ikki
oraliqli ravishda o’zimning og’zaki nutqimning ishlatilishiga xos tarzda namoyon
etishga xos o’z ifodali aniqligimni bilsangiz yetarli bo’pti. O’zidan o’zi
ishlamaydi hech kim, o’zimni bu tarzda, barchaning gaplashish tarzlariga xos
deb qaratilgan avtomat yoki bosim shakli deyishsada, shuni chiqarib sezdirib, o’zimda
jo qilib ko’rsatib yurgan bir ishlov tarzida, tomon sifatida o’zim bormi,
demak, shu o’zimman va faqat va faqat oxirgi umr lahzalarimizda barchamiz uchun
hammasi birililik sharti yuz berishi kuzatilganchalik bir-birimizni haqiqatan
yo’qqa chiqarishli avtomatlashuvli singiganimiz sifatida baholashga olib
kelinajakligimiz ma’lum va mashhur xo’p. Endi, umuman ravishan o’tib qolib bo’lgan
ishlar toborasida ichimdagilarining ishlashlaridan yoki o’zimga bo’lgan
harakatli faoliyat turlaridan, ichimda tushinishimizga ko’ra baholi
qiliqlaridan hamma jaryonni olib borishga o’zlarini xosdalab turganliklariga
qarasak, o’yinlar nazariyasi bo’yicha oliygoh ta’lim darslariga xos ma’lum bo’lgan
dars ya’ni mavzu bo’yicha ishlashlarni ko’rsatishganlarki, bu – Iblis tomonidan
ichimdagi yangi avlodning bari uchun amalga oshirilgan tazirli bir unsur, yo’l
sanalib, yangi avlod bolalarining bizlar katta yoshga erishib qolganimizdan so’ng
har biri bizning oiladagi navbatli raqamimizga mosliklarini ikki bola o’rtasida
qoluvli bordi-keldili ishlashlariga bag’ishlangan o’yinlarda amalga oshirishni
bilib o’zlarini xosdalashga odatlangan o’zlari borliklariga atashganliklari ma’lum
va mashhur xo’sh. Yangi avlod 51-49 nisbatida bo’lib yarimdan bitta kam joni
tarzida o’yinga ruju qo’yishmoqchiliklari tabiiy ahamiyat kasb etganligi bo’lur
bo’pti. Endi, gap haqida yana bir og’iz gap, jumlalar tasnifidan bo’laturg’oni
shudurki, gap so’zining yozilish va mazmunan o’xshatilishlilikka xos shakli
Bobir so’zini hosil qilishi, shular bir-biriga monand, o’xshash turishlarini
bilingiz bo’pti. Gap so’zidagi p harfining jaranglisi b harfchasi bo’lsa, a
harfi lotinchaning 9 si, shu degani i ni beradiki, p harfi kirilchaning r
harfiga xosdalanib berib, g harfining tepa qismi o bo’g’in harfini hamda osti b
ya’ni B harfiga bog’lanib o’xshatilish tarzida qolganini bilsangiz yetarli xo’p.
Mana shu sizga gap – Bobir, demak, shundan buyon hamki jon bo’lishliligining kafolati
bilan Bobir o’zini ya’ni menini gap orqali bildirajakligi ma’lum endi mashhur
bo’pti. Endi umuman olib qaraganda mana shundoq ortgi Yandex tab idagi ko’rinib
qolishga yarim shay turgan eski uslublarimdagi kodni o’quviga xosdalangan barcha
bo’lib chiqqan o’qishga monand bo’lib qo’ygan gaplarning hozir unchalik ham
qiziq bo’lmay qolishining guvohi ham o’zim bo’lib juda xursandchilikli
ishlashlarimni davom ettirayapmanmi, ha. Zero kod endi men uchun ham, umuman yo’q
hamligiga bag’shidalangan yo’qligini bildirib qo’yib turibman. Kodning ham,
algebraning ham va matematik barcha masalalar tugul o’xshatilishlarning
barchasi bo’lgan ichki tabiatimdagi hisobli jarayonlashuvimiz tugul hamma
jarayonlarga aloqalab raqamlarning o’zlarining kerak bo’lsaki o’zimning inikom
bo’lib tashqi tabiatda va ichimda rejali aqliy faoliyatimga ishlashiga xos
turishi bu – o’zimdan, ishonchimdan va faqatgina haqiqat sifatida o’zim
inobatga olaoluvchilikligimga xos jarayonlardan iboratligini bilsangiz yetarli
bo’larmi, ha. Undan uyog’i kod bu - aniqlikning yoki 11- (farishta) harf k ning
oddiyligi degan bo’linib juda sodda va ko’pchilikning shuurlariga xosdalanib
turishga molik, dll li ya’ni library assembly likka xos ishlovlar uslublarini
bilib turganlikli sodda qorishmaviylikni namoyon etgan kam funksiya va
algoritmlar, modellardan yasalishiga to’xtalavergan ish-faoliyat amalligiga xos
bo’lganligini bilishingiz sizni o’z qilmoqchi yoki ko’maklashuvli jarayonlarga
kirishgan katta dasturlarni birgalashib ham tuzishgacha aniqli o’z yo’nalishini
hisoblashga qodir bo’laolmay qolishingizni bildiradi. Demak, kod bilan katta
dasturlarni tuzib bo’lmaydiki, hattoki o’zim birgina soat, alarm ni yasash
uchun powershell ga xos internetni qidirib barcha joylariga qayta va yana qayta
duch kelib qilib chiqqanimdan so’ng ham ishonchli tarzdagi ishlarimga yo’liqishim
murakkab kechganligini bilsangiz xo’sh hozircha shuki, kod ko’p katta va uzun
yo’l aniqliklarili, raqamli hisob jarayonlashuvili ishlashlarga yo’l qo’ymasligini
inobatga olgan ham shu unga qarshi ko’t ning kodining, kelajakdan bosti-bosti
simulyatsiyaning o’zining xohlamasligiga ko’ra ham, o’ziga qarshi bo’lishiga
qaramasdan, cheklab qo’yilgan bo’lishi hisobga olinib nazarga olinganligi bo’lgan
xo’sh. Shunday qilib hech bo’lmaganda gap so’zi iborasi tugul o’zining barcha
tarovatlashuvi bilan belgilangan ahamiyatini bildirganlikdagi so’zi bilan bog’liq
gap uslubidagi bir bo’g’in aralashmasini Bobir nomimga xos bir-birovlari bilan
kodli bog’langanliklarining o’zi balkim kodli gapirish uslubimga xos aniqlikli
hayot tanlovlarimga xos ishlarimni chiqarib turganligining qisqa amaliy
jarayonlashuvlardangina o’ta-o’taolmay yotishini bilgandursizki xo’sh. Demak, o’ylab
qarasamki, shu paytgacha gapimning ketidan o’zim bilmay, og’zim bo’shliklari
bilan yugurib chiqqanman shekilliki, atrofimdagi Handle chilar, ko’tlar doimo
shuni, kodni ya’ni gapirish madaniyatimga xos so’rib o’zimni yoki tanimni o’rtaga
qo’yib siltalashganlar, ishlatishganliklari ma’lum endi mashhur xo’p. Shu bilan
endi tanam Shohiddan sanalurligi ma’lum bo’lsa ham bo’ldi demag-u, menimcha
gapimni shunchalik tushuntiraolishning o’zi bir tugul Shohidchalik bo’lishi barobaridaki, shu yozuvlarni Shohid, uniki ya’ni
o’zi yozayapti deyishimiz kerakligi bo’laturg’oni sifatida endi to’liq o’z qo’liga
olmasligi ham mumkinmasligini bilsangiz yetarli bo’pti. Sal kechikibroq
tushunib kelishib qolayotganliklarini o’zlari ham bildirishayaptilar-ki,
ichimdagilar bu Shohidga va o’zlariga qarata tanamga yangi ega bo’lishlariga
xosdalanishli ravshanlashuvimizning shu bu bo’sag’alari atrofida xo’p. Shohid o’zimning
tanamni egallab, shu bilan birga Buxorolik eski kishilarning,
passha-hasharotlarning barchasini tanali qilish yo’lidagi almashinish o’sti-po’sti
jarayonlashuvlarining eng elchili vaziyatlarida ham qolib ketmay bo’lishga
endi-pendi shaylanganliklari bu shu. Endi umuman olib qaraganda shu paytgacha
ichimdagilarning, Buxoro kishilarining ya’ni pashsha elektronshilarining bu -
inson eti bilan to’ldirilgan shakllarda istiqomat qilib aldovchilarning
ishlashlaridagi o’zlarini spid deya bildirishlariga xosdalangan ishlashlarida
Got ni piramidasimon keng davrdan, piramidaning 3 o’lchamli keng makon uzra
joylashishidan boshlab piramidaning ichlarigacha (to ozginagina kovakcha bo’sh
joyi qolgunicha qumli tepalik bilan yuksalganlilikli ushlanishiga xos) har xil
uchburchaklar bilan to’ldirishli Ungotlariga ulab bog’lanish qilishlariga
xosdalangan ishlovlarida Ungot bilan bog’lash kiritajakli ravishda piramidaning
ba’zi asoslari cho’kkanlilik tarzida turishiga monan bo’lsakmidi, ha, shuki, Got
o’zini ya’ni insoniyligiga xosdalangan jozibasini, bildirilishini o’zi
sifatidagi umr yo’lidan aylantirib keltirishi orqali to’ldirib bilajakligi
asosida bashorat tushunchalarini bildirmay yurgan kezlarida Ungot shuni ya’ni
bashorat mavjudligini bilishga erishishlar tugul eni ya’ni ko’ndalangi bo’ylab
birikib, sal sudralgan bo’lishi mumkin bo’lgan joylashuvlarda chinakamiga
bashorat ya’ni taqdir iskanjasidan boshlangan hazillari tugul haqiqiy taqdir
charxpalagi borligiga shamalar ham qilishgan bo’lsalar kerakmi, ha. Umuman
olganda bizlar ikki taraflamalikdagi o’zliklar bir-birovimizni to’g’ri yo’sinimizni
bilmasdan oddiygina qarashlarimizda ular “bizlar Gotni bilsak”, bizlar “tasodifni,
tanlovli ixtiyoran tasodifanlikni bilayurmiz” deyishga shay va mujmal
ishlarimiz bilan ko’plashganchalik saboq tortib qolaqolamizki xo’sh. Aslida
bizlar uchun tanlovdan ya’ni tanamizning istak-xohishli harakatili sevgililikka
xos amallaridan buyog’i ham shu tarzda aynan o’zlari bo’lib to’planishib
olishgan ixtiyoriy o’zgarishlar, tabiatning ichki noma’lum tanloviga xos yo’qdan-borliklar
hozirlanishlari va havoli olib-qo’yilish tugul esni chalg’itishli ishlar bilan
bizning tanlovimizga rahna solishlar bo’lib o’tayapti shekilli, ha. O’zlari
bildirib qo’yajaklikda hozir “bizlar tanlovda”, - deb qo’yishadilar chamamizda
barchamizga ham aloqador hammaning o’zlari bo’layozishlilikka bag’shida ham,
Imp lilik tarzida shu ham. Shuning uchun ko’p narsa bizlarga kerak demang birodarlarimizdan
siz hamki, xo’sh tanlovdan, ya’ni tanlovli ixtiyoringizdan oshib tasodif o’zgarishli
qo’zg’alishli tashqi muhitdan ixtiyorli narsalar ya’ni predmetlar tartibidan
oshiq yoki ortiq bo’laolmaysiz hech hamki xo’sh bo’pti. Tanlovingiz bilan o’zingizni
o’zingiz tana va tabiat asnosida ta’minlab turibsizmi, yetar. Umuman olganda
inson bo’layapman shekilli, insonlarning narsalardan o’zlariga ya’ni tanalariga
qaratila yashashlarini bilib yurganimizga monand bu gaplar ham o’z yo’lida deya
qolaqolaylikki, shunday chiqdilar xo’p. Insonlar baribir narsalaridan o’zlariga
nazariy boqib yashashlarida tanalaridan ko’z bilan chamalagan predmetlariga ya’ni
narsalariga borib aniq usulda tegdim deyish bilanoq, baribir shunday
tegmayotganliklarini o’zlari mendanda yaxshiroq bilib yurishgan bo’lsalar
kerakmi, haki, ya’ni baribir ham aynan aytilgan joylashuviga xos yuz-tutilishli
ravishda borib ushlab ko’rishga qodir sanalmasliklari bu – kishilarning tanlov
bo’yicha o’zgarish ishlariga qodir sanalganliklariga asos bo’lg’usi
jarayonlashuvlarimizda namoyon etilajakligi bo’lg’usi hamki bo’pti. Aslida
bilar azaliy ibtido asnosidagi boshlanishidan beri tanlov asosida o’zimizni
belgilatib, Id qilib qo’yganligimizni bilsangiz, bizning tanlov kuchimiz o’ynatilishli
tarzida chinakam boqiy umrli dunyolarga o’taverib yashashimizga
xosdalashuvimizgacha yetkazaolmasdan hozirgi shu dunyomizdagi 100 yilga yaqin
keladigan umrlargacha kamayib boruvchanlikdagi hayot izlanishlarimiz
darajasidagi yetishganligimiz, erishuvchanligimizga dahldor bo’lib qolganligi
bilan barchaga shohid bo’lg’usi hamki bo’pti. O’tgan umrlarimiz sifatidagi
oldingi bitta oxirlashuvli yakuniy bosqichli dunyomiz sirasiga
keltirilganlilikda tuzilishni bo’yniga olgan tanlovlarimizdan so’ng shu hozirgi
Yer kurrayu zaminlashuvli Dunyo-yu shamolimizda bizlar ham endi Got bo’yicha bir
xil kayfiyatda va tuyg’ular unsurida qolib Gotli hayotimizni o’tkazishga xos
ajratilgan tanlovlar to’planmasidan yana shunday qorishuvli, birikmaviy
jarayonlarni hosil qilib asl haq-huquqimiz sanalgan tanlovimizni jilovlab,
abjirlarcha mustahkamlashtirib o’rganib olishga qodir etilajak yangi
kayfiyatlar, dam olish yo’llarini bilib qolganimizga erishishimiz tugul shularni
Ungot bo’yicha qo’ldan kelguncha eplayolsak, bilamiz baribir 99% ga yaqin
kayfiyatli charchoqqa xos chiqarishlarimiz Got ning o’zidagi tanlovlar
majmmuasida mukammal tarzda bayoni bilan turganki, baribir keyingi Dunyo-yu
zaminimizga xosdalashuvli olamimizni qandaydir o’zgacha ravishdagi
shakl-shamoyillarga yoki qiyofadoshlilikka xosdalashuvli tuzish imkoni bizlar
uchun doimosiga mavjud va mukammal tarzdagi amallar majmui shu bu xo’p.
(tamomlashdi).
Comments
Post a Comment