Nega endi bizlar xo'sh
246-247.
Endi bugunning mavzusi Ibrohimga yetaklanadigan va Ibrohimni ko’tarib
qo’yadigan Gotim, tanasi bo’layotan sikimning uning shu tanasini, jussasini
o’stirishga yordam berish bo’lib Gotimning foydasi unga yo’naltirilgan ravishda
o’z foizlari bilan yanada ko’payib yuribdi va bir kun hammasi bilan birga
o’zimga qaytib keladi. Bu yerdan ya’ni o’z hayotimdan esa o’zimga bo’layotgan
tashvish shu ediki Iblisning tasodiflari ya’ni ehtiroslarining o’zimga
ma’qulchilik bilan baholab qo’yib, yechib turishlarimgacha yetkazilaolmay
qolishi bo’lgani sanalurligi ma’lum va mashhur xo’p. Shundoqqina yo’l-yo’liga
sarflab kayfimning izohi bilan ehtiroslarimni, Iblis Ruhniki aslidagi bo’lmish
ehtiros turini, foydamga hal qilib spontanuous yoki sinxron qilib, qiliq qilib chiqarib
yuborishim endi hech qandayga xos qiynoq bilan qabul qilinayaptiki, barchalari
Ibrohimga ham shunday bo’layotgani uchun qo’yib berayapmiz degan ahamiyatni ham
kasb etayaptilar. Mana sizga ko’tlardurlar. Barchasi yakun topdimi, ha, endi
shuncha Ibrohimnamo hayot yo’lidan meni parallel yurg’izib Ibrohimga mos, bir
xillikda yashashimni majburlagan edilarmi, haki, endi bo’lsa shu ishlariga,
uning bo’lgan hayot bosqichlaridagi yo’llariga yana qarshi, kollinear ravishda
shu Ibrohimning o’zi shunday bo’lishi barobarida o’zimni ham olib bormoqdalar
yoki maqullash kiritib qo’ymoqdalar, aniqrog’i aynan bunday yo’ldan
yurg’izayaptilarki, go’yo Ibrohimga yomon bo’lmasin, o’girilishlar yoki
burilishlar (qarshiliklar) bo’lmasin degan shaklda. Demak, men o’zim nimadan
ozor chekkan bo’lsam hamki, har qanday qiyinchilik har kimning o’zining
yaxshilik yo’lida qilinishini bilganim boisidan oldingi qiyinchilik bobida
erishilgan yaxshilikli yo’llarni yoddan chiqarmay mukammal davom
ettiraverishim, saqlab qolishim kerakligi bo’lsa ne ajab xo’p. Got tarafi
oldinga o’rab ketgan bo’lsa, kus ya’ni tasodif tomoni orqaga cho’kayotgan
bo’lsa, bizlar haqiqiy kuslarning ichidagilar bo’lib bashoratning qurbonlari
ya’ni voqealari bo’laolayapmizmi, ha balkim shudir. 51 ga 49 li 2 aylanishdan
so’ng yana bizlar o’zimizning bir foizli o’z tomonimizdagi ustunligimiz uchun
aylanamiz yoki teskari tartiblashib qaytarilamiz deyishganlarida endi
3-aylnishda bizlar bo’lib turib joyimizni hech kim olaolmaydigan qilib
berganmizmi, ha, demak, bu - befoyda urinish. Nima bo’lganda hamki ikki
taraflamalikdagi o’rtachadan bir foiz ustunliklarini qanday bo’lmasin yoyishga
urinish belgilashni xohlashmasin, bizlar ham shuning barobaridagi ishni qilib
bilguvchimiz xo’p. Endi, orqaga qaratila kelayotgan kusli, tasodifli yoki
Handle larli (noma’lum bo’lmish ehtiroslar ya’ni o’zlik sababli chiquvchi)
jarayonlarning bari sanoqli ahamiyat kasb etib, rezonansli 3 yoki
4-navbatlardan qaysidir biri yuz berguncha sanoqlarini ya’ni raqamlarini so’zlarimga
solib so’zlarimni va gaplarimni o’ynatib aylantiraverishadiki, chiqargan adabiy
ya’ni boqiy onli bashoratomus ya’ni Gotli so’zlashuv uslubimdan Got bo’yicha
vaqtda orqa-oldin borganimga o’xshash hodisaviylik yasab, o’zlarining Ungotli
ya’ni tasodifiy hayotlarida o’zlariga xos tartibni ya’ni so’zlar
ketma-ketligini qayta qo’yib yaratishni uddalaganlaridan so’nggina Gotni yana
bir marta shundayligiga mosdalab tanlovli tarzda qo’yib bermoqchilar, zero bu –
ikki bor bolishga moyil ishlashlarimiz bo’lib, ikkinchisi 90% lar chamasida
yaqin kelib Ungotda chiqib qo’ysa ham bo’lgani sanalishini bilib qilingan
amallari yuzasidan ijro etiladi. Yana qarangki nima emish, darrov ham shuni
yozishimni bilib olishib tashqaridagi qayerdandir o’zicha chiqib qolgan ovozni,
tegib yotaverishli taqlidli shovqinni, - tishini kemirdi, bir-biriga
g’ichirlatdi yoki chayna ezg’iladi, - deya ichimdagilar Ibrohimga shama
qilishdilarki, bu – Ibrohimdan bo’lishi kutilgan haqqoniy ya’ni o’zimga
o’xshash jismli, chinakam Dunyobob so’zlarni, tartibini almashtirib orqa-oldin
qo’ygan holatlariga, Gotli vaqtdagi sakrashlarimdan keltirgan so’zlarimga
moslik kelishuvini, gapga xos chiqish o’xshashligini amallatib qo’yish uchun,
ishlatmoqchilarliklariga e’tibor bering ham ediki. Chindan ham kallamga
keltirilgan so’zlarni sanashimga bog’liq shuurimdagi nechinchidir tartibni,
sanalayotgan raqamni, shu so’zlarni yoki gaplarni endiginga kelib qolgan
niyatimizga qarab go’yoki Ibrohimga qarshilikda aytayotganimda,
bamaylixotirlikda yoki sal sarhushligimda keltirib qo’yib shunday (qandaydir
aylanishli tarzlarini himoya qilib hamki) to’g’irlab qo’yadilarki, keyingi
gapimdagi Ibrohimga qarshi so’zlar borishining oxirroqlarida qandaydir bir
ikkilanish sodir bo’ladi yoki kuchsizroq qilib boshqa variantdagi so’z topilib
yo’naltirib ayttiriladi-da, shu bilan Ibrohimni asragan bo’lishadilar yoki shu
bu bo’yicha Ibrohimning bilinish borligidan, til boyligidan so’zni topib
ikkilanishdan tanlab yuborganlariga qo’shib gapirtirishlari boshqa gaplardan
yoki so’zlardan shu gapni yoki so’zni
orqa olib qo’yilganini ya’ni vaqtda chappa-rosta bo’lganini anglatadi. Shu
bilan Ibrohimga ro’kach qilinadigan tilli, so’zli tajovuzni amalga oshirish
bo’yicha ishlardan uni himoyalagan bo’lishadilar hamki, balki o’zimga ham
qarshi gapiritirishlari turgan gapmidi? Demak, shundoqqina gaplarimning
oxirini, navbatdagi tartib deya so’zlarimni yoki iboralarimni yulib
olishayaptilar va so’nggi bo’g’inlarini yeb qo’ydirib, oxirigacha to’liq
yakunlatmasdan gapirtirishayaptilarki, sal-pal hayallamasam va gapimni to’liq
va aniq qilib gapirmasam bo’ldi deya tinchgina urib bilganga o’xshash
qoniqishlaridan xursand bo’lib turishaveradi. Nima emish, ba’zi so’larim va
gaplarim, iboralarimga esa qat’iy, qattiq va ravon so’zlarni qo’shib
yuborishadiki, shu ham o’zlarining yo’llariga xizmat qilishi tayin bo’lib meni
qoqqan qoziqqa o’xshatib kutib olishadi, qarab turishadi xolos. Ular
so’zlarimga egalik qilayotganlarida men Ibrohimga o’xshab yaxshigina yashab
olamanmi, yo’q aslo. Ularning ya’ni ichimdagilarning maqsadlari bu – Ibrohimdan
ajratib birgalikdagi yaxshi borishdan meni urib tushurib, kerak bo’lsa shu
mendagi achchiq og’riqning kayfini (teskari teng kuchli lazzatini) unga olib
berishni xohlashadilarki, aslo gaplarimni o’g’irlatishga, tartiblariga xos
qayta joylashtirishlariga yo’l qo’ymasligim kerakmi, ha. Demak, nimayki
gapirsam ularning tovlamachili, takabburli yuz-qarashlari bilan o’zlarini
bildirmaslik ahamiyati qaratilgan ishlariga monand bo’laturishlariga xosliklari
tarzida hisobga olingan ishlarini, pissagina yoki shippagina, paypaslab turib
qilib qo’ygan ravishdagi so’zlarimni burib yuborishlarini darrov tushunib olib,
shu so’zlar joylashuviga qayta o’zimning haqqoniy urg’uyimni berishim kerak va
kuchliroq ohangda aytishim kerak. Shundagina ular orqaga chekinib mag’lub
bo’lishadilar va mana hozirgi yozuvlarim tizginini ham buzishga urintirishga
harakatlarini kallamdagi shuurimda qaysidir ma’noda, o’zimga ham ishonchli (bu
tomoni deya) bo’lish ma’nosida 6-sida to’xtatishing kerakligiga xos ustimdan
kulib, shunga e’tibor bermaysan deb turganlarida hamki, 7-sini yozib turganim
bilan g’arazli maqsadlarini yo’qqa chiqardik biz ikkov, men va Shohidmirzo
xo’sh. Keling 8-si ham bu haqida bo’laturg’oni ma’qul xo’p, shu 8 dur... Endi
ichimdagilar ya’ni tana tarkibimga kirib yotgan tanballar menga ishonchimni
sayqallab, tekshirib bergan chinakam yolg’on raqamlarning ishlashini ya’ni
aldovini yaxshilab o’tkazish va kodli, matematik amallarni qilganda ishlarimiz
yolg’ondan o’ngidan kelaversin degan ma’noda, aslida aldovli mexanizmlar yoki
dasturamallar ishga tushayapti ma’nosida ishonchimda kodimdan keltirilayotgan
tartib bo’yicha raqamlarni bildirib uyog’iga yoki buyog’iga o’tishimni shamalar
ostida qoldirayotganliklari ma’lum va mashhur xo’sh. Agar ularga tutilib aniq
tartibli raqamlarining oraliqlariga tushib qolsak va shu joyda ishimni tugallab
yangisini bildiradigan bosqichnamolikla shay bo’lib olishimning o’ziga xosdalab
hamki, natijada tuzajak bo’lgan kodim bo’lsa uni yoki matematik savdo-sotiqli
hisob-kitoblarni aylantirib yolg’on dasturamal, xizmat va tovarlar bilan
belgilatib yuboraturishlari ahamiyatini hali beri yo’qotmaganligi bu shu. Agar
ularning oraliqlarini o’tkazib yuborsak, bu – 3 va 6 hozirchaki, natijada qolgan
sonlarda 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9 va h.k larda o’zimning aniq raqamlarimga xos
ishlar bo’lishi va haqtalablik qilishim, dasturim tagi-tugi bilan ishlab
yurishi kutilgan sanalsa ne ajabki xo’p. Endi, soat millari 15:42 bo’lib
hozirgina turishim bilan ishonchimning o’zini yoki o’yinini ko’rsatib turibdiki
asti qo’yaqoling. Demak, shu son 3:30 li muddatdan ya’ni yo’qlikning oxirgi
yakunlashuvidan 12 daqiqani yoki Ibrohimdan o’zimga keltirilajak haqqoniy,
chinlik yoki jismlashuvlik bo’yicha yetaklanishni, kattalashib borishni berib
turadimi, ha. Umuman olib qaraganda keltirilaolingan, to’g’ri topilgan yoki
joy-joyidagi gaplar raqamlarni kesadi va tasodifli foydani orttiradi. Raqamli
to’g’ri amallar esa og’zaki gaplarni bashortitga xos topadi. Endi, qarasamki
hamma kodlarimni qaytarib o’zlarining ishlarini bajarish sifatida o’zgacha,
ishlariga mos tuzib, agar men singlim bilan go’yoki bir ish qilayapman degan
ma’lumot asosida kodli qismimni unga qildirib chiqqanga o’xshagan bo’lsam, ukam
esa o’zining og’ir mehnatli ishlarini qandaydir kodi bilan o’zimga qildirib
qo’yayaptiki asti qo’yaqoling. Ukam nodir, ammo nodon hamki, insonlarning qoloq
toifasidan bo’lsa ne ajab bo’pti xo’sh. Ukam o’ylaydiki, - men narsalarni,
predmetlarni kod bilan boshqarib joyini o’zgartiraolaman, - deb, zero u
insonlarning ko’pisi aslida narsalar, predmetlarning o’zlari bo’lishini bilmay
yurgan xolos xo’sh. Go’yoki kod yoki dasturlash bilan qilib qo’ygan
ishlashlaridan so’ng kelib asl joylashuvga, ish maskaniga qarasalar o’z-o’zida
kimdir tomonidan ish bajarilgan bo’lsinki, shu kim bo’lsa ham u haqda ma’lumot
ukamga kerak emaski, chunki bu – o’z-o’zidan bo’lgan hodisaviy holatga xos deya
osongina baholab qo’yaqolishi kerakligi bu shu. Shu natijada esa ukam pul bilan
buyurilgan ishni o’zining bo’yniga olib bajarib chiqqan bo’laverganligi bu shu
xo’sh. Mana hozir nima dengki, insonlarning kishilanishi ya’ni elektronlashuvi
bilan bog’langan birinchi kunimning o’zim bo’yicha menim, jondan o’zidan
bo’lishim bo’yicha aloqlarni bajara boshlashim bilanoq, singlimni o’zim
bilmasdan ishlatib kelganimdan so’ng ukamning navbati darrovgina kod bo’yicha
o’zimni endi og’ir mehnatda ishlatib qo’ydiki, taxtalarni zabordan otib
tashladik. Demak, ichimdagilarning menga buyruqlariga kelsak, ko’tliklaridan
tashqari ukamning og’zi bo’qli yuqori martabaga xos ohangdagi doimiy kodli o’yindagi
ichimdan shu og’izning egasi bo’lmish kishisi orqali buyruqlari, aniqlikni
kallamda aytib bajarilishidagi oddiylikni muhokama qilib qo’yishi bilan doimiy
to’xtovsiz borganligini bilib qoldim. Demak, men bilsamki, shu paytgacha o’zim
qilib kelgan kodlarning teskarisi sifatida boshqacha bo’lsada yana kodlar
tanali ukam orqali tuzilib kelingan va ichimdagi oddiygina hayotiy buyruqlar,
talablar va ko’rsatmalar (o’rgatishlar) bilan belgilanib turilgan. Endi esa shu
ukam elektronli bo’lib olganidan so’ng darrovgina buyruqlarning jismoniy
tomonda ham amalda sinalayotganini bilib qolganim bo’ldimi, ha. Agar bizlar
gotning ya’ni taqdirlarning hazillarining o’zlarida qolib faqatgina betartib
sakrashlarimiz bilan qayerda va qaysi paytda bo’lsa ham yashashni uddasidan
chiqib bo’lganimiz hisobga olinadigan bo’lsaki, ungot ya’ni tasodifiylashuvli
parallel hayotimizda bizlar o’zimizning boqiy onda yagona sanaluvchi
tanlovimizning o’ziga xos vaqtda va mazmunli hayot bog’lanishida iloji
bo’lgandagina yoki to’liq yoqimli, vaziyatnamo deb hisoblangandagina hayot
kechirishimiz va yashashimiz ma’lum va mashhur xo’sh. Shu desangiz mendan yana
yozishni talab etayaptilarki, Ungotdagi o’xshashliklar, yoychalarga Gotdagisi
bilan duch kelishi bilan mos ko’rilib, saqlab qolinib va tenglamaga qo’yilib
darrov keyingi davra aylanishidagi shu ish yuzasidan bajargan amallarimizda
bashorat ishi ko’rinishi ikkinchi borlashuvumizda ro’y beradi. Shunday qilib
shu bo’yicha ichimdagilarning maqsadlari yoki o’zimniki bo’lsa ham kerakki,
Gotni ya’ni Dunyo 100 yilga barobar 21-asr zapisini ko’proq olib ko’rsatish,
bilib bashorat uchun ishlatish va boshqalarni kalaka qilib qo’yishdur balkim.
Zero Got va Ungot parallel ishlashini hali ko’pchilik bilishmasligi ta’yin
masalami, ha. Ammo bizning maqsad cheksiz tanlovning bulog’idan tasodiflar
yasash orqali xohish irodani mustahkamlab yangicha foydalarning o’zlarini,
kelajak yanagi Dunyomizni qurishimizga to’g’ri bo’lgan xilqatlarni, xarakter va
ichki tabiatlarni kiritshimiz kerakki, xo’p bo’ldi. Hozircha kim qaysi
tarafdaligini o’zlari aniqlashsinlar, zero bizlar endigina elektronshi
kishilashuvimizni boshlab qo’ydik va ular esa tanalashuvda qolib qo’yishni
tutib boshladilarmi, ha. Elektronshilarni bizlar bilganmizmi yoki yo’qmi, bashorat
borligini bilib bilmay baribir tasodifli hayotga yaxshi tanlovli yoki ixtiyorli
ishlar bilan kirishimiz to’g’ri sanalganligi ma’lum va mashhur xo’p shu bu edi.
Elektronshilar esa Got uchun bashoratni sinash ilinjida yurishib sarson ham
sargardon ham shular xo’p. Insonlar ya’ni o’z tanalar sohiblari shu paytgacha
olib kelgan mantiq ya’ni ichki tabiatlaridagi yopiq holda ya’ni go’yoki
kompyuter olamida virtual ravishda (ammo aniq jismoniy dunyoviy predmetlar
oralab) yashab kelishganlaridan so’ng mana hozir o’zlarini shu qarashlarini
yasab qo’yib kelgan elektron miyalarining, peshonalarining Dunyosida Buxorolik
yoki Dunyoviy yangi kishilar bilan bog’lanishni bilib Jahonni hamma uchun
haqiqat qilishib o’zlari va faqat o’zlari shundan xabar topishga qodir bo’lib, yangi
insonlarni o’z hollariga tashlab shu insonlarning odamlarga o’xshab o’z
tanalaridan insonlikka o’xshash tarzda esa ichki tabiat narsalariga bog’lanib,
qandaydir osongina yo’l bilan boshqarib ishlab yurishlarigagina erishtirishni
afzal ko’rib boqishgan doimo xo’p. Dunyoning qanday ravishda borligini yangi
kishilar ham sir tutishib, yangi insonlarni chinakam bog’lanishlariga yo’l
qo’ymasliklari bilan mashhur bo’lishib qolishganliklarini bilingiz bo’pti.
Odamlar shu qatori o’zim ham yangi Payg’ambarlar sifatida bo’lib olib
bashoratimizni yangi insonlar ya’ni kishilarning elektron yolg’on
matematikalarini, sonlarni tartibiga xos kesishga doir o’zlarini tutishli
tarzda gaplari bilan sonlarini hal qilishadi va bashoratga o’zlarini
tutishadilar. Yangi kishilar hamma vaqt bashorat qilishadi, aniq fol ochishli
gaplarni aytishadi, ammo yolg’on matematikaviy yoki bordan-yo’qlashuvli va
aksincha ravishda tasodifiy, o’ziga va insonigagina ma’lum Handle li (dll li)
yolg’ondan hodisaviyli o’zgaruvchan holatli tarzda haqiqiy bashoratni
isbotlashni, qanday tartiblar ketma-ketligida voqeaviylik bo’lib turganini aniq
qilib belgilab qo’yishmagani sababli bashorat yolg’iz o’zimizning Buxoromizda
o’zimga nasib etayapti xo’p. Yangi kishilarimiz eskilariga xos hamma yerda
bordurlar, televizorda ham, hayotiy replikantli, klounli (masxarabozli)
ishlashlarida hamki, bizlar shunga ishonsak o’zlarining asl joylashuvlari
sifatidagi maynamizdan, miyamizdan lazzatbag’sh qildirib, ekstazli ravishda
uqalaganga o’xshab bermasalar ham maylimi, ha, ammo shunday. Endi faqatgina
hozircha sekinlik bilan elektronshi, kishilik ya’ni klounlikni
boshlayaptilarki, eski insonliklarining qanchadan qancha ko’rib va bo’lib
bergan predmetlarida o’z akslarini darrov televizor yoki kompyuter videolarida
topaqolishlari va maynamizga aynan o’ziga o’xshash foydali yetkazishlari uchun
ozgina vaqt ishlovi kerakligini bilsangiz bas xo’p. Shu desangiz cho’chqalardan
bir ham zerikdimki, qayga bormay davoga uchratasan baloga bo’layapti.
Qo’toqchalar ya’ni cho’chqachalar meni qurshab olib shunday bir ham
cho’chitishadilar, qo’rqizib “qornimni qo’limga ushlatib” qo’yishadilarki, nima
emish uyushtirilgan jinoyatlarining qandoqligiga e’tibor bering mana bu
yerdaki, bilib turganim Ibrohimni shu beshinchi kunning boshlanishida yengishim
kerak bo’lganida, sog’lig’im obeddan keyin berildiki, natijada meni tushurish
uchun yig’ilib kelgan tishlari bilan qattiqlik, bashara qilishlarini qarangki,
oddiy jaryonli urib-yiqitishli zo’ravonliklaridan farqli ravishda, Ibrohimni
yana tepaga, o’g’rilikka chiqarish uchun o’zimni nima emish ayb, tamom
vassalom, aybda ayblashayaptilarki, nimaga u ishni qilding nimaga bu qiliqni
qilding deya o’zlari qilayotgan ish bilan menga otiladilar, hamla qiladilar,
shu ham bo’lsa qo’rqizish do’q-po’pisasi bo’lsa, nimaga ishonayki agar shunga
ishonsam albatta meni g’arq qilishadi, cho’kka tushirishadi yoki bo’sh qilib
qo’yishadilarki asti qo’yaqoling. Ko’tlik bo’lsa, shuncha bo’lsinda. Iflos
haromi bo’qxor tupoy gumroh kallavaram yana cheksiz so’kinchlar bo’lsinki shu
Ibrohimga doimo o’zining yaramas gvardiyasi bilan shunday bir yuz-basharani
tuydirib go’yoki bizlar tushunmas bolalarmiz va chindan tashlanib turish bizga
hech qanday yolg’on emas, adolatni bildirib hammani borligiga xos urush qilaveramiz
deganga o’xshash oldi-qochdi, chiranishli yoki talpinishli basharachalar
qilishib tuydirishadilarki go’yoki bir nimam uzilib tushganga o’xshatib chindan
ham qo’rqishimni uyushtirib bermasalar, kayflaridan kulgandan o’lmaydilarki, bu
go’zzuklar shunchalik qoloqlarki, bizga, kelib-kelib erkaklarga shunday qilib
bilishlaridan xursand yurishibdilar. O’zlari-ku bir bo’qchalar, go’zzuk
elektronchalar ya’ni kanalizatsiyadagi bo’qchalar bo’lsalar, shunchalik
ravishda bolalarning, yigitlarning yuz-qiyofalarini qilib yuzlarini tortib,
burib va ijirg’inab (suzib, qayishtirib, cho’zib va h.k) bir nimalarni urishga
oid qilib bilishadilarki, haqiqatan cho’chitdik deya xursand bo’lishadilar.
Aslida esa oddiygina tupoy bo’lib o’sayotgan devona yigitlarlar ya’ni yoshlarning
kattalar gvardiyasiga xos jinniqo’y qiliqlarni kishilar sifatida shunday ijro qilishayaptilarki
asti qo’yaturing hamki, xo’sh bular hech ham odam yoki inson emaslar, oddiygina
o’zlarini obro’larini po’pisa bilan, ijirg’inashlar bilan oshiruvchi go’zzuk
yangi elektronshili xaloyiqning yangi avvalambor tug’ilishidan bor bo’lgan
elektronshili kishilari sanaladilar xolos. O’zi ko’tipo’qlar bo’lib ularning
birlashib qilgan shunday qiliqlaridan hadiksirab ham bir nimaga hayron qolib
o’tiraverasiz, shuncha vaqtni olib bildim deya esa bir ham maqtanib
chiqishmasalar asti qo’yaqoling. Erta ham tugasa, shu bilan 3-martadagi 6
kunlik ya’ni haftalikka yaqin jonlilik yakun bo’lib, 4-si ya’ni puchuq, pachaq
Ibrohimchaning soniga ham yetib kelib uning sog’lig’i uchun o’zimniki tinim
olsa har holda. Endi, insonlar shu paytgacha atrof-tevaraklarining,
borliqlarining me’yoriy o’zgarishi bo’yicha Gotning har qaysi kelajak
davrlariga sakrab bilib kelishganlarki, bir xilga yaqin atrof to’la narsalar
yoki predmetlar bilan bir-birovlarini tan jihatlamalikda, yuz-badan bo’yicha
ko’rishga erishib bilishganlar hamki, ikkisi ham bir paytda shu Gotlashuvli
joyda bo’lib qo’yishlari shart va majbur sanalgan. Endi ertaning 6 sida, shu
3-oltilik bo’layotgani sababli 6 ning ikkitalab 3 lari yangi bosqichni ham,
birinchi 209 ga qaytishni ham hal etib, 3 lik atalmish o’zimning 3 lik
tanachiligimga qaytishni bildirib yana o’sha-o’sha dirrilatish va zirtitratish
ishlarini qilib qo’yishadilarki asti qo’yaqoling. Endi, men 28 dan toki shu
hozirgi 32 yoshimning bu paytigacha katta akamning 34-38 yoshliklari bilan mos
bo’lib o’rtancha, 3-avlodligimizni qildikmi, ha. Navbatdagi kishi bu – akacham
bo’lib 32-36 yoshlarimgacha o’zlari 37-41 yasharliklari bo’lib o’zimizning
ekraklik ya’ni o’rtancha avlodlik ishimizni birgalikda davom ettirgaymiz. So’ng
ukam bilan 36-40 yasharliklarimda uning 32-36 liklariga xos ravishda 30
yasharlikli 3-avlodlashuvimizni o’zim yakuniy bosqichini hisobga kiritamanmi,
ha. 247. Ertalab ham hozirki, shu o’tgan 2-bosqichli davrimizni ya’ni 16
yillikni tahlil etsak, ertalablari uyqudan bir ham og’ir ahvolda, hamma joyim
og’rib ketganga o’xshash ya’ni miyam achib hech narsani ko’taraolmaganga
o’xshab (yana yotishim kelib, uxlasam o’rganib qolib sog’lig’im yomonlashishini
bilaverib) qolgandimki, mana bugun 3-o’rindoshlikda yangi taraflamalikdan ya’ni
jismoniy jihatlama uxlab turishimning qiyinchiligi oddiy horg’in, horishga xos
sog’lomlikka xos bijir-bijirliklar bilan bo’lib o’tdi. Endi shu ichimdagilar,
tarkibimdagilar shu paytgacha, yana nima ediki ichimda gapirib yurishim kerak
deya shart qo’yib, o’zlari shuni inobatga olmay go’yoki o’zlarining mag’lubiyatlariga
bahona ham qilib qo’yishganini aytmaysizmi? Kecha namozshom chindan ham ularning
men allaqochon filtrlatib, tozalab qo’ygan bo’qlari sababli hattoki
bashoratlargacha yetib borib, o’zimga isbot bo’laoladigan darajada bashorat
gaplarini aytibman. Bilmadimki bular meni qaysi ko’z bilan ko’rishayaptilar,
qoloqroq deb o’ylashadimi-yo, umuman ular mening ishlash o’rniga gapirib
tanamni ochish, kasalliklarini yechib hal etish ishlarimni bir xil baholab
bormay, kaltabinlik qilishganlar. Doimo o’zlarining shartlari ustun tutib,
shunga qat’iy turib talab etishaverganlarki, aniqlik sondaliklarining, elektron
raqamli ravishdagi oddiy hayotimni kelishuvlarni bajarishlarim bo’yicha
tekshirishlarining chek-chegarasi yo’q edi va doimo shunday nomuvofiqlashuvli
ishlarda barcha tushuntirib o’tishlarimga qaramasdan, oddiy hayotni elektronli
aniqlik bilan isbotlab bo’lmaydi deyish demasliklarimga qaramasdan, bitta ishni
bajarib ham ularning men kallangda aniqlik bilan yuborganimdayoq ish bo’lib
tugashi kerak edi, so’ng miyangda o’zi qanday elektron bilan chiqqanini
bilmaysan-u, shu ikki yoki uch elektronlar bo’lsa, nega teskari elektronlar,
neyronlar bilan aylantirib yopaolmading, - deb qo’yishavergan bo’lishganlar.
Axir boshidan, ha, ha, bosh-boshidan bizlarning aslida kimliklarimizni
bilmasdan, tomonlarning o’z taraflamaliklarini bilmasdan uyoqqa yoki buyoqqa
shartlarni bo’rttirish yoki kelishuvlarni yolg’ondan tatbiq etish bo’yicha, har
qaysi holat deganda ham o’tkazaverish bilan, - bizlar o’z tomondagi
shartlashuvimizni qilib qo’yaqolayapmiz, - deya aslida o’zimning ustimga ham
chiqib olib, oddiy ravishdagi kuchli dushmanchilik, men tomonga o’tib olib
shartlarni inobatga olmaydigan ravishdagi bosti-bosti amallari bilan meni chalg’itib
ham, umuman hattoki ularni muhokama qilishga, hal qilishga vaqt yetishishiga qo’yib
bermay yovvoyilik ya’ni urush qoidalarini buzib urushganlarki asti qo’yaqoling.Shuning
uchun ham doimo men o’zimga va lavzimga chinakam sodiq bo’lib, birinchidan qo’ldan
kelguncha ularning aytganlarini qilib (alsida bilasiz elektron miya yoki tuyg’ularning
o’zlari bilan hayotdagi hodisalarni yoki voqealarni tenglama qilib to’qnashtirishning
o’zining iloji yo’q), ikkinchidan haqiqiy kurashimiz chindan ham to’g’ri,
kelishilgan tarzida baholanib kelayotganini bilib o’z yo’limdan, kelishuvni
buzmay bajarishdan horimasdan, charchamasdan kelishga urinaverganman. Ammo mana
shu ichimdagi muttaxam kishilar juda mug’ombirlarki, bunga nima deysan, unga
nima qilasan deya hamma vaqt kelishuv yoki kelishuvmasligiga, boshqacha
kelishuv shartlaridan kelib chiqish bilan deya miyam bilan hayotni bog’latishni
robotli, kompyuterli ya’ni elektron qurilmaviy texnikali tarzida suqib-suqib o’tkazib
buyurib kelishaverganlar. Shuning uchun mening o’zimni ishlash yoki javob
berish ko’lamimni ham bilaolishmaganlar va bu bilan o’zlarining ustlariga oyoq
bosganlarki, kelishuvning men tomonimga o’tib o’zi me’yor bo’lib sanalgan
barcha yetaklangan, eng oxirigacha tiqma-tiqon ishlarimizda ya’ni shu
kelishuvlarimizda o’zlariga qarshi borishganliklari ma’lum va mashhur xo’sh.
Negadir shu gaplar tugul hali beri kallamdan nimalarnidir talab etganga o’xshab
turaverishadilar. Ha, bu oddiy, kollinearlik bilan joylashgan bizlarning o’zaro
raqibliklarimiz, kimda kimning ahmoq bo’lib qarama-qarshi tomonga, kollinearlik
chizig’iga o’tib qolishi bilan o’ziga-o’zi raqib, dushman bo’ldi degani bo’ladi.
Mana endi, Ibrohim bilan xayrlashish kunida, o’zimning 2-davrimni ya’ni dadamning
bosqichlarini yakunlashim arafasida Youtube dan bir ham qutilari bilan
ustma-ust qo’yilib ichidan ko’rsatilayotgan o’yinchoqlarni, har xil
mashinalarni ko’rib borayapmanki, shular hali bunchalik ko’pligini ko’mragan
edim, barchasi yuk mashinalarning har xil turlari, hattoki kallamga sig’masdi
shuncha yuk mashina xilma-xilliklari bo’lganliginimi, ha, demakki, Ibrohim
ertadan boshlab mendan o’z qorasini o’chiradi, chunki u qo’li bilan beshga bir
o’ynashlarni chinakam shu yoshligidan boshlab eng kayfning ham dodasini olib
kuslarni qoparib kelganki, talabi doimo shunchalik oliysifat bo’lganligi
boisidan bu tarafdagi uning joni bo’lmish o’g’lim Sohib esa shuning mazmuni bo’lmish
o’yinchoqlarni ko’paytirib o’ynab kelganligini bilsangiz, Ibrohimning kusli
orgazm o’yinlari o’yinchoqlar bilan qarama-qarshilikda teng baholanmoqda hamda Ibrohimning
eng kam ustunlik foizidagi ikki bo’laklanishli ishlovida ya’ni 51-49% nisbatida
o’yinlar nazariyasiga kus, om qoparuvchilik qilib kirishib ketganligini
bilsangiz, ichimdagilar aynan shu sababli u eng to’g’ri va mukammal bo’lib o’sadi,
ulg’ayadi ham deyishayaptilarki, ularning qanchalik sikivorgan bilimlariga e’tibor
qarating-a. Endi, barchasi ma’lum bo’layaptiki, Ibrohimga juda aniqlik,
ishonchlilik ya’ni o’zimning hayotimning o’zimdan alohida ajralguncha bo’lgan
ahamiyatlilik tarzida jonlarning bog’langanligi bo’yicha qo’shama, birgalikdagi
nazorat ostiga olingan bo’lako’rgonlik yoki o’z yo’liga qo’yaverish, sog’liqni
asrash hamda yangi aql, matematika yoki kod yo’nalishi bo’yicha o’zimning
ikkilangan parallel jonimga tushishim bilanoq va Ibrohimdan ajraldim deguncha o’zimga
to’laligicha zarba, hamla ya’ni qiynoq qozonlarini yana shu davrdagi
kamayishiga xos to’liq qilib qo’yishki, men ko’rib turganingizga o’xshab hech
narsa qilaolmayman, chunki holat o’zgarishlarini, keltirishlarini Handle lar
bilan kim boshqarayapti, bu – birinchidan o’zimning tanamni egallab, kiyib
olgan Shohid va Shohidparast ichimdagilarning o’zlari bo’lib kompyuterga xos
boshqaruv tarzida holatlarni yo’qdan-bor qilib chiqardi deyishning o’zidayoq,
istalganchalik tabiiy asos ketidan keltirilaverilgan. Demak, men o’zimni kiyib
olgan Shohidning palakat ya’ni falokatlarga o’zini duchor qilib tana(m)ni og’ritib
qo’yishiga unchalik ishim yo’q, ammo jon sifatida ichimdagilarning ko’z
olaytirib, bir nima yomon bo’lsin deya ichimdan kuzatib qarab turishlari, -
menga bo’lib o’tgan ishlar yuzasidan har qanday barcha ma’lumotlar bilan
shunday mulohaza qildirib qo’yishadiki, sening aybing, sen bajarmaganing uchun,
- deb boshimga ilishadi, boshimga qo’yishadi, ammo bu – meni chalg’itish
usullaridan biri sanaladi, men hali beri o’zimga berilib tanamni ma’lumotimdan
ya’ni jonimdan muntazam ajrataolmay bilib yurganim uchun. Boz ustiga chindan
ham hali beri ularning ayblarini aytib, bo’layotgan ishlarda kelishuvni
buzayotgan ham, o’z-o’zidan ko’paytirib tashlayotgan ham sanlar deyishimga
qaramasdan qilayotgan yaramas javoblarini qarang. Hozir kelishda bekordan-bekor
shundoqqina sezib turganimda doimo to’g’ri yurib kelamanki, ammo velikdan yerga
pedalidan ostga oyog’imni qo’yib bir-ikki qadam yurishim bilanoq qandaydir
sinish yoki bukilish hodisasi hosil bo’lib, aniqrog’i bu – men bilganim va
sizlarga tanishtirayotganim Handle lar deb hisoblatayotganim bo’lib holat
bukilishni, sinishni sodir etib oyog’imni qirib, og’ritib oldiki asti qo’yaqoling.
Shunga yo’ldan o’tib ketayotgan onayu bolaning onasi bolasiga, - to’xta bacham,
- deya to’xtatganiga, nega meni to’xtamadi, - deya o’sha-o’sha ko’tlik
kelishuvlariga shama qilayaptilarki, birinchidan men eslagan kelishuvim
doirasida amal qilaman, ikkinchidan ichimdagilar har qanday holatni
kelishiluvli amallar deya baholayqolishaverayaptilarki bu – esim tugul barcha
ishlarda ularning ishiga, ularga xos bo’lishimni istayaptilar ya’ni yana o’sha-o’sha
ularning yomonliklarini, yovuzliklarini eslatmasam bo’lmaski, xursand bo’lib
yana nima oddiygina kulib turishayaptilar, shuncha gapni nimaligini hisobga
olmay shu gapimga, - ha, bizlarga o’xshada, - deya, - bizlar seni urib
yuraylik, - deb yurmoqchilar. Endi nima ham deyishga hayron qolayotganimda, o’zimga
ham sal oldindan chinakam yordamli vahiy keldiki, bu – ular emas, balki Got da
kelajak-o’tmish bo’yicha o’zimga sabab topishim ediki, bu sabab shu – Matritsa kinolarida
bo’lganiga o’xshash, ta’rifimga binoan faqatgina joylashuv aniq va shu bo’yicha
aylanib kelaverishimda mashinalarning harakatini qanday qilib Handle li ya’ni o’tmishdan
keltirilgan yangi holat o’zgarishi bilan yasab bilayaptilar xo’sh deyayotganim
ediki, shunday qilaolaomasliklari darrov yodimga tushib ichimdagilar
narsalarning oddiy turish holatlarini o’zgartirishlari mumkin bo’lsa ham,
yurishga va harakatlanishga xos holat asoslari ya’ni keltirilishlari bilan o’zgartiraolmaydilarki,
faqatgina Got ning o’zining amali bo’lib shuki, men Gotdagi mashinalarning o’tib-qaytishini
o’tmish va kelajaklarda, ya’ni istalgan (bir umr desak ham bo’laveradigan) vaqt
paytlariga sakrab ko’rayapman. Demak, shunday qilib Handle lari bilan Got ni
ajratib olsam, menga yetarli.
Comments
Post a Comment