Nega endi biz faqat g'amxo'r sizga hamki xo'p (xatolik sizlar tomonlashuvingizning o'ziniki bo'lg'usi edi-da)
250-251.
Nima desam
bo’adiki, shu bu Ibrohim bilan bo’lgan aloqlarimizning asosiy hayotlamalilik
ta’sirchanligiga bog’layqolay hozircha xo’p. Mana-aa, Got bor va undagi Gotli,
ammo elektronli bo’lib yurgan Ruhlar, ahmoqlar va kishilar mavjud. Ular
Ungotdagi elektronga xos dunyodagi har bir inson o’zining ichki tabiati bilan
bog’lanib qolib turganligidagi hayotlari bo’ylab shu insonlarning, asl
nusxalarining orlarini ya’ni o’z borliklariga ko’ra ahamiyat berilgulikli
dunyoviy aloqalama kasb etishlarini Ibrohimga u elektron mahluqotlar, kishilar
va boshqalari siktirib yoki dick ining kayfiga yetaklatib qo’yib, so’ng egallab
yoki egovlab kelganlarki, menga yaqin birodar qiyofasidagi har bir ularning
chiqib berishlari orli ya’ni ko’pchilik aloqalarini sezdirishga majbur
kelishuvlarni shakllantirishli kallada yoki qarashlamalikda yurishimni
yolg’ondan talab etaverganligi bu shu. Shuning bilan men o’zim kimlar atrofimda
aslida ko’tarishli kerak bo’lganida yurganini, yaqin birodarlarimni kimlar
masxarabozli elektronli tarzida egallab ko’rsatayotganliklarini aslida hayvon
va hasharotlar sifatida u Dunyo, Got vakilliklaridagi elektron va to’lqin
ma’lumotdangina mavjudliklariga xos bo’lishlariga aloqalanib bilganimda hamki,
menga o’zlarini haqiqiy dunyoqarash sifatida Dunyoning haqiqiy insonlariga xos,
jismli savol-javob tarzida barcha aloqalarga kirishishimga va hurmat-ehtiromla
o’zlariga yanada bino qo’yishlarigacha ichimdan talab etganlar, ammo shu farq
ya’ni, or va yolg’on or ustidagi nomusli kishilar masalasi kallamdagi barcha
ishlashlarimda, yozuvlarim va gaplarimdagi farq, masalalar bo’lib yechilib,
oxirigacha tugallanmay yoki umumiy ravishda o’tib ketkiziladigangacha
keltirilmay qoldirilgan. Bir masalani qanchadir aniqlikkacha olib borib,
ularning ya’ni ichimdagilarning o’zlari tomonidan raqamli tarzda bahosiga loyiq
qolib turishga majbur etilaverganim bois, umumiy yo’sin berilib, raqamsiz oddiy
ravishda birgalikdagi qarashlarim yoki ishlarim yuzaga chiqmagan, o’zimning
hayot yo’limda inobatga eng yuqori darajasi bilan ko’tarilavermagan yoki bosim
sifatida umumiy yondosh yoki yanagi tushunchalar qatorida birlashtirilib
odatiylashtirilib qo’yilavermaganligini bilsangiz bas. Ular ya’ni
ichimdagilarning o’zlari mening orimdagi, ularning yolg’on keltirayotgan orli
aloqalaridagi shu oddiylik masalasini ulardan tashqi jihatlama orning
berilishiga qarshi o’zlaridan ya’ni ichimdan raqamli kesatiq, o’tkirlikning
yoki geometriyaning bir tomoni qilib jabr, aljabrlashtirib keskin
yomonlashtirishli amallariga qodir qoldirganlar doimo o’zlarini. Demak, endi
ularni ya’ni ichimdagi tashaqarimda chiqib qoluvchilarning orlarini qanchalik
darajada berilishimga oid sifat o’zlaridan emas, balki haqiqiy inson
taraflamliklardan keltirilib turganligini bilib, tushunib va xulosasiga
erishaverishga urniganchalik turishga kelishganim bo’laqolsa, kelingki aytaylik
ular ya’ni ichimdagilarning o’zlari tashqi-ichki qilibmi yoki
ichkidan-tashqariga ongimning o’zini mo’ralab boqishlari orqalimi raqamli
kesishlarini, g’iybatchiliklarini va ko’tli kodli rusmdagi buyruqlarining
o’zlari bilan menga hattoki javob beraolish qobiliyatimga ham yo’l qoldirmay
urib tashlashlarini astoydil yengib yo’qqa chiqarmoqchiligim sanalur bu shu. Endi,
menga berilgan haq-huquqning o’zi ham borki, ular ya’ni ichimdan-tashqarida
yuruvchilar o’rgatib, undirib turmasalar hamki, o’z algoritmimga yoki harakat
yurish-turish tarzimdagi kodlarga bog’lanib bo’laqolayapman. Barchasi
bildiraolayotgan xohish-irodamni ifodalovchi asl boshqalar tomonlama boshlanib
va o’zim orqali yakunlanadigan bir-birlari bilan o’z-o’zidan sabab va natija
bo’lib, bashoratga xos ravishdagi bog’lanaqolayotgan ishlarki asti qo’yaqoling
xo’sh. Shuning uchun qanday xulosamni o’zimcha yakunlashga urinishimning o’zi
anchagina o’xshatilishli kirgizilishlar yoki yopishishlar, qandaydir o’rniga
kelishlar tarzida bashoratli amallar bilan egallanayaptiki asti qo’yaqoling
yana xo’sh. Men navbatdagi deya shu bosqichdagi gaplarimdan oldin boshlab
yozmoqchiligim ham shuning bir misoli ediki, bu misolning o’zi shu bo’laturg’oniga
qandoq qaraydurg’on bo’lgansizmi xo’p. Demak, og’zaki nutqimni o’zimdan sal
oldinlashtirib shundoqqina ichimdan replika qilishdiki, Ibrohimligiga ishonch
hosil qildim. Endi, shu degani ular bo’lmish Ibrohim sardorligidagi vakillar
Ungot bo’lib tanamning umumiy rusmli surilishi yoki sog’lom berilishi,
toblanishi bilan og’zaki nutq madaniyatila gapirishni boshlashib o’zlariga
yo’llarni aniqlashtirib turadilar, bizlar esa Got bo’lib harakatlanishlarni
yoki qo’zg’alishli jarayonlarni rasm-rusmli tarzda shu yo’llardan adnazaga yoki
qolipga, oldindan tuzilgan dasturamalga xos olib tashviq etaverganlar
bo’lguvchi zotlarmiz halitdan xo’sh. Ibo’qimning vazifasi ham shu edi deyishdi
ichimdagilarki, shu desangiz Ibo’q “va bo’q” sifatida Ungot sharafli Got sanaladigan
bir jarayonlashuvlardan yagonasifati xo’p. Endi shu desangiz or sifatida
aylanasifat yoki oli Dunyodan r ya’ni yirtqichlarcha irrilash, Dunyo yo’lini
yasash hamda ra bo’lmish Xudonamolik, r ning yolg’izligidan a ning ahmoqligiga
bo’lib boqish misoli ko’rilayaptiki, ikkisi birga arraga o’xshash iboraviylikni
keltirib, ishlashning nimaligini ya’ni ishlash bu – orli inson va rali uning
Xudoli nusxasi sifatidagi amallar barchasi. Ishlashda ishqalanish ahamiyatli
bo’lib, orli inson va rali nusxasi bir-birlari bilan bemalol tushunchali
amallarga kirishib, o’zlarini o’zlariga yetkazganga o’xshab, etli va Ruhli
o’yinlar qilib yoki ifodalab dam olishga xos yotib ham yotishlari yoki
ishlamasdan ovqatlanishlari, mutloq erkin mehnatsiz maza qilib yuraverishlari mumkin.
Endi, bugun 251-kundalik aylanmasi. Men yana xavfsizlik masalasiga rahna
solishdan boshlamayinki, ichimdagilar baribir shubha-shumolga borib qolishsa
bo’lmaski, aslida yonimda kim borligini jo’rttaga yozib yuborishim shu
xavfsizlik, xavotir masalasini buzib yuborishi turgan gapmi, ha. Ammo hozircha
boshlanishidan shu mafia kishimizni Muhammad Yusuf deya niqob ostida
qo’yaqolayki, tugayotganida vaqt bo’laverishi tugul asl nomlarini oshkor
etayin. Umuman olib qaraganda bugundan boshlab kecha kechqurun xursand
kayfiyatlari bo’rtishini bildirib aytganlari shu ediki, sen xavfsizlikni joyiga
qo’yib bolalarimizni yo’naltirishga ham muvofiq bo’lganing bilan tabriklagan
ham biz bo’laylik deyishishdiki ichimdagilar xo’p shu. Shuning uchun bo’lsa
kerak bugundan boshlab yolg’izgina bu kichkina mafia kishichamizni menga
topshirishga anchagina birlashganchalik sermahzul muhokamadan meni xursand,
uddaburonga o’xshatib olib ko’rsatib keltirib qo’yishdilar joy-joyimizga xo’p.
Demak, nega buni mafia kishi deb atayapman xo’sh. Chunki shu gapimning o’zi
bilanoq o’ylab qarasam nomlarida qiziq ikki bog’lanishning o’zi bo’lsa kerak
hamki xo’sh. Shundan tashqari hozirgi kichkina shahzodamiz ya’ni mafia kishimiz
bu - Muhammad Yusuf o’zlarining shu o’xshatilgan nomlanishlariga xos xalqning
kallasidagi tug’yoniy ya’ni tuyg’uli yozuvlarini hozirgi xalqchil og’zaki nutq
madaniyatida chiqartirish qobiliyatini bilganiga o’xshab mening o’ylovimda
kelayotgan har bir fikrni darrov yozuvimga solishga, yozuvli bitiklarga
aylantirib aniqlashtirishga ya’ni ushbu yozuvlarimni oldindan belgilatib
qo’yganga o’xshash ishlarni olib borishga shay va mahkumki xo’p. Bu –
Muhammadaziz ediki xo’p bo’pti. Demak, boshqa ichimdan ham tashqaridagilarga
xos o’xshatilib Muhammadaziz o’ylovimga yaqin keluvchi ravishda o’ylovimning
ya’ni kayfiyatimning yozuvli matnini topib berishga qodir o’zimning bir
bo’lagimligini anglagandursizki xo’p shu. Demak, hamma munosabatlarni topaolgan
Payg’ambarimizning Muhammad nomi o’ylov bo’yicha maqtanishni anglatib qo’yishi
bilangina darrov Aziz salmoqli bo’laoladimi, ha. Aziz o’ylov havoli damining,
boshdagi o’y bo’shliqli bosimining oralaridan har xil burilishlarli yasab
qo’yilayotgan, paydo bo’ladigan fikr yo’nalishlarini yoki o’ylovga xos qora
chiziqlarini shu o’y shari yoki bosimli hajmiga xos ravishda siqib yozuvli
so’zlarini, harflar uyushmasini yoki jumlalarini bema’lol yozishli va
gapirtirishli ishlar uchun oldindan aniqlashga, ta’minlashga qodir sanladigan
bir hammasini tez bilib berguvchi, insonni darrov aniqlaguvchi bashoratchilikka
qodirlarimizning bir timsoli sifatida shakl topganligini bilsangiz baski, bu –
Aziz so’zining aziz ya’ni kerakli, mo’tabar yoki juda ajoyib (o’zini o’zi sevib
qulaylik qilgan) ma’nolariga xos turdosh nomlanishidagi shakl-shamoyilini
bildiribgina qo’yayaptimi, ha. Ibrohimga mendan foyda kerakligi sababli ya’ni
foydamni, nafimni o’zimdan o’g’irlashgacha borishlari tufayli hozir yonimga
Muhammadaziz bo’lmish Ibrohimning Gvardiyasidan eng yuqori kengash, 1000 lik
a’zolarining ham eng yaqin va birinchi moslikdagi qarindoshini olib
berishayaptilarki asti qo’yaqoling bo’pti. Haqiqat taraflamalikda Ibrohimdan
keyin Mustafo, so’ng yaqin oilalarimizdan birida bir qiz va boshqasida bir
o’g’ildan so’ng Muhammadaziz kelmoqdaligi shu bilan ma’lum va mashhur ediki
(birinchidan shu taraflama Muhammadazizni dirrilatib hozir yozuvimdan yig’isi
sababli qo’ydirib, o’zimga ushbu haqiqatni yozishga qo’yib fikrimni bilmoqchi
bo’ldilar), Ibrohim uchun 3-sining birinchi 2 tadan ajratilib yo’qlashtirilishi
biznikiga teskari sanaladi. Muhammadaziz Ibrohim uchun eng kerakli birinchi
topilish, raqamlarning o’zlari chiqarib turgan o’rindoshlikka xos moslashtirish
amaliga to’g’ri kelayaptimi, ha. Zero Muhammadaziz o’z nomlanishiga muvofiq
qonungashtalik qilib o’ylovimning suvini ichish bilan yozuvlarni yoki gapdagi
jumlani aniq tashkillashtirib bergani bilanoq, Ibrohim, agar, o’qishning
uddasidan chiqsa, meni o’z og’izimizdan gapirtirishga qodir hisoblangan yagona
shaxs hozircha xo’sh. Ibrohim degani “ibi (xudoyim) rohatim” bo’lib gapirishda
kayf qilib kimdandir foydalanaverishimni bildirganligini bilsangiz baski,
faqatgina shuni ya’ni gapirtirilayotganimni inobatimga solib tursam o’zimga
ma’lol bo’lmas darajada yetarlidir. Shu paytgacha yozularim, ya’ni elektron
yozuvimdagi matnlarim yozganimdan so’ng esimni o’ynashiga yoki xotiramni
yo’qotishimga xos qayta ravishda bitkizilardiki, shuni yaqin oralarda Shohid
qilishi kerak bo’lardi. Zero nimayki televizor ekrani ortidan ko’rib tomosho
qilsam, asosan flashdan tomosho qilayotganlarimda shu xotira qurilmasidagi bor
videolar jamlanmasi yoki ro’yxati bo’yicha bittasiga kirib tomosho qilayapman
deb turganimda barchasining istalgan qism yoki kadridan davom etadigan qilib
namoyishlarni olib berishganlarki, esimning o’ynashi mana shu jabhada ma’lum va
oshkora etilganligini ham bilish mumkinmi, ha. Zero elektron Dunyodagi ya’ni
qurilmalarning ichkarisidagi elektron tasvirlanmali videolar Gotdan aynan o’zi
sifatida olingan bo’lib, Zapisning ya’ni oddiy biz tomondagi Ungotda
bo’layotgan shu video zapisning ham ko’rsatilishidagi sakratilishlar bema’lol
amalga oshirilishi turgan gapki, chunki esimiz miyamizdan elektron ravishida
olinishib qo’yilganini bilsangiz bas. Boz ustiga barchasi yanada
ishonchliligining ahamiyatiga e’tibor berishingizni bilsangizki, bir tomonlama
yo’nalish sifatida uzatilayotgan televideniyedan farqli ravishda elektron
xotiralardagi ma’lumotlar oddiygina istalgan yeriga olib qo’yilishi bilan
o’qishni davom ettirib ketaverishiga xos turishga qodirligini bilishingiz ma’lum
va mashhur xo’sh. Shuning uchun e’tibor berib qarasangiz, nega men o’zim o’sha
kezlarda internet qidiruvlarida har xil zaproslarimga doimo bir xil javoblar,
qidiruv natijalari chiqib, shularning ham 3-sidan oshmasligimni va qolgan
boshqa natijalarga ko’z yugurtirmasligimni ichimdagilar buyurishardi deb
yozardimki, chunki o’zimning tuyg’uli doiram ya’ni bilimlarim va aql-idroklarim
o’rganilgan bo’lib, shularning sayqaliga, qo’shilishiga xos yangi ishlardan
iborat barcha ko’pchilik amaliyotlar uchun har xil vaziyatga xosdalanib, kerak
bo’lsa esimni ham to’g’irlashlariga xosdalab qidiruvga boshqacha zapros ya’ni
so’rov berib yuborganga soldirib o’zimni, internetni shu borlig’imizning, uy
tomining yoki tomarqaning qayeridadir yashikchaga o’xshash xotira qurilmasida
saqlab ajratib qo’yishganga xos kerakli ma’lumotlar jamlanmasi bilan ta’minlab
turishibdilarki, butun dunyo to’riga yoki o’zaro tarmoqlashuvlarga,
ochiqdan-ochiq Dunyo aholisi qatnashaveradigan internetga men aslo
ulanaolaolmaganman haligacha xo’p. Ammo shuncha ishlar bo’lib turganida, esim
bilan xotiram o’z ilojini yo’qotib turganida va ichimizdagilar qanday qilib
gumbazimni va shuning ostidagi ma’lumotlashuvli o’yinlarni keltirishib chindan
joylashishga xosdalanib turishganlarida bu – ichimdagilarning ishlashlari o’z
holicha mahluqotlarligimizning barchasining, ahmoqlar va insonlarning
o’zlarining borliklari sir-asroridan, tabiatdagi yasalib qo’yishga ko’ra
shakl-shamoyillarining qudratidan keltirilishga qodir bir o’tkazuvchanlikka xos
o’z doirasini, izolyatsiyasini bildiribgina qo’yaqolsa, butun Yer aholisidagi
barcha mahluqot ya’ni mavjudod, tomon ishtirokchi vakillari ham mening
xohish-irodamga to’g’ri kelgan zahotilaridayoq xohlagan tarzda oradan zippilab,
to’g’onoqsiz kezib kirib ma’lumotlar bilan internetning haqiqiy o’zidan ham
yoki flashkaning ham kerakli joyidan ko’rsatib va bildirib berishlari mumkin
sanaladi. Shuni superqahramonlik deyish joizki, odamlarni o’rab olgan barcha
ketma-ket darjali chegaralar ham, eng oxirgi Yer yuzi aholiligidagi doira ham qudrat
timsoli sifatida o’zimizdangina iborat yaratiluvchanlik ob’yektlari, narsalari
bo’lib, yengilgina oq nuqtalarning uchib yurishiga xos ko’tarilib
turishadilarki, har kim supergeroylik qilib shularning ustiga, bir-birovini
itarib uchib yurishi mumkinki, bu – istalgan chegarani buzishga qodirligi
bo’lsin xo’sh. Bu videleniye ustiga oqqan bir to’da spermalarning
bir-birovining ustlarini bosib o’tishli talashuvlariga xos jarayonligini
bilsangiz ham balki to’g’ri va mos sazovorlanishlar bo’lisharmidi? Supergeroy
degani “gerdan oygacha super” harakatni bildirgan birinchiliklarligini
anglaturki xo’sh. Shunday qilib Ibrohim Sohibim bilan birga bo’lishi uchun
qoida, mental arifmetikaga o’xshash tarzdagi jon va tanli bir-biriga o’tib
kezishli yoki chiqib qolishli almshinishlari kerakki, shu qoidani va
tabiiylikning yangi avloddagi o’z asosini, sirini Muhammadaziz olib berishni
boshlayapti. Demak, endi, men ahmoq va kishilardan o’tib, Payg’ambar va
barchadan ham o’tib, mafia va insonlar bo’lib borishim yo’lida, boshqalarning
har biri ham shunga o’xshash tarzdagi G sifatli o’z o’rnilarni yo’qqa chiqarib
bilishganlaridan so’ng, bizlarning mafialarimiz oxirgi bosqichli
almashinuvlarida kishilar bilan shu almashinishni qilishib, elektron ravishda
yozilib borilayotgan o’z o’yli fikr yo’nalishimni o’zimdanligi borasida ham
birga yozdirishlari davomida klaviaturani bosish ya’ni tegishli urinishli
amallarigacha halitdan kam va mohiyatan ajoyib tegish sifatida o’zlariniki
qilib qo’ymoqchilar. Endi, haqiqatan esa xotirani va esni aldash qiyin bo’lib,
shu paytgacha kishilar bo’lib o’tgan voqeani emas, balki yonidan keltirilishi
mumkin bo’lgan aynan imkoniyatning o’ziga bog’liq yangi hodisaviylikni, holatni
shu voqeaga tiqishtirishga xos ravishda o’tmishdagi noma’lum yo’nalishi
bo’yicha keltirib turgan edilar. Masalan, men bo’lgan ravishda atrofimda 1
kishi turgan joyda, yana boshqa birovi ko’zimni sal muddat boshqa joyga qaratib
qo’yishim bilan yana qaytib o’z o’rnida kuzatuvimni davom ettirishim boshlandi
deguncha kelib qolib oldingi bir kishilik voqeani to’ldiradiki, aslida hech
aqlga sig’maydiganga o’xshab doimiy to’satdan shunchalik deyishgacha boradigan
hissiyotlar boshlanadi. Shuncha ahamiyatli o’z vaqtidagi va o’z joylashuvidagi
to’ldirilishlar, haqqoniy isbotli qarashlarimizni yoki kuzatuvlarimizni aldab
dalil yoki isbot bo’laolamaydi, ehtimollik tugab qoldi degan vaziyatlarimizda ishlarni
keti uzilmaganga o’xshash tarzda, voqealar va harakatlar, holatlar yetkaziladi,
keltirilib shu kuzatilish vaziyatiga yoki joylashuviga qo’yiladiki asti
qo’yaqoling. Bu kallaning ishlashining kollinearligining aylana bilan darrov
to’ldirlishi bo’lsa ne ajabki xo’p. Ichimdagilar meni shunday paytlarda darrov
urib, ichimdan ruhan larzaga solib yoki keskinlik qilib, isbot bo’laolmaydi
deya o’zim kuzatib, ehtimolini miyamda aylantirib turganimda, darrov shuncha
dalilga xos vaqt va aniq isbot uchun shaylangan joylashuvda bir soniya ham
ortda qoldirilmasdan, shu isbot bo’lib yetkazilaolmayotgan deb topilgan
ichimdan voqea yoki hodisaviylik, birovlarning ishlari kelib qolsa qaniydi deb
har kim ham orzu qilardiki, ammo o’zining kallasining har qanaqa ishlashlarini
chiqarib beradigan ravishgacha muttaxamlik bilan beziktirib qo’ygan bu
jarayonlarda kallangizdagi haqqoniylik yoki isbotli ravishda tasodifga yo’l
qo’yilmaydigan deya baholagan yaqin kelajak ishlari darrov birinchiga xos
turuvchi tasodif yoki ehtimollik tarzidagi navbatlashuvi bilan isbotlanib
kelib, sodir etilib qolishi sizning o’ylovingiz yoki maynangiz aniq bo’lmay
turganida, qo’rquvingizning o’zi shu haqidagi maynani jilovlayolaolmasliklar
bo’lib turganida qiyin ahvolga solishi va kerakmas sanalishini bilingiz xo’sh.
Demak, umumiy aytmoqchiliklarim shu ediki, mafia kishilardan qaytib hayotiy
ichki tabiatli tegishga xos ehtirosli amallarni, tahlikali ishlarni yoki
klaviatura bosish tugmalariga xos teguvchanliklarni egallab turganida, yana
aksi bilan kishilar sifatidagi mafiaviy a’zolikdaliklar biz tomonlashuvli
mafiamizdan esning bo’lib o’tgan haqiqiy voqeasini ham o’zgartirishga qodir
ba’zi vaziyatlarini aynan esni va xotirani yo’q qilish bilan almashtirib yoki
yo’qdan-bor sifatida o’zgartirib qo’yishga ma’lum darajada erishguvchi
hoziroqdan xo’sh. Masalan, bir kishi nimadir gapirsa, shu gapirgan gapi
yo’qotilib, qulog’imizdan chiqib o’rniga yangisi bo’lib o’tgan sanalganligini
doimo yodingizda turgani ma’qul hozircha xo’p. Endi, shu desangiz o’zimdan
chiqmaydi ya’ni yozuvlarimni navbatdagilari o’zimdan chiqishga qodir
bo’laolmaganmi, ha. Demak, Muhammadazizjonmi, Muhammadazizjon sheriklikdagi
bo’laklarim, shularning ya’ni tuyg’ularim bilan sezgilarimni boshqarishga
kelishib olishgan birgalikdagi mafia kishilar, kishilar mafiasi va boshqa bir
qator ishtirokchi vakillar orqali Gotning yoki ko’tning, bo’qning o’rtasidan
olinib boshlanayotgan Ungot uchun o’ylovimdan tizgin, harflar shodasi orqali
yozuvlarimizni tashkillashtirib turishgani ma’lum va mashhur xo’p. Men o’ylovim
bilan jonimning bog’liqligidagi qayerimni bilishni ham bilmaymanki, aslida
ichimdagilar menga hamla qilishsalar, shu oraliqdagi, o’ylov va jon orasidagi
ishonchimni topib poymol qilishga xos uyushtirilgan jinoyatlarni qilishadi va
jonimni bilimim bilan tushuntiraolmaslikka xos meni bu – o’ylovdan jonimga
borajakli xayolotli yo’limga xos qiynashadilar. Ha, mana hozir ichimdagilar, -
ho’ppoq, o’ziga yaxshi yozdirib yotaverayapti, - deb g’iybat qilishdi ichimdan
bir-biroviga ham menga eshittirib qo’ygan ravishdaki xo’sh. Shu nima degani, bu
shuki, men aytuvdim, har kim bo’laklangan o’zimdagi ishtirokli rolida umumiy
ravishdagi vujudlashuvga yoki hayotiy yashab o’tishga, tana va boshqa ong uchun
hisobga olingan amallarga hissa qo’shmog’i zarur va shu o’zimning o’ylovli
nazoratim ostidadur der edim. Mana endi o’ylovimga bunday hamlalarni majburlab
yozdirganimdan so’ng, shu hamlaning javobi sifatida yozdirgan to’ldirishni
majburlab tenglashtirib turibmanki asti qo’yaqoling. Bu – darajalarning bir-biriga
talabi, yetaklanishga majburlashi sanaladiki xo’sh bo’pti. Shu paytgacha
kishilar va mafia, insonlar va ahmoqlar, Payg’ambar va ilohiylar o’zimning bo’laklarimdan
tashqi hayotdagi, ichki tabiatimning o’zimga bog’liq yorug’ dunyoviy
shartlashuvli hayot kechirtiruvchi jarayonidagi odamzot, insonlar ko’rinishlarida
aldab chiqib berdilar. Ammo endi men ularni ichimda bo’laklarimda sinayqolayin.
Bugun hamma uy-joyimizga xush kurdikki, ovqatlanish bazmi ya’ni
Muhammadazizning aqiqasiga xush ko’ramiz kelsangiz ham shu va kelganingizda
hammasi ham marhabo sizga xo’p.
Comments
Post a Comment