Nima gap xay xo'sh
220. 2 bu –
boulder, oyoq tovoning tizzagacha joylashuvi, 0 esa shu tana bo’lsa ne ajaboki
xo’p bo’pti. Bugun tushda Amerikaning bir ajobaki o’lkashunosiga ham aylanishga
erishuvim shu ediki, do’stim, yaqin birodarlar va boshqa ishlarga aloqadorlikda
hayot toblab zavqiga ham chiqqan shu bu o’zimizgina xolos. Shu deyarli uzluksiz,
uzun va uzoq bir tekis joylashuvli, ag’dar-to’ntar bo’lmagan yo’llarga xos tush
bo’lganini aytish darkorligini bilsangiz ham bo’lardi. Ammo haki, narsalar va
hodisalar bo’rttirilganki, shunday bo’lishi dargumon bu haqiqiy hayotdaki xo’p
bo’pti. Ammo tushimning boshlanishidanoq o’zimga xos bo’layotgan ishlar
barobaridagi tushuncha bilan boshlaboq bu – Buxorolik insonlarimning o’zimning
boyligimdagi narsalar, yangi olgan Redme Note telefonimiz sifatida kishilarga o’tib
borishlaridanoq bo’lib, tushuntirib berishlari bo’layotganligi bu shu. Endi,
devonalik, Iblisning jinnivoz o’chakishli boqishi o’zicha shunday bildirib
choquvchan, qo’zg’atuvchan edi hamki, oddiygina tarif bilan izohlashga til ojiz
qolganligini bilsangiz bo’lardi. Shunga diqqat qilsamki, Iblis qiz ustun kod
darajamning tagidan turib o’zining bo’yi-basti uzra devona bir kishisini,
izdoshini tortib, uni ishontirishli o’zimni yomonlganga o’xshab
qarashayotganliklari ma’lum endi mashhurki xo’sh hammasi shu hozircha. Hasadxo’r
rashkdor deganlaridan bo’lsa shu ne ajabo bo’pti xo’sh. Devonalikniyu jinniqo’ylarni
Farishta mutloq ildizi bilan quritib qo’yadigan o’zini tutishlarga, keskin va
darhol bildirishli amallari bilan jon siralatishlarga olib qo’yganki, chunki bu
– o’z kishilarining butun dunyoni bilajak tarzda aynan kodning o’zi bo’laverishli
an’analarda mavjudlikli hayotiy Xudoligini yo’qqa chiqaradigan xislatlardan
hisoblanib insonlarning faqatgin o’zlarining voqealari ushlanayotgan kichik
doiradagi kengashlariga yoki davrlarining muhokamasida o’zlaricha butun bilimli
tarzda boshqa birovini qoralashlarining to’g’riligini bildirish,
isbotlaganlikda tutish deb qaraladiki asti qo’yaqoling. Aslida birinchidan butunlay
bilimdan foydalanishning o’zi orqali Farishta bilan aloqani ushlab turganlikda
ayblanib qolib uning kollinear javobiga, o’zini teskari yo’sinda bildirib ayblashiga
duchorlik qiladi, ikkinchidan esa baribir birovlarni, kengashlari orasidagi bir
bo’lmag’urni bo’lsada qoralab aytgan yoki qilgan kelishmovchilikli tuzukliklari
barcha bilimlarni inobatga olib o’zini yozishgacha, ko’nglini yetaklab ko’tarishgacha
yetib boraolmaganligini bilingki, bu – insonning doimiy xato qilishlari chog’iga
o’z hissa taborasini qo’shadi hamki, ammo ayirmagan hech ham mayli. Ha, do’stlarim,
mana shunday qarashganlar bizga dibil Farishtalar va shu ishlarimizga
ichimizdan aralashib toki farishtalargacha belgilab, id qilib qo’ygan ularning
teskarisi sifatida Iblislar hamki, xo’p bizda ayb qancha o’ziki, bor-yo’g’i boshimiz
shunday tor, borliq doiralaridagi masalalardagina ishlashini bilsangiz ham
yetganligi bo’ladi xolos. Qolgani har kimning hayotiy darajasi sifatida
qanchadir madaniyatligi, o’rgangan bilimlari va o’zining dunyodagi soha va
barcha bilimlar orasidagi bir sohani tutib ixtisoslashuvli, shu ham bo’lsaki
tartibsizlikka xos bildirib chiqarilajak bilimlariyu tafakkuri sanalsa ne ajab
bo’pti xo’sh. Ammo shular shularkuya, baribir biz insonlar ham kishilarga o’xshab
butunlaying Zapisning ichida elektronlilardan tanamiz bilan asosiylikda
bahslashganchalik ustun darajamizni namoyish etib belgilangan edikmi, ha
shunday. Elektronlilar ya’ni kishilar bizning hayotimizga tanali tasirchanlik,
tegishli sezgilargacha bog’liq ravishda o’zlarini insonlardan hech qanday
farqlanmaslikka xos sezgilargacha yo’sindirsalarda, ular hayotni o’zlarining
tanalariyu sezgilaridan qaynatib, bijirlatib yoki qo’zg’atib turib chiqaradilar
va ushlab turadilarki, boz ustiga o’zlarini muammolarni keskin bilimli
ravishdagi bir uzun yo’nalishda hal qilib qo’yajakliklarini eplayolishlarida
namoyish etib ham boshqa inson turi, aniqrog’i aynan kodli elektron kishi bo’lishlarini
bildirishlari turgan gapdaligi bu shu. Bizlarning tana orqali ko’rilajak hayot
orqali ustunlikdaligimiz, ularning bizdanda bilimli va ichki tuyg’ularni
dunyoga atalaturganlilikka xosdalashuvli hayotiy go’zzukli, tanalariga
boqaolmas va o’zlarining jussalarini tanib turishga qodirmas ishlashlaridan
kinoyali tarzda bo’lsa ham ustunroq yoki keng ko’lamli bo’lib sanalgan har
doim. Shu ustunlikni boshlanishida o’zim ham oddiy tanam borligidan deb
farqlanishlarlardan sinab turganligim tayin masala bo’lganligi ma’lum, hamda
endi ichimdagi barcha toifa vakillarining o’zlari oliy hakam deb
tushuntirayotgan Got ya’ni Zapisdan bilinajakligi sifatida qarayman ha. Endi
shu 3 kunlab oralagan 3- va 1-kunlarda Redme Note telefonim uzra sal-pal ishlab
turib oradagi 2 kun qolayotgan bukungacha 18-kunning anglashilishida orqadagi
3- ya’ni 17-kunlik telefondagi igralarim bo’yicha o’yinlarim 1- ya’ni 19-kundan
qolmoqdaligi yoki mag’lub bo’lishini o’zimdan kiritalajak kinoyali yangilik
deya hisobga olaylikki, bu – insonlarimizning, Buxoro viloyati xaloyiqi bo’lib
bergan haqiqiy Gvardiyashunoslarimizning dunyogacha aloqalanib chiqishlariga ko’maklashish
tarzidagi raqamlardan yasalgan dunyo sifatida telefoanimiz va boshqa o’zlariga
aloqadorli sanoqli tizimga xos hodisayu narsalar bo’laborishli sekinlik bilan oldingi
kishilaridan mag’lub tarzda bo’laqolaverishlarini boshlanishi sifatida 20-kunga
ya’ni aynan 220-kunga kelib turganimizni hisobga olishingiz kerakligi bu shu
hamki bo’pti. Eski ya’ni ichimda va insonlarning yondosh qarashlarida bo’lib
yurgan o’zi-o’z tanasida bo’lish farqini bilmagan kishilar esa bizning o’rnimizga
tanachilar bo’lib qaytishni, aniqrog’i tanalariga bino qo’ymoqchiliklarini
bilishni bilsangiz bas. Bizlar inson va shu toifadagi odamzot oxirgi bosqichli
yakuniy birligidagi bir zot ravishlarida tanalarimizni bilimlarimiz, aniqrog’i
dunyo va tabiat qonun-qoidalarini o’zida mujassamlashtirgan har bir insonga ham
bo’laoladigan umumiy qarashlarla hisobga olinajakligi ma’lum bilimlardan iborat
raqamli dunyoning ichiga tanalarimizni saldaramini yoki o’zini saqlab qolishga
uringan holda tushlar oralab, televideniyaga va ortidan haqiqiy hayotga ham o’zligimizni,
jussamizni qanchadir darajalab eski kishichilarga qaraganda yaxshiroq bilib
yashashni yoki hayot kechirishni istamoqdaligimiz shu bu. Kishilar esa
bilimlarini yo’qotmagan holda tanachilikka keliboq o’zlarini haqiqatan
devonavor geniy, daholar deb bir-birlariga nisbatan qiyos, qiyg’oz olib
yurishmoqni istayurliklari bu shu. Endi, tushimda voqea ishtirokchilari
sifatida Azik eski o’rtog’imiz, akasi Anvar hamda o’lgan onalariga qiyos bir
zot qiyofasiga yaqin keladigan bir ayolni ko’rganligim juda ma’qul bo’laurg’onligi
ma’lum va mashhur xo’sh.
Comments
Post a Comment