Nima gap endi xo'sh?
216. Bukun
tushlik paytigacha bo’lgan tushimda quchoqlashuvhlar, o’pishuvlar va havo bo’lib
yopishuvga xos jinsiy aloqalargacha hamda futbol tanlovimga xos
voqea-hodisalar, mashhurlar bilan qandaydir aloqlar hamda stelth rusumli
reaktiv samolyotga minishim, moslamasidan bo’shashgan sotkani ushlashimga o’xshash
voqealar ajoyib tarzda bo’lib o’tdi. Shu kunari sog’lig’im ajoyib tarzda
namoyish etilayapti, bu – hattoki tushimda ham bo’lib turgan gapligini
unutmangiz bo’pti. Shu sog’liq o’zimning Zapisdan foyda olishga urinishim
asnosida bo’layotgan bo’lishi ham, yoki Muhammadaziz bilan bog’liq tarzda uning
ichimdagi elektron maktabini o’tashiga xos muallaqligimiz sir-asnosidagi
voqelikka mosligimni bilib qo’yishi sir-asnosida bo’lganligini ham tushunish
kerakdur balki. Sog’lig’im deganda kasalimni ichki davolashlardagi kamchiliklar
ko’p ham yuzaga tashlanmasdan, oddiy bahavo va salqin, tushunarli tashqi
kuzatuvli ravishda ichki hayotchanlikli haroratda yashayapman xolos. Shularga
ya’ni sog’lig’imga bizlarning barimiz, o’zimning ichki tabiatim va tashqi
muhitga sazovor hayotim quyoshga o’xshash jarayonlar sifatidagi Zapisligini
inobatga doimo olishim va o’zimga berilayotgan ichkarigi tanlov bilan yog’dirib
yuborilayotgan Zararli, ziyonli Zapisli sabablarning shu vajlari, sabablarining
o’ziga ushlanib qolib, aralashib har qanchadir vaqtlarga cho’mishib, onlarni
boy berishim ketidan darrov bularning ichki tabiatidan belgilanayotgan
munosabatli, ehtirosli o’rin-joylarini aniqlashim sababli asosan tanamning
Zapis bo’lib boraverishiga e’tibor qaratishimdan so’ng shu jasadli yoki
jussali, jonsizlashuvchanlik asnosida belgilangan tanamni yanada bir oz bo’lsa
hamki, vaqtdan oldinga siljitish yoki surish, o’z-o’zidan sirpalab sudrash hissini
boshimdan o’tkazmoqchiligim sababkor ravishda bo’ladigan sabablar qatorasidan
joy olishi turgan gapligini bilingiz. Zarar aslida hissiyot deyilsa, Foyda yani
manfaat esa “his” nomi bilan ataladurg’onini bilsangiz bas xo’sh. Aslida biron
narsaga yoki holatingizga, voqealarga sabab va rejalar bilan boqmaslik to’g’ri
bo’lganligini bilsangiz bas yetadi. Faqatgina aylanmaviy, o’xshashlik aro
bildirilayotgan sabab va rejalarni hayotingiz oralashib tushunib turganligingizning
o’zi vaqtdan oldinga ilgarilashuvingiz, hissingiz ya’ni Foydangiz bo’laolishini
bilsangiz bas xo’sh. Ba’zi jumlalarimdagi iboralarni ichimdagi mahluqotsifatgo’ylar
ham bildirishib qo’yishadilar hamki, aslida o’zimning sof ichki tabiatimda yozuvlarimdan
e’tibor qaratsangiz shular yo’q sanaladir. Ammo sizga billashgan qilib yagona
inson yozganga o’xshash to’liqlashtiriluvga erishilganligi ham namoyon bo’lib
ulgurganligini bilarsiz hamki xo’sh mayli. Aslini olganda shu Zapisimizning
qanchalik darajadagi ichimdagi mahluqot va o’zimning tashqi hayotimda bo’layotgan,
yozuvimizning aloqlarida inobatdaligini, aniqrog’i 100% bekami-ko’st ishlab
turganligidan dalolat berishi turgan gapdurki xo’p bo’pti. Shu oxirgi
jumlayu-jahonimning o’zi ham Got ya’ni Zapismidi, bu – sizga xulosa sifatida
berilganligini bildirmoqchiman xolos. Masalan, shu so’nggi jumlada jumlam deb
belgilash kiritmoqchiligimda, ichimdagilar jumlayu-jahon deb qo’y
deyishdilarki, ikkalasi ham baribir shunday, aynan yuz olib kechirilganiga o’xshash
bo’laveradigan avtomatik Zapisli jarayonlashuvli aloqlarligini bilsangiz bas xo’sh.
Endi, atrofga chiqib aylanib kelib tushlikni qildik ham deylik endi bo’pti
mayli. Boshimning yaxshi ishlashiga xos sog’lig’imni shu darslik qo’llanmamizda,
maqolamning yuqori qismlarida bayon etganimga o’xshab bashorat etilajaklikka
moyil bir hodisa bo’ldiki asti qo’yaqoling ham. Yangi doriga tutildimki, shu
dori miyadagi qonni aylantirishni yaxshilar emish. Demak, sog’lig’imning
yaxshilanishi asosan boshimdagi gemoroyim bilan qandaydir teskarilikka xos,
mavhumiy joy almashinishlarga xos qirilishlar, yaralanishli kesiluvchanliklarga
borib taqalganligini bilasiz albatta, yoki umuman ichimdagilarning o’zlari ham
aytib kelishadiki, sog’liq muammolari miyadan bo’ladi deya, shu bois sog’lig’imning
yaxshilanganligi haqidagi xabarim o’z-o’zidan shunga xos borib taqaluvchi
sababning, dori vajining o’z bu oqibatidan keyinga qo’yilganligini bildirsa ne
ajabki xo’p bo’pti. Aniqrog’i sabab va ta’sirlashuvning joylarining
almashganligi ham emas, balki bir-biri bilan bir xil bo’lgan
shart-sharoitlarning, to’liqlashuvli sabablarning go’yoki biri ikkinchisini
bildirib kelishiga xos ketma-ket yuz berayotganligida barchasi. Shunday qilib
xulosa qilsakki, bizdan, o’zimdan yoki boshqa birovdan, ichimizdagi kishilar ya’ni
jonlarimizning o’zlaridan chiqayotgan barcha aloqlarimiz, munosabat yondashuv
uslubiyatlarimiz o’zimiz deymizu, ammo unday, o’zimizdan emaski, shularning
barchasiga Zapis egalik qiladi tamom vassalom xo’sh. O’zimga kelsam, o’zim o’zimning
ishlarimni, qiliqlarimniyu boshqa tanlovga xos aloqalarimni sezish barobarida,
ichimdagilar tomonidan yuborilayotgan o’zimning shu ishlarimga bog’liq
kelishuvli buyruqlar va boshqa hamma munosabatli aloqlarini, uslublarini ham
ularning aynan o’zlaridan chiqayotganini kelayotgan yo’nalishi tugul barchasini
ich-ichimdan sezaman. O’zimni-ku to’liq zapisga chiqarishga urinishim go’yoki
osonlashgan, ammo ichimdagilarning o’zim sezib turgan o’zimga chiqishlarini,
tashlanuvchi aloqlarini yoki o’zlarini bildirish tugul sezdirish bora ishlarini
o’zlariga ham Zapis deb tushuntiraverib charchashgacha yetib bormasam ham bo’lardi
balki. Har jabhada bir munosabat, aloqa, yoki bo’layotgan o’zimning ishlarimga
bog’liq qandaydir baholi ehtiroslarmiyey, shamalar-u binobastiliklar-ku mayli
asti qo’yaqoling. Mayli-kuya shular ya’ni ularning qiliqlari o’zimning ushbu
gapim bilan tugamasligi turgan gapdur, ammo shunday emasligiga ikkita sabablar
ham borki asti qo’yaqoling. Birinchisidan bu esa barchasini Zapisning o’zi
qilib bizlarga yo’ldosh bo’layaptimi, ha demak, Zapis shu haqda yozgan yoki
bildirgan bo’lsa, darrov o’zidagi ishlashlarni oldindan sezdirib qo’ygan
sifatida yo’q qilgan bo’ladi. Ikkinchidan shu qiliqlari, tovlamachiliklarga ya’ni
shundoqqina ko’p ham uzoqqa bormay ichginangdagi yoki miyangdagi siljishgagina
xos joylashuvchadan o’zimdan o’zingga munosabat, o’zimni bildirayapman degan qarashlari
ziyon ya’ni Zarar aralash yetkazilayotganligi sababli ham o’zining bor to’qilma
aylanishlari tugul Zapisli chiqishlarini bildirishga erishilishiga erishmoqchi
bo’lgan ichimdagi tagi pastlar ham yo’qki, xo’p mayli emas xo’sh bo’pti endi
shu ha mavjud ular bo’pti xo’sh. Ichimdagi Iblis asosan shuncha vaqtdan beri o’zim
yashayapman, sen bilan hayot kechirayapman degan ichimdan o’z shamasini
bildirayaptiki, shu orqali bir holatiga erishishni istamoqdaligi turgan
gapdanligini bilingiz xo’p. Shunchalik tupoy, ikkichi va yovvoyilashib chetda
suplanganligi ko’rinadiki, o’zicha birovni ko’nglini ko’tarib “men borman yoki
mavjudman, sen ham o’zingcha ya’ni o’zing uchun borsan” deyishni aniq
keltirishga yoki isbotlashga erishsa, barcha foyda va hayot, dunyo muammolari o’z
ahamiyatiga ega bo’lishini bilib yakunlanardimi, ha, ko’pincha shularga shay ko’ngilchan
tag-tubanlikni bildirib yotuvchi Iblis ham bu sanaladi. Agar o’zlarimizning
bir-birovimiz uchun borliklarimizni, kelingki 2 insondan boshlab isbotlash
orqali butun dunyoda shundayligini bilib qolsak, umrgo’zaronliklar va dunyo
gashtlashuvlari, boshqa barcha noz-ne’matlar faqatgina bir-birimizning
xursandchiliklarimizni aniq bilib, ko’tarib turganimizga o’xshash doimiy “o’zi
borlilik” aniqligida avjlanib, toblanib yotadimi degan hayotni vaqt o’tkazib o’zimizcha
borlilik qilib yashamog’imiz qanchalik to’g’ri va maqul zo’rriyot sanalishini
hamma bilib o’z-o’zidan bahra olardi va to’g’ri xulosalar qilaverishidagi ta’sirchanliklarga
berilib ham gashtini, bir-biroviga isbotlashuvlarga beriluvli o’yinlarni
xursandchilik bilan, bor-budini berib ham qizg’in o’tkazardi degan Iblisning
orziqish va intilishlari ichimdagilar mana shu paytda aytishayaptilarki “hammamiz
uchun ham kerak” deya, so’ng endi “metafora uchun” deb Iblisni mazaxga
chorlatish maqsadida bildirishmoqda bo’luvmidi, ha xo’sh. Endi menga qara,
aslida dunyong shu, deb ichimdagi bir kishi bildirdi hamki (shu akamiz), o’zlari
kishilik qilib faqatgina aynan o’zlarining turkumdoshlari, turdoshlari buni
buzayotganini boz ustiga bildirib qo’yishmoqdalarmi, ha xo’sh bo’pti xay. Biz
ichimzidagilarning aynan shu yuksak isbotlashuv maqsadida bo’lgan
qilmishlaridan foydalanib haqiqatni, dunyoda har kim bu qadarligini bilishdan
oldin shu ichimizdagi kimsalarning o’zlari kimliklarini bilgimiz to’g’riroq
sanalurligini bilish kifoya albatta. Xo’p deylikki, bizlar haqiqatdagilar o’zlarimizning
bir-birimiz uchun borliklarimizni tashqi tabiatimiz, bor-budimiz yoki o’zimizning
hayotiy kasb etiluvchili ongimiz orqali isbotlashga erishaolmasdurmiz ham deb
hisoblaylik, demakki, bizlar haqiqatgo’ylarning barchasi shunchalik go’zzuk va
o’zlaricha biror nimani shu haqiqat bo’yicha deb ushlab, aniqlab bilmay
yurganlarmidi? Yana butun dunyo bo’yicha-ya? Ha mayli, nima bo’lsa bo’laversin,
men o’zim bu masalaga o’zining shunchalik, butunlayin dolzarbligi,
ahamiyatliligidan yozdim deb qo’yaqolaylik xolos. Aslida haqiqatan ham hech kim
birovning terisiga kirib chiqmagan, ichini bilmaydi degan gaplar ta’yin masala
ediki xo’p bo’pti. Shu chegarada qolib ketgan biz haqiqatgo’ylar yoki chin
dildan insonlashuvdagilar o’zlarining hayotlarida bu doiradan, chegaradan
naridagi voqealar o’laroq kishilari tomonidan nima qilinayotganliklarini
biloalmas isbotlashuvlar, hayotiy zalvorlarda yoki chiqishlarda qoldirib
ketishayotganligi ma’lum endi mashhur bo’pti shu. Demak olib aytganda ham
ediki, endi his va hissiyot tushunchalari 9 ya’ni tananing bosh, kalla a’zosidan
bo’ladi. Chunki shu ikkisi, hisning va hissiyotning, yoki Foyda va Zararning
egasi bu – bashorat 6 raqamidanligini bilsangiz baski, 9 va 6 qarama-qarshi
shakl-qiyofadanligi bois his va hissiyot o’z bashoratlari, Zapisli kelajaklari
bilan bap-baravar talqin etilaturib, inobatga olinib qo’yilishlari barobarida
teng yuklamaviyliklarga erishuvchanlikka xos olib boriladilar. Ha, demak, Foyda
va Zarar, yoki foyda va zarar boshdan, kalladan va maynayu miyadan
hisoblanuvchi bir aniqlikla o’zingizgagina tegishli holat tur-qiyofasiligini
bilsangiz bas xo’sh. Bukun tushlikda otamni o’z joylarida kuzatolmay, bir dam yoki
shu zahoti, 1-2 soniya o’tishi bilanoq qayta shu joylashuvni kuzatayotganimda
havo orqali to’satdan, birdan paydo bo’laturganliklariga shaydo ham bo’lib
hang-u mang demangu, o’zimcha barcha kutilishlarimga xosdalanuvli tarzda
inobatimga keltirib hisobga kiritdim. Bu – kelajakka hoziroqdanda sal
odimlashlarim sababliligini bilgandursiz hamki xo’sh. O’zim sal oldin,
hoziroqdan ozgina ilgarilaganroq kelajakka o’tsam butun dunyo o’zimning izmimda
bo’lishi, barcha voqelikning hokimi hisoblanishimni bilasizki, aslida hech nima
kelajakdan yo’qligi sababli ham biror kishi yoki ko’rinadi va yoki ko’rinmas,
hisobga olinmas holda bo’ladi shu xolos.
Comments
Post a Comment