uzbek language siteenglish language site

Menga qara endi ham!

 

210. Birinchidan ukamning birinchi farzand, o’g’li dunyoga kelganligi bilan tabriklayman hammaga yarasha, bu – bukunki ya’ni 01.04.2022 hisoblanib asti qo’yaqoling. Ikkinchidan shu aprel oyining sanalariga 209 qo’shilib, kundalik sanalar yasalishini bilib olingizki xo’p bo’pti. Endi, ukamning o’g’li o’zimning dunyoqarashimdan yoki ko’nglim ijrosidan, tanu-jonimdan yaratilganligini bilingizki, o’g’il ukam unga faqatgina oq orgazmchasi bilan o’z shu yangi farzandining tanini ya’ni jismini, madanini yoki moddasini yaratib qo’ymoqdaligi, onasi esa ruhiy ahamiyat kasb etganligi ma’lum endi mashhur hamki xo’sh. O’zimning ortimda qanday bosim bo’lgan bo’lsa, maynam bilan dunyoviy nimalarni qamrab olgan bo’lsam va shularning tanimning hujayralarida qanday o’z aksli ifodasi, berilishi yoki birikishi bo’lgan bo’lsa, barchasini shu yangi jiyan farzand chaqalog’imiz o’zida mujassam etgan xarakterli farzand, arzandamiz bo’lib qolaqolsinmi, ha xo’sh. Aslida bu dunyoda hammasi bog’langanki, o’zimning ikkala o’g’illarim ham akalarimning xuddi shu toborasidagi hamrohliklari, dunyoqarashlariyu dunyobilishlari borasida hisobga olingan qobiqning bir parchasi, tarafi yoki qoplami bo’lsa, do’stlarim esa yana bir tomoni, qatlami ya’ni yuz va tan jihatdan bir qancha ko’rinishlari bo’lishganliklari ma’lum va mashhur ediki, qarindoshlarimizdan esa xotira saboqlarining egasi bo’lib olishganliklarini bilingiz xo’sh, hamda shu buki, ota-onasi bu – o’zimizdan tanu-jonni egallaganliklari ma’lum endi mashhur xo’sh. Shu bog’liqliklar aro bizlarning hayotiy ravishdagi yaqin birodarlarimiz bilan aloqalarimiz o’z-o’zidan bekorga emasligi, barchasi Zapisdan keltirilgan bashoratlar qatorasidaligini bilsak ham mayliydi xo’sh. Endi qoladigan bir taraf bu – begonalarning chek-chegaralariki, birinchidan tuman Jondor, so’ng viloyat Buxoro va davlat O’zbekiston bo’ylab aloqalar va oxirida dunyoga xos chiqishlari bo’lgan shu farzand arzandamizning orqa fondagi ya’ni ko’z ko’rmas yashirin parallellikdagi hayoti raqamlar yoki raqamli dunyo ijrosida o’tganligini bilsangiz bo’ldi. O’zim ham hozirgi tajribamnigina ishlatib qo’yayapmanmi, ha xo’shki, bu raqamli ishlar ajoyibotiga xos holatlar kasb etadimi, yo’q ham endi bo’pti xo’p. Raqamli dunyo bizning oddiy hayotiy nazarimizdagi hayot kechirishli borlig’imizda qolib hayot saboqlarini o’rganishimizdan farqli ravishda butun dunyoni bo’lib o’tishi, voqealari aro bilishga xosdalangan ma’lumotlashuvli jarayonlar to’plami yoki turkumi, tizimi va Matritsasidan iborat desak mubolag’a ham emasmi, ha endi shu bu hozircha. Aniqroq qilib aytsak, raqamli dunyoning voqealarida insonlar yashayotgan barcha aholining Zapislar turkumi kirib ketganligini bilsangiz, bola-chaqalarning bari shu Zapislarni o’rganish bilan ovoragarchiliklar qilib qo’yishganlarki, bu – o’zlariga atalmish jonlashtirilishlardan sanalganligini bilingiz xo’shki mayli. Endi olib qaraganda yana bu - ikkita farzand dunyoga keldi, birinchisi tanali jon sifatida jiyancham bo’lib tanli ya’ni madanli ukamning o’g’li, ular ikkisi ya’ni ota-o’g’illar birga o’zimdan naridagi parallel yaqin atrofdagi uy-joylashuvlarga ega bo’lgan o’z oilasida turadilar. O’zim baribir hali-beri ularni ko’raolmayman, chunki insonlar va kishilar parallel ya’ni bir-birlarini zid etib, sezgilarida namoyish bo’lmasdan yoki ko’rinmasdan yashashadilar. Demak, ikkichisi shuki, o’zimni o’rab olgan elektronli bu – jonli tanalardagi ukam Nodir va o’g’li jiyanchamning o’zlari bo’lib sanalashidalarmi, ha mayli. Aniqrog’i, tug’ilgan farzand ikkita, bir-biri bilan tanu-jon yoki jonu-tan bilan bog’langan hamda bitta oraliqda bir-birlarining adashlariga ham xosdalanmasdan qolurlarki ya’ni boshqalarga ikkita bo’lib ko’rinmaydilar. Demak, azalgiga o’xshab o’zimni o’rab olganlar elektronlilar, kishilar ya’ni jonu-tanchilar bo’lgani sababli jiyancham ham yana bitta elektronchik sifatida qaraladigan farzandchimiz xolos bo’pti. U hamma elektronchiklar bo’lib tuganga o’xshash hozir ichimdan o’zimni ya’ni hayotimni kuzatib turibdimi, ha! Hattoki tug’ruqxonasida ham yotgani bir ramz, shama va h.k lardan xolos bo’pti. Shundoqqina borliq aro sezgilarim doirasiga tushib yonimizga ya’ni uyga yaqin olib keltirilganda va ko’zim tushishi bilanoq sabab va ta’sirlashuvlar o’tmishi darrovgina to’qilib qolinadiki asti qo’yaqoling xo’sh. Ungacha esa shu sabab va ta’sirlashuvlar, oqibatlar va natijalarga o’zimning u go’dakcha, chaqaloqcha ya’ni ninicha bilan bog’liq o’y-xayollarim va ichki boshqa qarashlarim va hattoki ushbu yozuvlarimning mazmunan bo’lishi hisobga olinganligini bilsangiz bo’pti xo’sh. Uning o’zi bor albatta, lekin an’analardan o’zga farqi yo’qligi boisidan, o’zimning tartibsiz holatlarimdan olinib xohlangunicha va ixtiyoriy sabablarni hozir qilib kelishi hech gap ham emasligini bilingiz bo’pti xo’sh. Aslida shu o’zim tarafimdagi jiyanimning jondanligi bu – Matritsa ya’ni Zapislar aro bo’ladigan jarayonlashuvlarning oxiridan kelayotgan yaqindagina o’lgan bir inson zoti sifatida yaqin aloqadagi bir inson ko’rinishidan olingan o’lik yoki vafot etgan bo’ladi. U bolakaycha o’zini zapischi, matritsachi ya’ni an’anayu urf-odatchi deb bilgan holda uzoqdan yoki dunyoviy sarhadlashuvlardan o’zini bizning oldimizdagi huzurligimizda boshqarishga qodir xoloski xo’sh bo’pti. Bu yaqindagina o’lik o’z farzini yoki burchini bajarib o’z o’lgan qariligidan yosharib kelsagina, oxiri haqqoniy bir o’likning o’rniga jismli tanu-jon sohibi bo’lib qayta bizga o’xshash dunyo yuziga toblanadiki xo’sh bo’pti. Go’dakning tili bilan aytganda “o’zim yoki tanu-jonli egam ya’ni asl nusxam o’lgan qarilikkacha borganimizdan so’ng o’zim darrov sizlarning, haqiqiy insonlarning oralarida paydo bo’laman ya’ni tug’ilaman” deyishi turgan gapligini bilingiz bo’pti mayli. Endi, raqamli dunyo deganiga e’tibor qaratsakki, raqamlarning o’zlaridan nima ham tuzib bo’lardi deyiladi bir qarashda. Chunki raqamlarni bir sohaga yoki amalga, vazifa yuzasidan qaralishga bag’shida etganimizdagi amaliy ifodalar, tenglamalar va boshqa aloqadagi operatorlar orqali sodir etiladigan ifodaviyliklar sirasiga biror ishni qilish mumkin xolos ha. Ammo shunday qilaveramiz desak, yana yangicha holat yoki tasodifiyliklar ko’payib ketib, hech qachon bir xil yo’lga o’taolmasligimiz, hattoki bitta vazifani cheksiz matematik tenglamalarga xosdalab yechaverishimiz mumkinligi hisobga olinib qo’yilganki asti qo’yaqoling. Shuning uchun raqamli dunyo deganida o’zimcha o’ylaymanki, aniqrog’i Iblis bilan bog’liq yomon ahvolgacha solingan tajribamdan so’ylaymanki, bu – raqamlarning o’zlari borasidagi o’yinlar, oraliq masofalardagi tortilish va aylana holda cho’zilishli va umuman geometrik shakllarni o’zida namoyish etuvchi ifodalashuv uslublaridangina iboratligini bilingiz xo’sh. Raqamli dunyoda o’zim eslab ham oxiriga yetaolmasamda, chunki shu universitet darslarida diqqat qilganimga ham ishonchim komil emaski, bu – o’yinlar nazariyasi bo’lsa kerak deyapman. O’zimdan chiqaradigan bo’lsamki, O’yinlar nazariyasi darsida hozirgi raqamli o’yinlar tajribamni aytib o’tish kifoya bo’lsa kerak. Demak, 1,2 va 3 raqamlar ketma-ketligidan boshlay qolay. Hayot yoki o’ylov, raqamli dunyo degan masalaning o’zining sabab va natijalari ichki tuyg’ularda ham shu o’yinlar nazariyasi orqali xayolga kelaverib bo’lib turganligini hisobga olaolish hech gap ham emaski xo’sh bo’pti. Demak, 1 va 2 hamda 3 raqamlari uchun avvalambor 1 dan 3 ga qaratila yo’nalish, geometrik chiziq borligi bir tomonlama xayol rivojlanishi, hayotning chiqishi bo’ladi. So’ng 3 dan 1 ga qaratilgan yo’nalish yana boshqa bir tomonlamalik aro bilimlarni o’ylovli eslashdan topishgacha yetkazilishi sanaladi. Axir bilimlar topilsa bo’ldiki, o’zimning sakrash kelajak joyim aniqligi bilan shu joylashuvdagi bilimga bog’liq narsaga duch kelamanmi, ha xo’shki bu shu. Aslida 1 va 3 o’rnida o’ylovdagi bir jarayon, bog’liqlik yoki xotiraviy ifoda (ong) o’rin olib turganligiga xos hayotiy bog’lanishli yoki sababli chiqish turibdi. Umuman olganda shu o’ylov asoslarini ishqalash va o’ynash, raqamlarini oxiriga yetkazish amalidan so’ng istalgan sohadagi yoki ilm-fandagi biror bir bilim sohibiga aylanishga haqiqiy davogarga aylanasizki asti qo’yaqoling xo’sh. O’z-o’zidan olingan ravishda bilimingizdagi yoki yangiliklardagi, ko’rgan-kechirganlaringizdagi ma’lumotlarni qanday asnoda yoki bilim orqali, muhandislik sirlarila ishlashini bema’lol topaolasizmi, xo’sh bo’pti mayli hamki bo’pti. Raqamli dunyo bu – o’ylovni yozish sifatida ilm-fan yutuqlarning yoki dunyoning oxirigacha borishga erishganligini bilsangiz baski, xo’sh shu Zapislardagi o’z-o’zidan tarannumlarning asosli yoki haqiqiy dunyoviy ifodaviyligiga kelib turasizmi, xo’sh mayli xay. Shu degani so’ng 1 ning pastidan ya’ni orqasidan aylanib o’tishli bir figuraviylikka xos nazd bilan 3 gacha aylanaviy ya’ni raqamlar ketma-ket chizig’ini ovalsimon aylanib bosib o’tamizki asti qo’yaqoling. Shunga ham yana bitta son beramiz, buki 1,3 bo’laqolsin hamki, 1 va 3 lardan yasalgan holli bag’shida etilajaklikka sabab bo’ladi. Natijada 3 dan 1,3 ni ayirib 1,7 (bir butun yetti) soniga ega bo’lamiz. Demak, o’ylovda qanchalik yo’sinishli, yo’nalishli jarayonlar bo’lib o’tayotgan bo’lsa, shu yo’nalishning yoki borishning 1,7 siga qadam bosish navbati 3-o’rinda bo’lib turibdimi, ha. O’ylovda boshni g’imirlatmasdan yoki og’ritmaslik maqsadidan qilinajak aniq vazifalar, sababli joylashuvlarga yetib kelib, kelajak sabab va ta’sirlashuvlarni keltirishga hozirligimizning keyingi bosqichi ham shunday bo’latursinki xo’sh bo’pti. Endi 3 ni aylanib pastga 1 tomoniga 1 ning ustiga olib o’tib, 1 ga 3,1 ni qo’shamizmi, ha bo’pti. Shu o’ylovning ochilishida bizga 4,1 sonini bag’shidalamoqdaligi bilan barobarligini bilsangiz bas xo’sh. Axir bizlar barchasidan ham oldin raqamlarning ifodasini barcha mavjudodlarning ishloviga xosdalab belgilab qo’ymaganmidikki, 4,1 ni yoki 1,7 sonlarining mazmuniga ko’ra amallarning nimaligini bildirajaklikka ojiz ham emasligimiz bilinsa. 1,7 degani 1 ya’ni tovon, 7 esa tirsak bo’ladi, yoki 1 bu – 3 turdagi (odam, inson va kishilardan olingan) o’g’il bolalardan biri, 7 yaniki o’rta yoshli xotinlarning jamlanmasi sifatida shu uch xildan birilari sanaladimi, ha. Ha, albatta, boshlanishida katta-katta saboqlarga xos yaxlit o’xshashliklarning asosini belgilashga qodir ham o’zimizning ongimiz sanaladimi, xo’sh ha. Kimdir shu belgilanishlarni o’zicha boshqacha ifodalashi ham mumkinmi, ha shuki bizlarning maqsadimiz tananing devonaligini ya’ni Iblisni dunyoga qo’shish, hayot kengligida o’z ifodasini toptirish sanalib qolaveradiki, bu shu. Oxir-oqibat baribir barchamiz bir xil asoslarga erishamiz, shularning barchasi aslida belgilangan va ma’lum sanalishadiki xo’sh bo’pti. Demakki, hozircha o’zim ham shularni, raqamlarning eng katta qaralishini izlash davomiyligini bag’shida etayapmanmi, ha. Natijada sonlardan, ya’ni raqamlar tarkiban birlashgan xonadorligidan hamki, ancha aniqlikka xos jarayonlashuvlarni topishimiz mumkinligini bilsangiz bas yetarli sanalur xo’sh. Endi 4,1 soniga 4 ga ya’ni Ruhni hamda 1 ga yana oyoqli tovon yoki o’g’il bolali guruhni katta sababchi asoslar toifasi sifatida berishimiz ham mumkinligini bilingiz. Demak, ha, shuki o’ylov boshlanishidagi mujmallik, savol o’z ifodasini topa borayaptiki, shu o’ylov jumbog’i navbatma-navbat keltirilgan sanoqli o’sishlarimiz orqali belgilangan asosli ifodalashuvlar vositasida bilimli qobiliyatni yoki dunyoqarashni ma’lum bir masala yuzasidan o’z izohiga xosdalab berishigacha olib kelishini bilsangiz bo’ldi. Xo’sh bizga gap bo’lsa, gap bo’ldi dey qolaqolaylikki ha xo’sh. Biz bilmaganimiz yuzasidan shuncha gap tuzaoldikmi, ha, demakki, asosli raqamlarga belgilagan sababli katta tomonlarimiz orqali yaxshigina yana o’xshashliklarini hosil qilib turib og’zaki gaplar tuzish mazmuniga erishishimiz mumkinmi, shu aniq bilinib qoladiki, hodisaning bilimli mohiyatigacha, ilmu-fanga aloqador kuzatilishigacha bizni yetaklashga qodir sanaladi. Boz ustiga bizlar so’zlarning yoki og’zaki ma’lumotlashuv uslubimizning Sanskritdanligini bilsak ham bo’laverganligi ayon bo’ladiki. Shu desangiz oddiy so’z boyligimiz orqali atrofdagilardan eshitajak, darrov o’ylovimizni izohlovchi Sanskritchalangan ma’lumotlarni aniq ravishida topaolajaklar sirasiga ham kirgan o’zimiz sanalamiz. Sanskritcha tushunarsiz ma’lumotlashuv uslubidagi og’zaki harflarla bizlar o’zimizning so’z boyligimizni Sanskritchaga tarkib qilib bog’lab, yana ham umumiy asosdagi raqamli belgilangan ifodalarimizga, mavjudod yoki tana a’zoli turlarimizga bag’shidalagan holda shu Sanskritcha topilajak so’zning mohiatiga darrov yetib kelish hech gap emasligini bilsak ham ayon va ma’qul endi. Boz ustiga manaki, “yopiq qubba degani shu” deyishib hozirgina ichimdagilar o’zimga ushbu jumlamni yozilishiga sababchi bo’lishdi yoki oldindan bilishdi ham dersizki balki, bu jumlam: qubbam ya’ni gumbazim chegaralaridan yoki yaqin yon-atrofidan keladigan istalgan shig’ir-shig’irli ya’ni taqlidli, narsalarning o’zlari ijrosidagi ovoz va shovqinlarning o’zlaridan ham kerak bo’lsa ichimdagilarning e’tiborini va nima deyayotganliklarini, o’zimga aloqalarini bilib qolishli kuchim hali ham bor, degani bo’lsa ne ajab xo’sh. Demak, hammasi o’zimiz ya’ni mavjudodlar va tanimizning a’zolarining tarkiban qanday o’zimizga bog’lanishiga xosdalashuv bilan bog’langan dunyoligimizning bir ifodasidan shay va hozir bo’lajakligini bilsangiz bas xo’sh. Sanskritcha ovozlarning barchasida, o’z-o’zidan bittaga topilajak izohlarda yoki shig’ir-shig’ir o’z taqlidli ovozlarida inson zotining hujayralaridagi voqelik, talofatu sog’lanish alomatlari borligini bilarsiz balkim ha. Demak endi, raqamlar borasidagi kollinearlik va aylanish (ya’ni parallellik), yoki Interface va Header file liklar bo’lib tugadi desak mubolag’a ham emasligi ta’yin xo’sh. Kollinearlik sifatida avval orqaga ayirib kichraytiruvchi kichik son sifatida 1,3 ning topilishi, so’ng 3,1 ning o’ziga to’xtalib turgandikki, aylanish yoki header fayllikka kam o’zgarishdan boshlangan 1,7 dan katta qo’zg’alishga o’tishga xos ko’tarilish sifatida 4,1 ga erishishimiz ya’ni bosh ko’tarishimiz misol bo’ladi. Haqiqatan ham o’zga sayyoraliklar bizning dunyoyu olamimizga atab raqamli deb qo’yishganlarki, chunki koinot bo’ylab shuncha juda uzoq yo’l bosish qonun-qoida asosidagi portallar orqali yuz berganligini unutmangiz ham bo’pti xo’sh. Shunga o’xshash portallar sababli koinot jismni, materiyani yoki toshli sayyoralarni tuzishi hisobga olinganki, demak, aslida shuning asosida parallel ravishda raqamli dunyoviy asoslarga xoslangan qonun-qoidalar turadi. Raqamlarning to’rasi bu – 4 ya’ni tuyg’ularning o’rtasi sifatidagi ruhiyat bo’lib, hozircha raqamli ishlovimizdagi raqamli izohimizni shu to’rttaga xosdalangan amalli ifodalarda yakunlab qo’yaturay hamki bo’pti mayli. Endi, ha, ovqatlanib obed qilib kelayapmanki asti qo’yaqoling hamki, endi?.. O’zim o’zimga ikki xil boqaman, birinchisi o’zim yakka mujassamlikdan, o’zlikdan iborat bo’lib, tanam uzra barcha sezgilaru, tuyg’ular va jonli ma’lumotlashuvga xos aloqalarning barchasi o’zimdan deya qo’yaqolayapmanmi, ha xo’sh. Ikkinchisi esa kelajak tabiiy qonun-qoidalari aro o’zga sayyoraliklar tomonidan ta’minlangan raqamli dunyoning barcha aholis bitta mavjudodilikka xosdalikli aloqalaridan kelib chiqib hozircha o’zimning bo’laklarimni 4 ta va barcha qolgan raqamlar ila ham aytajakligim ma’lum endi mashhur xo’sh. 4 ta raqamlarga hozircha aynan o’zimdan olingan bo’lak sifatidagi o’zim bo’lib tanamni ya’ni badan uzra barcha tashqi qo’shimcha a’zolarimni hisobga olishdan tortib, xayolim bo’yicha Ruhimni, jonim borasida ikkinchi nusxamni va munosabatlarim ko’rinishida Iblisni bilayapman. Shu hozirgi bo’laklanishlardagi barcha, o’zimdan boshqalar, o’zga sayyoraliklar, raqamli olam yoki fazoviy portallashuv bilan aloqador shaxchilarligini bilib turingki xo’p bo’pti. Tabiiy qonun-qoidalarla kelajakni bashorat qilish mumkinligini bilasiz albatta. Zero o’lik tabiatda faqatgina qonun-qoidalar hukmron bo’lib xizmat qilib barchasini o’zlari yasaganliklari, kelajagini hisobga oldirib qo’yishlari mumkinligi ma’lum va mashhur xo’sh. Go’yoki uzoq yillardan shu yillardagi holat aynan sodir bo’lib qo’yilishi kutib turilaverganligi ma’lum endi mashhur ha. Agar tiriklikda tanlov degan tamoyil noma’lum bo’lsa ham ediki, shunga qarama-qarshi javob deb qora tuynuk ya’ni tabiiy qonun-qoidalar hisobga olinganligini albatta biladigan ham o’zingiz bo’ling xo’sh. Demak, tabiiy qonun-qoidalar yoki shiorlarimiz ma’lum bo’lishga ulgurganligi tufayli, teskari tartibdagi sanalayotgan Tanlov yoki xohish-irodalar ham, albatta, simmetrik qilib o’z iznida yo’lga qo’yilganligini bilarsizki xo’p bo’pti. Qora tuynukni bizlar Iblis yoki kusanagi, “om, kus” tamoyiliga o’xshatamizmi, ha endi. Tushdagi qovushishda, terining asablarila (jibir-jibir terlashi faqatgina sezilib turgan xolos) kirdi-yopishdi aloqlarida sizning barcha tanlovingizning huzuri inobatga olinajakligi amalda ham aytilajakligini bilingiz xo’sh bo’pti mayli. Ya’ni tanlovlarning ma’lum bo’lish chog’dalashuv bu shuki mayli endi. O’tmish tanlovlari ma’lum etilajakligi borasida kelajak yangi ya’ni kutilmagan tanlovlar yoki xohish-iroda ham o’rganilishi, albatta, inobatga olinganligini bilsangiz bas xo’sh. Endi, yana davom ettiraverib yozmoqchiligimni talab etayotgan ham ichimdagi gumrohlar edilarki, shuning boisi bu – ularning qatoriga ya’ni vakilligiga yana bir a’zo qo’shilaborishi barobarida qanchadir tanamga xoslikli amallar kuzatiladimi, ha shu bo’pti. – Xay, bo’ldi undayga, deyishdilar tugatilajakligimga darrov to’xtalaqolib. Endi, xo’p – aylanib kelib yana yozaqolay anchagina soatlarni o’tkazganim bilan baribir. 206-kunimdan 2 kunchalar oldindan boshlaboq, ha-ha shu Ibrohimga yanada yaqinroq foyda berish maqsadida bo’ldiki, 12 krushkalab suv ichaboshladimmi, ha xo’sh.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima