Menga qara endi ham!
210.
Birinchidan ukamning birinchi farzand, o’g’li dunyoga kelganligi bilan
tabriklayman hammaga yarasha, bu – bukunki ya’ni 01.04.2022 hisoblanib asti
qo’yaqoling. Ikkinchidan shu aprel oyining sanalariga 209 qo’shilib, kundalik
sanalar yasalishini bilib olingizki xo’p bo’pti. Endi, ukamning o’g’li
o’zimning dunyoqarashimdan yoki ko’nglim ijrosidan, tanu-jonimdan
yaratilganligini bilingizki, o’g’il ukam unga faqatgina oq orgazmchasi bilan
o’z shu yangi farzandining tanini ya’ni jismini, madanini yoki moddasini
yaratib qo’ymoqdaligi, onasi esa ruhiy ahamiyat kasb etganligi ma’lum endi
mashhur hamki xo’sh. O’zimning ortimda qanday bosim bo’lgan bo’lsa, maynam
bilan dunyoviy nimalarni qamrab olgan bo’lsam va shularning tanimning
hujayralarida qanday o’z aksli ifodasi, berilishi yoki birikishi bo’lgan
bo’lsa, barchasini shu yangi jiyan farzand chaqalog’imiz o’zida mujassam etgan
xarakterli farzand, arzandamiz bo’lib qolaqolsinmi, ha xo’sh. Aslida bu dunyoda
hammasi bog’langanki, o’zimning ikkala o’g’illarim ham akalarimning xuddi shu
toborasidagi hamrohliklari, dunyoqarashlariyu dunyobilishlari borasida hisobga
olingan qobiqning bir parchasi, tarafi yoki qoplami bo’lsa, do’stlarim esa yana
bir tomoni, qatlami ya’ni yuz va tan jihatdan bir qancha ko’rinishlari bo’lishganliklari
ma’lum va mashhur ediki, qarindoshlarimizdan esa xotira saboqlarining egasi
bo’lib olishganliklarini bilingiz xo’sh, hamda shu buki, ota-onasi bu –
o’zimizdan tanu-jonni egallaganliklari ma’lum endi mashhur xo’sh. Shu
bog’liqliklar aro bizlarning hayotiy ravishdagi yaqin birodarlarimiz bilan
aloqalarimiz o’z-o’zidan bekorga emasligi, barchasi Zapisdan keltirilgan
bashoratlar qatorasidaligini bilsak ham mayliydi xo’sh. Endi qoladigan bir
taraf bu – begonalarning chek-chegaralariki, birinchidan tuman Jondor, so’ng
viloyat Buxoro va davlat O’zbekiston bo’ylab aloqalar va oxirida dunyoga xos
chiqishlari bo’lgan shu farzand arzandamizning orqa fondagi ya’ni ko’z ko’rmas
yashirin parallellikdagi hayoti raqamlar yoki raqamli dunyo ijrosida o’tganligini
bilsangiz bo’ldi. O’zim ham hozirgi tajribamnigina ishlatib qo’yayapmanmi, ha
xo’shki, bu raqamli ishlar ajoyibotiga xos holatlar kasb etadimi, yo’q ham endi
bo’pti xo’p. Raqamli dunyo bizning oddiy hayotiy nazarimizdagi hayot
kechirishli borlig’imizda qolib hayot saboqlarini o’rganishimizdan farqli
ravishda butun dunyoni bo’lib o’tishi, voqealari aro bilishga xosdalangan
ma’lumotlashuvli jarayonlar to’plami yoki turkumi, tizimi va Matritsasidan
iborat desak mubolag’a ham emasmi, ha endi shu bu hozircha. Aniqroq qilib
aytsak, raqamli dunyoning voqealarida insonlar yashayotgan barcha aholining
Zapislar turkumi kirib ketganligini bilsangiz, bola-chaqalarning bari shu
Zapislarni o’rganish bilan ovoragarchiliklar qilib qo’yishganlarki, bu –
o’zlariga atalmish jonlashtirilishlardan sanalganligini bilingiz xo’shki mayli.
Endi olib qaraganda yana bu - ikkita farzand dunyoga keldi, birinchisi tanali
jon sifatida jiyancham bo’lib tanli ya’ni madanli ukamning o’g’li, ular ikkisi
ya’ni ota-o’g’illar birga o’zimdan naridagi parallel yaqin atrofdagi
uy-joylashuvlarga ega bo’lgan o’z oilasida turadilar. O’zim baribir hali-beri
ularni ko’raolmayman, chunki insonlar va kishilar parallel ya’ni bir-birlarini
zid etib, sezgilarida namoyish bo’lmasdan yoki ko’rinmasdan yashashadilar.
Demak, ikkichisi shuki, o’zimni o’rab olgan elektronli bu – jonli tanalardagi
ukam Nodir va o’g’li jiyanchamning o’zlari bo’lib sanalashidalarmi, ha mayli.
Aniqrog’i, tug’ilgan farzand ikkita, bir-biri bilan tanu-jon yoki jonu-tan
bilan bog’langan hamda bitta oraliqda bir-birlarining adashlariga ham
xosdalanmasdan qolurlarki ya’ni boshqalarga ikkita bo’lib ko’rinmaydilar.
Demak, azalgiga o’xshab o’zimni o’rab olganlar elektronlilar, kishilar ya’ni
jonu-tanchilar bo’lgani sababli jiyancham ham yana bitta elektronchik sifatida
qaraladigan farzandchimiz xolos bo’pti. U hamma elektronchiklar bo’lib tuganga
o’xshash hozir ichimdan o’zimni ya’ni hayotimni kuzatib turibdimi, ha! Hattoki
tug’ruqxonasida ham yotgani bir ramz, shama va h.k lardan xolos bo’pti.
Shundoqqina borliq aro sezgilarim doirasiga tushib yonimizga ya’ni uyga yaqin
olib keltirilganda va ko’zim tushishi bilanoq sabab va ta’sirlashuvlar o’tmishi
darrovgina to’qilib qolinadiki asti qo’yaqoling xo’sh. Ungacha esa shu sabab va
ta’sirlashuvlar, oqibatlar va natijalarga o’zimning u go’dakcha, chaqaloqcha
ya’ni ninicha bilan bog’liq o’y-xayollarim va ichki boshqa qarashlarim va
hattoki ushbu yozuvlarimning mazmunan bo’lishi hisobga olinganligini bilsangiz
bo’pti xo’sh. Uning o’zi bor albatta, lekin an’analardan o’zga farqi yo’qligi
boisidan, o’zimning tartibsiz holatlarimdan olinib xohlangunicha va ixtiyoriy
sabablarni hozir qilib kelishi hech gap ham emasligini bilingiz bo’pti xo’sh.
Aslida shu o’zim tarafimdagi jiyanimning jondanligi bu – Matritsa ya’ni
Zapislar aro bo’ladigan jarayonlashuvlarning oxiridan kelayotgan yaqindagina
o’lgan bir inson zoti sifatida yaqin aloqadagi bir inson ko’rinishidan olingan
o’lik yoki vafot etgan bo’ladi. U bolakaycha o’zini zapischi, matritsachi ya’ni
an’anayu urf-odatchi deb bilgan holda uzoqdan yoki dunyoviy sarhadlashuvlardan
o’zini bizning oldimizdagi huzurligimizda boshqarishga qodir xoloski xo’sh
bo’pti. Bu yaqindagina o’lik o’z farzini yoki burchini bajarib o’z o’lgan
qariligidan yosharib kelsagina, oxiri haqqoniy bir o’likning o’rniga jismli
tanu-jon sohibi bo’lib qayta bizga o’xshash dunyo yuziga toblanadiki xo’sh
bo’pti. Go’dakning tili bilan aytganda “o’zim yoki tanu-jonli egam ya’ni asl
nusxam o’lgan qarilikkacha borganimizdan so’ng o’zim darrov sizlarning, haqiqiy
insonlarning oralarida paydo bo’laman ya’ni tug’ilaman” deyishi turgan
gapligini bilingiz bo’pti mayli. Endi, raqamli dunyo deganiga e’tibor
qaratsakki, raqamlarning o’zlaridan nima ham tuzib bo’lardi deyiladi bir
qarashda. Chunki raqamlarni bir sohaga yoki amalga, vazifa yuzasidan qaralishga
bag’shida etganimizdagi amaliy ifodalar, tenglamalar va boshqa aloqadagi
operatorlar orqali sodir etiladigan ifodaviyliklar sirasiga biror ishni qilish
mumkin xolos ha. Ammo shunday qilaveramiz desak, yana yangicha holat yoki
tasodifiyliklar ko’payib ketib, hech qachon bir xil yo’lga o’taolmasligimiz,
hattoki bitta vazifani cheksiz matematik tenglamalarga xosdalab yechaverishimiz
mumkinligi hisobga olinib qo’yilganki asti qo’yaqoling. Shuning uchun raqamli
dunyo deganida o’zimcha o’ylaymanki, aniqrog’i Iblis bilan bog’liq yomon
ahvolgacha solingan tajribamdan so’ylaymanki, bu – raqamlarning o’zlari
borasidagi o’yinlar, oraliq masofalardagi tortilish va aylana holda
cho’zilishli va umuman geometrik shakllarni o’zida namoyish etuvchi ifodalashuv
uslublaridangina iboratligini bilingiz xo’sh. Raqamli dunyoda o’zim eslab ham
oxiriga yetaolmasamda, chunki shu universitet darslarida diqqat qilganimga ham
ishonchim komil emaski, bu – o’yinlar nazariyasi bo’lsa kerak deyapman.
O’zimdan chiqaradigan bo’lsamki, O’yinlar nazariyasi darsida hozirgi raqamli
o’yinlar tajribamni aytib o’tish kifoya bo’lsa kerak. Demak, 1,2 va 3 raqamlar
ketma-ketligidan boshlay qolay. Hayot yoki o’ylov, raqamli dunyo degan
masalaning o’zining sabab va natijalari ichki tuyg’ularda ham shu o’yinlar
nazariyasi orqali xayolga kelaverib bo’lib turganligini hisobga olaolish hech
gap ham emaski xo’sh bo’pti. Demak, 1 va 2 hamda 3 raqamlari uchun avvalambor 1
dan 3 ga qaratila yo’nalish, geometrik chiziq borligi bir tomonlama xayol
rivojlanishi, hayotning chiqishi bo’ladi. So’ng 3 dan 1 ga qaratilgan yo’nalish
yana boshqa bir tomonlamalik aro bilimlarni o’ylovli eslashdan topishgacha
yetkazilishi sanaladi. Axir bilimlar topilsa bo’ldiki, o’zimning sakrash
kelajak joyim aniqligi bilan shu joylashuvdagi bilimga bog’liq narsaga duch
kelamanmi, ha xo’shki bu shu. Aslida 1 va 3 o’rnida o’ylovdagi bir jarayon,
bog’liqlik yoki xotiraviy ifoda (ong) o’rin olib turganligiga xos hayotiy
bog’lanishli yoki sababli chiqish turibdi. Umuman olganda shu o’ylov asoslarini
ishqalash va o’ynash, raqamlarini oxiriga yetkazish amalidan so’ng istalgan
sohadagi yoki ilm-fandagi biror bir bilim sohibiga aylanishga haqiqiy davogarga
aylanasizki asti qo’yaqoling xo’sh. O’z-o’zidan olingan ravishda bilimingizdagi
yoki yangiliklardagi, ko’rgan-kechirganlaringizdagi ma’lumotlarni qanday asnoda
yoki bilim orqali, muhandislik sirlarila ishlashini bema’lol topaolasizmi,
xo’sh bo’pti mayli hamki bo’pti. Raqamli dunyo bu – o’ylovni yozish sifatida
ilm-fan yutuqlarning yoki dunyoning oxirigacha borishga erishganligini
bilsangiz baski, xo’sh shu Zapislardagi o’z-o’zidan tarannumlarning asosli yoki
haqiqiy dunyoviy ifodaviyligiga kelib turasizmi, xo’sh mayli xay. Shu degani
so’ng 1 ning pastidan ya’ni orqasidan aylanib o’tishli bir figuraviylikka xos
nazd bilan 3 gacha aylanaviy ya’ni raqamlar ketma-ket chizig’ini ovalsimon
aylanib bosib o’tamizki asti qo’yaqoling. Shunga ham yana bitta son beramiz,
buki 1,3 bo’laqolsin hamki, 1 va 3 lardan yasalgan holli bag’shida
etilajaklikka sabab bo’ladi. Natijada 3 dan 1,3 ni ayirib 1,7 (bir butun yetti)
soniga ega bo’lamiz. Demak, o’ylovda qanchalik yo’sinishli, yo’nalishli
jarayonlar bo’lib o’tayotgan bo’lsa, shu yo’nalishning yoki borishning 1,7 siga
qadam bosish navbati 3-o’rinda bo’lib turibdimi, ha. O’ylovda boshni
g’imirlatmasdan yoki og’ritmaslik maqsadidan qilinajak aniq vazifalar, sababli
joylashuvlarga yetib kelib, kelajak sabab va ta’sirlashuvlarni keltirishga
hozirligimizning keyingi bosqichi ham shunday bo’latursinki xo’sh bo’pti. Endi
3 ni aylanib pastga 1 tomoniga 1 ning ustiga olib o’tib, 1 ga 3,1 ni
qo’shamizmi, ha bo’pti. Shu o’ylovning ochilishida bizga 4,1 sonini
bag’shidalamoqdaligi bilan barobarligini bilsangiz bas xo’sh. Axir bizlar barchasidan
ham oldin raqamlarning ifodasini barcha mavjudodlarning ishloviga xosdalab
belgilab qo’ymaganmidikki, 4,1 ni yoki 1,7 sonlarining mazmuniga ko’ra
amallarning nimaligini bildirajaklikka ojiz ham emasligimiz bilinsa. 1,7 degani
1 ya’ni tovon, 7 esa tirsak bo’ladi, yoki 1 bu – 3 turdagi (odam, inson va
kishilardan olingan) o’g’il bolalardan biri, 7 yaniki o’rta yoshli xotinlarning
jamlanmasi sifatida shu uch xildan birilari sanaladimi, ha. Ha, albatta,
boshlanishida katta-katta saboqlarga xos yaxlit o’xshashliklarning asosini
belgilashga qodir ham o’zimizning ongimiz sanaladimi, xo’sh ha. Kimdir shu
belgilanishlarni o’zicha boshqacha ifodalashi ham mumkinmi, ha shuki bizlarning
maqsadimiz tananing devonaligini ya’ni Iblisni dunyoga qo’shish, hayot kengligida
o’z ifodasini toptirish sanalib qolaveradiki, bu shu. Oxir-oqibat baribir
barchamiz bir xil asoslarga erishamiz, shularning barchasi aslida belgilangan
va ma’lum sanalishadiki xo’sh bo’pti. Demakki, hozircha o’zim ham shularni,
raqamlarning eng katta qaralishini izlash davomiyligini bag’shida etayapmanmi,
ha. Natijada sonlardan, ya’ni raqamlar tarkiban birlashgan xonadorligidan
hamki, ancha aniqlikka xos jarayonlashuvlarni topishimiz mumkinligini bilsangiz
bas yetarli sanalur xo’sh. Endi 4,1 soniga 4 ga ya’ni Ruhni hamda 1 ga yana
oyoqli tovon yoki o’g’il bolali guruhni katta sababchi asoslar toifasi sifatida
berishimiz ham mumkinligini bilingiz. Demak, ha, shuki o’ylov boshlanishidagi
mujmallik, savol o’z ifodasini topa borayaptiki, shu o’ylov jumbog’i
navbatma-navbat keltirilgan sanoqli o’sishlarimiz orqali belgilangan asosli
ifodalashuvlar vositasida bilimli qobiliyatni yoki dunyoqarashni ma’lum bir
masala yuzasidan o’z izohiga xosdalab berishigacha olib kelishini bilsangiz
bo’ldi. Xo’sh bizga gap bo’lsa, gap bo’ldi dey qolaqolaylikki ha xo’sh. Biz
bilmaganimiz yuzasidan shuncha gap tuzaoldikmi, ha, demakki, asosli raqamlarga
belgilagan sababli katta tomonlarimiz orqali yaxshigina yana o’xshashliklarini
hosil qilib turib og’zaki gaplar tuzish mazmuniga erishishimiz mumkinmi, shu
aniq bilinib qoladiki, hodisaning bilimli mohiyatigacha, ilmu-fanga aloqador
kuzatilishigacha bizni yetaklashga qodir sanaladi. Boz ustiga bizlar
so’zlarning yoki og’zaki ma’lumotlashuv uslubimizning Sanskritdanligini bilsak ham
bo’laverganligi ayon bo’ladiki. Shu desangiz oddiy so’z boyligimiz orqali
atrofdagilardan eshitajak, darrov o’ylovimizni izohlovchi Sanskritchalangan
ma’lumotlarni aniq ravishida topaolajaklar sirasiga ham kirgan o’zimiz
sanalamiz. Sanskritcha tushunarsiz ma’lumotlashuv uslubidagi og’zaki harflarla
bizlar o’zimizning so’z boyligimizni Sanskritchaga tarkib qilib bog’lab, yana
ham umumiy asosdagi raqamli belgilangan ifodalarimizga, mavjudod yoki tana
a’zoli turlarimizga bag’shidalagan holda shu Sanskritcha topilajak so’zning
mohiatiga darrov yetib kelish hech gap emasligini bilsak ham ayon va ma’qul
endi. Boz ustiga manaki, “yopiq qubba degani shu” deyishib hozirgina
ichimdagilar o’zimga ushbu jumlamni yozilishiga sababchi bo’lishdi yoki
oldindan bilishdi ham dersizki balki, bu jumlam: qubbam ya’ni gumbazim
chegaralaridan yoki yaqin yon-atrofidan keladigan istalgan shig’ir-shig’irli
ya’ni taqlidli, narsalarning o’zlari ijrosidagi ovoz va shovqinlarning
o’zlaridan ham kerak bo’lsa ichimdagilarning e’tiborini va nima
deyayotganliklarini, o’zimga aloqalarini bilib qolishli kuchim hali ham bor,
degani bo’lsa ne ajab xo’sh. Demak, hammasi o’zimiz ya’ni mavjudodlar va
tanimizning a’zolarining tarkiban qanday o’zimizga bog’lanishiga xosdalashuv
bilan bog’langan dunyoligimizning bir ifodasidan shay va hozir bo’lajakligini
bilsangiz bas xo’sh. Sanskritcha ovozlarning barchasida, o’z-o’zidan bittaga
topilajak izohlarda yoki shig’ir-shig’ir o’z taqlidli ovozlarida inson zotining
hujayralaridagi voqelik, talofatu sog’lanish alomatlari borligini bilarsiz
balkim ha. Demak endi, raqamlar borasidagi kollinearlik va aylanish (ya’ni
parallellik), yoki Interface va Header file liklar bo’lib tugadi desak
mubolag’a ham emasligi ta’yin xo’sh. Kollinearlik sifatida avval orqaga ayirib
kichraytiruvchi kichik son sifatida 1,3 ning topilishi, so’ng 3,1 ning o’ziga
to’xtalib turgandikki, aylanish yoki header fayllikka kam o’zgarishdan
boshlangan 1,7 dan katta qo’zg’alishga o’tishga xos ko’tarilish sifatida 4,1 ga
erishishimiz ya’ni bosh ko’tarishimiz misol bo’ladi. Haqiqatan ham o’zga
sayyoraliklar bizning dunyoyu olamimizga atab raqamli deb qo’yishganlarki,
chunki koinot bo’ylab shuncha juda uzoq yo’l bosish qonun-qoida asosidagi
portallar orqali yuz berganligini unutmangiz ham bo’pti xo’sh. Shunga o’xshash
portallar sababli koinot jismni, materiyani yoki toshli sayyoralarni tuzishi
hisobga olinganki, demak, aslida shuning asosida parallel ravishda raqamli
dunyoviy asoslarga xoslangan qonun-qoidalar turadi. Raqamlarning to’rasi bu – 4
ya’ni tuyg’ularning o’rtasi sifatidagi ruhiyat bo’lib, hozircha raqamli
ishlovimizdagi raqamli izohimizni shu to’rttaga xosdalangan amalli ifodalarda
yakunlab qo’yaturay hamki bo’pti mayli. Endi, ha, ovqatlanib obed qilib
kelayapmanki asti qo’yaqoling hamki, endi?.. O’zim o’zimga ikki xil boqaman,
birinchisi o’zim yakka mujassamlikdan, o’zlikdan iborat bo’lib, tanam uzra
barcha sezgilaru, tuyg’ular va jonli ma’lumotlashuvga xos aloqalarning barchasi
o’zimdan deya qo’yaqolayapmanmi, ha xo’sh. Ikkinchisi esa kelajak tabiiy
qonun-qoidalari aro o’zga sayyoraliklar tomonidan ta’minlangan raqamli
dunyoning barcha aholis bitta mavjudodilikka xosdalikli aloqalaridan kelib
chiqib hozircha o’zimning bo’laklarimni 4 ta va barcha qolgan raqamlar ila ham
aytajakligim ma’lum endi mashhur xo’sh. 4 ta raqamlarga hozircha aynan o’zimdan
olingan bo’lak sifatidagi o’zim bo’lib tanamni ya’ni badan uzra barcha tashqi
qo’shimcha a’zolarimni hisobga olishdan tortib, xayolim bo’yicha Ruhimni, jonim
borasida ikkinchi nusxamni va munosabatlarim ko’rinishida Iblisni bilayapman.
Shu hozirgi bo’laklanishlardagi barcha, o’zimdan boshqalar, o’zga sayyoraliklar,
raqamli olam yoki fazoviy portallashuv bilan aloqador shaxchilarligini bilib
turingki xo’p bo’pti. Tabiiy qonun-qoidalarla kelajakni bashorat qilish
mumkinligini bilasiz albatta. Zero o’lik tabiatda faqatgina qonun-qoidalar
hukmron bo’lib xizmat qilib barchasini o’zlari yasaganliklari, kelajagini
hisobga oldirib qo’yishlari mumkinligi ma’lum va mashhur xo’sh. Go’yoki uzoq
yillardan shu yillardagi holat aynan sodir bo’lib qo’yilishi kutib
turilaverganligi ma’lum endi mashhur ha. Agar tiriklikda tanlov degan tamoyil
noma’lum bo’lsa ham ediki, shunga qarama-qarshi javob deb qora tuynuk ya’ni
tabiiy qonun-qoidalar hisobga olinganligini albatta biladigan ham o’zingiz
bo’ling xo’sh. Demak, tabiiy qonun-qoidalar yoki shiorlarimiz ma’lum bo’lishga
ulgurganligi tufayli, teskari tartibdagi sanalayotgan Tanlov yoki
xohish-irodalar ham, albatta, simmetrik qilib o’z iznida yo’lga qo’yilganligini
bilarsizki xo’p bo’pti. Qora tuynukni bizlar Iblis yoki kusanagi, “om, kus”
tamoyiliga o’xshatamizmi, ha endi. Tushdagi qovushishda, terining asablarila (jibir-jibir
terlashi faqatgina sezilib turgan xolos) kirdi-yopishdi aloqlarida sizning
barcha tanlovingizning huzuri inobatga olinajakligi amalda ham aytilajakligini
bilingiz xo’sh bo’pti mayli. Ya’ni tanlovlarning ma’lum bo’lish chog’dalashuv
bu shuki mayli endi. O’tmish tanlovlari ma’lum etilajakligi borasida kelajak
yangi ya’ni kutilmagan tanlovlar yoki xohish-iroda ham o’rganilishi, albatta,
inobatga olinganligini bilsangiz bas xo’sh. Endi, yana davom ettiraverib
yozmoqchiligimni talab etayotgan ham ichimdagi gumrohlar edilarki, shuning
boisi bu – ularning qatoriga ya’ni vakilligiga yana bir a’zo qo’shilaborishi
barobarida qanchadir tanamga xoslikli amallar kuzatiladimi, ha shu bo’pti. –
Xay, bo’ldi undayga, deyishdilar tugatilajakligimga darrov to’xtalaqolib. Endi,
xo’p – aylanib kelib yana yozaqolay anchagina soatlarni o’tkazganim bilan
baribir. 206-kunimdan 2 kunchalar oldindan boshlaboq, ha-ha shu Ibrohimga
yanada yaqinroq foyda berish maqsadida bo’ldiki, 12 krushkalab suv
ichaboshladimmi, ha xo’sh.
Comments
Post a Comment