Kettik bo'pti shu hozircha xo'sh
222.
Shukungi 2 ta 2 hisobli gapimizning mazmun mohiyati hamki, biz ya’ni o’tirgan
xalq ahli va shumoli bilangina bog’lanishini bilsangiz kerakligi bu bo’lganki
xo’p. 2 ta 2 yoki ketma-ket bir raqam o’z-o’zidan keyingi tartib raqamiga o’tishga
xoslikdaliklashuvlarga erishuvchanlikni belgilagan va shu bilan birga o’zini
aniqlashga xos aniq o’zi, joylashuviga xos yoki o’rnidaligini bildirib qo’ymasa
bo’lmasligi kutilgan ham edi-ku xo’sh bo’pti. Demak, biz erkaklarligimizda o’z
joylashuvimizga xos mustahkamliklarga erishish bo’lib o’tishiga
xosdalanishlardan so’ng 3 ga o’tishimiz kesimlik bo’sag’asini bildirajak
holatlar shu bu. Endi shu gap bo’layaptiki hozir mana shu lahzalarda, ham ediki
shu bo’laturganliklar payidan oshib o’tishga xos tarzda hamki, telefonimizni
maqtagulik qilib gaplashishlarga otlanganligimizni bilingiz xo’sh bo’pti. Shu
desangiz bu bilan o’zim insonlar toifasidagi qatorimda baholanajakligim
sanalurligini bilingiz xo’p mayli. Hozir bu – eng yuksak o’rnim ya’ni bahom bo’lsaki
shu barobarida, oldingi ulug’vor bahoyim faqatgina odamiyligimni o’zim bilib
yurishimdaligi orqali bo’lgan sanalgan sifatida, barcha inson kishilar o’zimning
qandaydir xususiyatlarimda o’zim bilan tenglashib olib o’zimdan ham katta yoki
kekkaygan, yaxshiroqlikka xos yo’nalishga kirishli, vazifaviyli yoki o’qraygan
baholari bilan yurishib o’zimga sezdirib, bildirib qo’yishganliklarini
bilsangiz, bo’lgani shu bu. Aniqrog’i endi hali beri o’zimga o’zim kattaman,
shu bilan boshqa butunlayin Buxoro o’tmish insonli xalqida eng zo’r
baholanishuvidagi, kuchli bahschan joylashuvidagi ham o’zimman hamda eng katta
langar-cho’p (olat egasi) ham o’zimman bugundan boshlanishib xo’sh bo’pti ha.
Zero men o’zim endi odamiyligimning aylanasidan, shuning ustidagi bitta
joylashuvdagi nusxasidan ichkarisiga juda sekin-astalashuvli tarzda yo’qlashuvli
holatlarga xosdalab kichrayib, botiq-qavariq sharsimonli ya’ni aylanali tarzda
torayib boraverganim sayin bu nusxali akamning odamlashuvchanli aylanalarining,
akamning peshchilikdagi ya’ni bosh urinmachiliklaridagi (aylaning yashash yo’nalishidan
olingan yetaklanuvchilikka ko’ra) yoyning yagona nuqtasidan chetlashib, orqaga
yoyga xos aylanaviy surilishli o’tib boraveradigan ham o’zimizning Bobur san
deyishadilar hamki shu bu ichimizdagi xaloyiq vakilimiz xo’sh. (Tugatganlarini
bildingiz hammi, ha). Endi, ma’lumotning o’zi nisbat yoki qarash bo’yicha bitta
bo’lgani uchun bashoratga qanchalik isbot kiritaman demangiz hamki, baribir
hayotning barcha sohayu narsalarini dalillab qo’ygan Shohidimning aniq
bashoratlari oxiri borib insonlarning har biri bor sanalgan hayotning
yaratilishida shu bashoratga solingan inson kishisiga ham isbotsiz yoki
imkonsiz tarzda hisobga olinadigan bo’ayotganligini bilgandirsiz ha. Ammo o’zim
shu paytgacha tanalab kelganligim hamda o’zim asl payg’ambarligimning keng
sarhad chegarasidaligim sababli endi o’zim o’tib borayotgan shu Payg’ambarlik
ishlashimda tanalarni qanday folga ishontirishni, ilojsiz qoldirib jussalarning
o’zi o’zi bilan birga bashoratga guvoh bo’lishini, hisobga olib qo’yganmanmi,
ha xo’sh. Go’yoki o’zlarining ichlaridan yoki bilimlaridan, ishonchlaridan va o’ylaridan
oldin qo’l harakatlari o’zlaridan uzilib-uzilmay faoliyat qilishiga
xosdalanuvli holatlar kuzatiladi. Endi, aylanib ertalabni ham namozgarga ya’ni
namoshshomga ulab yozajakligim shuki, mana o’zi soatimiz 18:22 daqiqani ham
urib turayotganda sal avval Muhammadaziz bilan ikkinchi bor yuz ko’rish qilib,
chakagidan ham o’pishgacha olib borgandim-u, ammo peshanasi va yana bir og’zidan
o’pishgacha amallab qo’ygan ham o’zimizdan bir bu shu Shohidning asl tanachisi
Bobur hisoblandim.
Comments
Post a Comment