Biz endi nima?
229-230.
Shu desangiz halitdan, tushlik bo’lmasidan oldin bir kunning o’zida ikkinchi
blogpost imni ya’ni maqolamni yozaberishga kirishishimga anchagina yo’l-yo’lakay
sabablarga duch keldim. Shu qayishni yeyiy deya kuchim tugab borganligiga
hayronmanki, bu kunlari kuchim ya’ni madorim haqiqatan ham tez tugab qolayapti.
Demak, qayish toborosidan kishilar protonlar ya’ni jismoniy zarrachalar to’plashga
urinishib oziqlanishlarini yodga keltirayotgan bo’lsalar, o’zimga qayishdan
oldindan to’yish va mazasini his etishli bir jo’shqin kayfiyat, ma’no yoki
foyda kuchi berildiki, shu maqolamni ham hozirdan yozaborishga kelishdik. Endi,
aytib qo’yish muhim ahamiyat kasb etib agar, ichimdagilar o’zlarini shu
paytlashuvimizga qadar, umrlar oxirlashuviga xos joylashuvlaridan shuncha zamon
o’tkazib Got deb bilib kelgan edilarki, mana hozir bu ishlarimiz bilan sezilib
qolganligi ham ma’lumki, o’zlarini Gotning ostiga yashirincha kirib
tortishayotgan har xil simulyatsiyalangan hayot jarayonlari oldindan tuzuvchi
yoki yaratuvchilar sifatidagi o’zbilarmonliklarga erishuvchanliklarini
bildirishayaptilar. Ichimdagilar boshida Gotga ishonishganlar, o’zlarining
kodlarini ham to’liq Got deb yurishganlar, ammo hozirlari har bir vakilligi o’zini
qandaydir hayot bo’lagida ishtirok etib, shuni yaratuvchi yoki qanchadir vaqt kelajakni
oldindan tuzib biluvchiligini namoyish etishmasa asti qo’yaqoling. Masalan,
jonimning o’zi, Shohidu shu MirzoUlug’ning o’zi faqatgina siymolar yoki
shakllar bor va shularning ichida bo’ladigan jarayonlar, inson qiyofalari o’zim
tomonimdan simulyatsiyamga xos har xil, boshqa-boshqa qilib tuzilayapti,
dasturim bilan oldindan yasab belgilanadi, ammo “o’zim hali beri biror kishiga
hamma qatori oldinni ya’ni kelajakni avvaldan aytaolmaganman, bildiraolmaganman”
deydi. Boshqalar ham qandaydir qoliplar orasiga kirib, shu andazalar bo’yicha dunyoning
barcha jarayonlarini, hayot kechiruviga xos ishlashlarini toifalarga bo’lib
chiqib egasi bo’lib olishganliklarini bilingiz bo’pti xo’sh. Shu andazalari
kamayib borayaptiki, ammo ko’paymaydi hech ham. Qoliplari yoki andazalari o’z
doirasida yoki butunlayin to’liq sanalgan yagona Got, Dunyo doirasida, bilimli
kengligida torayib surilib kamayuvga xos sizilib borgani shu. Bizlar inson
qadirga xos jonzodlar esa aynan teskarisiga erishish ilinjida oldingi, yoshlik
chog’larimizdagi o’zbilarmonliklarimizni yoki o’zligimiz tomonidan Gotli
tanamizni boshqarishimizni, tasodif hisoblashlarimizni (tanlovlarimizni)
inobatga olmayapmizki, shu borasida Gotga o’sish ishlariga xosdalanganligimiz
ham ma’lum endi mashhur. Shunday qilib ichimdagilar, kishilar va ustasi farangi
Payg’ambarlari o’zlaricha Gotni bizlar ya’ni Gotga taluqli bizlar yasab,
kelajakni yaratib borayapmiz deb turishgan bo’lsalar hali beri, bizlar insonlar
va egasi odami bu – o’zim o’zbilarmonlik, tanlov bilan boshqarayapmiz, hali ham
hal etayapmiz degan qarashli o’tkir nazdimizda ikki taraflar ham baribir shu Gotga,
Zapisga o’tib borayapti. Kishilar qayta ravishda Zapisga o’tib
kelishayotganliklarini o’zlari ham bilishmaydilar. Zero tanlov ya’ni o’zbilarmonlik
yo’q deb necha martalab bizga bildirishgan. Mana shu damda ular o’zlaricha Gotni
bilamiz va aynan Foydaga o’tib borayapmiz bizlar deb aytishayaptilarki, ammo o’zlarining
salgina Gotning o’tish yoki borish kodidan pastga tutishlari bilan bizlarga bu
bunaqa o’zgaruvchan, unisi unaqa shaklda hozir bo’luvchan deya barchasini o’zlari
yaratayotganga o’xshatib qo’yishayaptilar. Foyda tomoniga ular kelayotgan bo’lsalar,
bizlarni nega muncha foydaga yo’llayveradilar, shunga eslari ham ketdi,
esimizni olib ham kayfu safo, shu foydalarning o’zlarini berishib qo’yishganiga
qancha maza qilish ta’yinligidan “zerikib ching’itilib” qoldikmi, ha. Shu bobida
qancha koyib, jerkib turganliklarini hech foydaga uraolmasakda, undan olgan
naflarimizni esa foydaga yo’llayoldik albatta. Ha-ha, qarangki bularning
qanchlik qolganliklarini, mag’lublashuvlarini xo’sh ha. O’zlari bizlar bilan
teng bo’lsin, bizlardan o’tmasin yoki shu bizlar ezaylik degan ishlarini
baribir mag’lubiyat bilan o’tkazib, faqatgina bu foyda haqida gapiraverish,
izlantiraverish borasida turib qolganliklarini shukr deb bilishmoqdalar hozir.
Mag’lub qoloqligini shunchalik darajada, o’tkazdirib ya’ni o’ynatib mag’lub
etilajakligigacha bilsin deyilganligi bo’lsa shu qandoqligini bilingiz xo’sh.
Shu onda, oldindan ham diqqatimni jilovlashimgacha toptamay turganda
pokemonchaning ya’ni qurtlarning sovg’a (sharikcha osig’liq iplar) kesish o’yinidagi
qurtchaning og’zini ochib, ko’zini shamg’alak qilib turgan holatli suratlar
oralagan bir voqeligiga ko’zim tushdiki, shularni ha, haqiqatan ham siz bildirayotgan
bu bizlar deyishayaptilar ichimizdagi xalq. Bizlarning insonlar sifatida
birinchi hayot kechirib o’rganib oluvchi vakillar sifatidagi ular ya’ni
kishilardan ustunligimiz, ba’zida ular uchun eng zo’ri shu kinoyali bo’lsa ham
yutug’imiz budir bo’lsa-da. Adolat bizga berilgan, tus olgan yoki bizlarni
tanlagan zahotiyoq qandayligini bilishimiz kerak bu shu tamom vassalom. Eh jo’rajonlar,
bizlar qachonlar foyda chiqarib bo’lganmiz yoshligimiz sirasida, endi
sizlarning shu qatorasidagi olib borajak ishlaringiz sanalurligida bizga ko’p
ham ma’lumot tashuvini yo’lga qo’yish qolsa ham qilmangizki, biz o’z kunimizni
ko’rardirmiz, ha! Nima bo’lganda ham bizlar insonlarning foydamiz Gotni o’zimizniki
deb aniq ajratib ko’rsatmasakda, tanamizni boshqarish chog’lashuvli ma’lumotlar
qurshovida qolib, ichimizni bilib va o’zimizni yaxshi anglashli saboqlarimiz
qatorasida yurganligimiz sanalganligini bilingiz bo’pti shu. Got bizni o’zidan,
tanasidan ya’ni bizdagi bizga topshirgan tanachiliklardan yulib tashlab,
uzuvormagan bo’lsa shu yetarli ham desak bo’larki xo’sh. Ammo o’zim uchun
olsak, o’zim yoshligimdan ko’p ham zada qilmay, bekorchi zararli va ziyonli ta’sirchanliliklarga
xos og’riqlarga ko’p ham yo’liqmay, foydani chinakamiga shu tarzlarda ajrata
olmasamda, maza qilib o’zbilarmonligimga shohidlilikka hayot kechiruvli saboqlarimni
inobatga olgan ravishda yashashga odatim bo’laqolaverayaptimi, ha. Ha, sal ko’p
ham cho’zilmay turib ichimdagilar o’zimni “sen yig’loq bo’lgansan”, - deb
qarashga o’tishganliklarini bilgandursiz agar fahm-farosat qilib berganligingiz
yo’llaqasin deganligingiz bor bo’lsa. Barcha yig’laganlar sirasidagi o’zimizning
ham bir pastdalashuvli yig’laganlarimiz Got ya’ni Umr boqiy oniga atagulik
Zapis-ku, hoziroqning shu vaqt o’tish belgilanishida kelajak umrga xos
joylashuvidan tortib yoki yulinib olinishi bo’lsada, bildirishlaricha hozirgi
yozuvlarimning ta’siri yoki xayolimdagi jilosi boisidan o’zimni bu – o’zim
deyolmasligimda, oddiy tananing tosh boshqaruvi deyishimdagi noilojli qiynoqli
mantiqlarni kirgizib o’zimga tasalli yoki taskinlar beraqolishlarim
sanalurligini bilingiz xo’p. Faqatgina shular Zapisda zarar bo’lib yoshlik chog’imdagi
qiynoq va azoblarni ko’zimga ilg’atib qo’yganligidan shak-shubha ham yo’q
hozirgacha bo’ladurg’on ishlarimizda ham. Endi, shu dengchi ichimdagilar nega
ham xarakterimning o’z yo’siniga, mantig’imni buzmasdan qo’ymadilar deysiz,
buning sababi bor ediki, mana u, agar xarakterimni haqiqatparastlarga o’xshab
bildiraversam, ularni masxaralab chiqaroyotgan ichimdagilar, bolalarimiz shu
kishilarini boshqaraolmay qolishaverganidan, nafaqat o’zimga, balki o’zlariga
ham tahdid qildirishib, obro’dan quruq qoldirishardi. Hozir shu mutanosiblik,
xarakter boshqaruvi va shu yuz qiyofasi ortidagi bolalarning kishiligi borki, o’zim
o’zimizcha peshchi, har qayoqqa ehtiyojimizni bildirajakli ravishda boshqalar, tashqi
hayotdagi kishilar tomonidan inobatga olinaman, o’zimga sezdirilajakligi ham bu
shu. Xarakterni bir oz boshqaraolmay qolishsa, istalgan ravishdagi
nobakorchilik chiqib qolishidan hamma hayratda. Endi, kech ham kirib bo’layotganda
nega endi yangicha dori berilayotganidan o’zimga boshlaylik xo’sh. Shu desangiz
bizda wi-fi uzoq joy egallab keladigani bo’layozib, oraliq xonalarning birida
wi-fi extender o’rnashtirib ishlatib yuruvdik sal avvalroqqacha. So’ng shu
paytlardan, yaqindan boshlaboq wi-fi ni kompyuterimdan to’ppa-to’g’ri to’lqin,
yaxshi joylashuvi sababli, kelayotganligi tomonlamalikdan dasturimiz connectify
hotspot orqali olayapmanki va shu dastur, kodi orqali uyimizdagi planshet va yangi
rusumli (ha, albatta-da) telefonlarimizga uzatmoqdamiz. Demak, shu wi-fi
extender o’zimga qilgan ishi sababli, keltirgan foydasining hisobi o’laroq miyamni
qon aylanishini yaxshilovchi dori sifatida faoliyatini o’girib bermoqdaligini
hozir dam berilganidan bilsak bo’lsa ne ajab. Demak, aytajakligimiz ma’lum ham
va mashhur ham ediki mana shu ondan buyog’i, agar o’zim 5 ning almashinish
tamoyillari asosida Got ni tahlikali ravishda emas deb tahlil qilish ishlariga
ruju qo’yishim bo’lganligini bilib, faqatgina Got haqida gapirib va ishlatib o’zimni,
yana Gotning Gotligini, Zapisligini aytib yopaqolaversam, bir tuzumning
ichidagi ishim bo’laturg’oniga shama bo’layotganiga e’tibor beringiz bo’pti
mayli. 5 ya’ni Farishtaning o’zi esa o’zimning 6 im ya’ni Payg’ambarligimga bo’lgan
o’z-o’zidan nazariyalar, ishlashlar natijasida Gotga bo’lgan aylananing boshqa
o’z ishtirokchilariga befarq ravishda bog’langanligini ko’p ham ro’kach
qilaveradilarmi, ha. O’zim ha deyverib sen nega shunday sababchalar bilan o’zimga
aralashganligingni bildirasan, unising esa yana bir boshqacha oddiy vajlar
bilan yo’sinadi deya Gotni muhokama ham qilmasdan oddiygina o’zbilarmonlikni,
tanlovni o’tkazadigan sabab va vajlarni tiqishtiraversanlar deb qolayotganimda
ya’ni yurganimda, Farishta shularga ya’ni tasodif aralash tanlov ko’rsatuvchi
sababcha va vajchalikka ko’p ham ishing bo’lmasin deb qo’yaqoladigan ahvolni
bildiribgina jimdirib qo’yishi doimo bo’layapti hamki xo’p. Demak, Farishta shu
oddiy sababkashlik borasida o’zimni dirrilatsa, o’zim Gotni aylantirib
bildiraverib, shu ham Gotning o’zi deb turishlarimda Farishtaga oyoq qo’yamanki
xo’p mayli. Holbuki ikkisi ya’ni ikkovimizning shunday ishlovlarimiz ham
bir-birovimizga zararki, shuni boshqalarga, bu masxaralovchi o’rtachilarga
ibrat bo’lsin deb chiqarib otmog’imiz kutilganligini bilingiz bo’pti mayli. Xo’p
shuni kiritishgan bo’lsalar yozaqolayin, mana hozir bu, ichimdagilar aytayapman
emas, balki yozayapmanni ham qo’shib qo’y deyishmoqdalar almashtirib bildirish
sifatidagi Gotlashuvingning bildirajakligiga, - deya. Aslida men o’zim shu
kitobim qatorasiga kiritilajakligi ma’lum desak balkim mubolag’a bo’lmas, bir
kun barcha isbot-dalillarim ro’yobga chiqib inobatga olinganida, shu kitob o’rnidagi
maqolalarim yuzasidan bo’lgan ishlovlarim tufayli yaratilgan asarim bo’lmog’i
boisidanda, baribir ko’pincha keraklicha tarzda masalani yoki mavzuni hal
qilishga urinaman va ishlatilishi lozim bo’lgan so’zlarning ba’zi eng kerakli
deb topilganlarinigina misol sifatida oddiy ravishda to’ldirish qilishga
xosdalab yozib boraveramanmi, ha. Misol uchun, ko’rayapman so’zini boshqa sezgi
turlarini ham inobatga olishingiz ma’nosida ishlatgan bo’lishim mumkin, yoki ma’nosida
(o’ylayman) so’zlarini o’zga tuyg’ular sirasidan borajak deb bilsangiz bo’lar
go’yoki xo’p. Umuman olganda esa bitta so’z faqatgina shu o’zi bo’lib o’z o’rnida
kelajakligiga ham ahamiyat bersangiz bo’lar xo’p. Ko’p ham misollarimizga to’ldirib
yozavermayapmanki, chunki buning boisi ko’p ham bema’nilashmaslikligida deb
hisoblaymiz xo’sh. Balkim o’zimizcha uslub yaratayotganimizga guvohlik berish
payidan ham borajakligimiz shu topdayoq to’satdan ma’lum bo’lsaki, mana hozir
ko’zim bir reklamaga “Steel Legion Update is Live!” iborasiga tushdiki, Update (odimlash)
va Live (tirik yoki online, jonli) so’zlari axir nega kerak o’zi demoqda
hammamiz, shularning aniq va to’liq ifodasi qanday bag’shida etilur
barchamizga. Qani shularning aniqroq va batafsilroqlari xo’p. Demak, o’zi
aytajak ma’lumotlarimning raqamli ifodasi ya’ni raqamlar bilan belgilanishi oz
desak mubolag’a bo’lmas, endi shularni ham bittasi bo’lishi bilanoq
qolganlarini keltiraverish to’g’ri emasdur balkim. Misol uchun hozirgi
dabdabali, sharafli translator yoki internet tarjimonlarimiz ham va boshqa Shohidsifat
asar yozuvchilar ham o’zlaricha, shu ishlarini “o’zim” ya’ni o’zlari deb o’ylab
hisoblasalar birinchidan adabiyotlardan olingan mantiqli raqamli o’zgaruvchanliklar
asosidagi ishlovlaridan iborat sanalur hamma va barcha ishlarimiz xo’sh. Demak,
raqamlarim bilan yoki olaylikki, 2 soni bilan bir marotaba erkaklikni
ifodalasam, ikkinchi safar ko’z bilan ko’rishni aytayurman yoki yazaman va yana
3-bora esa eslashni bildirishim kifoya bo’lur balkim, xo’sh shu orada
yuriymiz-da. Lekin hammasini bir varakayiga kiritib gapni aynan bir yo’ldan
olib bormoqchilikni eplash doimo ham oson bo’lavermas, bu – qiyin masala. Endi,
shu boshimning ichidan shovqin ketmayaptiki, teri yopishib olganga o’xshash
chiq-chiqchalar boshimni aylantirib o’zimni qiynavorishga shay turishganga o’xshashadilar.
Nega desangiz shu takasaltang Ibrohim yana bir boshchilik, kallavaramlik qilib
boshimga suqilib yotibdiki asti qo’yaqoling. Aslida o’zimga nega shunday
tegishi kerakligi haqida to’xtalsam, balkim yoshligimda olingan o’ylovlarim
orqali barchani o’zimdan, o’zim yaratayapman deb hisoblashim sababli qaytar
dunyokashchiliklarga o’xshash ilojsiz holatim bo’laturg’onidandur hamki xo’p bo’pti.
Shu Ibrohimdan olinayotgan jismiylik Sohib ya’ni Shobi bachchamga o’tishini ham
hozirgi katta akamning o’ylov bobidagi o’zimning eskicha bu qarashlarimga to’g’ri
kelishlari ham to’g’ri kelayaptiki, Sohib bu – katta akamning birgalikdagi
replikalarida o’zimga tashlanguliklari bo’layatgani shu bu. 230. Mana oxiyri
2-tug’ilganligim nishodasi sifatidagi 29-kundan ham o’tajak bo’lib, Ibrohimning
asl yuziga nazar tashlash bo’lib turmoqda. Ha-ha, o’sha kutganimki, hozirgina o’zimga
ichimdan qornim jug’urlashi bo’lishida birgalikda oddiygina qilib “Bobur senga
yomon bo’lsin” deb qandayligini hammaga bildirib qo’ydi. Ha, ha, shu, o’zini o’zi
bo’yicha eng zo’r, kutilmagan yoki tanho yagona ravishda Dunyoda bor bo’lib
tanasini ko’targan inson qiyofasida tutayaptiki, boshqalar yerdan ko’tarilib
paydo etilajakli tarzda yaratilaveradigan mavhum, juda yengil yoki faqatgina
sezgili ko’rinishlargagina oid insonlar bo’lishib, ularga yomon bo’lsin degan
oddiy gashtini, kayfini yoki eng to’g’ri deb topilishi o’zi va o’zlari
tomonidan to’g’ri qaralishiga bino qo’ygan munosabatini o’tkazib o’zlaricha
yana poshsholar, dunyoning tanho yuruvchi, boshqa dunyodan kelgan yoki
kelmaganligini o’zi ham bilmay, shu boradagi fikrlarda qolib yashayveruvchi,
nima sababdan jahonning toshi uni ko’tarib va yana qanchagacha ushlab yurishini
bilmaydigan ravishda uni ya’ni Ibrohimni yolg’izlikda nima bilan abadiy
yakkalikdagi yo’q bo’lish, o’zi bilan o’zi g’arq bo’lishli yoki
ovoragarchilikli ishlashini qiynalib qabul qilishida bo’lishi bu. Axir bu
masxarabozliklarda bo’lsada, boshqalarning munosabatlari ya’ni o’zlarining
Ibrohimga bildirajakli borliklari mavjud-ku, nega shular bo’laturib, bularni
rad etayotib, o’zimni mutloq yolg’iz deb topish to’g’riligining shular bilan birgalikdagi
dilemmasini ko’tarib yurishim kerakligi bo’lsin deydi. Doim o’zim yolg’izman
deya boshqalarni ezib yurishli qarashlarimda bo’lsam yaxshi deb hisoblaydi. Ammo
shular o’zimdan ham o’tgan yoshlik tajribalarim bo’lsa ham bo’laveradiki,
aslida hamma bir varakayiga yakun topadigan Dunyomizning oxirida bizlarning
barchamiz “hammasi birida” degan vakilligimizning, o’zliklarimizning qo’shiluvida
va aralashuvida qolib ketamizki, hozir Ibrohimga shuning aksi, ya’ni “faqatgina
o’zim bor yoki mavjudman” deya o’ksinishi va shu borasida mutloq o’zbilarmonli
qarori bo’layapti. Aslida shu borada, yolg’iz o’zligim deya yoshligidan hali
beri ajrashmaganlar qanchadan qancha yurishibdilar, masalan, katta akam ham
shundaydir. Shu oddiygina senga unday bo’lsin, bunday yomon yoki zulm o’tgan bo’lsin
degan jazabali, yoki o’zimni qandaydir boshqacha bir jizg’anakli nafrati yoki
hasadiga ko’ra boqishlari ortidan uni ya’ni o’zimni uraman deb yurishlari yoki
boshqalarni qaratib cho’g’lashlari, chog’lashlari ortida oddiygina o’zimni
boshqarib bilib kelayapman degan tasodifi, tanlovi yotganiga juda katta
shamalar qilayaptiki, shunga e’tibori haddan ziyod ko’p sanaladi. Aslida shu
holat, ya’ni u tomonidan yoki buzg’unchilari vositasida o’zimning qiygnog’im
berilganida shuncha boshqacha bo’lishi kutilgan hayotining birgina e’tibori
tomonlama borib o’zimni urdirgan yoki jazolagan bo’ladiki, faqatgina shu
joychasiga o’zim borman, o’zim bilib keldim deya qoladiki, aslida ichidagi shu
o’zimni urishga aloqador mantiqchilarining, buzg’unchilarining Zarari, zararli
oqimi bilan o’zimni urgan, qiynagan bo’ladi xolos. Aniqrog’i shu oddiy zararli
qarashlardangina yoki mantiq tiqma-tiqonliklaridangina iborat xolos, shunday
deya jizzilab yoki javvilab kelib (narani yuziga xos o’chakishishli o’tkazishda
bildirib) urganida barchasi, og’riqlar ham yoki terimdagi azobli talofatlarim
ham Gotda o’zgarmas, oldindan kutilgan bir xil darajada bo’lib turaveradi, ammo
ularning qarashini qarang-a, o’zlariga ishonchlarini qarang-a, “men seni bilib,
tanlovimning eng kerakli uyushivigacha topib sarmalab bilib” shunday urdim,
shatta berdim yoki jazoyingni berdim deb bilishadilarki, shu joydagina
ichidagilar bilan birga o’zining ham mantig’i Zarar, ziyonning o’zi bo’lib
yotganligi orqali kuchliroq, effektliroq og’riqlarga duch kelamiz xolos. Nima
bo’lsa ham, bekordan bekorga o’zining nobakorligini, yoki go’zzukligini, Gotni
tushunmasligini o’tkazib bilarmish-da, shunga hamma hayron xo’sh. Shu
Ibrohimning ketidan, uning aytgani yoki ichki istagini amalga oshiruvchilarning
o’zi buni xohlatib yuborib birgalikda ham bo’lsin deb qarashlari sabablimidiki,
Iblis va uning sheriklari (kishilar-u to’lqinsifatlari va Ruhboy), hattoki
Farishtaning o’zigacha Got bo’laturganida sababga yoki tanlovga xos
qarashlarini, bildirishlarini shu ma’nodagi zarari bilan birgalikda o’zlarini
tekkizib, ichimdagi o’zlarining o’zimni urushlari yoki siltalashlari bo’lib qo’yishmoqdalar,
shipirlashmoqdalar hamki xo’sh bo’pti. Endi o’zim qanchadir ma’noda vaziyatdan
o’tishli tarzga kirishishli ravishda hali aslida 40 yoshimda kutilishi kerak bo’lgan
Payg’ambar tomoniga o’zim bo’lib erishishimning sal oldindan ba’zi
erishishlariga ko’nikib kelayapmanmi, ha, ya’ni shukundan boshlab Payg’ambarlik
ishlariga bir tezlanishli sakrash ishi bo’lib o’tdiki xo’p bo’pti. Tanamni
boshqaruvchisi aslida Shohid bo’lib qolishiga erishuvlar kuzatilib, o’zim esa
shu tanani uning miyasidan turib yoki jonidan jonining o’zi bo’lib his ettirib,
Gotga to’g’ri qaratishga sazovor etib berayapman. Endi, mana shu yerda
ichimdagi go’zzuk kishilar “mana yozmoqchi bo’lsang yoz qani” deya birinchi
bema’nigarchilikli Gotga tanlov bo’yicha qarashtirishli sabablarini
chiqarishmoqdalar, ikkinchidan bu borasida o’zimga nima yozishni bir varakayiga
o’rgatib, davom ettiraverib jonimga holimga qo’ymayaptilar. Shularning
barchasining ortida zarar bo’layaptiki, men o’zim shu haqida yozayapman, agar
oddiygina foyda yoki befarqlik bo’lganida edi, baribir bular chiqishini yoki
Gotda yuz berishini bilib turadigan o’zim boshqacha berilish, naf yoki e’tibor
(tuyg’u) berarmidim? Endi men o’zimni kengroq qabul qilishim kerak, hozirlari
bo’layotganga o’xshab boshimdan yoysimon qubba yoki gumbaz yaqin joylashuvdan
boshlab kengayishga urinayotganga xos boqaverishim kerakki, shu
ichimdagilarning man-manligiga, bosti-urdiligiga yoki tanlovlarga kirishib o’rmalashib
yotaverishlariga ilg’amay qarashim yoki o’zimni tutishim kerak. Qanday bo’lmasin
ichimdagilarning aralashuvlari, bu – shipirlash bilan mantiq qilishlari yoki
maqsad-muddaolarini bildirishlarimi, tuyg’ularimni masqaralab
aylantiraverishlarimi, shularga bunday emas deya shartta o’tib, holatlarini yakunlab
ketaverishim kerakki, aks holda bema’nigarchiliklari yoki o’zlarining
tanlovlarini o’zimga kerakli tutishlariga xos aslidagi “bo’ladigan ish bo’lishini
kasb etishiga” qarshi turib zarar berishlariga chek qo’yishning iloji yo’q
hozircha. Iblisga kelsak, u bilan doimo kurashaverib badnom bo’ldimki, shuncha
tashviqotlarim yoki yaxshiliklarni o’rgataverishlarimdan va o’zimda ko’rsataverishlarimdan
keyin ham oxiri biror bir yo’lsiz ravishda qolib yaxshiligimga yoki gapimga
kirsa, darrov mana “men avvalgiga o’xshab turmaganim uchun bu ya’ni Bobur
qancha vaqt boshqacha, o’zgacha yoki bekor ketayapti” deya shu
onlashuvlarimizning yoki yaxshilik og’ushining o’zini Got da ham borligini
hisobga olmaydi. Aniqrog’i o’zimning barcha Got sezmaydigan va bilmaydigan foydalarimni
Iblisga yetkazdirib, miyasiga joylashgacha yoki oshi qilib og’zigacha
tiqishgacha borganimdan so’ng Iblisning Gotdan nazari ilib qolgan o’z-o’zidan
istalgan vaqtda o’girilishli, ya’ni ma’no va mazmun to’liqligida har qanday tushunchani
kasb etuvli yaxshilik chiqishlarini yoki berilishlarini bu alfozda hal qilaqo’yadi
va h.k. Mana Iblisning o’zi “ungacha bormagay” deyapti yana yomonligini
bildirayozibki xo’sh bo’pti. Shu Iblisni ovutganga o’xshatib doimo
yaxshiligimni berib, aldab turganga xos majburiy ishlar bo’lavermasa, asti qo’yaveringki
ustimga chiqib olib tortanakka xos maynamga o’ynaydi, mantiq tanlovlari bilan
ovora qilaveradi. Yoki u bo’yicha hamohang yaxshiliklarni Iblisga bajarib qo’yish
natijasida yonma-yon yoki parallel bo’layotgan ravishda to’satdan Got ga
berilib oddiy xulosasiga xos yaxshilikni ko’rib ketishi bilan aldayolaman va o’zimga
sal dam yoki halovat beraman, yoki shu aytganlarimga xos mutloq urib
tashlashga, yomonlikka jo’y yo’qligiga charchamasdan va hormasdan turib berishim
kerakki, bu – shipirlashlarini va tuyg’uli ichimdagi damlarning bir-birovini
yengishga xos u tomondan, bu tomondan deya o’ynayverishlarni bepisandga
chiqarib yuboraversam bo’laveradi. Qisqasi bugungi 230-kunda 30 dan o’tib xarakter
yakuniga 1 kun qolganda, barcha xarakterli bo’lib o’tgan oldingi davrli
ishlarimda mag’lubiyatni sezib yengib chiqishni yo’lga qo’yish arafasidaman.
Endi, aslida barchasi idrokning o’zidan bo’lib turibganida shu rejim, kun
tartibimdagi hol-ahvolimning umumiy rasm-tuzishi sanalurligi bilan bog’langanligidan
so’ng, shu idrok ostida va o’zgarmasligi, yaxshilanishi uchun foydaning o’zini
shakllantirib turish bobida diqqat va e’tibor bir-birovi bilan almashinib
turishi kerakligi bu shu. E’tiborga ham diqqatga ham doimo sabablar,
elektronning mantiqiy aylanishlari kerak bo’ladi hamki, diqqat bir zumda o’zgaruvchi
va mutloq yangilanuvchi xos-xarakterni namoyish etuvchi bir holat
keskinlashuviga xosdalanmay amalga oshilishi ko’zda tutilsa yaxshiligiga
aloqalanib aytilajakligi ma’lum va mashhur ediki, e’tiborning o’zi esa uzoqroq
vaqtdan, qandaydir o’ziga atalib davrchalardan beri toki hozirgacha bir xil
ushlanib, berilib yoki ahvolni o’zgartirmay o’stirib kelayotgan foydali qarash.
Odatda e’tibor o’zgarishi qiyin o’zimda, ammo shuni diqqatim bilan iloji
boricha tez almashtirishim kerakligida, diqqatimga aylanib qoluvchi hayotimdan sabablarni
qidirayotganimda bir bo’lsaki, e’tiborimning ostki boshlanish davridan
diqqatlar to’planib dirrilab, bir-birlari bilan urinishib joy egallashga xos
tebranib kelishadilar, yana boshqa bir bo’lib, hoziroqda qandaydir ahamiyat
kasb etilajak umumiy ravishdagi, o’ta ketgan yoki kelajakka ham aloqador
yangilanishli sabablarni topishgacha yetaklab borishga xosdalanib tebranib to’planib
kelib e’tiborimni egallaganlaridan so’ng yangi diqqatli e’tiborga o’tishim
hozir bo’ladi. Go’yoki e’tiborning o’zi eng ko’p bo’ladigan elektronlar
doiraviy halqasi, qatnovi bo’lsa, diqqatlarimning o’zi pastdan va yuqoridan
egallab turgan kam qatnovli elektronlar halqasiga xos joylashuvlardan so’ng e’tiborimni
egallashlari mumkin va ongimni, foydamni yangilab qo’yishadilar. Shu bu
diqqatim bilan e’tiborimni o’rtaga solib almashtirib qo’ysamki, nur ustiga a’lo
nur bo’lib foyda yog’ilib kelaverardiki, kayfiyat ham a’lo va nonushta ham kayfiyatbaror
zo’r bo’lg’usidan sanalurligini bilsangiz bo’ldi. Zero e’tibor bo’lib tappi
tursa, diqqat bilan yangi e’tiborni shakllanishidan so’ng shu diqqatning
raqamlari, in ya’ni shu sonligidan “bo’q” ning ustiga raqamli dunyoning raqamlari
kelib qo’nishi oqibatida yaxshi ovqatlanishlarimiz, tappining jiddiy ravishdagi
taomga aylanishi yoki o’zgarishi hammaga ham manzur sanaladi. Shuning uchun
boya yozib o’tganimga o’xshash, hamma holatimni yoki ishlarimni boshimdan
yoysifat bo’lib yoyilayotgan yoki kengayayotgan diqqat va e’tiborimning
almashinishi bo’lib o’tuvchi parishonxotirligimdan aniq va jiddiy, ko’p hisobga
olib turib o’zimning ishlarimga aralashim, boqishim kerakki, doimo ichimdagi
shu mantiqchi zararchilardan o’zimni tozalab yursam bo’lgani.
Comments
Post a Comment