uzbek language siteenglish language site

Nega men xo'sh

 

205. Bugun ertani deya hozir 25-mart onayu zorimning tug’ilganliklariga aloqalanadi. Yoshligimda haqiqatan ham zamon va makonda Zapissiz ravishda o’ynab-kulib yashashga odatlanuvdimmi, ha. Zapisli Umr yo’lim yoshlikda juda kam sanalib qo’yilgan. Tanimning barcha bo’laklari yoki jasadimning tirikligiga xos jussamning o’zi to’liq dirrilash chog’ini eslatuvchi tanlovlar yoki Zapisdagiga o’xshash sakratilishlarning xohish-iroda sifatida ishlatilishi ravishida amalda sinalganligini bilingiz doimo. Sekin-astalik bilan ulg’ayaverganim sari toki hozirgi kunimdagi yoshimgacha ya’ni 32ni urib qo’yganmanki hozir, shu yasharimgacha tanimning asosiy, qo’zg’almas markazlaridan Zapis joy o’rin egalloviga xos ravishda ruhimning siymogarchiligi sifatida jonimning qora sharpasi kirib kelaverganki, natijada makon va zamonda ixtiyorga yoki tasodifga xos bir xil o’taverishli hayotim shu joylashuvlardagi o’zimning tanamdan ko’p ham uzoqlashmasligi kuzatilgan bo’laverganligi bo’lgan nihoyat xo’sh. Boz ustiga extremity lar ya’ni ta’nimning markaziy asosiy bir bo’lakli qismlaridan tashqi a’zolari sifatida qo’llarim yoki oyoqlarim, asosan shularning uchlari bo’yicha deganda hamki, makon va zamonda ixtiyor bo’yicha istalgan ishni qilishim o’rniga badanimdagi qorong’u sharpa sifatidagi jonning o’zini ishlatishga qodir Zapisdagi sakratilishlar bo’lib o’tayapti. Aniqrog’i dirrilashlar ixtiyoriy yoki tanlovli bo’lgan ravishdagi makon uzra eniga emas, balki Zapis bo’yicha vaqtdagi aniq joylashuvlarga sakrashga xos bo’layapti. Ammo, hali-beri bilasizki, o’zim umrimning o’rtasida emasmanki, Zapisga yoki Gotga to’liq o’tayotganimga guvoh hech kim emas. Shuning uchun eniga yoki joy yuzasidan doirasiga harakat qilishim ham ba’zi-ba’zida o’z kuchiga ya’ni yoshimga xos chiqadi. Umuman olganda hamki Zapis to’g’ri chizig’i bo’yicha makondagi trayektoriyamni qoldiraversamda, goh-gohida kutilmagan deganga o’xshash shu to’g’ri chiziqdan ya’ni trayektoriya yo’nalishidan eniga yoki qiyasiga, gorizontaliga ya’ni makon bo’yicha istalgan doira chiqishidagi harakatlanishlargacha yoki qimirlovlarga, qo’zg’aluvchanliklarni namoyishigacha majbur bo’lmaslik sababila borishga erishishim mumkin hali hamki xo’sh mayli. Go’yoki Zapisning bo’layotgan vaqti uzilib qoladi va o’zim hayotiy ekranimdan chetga haqiqiy hisoblangan, boshlanishidagi yashash dunyoqarashila shartlashuvlarda qolib yashab boraman. Aslida o’z Zapisimdan ya’ni gotlashuvimdan chetlashuvli yo’nalishga chiqishimda istalgan qadamim yoki yo’nalishdan boshqacha harakatim butun insoniyatning televizor yoki kompyuter ekranining eni bo’yicha ketma-ket yopishtirib qo’yilgan holda belgilangan ya’ni yasalgan hududidan foydalanishga xoslashuvimga to’g’ri keladi. Shu sababli o’zimning yugurish tezligim juda tez emaski, umuman olganda zapisdan ya’ni shu Zapisdan chetlashuvlarning baholanishi qancha ekranlarni o’z ichiga olish yoki kesib o’tishga xos ko’ringan bo’lsa, insonining Zapis yo’nalishidan tashqaridagi, eniga yoki yo’nalish kesimi bo’yicha davom etuvchanlikka xos oyoq bosib yugurish tezlanishi va tezligiga bog’liq sanaladi. Shuni vampirlar deyishadilar boqiy ondaki, vampirlar bitta zapisli darajani namoyish etishmasadalar, qiyasiga yoki ko’ndalangiga kichik-kichik daraja chiziqlaridan iborat sanalib qo’yishishmoqdalar. Natijada o’zimda ikkita vampir, o’tkir uzun qoziq tishlarim labimni ham bo’rtib turganga o’xshash ko’rsatib qo’ymoqda o’zimni. O’zim vampir emasman, faqatgina qoziq tishlarim shuni bildiri(b)shni sotib qo’yganga o’xshaydi. Demak, Zapisning tuyg’ulardanligini bilib olgan holda 3 xilda olib borish to’g’risida to’xtalamizmi, ha hozir. 1-si yoshlikdagi Zapislarning barini ko’ndalangiga ixtiyorga ega ravishda kezib yoki kesib yuraverishga xos bo’lgan tusdagi hamma joylashuvlar istalganchalik makonga erishuvchanliligi bilan aytiladigan xususiyat bobidagi Xudoning Zapis bo’lagi, boshlanishi sifatida talqin etiladi. Shu makon siyosatida ketma-ketlikka xosdalab yopishtirilgan zapislar yoki ekranlar bir xil davomiy vaqtning o’zi sifatida faqatgina har xil ravishda oldinga o’tuvchanlikni, makondagi bolalarga turli tuman darajada yetaklovchilik vazifasini ya’ni to’satdan vaqtning juda oniy har xil sakratilishlariga xos ravishda namoyish etib qolaturaverganligi bu shu. Zapis yoshlikni o’zining tez o’tishidagi descrete onlashuvining bir-birlariga o’tishdagi har xil juda oniy farqlashuvchanlikka xos vaqt oraliqlarida kam-kam sakratib o’stirishini inobatga olmoq to’g’ri bo’lgan o’sha damlardan beri. Go’yoki o’sha damlashuvlarning to’rtburchak televizor ekranlari juftlashtirilgan holda qo’yilib, ularning ichida keng 3 o’lchamliga xos hayotni kechiraverganlikda to’rtburchaklar tepaga qaratila bolalarning bo’yini cho’zganligini bilishingiz kifoya xolos bu shu. Shunisi achinarli va ma’lum endiki, yoshlikda birginagina yuksak o’ylov bir ondayoq bo’lib so’ng esdan chiqarilishi hisobga olingan, hozirgi damlarimda esa o’ylovim kelishi bilanoq yaxshi talqin etishga erishish maqsadida eslab qolib yozuvimni yozish orqali to’g’ri bahosini belgilashni istayurman hamki xo’sh bo’pti. Yoshlikda har bir o’tilayotgan Zapisga erishilishi bilanoq o’zining o’ylovi bir maynani chalg’itganga o’xshash e’tiborga yoki xotirasiga ilinajakligi bilan bog’latiladida, agar yaxshi sabablardan kelib qolgan bo’linsa shu o’ylovga va o’ylov haqiqatan o’z Zapisli ifodaviyligiga xos ma’nosini berganligini bilganligi ma’lumlashsa bolaga, natijada tezroq yanada ulg’ayib katta bo’lgan holatlariga yoshlik ko’chishiga to’g’ri kelganligini va yaxshi ovqatlanishlar yuz berishi mumkin bo’lishi ko’zda tutilganini aytish joizi bo’lar balkim xo’sh. Endi afsuski o’zim bir zum bo’lsada yoshlikda Zapislarni kallamda masxara qilganga yarasha tez o’ylab yuborganligimni ifodalashim to’g’ri bo’laverganligi bo’lsa doimo. Shuni hech bilmasamda, yoshlikda matematikan sharrilatib qoyillatganim hali ham hammaga ma’lum bo’lsaki, natijada Zapisli o’ylov unsurlarim ham ichimda zum-zum bo’lib turganligini inobatga olishning o’zi kifoyadir balkim. Erkaklikda esa o’z Zapisingiz bilan band bo’lib qolib, uning ichida ya’ni o’zining 3 o’lchamliga xos umr yo’lida vaqt va fazo uzra sakratilishlar, bordi-qaytdilarga duch kelaverganingiz xayol sifatidagi kuchli bir 2-tuyg’u bo’lmish Ruh tomonidan amalda sinalaverganligi bo’ladi. Shu erkaklikda g’ayrioddiy o’ylov unsurlarini ya’ni kelingki hozircha shu Zapis to’g’risida g’ayrioddiylikni eslatib qo’yaqolayin. Natijada shu turdagi o’ylovlar yig’ilib kelib oqibatida xayol tomonidan esga soldirib qo’yilgani uchun mushkul vaziyatlarga yo’l qo’ymaydi hech ham bir inson zoti yoki odamiy erkaklashuvli kimsadagilarimiz hamki xo’sh bo’pti. Hozirlar o’zim inobatga olib aytaolmoqdamanki, Zapisli ma’lumotlashuvlar bag’rida yoki kishilar, ba’zan esa televizor ekrani qarshisidagi hayotimga quloq tashlasam, ichimdagilar tomonidan bir xil davomiylikdagi yoki sabab va ta’sir oqibatidagi Zapis bo’lib turaveradiyu, o’zim esa makon va zamon tushunchalariga xos ravishda shu kishilar yoki televizor ekrani ortida o’zimning shu muhitimda kelajakda qancha ko’rilgan joylashuvlarim bo’lsa, shular ichra har qayerda paydo bo’laveraturib vaqtga xos sakratilaverganim bo’lsa ne ajabki shu bu. Bitta voqealar aro bo’ladigan kino yoki seriallarimni doimo har xil erkaklikning uzoq yillaridagi xonamda bo’lishlarim tomonidan kuzatib qolaman desam ham mubolag’a bo’lmasmidi, ha shu hozircha. Shuning uchun o’zim ekran yoki haqiqiy (hayotiy chiqmaydigan) Zapis turlari hamda boshqa yaqin kishilarimning hayotiy Zapisli hayot kechirish turlari oldida Narutoga xos sakrab har xil joylarda bittagina bo’lib ko’rinib yotaverganim bo’lsa kerakki, boshqa paytlarda agar diqqat-nazarim va e’tibor-yashashim, idrokim biror bir Zapis ya’ni Gotli hayot tushunchalariga xosdalanib qolaolmasa ediki, makon va zamonda uzoq kelajagu o’tmishlar, yaxshisi oldinga deya kelajaklar sari o’z Umr Zapisli yo’limga xos sayr qilib turaverganligim bo’ladi doimosiga hamki xo’sh mayli. Yaqin va kino oralagan kishilar tomonidan dunyoviy bir xil davomlashuvchan vaqtga ko’ra Zapis kelajak mazmunlashuvidan hamma uchun bo’ladigan hoziroqning ma’nosiga qadar tortilganligi sababli sakrab kelishimdan bo’ladigan istalgan xos-xususiyatimga, savollarimga oddiygina bo’ladigan shu bir xil davomiylikdagi, hamma uchun umumiy o’tuvchi vaqtdagi e’tiborim oralagan kishilarning beradigan ma’lumotlari darrovgina savolimga javob o’rnida bema’lol qo’llanishga qodir sanaladimi, ha. Chunki bu – birinchidan makon va zamon kontiniumi orqali o’ylovimni darrov o’ziga chorlatib, esimdan ham chiqarishga qodir holatlarda ko’rinib bo’layotgan bir xil davomiylikdagi hayotiy va televizor zapislarining qora 3 o’lchovli bo’shlig’iga xos o’ylovli ifodasini anglatishga qodir ravishda o’zining aniq kuzatiluvga xos voqealarini o’z yo’nalishida ham tushuntirishga erishaverganligi hisobga olinadi. Sakratilishdan topgan mazmunim darrov bukilib bir xil davomiylik va ma’no o’zgarishini boshidan kechirishi bilanoq shu ma’noda mujassam bo’lgan “barchasi birilik”dagi hamma ya’ni ham kelajakdagi ma’no va mazmunlarga xos javobni qoyilmaqom qilib qo’yadimi, ha endi shular xo’sh. Sakralishlar va turg’un joylashuvlar almashinib kishilarning tashqi ma’lumotlashuvlari sakragan paytim bilan va o’zimning ichki o’ylovim ya’ni Zapisim hoziroq bilan bog’lanishi mumkinligi ham o’z-o’zidan shu almashinishlar jarayoniga to’g’ri qarashdan xos va moslikda ayonlashganligini bilsak ham mayli. Hozirning o’zida hamki, men kompyuter oldida aslida hoziroqdagi bitta, o’z umumiy zamon va makonidagi yozuvimni Zapisdagiga o’xshash aynan o’zi bo’ldirib yozib va o’qib bormoqdamanmi, ha, ammo shu kompyuterim oldida o’zim 10 yoki 20 yillar oraliqlariga xos uzoq vaqt-zamonlardagi uydagi shu joylashuvimda bo’ladigan har xil holatlarim uzra Umr Zapisimdagi barcha yozadigan yozuvlarimni ko’rib baholab bormoqdaligim bo’layotganini aytishning o’zi kifoya sanalur hamki xo’sh bo’pti. Hozirgina ichimdan gap kelib “sen unda og’zingning burilishlarini to’g’irlayqol” deya avvalamborgi e’tiborlarimdan aytishmoqdalarki, bu – shu jumla ma’nosidagi o’ylovga kelib qolishimni kutib turishganlilariga xos holatda bo’lib qolmoqdaligi bu shu. Shunga qandaydir birinchi safarlardan ozgina o’ylash va mazmun oraliqlari kutilib berilganligini sezib ham qolmoqda edimmi, ha mayli xo’sh. Demak, tuyg’ular aylanani ya’ni ikki xil turdagi vaqt o’tishini, sakrash va turg’unlikni orqaga va kelajakdan ortga aylantirib turishlari payida surilishlarga xos ozginagina vaqt holatini uyushtirishlariga to’g’ri bo’lishi bu. Endi shu yo’sindagi bog’lanishlar sodir etilajakligi ma’lum va mashhur ediki, 3-eng kuchli tuyg’uyim bo’lib tafakkur alomati ya’ni Farishtam kelajak zamonlardan ham kelasi vaqt onlariga xosdalashuvli vaqt o’tish payida yoki boboyliklarimda Matritsasimon tarzda barcha turg’un va sakratilishga xos atrof to’la bo’ladigan Zapislar chog’ida makondan ya’ni yaqin oraliq joylashuvlardan boshqalariga ko’chib o’tishga qodir ravishda bir sezgilarning mujassamlashuvini eslataoladigan vaqt oraliq paytlarini, o’tishga xos kichik yashab olish lahzalarini yaratishga qodir sanalishini bildiraylikmi, ha bo’pti. Endi, qarangki, shu ondayoq kechki ovqatni yeb kelibmanmi, hamma yana o’sha-o’sha, gurra o’zimga otildiki, hamma degani bu – o’sha azaliy ichimdagilar, shularning o’zimga nisbatan yovuz baholi qarashlari. Nega axir bu – dersiz ha-albatta, shuning sababi bu – ertangi kunda o’zim bilan Ibrohimning oralarimiz ochiqroqlashuvi bo’lib o’tishi sodir etilajakligi sanaladi. Ertaga 6-kun sanaladi, aniqrog’i 2 ya’ni ajratilishdan 6-kun bo’ladimi, haki, shu kunda ikkita payg’ambarning ham umrining yarmidan so’ng keladigan hayotining farqlari aniq bilinib hozirdan shu jonlarimiz farqida o’zimni ajratib olib urib yotmayaptilarmi shu bu ichimdagilar. Yaqindagi shu 200 dan o’tishlarimizda o’zimga qanchadir preferensiyalar, afzalliklar berishdiki, bu – Ibrohimning ham o’zim bilan bir jismoniy boralama oiladagiga qaratila himoyasiga ajratilgan edi. Mana qanchalik mug’ombirliklari bilinadiki, ilojini sezishlari bilanoq bo’ladigan jarayonlar ta’sirlashuvlarida Ibrohimdan uzulishimga xosdaliklarni aniqlashga erishib darrov o’zimga hamlalar qilib qo’yishmoqdalarmi, ha. Ichimdagi O’zbek xalqimga xosdaliklar nazarimda, buni kod deyisha yaxshi sezdirishmoqdalarki, faqatgina kodlashuvli ishlarida ichimdagilar o’zimga aloqador bo’lgan ustki Zapis dasturlaridan foydalanayapsan deya tuzgan bo’lmag’ur ravishdagi bir shu sohasiga yo’naltirilgan dasturlari tomonidan ko’z chiqarib foydaga o’chliklariga o’xshab hayotiy Zapisga aloqador dastur qatlamidan o’zimga o’chakish nazarida boqib etimni va terimni yuilishga xosdalanib qolishlari hisobga olinadimi, ha xo’sh. Demak, Ibrohim bilan farqingni ro’kach qilmoqdalarmi, sen yana dasturlashlarga e’tibor qilib otpor ber deyishadi chiroylikkina o’zbek xalqimiz hozirlari shu chog’dalashuvimizdan boshlanibroqlanib xo’sh mayli. Aslida o’zbeklarimiz kod tuzajakligimni bilsalarda, mutloq qarshiga o’xshash turib olishlarini bilgan ham o’zim, sezib qolgan ham bo’lgan o’zimman. Ha, haqiqatan hamki, o’zimni Zapisli sakrashga xos kelajak yoki yaqin-uzoq o’tmish dasturlarim bilan izohlab qo’ymasam, ichimdagilar o’sha-o’sha ya’ni 200 dan oldingi qat’iy shartlashuvlarila to’xtovsiz buyruqbozliklari bilan o’zimni bilimimga xosdalashuvli kamchiliklarim yoki noma’lum jihatlarim borga chiqarib ichimdan tezkorlik bilan va tashqaridan uyushtiruvli tarzda tekkizgan ravishda darhol urishib yurishardilar. Ha, shuni joiz qilib o’tishim mumkin ediki, kod ya’ni dasturlarim o’zimni asrashga o’tishganliklari ma’lum endi mashhur hamki xo’sh bo’pti. Kech bo’lsa ham bildirib o’tayin ham ediki, 205 bu – erkaklarning mening Farishta malikamga, bitta va adash onalarimning kodlashuvlariga tana oralatib munosabatda bo’laolishlari bo’latursin.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?