Nega endi shu bular xo'sh
182. Shu svodkani Mircrosoft Word
dasturida tushunmaymiz, aniqrog’i abzatslarni ya’ni enter bosilgan belgilarini
ajratilishini aniqlab belgilayolmaganmiz deyishgan ichimdagilar mullolarga
iltijo etib, qo’shib shu borasida hamda. Ammo o’zim shuning yakuni bilan
bittaga tushunmoqdaligim buki, birinchidan abzatslar yarim-yarim qilinib, qizil
bilan ranglanib, o’chirilgan va yozilishi keraklisi bilan ketma-ket qatorlardan
ajratilgan ya’ni ikkiga bo’lingan ravishda tuzatilgan dokumentning o’zida
ispravleniya v izmenyonnom dokumenti opsiyasidan o’girilib, to’g’irlanib tushib
ustma-ust qo’yilishi, ikkinchidan esa toq sondagi qizil bilan bo’yalgan abzats
qatorlari-yu ishoralarining o’zlari bitta kam yoki bitta ko’p qatorlar bilan qo’shib
va ayrilib yozilgan holda tuzatilganiga erishadi. Agar toq tarafdan juft
tomonga o’tishda oxirgi toq sondagi qator so’zi bor ravishda abzatsi bilan
qizilga duch etilgan bo’lsa, tuzatilgan sahifaga, document ga bitta kam enter
bosib yuborilgan ravishda hisobga kiritladi. Agar shu toq o’rta o’rin faqatgina
abzats, enter ishorasining o’zi bilan qizil bilan bo’yalgan ravishda bo’sh
qoldirilgan bo’lsa, tuzatilganda bitta ko’p enter, abzats ishorasi bor sanaladi
xo’sh bo’pti endi. Shularni bu o’rindayoq tajribamni tekshirish uchun
isbotlashishga kirishim bilanoq aql-ong o’yini bo’lib o’tmoqdaki, demak,
bularni o’zim aytim va shular aniq deya inobatga olib qo’yaqolingiz. Endi,
bugunning 82 sonidagi 8 ida kaftli qo’l qismi bor bo’lsaki, 2 raqamida bouldir
borligi bilan kunimiz mazmuniga yetmoqdaligi bo’latursin xo’sh. Shularni ichimdagi
okang qarag’ayning qaysinisidandir o’rgandim shekilli, mashina raqamlaridan
sonlarni sinay-sinayvera oxiri mashina bilan bog’liq avtohalokatdan
jarohatlanishda aynan sog’ joying qoldimi degan ma’nodagi ishlovi bilan
chiqishim kuzatilganini bilsangiz bas endi. O’zim bildirgan raqamlarimda aynan
sog’ bo’lib beradigan bir kunlik tani qismlarimni bayon etaman. Endi, bizlar
insonlar va odamlar nutq qilishib so’zlarni tanlovli ravishda tanlash orqali o’ylovimizni
ifodalayotganimizda ongimizdan gapiramizmi, demak, gapimizda aniqlik va to’lakashlik
bo’lmasligi ta’yin sanaladi. Aql bilan ishlovchi kishichilar, elektronlilar
yoki to’lqinsifatlar borki, o’ylovni aqlning kompyuter siralab, robotli yoki
texnik-texnologik inqilobga xosdalanib topilgan raqamlaridan, tarjima uchun
kodli tarzda kiritilgan raqamlardan foydalanib gapni damlovli ravishda tuzib,
barcha muammolarga aniq yetib boruvchi qilib ifodalab gapirib berishadilar. Go’yoki
ularning zichlangan juda ko’p raqamlari bosimidan so’zlar yoki gaplar bazo’r
topilib portlab, havo bilan kuchli damlovli tarzda itarilib chiqishidir bu shu.
Yuzlashish tarzida aytilajak bo’lsaki, bizlar narsalarni yoki tabiatni o’liklik
timsoli, jonsizlik deya nomlaganimizda hali ham ikkitasi bitta qilib
turaolmaganimiz yoki ularning jonlashuvi ham jonsizligida sirasiga kiritaolmaganimiz
sababli bizlar narsalardan tirilib keladigan kishilardan mag’lub bo’lib
yuriymiz. Bilmadimki, nimaga ishonib yoki o’rganib, diqqat qilmasdan yashab
kelganmizki, bizlar haqiqatan ham narsalarni, yerlarni inobatga olmay turib
kelganmiz. Bu – tiriklik sifatida qaramay, inobatga olmaganimizni aytilishi
sifatida baholansinki, shu ko’nikishimiz bizni o’rtab, qiynab qo’yishi turgan
gapligi halitdan ma’lumlashadimi, xo’sh ha. Bizlar insonlarning, duch kelgan
yaqinlarning va boshqa birovlarning kelishidan, xarakteridan yoki sezgilarimiz
bilan taftishidan ularni bor va mavjud deya darhol reaksiya qilganmizmi, ha
endi to’g’ri. Birovni ko’rganda qandaydir ichingda shu insonning borligiga xos
tug’yon, tuyg’u yoki o’rin-joyga xos intizom kelib ketadimi, ha. Faqatgina
shulardan bizlar insonlarni ham bor deb kelganmizmi, aslida bu – bizdan tashqi
tabiatning boshqa a’zolarida, insonlarida shu tabiatning tashqaridaligi misoli
joni bor deyilgani emas, balkim odam yoki inson boshqa o’zining turdoshini tanishi,
ichida qandaydir g’ulg’ula bilan idora etib qabul qilishining o’zi bor gapga o’xshaydi
xolos. O’zi shuki, aslida, ichimdagi raqamli dunyoviy kishichilar bilan birga
tashqari omili sirasidagi saroblashuvlilariga xosdalashuvga xos ravishda yurishlarining
timsoli bizning televizorlashlarimiz orqali kelib turg’iziladi. Ichimdagilar
doimo aytishadi yoki so’rashadiki, televizordan nimani ko’rayapsan, senga oddiy
shakllar va ovozlar nima degani axir, hech narsani anglatmaydi-ku, deb, axir bu
joyda senlar bizlarning odamiy yoki insoniyligimizni qabul qilib olmaysanlarmi,
shu bilangina odam yoki inson haqiqatan borligi va shu borligining boshqa
birovlarda sinovchan ravishda, tarzda tarannumiga xos qabul etilishini bildirib
yurishganlar deyishadilar ichimdagilar shu bu. Shu bilan ular
aytishmoqchilarki, bizlar televizorni shunchalik aylantiramiz, voqealarni va
turar joyga xosdalanib lavhalarini o’zgartirib almashtiramizki, shuncha ko’rilgan
televizorning borliqlari, tashlab o’tilgan oraliq masofalari bilan bo’lgan personajlarning
hayotiga taqaluvchi qiyinchiliklar yig’ilib qolib tezdagina shu obraz yoki
personajlarni ko’rishdan sizlarga zavq va shavq, ularning insoniy borligi yoki
mavjudligining o’zingizning ichingizdagi siriga xosdalashuv paydo bo’ladi deb
hisoblashadilar bizlarga doimo uqtirisha-uqtirisha xo’sh. Demak, ularning haqiqati
bilan so’ralganda tiriklik sari ajratilib qo’yilgan o’lik narsalarning olamida
hamki, jonlashuvlar paydo bo’lganligini bilsangiz bas xo’sh ha. Ha,
televizordan keladi ular birinchi navbatda, deyishdi ichimdagilar shu onda
hamki xo’sh mayli dersizmi xo’sh ha albatta. Rustam elektronchikli o’g’ilchamning
o’zining xarakterli tovlanishi ham shunday bizlargami, ha xo’sh bo’pti. Endi, o’rganib
qolgan ichingdagilarning tashqari muhitga, tashqi olamga yoki tashqi jarayonda
ahamiyatlari bilan ajratib, tanib yoki bilimizga kiritib bilishingiz mumkinmi,
ha albatta. Ammo yangi bir kishiniki tabiatan hosil qilib keltirib yuraverish,
yoningizda oilangiz a’zosiga xosdalatib olib kiritishingiz bir kattaroq vazifani
yoki ishni, buyurishni kasb etishini bilsangiz bo’ldi.
Comments
Post a Comment