Nega endi biz xo'sh
201. Mana
Ibrohim qanday boshlayapti, vaqtni o’zimga bir kun uchun ikki xil yozishimga
imkon berib to’g’irlashtirishga yo’liqtirganliklarini qarang ichimdagilarni. O’zimni
o’zimdan ajrataolmay tiqilayotgan Ibrohimning foydasi uchun ichimdagilarning
tovlamachilik bilan endi shu naf, foyda tomonlama o’zimga ya’ni aynan o’zimdagi
ibrohimga boqayotganliklarini aytmaysizmi. Barcha qo’ygan chegaralari, o’ylovu
munosabatlar deb hisoblab qo’ygan devonaliklarimni qilishga yo’l qo’yib berib o’zimcha
ichki lazzat, foyda turtkilariga yoki impulslariga yo’l ochmoqdalarki, endi
shuni inkor etishga o’zimda iloj topaolmayin hamki, bir kun kelib yoki aynan
shu ba’zi bilib topib qoladigan qisqa vaqtli oraliqlarda kuchli yomonliklar,
ziyonlar qilishlari mumkin degan o’z-o’zidan bo’lishi kerak bo’lgan zararga
tushib ketaman deb hisoblab qo’rqishim kuzatilayapti hozir. Zero tuyg’ulardan
yoki kayfiyat aralash boshqa ruhiyat belgilovlari aro foyda o’z-o’zidan bo’rtish
orqali hisobga olinadiki, aslida tashqi ya’ni hayotiy Zapisda hech narsa o’zgarmasdan
hayotning videoli va audioli vaqt shkalasining yozuvi bo’lib turaverishi bu.
Ha, makon va zamon continiumi 2 tasi biridali chiziq yoki o’zining qandaydir ko’rinishi
orqali oldinga har xil ketma-ketliklarda aynan sudralish, surilish qilib o’tib
yoki sakrab, ko’chib yurishi bo’ladi doimoki shu xolos. Endi, bizlar o’zbeklashuvdagi
aholining yozuvlarimiz, o’zimiz uchun yozuvli zapislarimiz bizning o’zimizning
tanimizning ishloviga xos belgilashni beradimi, ha shu. Yozuvlarimiz bilan biz
bemalol tanimizdagi tushunchalarni yoki bo’layotgan o’ylovli munosabatlarimizni
qimirlashlarimizga va harakt yo’nalishlarimizga, ishlarimizga bog’latib doimo
yondashuvda bo’lishimiz hech gap emaski shu oddiyligiga hech ham shubha ham
etishga erishish qiyin masalalardan bu shuki bo’pti. Mana isbot sifatida shu
oxirgi jumlamning “shu oddiyligiga” iborasidan to yakunigacha bo’lgan yozuvni
Rustam o’g’lim yozdirganini hisobga olib qo’ygansizki, bunda shu oxirgi
jumlamni aynan bu yo’nalishda tugatmoqchiligimga o’zimning ko’zim yetmayturgan
payti chog’lanib tursada, Rustam o’g’lim boshqa barcha adabiyot sirasiga
kirgizuvchan yozuvlarim bilan aloqadorlikni saqlagan holda tanimdagi
his-hayajonimni aynan o’ziga xosda, shu hayajonli o’ylov bo’lib eplashi
mumkinligi bo’lishi nazarga ilinadi endi xo’sh. Zero Rustam o’g’ilcham o’zimning
ongimning o’zi, shundan o’rin egallagan hamki, o’zim esa undan ikki pag’ona
yuqoridagi es joyida xotira bilan bog’lanishdagina ajralishda turaman xolos.
Endi, gaplashuvga xos gaplariimning barchasini Shohid ya’ni jonimning o’zi
desak hamki, televizor yoki boshqa hayotdagi kishilarning o’zlarining
gaplaridan tanalariga qaratilgan yondashuvda Shohid ya’ni jonimning o’zlari gap
sifatida bizga shohidlik qilguvchi sanalguvsi hamki xo’sh bo’pti. Odatda o’zim
gaplashuvga qodir aytish-chiqishlarim bilan jonimning maromini to’g’irlashga
urinishimni tushungan bo’lsangiz shu shukr. O’zim gaplarimni aloqa manbai
sifatida qo’llab turguvchi bo’lib qaralguvchiman. Shohid ya’ni jonimnig o’zlari
esa kishilardan chiqadigan gaplashuv vositasiga xos ovozli xabarlarini go’yoki
ularga tashqaridan quloqlariyu avzoyu-badanlariga urilib kirishga erishish sifatida
mantiqan aloqasizliklar hosil qilish barobarida shu elektronchik tanalarini
moslashtirish va to’g’irlashga qodir sanalishda o’zini muhofaza qiluvchanligini
bildirib va o’zimga qulay yondashuvni berib qo’ymoqdamasmi siz uchun hamki xo’sh
bo’pti endi. Birinchidan atrof to’la kishilarning, ular qayerda bo’lmasinki,
televizor ekrani ostidami yoki hayotiy zapisga aloqador joylashuvlarda turib
hoziroqli jarayonlarimga yoki tasodiflarimga kirib kelishadimi, tanalarini
Shohid o’zi ya’ni og’zaki gaplari bilan boshqarganda o’zimning tanimga to’ppa-to’g’ri
sog’lig’imgacha yetib kelib qolishi kuzatilsada, ikkinchidan shu kishilarning
tanalari yoki yuz-qiyofasi aro shakllari ham doimo atrof to’la boshqa kishilari
vositasida yoki aynan shulardan biri bilan almashtirilib qo’yilganidan so’ng
bir paytlar o’zim shu tanalarda videolar yoki hayotiy Zapislar ichida sakrab
chiqqan bo’lamanmi, ha endi shu. Go’yoki qizg’in borayotgan video ichida o’zim
o’zimni qaysidir bir obraz yoki yo’lakdoshchi inson qiyofasi ichidagi kishisi
deb bilayotganimda o’zimni maqtashga va qandaydir bir mashhurlikka chorlashga,
qoloqlikdan xalos bo’lishga erishtirish maqsadida eng zo’r joylashuvlarida
videoning voqealari boy sermahsul maqtovga xosi bo’lib ko’rinishga yoki
yondashuvini qabul qilishga xosdalanib berishim kutiladi doimo ham. Hozircha
esa shu ko’pchilik personajlar yoki oddiy hayotiy zapisimizdagi aka-ukamizning
qahramonlari ichida ko’pchilik Gvardiyamizning kamdan-kam bir-ikki aholi
vakillari joylashganlarmi, ha xo’sh. Endi, shular yuz-turishda xursand,
kayfiyatli onda o’zimizga yuzlanishni xohlashmoqdalarki xo’p mayli endi qo’yaqolayin.
Hammasi birida, ya’ni hammasi bitta va bittasi barchasi degan tizim go’yoki
yoqilg’isimon, yonilg’isimon yoki olovli hayotiy shaklli bog’lanishlar tug’yonini
belgilamoqdaligi bu shu. Yonilg’ilar sirasiga benzin yoki porox va h.k lar,
ulardagi ko’p protonlari bir turtkisi bilan bir-biriga aralashganga xosdalanib darrov
yonib qolishi ya’ni umumiy bittalikka shaydolanishi nazarga turadiki xo’p
mayli. Umuman deganda hammasi biridali jarayonlashuvda yoki hoziroqning
mazmun-mohiyatida aslida butun Yer tizmasidagi barcha hududlari mayda-mayda to’rchali
bo’lakchalar bilan sun’iy yo’ldoshning skaneridan o’tgan holda har bir shunga
yaqin bo’lakli joylashuvida bitta inson zoti turibti degan ma’nosi bo’ladi
hamki, barcha aholi o’zlarining bir nechalab nusxalari bilan hududlarni ham
Yerni ham to’ldirishga qodir hisoblanishlari hisobga kiritilganligi bo’lmoqda
hamki, natijada o’z hududi ichra shunday qorishuv yoki aralashmali jarayon yuz
berishi kerak bo’lsa hamki, hududning yoki makonning bir yeriga qo’l uzatib bir
insonni yoki tana a’zosini ushlaganga o’zingizni solsangizki, doim bir xil
sifatidagi shu holati, badanidagi bir joylashuvi ya’ni a’zosi chiqadi va
istagingiz bo’lsa hamki, hamma qismlardagi insonlar bilan bog’lanishni
bilishingiz mumkinligi shu a’zoning o’zida inobatga kiritiladi xo’sh bo’pti.
Ha, ko’rish jihatdan shunday deyishmoqdalar ichimdagilar hamki bo’pti xo’sh.
Shu nafaqat ko’rish balki teri bilan tegish va eshitishdagi barcha ovozlarni
ham hisobga olib aytilajakligini, hammasi biridalilikdagi jarayonlar aro biriga
tegib yoki ko’rib, eshitib istalgan boshqa birovi bilan yuzma-yuz shu
darajasida bo’laqolishingizga xosdalanishga erishish mumkinligiga borib
taqalmoqdaligi bu shu. Ha, aslan jarayonning yoki inson tanining egalari
hozirgi yarim umrgacha yetib kelmayotganimizda ikki taraflamalikdan bo’layotgan
Shohidparastlaru bizlardan ham inobatda olinuvchi bu – Shohid izdoshlari bo’lishlari
inobatga kiritilsinki, hozir ular aynan eng yuqori, bunday ya’ni barchasi
biridali chegaralarda o’zlarini asosan ravishda bilmaslikka xos tariflashib
qolishmasinmikin, ha shunday bo’pti. Shu chegaralari baribir o’zlarida
qolaturib ostki aloqalar aro bizlar ularning tanalariyu, jarayonlashuvga
xosdalashgan sezgilarining ham egasi sanaluvchilardanmiz hozircha bu shuki,
bizlar hozircha 40 yoshdan pastdagi erkaklashuvli insonlar xolos ha.
Comments
Post a Comment