uzbek language siteenglish language site

Iblis uyasida mashhur sanalurligi bilan bog'liq ilmiy maqolamga xosdalashuvli jarayonlar ketma-ketliklari

 

189. O’lmas ijromga, xulosalarimga yoki yangicha ifodaliklarga xos yozuvdagi davomiyliklarimdan doimo yozishga harakat qilamanmi, demak shu, ha yozish bu. Shu desangiz agar, olimlik qayoqdan ham chiqardi xo’sh, albatta, Zapis ya’ni Got ning o’zi aylantirib bo’lsa ham, kimning nomidagi bo’lishiga qaramasdan bilimlarni yoki isbot talab etadigan teoremalarni tarannum etib butun hammaga yozish barobarida iltijoga xos ravishda bildirib o’tganligini bilsangiz agar bo’ladi. Olimlikka xos bilimlar kitoblarda, darsliklarda yoki internetlarda aniq o’z manzilli joylarida mavjud sanalishi ham Zapis li ishlashlarni aniq namoyish etadimi, ha xo’sh bo’pti. Ammo har bir inson yoki ayniqsa odam olimlik bilan shug’ullanishi orqali o’zi ham bilmagan ilm-fan ma’lumotlarini keltirib chiqarishi o’laroq, balki yangicha, hali ma’lum bo’lib ulgurmagan foydali xabarlarini, ilmiy yondashuvlarini hayotiy misollarga bog’langan tarzdaligini ifodalashi mumkin sanaladi, shu bilan bir qatorda hamma uchun hoziroq kichik davrli sezgisifat aloqalarida bog’lab o’rnatishi mumkin sanalmoqdaligi sanaladi. Shu o’zim uchun hozircha Internet blog post lashuvlarim hisoblanmoqdaligini unutmangiz xo’sh. Insonlarning hoziroqlari ya’ni qisqa vaqtli yashab turgan davrlari butun dunyo aholisi uchun o’ynab, tebranib yoki baland-pastliklarda qalqib turishi bilan bir-birovlariga inobat sifatida qabul etilayaptimi, ha demak shular hozircha. Masalan, bir inson ko’chada ketayotganda ham o’zining yaqin 1-2 daqiqali o’tmishiga xosdalangan haqiqatini, bo’lib o’tgan yurgan yo’lidagi xotirasini hamda kelajakdagi shuncha vaqtga xos reja, amallari bilan aniq ravishdagi boshqalarning shu hududiga xos bog’lanishlarini, kirib-chiqishlarini yoki to’g’ri kelib aloqalarda o’ynashishlarini bilib qolishi mumkinmi, ha. Boshqa insonlar ham shu odam ya’ni inson bilan to uchrashuv yoki aloqa, sezgi almashinish doirasigacha o’zlarining boshqa taraflamalikdagi hayotiy doiralari ila bunga yarasha qisqa 1-2 daqiqali vaqtlariga xos haqiqatlari, eslariyu rejalari bilan kelib qoladilarki, har biri har xil hayot yo’lidan yoki izidan borayotganliklari sababli isbotlashuvlari yoki haqiqiy ko’rgan-kechirganlari umumiy yoki har biri uchun bir dunyoda yoki o’zlarining haqiqat chegaralaridan tashqari muhitda haqiqatdan ro’y bergan sanalmay qolishi mumkin. Agar o’zim desak hamki, o’zim bir odam maylikuya, o’zimga hamma atrofimdagilar to’liq kishilardan iboratki mayli xo’sh, shu sababli ayniqsa insonlar sifatida qarab bir insonning 1-2 daqiqali eslashiga xos davrida yo’lda semechka sotuvchini ko’rib o’tgan bo’lsa, orqasidan keladigan yana bir boshqa inson shu vaqt chegarasidan tashqari uzoqroq vaqtdan bu sotuvchini ko’rganligi yoki ko’rmaganligi ma’lum emas sanaladi, holbuki shu 2 daqiqa ichida bu insonlar semechka sotuvchisini o’rab olib birgalikda kuzatishga xos yo’nalishda boqib yoki sezgilarining aloqasida turaversalar hamki, bo’pti shu. Har bir insonning o’zini boshqa-boshqa tabiat muhiti o’rab olganligini bilsangiz bas xo’sh. Ha, ular muloqotga kirishib olishganida hamki, nusxalari har birining suhbatdoshining o’ziga shu suhbatdoshi ko’rgan va bilgan muhiti haqida so’z ochib gapirib, idrokiga ma’lumotlarni yoki ishonchli jonlarni kiritaveradi. Shuning uchun sezgilar, ensa ya’ni eslashuvlar hamda elektron tushunchaviyliklardan 3-si eng muhimi va ustuni sifatida haqiqatga boqish sirini o’zida yashirib turuvchisi sanalguvchisi ham hisoblanmoqdaligi bu shu. Endi, e’tibor berib qarang, aniqrog’i o’zimning yashab o’tgan sirli asrorlarimga xos diqqat-e’tiborim o’zimga tushayaptiki, ichimdagilar “u nima gapirgani noma’lum” deya o’zimga g’ulg’ula, hayron solib berishib kelishganliklarini oxir oqibat yozaolayapmanmi, ha shular. Demak, insonlar qatorida bo’lib bilgan odam sifatida ba’zida bo’ladiki, o’zimga ham muloqotdagi yaqin turgan joyiga ko’ra inson shu o’z o’rnida turishi asnosida bu insonning nusxasi deyarli hech qancha egasida, aslidan nariga surilmay yoki qo’zg’almay turib xohlagancha ravishda egasining tana harakatlarini yashirib, parallellikka mahkum etib yo’qotib shu nusxa vakilligidagi o’zi, jonining o’zi esa yangicha qimirlash-u harakatlar bilan og’zidagi gaplarni istalgancha ravishda yanada boshqacha qilib gapirib tashlashga qodir sanalmoqdaligi bu bo’ladi xo’sh. Demak, odamlar va insonlarning farqlashuvlari shundan iboratki, odamiy zotlarga faqatgina gumbazli katta ravishda odamini markazda ushlab, uning yurishiga xos qo’zg’aluvchi yarim shar yoki kupola istalgan insonlaridan iborat o’tmish yoki kelajak zapisini haqiqiy insonlarisiz, kishiliklari namoyishida o’ziga olib kirishga qodir sanaladi. Insonlarda bo’lsaki, har bir haqiqiy insonning turar o’z joylashuvida boshqacha qilib kishisi, nusxasi ya’ni jonining o’zi o’zliklariga xos namoyishni, egasiga yoki asliga xos ravishda o’zini bildirib turadi. Demak, insonlar uyida nega kuchli yoki boshqalardan uyini yaxshiga qo’riqlab, asrayolishda o’zlarini aniq ravishda hech ikkilanmasdan jazabali namoyish etishga qodirlar desangiz, uylarining ichki devorlari kishisi orqali asl insoni uyning qayerida yotgan yoki turgan bo’lmasin bildiriladi. Ko’cha-kuylarda esa insoni bilan kishisi doimo bir chiziqda, hattoki bir qadam narida ham ortib yoki orqada qolib ketmaslik ilinjida yurishga mahkum etiluvchilar sanalishadilar shu qatori uyboz vakillikdagilar xo’sh.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima