Iblis uyasida mashhur sanalurligi bilan bog'liq ilmiy maqolamga xosdalashuvli jarayonlar ketma-ketliklari
189. O’lmas
ijromga, xulosalarimga yoki yangicha ifodaliklarga xos yozuvdagi
davomiyliklarimdan doimo yozishga harakat qilamanmi, demak shu, ha yozish bu.
Shu desangiz agar, olimlik qayoqdan ham chiqardi xo’sh, albatta, Zapis ya’ni
Got ning o’zi aylantirib bo’lsa ham, kimning nomidagi bo’lishiga qaramasdan
bilimlarni yoki isbot talab etadigan teoremalarni tarannum etib butun hammaga
yozish barobarida iltijoga xos ravishda bildirib o’tganligini bilsangiz agar bo’ladi.
Olimlikka xos bilimlar kitoblarda, darsliklarda yoki internetlarda aniq o’z
manzilli joylarida mavjud sanalishi ham Zapis li ishlashlarni aniq namoyish
etadimi, ha xo’sh bo’pti. Ammo har bir inson yoki ayniqsa odam olimlik bilan
shug’ullanishi orqali o’zi ham bilmagan ilm-fan ma’lumotlarini keltirib
chiqarishi o’laroq, balki yangicha, hali ma’lum bo’lib ulgurmagan foydali
xabarlarini, ilmiy yondashuvlarini hayotiy misollarga bog’langan tarzdaligini
ifodalashi mumkin sanaladi, shu bilan bir qatorda hamma uchun hoziroq kichik
davrli sezgisifat aloqalarida bog’lab o’rnatishi mumkin sanalmoqdaligi
sanaladi. Shu o’zim uchun hozircha Internet blog post lashuvlarim
hisoblanmoqdaligini unutmangiz xo’sh. Insonlarning hoziroqlari ya’ni qisqa
vaqtli yashab turgan davrlari butun dunyo aholisi uchun o’ynab, tebranib yoki
baland-pastliklarda qalqib turishi bilan bir-birovlariga inobat sifatida qabul
etilayaptimi, ha demak shular hozircha. Masalan, bir inson ko’chada
ketayotganda ham o’zining yaqin 1-2 daqiqali o’tmishiga xosdalangan haqiqatini,
bo’lib o’tgan yurgan yo’lidagi xotirasini hamda kelajakdagi shuncha vaqtga xos
reja, amallari bilan aniq ravishdagi boshqalarning shu hududiga xos bog’lanishlarini,
kirib-chiqishlarini yoki to’g’ri kelib aloqalarda o’ynashishlarini bilib
qolishi mumkinmi, ha. Boshqa insonlar ham shu odam ya’ni inson bilan to
uchrashuv yoki aloqa, sezgi almashinish doirasigacha o’zlarining boshqa taraflamalikdagi
hayotiy doiralari ila bunga yarasha qisqa 1-2 daqiqali vaqtlariga xos
haqiqatlari, eslariyu rejalari bilan kelib qoladilarki, har biri har xil hayot
yo’lidan yoki izidan borayotganliklari sababli isbotlashuvlari yoki haqiqiy ko’rgan-kechirganlari
umumiy yoki har biri uchun bir dunyoda yoki o’zlarining haqiqat chegaralaridan
tashqari muhitda haqiqatdan ro’y bergan sanalmay qolishi mumkin. Agar o’zim
desak hamki, o’zim bir odam maylikuya, o’zimga hamma atrofimdagilar to’liq
kishilardan iboratki mayli xo’sh, shu sababli ayniqsa insonlar sifatida qarab
bir insonning 1-2 daqiqali eslashiga xos davrida yo’lda semechka sotuvchini ko’rib
o’tgan bo’lsa, orqasidan keladigan yana bir boshqa inson shu vaqt chegarasidan
tashqari uzoqroq vaqtdan bu sotuvchini ko’rganligi yoki ko’rmaganligi ma’lum
emas sanaladi, holbuki shu 2 daqiqa ichida bu insonlar semechka sotuvchisini o’rab
olib birgalikda kuzatishga xos yo’nalishda boqib yoki sezgilarining aloqasida
turaversalar hamki, bo’pti shu. Har bir insonning o’zini boshqa-boshqa tabiat
muhiti o’rab olganligini bilsangiz bas xo’sh. Ha, ular muloqotga kirishib
olishganida hamki, nusxalari har birining suhbatdoshining o’ziga shu
suhbatdoshi ko’rgan va bilgan muhiti haqida so’z ochib gapirib, idrokiga ma’lumotlarni
yoki ishonchli jonlarni kiritaveradi. Shuning uchun sezgilar, ensa ya’ni
eslashuvlar hamda elektron tushunchaviyliklardan 3-si eng muhimi va ustuni
sifatida haqiqatga boqish sirini o’zida yashirib turuvchisi sanalguvchisi ham
hisoblanmoqdaligi bu shu. Endi, e’tibor berib qarang, aniqrog’i o’zimning yashab
o’tgan sirli asrorlarimga xos diqqat-e’tiborim o’zimga tushayaptiki,
ichimdagilar “u nima gapirgani noma’lum” deya o’zimga g’ulg’ula, hayron solib
berishib kelishganliklarini oxir oqibat yozaolayapmanmi, ha shular. Demak,
insonlar qatorida bo’lib bilgan odam sifatida ba’zida bo’ladiki, o’zimga ham muloqotdagi
yaqin turgan joyiga ko’ra inson shu o’z o’rnida turishi asnosida bu insonning
nusxasi deyarli hech qancha egasida, aslidan nariga surilmay yoki qo’zg’almay
turib xohlagancha ravishda egasining tana harakatlarini yashirib, parallellikka
mahkum etib yo’qotib shu nusxa vakilligidagi o’zi, jonining o’zi esa yangicha
qimirlash-u harakatlar bilan og’zidagi gaplarni istalgancha ravishda yanada
boshqacha qilib gapirib tashlashga qodir sanalmoqdaligi bu bo’ladi xo’sh.
Demak, odamlar va insonlarning farqlashuvlari shundan iboratki, odamiy zotlarga
faqatgina gumbazli katta ravishda odamini markazda ushlab, uning yurishiga xos
qo’zg’aluvchi yarim shar yoki kupola istalgan insonlaridan iborat o’tmish yoki
kelajak zapisini haqiqiy insonlarisiz, kishiliklari namoyishida o’ziga olib
kirishga qodir sanaladi. Insonlarda bo’lsaki, har bir haqiqiy insonning turar o’z
joylashuvida boshqacha qilib kishisi, nusxasi ya’ni jonining o’zi o’zliklariga
xos namoyishni, egasiga yoki asliga xos ravishda o’zini bildirib turadi. Demak,
insonlar uyida nega kuchli yoki boshqalardan uyini yaxshiga qo’riqlab,
asrayolishda o’zlarini aniq ravishda hech ikkilanmasdan jazabali namoyish
etishga qodirlar desangiz, uylarining ichki devorlari kishisi orqali asl insoni
uyning qayerida yotgan yoki turgan bo’lmasin bildiriladi. Ko’cha-kuylarda esa
insoni bilan kishisi doimo bir chiziqda, hattoki bir qadam narida ham ortib
yoki orqada qolib ketmaslik ilinjida yurishga mahkum etiluvchilar
sanalishadilar shu qatori uyboz vakillikdagilar xo’sh.
Comments
Post a Comment