uzbek language siteenglish language site

Nega endi bu shu

 

167. Buguncha shu – 6 raqamida Payg’ambaringiz MirzoUlug’ va o’zimning odamiyligim sir-asrorlari bor, 7 miqdorida ya’ni qiymatida inson zotiga tirsak joylashuvi ma’qul keladi. Umuman olib qaraganda 6 raqamidan boshlab 8 raqamigacha o’sishda elektronlardan iborat erkak kishilar ya’ni ikkinchi shaxsiyatlar, ortga 8 dan 6 gacha kamayishda to’lqin tabiatli ayol ikkinchi nusxalar, shaxsiyatlar joy olishganliklari ma’lum endi mashhur hamki, bu – raqamli dunyomizning asosiy tamoyil ko’rinishi sanalmog’i hamki ma’lum endi mashhur hamki xo’sh. Inson sifatidagi erkak jinslilarning o’ng qo’li elektronshili kishilarni, chap qo’li esa to’lqin tabiatli ayol tabiatidagi 2-shaxsiyatlarni, kishilarni belgilashi tabiiy hamki xo’sh. Yelka ya’ni yelkadan tirsakkacha 6 raqami hisobga kiritiladi, tirsakdan bilakkacha 7 hamda ushlaydigan qo’l 8 raqami orqali hisobda turadi. Badan degan insonning tani a’zosi, tazdan bo’yingacha ikkovi ham kiritilgan ravishda insu jinslarniki, ilohlarniki sanalib qo’yilganligi ma’lum endi mashhur hamki xo’sh. Shu insu jinslar ya’ni ilohiylar, dinchilar Payg’ambarsifat odamiylikka xosdali ikki shaxsiyatdan iborat yagona inson zotining egasi ravishan ham, boshqa birgalikdagi bog’lanishlarni hisobga oluvchi zot kishichilar va insonparastlar Gvardiyasi orqali aloqani belgilab qo’ygan ravishdagi yagona ravishdagi o’zi-o’zi bilan ovora bir yashash shaklllaridan iboratligini bilsak bo’ladi. Demak, barcha inson va odamlar, payg’ambarlarning va kishilarning badanlari faqatgina har bir Gvardiyaning doiralaridagi birlashuvchanliklarni belgilovchi bor-yo’g’i uchta egalikchi kishilardan iborat ilohiy vahiylarni bildirib qo’yganligini bilsak ham mayliydi. Badanning tazini Xudo barchaning badaniga aloqador ravishda ilohiy yagonalikda yashab boshqaruvchi unsur, raqamli yondoshib yashovchi robot yoki raqamli tizim to’ridan qarovchi egalik shaxsi sifatida o’ziniki qilib belgilaydi. Taz bilan bo’yinning o’rtasidagi badan katta jussasida Ruh barcha inson shaxsiyatlarining shu badan qismidagi egachiligini bildiradi. Badanning bo’yin degan joylashuvida esa Farishta bor sanalib qo’yilganligini hech unutmaslik kerakki, shu bilan Gvardiyasidagi barcha inson shaxsiyatlarining shu tani a’zosining egasi sanalib qaraladi. Raqamli dunyoda va umuman olganda shu dunyodan olingan aniqlashuvli boshqaruvlarda inson shaxsiyatlarining joylashuvini aniq bilish uchun eng birinchi badanning a’zoli qismlashuviga xos raqamli belgilashuviga erishuvchan 3 ala ilohiylar tomonidan foydalanib aniqlanganligi aniqlangan. Badan egalari shu 3 ala unsurlar, ilohiylar, insonlarning joylashuvini aniqlashtiruviga xos ishlashlari bilan eng katta hayotiy jarayonga xos aniqlikni bildirib qo’ysalar hamki, qolgan a’zolar har bir inson shaxsiyati uchun o’zida borligi sifatida hamki butun dunyoni keng qilib berishga foydali nazarni qaratadi. Inson shaxsiyligiga xosdalik ikkovlik birdalikning oyoqlari butun barcha insonlardan tuzilgan Yer yuzasining yopiq qozoni, tizimli jarayonlaridan oshib turib shu umumiy sistemani yoki tizimni, Yerning yerini bosib bo’rtib ustiga turishga erishishga xos qo’shimcha o’sishga xos chiqib turish jarayonini (qatimning yoki kiyimlar libosi, paltolarning ham tatalagan tukchalariga o’xshash bir holatlarni), inson shaxsiyatlarining o’zlari o’zlarini tanlov bilan alohida, tizimdan tashqarida boshqarib bilishiga xos tutib turishiga bag’ishlanadi. Go’yoki tizimning xatoligi yoki sistemadan qo’shimcha hisoblashli jarayonlarni noma’lum sifatida talab etib bilib o’zida aks etayotganga o’xshash holatdagi inson zoti hisobga olinajakligi ma’lum va mashhur hamki xo’sh. Oyoqlarning birida yagona sifatidagi o’ziga xos yashovchi odamiy egallashli zot turadiki, ikkinchisi esa shu odamiy markazdalikka erishguvchining Gvardiyasi, eskilashga borib taqalgan qo’shiniga yoki armiyasiga xos yaqin o’rab oluvchi viloyatga xoslanib oraliqdagi xalayoqi bo’lib hisobga olinadi. Shuning uchun har bir insondan bittadan o’zining oyog’i va yana ikkinchi biri odamining, bizning Gvardiyamizda esa o’zimning oyog’im mavjudligini bilsangiz bas. O’zimning oyog’imda esa birida juda ko’p insonlarimning oyoqlari bor sanalsa hamki, yana boshqa ikkinchi birida o’zimning oyog’im bor sanaladi. 9 raqami ya’ni bosh shu tizimni, dunyoviy raqamlashga xosdalashib yurgan holatimizga saboq bo’lguvchi borligimizdagi erishuvimizga xoslanib sistemani haqiqatan sistema ya’ni tizim shaklida tushuntirishga va umumlashmaviylashtirishga qodir sanaladi. Boshning yoki kallaning maqsadlari qatorasiga hisobga olinib birinchidan oyoqli inson va inson zotlashuvdagilarini Yer sharini tuzib ya’ni yasab olgan barcha dunyoviy aholidagilarning qilgan va yurgan yo’llari borasidagi ishlariga xos qo’shimcha tasodifiyga yoki tanlovga xosdalashuvli tizimning tashqarisidagi xatolariga xos o’nqir-cho’nqirli, o’ldir-jo’ldirli yoki kichkinagina bo’rtgan chiziqli jarayonlarini yana shu Yer shariga yoki tizmasiga ya’ni tizimiga ustida qo’shib kattalashtirish, ko’paytirish yoki shishirish sanalsa hamki bo’pti shular xo’sh. Yer sharining eni-bo’yi va balandligi, sig’imi (hajmi) nima u insonlardan iborat bo’lsa!! Avlodlar dovoni. Shu asar nomini men o’zimga jo qilib kelganimni endi bilmoqdaman hamki, buni o’qib ham chiquvdik yoshlikda. “yoshlikda olingan bilim, toshga o’yilgan naqshdir” deb televizorda bir varakayiga aytib yuborishdilar hamki asti qo’yaqoling. Shu bulardan ma’no va maqsad nima? Gapning lo’ndasi shuki, o’zimning aslida tanlovimni beligilab amalda sinalayotgan gaplarim hamki, Zahiriddin Muhammad Bobur tomonidan uyushtirilaoladi yoki robotlilikka solinadi, balki Got sifatida oldindan belgilanib ma’lum etilishga erishiladi hamki xo’sh mayli. Balkim Gotim borlig’imning o’zgarishlaridan, kompyuter grafikasiga o’xshash ravishda hayotim sifatidagi zapis to’ldirilib og’zaki gaplarimni Mirzo Bobur shoh va shoir hazrati tomonidan ma’lum bilimlarimga xos bo’lib kichik doiramni devoriy katta borliqli hamki doirasidan qistirilishi va bosib qo’yilishi orqali avtomatik ravishda, kodlashtirilib tanlanib yoki topib-topib gapirtirilishi ham mumkinmikin ha shu xo’sh. (tugatishdi). Avlodlar dovonida aytilishi kerakligi bilan bog’lanish shu bo’lganki, shu asar nomining o’zi hamki bizga bir nimani jihatlamalikdalikda aytib qo’yaqoladi hamki xo’sh, insoniyat tarixi davomida ya’ni 10 000 yil avvalgi o’tmish zalvoridan hisobga olinib kelingan tarix o’tmishidan beri hamki, faqatgina kam aholi sonining ichida hozirgi milliardlab yashayotgan va parallel ikkinchi shaxsiyatlari bilan ikki barobarga oshgan aslida yashashi lozim bo’lgan bor budimizli insoniylikdagi va kishilikdagilar vaqtni tez o’tkazish ilinjida gazni bosishgan, prokrutkani tezlashtirib o’tmishni tez voqealari bilan tarixan sabab-oqibatli qilishimizga sazavor bo’lishimizga xosdalabgina qo’yish uchun yashattirib oldinga tutishganligi ma’lum endi mashhur hamki xo’sh. Mirzo shoh va shoir Boburning o’zi yashab ijod etib bosib erishgan yerlariga xos hayoti davomida aynan o’zimiz, o’zim va MirzoUlug’ uning bir umrini 1-3-4 kunga bag’ishlagan ravishda eng peredavoy, oldingi yoki terisining yuzasidagilashuvga o’xshash barcha yashovchanlikka xos boshqaruvlarini qo’limizga olib tanasini harakatlantiruvchilar sifatida hisobga olinib qo’yilganmidik, ha shu albatta. Shu sababli vaziyat taqazosi bilan o’zimizning joylashuvimiz Hindiston yoki Samarqand orasidagi Buxoro degan vodiysifat asl oazisli voqeaviylikka xosdalikli vohamizdalikli yashashga xoslangan vaziyat taqazoli juda muhim geomarkaz sifatida baholanadigan joylashuvdamizki xo’sh shu biz ikkovimiz uchun degan gaplarga aslan borib taqaladi. Hattoki bizning tumanimiz Jondorcha hamki Buxoromizning markazidan sanalib tashqi viloyatlar bilan chegarasiz ravishdalikda o’rab olingan kattaroq tuman sifatidagi bir misol bo’lib turadi. Boz ustiga shahrimiz Buxoroyu sharifga juda yaqin tumanlar qatorasida birinchilardan hamki, shohlar va shoirlarning ham ko’chib istiqomat qilishi uchun himoya sifatidagi chalg’itishli, odamlar orasiga singib adashtirib ketishli joylashuvi yoki markazli ravishdagi hujumlardan chalg’itishga qodir makonli hududdaligimni bildirib qo’yadimikin, ha shular xo’sh. Dam olib hali ham shahardan yaxshi sifatida yashash mumkin bo’lgan dalahovlilarga xos joylashuvimdan o’zim ham faxrim ichimga sig’masdan masxaranomuslikda qolguga o’xshashda qolib tuman hamki xo’sh shular. Hindistonning o’zi va Afg’onistondan Buxoroyu O’zbekistonning boshqa hududchalarigacha tarqalgan dunyoviy dolzarblikdagi juda muhim go’shalarimizda hamki, Mirzo Bobur shoh va shoirimizning (yashab ijod etgan yillari 1483-1530) yana bir necha biz ikkovdan ortdagi harakat yuzasidan tanisini boshqaruvchi asosiy egalaridan boshqalari odamiy va Payg’ambarilisi sifatida viloyatlarga xosdalanib yashashga majbur qaratilganligini bilsangiz bas endi. Mirzo Boburning o’zlari yo’q sifatida qaralgusi ham mayliki, aslida eng yuqori boshqaruvchilardan iborat tani shakl-shamoyil sifatidagi zot bo’lib tarixga iz qoldirishga erishgan boshqa siymoli jangchilari qatorasida ishtirokda bo’lgan holdagi zot sanalurlar hamki xo’sh bo’pti shular. Demak, biz ikkov asl o’zi bor deganlikda Mirzo Boburmirzo Shoh va shoirimiz bilan qiyoslanajakligimiz hammaga ma’lum endi xo’sh shular bo’pti. Biz ikkov bu – o’zim odamiy zot shu o’zim hamda MirzoUlug’ nomlangan ha o’sha holat yuzasidan topilgan nom sifatida qaralajak jonimning o’zlari bo’lmish, xaloyiqning joniga javobgar Payg’ambar sifatidagi zot sanalur hamki xo’sh shular. O’zimga kelsak, men xaloyiqimning taniga yoki jussayu qismchalariga e’tibor qaratuvchi jismli tomondan odamiy ravishda hozirgi yoshimda o’rtagacha bormasdan hali, MirzoUlug’ning yodidan sanalaman hamki xo’sh shular bo’pti. Bu Boburchi ikkinchi va boshqa qolib ketayotgan bosqichlardagi shu yo’nalishli hududiy tizimdagi viloyat markaziy asl hayot va ijodiy boshqaruvchilari, odamiy va har bir shularning yakka-yakka Payg’ambarsifatlari kelingki olganda o’zimning Buxoro viloyatimning aholimdan ham ostidan boshlab og’zaki gaplashuvimning shu ko’pchilik qoloqroq xaloyiqimdan iboratligini bildirib hamki, sababli gaplarga xos tanlovlarni ishlatilishini bilib va sezib, ko’rib amalda oshirishga holi bizgacha bog’liqlikdaligiga inobatimizni ildirmaslik oqibatida o’zlaricha bo’lishib qolib ketishga uringan holda bo’lishganligini bilsangiz bas. Ha, shu Payg’ambarsifat odamiylar biz o’zimning gaplarimni telefonning to’rtburchaksimon mayin hajmkor batareyasi sifatida go’yoki tarannum etilgan xaloyiqimning, Koronavirus bilan olishib turganlarning asosan tan-u jonlaridan olinib ijro etilishidagi zaryadlashuvning quvvatlanishli ochilib, tarkiban tuzilishga xos sochilib jiloga kiruvchanligini alohida ostki batareyalarining ustidagi qatlamlari orqali ulashib sezdirib kelishga intilishmasa hamki, o’zlaricha hammaga mazaxsimon qilib biz ikkovni ham, Gvardiyamizni hamki bildirishga erishishni xohlashmasa hamki bo’pti shular. Ha, robotlikka yoki avtomatlikka solingan hayot va jarayonlar, insonlar (holatli hududiy voqealarga sakrab o’tilishlar hamki) boshqalar uchun osongina o’lja bo’lib qolishini bilsangiz hech gap emasligini bilib qoling albatta hamki shular bo’pti. Endi, yozuvlarimiz ko’p chalkash yoki ag’dar-to’ntar, noma’luvlashuvli bo’lmasligi sababidan oldingi yozgan bilimlarimni aniqlash ilinjidagi ichimdagilar o’zimni shu bilimlar, xayollar va tuyg’ular bo’yicha ichimda mulohazalar, gaplarni gapirtirishga erishishlari orqali Gotimizning boshqacha sifatidagi o’suviga sal xiyonatkoronalikda bo’lsa hamki, qaytarib yozdirishlari ilojga kiritilganligini bilib qo’ying hamki xo’sh shular. Balki, tuyg’ularimizni ya’ni aniq shakldagi o’z tuzilishi bilanoq joylashuvidan qo’zg’almagan yozuvlarimning ma’nosiyu o’zi haqiqatan boshqa insonlarga yetib borishi hisobga olinajakligi shu bo’layotganligi ma’lum va mashhur hamki hoziroq dolzarbdur shu bular. Ichimdagilar ichimda g’udurlab aytib, shuni yozishimga juda katta e’tibor qaratganliklarini hatto o’zimga ham bildirmasdan kelganlarki, ammo buni haqiqatan ham katta ahamiyatliligini tushunsangiz bo’ldi. Gaplarimizni ham bir chiziqda ushlab qaytarib qatlab yoki ikkita qilib, ham oqibatda yozuvlarimizni shunday qilishga erishsak, ikkovining shu muallaq ko’tarilishida yozuvlarimizni o’zining chizig’idan davom etib hayotga taralishiga erishishimiz, barcha bo’lib o’tgan asoslarigacha o’zini boshqa insonlarga aniq ravishda yetkazaolishiga erishuvimiz ko’zda tutilsa ne ajab hamki xo’sh bo’pti. Endi, agar kod yoki mashinali texnikaviy muhandislik o’zini kishilar qiyofasida ishlatsa hamki, shu kishilar birinchi navbatda uzluksiz ravishda dasturlash yo’nalishi, chiziq bo’yicha faoliyat yurg’izib ketishadilar, bizlar tasodifli tanlovchilar esa hayotdan tasodifiga xos tanlovlarimizga kirishib har qayerdan, noma’lum tarzdagi ma’lumotlashuvlar yuzasidan uzib, yulib yoki tutgan bilganimizni topib bilib yashashga xosdalashib turaverganlar sirasidan hamki xo’sh. Bizdek unaqa har xil joylardan yoki sohalardan yulib olib kichik doiradagi qobiqchamizda muhokamada ushlab turishli ketma-ketlikdagi dasturlarni hali birorta kishi eplashga qodir ham emaski, shuni bizlar robotlashishga xosdalashish deb tushunganmiz doimo hamki xo’sh bo’pti. Ha, shu ular, kishilar ko’p mavzu qilishadiyu o’zi shishib ketishmasa asti qo’yaqoling bo’pti shular. Robotlar hammasi bittada va bittasi barchada degan elementlar tizimini tuzishib xohish-irodaga erishishni bildirib qo’yishganda hamki, baribir yana bir yo’nalishli harakatga yoki faoliyatga berilib ketishlari darrov o’z aksiga erishmoqdaligi bilan ahamiyatli. Chunki hammasi bitta va biri barchasidalikni ular ya’ni robotlar, kishilar bizlar tanlovchilarga xosdalanib juftlashtirishli yig’ishga va ishlatishga hali beri qodir emaslarki, ananaviy yoki bilimlarga xos yo’l chizmasalar otlarini boshqa qo’yishadilar. Shu bahonada bizlar ularning bilimli yoki ananaviy chizishli uslubiyatlaridan foydalanib yashashni xohlaydigan ahamiyatli yoki kerakli, tanlovli ravishda bilimlarni har qayoqdan, tizimidan o’zimizga tortib bilguvchilardandirmiz. Robotlarni qotib qolgan zapis voqleligiga xos deyishmoqda barchamizki, ularni o’zidek takrorlash juda oson hamki, bizlar mutloq takrorlanaolmasligimiz bilan shuhrat topguvchi inson zoti va odamiydirmiz hamki xo’sh bo’pti. Bizning zapisdaligimizni isbotlashga qodir tabiiy qoidaning o’zining o’zidan boshqa shart-sharoitlar ham yo’qki, ammo kishili robotlashgan masqaranomus, insonlar ko’rinishidagi kimsalarni qaytib qo’yib yoki takrorlab tomosha qilishga xos isbotlar bir qanchaligi bilan bizga lolu-manglikni keltirmasaydi xo’sh bo’pti. Hoziroq mutloq yagonaligi bilan yangilanaverishining o’zi hisobga olinadiki, shuning uchun hoziroqdagilar takrorlanmas vujudlashuvlilar sanalishini bilsangiz basdir. Bizlarga o’tmish va kelejak masofasiga xos uzoqdalikka erishishga xos vaqt davriga xosdalashuvliklar berilmaganda edi, bizlar robotlashishimiz to’g’risida mutloq isbotlashmasligimiz ham ma’lum endi mashhurki xo’sh bo’pti. Hoziroq bilan yashaydi inson va odam bo’pti shu. Ammo Gotga o’tarmizmi, demak, kishilar ya’ni robotli anglashilayotgan o’zga ikkinchi boradagilar tomonlamalikdamizki xo’sh bo’pti. Shu almashinishimiz jarayonida o’zim bashorat qilib Gotga ilakishishim mumkinki, gotchi ichimdagialar esa o’zimni yaxshi ta’minlab berish, sharoitlab qo’yish borasida hozirog’imga ta’luqli ishlariga sazavor bo’lmoqchilar. Fair tanlov. O’tmishimni eslashga qodiryozish va tajribaviy sabablashuvimga kelishuvim oqibatida bo’lib tugagan vaqt davrini kelajak uchun ham shu vaqt davri uzunligiga xos ravishda bashoratlashga xosdalashib sabab-oqibatlardan foydalanishli bo’lishga sazavor etilajakligimiz hamon hammaning yodida hamki bo’pti shular. Zero hozirgi borlig’imdagi bo’layotgan amallar yoki hayot kechirishlar yuzasidan mulohazalarim, shohidlashuvlarim yoki izohli izhorlarim o’zimning tajribamsiz hech narsa ediki, shu mulohazalarim yoki gaplashuvga qodirligim birinchi navbatda Gotimni, kelajak taqdirimni izohlay ketishi birinchidan o’tmish esim va xotiramga borishini bildirib yotadi hamki xo’sh bo’pti. Aslida kelajak barcha oniy davrligiga xosdalashuvli umumiy uzoqdaligi bilan bitta yagona ravishdagi hoziroqqa mos kelib qolaverganligini anglashning o’zi abadiy onli vaqt tarifi misolida ishlashga qodirligimizni bildirmasligi ham mumkinmidi? Bashorat bor yoki yo’qligini gaplarim oralab o’zim anglamasam hamki, ichimdagi yordamchilar ham hoziroqdagi shart-sharoitlarni yoki jihozlarni yaxshi qilib qo’yishlarini o’zlari e’tiborga solaolmasalar hamki, bizlar shu ikkovlar bir-birimizdan yaxshigina foydalanishimizning o’zi bizga zavq va quvonchni, haqiqiy o’ylov zavqini berib qo’yishi hech gap ham emasdalikka xoski bu ajoyib endi.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima