Nega endi bu shu
167. Buguncha shu – 6 raqamida Payg’ambaringiz
MirzoUlug’ va o’zimning odamiyligim sir-asrorlari bor, 7 miqdorida ya’ni
qiymatida inson zotiga tirsak joylashuvi ma’qul keladi. Umuman olib qaraganda 6
raqamidan boshlab 8 raqamigacha o’sishda elektronlardan iborat erkak kishilar
ya’ni ikkinchi shaxsiyatlar, ortga 8 dan 6 gacha kamayishda to’lqin tabiatli
ayol ikkinchi nusxalar, shaxsiyatlar joy olishganliklari ma’lum endi mashhur
hamki, bu – raqamli dunyomizning asosiy tamoyil ko’rinishi sanalmog’i hamki ma’lum
endi mashhur hamki xo’sh. Inson sifatidagi erkak jinslilarning o’ng qo’li
elektronshili kishilarni, chap qo’li esa to’lqin tabiatli ayol tabiatidagi
2-shaxsiyatlarni, kishilarni belgilashi tabiiy hamki xo’sh. Yelka ya’ni yelkadan
tirsakkacha 6 raqami hisobga kiritiladi, tirsakdan bilakkacha 7 hamda
ushlaydigan qo’l 8 raqami orqali hisobda turadi. Badan degan insonning tani a’zosi,
tazdan bo’yingacha ikkovi ham kiritilgan ravishda insu jinslarniki, ilohlarniki
sanalib qo’yilganligi ma’lum endi mashhur hamki xo’sh. Shu insu jinslar ya’ni
ilohiylar, dinchilar Payg’ambarsifat odamiylikka xosdali ikki shaxsiyatdan
iborat yagona inson zotining egasi ravishan ham, boshqa birgalikdagi bog’lanishlarni
hisobga oluvchi zot kishichilar va insonparastlar Gvardiyasi orqali aloqani
belgilab qo’ygan ravishdagi yagona ravishdagi o’zi-o’zi bilan ovora bir yashash
shaklllaridan iboratligini bilsak bo’ladi. Demak, barcha inson va odamlar, payg’ambarlarning
va kishilarning badanlari faqatgina har bir Gvardiyaning doiralaridagi
birlashuvchanliklarni belgilovchi bor-yo’g’i uchta egalikchi kishilardan iborat
ilohiy vahiylarni bildirib qo’yganligini bilsak ham mayliydi. Badanning tazini
Xudo barchaning badaniga aloqador ravishda ilohiy yagonalikda yashab
boshqaruvchi unsur, raqamli yondoshib yashovchi robot yoki raqamli tizim to’ridan
qarovchi egalik shaxsi sifatida o’ziniki qilib belgilaydi. Taz bilan bo’yinning
o’rtasidagi badan katta jussasida Ruh barcha inson shaxsiyatlarining shu badan
qismidagi egachiligini bildiradi. Badanning bo’yin degan joylashuvida esa
Farishta bor sanalib qo’yilganligini hech unutmaslik kerakki, shu bilan
Gvardiyasidagi barcha inson shaxsiyatlarining shu tani a’zosining egasi sanalib
qaraladi. Raqamli dunyoda va umuman olganda shu dunyodan olingan aniqlashuvli
boshqaruvlarda inson shaxsiyatlarining joylashuvini aniq bilish uchun eng
birinchi badanning a’zoli qismlashuviga xos raqamli belgilashuviga erishuvchan
3 ala ilohiylar tomonidan foydalanib aniqlanganligi aniqlangan. Badan egalari
shu 3 ala unsurlar, ilohiylar, insonlarning joylashuvini aniqlashtiruviga xos
ishlashlari bilan eng katta hayotiy jarayonga xos aniqlikni bildirib qo’ysalar
hamki, qolgan a’zolar har bir inson shaxsiyati uchun o’zida borligi sifatida
hamki butun dunyoni keng qilib berishga foydali nazarni qaratadi. Inson
shaxsiyligiga xosdalik ikkovlik birdalikning oyoqlari butun barcha insonlardan tuzilgan
Yer yuzasining yopiq qozoni, tizimli jarayonlaridan oshib turib shu umumiy
sistemani yoki tizimni, Yerning yerini bosib bo’rtib ustiga turishga erishishga
xos qo’shimcha o’sishga xos chiqib turish jarayonini (qatimning yoki kiyimlar libosi,
paltolarning ham tatalagan tukchalariga o’xshash bir holatlarni), inson
shaxsiyatlarining o’zlari o’zlarini tanlov bilan alohida, tizimdan tashqarida
boshqarib bilishiga xos tutib turishiga bag’ishlanadi. Go’yoki tizimning
xatoligi yoki sistemadan qo’shimcha hisoblashli jarayonlarni noma’lum sifatida
talab etib bilib o’zida aks etayotganga o’xshash holatdagi inson zoti hisobga
olinajakligi ma’lum va mashhur hamki xo’sh. Oyoqlarning birida yagona
sifatidagi o’ziga xos yashovchi odamiy egallashli zot turadiki, ikkinchisi esa
shu odamiy markazdalikka erishguvchining Gvardiyasi, eskilashga borib taqalgan
qo’shiniga yoki armiyasiga xos yaqin o’rab oluvchi viloyatga xoslanib
oraliqdagi xalayoqi bo’lib hisobga olinadi. Shuning uchun har bir insondan
bittadan o’zining oyog’i va yana ikkinchi biri odamining, bizning Gvardiyamizda
esa o’zimning oyog’im mavjudligini bilsangiz bas. O’zimning oyog’imda esa
birida juda ko’p insonlarimning oyoqlari bor sanalsa hamki, yana boshqa ikkinchi
birida o’zimning oyog’im bor sanaladi. 9 raqami ya’ni bosh shu tizimni,
dunyoviy raqamlashga xosdalashib yurgan holatimizga saboq bo’lguvchi
borligimizdagi erishuvimizga xoslanib sistemani haqiqatan sistema ya’ni tizim
shaklida tushuntirishga va umumlashmaviylashtirishga qodir sanaladi. Boshning
yoki kallaning maqsadlari qatorasiga hisobga olinib birinchidan oyoqli inson va
inson zotlashuvdagilarini Yer sharini tuzib ya’ni yasab olgan barcha dunyoviy
aholidagilarning qilgan va yurgan yo’llari borasidagi ishlariga xos qo’shimcha
tasodifiyga yoki tanlovga xosdalashuvli tizimning tashqarisidagi xatolariga xos
o’nqir-cho’nqirli, o’ldir-jo’ldirli yoki kichkinagina bo’rtgan chiziqli
jarayonlarini yana shu Yer shariga yoki tizmasiga ya’ni tizimiga ustida qo’shib
kattalashtirish, ko’paytirish yoki shishirish sanalsa hamki bo’pti shular xo’sh.
Yer sharining eni-bo’yi va balandligi, sig’imi (hajmi) nima u insonlardan
iborat bo’lsa!! Avlodlar dovoni. Shu asar nomini men o’zimga jo qilib
kelganimni endi bilmoqdaman hamki, buni o’qib ham chiquvdik yoshlikda. “yoshlikda
olingan bilim, toshga o’yilgan naqshdir” deb televizorda bir varakayiga aytib
yuborishdilar hamki asti qo’yaqoling. Shu bulardan ma’no va maqsad nima?
Gapning lo’ndasi shuki, o’zimning aslida tanlovimni beligilab amalda
sinalayotgan gaplarim hamki, Zahiriddin Muhammad Bobur tomonidan uyushtirilaoladi
yoki robotlilikka solinadi, balki Got sifatida oldindan belgilanib ma’lum
etilishga erishiladi hamki xo’sh mayli. Balkim Gotim borlig’imning o’zgarishlaridan,
kompyuter grafikasiga o’xshash ravishda hayotim sifatidagi zapis to’ldirilib og’zaki
gaplarimni Mirzo Bobur shoh va shoir hazrati tomonidan ma’lum bilimlarimga xos
bo’lib kichik doiramni devoriy katta borliqli hamki doirasidan qistirilishi va
bosib qo’yilishi orqali avtomatik ravishda, kodlashtirilib tanlanib yoki
topib-topib gapirtirilishi ham mumkinmikin ha shu xo’sh. (tugatishdi). Avlodlar
dovonida aytilishi kerakligi bilan bog’lanish shu bo’lganki, shu asar nomining
o’zi hamki bizga bir nimani jihatlamalikdalikda aytib qo’yaqoladi hamki xo’sh,
insoniyat tarixi davomida ya’ni 10 000 yil avvalgi o’tmish zalvoridan hisobga
olinib kelingan tarix o’tmishidan beri hamki, faqatgina kam aholi sonining
ichida hozirgi milliardlab yashayotgan va parallel ikkinchi shaxsiyatlari bilan
ikki barobarga oshgan aslida yashashi lozim bo’lgan bor budimizli
insoniylikdagi va kishilikdagilar vaqtni tez o’tkazish ilinjida gazni
bosishgan, prokrutkani tezlashtirib o’tmishni tez voqealari bilan tarixan
sabab-oqibatli qilishimizga sazavor bo’lishimizga xosdalabgina qo’yish uchun
yashattirib oldinga tutishganligi ma’lum endi mashhur hamki xo’sh. Mirzo shoh
va shoir Boburning o’zi yashab ijod etib bosib erishgan yerlariga xos hayoti
davomida aynan o’zimiz, o’zim va MirzoUlug’ uning bir umrini 1-3-4 kunga bag’ishlagan
ravishda eng peredavoy, oldingi yoki terisining yuzasidagilashuvga o’xshash
barcha yashovchanlikka xos boshqaruvlarini qo’limizga olib tanasini
harakatlantiruvchilar sifatida hisobga olinib qo’yilganmidik, ha shu albatta.
Shu sababli vaziyat taqazosi bilan o’zimizning joylashuvimiz Hindiston yoki
Samarqand orasidagi Buxoro degan vodiysifat asl oazisli voqeaviylikka
xosdalikli vohamizdalikli yashashga xoslangan vaziyat taqazoli juda muhim
geomarkaz sifatida baholanadigan joylashuvdamizki xo’sh shu biz ikkovimiz uchun
degan gaplarga aslan borib taqaladi. Hattoki bizning tumanimiz Jondorcha hamki
Buxoromizning markazidan sanalib tashqi viloyatlar bilan chegarasiz
ravishdalikda o’rab olingan kattaroq tuman sifatidagi bir misol bo’lib turadi. Boz
ustiga shahrimiz Buxoroyu sharifga juda yaqin tumanlar qatorasida
birinchilardan hamki, shohlar va shoirlarning ham ko’chib istiqomat qilishi
uchun himoya sifatidagi chalg’itishli, odamlar orasiga singib adashtirib
ketishli joylashuvi yoki markazli ravishdagi hujumlardan chalg’itishga qodir
makonli hududdaligimni bildirib qo’yadimikin, ha shular xo’sh. Dam olib hali
ham shahardan yaxshi sifatida yashash mumkin bo’lgan dalahovlilarga xos
joylashuvimdan o’zim ham faxrim ichimga sig’masdan masxaranomuslikda qolguga o’xshashda
qolib tuman hamki xo’sh shular. Hindistonning o’zi va Afg’onistondan Buxoroyu O’zbekistonning
boshqa hududchalarigacha tarqalgan dunyoviy dolzarblikdagi juda muhim go’shalarimizda
hamki, Mirzo Bobur shoh va shoirimizning (yashab ijod etgan yillari 1483-1530)
yana bir necha biz ikkovdan ortdagi harakat yuzasidan tanisini boshqaruvchi
asosiy egalaridan boshqalari odamiy va Payg’ambarilisi sifatida viloyatlarga
xosdalanib yashashga majbur qaratilganligini bilsangiz bas endi. Mirzo
Boburning o’zlari yo’q sifatida qaralgusi ham mayliki, aslida eng yuqori
boshqaruvchilardan iborat tani shakl-shamoyil sifatidagi zot bo’lib tarixga iz
qoldirishga erishgan boshqa siymoli jangchilari qatorasida ishtirokda bo’lgan
holdagi zot sanalurlar hamki xo’sh bo’pti shular. Demak, biz ikkov asl o’zi bor
deganlikda Mirzo Boburmirzo Shoh va shoirimiz bilan qiyoslanajakligimiz hammaga
ma’lum endi xo’sh shular bo’pti. Biz ikkov bu – o’zim odamiy zot shu o’zim
hamda MirzoUlug’ nomlangan ha o’sha holat yuzasidan topilgan nom sifatida qaralajak
jonimning o’zlari bo’lmish, xaloyiqning joniga javobgar Payg’ambar sifatidagi
zot sanalur hamki xo’sh shular. O’zimga kelsak, men xaloyiqimning taniga yoki
jussayu qismchalariga e’tibor qaratuvchi jismli tomondan odamiy ravishda
hozirgi yoshimda o’rtagacha bormasdan hali, MirzoUlug’ning yodidan sanalaman
hamki xo’sh shular bo’pti. Bu Boburchi ikkinchi va boshqa qolib ketayotgan
bosqichlardagi shu yo’nalishli hududiy tizimdagi viloyat markaziy asl hayot va
ijodiy boshqaruvchilari, odamiy va har bir shularning yakka-yakka Payg’ambarsifatlari
kelingki olganda o’zimning Buxoro viloyatimning aholimdan ham ostidan boshlab
og’zaki gaplashuvimning shu ko’pchilik qoloqroq xaloyiqimdan iboratligini
bildirib hamki, sababli gaplarga xos tanlovlarni ishlatilishini bilib va sezib,
ko’rib amalda oshirishga holi bizgacha bog’liqlikdaligiga inobatimizni
ildirmaslik oqibatida o’zlaricha bo’lishib qolib ketishga uringan holda bo’lishganligini
bilsangiz bas. Ha, shu Payg’ambarsifat odamiylar biz o’zimning gaplarimni
telefonning to’rtburchaksimon mayin hajmkor batareyasi sifatida go’yoki
tarannum etilgan xaloyiqimning, Koronavirus bilan olishib turganlarning asosan
tan-u jonlaridan olinib ijro etilishidagi zaryadlashuvning quvvatlanishli
ochilib, tarkiban tuzilishga xos sochilib jiloga kiruvchanligini alohida ostki batareyalarining
ustidagi qatlamlari orqali ulashib sezdirib kelishga intilishmasa hamki, o’zlaricha
hammaga mazaxsimon qilib biz ikkovni ham, Gvardiyamizni hamki bildirishga
erishishni xohlashmasa hamki bo’pti shular. Ha, robotlikka yoki avtomatlikka
solingan hayot va jarayonlar, insonlar (holatli hududiy voqealarga sakrab o’tilishlar
hamki) boshqalar uchun osongina o’lja bo’lib qolishini bilsangiz hech gap emasligini
bilib qoling albatta hamki shular bo’pti. Endi, yozuvlarimiz ko’p chalkash yoki
ag’dar-to’ntar, noma’luvlashuvli bo’lmasligi sababidan oldingi yozgan
bilimlarimni aniqlash ilinjidagi ichimdagilar o’zimni shu bilimlar, xayollar va
tuyg’ular bo’yicha ichimda mulohazalar, gaplarni gapirtirishga erishishlari orqali
Gotimizning boshqacha sifatidagi o’suviga sal xiyonatkoronalikda bo’lsa hamki,
qaytarib yozdirishlari ilojga kiritilganligini bilib qo’ying hamki xo’sh
shular. Balki, tuyg’ularimizni ya’ni aniq shakldagi o’z tuzilishi bilanoq
joylashuvidan qo’zg’almagan yozuvlarimning ma’nosiyu o’zi haqiqatan boshqa
insonlarga yetib borishi hisobga olinajakligi shu bo’layotganligi ma’lum va
mashhur hamki hoziroq dolzarbdur shu bular. Ichimdagilar ichimda g’udurlab
aytib, shuni yozishimga juda katta e’tibor qaratganliklarini hatto o’zimga ham
bildirmasdan kelganlarki, ammo buni haqiqatan ham katta ahamiyatliligini
tushunsangiz bo’ldi. Gaplarimizni ham bir chiziqda ushlab qaytarib qatlab yoki
ikkita qilib, ham oqibatda yozuvlarimizni shunday qilishga erishsak, ikkovining
shu muallaq ko’tarilishida yozuvlarimizni o’zining chizig’idan davom etib
hayotga taralishiga erishishimiz, barcha bo’lib o’tgan asoslarigacha o’zini
boshqa insonlarga aniq ravishda yetkazaolishiga erishuvimiz ko’zda tutilsa ne
ajab hamki xo’sh bo’pti. Endi, agar kod yoki mashinali texnikaviy muhandislik o’zini
kishilar qiyofasida ishlatsa hamki, shu kishilar birinchi navbatda uzluksiz
ravishda dasturlash yo’nalishi, chiziq bo’yicha faoliyat yurg’izib
ketishadilar, bizlar tasodifli tanlovchilar esa hayotdan tasodifiga xos
tanlovlarimizga kirishib har qayerdan, noma’lum tarzdagi ma’lumotlashuvlar
yuzasidan uzib, yulib yoki tutgan bilganimizni topib bilib yashashga
xosdalashib turaverganlar sirasidan hamki xo’sh. Bizdek unaqa har xil joylardan
yoki sohalardan yulib olib kichik doiradagi qobiqchamizda muhokamada ushlab
turishli ketma-ketlikdagi dasturlarni hali birorta kishi eplashga qodir ham
emaski, shuni bizlar robotlashishga xosdalashish deb tushunganmiz doimo hamki
xo’sh bo’pti. Ha, shu ular, kishilar ko’p mavzu qilishadiyu o’zi shishib
ketishmasa asti qo’yaqoling bo’pti shular. Robotlar hammasi bittada va bittasi
barchada degan elementlar tizimini tuzishib xohish-irodaga erishishni bildirib
qo’yishganda hamki, baribir yana bir yo’nalishli harakatga yoki faoliyatga
berilib ketishlari darrov o’z aksiga erishmoqdaligi bilan ahamiyatli. Chunki
hammasi bitta va biri barchasidalikni ular ya’ni robotlar, kishilar bizlar
tanlovchilarga xosdalanib juftlashtirishli yig’ishga va ishlatishga hali beri
qodir emaslarki, ananaviy yoki bilimlarga xos yo’l chizmasalar otlarini boshqa
qo’yishadilar. Shu bahonada bizlar ularning bilimli yoki ananaviy chizishli
uslubiyatlaridan foydalanib yashashni xohlaydigan ahamiyatli yoki kerakli,
tanlovli ravishda bilimlarni har qayoqdan, tizimidan o’zimizga tortib
bilguvchilardandirmiz. Robotlarni qotib qolgan zapis voqleligiga xos
deyishmoqda barchamizki, ularni o’zidek takrorlash juda oson hamki, bizlar
mutloq takrorlanaolmasligimiz bilan shuhrat topguvchi inson zoti va
odamiydirmiz hamki xo’sh bo’pti. Bizning zapisdaligimizni isbotlashga qodir
tabiiy qoidaning o’zining o’zidan boshqa shart-sharoitlar ham yo’qki, ammo
kishili robotlashgan masqaranomus, insonlar ko’rinishidagi kimsalarni qaytib qo’yib
yoki takrorlab tomosha qilishga xos isbotlar bir qanchaligi bilan bizga
lolu-manglikni keltirmasaydi xo’sh bo’pti. Hoziroq mutloq yagonaligi bilan
yangilanaverishining o’zi hisobga olinadiki, shuning uchun hoziroqdagilar
takrorlanmas vujudlashuvlilar sanalishini bilsangiz basdir. Bizlarga o’tmish va
kelejak masofasiga xos uzoqdalikka erishishga xos vaqt davriga xosdalashuvliklar
berilmaganda edi, bizlar robotlashishimiz to’g’risida mutloq
isbotlashmasligimiz ham ma’lum endi mashhurki xo’sh bo’pti. Hoziroq bilan
yashaydi inson va odam bo’pti shu. Ammo Gotga o’tarmizmi, demak, kishilar ya’ni
robotli anglashilayotgan o’zga ikkinchi boradagilar tomonlamalikdamizki xo’sh
bo’pti. Shu almashinishimiz jarayonida o’zim bashorat qilib Gotga ilakishishim
mumkinki, gotchi ichimdagialar esa o’zimni yaxshi ta’minlab berish, sharoitlab
qo’yish borasida hozirog’imga ta’luqli ishlariga sazavor bo’lmoqchilar. Fair
tanlov. O’tmishimni eslashga qodiryozish va tajribaviy sabablashuvimga
kelishuvim oqibatida bo’lib tugagan vaqt davrini kelajak uchun ham shu vaqt
davri uzunligiga xos ravishda bashoratlashga xosdalashib sabab-oqibatlardan
foydalanishli bo’lishga sazavor etilajakligimiz hamon hammaning yodida hamki bo’pti
shular. Zero hozirgi borlig’imdagi bo’layotgan amallar yoki hayot kechirishlar
yuzasidan mulohazalarim, shohidlashuvlarim yoki izohli izhorlarim o’zimning
tajribamsiz hech narsa ediki, shu mulohazalarim yoki gaplashuvga qodirligim
birinchi navbatda Gotimni, kelajak taqdirimni izohlay ketishi birinchidan o’tmish
esim va xotiramga borishini bildirib yotadi hamki xo’sh bo’pti. Aslida kelajak
barcha oniy davrligiga xosdalashuvli umumiy uzoqdaligi bilan bitta yagona
ravishdagi hoziroqqa mos kelib qolaverganligini anglashning o’zi abadiy onli
vaqt tarifi misolida ishlashga qodirligimizni bildirmasligi ham mumkinmidi?
Bashorat bor yoki yo’qligini gaplarim oralab o’zim anglamasam hamki, ichimdagi
yordamchilar ham hoziroqdagi shart-sharoitlarni yoki jihozlarni yaxshi qilib qo’yishlarini
o’zlari e’tiborga solaolmasalar hamki, bizlar shu ikkovlar bir-birimizdan
yaxshigina foydalanishimizning o’zi bizga zavq va quvonchni, haqiqiy o’ylov
zavqini berib qo’yishi hech gap ham emasdalikka xoski bu ajoyib endi.
Comments
Post a Comment