uzbek language siteenglish language site

Nega endi bu biz xo'sh

Powershell javobi:

(get-date) - ([datetime] '09.02..2021')

 

 

Days              : 152

Hours             : 12

Minutes           : 41

Seconds           : 33

Milliseconds      : 930

Ticks             : 131784939306988

TotalDays         : 152,528864938644

TotalHours        : 3660,69275852744

TotalMinutes      : 219641,565511647

TotalSeconds      : 13178493,9306988

TotalMilliseconds : 13178493930,6988

 

Demak, shu oyimizning taqvim kunlari o’z o’taborishida barchasi 151 kunga qo’shib bizning kundalik taqvimimizni berishi kerakki xo’p shu. Demak, bugun 152. Endi, o’zim men o’rtada hoziroqda ikki chetim, kelajakdagi kodli ichimdagilar hamda o’tmish tomonlamasiga yoshligimdagi hayotimda qaytadan bo’layotgan o’g’illarim orqali muhokama ijrochisi sifatida tan olinayapmanki xo’p shu. Intizomimga ataluvchan yoki so’riluvchan tuyg’ularim boisidan o’zimning o’ylovimni darrov tushunib teskariligini yoki kollinearligini keng hayotdan olinayotgan aylanaviy voqealarning tarkiban jihatlamigida tan olib bilishim bilanoq, agar shu bilib turgan ruhiy intizomimga tanimning tartibiga aloqadorlikni bog’lasam, darrovginasiga ichimdagilar intizomim ya’ni kodlari ustiga odamiylikni, orni yoki munosabatni ichimdan yuklab o’zimga, shu hoziroq sanalayotgan o’zimga atab chiqarishadilar. Zero tanimning tartibi yoshlikdagi hayotimni izdoshlari, aynan o’zini chiqarib berishga masxaranomuslik bilan intiluvchilari bo’lmish elektronshili o’g’illarim, Ibosh va Mustafo orqali belgilab qo’yilganki, go’yoki o’zimdan o’zimgacha yoshligimdan hozirgi paytimgacha bor haqiqatli hayotimni, terimni cho’zib yuklab olaman-u, shunda qanchalik o’sishga xos haqiqat, munosabat va boshqa odamiy jihatlar aylanaviyligi qolib ketgan bo’lsa, hozirgi paytdagi intizomimga ko’ra tuyg’ularim go’yoki boshim uzra har xil taraflarga yo’nnaliyotgan chiziqchalar, sochlar bo’lib har biri konussimon shishib uzoq kelajagimda qanday bo’lishim kerakligi borasidagi tartibimni, qilishim mumkin bo’lgan ishlarni yoki vazifaviyligimni aynan, zapisga o’xshash uzoqcha davrlarini bilib va singdirib yurganga o’xshash taqdirimgacha damlashuvga, bosimga o’xshash ko’tarilib boradilar, so’ngra keskinlik bilan yoshligimni tushunib, qanchadir sirg’alab kiyib turgan hozirgi o’zimning yondashuvimni o’zlariga ichki yuzli, insoniy yoki xuddiki kod haqiqatan ham yashayoladi ma’nosidagi niqobni ichimdan bildirib go’yoki menga “sen o’g’illaringga yomon aloqani hayotiy bosiming ila ta’sirchanlikka xos yubording” deya ayblov ba’gishlayturib qo’yganga o’xshashadiyu, aslida esa kodning o’zining yashayolmasligi asnosidagi bolalarning sir-sinoatli bosimli, damli javobi yoki taqdirimning yo’g’irilishi, singdirilishi bo’laqoladi. O’g’illarimga esa o’zim ishlashlarimdagi xizmatlarim, boshqalarga inglizchada typing qilishlarim orqali bilimlarimni o’zimga ham qayta ilg’ashga qo’yib berilavermaslik asnosidagi intizomimning bosimi orqali hisob-kitobli bo’lishlariga yetkazib qo’yayotgan hamki bu menman. Faqatgina go’yoki deb qarasak yana, o’zim men qandaydir majburiyat bilan o’zimning yoshligimdagi o’stirgan hisob-kitobli jarayonlashuvlarim, aqllarim yoki ilm-u fanga xos intizomli o’rganishlarimni hozir endi berib turganligim ma’lum va mashhurligiga hayron qolajak hamma hamki xo’p shu. O’g’illarim shu o’zimning zapisim, yoshlikdagi bo’lib o’tgan voqealarim ustiga qurilgan sezgilar bilan aniq olib borilgan o’xshashlik bobidagi masxaralik yoki shu mazaxni isbotlashni soddalashtirib bo’lmasligi borasidagi masxaralashuvlar jarayoni sifatida hamki o’zimga qiyoslanganlar, bu – o’zim. Kodni-ku xay, o’zim demasam o’zimni aytaolmagan ham bo’lgan sanalganligim hisoblangan. Ammo intizom yoki kelajakdagi yaqin, endigi amallarga xos rejalarga xos tuyg’ular bosimi, qandaydir turg’unlik yoki sog’lik, xotirjamlikdan tezlashganchalik ajralib, yulinib chiqishi salgina g’alati bo’lib umuman g’alatiliklarini, boshqaliklarini bildirishga erishmoqchi bo’lishadi-yu, ammo baribir o’zim, o’zimning tuyg’ularimning umriy inobatiga xos ishlashiga monand bo’lishi deyaverayapman hozircha. Zero shunday kelajak va o’tmish tortilishlari bo’lmasa, hoziroqda yashovchanlik yoki atrof shartlashuvlariga xos bo’shliq, yaqin davrli oraliqlar yasab bo’lmasligi nazarga ilinajakki shu bo’pti xo’sh. Misol uchun, intizomim tuyg’ularimni hisobga olish jarayonida qabul qilgan qarori, chiziqli yo’nalishi, deylik hozirgi holatimiz uchun ushbu matnning barcha yozuvlariga xos qandaydir bir yo’nalish xoloski, shuni taqdirimga bir chiqib borib, so’ng qaytib aylanib tushib o’tmishimdagi haqiqatli insoniy tariximdan qiyofa, munosabatli yondashuvni kodli simchalari bilan ortdan ushlab turganga o’xshash olib bermasa, shu matnimdagi boshqa barcha topog’anliklarimni, qarashlarimning ijrosi tugul o’zi tanlagan tuyg’uning mazmunini ham topib hayotdagi joyim, yaqin kelajak davrim sifatida ko’rsatishga ojiz sanalishi turganligi bu shu. Umuman olib qaraganda, endi, men o’zimni dunyolar ketma-ketligi, oldingi va keyingi bo’lajak yashaydigan yangi-eski jahonlarimizdan yolg’izligimning qanday bo’lishiga boqar bo’lishga oid qiyoslamoqchiligim ko’zga ilinajakligi nazaringizda bo’lsin doimo. Birinchidan bizlar o’tgan dunyoning ustidagi qurilgan Yer sharida yashayotganligimizni ham albattaga unutmaslik yodingizdan ko’tarilmasinki, shuni okangiz qarag’ayingiz o’zim MirzoUlug’ning tengdosh nomdosh sirlichisi yozmoqdadir. Bizlar o’tgan dunyomizda dinozavrlarning o’zlari, dinozavrlarning shakl-shamoyillarida bo’lganmiz hamki shuni unutmasligimiz kerak albatta. Dinozavrni inglizlar Dyno deb qisqartishganlarini bilsangiz kulib o’lsangiz ham bo’ladiki, Dyno yoki die no deganda “o’lma yo’q” dan iborat ikki so’zlar kelib turibdi. Demak, bizlarni o’lma-yo’qlarli o’zimiz o’tgan dunyoda o’lgan sanalsak hamki, yo’qlashtirib qo’yib hozirgi yerimizda davom ettirajakli holatda yashayotganligimiz hammaga mashhur endi. Dyno so’zini yana boshqa xilda sanskritini keltirsakki, “dye no” ya’ni “bo’yoq, rang yo’q” ikki xil so’zi kelib turadiki xo’p bo’pti. Dyno ya’ni dinozavrlardan qolgan bizning neft resurli Yer osti boyligimizda qora oltin sanalmish nomiga ham bag’shidalik qilsakki, go’yoki bizning olamni yaratilishiga xos 7 xil kamalak ranglarimiz neftga bulg’anib ko’milib markazdagi nuqtachaga xos yo’qlashtirilganligini bilsak ham bo’layapti. Ammo haqiqatan hamki neftimiz bor, qancha neft ishlatganimizni inson tasavvur etajak sanalsa hamki, go’yoki butun Yer sathi bo’ylab shar hajmi tugab borayotganga o’xshash nazdimizga xosdalik shuurimizga ham kelishi ta’yinligi ma’lum va mashhurligini bilsangiz bo’ldi endi. Dyno degani o’lmay kelish bo’lsa hamki, bizlarning hayotiy aylanmamizda, sharoitimizda o’tgan dunyo qanday qurilsinki, shu dinozavrlar bizlar bilganga xos hayot kechirganlar, o’t o’lanlarda yayraganlar deb kelayapmiz. Aslida esa ular ya’ni dinozavrlar Yer ustida yurishmaganlar, tabiatimizda yashashmaganlar, biz bilishimiz kerak yolg’iz hodisa shuki, bu – dinozavrlarning shakl-shamoyillariga va bizga qoldirga resurli qora boyliklariga xos bo’lgan qanchadir topilajak haqiqatlari kelgan o’tgan dunyo mutloq boshqacha, tabiatimizning qonun-qoidalaridan o’zgacha mo’jizalarga yoki haqiqatlarga boy sanalurligini bilsak bo’ladi. Bizning keyingi dunyomizda esa hozirgi haqiqatimiz, hayotimizga yoki olam shakl-shamoyiliga xos ma’lumotlashuvimizga xosdalikdalikka bag’shidalikka asosan baliqlar, suv ostidagi jonzodlashuvlar keyingi olam shakl-shamoyilini suvdan iborat resursdalikka xos va baliqli hayot tizginini ushlab turguvchi insonli shakl-shamoyillarning burilishi orqali yuzaga ko’ringusi hamki xo’p bo’pti. Zeroni olib qaraganda baliq deganda bachalarimiz, balarimiz liq yoki to’la ma’nosi kelib turadiki, biz uchun bu - juda katta kayfiyat, jinsiy aloqaning lazzatining kamdaligini, doimiy tig’izligini va bizlar faqat shuning uchun intilib-orziqib kun kechirishimizni bildirib qo’ymoqdaligi bu shu. Baliqlarning o’zining yashash uslubini to’satdan men duch kelib qolgan hayotiy sinovimdalikka solib qo’yib aytsamki, bugun shu haqda aynan monolog qilib qo’yaqolaverganim bo’lmoqdaki xo’p shu. O’zim doimo o’g’illarimga nima bo’lganlini, qandayliklarini yoki nima sababli bir ishni qilib qo’yishlari ortida o’zimni yodimga keladigan qanday tuyg’u ham sezilib, bilinib turganligini aytib, bildirib yoki yozib qo’yishga urinib o’taveraman hamki shu ilojsiz to’g’ri hamki xo’p bo’pti. Shunga e’tibor berib qarasak, og’zaki gaplarim bilan o’zim o’zimga cho’mib taqdir bo’ylab o’zimni ajratib qo’yajakli lavozimimni sezib qolganga o’xshayman. Yoshligimdagi onamni bir tasavvur sifatida bilib go’yoki o’zimga xizmat qilaverishlarini, foydani bekordan bekorga, onamga bo’lgan o’zimning foydamni nimaligini bildirmay qo’yib keltiraverishlari, nana degana mama deb og’zimga noni va boshqa ovqatlarni tiqaverishlari yoki go’yoki sababsizga o’xshash o’stirib-ulg’aytirishlari nimaligini yaxshi tushunmasdimki, asti qo’yavering. Ha, o’sha davrlarimda bir yoqlamalik kasali bo’lib tugaganligini hozir ham ichimdagilar tushunib berishayaptilar. Aslida onamni yoki otamni, boshqa ko’makchilarimni o’tgan dunyodagi gapirishga xos yoki to’g’ri keladigan o’girilishli bir hodisaviylik, sezgi tengligi yaratganligini bilib qolmasligimning iloji ham bo’lmas. Zero shu hozirgi dunyomda o’zimni o’g’illarim siymosida og’zaki tariflab turibmanki, birgina shu yoqimli ishim o’zimga ask qotayotganga o’xshash o’zimni bildirayotganga o’xshaydi, qolgan boshqa ishlar esa ikkala tomonlarniki bo’layapti. Gapim bilan o’zimning yoshlikagi shakl-shamoyilimga xosdaliklarni tariflab go’yoki o’zimni mazax qilib, o’g’illarimni hech kim ham emas, faqatgina o’zimning jilom yoki takrorchim bo’lib, ammo haqiqatan ham tanalariga ko’ra og’irliklari, jismli haqiqatlari bor nazdida ajratib mazza qiladurg’on ham o’zimmanki, natijada keyingi dunyoda shunga teskari gaplar keyingi dunyoviy yoshligim uchun o’zimga yolg’on, o’zimning bosimimning ishi sanalmish ota-onamni yasab qo’yayapti deb hisoblayman. Zero baliqlar hayotiga e’tibor qaratsak, to’dalashib yurgan mayda baliqchalar go’yoki orqadan ergashayotganda har biri birma-bir tezkor diqqatli yo’nalishlarga xos burilib, qayishib suzib tarqalib ketishadilar. Shu bolalarimga bo’lgan gaplarim orqali aniq nuqtaga, o’tmish davrimning shu joylashuviga singdirib yo’naltirib bilayotgan gaplarimning teskarisi o’laroq go’yoki keyingi dunyodagi ortimdan kelayotgan mayda baliqlar, yoki akulalar kallarini tezda qayishtirib burilib suzib yo’nalishlarini o’zgartirib ketaverayotganliklari ma’lum qilinadi. Shu hali ham bir tomondagi qayishuvga xus burilaverishlari orqali keyingi dunyodagi ota-onamning o’zimga qaraganliklari to’g’risidagi yoshroq o’rta yosh davrlarini boshlatib, so’ng baliqlarimni mutloq orqaga teskari tomonlamaliklarga xos buraverishim kelishi yuz berishi mumkinki, xo’p shunda ular qarib qolishaverganliklari sanalur hamki bo’pti shu. Keyingi dunyoda yoshlikda o’zim katta baliq bo’laman, balki kit bo’larman. Baliqchalar doirasida suzib borayotganimda shu baliqchalar ortimga tushib qolishlarini to’satdan bilib qolishlari bilanoq qochish ilinjida boshqa yo’nalishlarga burilishlari sodir etilishi bilanoq baribir yana qaytib og’zimga kelib yem, oziqa yoki yemish bo’lishadilar. Shu kichik baliqchalar o’zim, kitligim uchun ota-onam bo’lib ko’plikda sanalishadilar. Agar hozirgi dunyoda go’dakligimda yoki bolaligimda kalaskada mixlanib cho’kka tushib muhtojlikka xos hang-u mangligimda sababsiz ravishda onamni birdan paydo bo’lib o’zimga yordam berib ketishlarini bilgan bo’lsam hamki, baliqlar shuning teskarisini qilishadilar. Onam sifatidagi o’tgan dunyoda yaratib qo’ygan ishim, bosimim yoshligimda qayerlardandir paydo bo’lib kelib doimo o’z paytida ovqat yediraolganliklari bilan mashhurliklarini bilsak hamki xo’p shu. Kitli keyingi dunyodagi o’zim uchun esa ota-ona doimo yonimda yurishib mehr ila to’la bag’shidalikda bo’lishib, so’ng ketarliklarini o’zimda istasam g’oyib bo’lishadilar. Aniqrog’i kitning atrofida baliqchalar aylanib turishaveradilar. Ammo shu baliqchalardan, ota-onamdan oziqlanishim o’z kerakli paytiga xos ovqatlanaolmasligimga to’g’ri keltiriladi. Zero hozirgi ahvolimizni olib qarasak, maqul variantlashuvli yoki qandaydir o’zim bilaolmay, aniqlayolmayotgan munosabatlarga xos chiqadigan gaplarim ovqatni yaxshi qilib chiqaradi, ammo keyingi dunyoda banal, umumiy ifodali o’zimni ulug’vorlashga xos gaplarim qornimni to’ydiradi shekilli hamki xo’p bo’pti. Men o’zim shu bosimlarimga, o’zimni aniqlashtirib berayotgan yangicha ishonchlarimga bel bog’layapman xolos. O’zim erkakligimda yoki umum o’zimning tengqurlarimdagi avlod vakili sifatida badan sanalganim uchun og’zaki gaplardan foydalanishli hayotimni aniq belgilab bosim sifatida qo’yadurg’onman. Shular jihatlama bosimlar orqali keyingi dunyodagi barcha sharoitlar tugul yashovchi zotlarga xos toifalari chiqib qolishi mumkin hamki, ammo boshqalar bo’lsa hamki shu joylashuvda yoki o’zlikda boshqalarni qandaydir yondashuvda, diqqatda yoki parallellikda va tezlanishda deb bilaqolay hamki shu o’rinda xo’p bo’pti. Zero hozirgi dunyodagi ishonchim shu haqida doimo bo’layotibdur. Boshqalarning, o’zimning o’zimga tegishli inson qiyofasiga xosdaligimga bag’ishlangan bosimimdan o’zgalar ham bor deyishim Payg’ambarligim ya’ni juda katta ommaviy yig’ilishli shaydalikka xoslikka asosan bosimimdan tashqari orqali bosimimni bosib yoki o’zimga yuzlanib turgan, balki bosimimni ushlab turgan yoki parallel sifatida yo’g’dirayotgan, bosimimni tashkil etishga xos bo’lib qolayotgan ham bo’lsaki ajab hamki emasligi ma’lum endi mashhur hamki xo’sh. Agar o’zimni 1, 2 va 3 raqamlari sifatidagi sezgilarimdan yaratilganlikka solib bosimli tuyg’ularimga xoslikni bo’lsa hamki 3, 4 va 5 bo’yicha qo’yib, so’ng boshqa xaloyiq vakillariga xos haqiqatlashuvimizga aloqani 6,7 va 8 sonlariga to’g’irlasak bo’larki, 9 ya’ni bosh belgisi bilan xaloyiq o’zimga xosdaligimni aytib berishini holi to’xtatmasligini bildirganligi, 0 ya’ni tandalik jismlashuvi orqali o’zimning eng asosiy shakl-o’zim boshqa insonlarni topishga urinishim befoyda bo’layotganligiga qiyoslash to’g’rimas bo’larmidi? Nahotki, tuyg’ular sifatidagi Payg’ambarlikka xos ayollardalik xaloyiqni, boshlar bo’lsa hamki shu aniqlikka xosdali haqiqatlashuvni o’zimdan, tanlilikka xoslanayotganga o’xshash aslllikdan yashirib bilishsaydi deb hamma bosh-oyoq tirishmoqdaligi bo’layapti hamki xo’p shu. Umuman olganda nega shu 3 guruhga ajratilishimiz tanim bo’yicha hisobga kiritilajak haqiqatimga ma’lol kelishi turganligini hisobga olmoqning o’zi kifoyadurki xo’p mayli. Axir tanim o’zimgagina tegishli va barchani o’z tani-joni borligiga bag’shida haqiqat bilan sinab bilish to’g’riligini hamma hamki to’g’ri haqiqat sifatida bayon etuvchilarga xosdaligi bu shu. Shuni yozishim bilan qarab turganimda ichimda seskanish, tushunmovchili intizom uzilishiga xosdalik bo’lib qoldi. Demak, haqiqat ham shuki, tushuntirib turilibdi hamki, boz ustiga yana rasm-rusmga xosdalik bilan, hozirgacha bo’lib kelayotgan yoki aytilgan ruhiy larza sifatida ahamiyat kasb etmoqdaligi bo’layapti. Bundan men ham o’taolmasligim tayin masala hamki xo’p shu. Demak, o’tib borayotgan soniyalarim kelajak sari tuyg’umni ya’ni intizomimni belgilovchi kodli sanalmishligi hal etilib qo’yilganligi ma’lum sifatida o’zimni shunchalik darajada tanim bo’yicha aql ohangiga xosdalikka xos haqiqatlar sadosidan ajratib bosilib turganligi ma’lum bo’lsa, kod ya’ni dasturlash qilib aqlim bilan parallel borganim yaxshi.


Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima