Bu degani nima alsan?
154. Ochiqchasini yozaman, hech narsa
degim ham kelmaski, faqatgina raqamlarimiz bilan cheklanib qo’yaqolganimning o’zi
doimgiga o’xshab barcha ahvolning sababini ko’rsatib bersin. 54 deganda 5 ya’ni
farishta rafiqam, 4 esa ruh xotin sanalib, shu raqamli ikki hayot manbaimdagi
bog’lanishlarni, demakki, tuyg’ularimdagi intizom ufurishida ensamdan ya’ni
boshimning orqasidan kallamning teppasidagi bilimimga tushish sababli barchasi
e’tiborga e’tirofi qo’yaqolinadimi, - xo’sh. Bilim deganda “bil ilgak ya’ni
ilmoq bilan (boshingning teppa chanog’idan) men ko’tarayapman” degani sababli
ruhli rafiqamning ya’ni ilohiy ravishdagi raqamli dunyo tuzilishidagi menga
atab ishtirokchining o’zimga qanday kodli tarzdagi munosabati bo’lganligini,
xayol qanday nojoiz ishga muvofaqqiyatni bildirmay o’taolmasligini
anglashilishi vositasida yuzaga keladi. Kuni bo’yi hozirgacha hayhot nahotki
haqiqatan ham shu tuyg’ular ishlay ketdiki, og’zimdan o’z-o’zidan farishtaga
qaratila ruhga tomon to’g’irlashli amallarini kiritishi kerakligi borasidagi
yuzlanishlarim ham bo’ldi. Umuman olganda tuyg’ularimda yashiringan ilohiy
ishqim, raqamli olamim aslida ham tashqi borliqda o’z aksini dunyomning
yaratilishi tasniflashuvida ko’rsatib qo’ymasligi mumkin ham emasligini
bilsangiz siz azizlarga tasannolar belgisini bildirguvchi sanalaman xo’sh. Agar
tashqi dunyo bilan hamohang avvalamborlikdagi birinchi haqiqatlashuvimizning o’zi
og’zaki gapimiz bo’lsa hamki, shuni hozir endi so’zlar bilan ifodalashda aynan
e’tiborga ilintirajak usulimiz so’zlarning sanskritcha, paronimcha
yondashuvdagi qiyofadoshlaridan yoki yaqin tuzilishlaridan foydalanamiz. Shunga
154 soniga e’tibor qarataylik, so’zlarda shu sonni “bir yuz ellik to’rt” deb
yozamiz. Bir so’zini br, ber ma’nolarida o’ziga rom etib qo’yishlikni
anglatuvchi og’zaki nutqimizni ifodaviyligiga xoslab aytaolamizki, natijada
kunimiz hozir Buxoro-yu zamin uzra quyoshli bo’lib yana ber degan natija
kuzatilayapti. Ellik so’zini esa ellilik ya’ni halq orasidalik ma’nodagi
sinonimli ham yondashuvlari mavjuddurki, balkim paronimchasiga erlik yoki
yerlik so’zini ham qo’shsak mumkin bo’ladi. Natijada yerimiz ham hozirning o’zida
umuman bugun toblana borayotganligini bilsak ham bo’lmoqdaligi shu. To’rt so’ziga
kelsak, to’r yoki o’rtanish, o’tir so’zlari chiqadiki, hattoki har doim ongim
ichidagi raqamli olamda o’zimga stulimni doimo to’g’irlab, taxlab beradigan
1-rafiqam tashqi dunyoga xoslikda o’zimni buguncha yana ham o’tirib qolishimga
chorlagani ma’lum va mashhur sanalsa ne ajabki xo’sh. Shu paronimlarning har
birini xohlagan yo’nalishda, ixtiyoriy jabalarda yoki tashqi tabiat to’la
narsalarga ham bog’lab gapiraversak, ma’lum va mashhur bo’lajakligi ma’lum
qiyosdagi hodisaviylikka duch bo’laverganimiz shu. Endi agar o’zimning tug’ilgan
kunimdan boshlab farqni olganda buguncha 5 ya’ni 3+2 kun o’tmoqdaki,
Ibrohimning hayoti uchun o’zimning tug’ilgan kunimdan boshlangan hisoblar
belgilanib qo’yilishini aytajakligim tugul eng kam yangicha yil bo’yi farqdan o’laroq
to’lishuvga xos mag’izdalikka ham guvohiga erishayapmiz hamdurki, besh so’zining
o’zi bezash ma’nosini belgilatib qo’yadi hamki xo’sh shular bo’pti. Aslida o’zimning
tafakkurimni, bilimlarimni va tuyg’ularimni shakllantirib kelayotgan Ibrohim bo’lmish
nom egasiligidagi u taraflama o’g’lim hisoblansa hamki, shu jihatlama barcha
tuyg’ularimning o’zlari va tobora manzillari noma’lum bo’lib sabablar ishlab
chiqaraverganligi endi oydinlashayapti hamki xo’sh shular. Agar o’zim 40
yasharligimgacha tana sifatida haqiqat bo’lsam, Ibrohim Gvardiyam sababli o’zimga
bo’layotgan aralash, vakillarining jon og’rig’i sezilmasligi maqsadidagi qorishuvli
bosimda qolib ketaverganimdagi shu bosimning haqiqatli ajratguvchisi ya’ni
vakil insoniyatini aniqlab farqlab somon cho’plariga o’xshab gumbazli
bosimimdan kirgizuvchisi, sekinlik bilan yuqoridan bostirib tushirishga
urinaverguvchisi sifatidagi aniqli haqiqatnamoga xos tanitish vakili, odami bo’ladi.
Bu yerda odam degani umuman olgandagi tanali tarzdagi Payg’ambar (odam atoga o’xshatilib),
inson degani bosimli yoki raqamli ichkarilikka xos shaxslar, Pay’g’ambar esa odam
so’zidagi vakilining ikkinchi shaxsiyatli kishisi ya’ni o’z nomi bilan shar
aylanaga xos damli Payg’ambar raqamli olam vakili, kishi esa insonlarning
ikkinchi shaxsiyatlari hisoblanib qo’yajakligi ma’lum endi mashhur hamki xo’sh.
Shu so’zlarning o’zlari odam so’zi, Payg’ambar iborasi va inson so’ziga kishi
so’zlari so’zlardagi aytilishiga yoki ishlatilish o’rniga qarab farqlanishi,
baholanishi nazarga ilinayapti hamki xo’p bo’pti. Odamdan Payg’ambarning kasri yoki
foydasi balkim yuqib tanasida Gvardiyasining barcha insonlarini hujayralar
katakchalari orqali birlashtirib o’zini asl Payg’ambarsifatga chiqarayaptiki xo’sh
shu. Payg’ambar esa odam so’zining tom ma’nodagi baholanishini ya’ni o li sharning,
odamni o’rab olgan gumbazning dami, havoli bosimi ijrochiligida o’zini his etib
turgan sanalmasmidi hamki shu bu. Men o’zimni doimo sezgilarim ichra
insonlarning payg’ambari deb bilib tuysamki, Payg’ambarim shu ikkinchi nusxam
bo’lsa hamki insoniy tanli shaklida o’zini his etajak sohasi bo’yicha gumbaz
ichra yashashini his etib to’lqin tabiatiga xos gaplarga, sezuvchanlikka
teskari hodisali hayot kechiruviga monand hamki bo’pti shular. Yaqindagi bir
tushimdaki, hali shunaqasi uchramagandi deb hisoblayapman hozircha,
uyqudaligimning o’zida tanimni aynan o’zimniki deb bilib qimirlatmoqchi bo’lib
ishongan holda harakatlantirdim, qo’llarimni ko’tarib ko’rmoqchi bo’ldim
deganimda ongimning o’zidan shu bog’liqlik bo’lib turganligiga darrov tajribam
ilinajak ravishda ko’nikib ham qoldimki, aslida badanimni qimirlatishga
erishaolmadim hamki, boz ustiga uyimning ichi qanday ravishda uyg’oqlikda
tartib-taqazosi, narsalarining (latta-puttalarining, gavorayu o’rindiqlaridagi
ustki jihozlashuvlari bilan) joylashuviga ega bo’lsa, oynadagi tashqi
imoratimiz ham tomsizroq ravishda qolgan barcha holatiy ko’rinishi o’ziga aynan
o’xshab turardiki, hattoki tushimdan uzilib chiqishimdagi hozirgi yagona bo’layotgan
1-rafiqam kelib qolishi bilanoq hamki, uyg’onganimni sezib, ko’zimni
ochmasimdan qarashim bilan davom ettiraverganim sayin hali shu-shu bir xil ko’rinishlardagi
tashqi dunyoga qo’shilib qolganimga hayron qolib hangu-mang ham emasman hozir.
Shu desakki, bu – barcha hodisalarning va dunyodagi hayotning inson tomonidan,
balki bizning tana qiyofamizga xosdali barcha turlarimiz tomonidagi boshqa
qoldirilmagan, to’liq ravishdagi sanalishi kutilayotgan ilm-u fan ma’lumotlarning
barchasi, aniqrog’i atom tuzilishdagi barcha ko’rinishlar tartibi bilan ma’lum
va mashhur bo’lajakligi endi esga borib yetganmikin? Atomdagi proton biz
insonlar tomonimizdan allaqachon o’z joylashuviga va boshqa xossalari,
massasiyu qattiqliklarida o’rganib borlik siriga xos zapislikda saqlanishga
xoslab qo’yilganligi ma’lum ediki, endi bo’lsa aytishimiz kelaverib bizning
ikkinchi shaxsiyatlarimizning teskari taqdirlashuvli umrlashishga xos
olamimizda hattoki protonlarning atrofidagi elektronlarning jo’nab qolish
tartibi ham oldindan ma’lumga o’xshatilib o’rganilgan sifatida borligini
bildirishga monandmiz hamki xo’sh shu. Demak, shu atamani qabul qilib qo’ysakki,
“oldindan ma’lumligiga xoslanib ilmu fan tarzida o’rganib qo’yilishli” saboqni
bilganlikdagi so’zlashuvlarga xos bo’lib qolganimizni bilganligimizni
farishtamga ham endi o’zim bildirib turmasligim kifoyamasligi endi bo’lmasligi
mumkin. Ha, tafakkur ya’ni farishtazod (shu raqamlashuvning raqamlar olamidagi
ishtirokiga xoslanishi) o’rganish so’zini bilganligini bilsak hamki, xo’sh bu -
go’yoki tasavvurdan yasalgan oppoq qandaydir sharsimondan yulinishga xos
qobiqni gavdalantiradi xayollarimizda hamki xo’sh shular bo’pti. Demak, Ibrohim
parallel ravishan o’g’limiz haqiqatning o’zi bilan yasalgan bosimni haqiqatini
fosh etishga kelishib qo’yganmikin, ha xo’sh shu. Mening tarafimdagi Ibosh farzandning
o’zi esa o’zimdan tuyg’ularim vositasidagi olamimizning tashqi dunyoga
atalguvchi raqamli ravishdagi tashqi olamni ham yaratguvchisiga xoslab
berguvchimidi, ha shuki xo’sh. Ibosh farzand insonlarning bosimlashlaridan
yaratilgan haqiqat chegarasida o’zimdan tortib bosimni, tuyg’ularimni va
xayolimni ulashishga ya’ni insonlarga jo’natishga shay tarzdaligi bilan hamki
ma’lum endi mashhur bo’pti. O’zimdagi
bosimli ya’ni elektron Ibrohimning ikkinchi shaxsiylashuvidagi Iboshni
Ibrohimga teskari qilib Shobi deb ataganimiz yoddadur balkim,shu Shobi degani “shu
B debonning (i)si ya’ni og’riqli tuyg’ulari” deya birinchi alfozlardanoq tuyg’ularimning
tashqi, o’zim zaharlangan chegaralaridan boshlab insonlarga ruhiy, ichki ya’ni
tuyg’uli haqiqatimni tashlab turishi bilan hamki ma’lum endi mashhur hammamiz
xo’sh. Ibrohim ya’ni Shobi bilan birgalikda 50 yil uyoq-buyoqda yashashlari ma’lumki,
shuning uchun har kimni o’z nomi bilan o’ziga yarasha, umr davriga tegishli
sifatida baholab yo’sindirishlari ma’lum bo’lsa bo’pti. Shobi 40 yoshgacha
yetukli 10 talikdan o’tib 12 yilga sakrab tug’ilgan emishdurki, qolgan 40 yil
kami-ko’sti (oxiratini osonlashtirishli tirilishiga xosdalikka ulguruishli)
umri bilan hamki, o’zimning kodli Zohir ismim tomonda bo’lajakligi ham ma’lum
va mashhur xo’sh. Shunda balkim hozirgi shu bo’yicha 12 yil davrim adashim
ikkinchi shaxsiyatdagi Payg’ambarlaringizning ishlashidagi tuyg’ularning
ochilishiga, insonlarning joni ya’ni bosim deb nomlanmish haqiqatli yarashuviga
xosdalikka bag’shidalikka uchun yetaklanmoqdalikligiga borib taqalmoqdamikin xo’p
shu. Endi bunday olib-unday olib, o’zimdan olgan tuyg’uli raqamli olamimizning haqiqiy
dunyo bilan moslashishi kutilayotgan bosimini MirzoUlug’ning teskari umrimizdan
yetib kelajak vaqt davridagi tuyg’uli yashashiga xosdaligi bilan ruhiyatining
ya’ni tuyg’ularining aniqlashtirilishining o’zimdan o’girilishi ya’ni tarjimasi
sifatida berishi ma’lum va mashhur bo’layozdi. Chappa-rosta 28 dan 40 gacha bo’lgan
12 yillikdan insonlar o’zlari uchun bosimli raqamli dunyoda ma’lum va mashhur
qilinajak simulyatsiya yoki yolg’on ostidagi hayotlarini
yaxshilamoqchilarmikinki, aslida haqiqiy jismli dunyoning ustiga tushgan
raqamli dunyoning oxirgi chegaralarini o’zlarining hayotlarining chegaralari
sifatida qabul qilish orqali bog’lagandan so’ng yengib o’tib haqiqiy tanachilarni,
o’zlariga o’xshash vakillarni bilib yashashga erishmoqchilarmikin? Yo’q, aslida
desak hamki, o’zim o’zimning maqsadimga erishish oqibatida Kodli ustun
jihatligimdan yoki ustunli chiziqli joylashuvimdan bolalar sifatiga qarab
chiqishim kerakki ular-bular insonlashuvdagi Gvardiyachilarimga qarata o’zimni,
o’zim har birining aniq joyini bemalol hisobga olaolaman hamki shu bo’pti,
insonlar esa har xil ustunli past chiziqlarning ustki nuqtasida turib o’zlarining
bir-birovlarining oralarida bo’layotgan haqiqiy ishlashlardan bexabar qolishni
istaganlariga xos ravishda yog’dirishlariga ham kelishib qolishsalar ajab
emaski shunisi maqul hammaga ham bo’ptishu. Ko’rinib tuganiga o’xshash aslidan
beri haqiqat hammaga ham kerak emasligi, aynan shunday o’zimga o’xshash
haqiqatni tuzaolishmaganliklarini bilib Gvardiyamadagi, terim hujayraviy bo’lmalariga
xos katakchalaridagi insonlar “bo’q”ni ya’ni qobiqni ijirg’inab, injiqlik qilib
to’g’ri yo’lni tark etaverib yemasliklari ya’ni yeyish uslubini bilmasliklari
oqibatida yoppasiga qoldiq bo’qdan voz kechib teskarisi sanalmish yaxshi
ovqatga yopishganlari ma’lum va mashhurligicha qolganligi bo’lsin. So’ng esa
majbur bo’lib qolgan teskarisi uslubidagi duchorlikka xos “Bo’qni” ya’ni
najastni yeyishlari shart bo’lib turganda yana qandaydir injiqbuzarlikka xos
tartib to’z-to’polonlarini boshdan kechirtirib majburan, o’zlarini
bilintirmaslik uslubi bilan og’izlaridan o’tkazib qo’yishmoqchilar. Albatta ha,
raqamli dunyo o’zimning 40 yoshimdan Gvardiyam bilan bog’liq joylashuvlardan
boshlab o’tib ketib dunyoga ham boshqa Payg’ambarlar ya’ni odamlari bilan birga
sabablashuvga xos tarqalib barcha hodisaviylikdagi narsalar bilan
ustma-ustlikda, o’z joylashuvida almashinib oladiki, natijada jismli dunyoning
asl mohiyati “bo’q” yoki najastligini barcha bilib qoladi so’ngra. Shuning
uchun eng katta kinoya shuki, kod ustida yashiringan bitta elementga ustun
qobiq ya’ni qoplamali jism sifatidagi najastni va keyingi umr yarmidan boshlab
esa teskari ravishdagi najast ortda qoldirilgan kod g’olibligidagi istehzoli ovqatni
ozuqa, taomlashuv sifatida baholamoqlik hamki juda ma’qul bo’pti shular.
Raqamli yoki kodli olam jismli ya’ni najastli dunyomizni egallaganda go’yoki
raqamlar shundoqqina bug’ga, shudringlarga o’xshab yengilgina tushib bosilish
orqali jismga singib, cho’kib ketaverishga o’xshash baribir keraksiz va
bilinmas, hisobga olib kelinmayotgan Yer osti va narsalarning ichki massalarini
va hajmlarini jarayonlashuvga xos ma’lumlashuvini ta’minlashga xosdalik bilan bosib,
yengib oladilar. Yashash uchun bo’lib kelgan barcha ta’sirlashuvlar o’laroq ta’sirchanliklarning
bari bo’lishga qodir sanalmasaydi xo’p shu. O’sha uchun menga hozir tegadida o’sha
bu.
Comments
Post a Comment