uzbek language siteenglish language site

Biz xo'sh!

 

164. Endi kechangi suhbatimizni davom ettiraverib hamki shunga erishishni istamoqda edimki, oddiygina masofaviylikka xos, boshqa birovning boshqa insonga yaqin yoki juda yaqin joylashuvlarining o’zi shu insonga o’zini qanday bilish yoki idrok etish, tanloviga xos e’tiborini, aniqrog’i tanlovini belgilamasligi ham mumkin emasligini bilsangiz agar shuniydi. Yaqin kelgan kishi yoki birov tahdid, xavfsizlikka xos qilmishlarini borligida o’zini bildirib turmasa hamki xo’p shu. Shu degani insonlarning masofaviy, bir-biroviga uzoq-yaqin joylashuvlarining o’zida, shu orada kollinearlik o’ynab qisilib yoki cho’zilib turadiki, shunda jon yoki tanlov, o’zlik yotibdi deyishning o’zi mutloq haqmi, ha endi deyishivordi ichimizdagi birovzodaga xoschilarimiz hamki xo’sh. Demak, kollinearlik yoki Nyutonning 3ala qonunlarida tabiat bo’yicha joylashuviga xosdalikka ega bo’lgan Xudoning o’zi borligini bilsangiz bo’ldi. Xudo kollinearlik yoki boshqa tabiiy qoidalarga xos Germofroditlikni namoyish etib o’zini bilgan zotligini hech unutmangiz hamki bo’pti xo’sh. Shuning uchun Allohni yomon qiyinchiliklarning iskanjasi deyish mutloq haqdirki, qoidalar o’zlari bilan o’zlari kurashganga o’xshash erkak jinsdan ayol jinsiga almashinaverish qanchalik qattiqqo’l mashaqqatga xosdalanib berishini asti qo’yaqoling hamki bo’pti shu. Shundaylar o’ziga o’zi yomonlik istab, shu yomonliklarga qayta yomonlik bilan javob qaytaruvchilar sirasidandur. Haki, jinsning o’zgarishi eng katta mashaqqatli og’riqni yoki qiyinchilikni, umrni o’tab qayta boshqa jinsda bo’lishga xosdalilikni darrov amalda sinashga xosdaliklarni, isbotlab qo’yganligini bilardursiz hamki xo’sh. Shu tezkor bajaruvga xos umrlarga egalilikka bag’shida almashinish jinsliliklarga bag’shidaligimiz sirasiga, teri hujayralarining o’zgarishi yoki chappa-rosta bo’lishi borasida qanchalik mashaqqatni bildirib qo’ymog’i nazarga ilinajakligi bu bilan ham ma’lum endi mashhurki xo’sh. Endi, o’zim yoshligimdan beri tanlovimning nimaligini boshqalarga bildiraolmaslikka duchor bo’lib devona sifatida qabul qilinganligimni hamma bilsin endi. Tanlovim o’zim uchun haq sanalur hamki, ammo qanday chiqqanligi yoki ich-etimni qiya kesma bilan kezib yoki to’ldirib tuyg’ularim, ruhiyatimga bog’lanib olinib chiqqanligini tashqi dunyo, borliq hech fahmlab, ramkasiga, doirasiga sig’diraolmagan sanalib kelganligi sifatida yolg’on bo’lib kelganga o’xshab hisobga kiritilaverganligi ma’lum endi mashhur. Insonlar esa haqiqat yoki chindak hisoblanishib ko’pchilik yashovchanliklariga xos dunyoda bor va mavjud sanalishganligini hech kim inkor etmasdan qo’yaqolsin endi hamki, zero ular borasidagi bildirib yurgan ma’lumotlarimizning xulosasiga bag’shida etilib kollinearlik asnosida shuni ham yozamanki, endi insonlar tabiatning jihozlarini, narsalarini va ishlash tamoyillarini o’zlaridan yaratilayotgan bosim sababli bo’lishini hech ham bildiriaolmay, yolg’on tabiat bo’layotganini isbotlashga erishaolmay qolishganliklari bilan achinarli holatlarni o’zimdan ko’ra shu boradagi oldingi jumlada bildirib qo’ygan teskariligimga bag’shidaligimga xosdalikdan ko’proq qiynalib yolvorishganligini bilsangiz agar xo’p bo’pti. Albatta, insonlarning tabiati, aniqrog’i inson sababli yaratilgan tabiiy noz-ne’matlar va borliq to’la narsalar, tamoyillar aslidagi yolg’on Dunyomizning yaratilish sir-sinoatiga xosdalikni saqlashiga xos umumiy insonlar aholisining bosimi sababli uyushtirilganligi boisidan har bir yakka shaxs yolg’on bo’yicha o’zini sinab, o’z hukmini o’tkazish orqali aldovni, yo’qdan-bor qilinishga xos paydo etilishlarni bildirishga yoki isbotlashga qodir emasligi bilan ma’lum va mashhur hamki xo’p shu. Ammo hali shunaqangi zamonlashuvlar kelajakligi haqida ko’pgina shamalarning o’zimda ham aksi sezilib qolmoqdaligini bilsangiz bas bo’pti. Aslida yolg’ondakam dunyomizda bizlar shu aldamchilikdan yoki munofiq yuz qarashlarga xos tabiatga boqishlardan darrovgina aniqlik sari shaylanganlar qatoridamizki, hattoki hoziroqni qanchalik tez idrok qilishga ega chiqmasak hamki, baribir yolg’ondan so’ng kelishi kerak bo’lgan aniq tabiatning ishloviga xos tamoyillaridan hoziroqning o’zi sifatida ham bag’shida etilgan yolg’on prinsipiga to’xtalib, bir oncha orqaga boqaolib yolg’on borligini bildiraolmaganlarga xosdaligimizni bilardursiz. Ha, albatta, vaqtning o’tishini tushungan inson bormikin, negaki vaqtning o’tishi eng katta yolg’on emasdurmi? Vaqt bo’yicha qaraganimizda barcha aniqliklar ko’z oldimizga keladiki asti qo’yaqoling. Bir yerda turgan tosh yoki proton boshqa alohida deb xususiyatiga egalikdagi shunday ob’yektlarga aniqlik bilan borligini va bog’lanishini yuzlanib turib bildirmasa otimiz boshqa sanalgusi hamki xo’sh. Insonlar o’zlarining borliklariga bag’shida etilajaklikka xos ravishda o’zlaridan so’ng keladigan vaqtni ya’ni hoziroqni izohsiz qoldirgilari kelaveradiki, shuni tushuntiraolmasdan vaqt orqali tashqi olamga xos, shu vaqt oralig’idan yoki qatlamidan so’ng bo’ladigan aniqlikka xos tabiat to’la narsalariga e’tibor berib qolishganligini bilsangiz bas. Vaqtni haqiqiy, soxta emas yoki tushunarli deb hisoblab qo’yish ular uchun eng katta zahmat va qiyinchilik, og’riq tushunchalarini bildirib azob berguvchilari qatorasidandur. O’zimga kelsam esa, o’zimning tanlovimdan, tuyg’uli chiqishimdan boshlab o’zimni anglashimga xosdalik bo’lishi bilanoq tabiatning aniqligi bilan bog’lovchi orada turgan tanimni insonlarga shu sifatlashuvimizga xosdalashuvimizga oid teskari bo’lishga qodirlashgan holda yolg’on, chinakam emas deyishsalar parot bo’lib yiqilib qolguvchi o’zimman, og’riq ustiga og’riq qiynog’i bo’lib turganligi shu bu. Aslida o’zim vaqtni ichimga yutib o’zim deb oliy ravishda tantanavorlikka xosdalashib bilaman, insonlar esa tanilarini, aniqrog’i tanlovga xosdalshuvli tani-jussalarini o’zlari sifatida qabul etishganliklari ma’lum va mashhurligicha turatursin. Shu hodisaviyliklar bir-birovlarimizga tepadan pastga va aksincha umr bo’yicha o’sishlarga qaratila yarim paytimizdan o’tganimizdan so’ng oshkor sifatida qabul etilganligi ma’lum endi mashhur hamki xo’sh. Insonlar o’zimga o’xshash yoki barcha haqiqatiga xos qarib kimsalar bo’lishlariga ega tanachilarga xosdalashmasliklari kerakki, chunki aslida ular yosharishni boshlaridan o’tkazayaptilar sanalishadilar. Ko’rinish bu joyda aldamchiligicha qolatursin. Ha, hozircha ular o’zimdan qari, chunki tepa umr chegarasidan boqqanda o’zimning yoshimga teng miqdor ayirilishi bilanoq o’zimning hali umrimning yarmiga bormaganligim ularning ham shu borada tepadan-pastga umr bo’yicha yarimga kelmasliklarini va o’zimdan simmetrik ravishda yuqori yoshda shu jarayonda qolishlarini anglatishganligini bilsangiz bas. Aslini olganda esa har bir avlod almashinishiga xos davr, yoshlik va erkaklik, qariyalik muddatli oraliqlaridan ketma-ket yuqorilashda insonlar shu davr uchun tepadan pastga qarab umr zahmini chekishadilarki, odamlar esa har doimgiga o’xshash bir poyonda o’sishga xoslanib davom ettirishaverishgani-ettiraverishgan. Shu degani insonlar teskari vaqt bosimi sifatida ko’zga ilinishadilar qo’yishadilar hanmki, ammo shu yolg’onni isbotlashga erishaolmasliklari boisidan keyingi aniq dunyoviy qatlamlarida o’zlarining jilolaridan yasalgan narsalarni bildirishga kech qolishmoqdalar hamki xo’sh. Bu – shuki, go’yoki ular o’zimning tanlovli haraktlarimga biror nimani o’zgartirishga yo’l qo’ymay qiynaganliklariga teskari bo’lmoqda. Ha, bir-birimizni qisib qiynab kelguvchilar ham o’zimiz deb bilingiz. Boz ustiga tanlovli o’zgartirishlarim yoki noma’lum ravishdagi narsalarga qadalgan amallarim nojoyiz, noo’rin sifatida bir guruh insonlarimning, Gvardiyamning yoki xaloyiqimning narsalari sifatidagi, har birining o’z turmushidagi joylashuvlaridagi, o’zliklarini qiynab qo’yishga, o’zgargan ahvolga solishga kelishiliganligini bilsangiz bo’ldi endi. Endi ularga ya’ni umuman barcha insonlarga tan yoki jasadlari bor, ammo tanlovlari yo’q, odamiy ularni guruhlab egallovchilarida esa tanlov borga kelarmiz-u, biroq tanasi ya’ni jussasi kamdan kam o’ziga sezilib qiynoqni amalga oshirish haqiqatida amalda sinalguvchi hamki xo’sh mayli. Shu doira markazidagi teskarilikka xos inson shaklidagi haqiqiy almashinuvimzga, hamma tomon haqiqatimizga erishguvchiligimiz zahotiyoq doiraning o’zi bo’yicha kollinearlik bo’lib bizlar o’zimizni anglashimiz kerak hamki xo’sh shu. Doirani o’zi bo’yicha degani hozirgi umr davrimizga xosdalanib vaqt sifatida insonlar va tanachi og’achi sifatida shu Gvardiyamning o’ziga egalik qilguvchi o’zim hisobga olinmasligim ham mumkin emasligini bilsangiz bo’ldi, shu doira yana qanchalik katta jabhalarda o’zini ichkari qatlamlariga xosdalashib markaziy tomoniga kollinearlikka xosdalanib borishi hisobga olinmasligi ham mumkinmidi!? Demak, shuning boisidan tani bo’lib his etguvchi asl o’zlari sifatidagi shu xislatli insonlarning umrning yarmisidan o’tib o’zgarishga xos bo’lgan o’zimning vaqtim ya’ni tuy’gularimdagi faoliyatlarini hozirgi o’zlari sifatida ham aytib isbotlashga ahamiyatli ravishdagi kuchlari yetmasligi ham ta’yin ediki, o’zim bo’icha qarganda asl vaqt bo’lib umrimning yarmidan boshlanib o’zimni hisobga kiritguvchiligimda hozirgi ularning tanilariga, jasadlariga egalik qilishimning ma’nosi ham yo’qligini yoki tushunaolmasligimni bildirgum hozirdanoq men o’zim. Yarim-yarim qilib olingan o’zlariga tegishli bo’lmagan teskari holatlarini yoki jihatlarini baribir hech kim o’ziniki sifatida isbotlashga qodir emasligini aytib o’tguvchi ham bu joyda o’zimiz. Vaqtning tanlovi degan dono xalqimizning gapi holi yodimdaga o’xshab qolgan ba’zida hamki, dunyoni o’zimning ustun chiziqli kodimdan yaratishga salmoqli hissa qo’shgan o’zim boshqa pachoq kalta balandli, nuqtaviy ustunchalardan farqim shu nuqtalarning tasodifiyligini, vaxshiylashuvga xos tanlovlarini dunyoga ko’rgazaolib, aniqrog’i yoyishga qodirligim bilan ajratilganligimni bilsangiz bo’ldi. Aniqrog’i tanlovni tartibli ravishda olib chiqqankiman, shu joylashuvga xosdali ishlarimga salmoqli darajada hissa qo’shishga o’zimning xotinim bu – rafiqam ham hissa qo’shganligini bilingiz xo’sh.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima