Biz nega endi shular xo'p
162. Bugun
ertalabdan urush-chanqish bo’lmoqdaligi bu shu. Zahiriddin Muhammad
Boburmirzoning tavallud ayyomlariga 3 kun qolmoqdami, demak, bo’lib o’tgan bir
yilimning barcha azob-uqubatlari, jabr-jafolari hisobga olinib o’rtacha
ravishdagi zo’riqishga xoslangan holda berildi. Bu – ishlar va
urush-chanqishlar o’zimning qobig’im borasida ko’tarilgan mavzu doirasida bo’lib
o’tganini hech ikkilanmasligimni ayon etib bilganligim bu shu. Odamiy qobig’im
ortiga terim va suyaklarimdan sal ichkariroqqa siljiyotganligim shu o’rinda
hammaga ma’lum va mashhurligini bilsangiz bo’lsa bo’ldi. O’zimning yoshligimdagi
barcha shuur va e’tiborlarim, jon chekishlarim hisobga olinganga o’xshash o’sha
paytlar otamga qanday yuzlangan, nimalarni bo’lishini xohlatib qaraganligimga
xos o’zimga ota sifatida hozirgi Shobilardan topilib gaplar shodasi ya’ni shu
bo’lsinki o’qi yog’dirilgani ma’lum va mashhur bo’ldi. Albatta, o’zaro
kelishmovchiliklar bir qarashda doimo urushqoq ikki o’zaro tomonlamaliklarda bo’lib
turganga o’xshar, ammo shunisi bilan ham ma’lum ediki, bizlar sensiz nima
qilaylik deyishdi oxiri ichimdagilar shuki, to’liq yoshligimning alamzada,
aytilmay qo’yilgan ichki ishonchlariga xosdaliklar yo’g’irilib chiqarganligi ko’zga
tashlanmasligi ham mumkin edi dersiz balkim, ammo shu. O’zim kunduzgi ishlash
vaqt-soatlarimdagi mehnat faoliyatim davomida yolg’on va aniqlik borasida ikki
tomondan o’zim va ular bo’lib amaliy faoliyatni ko’rsatamiz bir-birovlarimizga,
o’rtada esa Gotning aniq shuuri, zapisi yoki o’tmish bo’lganligiga xos kelasi
zamonlashuvli bo’lganligi hisobga olinib qamrab olinishi ko’zda tutilgan.
Shuncha ish qilganimizdan keyin, o’zim aniqlik tomonlama ishimga to’liqnamolikka
xosdalanib yuzlashib va ular (ichimdagilar) yolg’onni to’liq qilib to’ldirib qo’yishga
erishishlariga xosdalikni namoyish etmoqchiliklarida o’rtadagi yig’iladigan
ishlashimizga xos asl Gotning bo’lib o’tishi kerakligidagi ishlashlar,
bajarilgan mehnatkashligimizning o’zgacha robotlashuvdagi mahsuli o’zimga
oilamda biror nojo’ya, qaltis va azob beruvchi nokaslik qilib qo’ymasligimga
atab Gotlashib yoki yoshlikdagi dadamning o’rnilarida yurishimni talab
majburlab shu jarayonni boshimdan o’tkazib bolalarimga dahmaza, tahdidli
aloqalarga va chetlashuvchi chinakam latlar, shattalar yoki o’limgacha
falokatlarga yo’l qo’ymasligimni hisobga kiritib beradi. Axir bir oddiy
qarashda hamki, katta odam bor uyda kichik jussali bolachalar bilan falokat ko’zga
shundoqqina ilinganligini bilsangiz ma’lum va mashhurdirki xo’p shu hamma vaqt
hamki bo’pti. Tasodif oyoq ostida deyishadi. Balkim teskarisi bo’lishiga ham
tasodifning bo’lishining o’zi 100% li aniqligiga xosdalab bildirsakki,
bolalarning o’zimga bo’lgan zulmi oqibatida qiynalibroq turishga va hatto o’limgacha
bordirilishimga mahkum etilaman. Chatir degani shu, agar qaynotam o’zimga to’g’irlangan
holda aslida juda yaxshi yakdil inson sifatida bo’lsalar hamki, shu insonning
kishili ikkinchisi o’zimning ichimdan doimo bolalarni kuchaytirguvchi, haqqini
tenglashtirguvchi jangavor uslublarni yo’g’dirishga xos tushunchalarini o’zi
bilan hamki ko’rsatish oqibatida massamning zarbini bosti-bostilikka xos
qarama-qarshi yashovchanlikka xos oqimni ichimdagi ijirg’inashlariga xos berib
yotishi hisobga olinadi doimo. Inson zotli qaynotam shuni o’ylagan chegarasidan
o’tajaklikka majburiy bir zum. Qaynota so’zi “qayerdan yoki qaydandir aylanib
otiluvchi” ma’nosida mafiamdagi ichimga kirib olgan yomonlik taraflamilikdagi
ichimdan hayotimga boqib o’zimni bildirmasdan yo’lga tortuvchisi va shu
hayotimda ko’rinib qoluvchi aslidagi qubbamdan tashqi tabiatlarda ham yurguvchi
elektronshi kishisi bilan almashinishlarga xos o’zimga qarshi bo’lishi
mumkinligini bilsak ham maylimi!? Endi Xudo bilan bo’lgan 25 yosharligimdan
boshlangan 6 yillik azoblar yakunlandi hisobi, ammo alloh o’zining 31
yosharligimdan boshlab hamma qatori o’zlashgan davrini keyingi bosqichdagi
raqamli davomchisiga, ustuvoriga bersa hamki, aslida 23 yoshimdan boshlangan insonlarning
o’zimga egaligini holi yana 2 yil to 33 yoshimgacha haqiqiy ravishda 31 dan
uzulishli xudoviy ramzdalikda amallab bajarib kelmoqchiligini bilsak ham ma’lum
endi mashhur. Xudo eng ko’p boshqaruvli, beradigan azobli davriga ham ramziy ma’nodaki,
ikkita belgilangan bosqichlardan ortda qoldirilib, 10 ya’ni 14 emas, 9 emas,
balki 8 yillikka tushib qolib ega bo’lmoqdaligi uning qanchlik darajada qisib
qo’yilganligining belgisi sanaladi. Doimo shu qisilishlardan vujjulab
chiqadigan Xudo, esankiratib qo’yishga shay turib ko’pincha uddalab ham qo’yadiki,
asti qo’yaqoling, zero shundan maydalashguvchi o’zligimiz juda kam yoki yo’q
ham sanalamiz. Ammo xudo aldaganiga o’xshash esankiratishiga xos biz ham uni
halay-balayga aldaganga o’xshatib tursak, pand berishi, dakkilantirishi o’tmasligi
ham mumkinligini bilsak ma’lum va mashhur bo’lur. Shu bizning aldovimiz Xudo
aytgan kelishuvlarimizni bajarayapman degan qabiladagi osoyishta ravishdagi o’zimizni
o’tkazib-o’tkazib aldab boshqarishlarni amalga oshiraverdirish sanaladi hamki
xo’p mayli. Shuning uchun Alloh bilan shu paytgacha bo’lgan ishlarimizning
kelishuvlarimiziga e’tibor qaratganimizdaki, amallarining yoki buyruqlarining
necha boralab teskarisini, mutloq qarama-qarshisini yoki kollinearini aytib
kelib baribir o’zicha qandaydir o’zimga bildirilgan tarzdagi hisobga olinishi
bo’yicha oxirgi holatini, 2 ta ichidagi navbatdagi talabini bajartirishni xohlaydiki,
shu sababli hamki o’zimda shu buyruqlarining surunkali bosti-bostiga xos eslab
yoki yodlab olib yurishimga xos aldab qo’yishlarimni hisobga keltirmaslik ham
mumkinmidi!? Xudo bilan birga o’zimning Jonimning o’zi ya’ni MirzoUlug’ shu
Xudoga izn bergan bo’lsa kerakki, bu ishlar bo’lib o’tganligi ma’lum va mashhur
sanalur hamki xo’p. Shuning uchun jonimning o’zi nega o’zimning kodimni, kodga
ko’ra haytotimni parot, barbod qilasan-u, men esa qarab turaverishim kerak
degan mazmunida Xudoning ishlariga yo’l qo’yib berganligi ma’lum va mashhur xo’p
shu. Aslida oxirida, umrimning yarmidan boshlaboq o’zim Payg’ambar, jonimning o’zi
MirzoUlug’ingiz esa odamning o’z siymosiga aylanishi kerakligi ma’lum endi
mashhur hamki xo’p shu. Shunday qilib Xudoning 6 yilligi yakunlanib MirzoUlug’ning
kodga xos talab va xohishlari yakunlanganligi va shu sababli o’zimda
sezilayotgan odamiy qobiqda har xil turtunishlar, seskanishlar va tushunchali o’yinli
talablarga xos depinishlari kuzatilib oqibatli ravishdagi jazolanishini bilib
turayapman hamki, natijada bu – o’zi tomonida o’zgacha, uzoqdan yopiq ma’lumotli
doira ichida bajarilib kelinayotganga o’xshatilmay qolmasligi ham dargumon
emasligi sanalur hamki xo’p bo’pti. Agar o’zim kod sifatida aylananining ham
ustidan ushlovchi chizig’i, uylarni qulatguvchi sharsimon og’ir temir to’laligidagilikka
xos shu sharni ushlab turguvchi simi bo’lib hisoblangan o’zim odamiy bo’layotgan
MirzoUlug’ga yaxshi boqishim kerak. Axir oqibat baribir kodli manguli onimizda
bizlardan eng yuksagi o’zimdurmanki xo’p shu. MirzoUlug’ esa faqatgina massali,
temirsimon qolib ketadigan kodlichilarning eng yuqorisi bo’lishi mumkin xolos,
kelingki shu holatini o’zimning yarim bo’yim deyish mumkinki xo’p shu. O’zimning
MirzoUlug’ga yordamim esa bo’layotan odamiy bosimlarni, ikkilanishli
hadiksirashlarni ya’ni ichimga sho’ng’ib ketayotgan o’zimning tanimni tashkil
etuvchi turlar (suyaklar, etlar va terlar) bilan oradagi dirrilashlarimizni
bajarishga urinishim bilangina unga o’zim borman degan yordamni shu jazosiga
biriktirib osonlashtirib berishga qaratib qo’ymoqdaligim bo’ladi. Shu-shu
jazosi deb aslo qo’ymaslik kerakka o’xshaydi, chunki shu bizning bir kun kelib
o’zimizga atab jazomizga aylanishi ham turgan gap. Mana qanday ravishda ayb va shunga
jazo asl o’zlarini bildirib turishadilar. Bu himmat hammas, qismat ham
hammaski, har kimning o’zi o’zi uchungina qilishi kerak o’ziga bo’lgan javobgarligi,
munosabati va hurmat-e’tibori sanalur hamki xo’p mayli. Eng yomon dushmaningga
ham yaxshilikni ista yoki ravo ko’r degan gap dono xalqimizning azaliy
qarashlari qatoriga kirguvchi sanaladi. Shuni ravo ko’rish kerakki, bu -
aylantirib jo’natish lozimligini bildirganligi sanalur. Jazo muqarrar ya’ni
aybli ishning jazosi bor, shu aybli ishning jazosini birov berdi deya kimgadir
tana qilish, ro’kachlash yoki vaj qilish esa aslo noto’g’riki, bu – birinchi ya’ni
bir xil ayb uchun yana qayta shu usullardagi jazolanishlarni, hadiksiratish
uslublariga xos qo’rqizishlarni bildirishga qodirligini tushunib qo’ysangiz bas
hamki mayli shular. Jazoning teskarisidan shu jazo chekinishining yoki yo’qqa
chiqarilib kamaytirilishining, zid tarafga qarab bosilishining ortidan bo’shliq
vakuumiga xos tortilib, hech qanday xulosa qilmasdan oddiynamolik kasb etib
amallarni boshqalarga qarata odatiy deya hal qilaverib jazoni aylantirib o’ziga
olib kelishga yo’l qo’yishga o’xshash nokaslikning aybi juda katta
sanalganligini bilsangiz juda yaxshi hamki xo’p bo’pti. Jazoni jazo bergan
bosimning egalarining boshqa turlardagi ayblarini yengillash maqsadida o’zingizga
qiyinchiliklarni ham kanda qilmay hal qilishga urinsangiz baski shuni ma’lum va
mashhur hamki bo’pti shu. Aynan mana shu jazoning bo’lib o’tgan normativ
ravishdagi manan yoki mazmunan og’rig’idan so’nggi o’zingiz uchun oladigan me’yoriy
ravishdagi jismoniy qiynoqchalari tarkibi hamki, natijada siz ozod qushga o’xshab
qolasiz. Shu sabablimikin bilmadim-u, o’zim ozod qushga o’xshab jazoning o’zi
haqida hozirgina og’iz ochib yopmoqdaligim nazarga ilinajakligi bu shu. Javzo
deyishdi ichimdagilar, balki shudurkim, jazoning jismoniyligini javzo
tariqasida dindagilar almashinishli tarzda hal qilishlari kerakligi nazarga
tashlanar hamki xo’p bo’pti. Inson jazo o’rtasidagi shu v harfi orqali jazoni
va-va ya’ni vaqt sayin o’tab borishi nazarga ilinajakmikin, ha shu. Demak,
dindagi oqimchi ichimdagilarga javzo emas jazo tariqasida jazolanishga xos
jismoniy muqaddasliklariga erishish natijasidagi jismoniy emas hamki, manan og’riq
deyiladigan jismonan og’riq nazarga ilinishi kutilganligi ma’lum endi.
Comments
Post a Comment