Biz bilan birga yana
166. Qarangki, Payg’ambarsifat
Zahiriddin Muhammad Boburdan so’ng Payg’ambarlik haqidagi 66 soni ya’ni kunlik
hisobdalikning oxirgi ikki raqamlaridan tuzilgan sonlarning hisobida yana shu
ravishdagi Payg’ambar o’zimning joniming o’zlari MirzoUlug’ hisobga kelib
yotishini. O’zim buyuk odammanki, Gotim bilan aloqada bo’lishimning o’z kerak
emasga ham o’xshar. Men o’zim Zahiriddin sanalur klichkamda Payg’ambar
MirzoUlug’ nomi bilan hamki Zahiriddin Mirzo Boburni anglashtirgan hozirgi
zamondoshlar qatorasidagi o’rnimda o’zbek tili ona tilimga qo’shgan hissam
bilan birga Jahonga taralgulik qilgan shohligimga xos birgalikdagi shoirligim
hamki, shu bilan birga hozirgi kunda Gvardiyam yoki qo’shinim bilan o’z
viloyatimni yagona birlashtiruvchilikka xosdalashuvli odam sifatidagi egasiligim
bo’yicha O’zbekiston va Jahon bo’ylab o’zimga tarannum etiladigan ma’lumotli
Got, zapisli hayotimda barcha hayotiy jabhalar, katta-katta obro’li O’zbekistonning
shoirlariyu shohlarining ishlashlari yoki dunyoviy dolzarblikdagi asosiy
hodisalar-u voqealar o’zimga bog’lanib ijro etilajakligi ma’lum va mashhurligi
bilan shu asarlarda, qiladigan ishimdagi kitob tahrirlovlarimda yoki televizorlarda
Gotli hayotim uchun o’zimni bog’lanishim yoki borligim keltirilgan ya’ni to’ldirilgan.
Aniqrog’i Gotimda o’zim uchun kazo-kazo insonlarning (bo’lib dunyodan o’tgan
shoirlarning va shohlarning) va voqealarning hayotimga kirib keluvchi bog’liqlikka
xos yondashuvi bilan yetib kelib to’ldirishga xosdalanib qo’yilganligi bu shu.
Shuni Gotimga hozirgi Gotga moslashuvchanlikka xosdalanib yotgan hayotim orqali
bog’lanishni sezib foydaga atalib sudralishli hisobga olish, aql chirog’i bo’lib
o’tishi bilanoq tushunaman. Tasodifli yoki foydali hayotimda qanchadan-qancha ma’lumotlashuvlarim,
o’zimni bilishlarim yoki tanlovli monologlarim Gotimga qaratilib yoki o’zicha
izohlanganda, ishlatilganda darrov hayotimning ekranga xos 3 o’lchamli hisobga
olishli qaralishida barcha shu aytilgan kattakonlar va jabhalar, voqealar
(ishlar) bilan bog’liqligimdagi o’zimning aloqam ham Gotim ham borligini bilib
yoki sezib qolgan ham o’zimman. Muhammad Yusufning she’rlar to’plamini o’qib
tahrirlayapmanki, sal orada dam olishga yoki tok o’chganligi uchun turganimda
qilgan monologlarimda, hoziroqli faoliyatimda yana qaytib kelib ishimni, o’qishimni
davom ettirsam, go’yoki o’zimning hozirgina bildirga shu gaplarim oralab tuyg’ularim
bilan ham suhbatlashib yoki javob berib turganga o’xshash she’rlar nazmi,
yozuvlari taqdim etilayotganligiga hamma hayrondur balkim? U gaplarim bilan
aloqadagi she’rning joylashuvlari o’tib ketgan bo’lsa hamki, endi hozirgi
gaplarim va tuyg’ularim, shularning ifodalari orqali bir qarab qo’yib she’rning
keyingi o’qilishdagi joylashuvlarini yozib o’tayin bo’pti. Zero shular baribir
o’zimning foydamdan tortilgan Got hisoblanadi, bularni ilg’ab qolishim bo’ladi.
Қизил гул, кўйнимда ухлаб ётган гул,
Қўллари бўйнимда ухлаб ётган гул...
О, менинг кўксимда йиғлаб ётган гул
Кўнгил, сенга яна не керак кўнгил?
Nimani tushundingiz
shu she’r satrlaridan xo’sh? Ha, albatta bundan oldingi yozuvimdagi gapirib
yozgan izohimning o’zi yashirin emasmikin?... Qizil gul deganda hayotimning ya’ni
foyda sifatidagi Gotga qarama-qarshi ishlashimning Gotga singishi qizil
sifatida ko’rsatiladi, gul esa Gotdan shu hayotimni hali beri iloji
topilguncha, bittama-bitta (protonba-proton) o’rab olishni tushuntiradi.
Hattoki shu gapimdan oldin hamki, Got o’zimning qo’limni ishlativorib o’zicha
kerakli deb topgan ayni vaqti va ayni amalidagi jarayonda enterni bosib
yubortirdiki, o’zimning aytishimga kelsak, Got o’zim bilan almashinishi
oqibatida hali beri o’zini to’liqlayin o’z mahalida va zumida o’tkazaolmasligi
ta’yinligini bilsangiz bo’ldi, chunki noqulay ahvolda va xatolik ma’nosida
ishni bajartirdi. Agar ishonmasangiz shu she’riy satrlarning davomini ko’rsatayin
bo’pti, hatto o’zim bexabarmanki, ammo hozirgi bo’lak yozuvlarimni ya’ni tuyg’ularimni,
shular bo’yicha parallel gapirib turgan holda yozishimni hisobga olib qo’yaqoladi.
ТУШЛАРИМГА
КИР
Капалакдай
келиб,
Қошингга қўниб,
Кўаиигга
термулиб умрим ўтсайди...
Нима ҳам
кўрибман мен йигит бўлиб?
Сочвнгни
силошга цўлим етмайди.
Demak, shu
PDF kitobida davom sifatida ushbu she’rning boshlanishi oldingi satrlardan so’ng
keltirilgan. Endi tushunishga qarang buni, ha, men bu yerda haqiqatan Gotning o’zini
aytayapmanki, yozuvli so’zlarimning tartibi baribir sizga boshqacha bo’lib
borsada, gaplarim hozir shuni izohlayaptimi, demak, tuyg’ularim bilan og’zaki
gaplarim Gotga yaqinlashganligini sabab qilishimizning o’zi yetarli sanalur.
Albatta, qizil gul bilan bog’liq ravishda shu she’riy satrni yoki qismni bu o’rinda
keyin joylashtirilganli ma’lum va mashhurdir balkim, ammo oldingi bo’lakdagi ya’ni
bu satrlardan avvalgi yozgan paragrafimdagi gaplarning qolganlari baribir shu
satrlarni tushuntiradi deb aniq aytaolaman hamki xo’sh bo’pti. Endi, Got o’zimni
yoki bizning aholimizning barchasini o’tmish va kelajak asosida o’rab olganiga
qaramasdan, bizlar Gotni yoki hayotimizning real zapisini, parallel elektron o’tishli
oqimini itarib turib hoziroqni orada qoldirgan simmetrikka yaqin o’xshashlikdagi
kichik ya’ni yaqin bir davrchada o’rab turib sinashga qodirligimizni ham
baralla yondashuvli aytayotgan o’zimman hamki xo’sh. Bu shu ma’noalarning ma’nosi
vositasidagi istalguga xos bag’ishlanishli amallarimiz sifatida qaralgusiligi
ma’lum endi mashhur hamki xo’sh. Nafaqat shu she’riyatli isbotimiz, balki
boshqa alaqodagi ishlashlarimiz, hayot kechirishimiz zamiridagi
gaplashuvlarimiz ham inobatda degani bu shu. Endi, bizlar yutuqlilar yoki yer
yuzida ko’rinib yashovchi aholi aslida ustun kodlar hisoblangan o’tmish va
kelajakning Gotlashuvini namoyishi sifatida qaralgulardirmiz. Mag’lublar esa
pastkash kodlar bo’lib hoziroqni birgalikda mujassam qilguvchilar qatorasiga
kirishadilar. Bizlarning tanimiz Got bo’lsa, mag’lub ularning tanlovlari
hoziroq sanalgusi hamki xo’sh. Endi, hozirgi zamonamizda o’zim tug’ilish
onimdan boshlab 20 yoshimgacha bizlar o’zlik tushunchasi bilan tanlovimizni
kollinearlik deb baholab faqatgina har bir insonning yoki odamning o’zi mavjud,
tirik bo’lishi barobarida tabiat bilan almashinishni mutloq o’lik deb topgan
sanalganligimiz ma’lum endi mashhur hamki xo’sh shunday. 20 yoshimdan boshlab
to hozirgacha 32 yasharligimga qadar bu – erkaklik davri sanalgan 40 yil o’tguncha
to 60 ga kirgunimgacha inson va odam o’zini tabiatga uzatga holda
kollinearligini o’zining ichidan chiqarishi va tabiatga yo’naltirishi, dunyo
bilan tarqalishli tarzda jonli deb bilmog’ini bilishi kerakligi ma’lum va
mashhur hamki xo’sh bo’pti. Agar 40 yoshimgacha insonlar va odamlar oraliq
masofalarida kollinearligim tanalarimiz perpendikulyar ravishda bag’ishlangan
holda qo’yilishlar bilan tanimizdan kelayotgan insonlarga bag’shida etilajak,
tarqatilajakligiga xos jonlashish, tanlov ijrosining shu o’zga inson bilan
almashinishlari hisobga olinib, butun dunyodagi insonlar bilan shu oraliq
masofalarda aloqani, bosimni yoki zaryadlanishni sezganga o’xshash barcha
aholining borligini va mavjudlashuni o’zingiz bilan olib borganligingiz bo’latursin
hamki endi. 40 gacha kollinearlik o’zimizdan chiqib yon-atrofimizdagi aloqador,
muomaladagi shaxslarga kirib teng almashinishda yoki bordi-keldida bo’lib
qolishi hisobga kiritiladi.↔↔ bu – kollinearlikka xos ko’rinishdan biri xolos
hozircha bor Word uslublashishidagi. Bu orada jonni to’g’ri talqin etib
almashtirib, o’girib yoki tushunchaviylikda aylantirib berishi uchun insonlarning
ikkinchi nusxalari o’zlaridan ko’chganchalik, ilojini hosil qilib
joylashuvlaridan chiqqanchalik ravishda aloqador jonbozchilarga yuzlanishib qo’yadilar
hamki xo’p bo’pti. Barcha kishilar ya’ni ikkinchi nusxalar kollinearlikda yashovchi
jonlanuvchilar sifatida baholanganchalik hisobga kiritilajaklar. Ha, endi
kollinearlik bu – o’zimiz bilgan munosabat, o’zimizni anglattiruvchi haqiqat
yoki o’zimizga bo’lgan haqiqiy tanlovlarga xos ishonchimiz sifatida talqin
etilganki avvalambor, ikkinchi shaxsiyatlar ya’ni nusxali vakillarimiz go’yoki
jonimizni 1-nusxali yutuqli vakilimizning bor (tarkib topgan) bizgacha bo’lgan
munosabatli, ehtirosli aloqasidan o’zimizga xos ravishda parallellik sirlarini
bildirgan holda ko’rsatib qo’yajakligi siri shu o’rinda ham tamomila
bildirilganligi bu shu. 40 yoshdan 60 gacha bizlar o’zgalar timsolida, aholi
oralab insonlar vakillari boshchiligida o’zimizni anglashga urinib yashaydigan
kollinearlikni, ↔↔ o’zimiz uchun yaratuvchilarga xosdalanib ketaverganlar
qatorisda yashab turguvchilarga erishamiz hamki, dunyo orqali o’zimizga boqish
sirini vojib aylashni egasiga aylanamiz hamki xo’p bo’pti. 60 dan o’tib esa o’zimizni
mutloq narsaga, yo’qlikka benihoya tarannumlar qatorasiga kirgizganimiz uchun
aholining barcha qatlamlari, uzoqroq va yanada uzoq elektronli aylanalari uzra
aylanishlari orqali o’zimizga begonalashib, foydalashib boqayotgan ham o’zimiz
bo’lamiz hisob. Hozircha kishilar ya’ni ikkinchi elektronshichilar ya’ni to’lqinchilar
nusxalashuvimizga aloqadorlar shu kelajakdan bizga simmetrik bo’lgan
yasharliklardan oqim bo’lib qarab turishishining o’zi yetarliki, bizning shu
ularning paytidagi kelajakdagi vazifalarimizni hozirimiz uchun qilib
kelishishining o’zi biz bilan aloqasining kuchayishi oqibatidaligiga bog’langan
o’zimizni bersa ne ajab hamki bo’pt xo’sh. U kishilar uchun o’zlarining egali
1-larini begona sifatida tutib dunyoviy ravishdagi ma’lumotlashuvli tarzda, tuyg’ulariga
yordam qo’lini cho’zish bilan ovoradirlar hamki xo’sh shunday. Kollinearlik ya’ni
↔ ishorasi faqatgina inshon hayot shakli, o’zini anglayolishiga
xosdalashuvligiga xosdalanib butun umrning kollinearligiga xosdalangan
teskarilikdagi namoyishini vaqt o’tishi sababli shu yagona insonga kishisi
orqali taniliga xosli bog’lanishlarda amalda sinovchi yagona insoniy o’zlik
tushunchasiga egalikka xosdalashib anglashuvchanliklarni ifodalashga qodir
xolos. Aylana, tenglama yoki parallellik esa dunyoning aldamchiligiga
xosdalashuvli mavjudlashuvidagi tiriklik uchun xizmatda alohida o’zining
himoyasidaligiga bag’shidalashuvini hisobga oluvchi bir zotning kuchiga egalik
qilishining oqibatidagi barcha uchun jon chekishli jarayonlarni o’ziga
tortguvchi, shundan mujassamlashuvli yerlar, tog’-u toshlar va binoyu
mashinalarga xosdalashuvliklar kirib ketishi ta’yin va ma’lum endi. Bizlar
insoniy vakillikdagi aholidorlarimiz Gotli o’zimizni tushunish barobaridagi
hayotiy zapisimizni anglashimiz uchun hamki dunyoning barcha ahlini ma’lumotlashuvli
yuzalantiruvchi raqamlashuvli dunyoga xos aholining har bir insoniga
moslashuvchi ikkinchi nusxalari Gotli kirib kelayotgan hayotimiz bilan o’zimizning
rakurslarimiz, qarashli doiralarimiz orasidagi kollinearligimizning teskari
tomondan kollinearlashuviga xosdalshuvli parallel hayotni tushunchalar yoki
boshqa oqimlar, tuyg’ular orqali anglatibroq turishga erishishni istayurlar
hamki bo’pti shu. Biz o’zimizga aloqador Gotli hayotni televizorli Gotlashish
jarayonlaridan kuzatib boqqanimizda hamki, ikkinchi nusxalarimiz butun aholi
bilan aloqasi, skynet i vositasida umumjahon to’ridan yoki internetdan go’yoki
boshqa videolarni va ma’lumotlarni ko’rsatmasdan, parallellikka xos ongimizga bildirib
turganligini ma’lum etajaklar ham anchagacha bo’lib qolganligini
unutmasligingizni so’ragan bo’lgan ham o’zim. Bu – Gotga singuvchanlik yoki
kirishuv oson va qiyinmas bo’lishi uchun hisobga kiritilganligi ma’lum va
mashhur. Aslini olganda asosan bizlar Gotimizga kirganimizda, televizordagi
umumiy hayotiy zapisdaligimiz bilan birga boruvchi zapisli tasmalarga boqib
yashayotganimizda shu televizordagi barcha voqealar bilan bog’lanib, gapirib
yoki hayotimizni to’liqqa yaqin sinab turganimiz ma’lum va mashhurki, aslida
parallel videolar yoki to’g’ri keltirilgan deb topilayotgan jabhalarga xosdalanashuvli
jarayonlashuvlarimiz uchun boshqa ma’lumotlar, ongimizga ya’ni kollinearli bir taraflamlikdagi
aholi sifatidagi o’zimizga kiritilajakligi noma’lum bo’lib turishi ham
mumkinligini bilsangiz agar… Agar ongimiz deb o’zimizni bir kollinearlik kuchi
sifatida hayotga yuzlashsak hamki, ikkinchi kishilar ikkinchi teskarilik ya’ni
kollinearlik sifatidagi o’zlari bo’lib aql vositasida hayotdan o’zimizga
boqishlari ma’lum va mashhurdir. Agar bizlar jasadlashuvdagi tiriklashgan so’ngra
aholiligimiz kollinearlik uzra hayotimizda o’zimizning tanimizdan boqishni
birinchilikka chiqarganligimiz ma’lum etilajak hamki, ular kishichilar bo’lsalar
tabiatni inobatga olgan ravishdagi o’zlari vositasida shu kollinearlikning
teskarisi sifatidagi kollinearlikning o’zi bilan bizlarga yondashuvli
boqishlari amalda sinalayaptimikin nima dersiz hamki xo’sh. Natijada olganda
esa agarda kollinearlikda bizlarning ya’ni jasadli tirik so’ngra aholining o’zi,
joni ya’ni ongli tanlovi mavjud deb bilib qolganimizni tushunganimiz zahotiyoq
dunyoviy asoslarning, yerlarning egalari sifatidagi kishichilarimiz o’lik
tabiatning qonun-qoidalari orqali o’zlarining hozirgacha hayotiy
kollinearliklaridan yoki o’zlarining bo’lakcha qarashlaridan elektron qattiq
disk qurilmalari, chiplari orqali bizlarga ma’lumotlarni ongimizga aqlimiz
vositasida joylab qo’yaqolishlarini bilsangiz bas, yetar hamki endi bu. Ha,
bizlar har ikki taraf, jasadli tirik aholidorlar va tirik jasadlashuvli aholining
ikkinchi ko’rinib isbotlashga qodirlikka kelganda avjlanib beraolmaydigan vakillashuvlari
aqlimiz va ongimiz kesimida, almashinuvida bir-birovimizni hech ilg’ayolmaydigan
bo’lib qolgan teskarilik ya’ni kollinearlikni yaqinlashuvimizga doir ham
sezmasligimiz ta’yin masala. Aslida esa aql va ong eng yaqin joylashuvli
insoniy va insu jinsaviy xususiyatlardan iboratligi ma’lum endi mashhur hamki
xo’sh. Shuning uchun gotimni anglash borasidagi barcha jabhalar va
tushunchalarim aqlimgacha yetib kelib o’zimni lol qoldirmasa hamki bo’pti
shular. Insonning o’zi, ichi ya’ni tanlovli ongi topilganligi tashqi hayot
bilan bog’lanajak savol-javobli, sabab-oqibatli jonlashuvlarda ham o’z aksini
topuvchi kollinearlik sababliligini bilganligimiz borasidagi ishlovlar
hali-beri dunyomizda ichki tarzda amalda sinalaverishiga ishonchim komil hamki,
shuning o’zi ham yetartli bizning kollinearli hayotimizdagi jonlashuvimizga
xosdalangan teskari ravishdagi kishilarning kollinearli hayotidagi jonsiz
jasadlashuvida bizga belgilab qo’yadigan ongli parallel tabiiy chiqishlari
uchun hamki bo’pti shular. Qisqasi biz ikkovimiz juda kuchli tushunchalarga
aholi sifatidagi tirikligimizdan ajratilgan xususiyatlashuvli jasadlashuvli o’zimiz
hamki, parallel ma’lumotlashuvlar oqimi (hayotimga to’g’ri kelayapti deb hayron
qolganim sayin topag’onlikka berilganim deya yangi parallel video dasturlar) deb
gotimning o’zginasi, o’zgarmas zapisi ustida bosh qotirishimiz bo’lsaki, kishilar
ya’ni tiriklik sifatida jasadlardan ya’ni tanlardan farq qilib ahamiyatli bo’lib
qolganlar bizlarning o’zimizdan yagona bir tizginli voqealarga xos ma’lumotlarni
yoki bizning hoziroqdagi faoliyatimizni ko’rib yotishganligi hammaga ayon va ma’lum
endi mashhur hamki xo’sh. Ularga bizning tanimizdagi hujayralarning joy o’zgarishlarga
xos qo’zg’aluvchanlikdagi kirishishlari va eskiruvchanliklari muqaddas ko’pliklariga
bag’shida etilajakligi ma’lum hamki, shularni qandaydir qilib uyg’un
mujassamlikda, yakkalikda ko’rishga erishishlarini parallel ravishdagi aqllari
orqali hisobga olganliklari ma’lum va mashhur bo’latursin. Shuning uchun ham bo’larki,
o’zimning gemorroyimni davolash bema’lol ularning qo’llarida turatursin
hali-beri. Go’yoki zaryadlangan tokli ishlovlari orqali gemorroy
shumshaklarimni aniq qilib ajrataolishlari va olib tashlashlari hattoki
operatsiya jarrohlik amaliyotisiz ham o’tishga qodirligini bilsangiz bas xo’sh.
Buning uchun ularning elektronli erkaklaridan to’lqin tabiatli ayollariga qadar
bog’lanishgacha bo’lgan yo’lni bosib o’tgan o’zimni hisobga olib jarrohlik
amaliyotimga xosdalashuvli stol ustidagi operatsiyamni to’lqinli terapiya
orqali amalga o’tashlarini bilib qolganimning o’zi orqali hamki
yon-tevaraklardagi barcha ichimizdan o’tib qaytayotgan haqiqiy uyali va boshqa
aloqalar uchun ishlatiladigan to’lqinlar bilan kesganga qadab olib tashlashlari
hisobga kiritilmasmidi?! Shuning uchun yanada tarqalish zarur hamki, dunyodan
elektron ravishdagi o’zimning siymomni yoki jasadimni yasab qandaydir
muhitlashuvli tarzda ko’rib turajak ikkinchi shaxslar o’zimning ichimdan turib
to’lqinga xos radiovolnalarni bosmachilik sari uzaytirib atrof-olamimni yoritib
turmoqdalar hamki xo’sh shular bo’pt shu. Ha, endi shu, yana shuni ham
yozdirishga sal hadik qildirishmoqda ediki, aytmoqchiligim agar elektronshilar
deb ikkinchi nusxadagi erkaklarni yozib kelayotgan bo’lsam, shular o’zimga to’lqin
emas, to’lqin tabiat de deya ayollarini yuzlantirganliklari ne ajabki to’g’ri
bo’lib yondashtirishlariga erishuvimiz hamki xo’sh. Kecha kechqurun Angelina
Jolie ning kinosida shu aktrisa o’zini oyoqlariga chaqmoq bilan yedirtirib
yuborishini o’zimning hozirgi operatsiya haqidag yangidan to’satdanlashuvga xos
ijro etilgan Gotlashishga xosdaligim deb bilsam ne ajab hamki xo’sh. Shu gotli
asnoda men o’zim davolanib bilib kelganman deyilmoqdami, ha shu. Agar jarrohligim
oldin bo’lib o’tganda edi hamki, aslida tanimdagi shu o’zgarish oz-moz inobatga
olinganligicha bo’lib qolganlig ma’lum va mashhur hamki xo’sh bo’pti. Zero
tanim Gotim bo’yicha sog’lig’im, buz-butunligi yoki hayot shakliga xos
yetukligini aytib bildirib keluvchilar sirasiga kirguvchi hamki xo’sh bo’ldi. Endi
baribir isbotlar almashinib, havolar bilan yolg’on tabiat uzra aldamchi gotli
dunyo o’zimgacha kelib urilib ketganga o’xshash holatlar yuz berib, tanimning gemorroy
shumshagi baribir Gotimda kuzatilgan vaqtgacha, kelajak onimgacha o’zimda
qoldirilib yolg’ondan xotiramni o’zgarishiga sabab bo’lguga xos amaliyotlarni
boshimdan o’tqazdirmasa hamki xo’sh shular. Shuni tanim deb bilmoqdamizki, agar
istalgan boshqa biron narsaning, o’yinchoqning yoki buyumning (dorimning) gotli
ravishda yo’qdan bor etilishi bo’lganda ham oson va tez ravishda inobatga
olinmay qolishiga xosdalanib bo’ldirib qo’yilganligini qiynalmasdan egallashga
xosdalikka erishganligimizni bilganligingiz bo’lganligi ma’lum endi mashhur.
Gotimni tushunchaviy talqin etaolajak yoki yo’qligimizga kelsakki, o’zimizning
yangidan yaratilgan kollinearli o’zligimizga xosdalanib chiquvchi hayotimizning
o’zidanoq tushunishga qodir etilganmizmi yoki yo’qmi? Balki 2-nusxamizning
dunyodan keltirayotgan ma’lumotlarini aqlimizda ushlashimiz orqali parallel
ijrolarni, talqinlarni yoki sharxlarni ko’rib sinashga erishishimizni bilib
Gotimiz bilan yuzma-yuzlashayotgandurmiz hamki xo’sh shular. Nima bo’lganda
ham, ularni ya’ni kishili ikkinchi shaxsiyatlarimizning shu asnodagi haqiqatli
bilimlariga ko’ra ishlovlarining o’zi va bizning kollinearligimizdan boshlangan
oraliq uchun bog’lanuvchilikka erishguvchiligimiz bilan isbotalshuvimiz,
dalillashuvlarimiz bormi yoki yetarlimi, shularga taqalib qolgan barcha ahvol
hozirchaki shu bu. Ha, hozircha shu, jon bo’lsaki o’sha yerda, bizning o’zimizning
kollinearlikli hayotiy o’zimizni ergashtirib o’zimiz bo’yicha yuzlanishimizda,
ko’rsatadi deyilganligi bo’lmoqda hozircha. Umuman olib qaraganda shuni tok va
to’lqin tabiatli hayotga bog’lab qo’yaqolgan ma’qul hamki xo’sh shular. Bizlar
ekran ortidagi hayotlashuvchanliklarimizni ko’z bilan ko’rib ilg’ashga urinamiz
hamki, aslida shularning ortidagi to’lqinli yoki internet simlarili tokli ma’lumotlashuvimizda
qandaydir jarayon bog’liqligi, jonli tarzdagi o’zimizni bildiruvchi
kollinearliklar o’xshashligi bo’lib sodir etilishi oqibatida qaytib kelayotgan
ma’lumotlashuvlar tarqaluvchili, to’rli bo’lib butun Yer yuzasidagi hozirgi ko’rsatuvli
dasturlarga xos ma’umotlashuvlarni bildirib qo’ymasaydi xo’sh shular. Shu ko’zimizning
nuri yoki qaratilgan boshqa sezgilarga bog’langan aloqamiz bo’layotgan hayotiy
oraliqdagi kollinearlashuvli jonimizda qandaydir formulani inobatga olish
kerakki, shu o’zgacha hodisani dunyodan qaytajak to’lqin tabiatli yoki
elektronli to’rlashgan, tarmoqlashgan yoki internet ma’lumotlari vositasida ko’rsatib
turganga xosdali kelishib qo’yaqolaylik hamki xo’sh. Shu formula yoki tabir
joizlikdalik albatta kollinearlik singdirilgan jonimizning o’zi bilan izohlanib
hisobga kiritilajakligini bildirib o’tish barobarida, shuni ishlatib yuboruvchi
televizor yoki kompyuter aloqaviyligidagi bog’lanish nuqtalari, dasturiy
proshivkalari mavjud bo’lmoqdaligini unutib ham o’tmaslik kifoyadur balkim. Ha,
aqlim vositasida gapirayapman va o’zimni olib yurayapman degan shaxs ham
oldimizda mana shu o’zi.
Comments
Post a Comment