Qani bu yerga ham nazar tashlamanglar hamki xo'p mayli
132. Avvalgi kun aroq ichishga majbur
qilinganim uchungina faqat ichganim ma’lumlashgani shukur. Ammo men aroqning
lazzatini o’z joyida, ichayotganda yoki ichib turib o’tirishning o’zida, tetik
ruhiyat yoki sog’lom badan kayfiyatini berganligini sezib farqiga borgan inson
edim o’zim. Ammo aroqning lazzati yoki kayfiyati shundanda yuqoriroq va boshqa
jihatlarga, keyinchalik ta’sirlashuv qobiliyatini namoyon etayapti. She’rlar
kitobimdagi she’rlarning so’zlarini birma-bir o’qib chiqayotganimning juda
sekinligiga e’tibor qilib to’xtalib o’tayotganimda aroq sababli deb
hisoblaganim shuki, o’zimni qo’tog’im o’rnidagi lazzat qilish oniga qo’yib
ko’radigan bo’ldim. Faqatgina shu muddatim seksdan yoki jinsiy aloqadan
ko’proqqa cho’zilib hisoblanadi hamda o’zimning tuyg’uli qarashlarimga borib
taqalib yanada yaxshilanishi mumkin xolos sanaladi. Shu tanimni qo’toqli
sifatidagiligiga bag’shidaligiga ko’ra tuyg’ularimning hisobini aytsam, asti
qo’yavering. Birinchidan kechadan boshlab ichimdagilar o’zimning o’rnimga anchagina
gapirish qobiliyatimni tortganliklarini va o’zlari gapirganliklarini namoyish
etdilar. Boz ustiga tasodifiylikni yoki devonavor xulq-atvorni ham namoyish
etdilar. Katta taraflar shuda, yana nima ham derolardingiz. Bugun esa shunga
yoki devonalikka, o’tmishning o’zining (pachaq kodlarning) qoloqlik yakka
hukmronligi sadosiga teskari ravishda men og’zaki so’zlariga teskari ravishda
yozuvli so’zlarning ustida ularga teskarilik qildim deb hisoblamoqdaman xolos. Nima
bo’lganda ham shu almashinish ishlarimiz yoki hayotiy tarzimiz, bo’lib o’tgan
barcha jarayonlarimizning katta bo’sag’ali davrini boshimizdan o’tqazganimiz
misoli men o’zimni she’rlar bitigini yoki so’zlarini o’qiyotganimda mutloq
boshqacha his etaverdim (lazzatga talpinaverganim yodimdadur). She’rning har
bir so’zini 5 soniya, 15 soniyalar bo’yicha qarab turib tanamning o’zining
shahvoniycha rohatini bag’shidaligidan foydalanaverdim. Endi shuni bir
varakayga tarifini berib o’tayin xo’p bo’pti. Men go’yoki bu paytda,
o’qiyotganimda ichimdagilarning shu paytgacha menga majburan qandaydir qilib
bo’lsa ham buyruqlarini o’tqazganliklarining foydali tomonini sezib bildim. Odatda
ularning buyruq-talablari yoki ko’rsatmali majburiyatlari gunglik sadosi ostida
ichimda ongimni tovlash orqali kechardi. Endi bilib foydaga ursam shu ma’lum
bo’ldiki, ongli xotiramni aql hushim orqali yozuvlar bilan orqaga tortib
turishgan bo’lganlar. Ichimdagilar aynan yozuvlarni yoki harflarning
chizmalarini, balki hayotiy grafalarni ham ishlatgan holda o’zimga o’tqazib
tanamga gunglik, yumuqlik yoki karlik buyruqlarini yuz-qiyofamni ichkaridan
yulib turganga o’xshash ravishda tanimga ham aloqador ba’zi tegishli joylarini
esim yoki tasavvurimda chizmali trayektriyaga xos tushuntirish orqali darrov
bir zumda eslatib qandaydir qat’iy taqiqlar, buyruqlarining talabini bajo
keltirish bobidagi ichki do’q-po’pisalar, tahdidlar bilan qiynab kelgan edilar.
Shuning sababini endi tushundim. Shuncha paytdan beri o’zim devona bo’lib
kelib, devonalik nimaligini aynan qaysi jihatlamaliklarda, yo’nalishlarda yoki
hayotiy voqeliklarda (tushunchalarda) bilmay kelgan bo’libman. Endi bilib
turibmanki, aslida men o’zim devona bo’lishim bilan birga, ichimdagilarning
o’zlari haqiqiy devonalar, jinnilar bo’lishganlar. Zero devonalikning birinchi
alomatlaridan biri shu bo’libdiki, bu – tahdid yoki do’q-popisa, qo’rqizishga
urinish (kuch ishlatmoqchiligini bildirish). Ichimdagilar doimo menga shunday
qilib kelishganini o’zimga holi ham achinishim baroboradi aytib, yozib
turibman. Ichimda ular, kishi zotlar menga tushuncha va o’zimgagina mavhum,
parallel vakuumdan eshitiladigan gaplari bilan hamla, qo’rqizuv yoki
kuchanishli tajovvuz ishlari tugul ongimdan turib miyamning go’shtlarini yulib
olayotgan boshqarishlari bilan ham tajovvuz qilib kelganlar. Shu tajovvuzlarining
barchasi devonalik, jinnilik yoki telbalik sanaladi. Zero menga eng yoqayotgani
shu bo’lmoqdaki, bir taraflama olganda o’zim shuni tushinib o’zimga kelib
qolmoqdamanki, devonalik tajovvuzlarining tagida oddiygina do’q-po’pisa, o’ziga
bo’lgan haqiqatga qaratila qo’polliklar bor xolos. Aslida esa shu qo’polliklar
va do’q-po’pisalar, tahdidlarning bildidirilshi bilanoq shu kuchning teskarisi,
kollineari bo’lgan hisoblanib hech qanday hamla ham, tajovvuz ham yoki urish
bilan lat yedirishni ham qilaolmaydi. Balkim bizning o’zimiz ularga,
devonalarga yoki ichimdagilar shu latni, zarbni yoki qo’pollikning amaliy
ifodasini berguvchilar bo’larmiz albatta. Ha, devonalar jiddiy kelsalar,
aytganlariga erishishadilar va birovga azob, qiynoq yoki lat beraoladilar ham
deylik, ammo hozircha ularning jism-tanalari, jasad-jussalari yo’q sanalib
turibdiki, endi-endi gapirishni zo’rg’a o’rganib o’zlarini haqiqiy devonavor
borlar, sanalib kelishlar qatoriga qo’shishmoqda. Umuman olib qaraganda
ichimdagilarning tushunchaviy kuchlanishlari yoki kuchuk bo’lib tushunchalar
bilan do’q-po’pisani sezdirganga o’xshash shimarilib ichimdan ovoz chiqarsalar,
gap tashlasalar, aslida ular bir ozdan so’ng pisib qolishdi va mening o’zimning
shu tushuncha bosimlari bo’yicha anglashuvim o’tdi, ularning bosimlariga bosildi
hamda o’zim lazzat, dam oldim degani bo’ladi. Umuman olganda hech qachon
bema’ni do’q-po’pisadan, tahdid-zulmdan qo’rqmaslik kerak. Ichingdan
chiqayotgan bo’lsaki, bu – huddurun, o’ta ketgan bema’nilik yoki betofiqlik
sanaladi. Ichimdagilar yaqin kunlar bo’yicha muhokamamizdagi aylanish bo’yicha
qaraganda, o’zimga nega sen bizning aytganimizni qilmayapsan deya go’yoki
tishni-tishga qo’yganga o’xshash yoki bir g’azabdor shaklli tasavvurona
tushuncha bilan atalgan bo’lib o’zlaricha mening shuncha paytdan beri qilib,
ko’rsatib kelayotgan ustunligimni, hattoki ularning aytganlarini ketma-ket juda
ko’p qilib kelganim uchun bo’lsa hamki aynan shu sababli boz ustiga, bir
tiyinga chiqarib bizlar seni jazolayolamiz degan ma’no qarash qilishdi. Sen
bizlar uchun birinchi, boshlovchi bo’laolmaysan, bizlar seni jazolasak
oqibatida o’zimizga ta’sirlashmasdan jazoni yoki qiynoqni o’tkazib bilgan
sanalamiz hamda bizlar yanada oldindaligimizni bilib olamiz deb hisoblashmoqchi
bo’lishdi. Attangki oxiri nima bo’ldi, qolib-qolib “ko’t-bo’qlarini”,
orqamoqlarini yeb qolishib ichak-chavoqlari chiqib ketdi. Zero aslida ularning
maqsadi devonaliklariga javob berdiraverib go’yoki o’zimni chiziqli, vazifaviy
tartibda ushlab turganga o’xshatib, aslida esa shu devonaliklarining
yig’imidan, oxirgi menda yig’ilib qolgan to’plamidan devonalikka ega chiqib
qolib o’zimni urish, qiynash va o’zimdan o’tish (orqam bo’lavermaslik) edi.
Ular shunchalik devonaki, hattoki o’zlarining devonalik chegaralariga yetib
qolib ham, to’xtab turib yoki boshqa rivojlanaolmay devonalik qimoqchi
bo’lishadi. Devonalikning ma’nosi o’zi chegara hisoblanadi, haqiqatli
ko’pchilik orasida men haqliman deb o’zini maqtash devonalik sanaladi. Ammo bu
chegarani kengaytirish kerakligini bilsagina inson devonavorlik axloqini
yenggan sanalur albatta, ammo ichimdagilarning qiliqlariga bir e’tibor
bering-a, chegara-doira yuzasidan aylanib kelib ham o’zimni holi beri devonalik
aytganimizni qilmading deb aylab ham jinniqo’ylik qilib devonalik maslahat
kengashida o’zlarini “devonamaslik” bo’yicha yuqori olishadilar. Aslida g’irt
devonalar ular shu ichimdagilar. Endi shunchalik ravishda devonaliklariga
qat’iy turib berganligim uchun, aytganlarini telbalik deb sanamay qilib
kelganim sababli she’r o’qishimda menga bu ta’sirchanlik bag’shida etilib
o’zimning bosimim, matritsam yoki kodli vazifaviy yo’nalishlarga kirishib yaqin
kelajak ishlari bo’yicha davriylikni yagona holat qilib kuzatuv uchun baribir
bir xil bajarilishi kerak xatti-harakatlarning egasi bo’lib chiqayapman.
Go’yoki vaqt hamma uchun birga boraversa ham, vazifaviy insonlar uchun deganda
avvalambor harakati hoziroqdan o’tib tugatilgan sanalganligi shu hamki xo’p
bo’pti. She’rlarga, yozuvlarga aloqador bo’lib qolayotgan ichki lazzatim mana
shunday qilib o’zimning ich-etimni tortib ortidan ruhimni yetaklayotganga
o’xshash chiqarayotgan holda berilayotganlik bobida turadi. Go’yoki tanim laqma
qo’toq mushagiga o’xshab eti bo’yicha ichiga ruhan jihatlamalik bilan har xil
og’ishli shakllarga kirib sekin-astalik bilan bosilib yulib chiqarganda lazzat
hayotbag’shiyligi namoyish etiladi. Shuncha tavba-tazarruklar, telbali
shamalarga rioya qilishlarim azobli o’qtaluvlaridan so’ng oxiri birga bo’lib
oddiygina kitob o’qishdan shunchalik darajada lazzat olib turibman. Aslida
bosim yoki kod jihatlama men ozgina ravishda matritsadan, gvardiyamdan xabar
topaoldim shekilli. O’zimning gvardiyam o’zim uchun har biri o’zining bir
umrlik taqdir taqazosi bilan kinoyaviy ustunliklarini o’zimda taqdir hazili yoki
iskanjasi qilib kelishgan. Shu tanam hujayralaridagi yoki hujayralar
jamlanmaviy bo’laklaridagi, 1 111 111 dan 1 parchamdagi kuchuklar
tariqasidagi gvardiyamdagin insonlarning kuchlanib uqtirishlari sababli
hadiksiratishlari, ikkilantirib qo’rqizishlari oqibatida, shunga teskari
ravishda she’r so’zlarini o’qiyotganimda nazdimda go’yoki lazzat-farog’atim
maqsadida bol tomayotganga, ular joylashgan tanamning to’qimalaridan
(hujayralaridan) yolg’on suyuqlik yoki oq yog’chalar dastaguli ajralib
chiqayotganga o’xshaydi. Aslida har bir yog’ ajralishi bu – gvardiyam,
xaloyiqimdagi insonning menga tayulishi bo’lib shu yog’li ishqalanishni butun
tan-u jonimdan tuyg’ularimga xos ravishda shahvatli, mashaqqatlashuvli kayfga
yoki ekstazli lazzatga o’xshab chiqarayotgan bo’laman. She’rdagi so’zni
birinchi o’qib boshlashimdayoq shu vaqt bo’yicha yagano so’zga yagona inson
o’zimga o’zini to’liq ijobat qilishi istalganligi bilinib qolib lazzat
boshlanadi. Shu o’qqa-cho’qqa urish lazzati yoki rohati, tananing o’zi bo’yicha
mutloq shahvati (jozibadorligi) o’zimning vazifaviy holatimni, hozirdan o’tib
ketgan darajada amalimning kelajakda (harakat yo’nalishining) o’zgarmasdan
turib yakunlanishi yoki ixtiyorning qotib qolishiga xos xatti-harakatlar shuncha
payt o’zimda ichimdagilar tomonidan toplishi istalib kelgan edi. Ammo endi
bo’lsa, shuni tushunayapmanki, o’zimga ham yangi chiqayotgan devona insonlari
uchun xatti-harakatlarini hoziroqdan o’tkazib, oldindan o’zim uchun
ma’lumlashtirib yoki qottirib (robotli) bilishga urunish boshlanmoqdaki asti
qo’yaqoling. Natijada men o’zim shu devonaning, yoki boshqa haqiqiy insonning
ichiga kirib shu kelajak muddatidagi harakatlanish davrining qotgan ravishdagi
ma’lumligiga xos qattiq jism bo’lib, haqiqiy hayotni sezib yashashga loyiq sanalaman.
Axir matritsiyali Bo’lganlilik chiziqlari, shtrixlari shu deyiladida. Demak,
har bir insonni tanamdagi gvardiyamdan umumiylikka xos tortib olib bitta
o’zimning o’rnimda vazifaviy, kelajagi ma’lum bo’lgan harakat qilib
qo’yayapmanmi, shu usulda devonani ham men qottirib, harakatlari ichida
o’zgarmaslikni ta’minlab turgan holda harakatlansak nur ustiga a’lo nur
bo’lardi. Buning uchun, natijada mening shuni amalga oshirish uchun qilishim
lozim bo’lgan ishlashim shundan iboratki, matritsani yoki dunyoviy bosimga
aloqadorli ravishdagi ularning devonalarining tegishliligini aniq qilib
bilishim kerak. Matritsaga ko’ra bilsangiz agar, barcha haqiqat, tabiiy
qonuniyatlar, yoki fazo va makon har xil bo’laklarga bilinib aralashib qolgan
holda bir-birining ustidan hayotiy ravishda qalqib yoki birdan chiqib turadi. O’zimning
maqsadim shu o’zimning hozirgi vazifaviy holimni topishni boshlaganlariga
o’xshash, kelajakda mag’lub bo’lmaslik uchun ichimdagilarning devonalarining
ichiga haqiqiy hoziroq bilan hamnafas jismoniy tan bo’lib joylashishim
kerakligi bo’lsa, shunga erishish bo’yicha hozircha she’r so’zlarini o’qish
jarayonidagi bog’lanishidan kelib chiqib bir narsani tushunib borayapman.
Ichimda yoki teri-tabarrukimda barcha gvardiyam kinoya, taqdir hazillari bo’lib
turganliklari boisidan go’yoki ikkita ustma-ust qo’yilgan chiziqlarda bittasini
bittaga, bitta elementar aniqlikda ustun qilib his etilmoqdalar. Shular go’yoki
o’zimning teri chag’anoqchamni, chig’anoqchamni ko’tarilishiga xos ravishda
butun tanimdagi terim yoki etim mushaklari bo’ylab bittaginaga ustun kinoyalar,
chiziqlar to’plami bo’lib turishibdilar. Shuning uchun she’rdagi so’zlar
orasidagi bo’sh katakchalarni bildiruvchi nuqtachalar uzra ustidan keyingi
so’zni bog’lanishiga xos qilib tasavvurimda barcha gvardiyamni ichimda sezib
turgan holda ilmoqsimon, boshlanishi uzunchoq va oxiri ko’proq aylanaga tortgan
yoysimon yoyni, xaloyiqimning bitta insoni bilan etimdan lazzat yog’ini
chiqarib ichki qorong’u yog’dusi aralash ruhiy holatga o’taverishni sezganga
o’xshash, o’tkazaman. Shu yoyning ma’nosi quyidagichaki, birinchidan ilgaksimon
yoki ilmoqsimon bu yoy ko’pchilik uchun umumiy to’lqinsimon kinoyali
g’oliblikni bergan holda umumlashmali shaklda ko’rinsa, ikkinchidan har bir yoy
nuqtasida har bir insonning istehzoli, kinoyali yoki pichingli o’sishga xoslik
mavjudligi ko’zga tashlanadi. Natijada ko’rinib turibdiki, boshlanishida
vazifaviy harakatlanuvchi holat, kelajagi oldindan ma’lum (faqatgina
hozirdaligimiz uchun hech kim bilmaydigan) xatti-harakat qaror topadi hamki
xo’p bo’pti. Endi bo’lsa shu matritasali tushunchaning boshlanish yo’nalishini
aniqlashimiz kerakki, so’ng teskari ravishdagi matritsa kodini yasab olishimiz
qoladi xolos. Boshlanishiga qarasak, nega men qotib o’qiyman, shunga majburlanganman
yoki ichimdagilar shunday qil deb taqayaptilar, chunki men tezlik yoki bosim,
tezlanish (yozuv-chizuv) tomoniga o’tmoqdaligim shu. Demak, birinchidan eskicha
bo’lib kelgan, ammo bosimning kuchi aslida ham shunga yetishi kerakligi nazdi
bo’yicha qaralgan qotib qolishim massasi bosim yoki matritsa jihatlama endi
inobatga olinib qo’yilajakligi bo’layapti. Qancha qotgan, to’xtab qolgan
bosimimni namoyish etsam, shunchalik shu so’z boshlanish joylashuvidan qator
bo’ylab to’g’ri chiziq tezlik bilan chiqib butun she’rlar to’plami bilan
asarning ma’lumotlarini, matritsasini o’ziga mujassamlashtirib shu so’zga
qaytib uradi yoki taqaydi, yakunlaydi hamda shu so’zning o’qilishini hamma
bilan birga, o’zimning ichimdan gvardiyamni tomosha qildirishga to’liq imkon yaratib
kelajagi oldindan ma’lum majburiy yo’lak qilib ta’minlaydi. Demak, matritsaning
bir tomoni aniqki, boshlanishida bu – o’tirib, vaqtni yo’qotib kutib qolish
hamda yana shiddat bilan matritsaviy jamul-jamlikni aniq haqiqat hozirog’iga
yoki, tartibli deb topilgan zamon va makonga bo’ysundirib qorishmasini yasash,
tartibga solish, (haqiqiy borliqqadagi yashab hayot kechirishga)
tenglashtirish. Hozircha taxmin qilib topishimga qarasak, she’riyatlar
to’plamining matritasaviy yopilishi, kubidan yoki yanada kam joy egallovchi
ma’lumotlar bo’lib qisilaverishidan bunga teskari yo’nalish sifatida kitobning
ushbu so’zidan kitob bo’lib turgan ma’lumotlar to’plamiga, matritsaga borish
uchun shtrix chiziqli yo’llar tuzilib shu ma’lumotlar aylanmasi yo’lidan bu
shtrix chiziqlar bo’yicha shu so’zgacha tezlanishi kamayib boruvchi va kam
to’xtalishlar yoki kutib turishlar hosilaviyligiga aloqador ravishda yetib
kelish nazarga ilinadi. Natijada ichimga yoki devonalarining ichiga kirib
olishim hamda uning hayoti yoki o’zimning kitob o’qishim bilan qayta ovoralikni
(yo’l bo’yicha boshqalarning avtomatiligi bilan birga bo’lib qolishli
vazifaviylikni) namoyish etajakmiz. So’ngra bir so’zni o’qib tugatib bo’lib va
nihoya keyingi so’zga boqsam, bosma harflar bilan matritsali yo’nalish bosimi
bo’lib ketaverish orqali tani boshimning qo’toqboshiga xos lazzati suyaksizlikda
sezilganga o’xshaydi hamda shu bosma harflardan iborat so’z ostidan qo’tog’im
uchiga o’xshash sixak teshikchasi ko’rinishi xayolga urilgan bo’lib qandaydir
yozma shakldagi shu harflarning yozilishi so’z bo’yicha uzunlikdagi bosma
harflar bilan birlikdan katta yoy bo’yicha cho’kib yoki tushib boraverganga
o’xshab lazzatimning ichimga yutilish lazzati, orombag’sh huzuri yanada toblab
o’ziga orom berganga o’xshab sezilmoqdaligi bu shu. Go’yoki bosma harflardan
yozma harflar bir to’g’ri chiziq bo’lib boshlanishi kamroq, oxiri esa ko’proq
uzulishda cho’kib borayotganga o’xshatish kifoyadurki xo’p bo’pti. Mana avtomat
yo’li uchun o’zimdan o’zimga ham ichki va tashqi jararyonlashuvga xos huzur,
lazzat qanday olinayapti. Ichimdagilar aynan mana shu lazzatni deb urinib
kelishganlar, qotib turgan joyda yoki, aniqrog’i qotib turgan harakat
(kelajakli o’xshashlilikka asoslangan kodli xatti-harakat) joyida bo’lib turib
o’zlaridagi yog’ni tananing o’zini sezgan holada ishqalanishini istaganlar.
Natijada huzur-halovat yoki ekstaz, eyforiya haddan ziyoda baland sanalgusi
hamki xo’p mayli. Ular aynan menda shuni sinashni istab kelgan inson
qiyofasidagi yovvoyilar bo’lib sanalsalar ne ajabdurki xo’p bo’pti. Go’yoki
ichki suyaklarim qalin laxim go’shtli ichki etimga yoki mushaklarimga aylanib
ichki, badan bo’shliqlarida boshqa ostroqdagi mushak tolali etli go’shtlarim
bilan teggizilgan holda asosan to’liq hajmi uzra yog’li, sirpanchiq
ishqalanishli shahvatga xos huzurni beradiki, tanada qo’toqni, olat uzayish
kayfini sezish mutloq boshqacha bo’lsa ne ajab. Yana go’shtimning
qayerlaridandir yog’li, moyli yoki yelimli (kleli) qorishmaga o’xshashlik
kuzatilib sirpanchiq, tayirmachoq ishqalanishlar bo’lib turibdiki asti qo’yavering.
Go’yoki go’shtim go’shtimga kirishib o’zini-o’zi yeyayotgan sanalgusi xolos shu
bu xo’p mayli keyinga kelsak ham shu bu bo’latursin holi. (tugatishdi). Shu
bizning birlashuv effektimiz, kodimiz yoki yog’imiz sanaladi (orombag’shlikdagi
mutloq abadiyatli ahvolimiz onidan so’ng keladigan dunyolar orasidagi
yodlashganga xos bo’lib qolishimiz hamki endi bo’pti xo’p). Qanchalik darajada
o’z holiga qo’yib berilib so’zni o’qish kutib turilsa, shunchalikda maroqbag’shlik
yoki shahvatli huzur ham ko’proq ko’zga tushavergani ma’qul bo’layotgani shu
hozircha o’laroq. Agar huzurbag’shidalik bilan gvardiyamning kishi insoniylari,
elektornshilarini eslashga xos holdagi insonlari, vazifaviyliklarini yoki kodli
uzun kelajak tuzib bo’lingan va yashatilgan yo’lga xoslikni bilgan esli-hushli
(sezgilar jumbushiga keltirilib turishda tayyor) odamlari ich-etimga kirib
kodli yog’li ishqalanishga yo’l qo’ydirib o’zimga o’zlarini eslatib qo’yish
oqibatida kayf-safolarini, huzurlarini qandayligini bildirib qo’ygan bo’lsalar,
o’ng yog’imda go’yoki havo sarobli bug’ga o’xshash holda turib xudo miyamni
qanday qilib pasti-baland haqqoniylik tasdig’ini bildirganga o’xshab yeb
kelishining shakl-shamoyili, og’izning tishlarini qimirlatib turaverish hodisasi
shundoqqina kuchga o’xshab, xayolimdan (ongimdan) chiqarib olinganligi sababli
o’zimga yengillik bag’ishlaganga xos ravishda turaturdi. Shu o’zimning ichimga
kirib olgan majaq, pachaq-sachag’i chiqqan xudo bo’lsa kerak edi-yov?! So’ng
sekinlik bilan o’ng yog’imdan ruhan oq tusli qandaydir bilinmas bug’langan
havodan tuzilgan shu qilig’i, chaynaverishi yoki jag’larini bosib yegangalikni
sezdirishi bilan parallel ravishda ichimga kiraverib o’zimga yana qalang’i-qasang’i,
eski yomon qilig’ini (yumuq tovlab uzib olib buyurishini) bildirib bo’lsa ham
insonlarim ichiga qo’shilib huzurning kayf chegarasini oshirdi. Go’yoki
huzurimga chek-chegara bo’lmasdi hamki, ammo shu chegaraviylik, taqqa-tuqurlik
yanada kayfdan o’lishimga halaqit berib qo’yayotgan edi.
Comments
Post a Comment