Nega men hamki xo'p bo'pti
138. Albatta, shunisi bilan men mashhur
va ma’lum hamki, kunimning bildirilajak sonlarini tahlil qilishimning o’zidayoq
nima bo’lib o’tajakligini aytaolaman asosan va aniq bag’shidalik ila. Ammo
ba’zan shundan cheklanib, ko’nglimga kelgan yoki ishim borasidagi yozuvlarni
bayonotini sizga taqdim etadurg’onman. Chunki shu yozuvlarimda nimalardir,
aynan qanday o’xshashliklar yoki matritsali birlashuvlar, hayotiy
bog’lanishdagi izchil dolzarbliklarga aloqador bir kunimning o’zidayo juda jilbalanuvchi
o’sishlarim (yangicha topog’onliklarim) borligi to’g’risida to’xtalaman
albatta. Ammo, kezi kelsa, boshlanishida bo’lmasa ham yozuvimning oxirlarida
yoki o’rtalarida kunimning mazmunan yoritilajakligini kundalik taqagan sonim
orqali izohlayolaman har holda. Shu onda barcha boshqacha usuldagi,
yo’nalishdagi yoki tartibdagi yozganlarimga kunimning kundalik sonining mazmuni
to’g’ri kelmasligi mumkin bo’lmay qoladi. O’zim ham shunga hayronmanki, zero
shu ikki turdagi yozuvimni bir-birlariga aloqasiz ravishda, hisobga oldirtirmay
yozganligim ma’lum va mashhur. Demak, o’zimning topgan yangicha, hayotiy
jarayonlardagi o’xshashligim haqiqiy tartibga solib qo’yilgan kunlik
ahamiyatidagi, songa bog’liq o’xshashlikka mos kelishini hisobga olsak
bo’ladiki asti qo’yaqoling. Endi, bugungi hozirgacha (holi soat roppa-rossa
11:11) olgan bilimlarim, uyushmalarim shuki, she’r bilan bog’liq ishimning
yarmini yakunlab turib she’r yoki nazm o’qish haqida aslida o’qish uslubi,
bosimli an’ana yoki o’zimning yondashuvim qanday bo’lishi kerakligini aniqladim
yana anchalik darajada. Albatta, shularning barchasi bosim va Got asosidagi
hozirgi o’tayotgan umrimizning har bir daqiqasi-yu soniyasining bashorat
sifatida aniqligiga xosligi asosida hisobga olib qo’yilganligi oldindan ma’lum
etilishi lozim. She’r o’qish jarayonimda yana e’tiborimga tushgan hol shu
bo’ldiki, to’g’ri va xandon qilib o’qish haqida bir she’rning dumchali,
qilchali қ, ҳ harflarining dumchasini yoki pastgi
chiziqchasini qiyalikdagi kesik konusimon tasavvur bilan qandaydir moslikda ichiga
joylashtirib yuborish kifoya bo’ldi. Kesik konusda geometrik shakllar bo’lib
qolayotgan uchta insu-jinslarning barchasi ma’lum va mashhur birgalikni, teng
mutanosiblikni bildiradi. Uchburchaklik ham, parallellik ham va aylanishli teskari
tezlanish ham barcha-barchasi inobatga olingan. Bu usul o’zimning algebraik
sezgilarimdan geometrik tuyg’ularimga e’tibor qaratib qo’ymoq orqali
tuyg’ularimda tutilmaslik uchun xayolni aniqlab bilgan ravishda o’qishni
uzluksim bir mudom tarzda o’qiyolishimga xos bo’lishimga erishishim sanalsa ne
ajab. Yana bir keyingi navbatdagi she’rni o’qishimda sichqonchani ushlagan
barmog’imni salgina ko’tarib tushurishim kifoyaki, shu geometriya, matritsa
sababli ichimdagilar algebrali sezgilarimni bittama-bitta cho’qiyotganliklarini
bildiradi. Barmoqlar qanchalik darajada qayrilmay tekis tursa, shu
tuyg’ularning yanada yetaklanishi yoki o’zi uchun, hech kim bilan
hisoblashmasdan o’z-o’zidan boshqalarning unga e’tirofiga sazovor bo’lib, qoyil
qolib ma’no-mazmunni qoniqib olish yoki go’yoki shimoliy yog’duga o’xshash
ravishda ko’tarilish va qalqish o’yinlariga xoslanish sababli o’z-o’zida o’suvchanlik
harakatini bildirish tartibiga xoslanish orqali tezlanishni namoyon etish, sifatida,
agar musht holida bukilsa esa, bu – ma’noni tushuntirib qo’yishga, “o’zimda
bor” deyishga o’xshash ravishda bir kishining yuzini bosib olishga, barmoqlar
(musht) izini qoldirib olishga xos tahdidni bildiradi. Endi aylanib ya’ni
boshqa ishlar bilan, vaqt o’tqazib nimalar qilganimni yozuvimda holi bildirmay
kelayapmanki, shu she’r o’qishdan so’ng o’zim yozgan xudo, alloh so’zlari bosh
harflar bilan boshlanib yozilarligini bildim. Shuning uchun o’zim yozgan shu so’zlarni
Xudo va Alloh, aniqrog’i Olloh deb qabul qilingiz. She’rda Haq so’zi ham
ishlatilgan, shu ham Ollohni, Xudoni bildiradi endi o’zimda ham xo’p bo’pti.
Ichimdagilarning bildirishlaricha faqatgina Parvardigor so’zi otani bildirib,
shu Xudo emasligini aytishayaptilar holi hamki xo’p mayli endi. Endi, eng muhim
voqealardan biri, holi beri aytolmay kelgan izlanishlarimning topilishi haqida.
Shu dunyo, Yer kurramiz hammamiz uchun umumiyki, xo’p mayli. Ammo shunda hamma
har xil yashaydiki asti qo’yavering. Shu qobiqlar nazariyasi degani. Har
kimning o’zligi, o’zi faqatgina uning ya’ni o’zining kodidan, taqdiriy bo’lib
keladigan boqiylik onidan yoki vaqtning o’ziga o’xshab qolib cheksiz davom
etaverishlilik davrini, oralig’ini bitta tangaga o’xshash oncha sifatida bilib beraverishi
paytidan hisoblangan sanalib, bizning dunyo uchun taqdiriy kelajak umr oxridan
o’tmishdagi hozirog’iga qaratilishidir. Ha, aslida bizlar ikkita sanalamizki,
biri o’zimizning hoziroqda yashab yuruvchi tanamiz yoki o’zligimiz, ikkinchisi
esa shuni ham yoki umuman bizni mutloq o’rab olgan azaliy, hamma vaqtlar yoki
koinotlar osha abadiy mujassamlashuvimiz, mavjudlashuvimiz sanaladiki asti qo’yaqoling.
Shu ikkinchi o’rab olishdan, hozirgi bizning dunyomiz uchun olganda taqdirdan o’zimizga
yetib keluvchi hayotiy vaqtga xos jarayonlashuvlarimiz bu – o’zimizdan turib
hoziroqdagi yashab o’tayotgan o’zimizga qaratilajakligimiz hisoblanadiki asti
qo’yaturing ham bo’pti. Shu ikkinchi o’zligimizni ya’ni o’zimizni bizlar kod,
dastur yoki raqamlar jilosi nomi bilan atab boqiyliklar aro boqiyliklar deb
nomlashimiz kerak hamki bo’pti xo’sh. (tugatishdi). Demak, har bir inson
faqatgina o’zining o’zligi, ikkinchi o’zi yoki shaxsiyatini hayot deb atab
bilib barcha bilimlarini ham, hayotiy kechinmalarini yoki qabul qilish onlarini
ham shu ikkinchi o’zligidan oladi. Ikkinchi o’zligi yoki kodlashuvli darajasi
qanchalik muyassarlik, hayotiy kenglik, bilimlarga asoslangan tashqaridan
olinuvchi lazzatni bersa berarki, ammo boshqacha ham bo’laolmas sanalur hamki
xo’p bo’pti. Shu degani bizlar aslida bilmay turib o’zimizning ikkinchimiz ya’ni
boshqa o’zligimiz ortidan quvib bilimimizni orttirib, hayotdan yangi narsalar
yoki foydalarni qabul qilaverishga intilamiz. Har bir insonning ikkinchi
nusxasi yoki shaxsiyati, kodlashuvchanligi qancha bo’lsa, shu ma’lumotlar
yuzasidangina o’zini bilib, idrok etib hayotda yashayotgan sanaladi xolos. Agar
bir insonning kodlashuvida yoki ikkinchi nusxasida faqatgina 4-5 ta so’zdan
iborat dunyoviy so’z boyligi bo’lsa, bilimi bo’lsa, faqatgina shular bo’yicha
hayotini o’tkazib yuraveradi. Boshqalar birovlar yoki insonlar bilan aloqada
esa o’girilish, har bir insonning o’ziga xos bilimlariga aylantirib berishli
shartlashuvlar ishlaydi. Nima bo’lganda ham insonlar bir-birovlari bilan
hayotlarini to’ldirib bilib olishib-olishmay yashaverishadilar. Agar bir
insonning dunyosida yoki ongida, hayotidagi iboratlikda faqatgina yashash bo’yicha
stakan degan narsa, foydalanishga xoslashuv o’rin egallagan bo’lsa, boshqa
insonning ustun kodlashuvli onining boqiylik siri bo’lib o’z hayotida, hozirgi
dunyosida kompyuter nazarga tutilib aloqa, muloqot o’natilganda ikkinchisi “kompyuterimda
ishlayapman” desa, birinchisi tushunishga qodir sanalsada eshitgani o’girilish
va moslashtirilib qo’yilish asosida “stakanim bilan mashg’ulma” deb tinglab o’tirgan
sanalsa ne ajab. Agar bir qandaydir insonda faqatgina hayoti sifatida cho’pchasi
bo’lib bir umr shuni bilib, tushunib yashab umr o’tkazza, boshqalar ham yana
har xil ravishda birovida mashina, yana birida somolyot yoki yana boshqa birida
o’zimdan ham ulug’roq kodli darajasi bo’lsa, dunyoda bor-u o’zim hisobga olib sezmayotgan
bir narsasi e’tiborida bo’lib hayotiy jabhalarida ishtirokini sezdiraolishi
turgan gap hamki xo’p mayli. Insonlarning darajalari yoki kodli ustuvorlikka
xos bo’lgan ustunsimon shakl-shamoyillari shu darajaviylik, ustunlilikning o’zi
bo’yicha o’sishga xos ravishda hisobga olinganda dunyodagi narsalar uning
hayotida, doimiy diqqat-ongidagi e’tiborlashuvlarda darajaga xos ochilib, qo’shilib
boraveradi. Darajalar bo’yicha hayotlar o’zgarmasdan turaveradi bir umr, ammo
yuqoriroq darajadagilar yanada yaqinroq bog’lanishli, yaqinlikdagi yangicha
narsalar, tushunchalar yoki joylashuvlar, gaplardan (dunyoviy vositalardan) foydalanishadilar.
Biror kishiga o’z bilimlaridan oshirtirib biror voqeaviylik, qonun-qoidalar
yoki narsalar taqdim etilmaydiki asti qo’yaqoling. Qobiqlar nazariyamda kim
uddaburon bo’lib, shu lahzalarni yoki yozuvlarimga xos bilimlarni olib borgan
bo’lsaki, boshqa qobiqlarga, insonlarning tanalariga o’zlarining bilimlariga
xos ravishda, kodli onlashuvga xos darajalaridagi boqiylik aloqalaridan kelib
chiqib, boshqacha qiyofalarda tanishuvga oidlikni amalda berib qo’yishlari ham
mumkin bo’laolishi sanalurki, bu shu xo’p bo’pti endi deyishdilar hammayki xo’p
bo’pti. Qobiqlar nazariyasi Payg’ambarlar uchun insonlarning hayotlari Payg’ambarlarning
najastining qattiq va mayda-mayda qirrali, dag’ar-dug’urligiga xos bo’lishini
bildiradiki, har bir inson shunchalik kichik darajada barcha bilan
barovarlikdagi dunyodan o’ziga xoslikka ko’ra, buloqchalikka yoki ko’lmakchalikka
asosan lazzat topishini bildiradi. Zero aytishadi-ku, ko’lmakchadan chiqmagan
baliqcha dunyoni shu ko’lmakchasi deb bilib kelaverganligini. Insonlar
hamjihatlikda ham bir-birovlarini ko’rishsalar, aniq ravishda shakl-qiyofalari
o’zi bo’lib turishiga qaramasdan, birinchidan ular aslida masofalar bo’yicha
ajratiluvlariga xos, ikkinchidan esa har biri hoziroqdagi umumiy hudida
xoslikka ko’ra darajasiga bog’liq ravishda boshqa birining kattaroq unsurli
narsalaridan kichik bo’lakchalariga diqqat qaratib turganligi hisobga olinurki,
xo’p bo’pti. Bilimli aloqalar, yoki yondashuvlar, oralaridagi suhbatlashuvlar
esa kodlarning, ikkinchi shaxsiyatli umriy o’rab olinishlarining kodlar ichra
qo’shilib-aralashuvli o’gririlishidan, har birining bilimiga mos topib
tenglashtirilishidan yoki boshqacha bilim shaklida biriktrilishidan keltirib har
bir tomon, qobiq yoki inson bo’yicha hisobga olinib borilavergani shu bo’lmoqdaki,
ha-da deb yuborishmoqchilar hamki ichimdagilar mana shu yerda hozirning o’zidayoq
xo’p mayli. Ko’rdingizmi men qanchalik darajadagi oshkoralikni, haqiqiy
burilishni yuzaga chiqarmoqdaman, ichimdagilarga sal maqtanuvim shu bo’lmoqdaki
xo’p bo’pti men tomonimdan hamki mayli xo’p. Demak, tuyg’ular sezgilarni
aldashga qodirligini bilsak shu yerda mazmun-mohiyatimizga yetardikmi ha mayli
xo’p shuki bo’pti keyin bo’pti xo’sh. Shuning uchun ichimdagilar gvardiyamning
xohish-irodasini, o’zimga bildirmoqchi bo’lgan tanish-bilishchiligini sezdirib
qo’yish maqsadida kodli sifatida ikkinchi nusxalarliklari sababli hamki,
kerakli ravsishdagi aralashuvlarni qilib o’girtirishlarga sodir etajaklarini
bilsak bo’ladi hamki xo’p bo’pti. Albatta, men shuni Gvardiyamda nima bo’layotganini
tushunish to’g’risidagi bilimlarim bois qabul qilmog’im hamki kerak bo’larligi
shu xolos. Zero o’zimning jarayonlashuvlarimda, tushunchaviy-izoh bilim
kesimlarida va sezgili otlarimda yaxshi vaziyatlardan, narsalardan
foydalanayotganim uchun barcha holatlarning, narsalarning mexanizmli
shartlashuvlarini nazdimda kechirib olib darhol bo’lmasa hamki, ilg’ab turishim
mumkin bu shularni xo’p mayli. Shuning uchun ichimdagilarning o’zimga bo’lgan
maksimal yondashuvlarini, bildirib o’tishlari tugul boshqacha
shartlashuvlarimizda hamki, 25 soni orqali qanchalik miqdordagi ko’rinishda bo’lishini
darrov bilsam bo’lsa kifoya sanalurhamki xo’p bo’pti. 2 bu – holat yoki tushuncha,
erkaklarga oid Gvardiyam, 5 esa idrok yoki tafakkur (farishtam). Tushunchamda
Gvardiyam joylashganlarki, barchalari birgalikda o’zimdan ancha orqada qolib darajalari
bo’yicha yig’ilib o’zimga qaratila “tushgin uncha” ma’nosini berishadilar.
Uncha so’zini me’yoriy ravishdagi turg’unlik, balki o’z-o’zida yaxshi kodlarni
sinab bilishli yashashni nazarda tutish tufayli qaratsak qanchalikda yaxshi va
ma’lum bo’lurki xo’p bo’pti endi. Agar men o’zim kod qilib dunyoga yaxshi bir
yangilikli jabham bilan maqtanchoqlik qilaman deganimda ham, shuni birinchidan
kodimning o’zi sifatida ikkinchi o’zligim ya’ni o’zim bo’yicha o’zimginaligim
vositasida amalga oshiraman, ikkinchidan esa barcha odamlarning o’zimga
boqishlarini yoki qaratilishlarini, mehrlarini (tuyg’uli aloqlarini) kodli o’zligim
chiqarib berayotgan sanaladi hamki xo’p bo’pti. Insonlar boshqacha jihatimga,
kiyimimning bir dog’chasigami yoki bog’chasiga, tolachasiga qarab o’zlarining
hayotlarini bilib turganga o’xshash o’zimning bilimimdan olingan so’z boyliklar
tufayli ikkinchi o’zligim shu kodim orqali gapirib, mashhurligimga ofarinlar yog’dirib
yoki (qoyilmaqomlikni bildirib) maqtab tursalarki, shunisi ma’lum hammaga hamki
xo’p bo’pti. Hattoki kodimning o’zi go’yoki ichkaridan, shisha orqali qarashli
siymoqsidan o’zimning ustimdan kulib o’zimni maqtayotganga o’xshasa ne ajab bo’lurki
xo’p bo’pti. Buni tezda nashr etish kerak deyishayaptilar shuki xo’p bo’pti,
shuki boisidan ishlatilgan so’zlarimiz ichkarimdagi yot unsurli o’zga
shaxslarning kodlashishlariga tamomila mosligimizni bildiradi hamki xo’p mayli.
Qani kettik, chiqardik bo’lmasa shu maqola yuzasidan xabarlashuvimizni hamki xo’p
mayli endi qo’yaqolay. Shuni boshqalar baribir o’zlarining kodli o’zliklari
yuzasidan o’zlarining qobiqli, jismli shakldagi boqishlarini kuzatuvlarida
foyda yuzasidan qalqib turishi orqali baholashlari mumkinki bo’pti xo’p mayli.
Comments
Post a Comment