uzbek language siteenglish language site

Nega men hamki xo'p bo'pti

 

138. Albatta, shunisi bilan men mashhur va ma’lum hamki, kunimning bildirilajak sonlarini tahlil qilishimning o’zidayoq nima bo’lib o’tajakligini aytaolaman asosan va aniq bag’shidalik ila. Ammo ba’zan shundan cheklanib, ko’nglimga kelgan yoki ishim borasidagi yozuvlarni bayonotini sizga taqdim etadurg’onman. Chunki shu yozuvlarimda nimalardir, aynan qanday o’xshashliklar yoki matritsali birlashuvlar, hayotiy bog’lanishdagi izchil dolzarbliklarga aloqador bir kunimning o’zidayo juda jilbalanuvchi o’sishlarim (yangicha topog’onliklarim) borligi to’g’risida to’xtalaman albatta. Ammo, kezi kelsa, boshlanishida bo’lmasa ham yozuvimning oxirlarida yoki o’rtalarida kunimning mazmunan yoritilajakligini kundalik taqagan sonim orqali izohlayolaman har holda. Shu onda barcha boshqacha usuldagi, yo’nalishdagi yoki tartibdagi yozganlarimga kunimning kundalik sonining mazmuni to’g’ri kelmasligi mumkin bo’lmay qoladi. O’zim ham shunga hayronmanki, zero shu ikki turdagi yozuvimni bir-birlariga aloqasiz ravishda, hisobga oldirtirmay yozganligim ma’lum va mashhur. Demak, o’zimning topgan yangicha, hayotiy jarayonlardagi o’xshashligim haqiqiy tartibga solib qo’yilgan kunlik ahamiyatidagi, songa bog’liq o’xshashlikka mos kelishini hisobga olsak bo’ladiki asti qo’yaqoling. Endi, bugungi hozirgacha (holi soat roppa-rossa 11:11) olgan bilimlarim, uyushmalarim shuki, she’r bilan bog’liq ishimning yarmini yakunlab turib she’r yoki nazm o’qish haqida aslida o’qish uslubi, bosimli an’ana yoki o’zimning yondashuvim qanday bo’lishi kerakligini aniqladim yana anchalik darajada. Albatta, shularning barchasi bosim va Got asosidagi hozirgi o’tayotgan umrimizning har bir daqiqasi-yu soniyasining bashorat sifatida aniqligiga xosligi asosida hisobga olib qo’yilganligi oldindan ma’lum etilishi lozim. She’r o’qish jarayonimda yana e’tiborimga tushgan hol shu bo’ldiki, to’g’ri va xandon qilib o’qish haqida bir she’rning dumchali, qilchali қ, ҳ harflarining dumchasini yoki pastgi chiziqchasini qiyalikdagi kesik konusimon tasavvur bilan qandaydir moslikda ichiga joylashtirib yuborish kifoya bo’ldi. Kesik konusda geometrik shakllar bo’lib qolayotgan uchta insu-jinslarning barchasi ma’lum va mashhur birgalikni, teng mutanosiblikni bildiradi. Uchburchaklik ham, parallellik ham va aylanishli teskari tezlanish ham barcha-barchasi inobatga olingan. Bu usul o’zimning algebraik sezgilarimdan geometrik tuyg’ularimga e’tibor qaratib qo’ymoq orqali tuyg’ularimda tutilmaslik uchun xayolni aniqlab bilgan ravishda o’qishni uzluksim bir mudom tarzda o’qiyolishimga xos bo’lishimga erishishim sanalsa ne ajab. Yana bir keyingi navbatdagi she’rni o’qishimda sichqonchani ushlagan barmog’imni salgina ko’tarib tushurishim kifoyaki, shu geometriya, matritsa sababli ichimdagilar algebrali sezgilarimni bittama-bitta cho’qiyotganliklarini bildiradi. Barmoqlar qanchalik darajada qayrilmay tekis tursa, shu tuyg’ularning yanada yetaklanishi yoki o’zi uchun, hech kim bilan hisoblashmasdan o’z-o’zidan boshqalarning unga e’tirofiga sazovor bo’lib, qoyil qolib ma’no-mazmunni qoniqib olish yoki go’yoki shimoliy yog’duga o’xshash ravishda ko’tarilish va qalqish o’yinlariga xoslanish sababli o’z-o’zida o’suvchanlik harakatini bildirish tartibiga xoslanish orqali tezlanishni namoyon etish, sifatida, agar musht holida bukilsa esa, bu – ma’noni tushuntirib qo’yishga, “o’zimda bor” deyishga o’xshash ravishda bir kishining yuzini bosib olishga, barmoqlar (musht) izini qoldirib olishga xos tahdidni bildiradi. Endi aylanib ya’ni boshqa ishlar bilan, vaqt o’tqazib nimalar qilganimni yozuvimda holi bildirmay kelayapmanki, shu she’r o’qishdan so’ng o’zim yozgan xudo, alloh so’zlari bosh harflar bilan boshlanib yozilarligini bildim. Shuning uchun o’zim yozgan shu so’zlarni Xudo va Alloh, aniqrog’i Olloh deb qabul qilingiz. She’rda Haq so’zi ham ishlatilgan, shu ham Ollohni, Xudoni bildiradi endi o’zimda ham xo’p bo’pti. Ichimdagilarning bildirishlaricha faqatgina Parvardigor so’zi otani bildirib, shu Xudo emasligini aytishayaptilar holi hamki xo’p mayli endi. Endi, eng muhim voqealardan biri, holi beri aytolmay kelgan izlanishlarimning topilishi haqida. Shu dunyo, Yer kurramiz hammamiz uchun umumiyki, xo’p mayli. Ammo shunda hamma har xil yashaydiki asti qo’yavering. Shu qobiqlar nazariyasi degani. Har kimning o’zligi, o’zi faqatgina uning ya’ni o’zining kodidan, taqdiriy bo’lib keladigan boqiylik onidan yoki vaqtning o’ziga o’xshab qolib cheksiz davom etaverishlilik davrini, oralig’ini bitta tangaga o’xshash oncha sifatida bilib beraverishi paytidan hisoblangan sanalib, bizning dunyo uchun taqdiriy kelajak umr oxridan o’tmishdagi hozirog’iga qaratilishidir. Ha, aslida bizlar ikkita sanalamizki, biri o’zimizning hoziroqda yashab yuruvchi tanamiz yoki o’zligimiz, ikkinchisi esa shuni ham yoki umuman bizni mutloq o’rab olgan azaliy, hamma vaqtlar yoki koinotlar osha abadiy mujassamlashuvimiz, mavjudlashuvimiz sanaladiki asti qo’yaqoling. Shu ikkinchi o’rab olishdan, hozirgi bizning dunyomiz uchun olganda taqdirdan o’zimizga yetib keluvchi hayotiy vaqtga xos jarayonlashuvlarimiz bu – o’zimizdan turib hoziroqdagi yashab o’tayotgan o’zimizga qaratilajakligimiz hisoblanadiki asti qo’yaturing ham bo’pti. Shu ikkinchi o’zligimizni ya’ni o’zimizni bizlar kod, dastur yoki raqamlar jilosi nomi bilan atab boqiyliklar aro boqiyliklar deb nomlashimiz kerak hamki bo’pti xo’sh. (tugatishdi). Demak, har bir inson faqatgina o’zining o’zligi, ikkinchi o’zi yoki shaxsiyatini hayot deb atab bilib barcha bilimlarini ham, hayotiy kechinmalarini yoki qabul qilish onlarini ham shu ikkinchi o’zligidan oladi. Ikkinchi o’zligi yoki kodlashuvli darajasi qanchalik muyassarlik, hayotiy kenglik, bilimlarga asoslangan tashqaridan olinuvchi lazzatni bersa berarki, ammo boshqacha ham bo’laolmas sanalur hamki xo’p bo’pti. Shu degani bizlar aslida bilmay turib o’zimizning ikkinchimiz ya’ni boshqa o’zligimiz ortidan quvib bilimimizni orttirib, hayotdan yangi narsalar yoki foydalarni qabul qilaverishga intilamiz. Har bir insonning ikkinchi nusxasi yoki shaxsiyati, kodlashuvchanligi qancha bo’lsa, shu ma’lumotlar yuzasidangina o’zini bilib, idrok etib hayotda yashayotgan sanaladi xolos. Agar bir insonning kodlashuvida yoki ikkinchi nusxasida faqatgina 4-5 ta so’zdan iborat dunyoviy so’z boyligi bo’lsa, bilimi bo’lsa, faqatgina shular bo’yicha hayotini o’tkazib yuraveradi. Boshqalar birovlar yoki insonlar bilan aloqada esa o’girilish, har bir insonning o’ziga xos bilimlariga aylantirib berishli shartlashuvlar ishlaydi. Nima bo’lganda ham insonlar bir-birovlari bilan hayotlarini to’ldirib bilib olishib-olishmay yashaverishadilar. Agar bir insonning dunyosida yoki ongida, hayotidagi iboratlikda faqatgina yashash bo’yicha stakan degan narsa, foydalanishga xoslashuv o’rin egallagan bo’lsa, boshqa insonning ustun kodlashuvli onining boqiylik siri bo’lib o’z hayotida, hozirgi dunyosida kompyuter nazarga tutilib aloqa, muloqot o’natilganda ikkinchisi “kompyuterimda ishlayapman” desa, birinchisi tushunishga qodir sanalsada eshitgani o’girilish va moslashtirilib qo’yilish asosida “stakanim bilan mashg’ulma” deb tinglab o’tirgan sanalsa ne ajab. Agar bir qandaydir insonda faqatgina hayoti sifatida cho’pchasi bo’lib bir umr shuni bilib, tushunib yashab umr o’tkazza, boshqalar ham yana har xil ravishda birovida mashina, yana birida somolyot yoki yana boshqa birida o’zimdan ham ulug’roq kodli darajasi bo’lsa, dunyoda bor-u o’zim hisobga olib sezmayotgan bir narsasi e’tiborida bo’lib hayotiy jabhalarida ishtirokini sezdiraolishi turgan gap hamki xo’p mayli. Insonlarning darajalari yoki kodli ustuvorlikka xos bo’lgan ustunsimon shakl-shamoyillari shu darajaviylik, ustunlilikning o’zi bo’yicha o’sishga xos ravishda hisobga olinganda dunyodagi narsalar uning hayotida, doimiy diqqat-ongidagi e’tiborlashuvlarda darajaga xos ochilib, qo’shilib boraveradi. Darajalar bo’yicha hayotlar o’zgarmasdan turaveradi bir umr, ammo yuqoriroq darajadagilar yanada yaqinroq bog’lanishli, yaqinlikdagi yangicha narsalar, tushunchalar yoki joylashuvlar, gaplardan (dunyoviy vositalardan) foydalanishadilar. Biror kishiga o’z bilimlaridan oshirtirib biror voqeaviylik, qonun-qoidalar yoki narsalar taqdim etilmaydiki asti qo’yaqoling. Qobiqlar nazariyamda kim uddaburon bo’lib, shu lahzalarni yoki yozuvlarimga xos bilimlarni olib borgan bo’lsaki, boshqa qobiqlarga, insonlarning tanalariga o’zlarining bilimlariga xos ravishda, kodli onlashuvga xos darajalaridagi boqiylik aloqalaridan kelib chiqib, boshqacha qiyofalarda tanishuvga oidlikni amalda berib qo’yishlari ham mumkin bo’laolishi sanalurki, bu shu xo’p bo’pti endi deyishdilar hammayki xo’p bo’pti. Qobiqlar nazariyasi Payg’ambarlar uchun insonlarning hayotlari Payg’ambarlarning najastining qattiq va mayda-mayda qirrali, dag’ar-dug’urligiga xos bo’lishini bildiradiki, har bir inson shunchalik kichik darajada barcha bilan barovarlikdagi dunyodan o’ziga xoslikka ko’ra, buloqchalikka yoki ko’lmakchalikka asosan lazzat topishini bildiradi. Zero aytishadi-ku, ko’lmakchadan chiqmagan baliqcha dunyoni shu ko’lmakchasi deb bilib kelaverganligini. Insonlar hamjihatlikda ham bir-birovlarini ko’rishsalar, aniq ravishda shakl-qiyofalari o’zi bo’lib turishiga qaramasdan, birinchidan ular aslida masofalar bo’yicha ajratiluvlariga xos, ikkinchidan esa har biri hoziroqdagi umumiy hudida xoslikka ko’ra darajasiga bog’liq ravishda boshqa birining kattaroq unsurli narsalaridan kichik bo’lakchalariga diqqat qaratib turganligi hisobga olinurki, xo’p bo’pti. Bilimli aloqalar, yoki yondashuvlar, oralaridagi suhbatlashuvlar esa kodlarning, ikkinchi shaxsiyatli umriy o’rab olinishlarining kodlar ichra qo’shilib-aralashuvli o’gririlishidan, har birining bilimiga mos topib tenglashtirilishidan yoki boshqacha bilim shaklida biriktrilishidan keltirib har bir tomon, qobiq yoki inson bo’yicha hisobga olinib borilavergani shu bo’lmoqdaki, ha-da deb yuborishmoqchilar hamki ichimdagilar mana shu yerda hozirning o’zidayoq xo’p mayli. Ko’rdingizmi men qanchalik darajadagi oshkoralikni, haqiqiy burilishni yuzaga chiqarmoqdaman, ichimdagilarga sal maqtanuvim shu bo’lmoqdaki xo’p bo’pti men tomonimdan hamki mayli xo’p. Demak, tuyg’ular sezgilarni aldashga qodirligini bilsak shu yerda mazmun-mohiyatimizga yetardikmi ha mayli xo’p shuki bo’pti keyin bo’pti xo’sh. Shuning uchun ichimdagilar gvardiyamning xohish-irodasini, o’zimga bildirmoqchi bo’lgan tanish-bilishchiligini sezdirib qo’yish maqsadida kodli sifatida ikkinchi nusxalarliklari sababli hamki, kerakli ravsishdagi aralashuvlarni qilib o’girtirishlarga sodir etajaklarini bilsak bo’ladi hamki xo’p bo’pti. Albatta, men shuni Gvardiyamda nima bo’layotganini tushunish to’g’risidagi bilimlarim bois qabul qilmog’im hamki kerak bo’larligi shu xolos. Zero o’zimning jarayonlashuvlarimda, tushunchaviy-izoh bilim kesimlarida va sezgili otlarimda yaxshi vaziyatlardan, narsalardan foydalanayotganim uchun barcha holatlarning, narsalarning mexanizmli shartlashuvlarini nazdimda kechirib olib darhol bo’lmasa hamki, ilg’ab turishim mumkin bu shularni xo’p mayli. Shuning uchun ichimdagilarning o’zimga bo’lgan maksimal yondashuvlarini, bildirib o’tishlari tugul boshqacha shartlashuvlarimizda hamki, 25 soni orqali qanchalik miqdordagi ko’rinishda bo’lishini darrov bilsam bo’lsa kifoya sanalurhamki xo’p bo’pti. 2 bu – holat yoki tushuncha, erkaklarga oid Gvardiyam, 5 esa idrok yoki tafakkur (farishtam). Tushunchamda Gvardiyam joylashganlarki, barchalari birgalikda o’zimdan ancha orqada qolib darajalari bo’yicha yig’ilib o’zimga qaratila “tushgin uncha” ma’nosini berishadilar. Uncha so’zini me’yoriy ravishdagi turg’unlik, balki o’z-o’zida yaxshi kodlarni sinab bilishli yashashni nazarda tutish tufayli qaratsak qanchalikda yaxshi va ma’lum bo’lurki xo’p bo’pti endi. Agar men o’zim kod qilib dunyoga yaxshi bir yangilikli jabham bilan maqtanchoqlik qilaman deganimda ham, shuni birinchidan kodimning o’zi sifatida ikkinchi o’zligim ya’ni o’zim bo’yicha o’zimginaligim vositasida amalga oshiraman, ikkinchidan esa barcha odamlarning o’zimga boqishlarini yoki qaratilishlarini, mehrlarini (tuyg’uli aloqlarini) kodli o’zligim chiqarib berayotgan sanaladi hamki xo’p bo’pti. Insonlar boshqacha jihatimga, kiyimimning bir dog’chasigami yoki bog’chasiga, tolachasiga qarab o’zlarining hayotlarini bilib turganga o’xshash o’zimning bilimimdan olingan so’z boyliklar tufayli ikkinchi o’zligim shu kodim orqali gapirib, mashhurligimga ofarinlar yog’dirib yoki (qoyilmaqomlikni bildirib) maqtab tursalarki, shunisi ma’lum hammaga hamki xo’p bo’pti. Hattoki kodimning o’zi go’yoki ichkaridan, shisha orqali qarashli siymoqsidan o’zimning ustimdan kulib o’zimni maqtayotganga o’xshasa ne ajab bo’lurki xo’p bo’pti. Buni tezda nashr etish kerak deyishayaptilar shuki xo’p bo’pti, shuki boisidan ishlatilgan so’zlarimiz ichkarimdagi yot unsurli o’zga shaxslarning kodlashishlariga tamomila mosligimizni bildiradi hamki xo’p mayli. Qani kettik, chiqardik bo’lmasa shu maqola yuzasidan xabarlashuvimizni hamki xo’p mayli endi qo’yaqolay. Shuni boshqalar baribir o’zlarining kodli o’zliklari yuzasidan o’zlarining qobiqli, jismli shakldagi boqishlarini kuzatuvlarida foyda yuzasidan qalqib turishi orqali baholashlari mumkinki bo’pti xo’p mayli.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima