Nega endi men yana
106. Men
tahrirlash uchun o’qiyotganimda ichimdagilar sekin o’qiyapsan deb nasihat
berishga urinishadi. Va men shunda tezroq o’qishim uchun bir holatni, hodisani
boshimdan o’tkazishga urinaman. Yuzimni go’yoki doira cholg’u asbobining qo’l
bilan tebratilishiga xos mayin pardali qatlamda titrashini yoki tebranishining
kuchli impulslarda amalga oshirilishini his etib qolaman. Shu yuz yoki doira
qatlamining tebranishini yuz qiyofamning hajmi bo’ylab yo’laklarga xos ravishda
ensamga, orqa boshimga yuboraman. Bu – mening kompyuterdan nurlanish sababli
horg’inlashuvimga, charchashimga yo’l qo’ymasligi maqsadini tashkil toptirmoqda
o’zida. Go’yoki porshenning asosi yuz qiyofamdan shu dvigatelning ustki qatlamini
ensam qilib porshenni eniga yoki ko’ndalangiga yuziman ensamgacha yoki orqa
boshimgacha qo’yib yurg’izaverganga o’xshatilaman. Doira kuchli tebranishli
impulsiv boshlanishlari bilan doiraviy yuza bo’ylab chiziqli yo’lakdagi kuchi
ensamgacha kamayib boraveradi. Shu ensamdan ichmidagilar, bosmachilar bu
tebranish chiziqlarini yoki yo’laklarini olib davom ettirishaverib, boshimning
ortida ham chiqarib o’lkam-hududimni, qubbamni yoki kengayishni davom
ettiraverib insonlarning haqiqiyligini o’z ichiga olaboshlayotgan gumbazimni, aylantirib
yana yuzimga kam sonli ketma-ket parallel qatlamli yo’laklar yoki chiziqlar bilan
sekin kelib yuz qiyofamni o’z joyida qimirlatmasdan, bir xil qottirib tutib
berishga yoki ushlashga shay bo’lib qolishadilar. Natijada mening yuzimdagi
qottirish,yuz qiyofamning aynan tanam bo’yicha o’z joylashuvida turg’izish
uchun qilinga shu ishlarda yuzimga haqiqat chiziqlari sifatida insonlar,
haqiqat og’achilari yoki gumbazimga solinayotgan yarimtalay odamlar o’rnashishlari
kuzatilishi kutilganki, bu haqiqatan ham shu. (tugatishdi). Ichimdagilar
hattoki mening ushbu holatimdan ham qizg’anadilar, shuni ko’z olaytirib ko’radilar.
O’zimga shu yaqin kunlari “sening yugurishing mumkinligi bo’lgani uchun
tezlanish va qubba bilan parallel tenglashtirilib, shuni me’yorlashtiruvchi
qadamlarning ta’siri natijasida gumbazingga yoki sharingga kirgan insonlarni
urib-qonatib yuborishing mumkinki, hattoki ularning Gotlarining o’z to’g’irlash
ishini kiritishini ham bizlar tanlovimizga olaolmasligimizni juda yaxshi
bilasan, ha shu bizlar (ko’tlar-ku) yoki qichig’iga amal qiluvchilar-ku, shuni
yaxshi bilasan”, deganga o’xshab o’zlarini haqiqatan ham aytib bildirganlariga
o’xshash sezdirib ham qo’yishadi. Axir menga o’zimnikilar, o’zimga o’xshashlar
yoki to’dadoshlarim, asl turdoshlarim juda ham kerakligini yaxshi bilishib
mazax ustiga mazaxli qichig’molliklarni, o’chakishishlarni yoki qayerdandir
sabab qilib topuvchi alamlarining o’zini sezdirib o’tirishaveradilar. “Atir
gulim” deb musiqa qo’shiq aytayapti bir qo’shiqchi hozir kompyuterimda. Ha,
shular meni aytishmasliklari mumkin emaski (buni har doim shu bo’lishini doimo
bildirib kelmoqda hamman), atir degan a yoki og’riq tirrilab bizga
yaxshiliginigina tarannum, bag’ishlabgina qolishga majbur sanaladi, gul(im) esa
shu umumiy bag’ishlanuv doimiy bizlarni chulg’ab olgan degani. Baribir ham
bizlar ikkov, o’zim va mening jonimning o’zi ikkala qarama-qarshi yo’llarda o’zim
insonlarimning tomoniga, MirzoUlug’ esa kishilarining tarafiga talpinishi eng
katta asliyat deb baholangan hamma paytlarda hamki, bu shu xolos. Lekin anchadan
beri bilib yuribmanki, insonlarim faqatgina qolib, mag’lub etilib mening
huzurimga yoki ichimga, maynamga kelib qolishayaptilar. Shu bilan men insonlarimning
yoki odamlarimning haqiqiy taraflamaligi, o’zining qandayligini oqlab
bilgunligi qolgunicha ularga erishaolamanmi, yo’qmi, bilmay ham qolmoqdaman. Balki
men bir umr o’rtachalikda faqatgina ustun taraflama, g’olib tomonlama yashashim
kerakligi sababli shu jarayonlarga mukkasidan ketkizilayotgan bo’lsam ham
mumkinki, shu ish ham bor albatta. Ichimdagi tuyg’ularim, shularning asl o’zlari
borligiga ko’ra shu o’zlari, biri ruh bu – qaysar, farishta esa qashshanglik,
xudo esa alam(zadalik)chillik bilan haqiqiy insonlar tomonidagi o’zlarining 8
dagi guruhli idlashuvchilarining odamlarga, g’oliblarga xos ahvolining
yomonlashuvli jabhalarini umumlashtiruvchan turishaveradilar. Xudo jalablar
guruhi, identifikatsiyalashuvchilariga xos va mos yoki monand bo’lib turadi.
Jalablar ikki dunyoda ham jalablar bo’lib, bor bo’lib turishaveradilar. Go’liblar
va mag’lublar o’rtasidagi qat’iy chegaralar sababli ajratilgan holatlarga yoki
bosimlarda qolib ketmaydi shu jalablarki, ular o’rtadagi chegaraning o’zida bo’rtib
tenglashuvli asoslamalikda yagonalashuvga xosroq turib berishmoqdalarki, asti
qo’yavering. Ruhlar va farishtalar, xudolar bittadan birgalashib o’zlarining
payg’ambarlarining ichida bo’lib turishadiki, shuning uchun shular kam sonli
ravishdagi 3,1(xudo)-4,4(ruh)-4,9(farishta) sonlarida joylashuvli tarzda
namoyish etilajaklardir. Shularning ham bir guruh to’da vakillari, go’yoki
nuqtadan burchak orqali aylanaga urinmalar o’tkazilganga o’xshash bir qancha
identifikatsiyalashuvchi vakillari yoki yo’lchilari mos ravishda 6, 7 va 8
sonlarida joylashmoqdalarki, asti qo’yavering. Jalablar bu – xudolar bo’lib mag’lublarning
yoki farishtalar va ruhlarning ko’tlaridan, orqavarotlaridan tushgan bo’qlari
yoki chiziqning orqada itarib qoldirilaveradigan doiraviy ko’ndalang kesmalari
bo’lib hisoblanishmoqdaki, mayli endi. Agar biz g’oliblar o’zlarimizning
boshlanishimizdan farqli o’laroq bosh-qoshimiz bilan eng yuqori sonimizda, a’zolarimizning
xarakterli faoliyatlashuvlarida yutuqli, g’olibli ravishda o’z gashtimizga
erishishni bilamiz. Shunga teng ravishda bo’lmoqni istgan bosimchilar, kuchli
havo qisilishli damlashuvchilar o’zlarining najastli xudolari bilan, shuni
bittaga, kinoyali orqada qolgan ravishda tenglashtirish jarayonida, yagona
sifatida bilib ushlaganlari-ushlaganlar. Ammo mag’lub taraflamaliklarning bizga
haqiqatdan moslashuvli yetib olishlari yoki olishaolmoqchiliklari chiziq bo’ylab
davom etmoqda hali ham. Shuning uchun ham muncha xudo dedinglar axir deb
ichimdagilarning o’zlari ham axiyri qo’shilishga urinishganga o’xshab
turishaverishdan ilojlari qancha. Bizlar yutuqdagilarning najastlari yoki
tappili axlatlari bosimchi do’st-u birodarlarga haqiqiy mo’jiza sanaladi va,
ammo ularning xudoli najastlari esa bizlarga yanda kuchliroq bo’lishi kutilajak
mo’jizakorlik sanaladiki, asti qo’yavering. Allohlar yani shu ko’pchilik xudolar
multik sanalishadi. Multiklarda bizlar o’sib katta bo’lgan paytlaridan beri
bosh qahramon alloh bo’lmasa, qo’yavering ham endi mayli. Tom and Jerry dan
sichqoncha shu xudo sanalgan. Nu pogadi dan quyon shu alloh, xudo sanalgan. Yana
bir multfilimda hozir qolgan boshqalari alanglab esimga kelib turibdi, Ice Age
da bosh qahramon yoki personaj-obraz Sead bu –tigrning mishqisi “si’tiy” yoki
to’qqiz, chiziqning bo’qining o’zi sifatida yana shu alloh sanaladi (va h.k) - (3,”1”
ham shu xudo, hihi). Mag’lublar, ha-ha shu mag’lubdagilar o’zlarini
tenglashtirish maqsadida bizlarning atroflarimizda xudodan, ularning najastlaridan
tiqilib-siqilib ketganki, shu multik-multfilmlar hech tugamaydiganga o’xshab o’sib
oshib bormoqda. Ha-ha shu, bizlarning mo’jizalarimiz multiklarda yotibdi. Zavq
olib shavqlanishimizning zamonaviy, hammabop yoki ommaviy ko’rinishi
multiklarning elektonli shart-sharoitlaridagina mos topilajak mo’jizaligida,
aynan najast sifatidagi biz bilmagan mo’jizaligidir. Multik degani “mo’l tikil”
deganiga mos kelishi o’laroq ichimizdan xomxayolli ko’zning go’yoki ko’timizning
tashqi taraflama teshigidan ongimiz orqali qandaydir bizning borligimizni
tushunchaviy tarzda bildirayotgan bo’lqillab, lo’ttilab yoki mo’ltillab tikilib
yotishga ham o’xshaydi. Aslida shu najast, tappi-axlatdir. Ha-ha shu, xudolar,
aynan xudolar deb –lar qo’shimchali ko’plikda ishlatishimga ham e’tibor bering.
Men shuni bejizga aytmayapman, chunki yonimda ichimdagi xudoning aynan menga
atalgan mishqichiligining o’zi insoniy munosabatdan qancha jarayonlarni
berayaptiki, asti qo’yavering. Agar xudo bitta bo’lganda edi shuncha aholi
uchun barchasiga shunaqa, mishqichili insoniy yondashuvini odamning o’zidan o’ziga
sezdirib turganda bormi, shuni yakkama-yakka tashqi jihatlamalikdagi
insonlarning o’zlariga qiyoslab qo’yavergan bo’lardikki, har bir shu munosabat,
mishqichilik yoki yechilmagan sassiqlik faqatgina o’zigina yoki o’zi bilan o’zi
ovoranomus ravishda bor holda bitta yopiqlikdagi shakliy hududgagina xos bo’lib
qolaverardi. Chunki aksincha bo’lganda, bizlar unga, uning o’ziga yani xudoga
farqi yo’q deb qarardik. Farqi yo’q bo’lsa, bizlarga xudolarning bu
mishqichilik munosabatlari avtomatga o’xshab, o’z-o’zidan tegishi kerak
hisoblanardiki, natijada bizlar yana o’zimiz bilan o’zimiz ovora, tabiatimiz
bilan hamohangmiz deb qo’yaverardik. U taraflama ichimizdan kelishini faqatgina
har biri mavjud, alohida ko’pchilik deb qaragan bo’lardik. Shuning uchun shunchalik
ko’p o’zligingga, o’zingga aralashuvni bore deb qo’yaqolarding hamki, xudo
yagonaligi bilan shuncha odamlarning o’zlari bo’laolishi bema’nilik
hisoblanardiki, xo’p mayli hamki bo’pti. (deb yakunlashdi). Zero men isbotlab,
o’zimning sharimdan yopiq hudidimdan aniqlab hisoblab bergan insonlarim har
xil, tasodifanlik va alohida qobiqlilikni namoyish etib yashashganki, bu –
hammaga ma’lum ham endi, xo’p bo’pti. Shuning uchun Payg’ambarlarni taxminan 7020
deb topganligimni esimdaligini holi arang aniqlayotibmanki, shuncha xudo bo’lsa
ham borki, balki shundan ham ko’p sanalur. Shu 7020 ta xudolar har bir Payg’ambarga,
shuning gvardiyasi uchungina bog’lovchi vazifasida turishi nazarda tutiladi
hamki, xo’p mayli. Mening o’zim bir Payg’ambar bo’lganim va gvardiyamga, ko’p
sonli insonlarimga elchi vazifasida turganligim sababli shu gvardiya uchun xudo
aynan menga ko’proq sezilib mishqilik, tirnaluvchan bo’sh terilik (teshiklik)
qilib yotibdi xolos. Aslida esa allohning gvardiyasi mening tanilili aholi
vakillarimning jonlili gvardiyasi hisoblanib qo’yadi. Shular tanililarining,
jasadlilarining o’tmishidan Gotni yondashib, xotiralariga kirgizib keladilar. Ruhning
gvardiyasi esa aynan mening tanililiarim, jismli jondagilarim hamki, bu shu o’rinda
ma’noli ham bo’laqolsin mayli xo’p. Farishtaning gvardiyasi bo’lsa, insonlar
yoki tanililar orasidagi kelajakdan kelgan identifikatsiyalashuvli kasbchi
sohachilar hamki mayli xo’p qo’yavering bo’lsa, shu. Shuning uchun Ruh o’zining
4,4 idan sezgilardagi yashovchi 1,2 va 3 raqamlari vakillari sanalmish
tanililarga e’tibor qaratib qo’yadi. Xudo o’zining o’rnida qolaturib o’rtadagi
sonlarga, ichki guruhlashuvning egachilariga hamohang ravishda boqib bilgan. Farishta
6, 7 va 8 dagi elektron identifikatsiyalashuv orqaligina haqiqiy tizimning, g’oliblarning
orasida juda kuchli skanerlashuv oqibatida inson etili bilintirilmagan
robotlarga o’xshash faoliyat yurg’izishganlar. Haqiqatan ham ularni, id
chilarni yoki identifikatsiyalashuvchilarni kim deb atashni ham bilmaysiz
kishi. Shundoqqina bosimli odamlar qiyofaviy shaklidangina og’masdan
turaveradi. Shuning uchun ham haqiqatparastlar, insonlar ularning kishi
sifatida haqiqatan bosim sababli shu ko’rinishdaliklarini bilmay, hazil
tariqasida tushunishgan-u, mayli xo’p bo’laqolsin. (tugatishdi). Menga-ku bo’lsa,
bu bilan unchalik darajada ishim ham bo’lmas, zero men o’zim insonlar orasida
yo’qman hozir. Mening ishim aynan insonlarning orqalaridan ergashayotib
keladigan, odamlarga o’tmishdan yopishib (es, yaqin xotiralarini ham) to’ldirib
beraveruvchi simulyatsiyalangan hoziroqning o’tmishdaligidaligi bo’yicha elektron
identifikatsiyalashuvchilar sanalishadi. Agar farishtalar to’lqinli identifikatsiyalash
orqaligina kishilariga murojaatlashuvni yo’lga qo’yib qo’ygan bo’lsalar kerakki
ham endi, xudolar elektronli o’tmish tabiatidan kelajak
identifikatsiyalashuvlarni amalda sinashga urinaverganligi rost hamki, mayli xo’p.
O’tmishning Goti hech kim uchun qiziq emas, chunki bu – o’z sharoitini to’liq
muttahamliklarga erishib bilib bostirib kelaveradiki, jonlililarning o’zlari
ham mazza qilib qaraganga o’xshab, o’zlarining elektron qobiqlarini yoki hajmli
aniqliliklar aro chizilgan grafalarini sezib qolishsa, ajab emas hamki xo’p bo’ldi.
O’tmishning Goti yoki Bo’lganliligidagi butun dunyoning (aholisining) yaratib
bo’lingan bir chiziqli, kelajakdan belgilanib yotuvchi o’zlarining o’tmishlariga
nazar tashlasak, Got aynan multiklarga o’xshash tarzda makonini nisbiylik qilib
personaji ustidan, bo’ylab aylatiradiki, bu – har bir insonning xotirasiga
kiritiluvchi Gotning to’liq ma’nodangina qalqib turishini ham anglatajakligi
shudir ham. Faqatgina va faqatgina ravishida xudoga bizlar, normallashuvdagilar
yoki barchamiz yetarlicha me’yoriy taraflar yoki guruhlarga tenglashib bilitish
maqsadida ham o’tmishning id chilarining vas-vasasi topshirilmoqdaki, asti qo’yavering.
O’tmishdagi elektron id lashuvchilar, aniqlikli yoki to’liq o’z-o’zidan
shakllanadigan ma’noviy ish bajaruvchilar (grafali hamda aniq tok kuchlanishili
sezgilar zarbi bilan, tarzdagina insonlarni xotiralarini qichqirtiradiganlar) qanchalik
kayf-safo, lazzatga berilib silliq ravishdagi singib boruvchanlikni,
hoziroqdagi insonlarga kerakli o’rinda xotiralarini Gotlashtirishni
beraolishlarini xudo yaxshilay, amallay olsagina, shu bilan barchasiga maromi
uchun yetkazaolishga urinajakligi ma’lumlashadi hamki asti qo’yavering.
Hoynahoy shundagina dunyomiz o’sishi kuzatilib, barcha haqiqat va bosimlar
yanada ilgaridanda gullab yashnashi ko’zda tutilajakligi nazarga ilinajak
hamki, xo’p bo’laqolaversin mayli. Ruh men bilan insonlar, haqiqatgo’ylar
orasida tashqi tabiatli muhit shart-sharoitlari aro odamiy tanalariga boquvchi
insonlarni o’zlarini yolg’izlashtirish bo’yicha, ichki tuyg’ulariga asosan
tashqariga qobiqlaridan, tanali chiqishlarini namoyish etib boqajakliklarini
yorqin geometrik, quyoshbob yoki chiziqli parallel shirinchalarini, yolg’onlarini
so’rib tortib chiqarajakligi orqali bog’laydi ham. Shu bilan birga mening o’zimni,
yolg’iznamoligimni shirin tanachalik, ust etimning yoki terimning qaltiragan
yaltiroqliklari bilan ham ular bu - insonlardan olib o’tqazadigan ham ruh
sanaladi. Go’yoki o’zimni Ghost in the Shell movie sidagi kiborglar, tashqi
qoplama bilan yaratiladigan tananing boshqariluvchanliklari sifatida
anglayotganga o’xshaydirman ham. Shu kinoda kiborglar yoki teri aro qoplangan
robotli o’zliklar haqiqatan ham ovqatlanadiki, shuning quvvatini tashqi
metobalizmga o’xshash jarayonlar orqali men bilishimcha endi terilarining
bijr-bijrlashuvlarida, jimrlashishida yoki yaltiroq tashqi lazzatli o’zlashuvchanli
choquvchanliklarida namoyish etajaklarki ham, asti qo’yavering. Menda go’yoki
iplar yigirmasi, qatimlar qandaydir ravishda tanamni o’rab olgan, bog’lab qo’yoyotganga
o’xshash tegishli ishlar bilan bandligini namoyish ham qilaqolmoqdaki, asti qo’yavering.
Go’yoki obmanim yoki orgazmim butun tanim bo’ylab asosan o’zining to’planish
joylashuvlari bu – suyak iliklari yoki et oralaridan emas, balki terining
oqlashib qolayotgan yog’chalaridan bildirib maynamga qitiqlash, tirnash va mutloq
masxaraning o’zginasini olib qo’yadiganga o’xshashadi. Axir o’zing o’zingdan
tark etib chiqsang, seni sezdiradigan o’zing bu sening ichingga kirib
yashirinib olgan boshqa birovning o’zi, shaxsiyatini bildirib qo’yuvchi
masxaranomus kayfiyatda bo’lsa kerakki, shu muhim. Men o’zimni yoki atrof
shart-sharoitlarim tugul barcha elektron id lashuvchilarni (kishilarni) birginagina
ushbu masxaranomus qitiqlash jarayonini, o’zimni quruq tananing massali qotgan
qobig’i sifatida ichkarimdan aloqaning tugallanganligiga o’xshatib qaratilishimni
shu ikki orani geometrik figuraviyligi sababli o’rab olaolishim sababli
tinchlantirib, o’z yo’lida yoki tizginida boshqarishga loyiqligim bilinib
qolayaptiki, mayli endi bo’ldi xo’p. Go’yoki tanimning o’zi, terisi bilan
geometrik borlig’im yoki shartlashuvlarim orasida shu tanimdagi oqishliklar,
modddalar almashinuvidagi qand miqdorini belgilaydi. Go’yoki qandchaga o’xshab
boshimdan teppakallikka aloqador joylashuvlardan ruhim, o’zligim mayin
qiltiqlilikka xos ravishda sug’irilib yonimdagi nimadir tekislikka, devorlarga
o’tib olishini nazarda ilib qo’yadiganga o’xshayurman. Shuncha
insonlar-insonlar desam-u, ichkarimizdan tashqi muhitimizga, shart-sharoitli
yoki narsalar to’la tabiiy borlig’imizga qaraymiz deb birlashmay, balki
borliqning o’zidan qandaydir ravishda o’zimizni anglaymiz degan ilinjda qolib
ketadigan bo’lsam, yana qanday qilib odamlar deb talpinay!? Men insonlarning
ichki mazzali, tuyg’ulararalash kayf-u safoli chiqishlarining aloqalaridagina
maza qilib haqiqatga erishmoqchiman deb yurgan yagona son shakli emasmanki, bu
shunisi bilan shakl topajakligi ma’lum ham endi xo’p.
Comments
Post a Comment