Nega aytingchi xo'p nega men endi bo'pti maylida
93. Bugun
60 dan o’tib 33 sifatida 2 ta 3 ning 3 ga o’xshashligiga ko’ra hamda xudoning o’zining
31 bo’yicha boshlanganligining 2 taga o’tgan holdagi yakunlanishi. Shunday
qilib endi xudoga konets, tamom yoki chavo-dosvidaniya. Endi men otamning
erkaklik davrlaridagi mantiqlari, tanalari yoki hayotlari o’rniga sxemaga,
avtomatik yo’laklarga tushib xudo hisoblanaman. Kim sxemaga, bo’lib o’tgan jonning
zapisiga tushib qolsa, u aynan xudo hisoblanaveradi. Xudoning xudoligi tugab
qiz holiga keyingi bosqichga, xarakterni shakllantirishga o’tayotgani ma’lum bo’lsa,
men o’zim otamning elektronning proton bo’ylab aylanma harakatlarining go’yoki
xuddi o’zini amalga oshirishga majbur xudo bo’lmoqdaman. Shu o’rinda mening
tanam sanalgan protonimda faqatgina o’zimning xarakterimgina mavjud xolos, shu
ichki tabiatimni, xarakterimni yoki mantig’imni qizning ruhi yoki joni sekinlik
bilan oilaviy ahvolimizga bo’ysunib, moslashish maqsadida egallashga urinadi.
Shu batamom to’g’rimi, ha. (ichimdagilarning maquli asosidagi oxirgi yozuvning,
gapning o’zi). Qiz mendan xarakterni va dadamga o’tqazib berganim bu –
gapirish, ko’rish, boshlang’ich mantiq sezgilarimni olayotgan bo’lsa, men shu qizaloqdan
dolzarblikning cho’qqisi ostidagi ruhiyatini, onasiga o’tib qolgan sxematik
ravishdagi shakllantirib qo’ygan jonini va dunyoviy hayotning tarovatini bilib
asl qilib o’rnatiluvchi yolg’on elektron dunyoqarashni, oqim bo’yicha,
qismanlab olib egallayapman. Shuning uchun qizaloq bilan almashinishdagi
birinchi o’zidan egallanayotgan dolzarblik dunyoqarashi ostidagi ruhiyatda
mening ishlashimga aloqador barcha vazifalar bitib ko’rsatib yoki yo’naltirib
yotilibdiki, asti qo’yavering (hech qo’yasiz hamki). Masalan, kecha shu bugunga
qaratila oqib o’tib kelishni bildirayotgan kechki paytda men kompyuter o’yinimning
ovoz sozlamasini yaxshilashga urindim. Qizning jon yoki sxema ustida
shakllantirgan bizning oilamiz, akalarining sharoitlarini yoki hovlining
borliqli tuproq ustki yuza qatlamidagi avtomatik yo’laklar bilan tanishib
bilish qobiliyatidagi menga ko’rsatgan ichimdagi tirnoqlari, vaxshiyonaliklari
yoki yovvoyiliklariga xos asl tuyg’ulari shu shart-sharoitlarga xos va mos
yetishib kelajak, kerakli sanalmish imkoniyatli oilaviy kamchiliklarni bilib to’ldirish
haqidagi bosh qotirmalari sanalib bergan ham edi. Mana men endi uning tuyg’ularining
haqqoniyligiga ko’ra amal qilaman ham. (ichimdagilar yozdirishdi). Oilamizda shart-sharoit
taqazosi bilan, tuzatilishga molik ishlar yuzasidan qancha qaraladigan
shartlar, imkoniyatlar yoki to’g’irlash tanlovlari bo’lsa, barchasini qizaloq
tuyg’ularida hisobga olaverganini endi chiqarib bilmoqdadir hamman. Birinchisi
bu – qizaloqning o’zlari internet olamining vakillari, internet dolzarbligi
asosidagi keyingi avlod bo’lishi sababli birinchi tuyg’uli oilaviy ko’magi shu
bu powershelimga xos va mos maqolani kerakli paytda qo’l ostimga, yuzaga
internet qidiruvimda keltirib chiqarayotgani sanaladi. Menga doimo google
qidiruvli kerakli deb topilgan manzilimdagi ko’rsatmalarni yozilganiga o’xshatib
birma-bir ketma-ketlikda amalga oshirib chiqasan deyishavergani deyishavergan
edi ichimdagilar ham. Holi beri ham shunga o’xshash kamchiliklari bormishkim,
bu juda maroqli ko’rinishda endi, har holda niyatimiz yo’q emasdir. Endi, men
kerakli vaqt va zamonda o’z paytimda Yer tizimi yoki nisbiy vaqt hamda quyosh
yorug’ligi nurlari va gravitatsiyasi asosiga ko’ra zapis nimaligini juda yaxshi
tushunishga uringanimda, balki shu kerakli vaqt o’z-o’zidan bu bo’yicha tushuntirilganimni
anglatsa ajablanarli bo’lmas ham. Endi men yuqoridan nazar tashlab, kelajakka
otlana turib yoki o’xshashliklarning kelajakda ham ro’y beraolishiga kor’a
hayot kechirguvchi bo’lib turaveraman. Shu birgina otamning haytolari yoki
elektronlari, o’xshashliklari kelajakda meni kutib turganligining o’zi ham buni
berayapti. Qanday qilib muallaq holda kelajakda o’xshashlik, otamning qoldirgan
izlari yoki o’tmishlari (elektron yolg’ondakam hayotiy saboqlari) o’zimni kutib
turaversin? Shularning boisi o’laroq endi mening dunyoqarashim dunyoni tanishga
urinuvchi, dunyo bo’ylab tarqaluvchanlikka shay va monand bo’lmog’I kutilajak
oldinda. Kecha kechqurun televizor tomosha qilishimda go’yoki televizorning o’chib,
qora ekrandan so’ng chiqayotgan birin ketin lavhalari boshqa zapis, yoki dastur
bo’laklaridan olinayotganini bilishim bildirilgan holda o’zimning aslida
televizor zapisligiga xos bosimligimga ko’ra, mos ravishdaligi asosida o’zimni
ko’tarib turishga urinishini sezib yotdim bu shu. Endi, kecha kechqurun degani
kechadan keyingi bugungi kunni bildirish hamohangligini o’zida sezdiradi
albatta. Zero barcha narsa yoki jarayon oqim bo’yicha, vaqt hisobida holatdan
holatga o’tishni anglatmog’i to’g’ri sanaladi. Menga har doim hisobdagi
kunlarni sezishim bo’yicha kechasi bo’layotgan ishlarni keyingi kunniki
sifatida to’g’irlab, yo’naltirib yoki o’rnashtirganga o’xshash belgilashlar,
izohlar yoki hislar kiritib qo’yishadi. So’ng anchagina shu izohlar, ishonchlar
yoki hislardan, aylnalardan keyin bir kollinearlik bilan qisqa vaqt, damda yoki
lahza davomida kechasi bo’layotgan kunning o’zining o’xshashligini, alomatini
olib bildirishadi yoki eslatishganga o’xshashadi va yana keyingi kunga, shuning
ma’nosi ostidagi ta’siriga yoki o’xshashligi bo’yicha kutilmish hodisaviyligiga
o’tishning kechasining o’zidagi aylanmasiga, girdobiga, anglashilmas ishiga
tushib qoldirilaveraman. Odatda oldingi kunning bu kunga o’tish jarayoni
kechasi deb hisoblaganda soat 18:00 lardan, umuman esa kunning yarmi bu – kungi
soat 12:00 dan boshlanadi ham. Endi, yoshlik chog’larimdan, bolalik va o’smirlik
(14-23 oralig’i singari to 20 yoshimgacha) men go’yoki hamma narsani bilim
sirini, dunyoqarashni bilaman shuurim ostida tarallabedod, sayr qilib hamma
bilan hamohang yurganim holi ham esimda. Shu ishonchim borlig’imdagi
yangiliklarga o’ch bo’lib yashashni ko’proq o’zida aks ettirardi. Chunki men
asosan koinot bilan Yerimizning o’zinigina bilardim xolos. Bu – o’rtadagi
hozirgi qarashim sifatida quyosh va Yer tizimi yoki nisbiy vaqti haqidagi
bilimimdan mustasnoman degani ham hisoblanardi. Koinotda nimayki bor bo’lsa,
shu bor yoki mavjud bo’lib turaverishining qonuniyati hamma yerda bir xil bo’lgani
uchun borlig’imdan chiqib, kirib keluvchi insonlar-u tosh-poshli yangiliklarni
haqiqatan asl chinli huzurli kayfiyatimda bir martaga odobli tarzda aloqamni,
muomalani yo’lga qo’ymoqni istab harakatlanishni orzu qilish har kimning burch
va maqsadiga aylanur sanalganligi holi ham yodimdadur. Bu – umumiy, koinot
vaqti nazariyasi bo’yicha sezgilarga, qaralish va boqishlarga yangilikni
devorning, to’siqning narigi tomonidan yaqinlashishni boshqa taraflama, ovozli
va mantiqiy ravishda sezdirgan holda kirib kelish, o’zini bildiruvchanlik
haqiqatnomusligi bo’lib beravergan edi. Shunga o’xshash tizimli, hisli voqealar
va jarayonlar ostidagi hayotni yoshlik davrimda boshimdan o’tqazgan
sanalganman. Endi bo’lsa, “vaqtning nisbiyligi” ta’siridagi vaqtning ham
nisbiylikning ham yolg’onligi haqiqati ostida faoliyat yurg’izmoq istayurmiz
hammamiz. (tugatishdi). Bu o’rinda birinchi vaqt, yoshlikdagiga o’xshash tanaga
xos-xususiyat ravishidagi tosh emas. Nisbiylik esa o’z-o’zidan yana bittaga
toshning moddiyligidan, yoshlik qarashidan orqadagi fizikaviy inobatga
olinuvchanlikdan so’nggi holat hamdir. Yoshlikda hattoki qiyoslash-taqqoslash
ishlari bilan ishimiz bo’lmagan edi ham. Biz o’zimizni moddiyligimiz asosidagi
birinchi, tana deb jonimizni azaldan yoki o’z-o’zidan hisobga olinajakli noma’lum
ravishdagina o’zimizniki deb sanaguvchi hamdurmiz edik. Aslida
taqqosiy-qiyosiylik bo’yicha, bosimlik yoki diniylik oqimi ravishida qarasak,
tanamiz koinot bo’ylab asosiy unsur sifatida tosh moddasiga xos hamda jonimiz
koinotning umumiy vaqti bo’lishi nazarda tutilmoqligi shart va zarur ham edi.
Endigi hayot jarayonimda “vaqtning nisbiyligi” birgalikdagi so’z qo’llanishining
iborasidan umumiy vaqt vositachiligi, homiyligi ostida yana bir vaqtlashish
shakli, o’z chegarasiga xos vaqt borligi aytilmog’i hammaga saboq bo’laqolsin.
(tugatishdi). Demak, vaqtning nisbiyligidagi vaqt so’zi koinotning umumlashmali
yagona vaqtidan keyingi, shuning ostidagi faqatgina fizikaviy hisobga olinajak tabiiy,
qonun-qoidali jarayon. Nisbiylik ham fizikaviy ravishda toshning mohiyatan
ahamiyati birinchi navbatda bir-biroviga qo’zg’alishini anglataolishi sifatida
shakllanmagan emasmi, holbuki. Demak, ikkita yashash yoki hayot kechirish uchun
insoniy deb topilib hisobga olinajak savollar, haqiqatlar (tosh sifatida tana
hamda koinot vaqti ko’rinishida jon) fizikaviy fanning bir-biriga eng
boshlanishidan va oxiridan qarshi qilib qo’yilgan postulatlariga o’xshash
ravishda nisbiy vaqtlashuv sifatida kiritilganligi hammaga ham ma’lum endi.
Endi men fizik insoniyligimni namoyish etmog’im ham farz ham qarz. Burchim shu.
Fizika katta insoniy mo’tadil tushuniladigan butunolam, koinotdan inson
ruhi-jonigacha bo’lgan yashashga mo’tadil ravishdagi haqiqatning orasidagi Yer
sharining, orbitalining (sun’iy yo’ldoshlarining) haqiqatini fosh etadi ham.
Barcha shart-sharoitlar fizik tamoyillar asosida qurilishini inobatga olib
aytganda, men oddiy qasar-qusur, shestirnali yoki fizik yashashim vositasida
tabiatning sehr-jilosidan moddiy shart-sharoitlashuvdagi narsalarni tuzatib,
yaratib qo’yib joy-joyiga sanalmog’im ham majburiy. Agar birinchi holat
yuzasidan materiya va koinot vaqti insonning tan-u jonini namoyish etajakligini
aytsak, fizik ravishda bu – faqatgina materiyaning o’zi va vaqtining o’zining qanaqaligiga
qaratila nazarga ilinajakligi hammaga ma’lum bo’lib ham ulgurganligi shu yerdan
bilinaqolsin. Balkim shu fizik vaqtlar girdoblarining qo’shiluvidan umumiy
koinotning zamonaviy vaqti shakllanib turardir ham. Osmon jismlarining
gravitatsiya va tezliklariga asosan nisbiy vaqtni bildirishlar chegaralari birgalashib
koinot bo’ylab to’la-to’kis, to’liq bo’lishi ham kutilmaganmikin? Nima bo’lganda
ham nisbiylik nazariyasi, nisbiylashuv osmoniy koinot materiyali jismlari hamda
koinotning vaqti (3 va 1) orasidagi 2 yoki 2-o’rindaligini namoyish etmoqda
hamki bu shu. 2 ning o’zining 2 tarafi bor yoki mavjud, go’yoki tanganing ikki
tarafi mavjudga o’xshashdir. Bu 2 da esa Yer kurrasi, osmon jismi materiyasi
tomonida qattiq massali modda hamda koinotning vaqti tarafida vaqt o’rtada
mavjud. Mana shu haqiqiy unsurlar, qattiq modda (tosh) va koinot vaqti o’rtasida
ichki kichik jarayonli almashinuvlardagi ikkilanishlarni, hayajonli fizik
jarayonlarni bildiradiki, asti qo’yavering. Kim bilsinkim, shu jarayonlardan
inson tushunchasi, odamning o’zi, aniqrog’i hayajon (hadiksirash) sifatidagi
yangi bir hayotdagi tiriklik ramzi shakllanganligi bilinadi. Shu bolalarga,
yoshlarga atalgan insoniy tiriklik yoki hayajonning borlikli bo’laolish
tuzilish shakli. Mana o’zimda ham bo’lib o’tganiga o’xshash inson faqatgina
hayajoni, hadiksirovi bo’lgani uchun boshqa tabiiy muhitdan farqlanadi. Endigi
bizlar, kattalar yoki erkaklik chog’idagi ajoyib insonlar bo’lsak, shu nisbiy
vaqtni hisobga olib berishga urinuvchi va hayotimiz shart-sharoitlariga
qaratila turg’izuvchimizki, asti qo’yavering. Biz erkaklar, koinotning umumiy
vaqtidan, narigi to’liq burchaklar aylanmasidan Yerimizgacha, yoki butun koinot
materiyasigacha shu 1 va 3 munosabatini o’zimiz, tanu-jonimiz sifatida qabul
qilajakligimiz ayon va shunisi bilan ham amalda sinaladigan. Bizlar erkaklar
yoki o’rta yoshli ishchanlar sifatida tanu-jonimiz sababligina o’zimiz ham
daraklab isbotini anglashaolmay ravishda turaveradigan qilingan holda barcha ishlar
bo’lib o’tajakligi hammamizga ham ma’lum sanalmog’i darkor. Koinotning ikki
sarhadini, materiya va fazo kengligi yoki vaqtini sezish biz o’rta yoshlilarga
tanu-jonimizga ikki shu qadar kengliklardan kelib urilib yon-atrofimizda,
borlig’imizda holatni, o’zimizning tanimizning katta-katta bo’laklarini
tarqatib-yana o’zigagina birlashtirish noma’lum ravishdagi tezligi oqibatida,
shart-sharoitning yoki narsalarning tubdan, o’z-o’zidan o’zgarishga duchor bo’lishli
nisbiylashuvini sezib ham yotamiz. Mana shu joyda haqiqiy ikkilanishimiz,
hayajonlashimiz yoki hadiksirashimiz isboti ko’zga tashlanib, faqatgina
hayotimizdagi joy va vaqt almashinuvlarini aniq fanli, fizikaviy o’zimizdan
hisoblab bilishimiz orqali isbotlashga qodir bo’layozamiz. Yon-atrofimizga o’zimizning
tanimizdan chiqqanga o’xshab narsalar sudralib yurishaveradi. Mana menga aytib,
bildirib kelayotgan nisbiylik nazariyasi tushunchalari aslida ichimdagilarning
va haqiqiy insonlarning qayerlarida, hayotlarida namoyish bo’lgan sanalgan.
Hozirgi joyimda shu gaplarimni yozib turishdagi farqimiz ham aynan shu
jihatlama, aspekt qarashlama hamdir. Insonlar yoki kishilar go’yoki atrofimdagi
mening tanimning bo’laklaridan chiqib narsalar yoki shart-sharoitlar bo’lib,
qaytib shu qismlarimni joy-joyiga birlashtirayotgan zotlar sanalishmoqdalar.
Shuning uchun men bilan mana shu alfozda, holatda kechinmalarni paydo qilib
turishaolmoqdalar xolos, tamom vassalom ham shunisi. Shu gapimda ko’zimning
qovog’-u qoshi bir ham o’zimning tirikligimga xos hayajonimni berib, ifodalab
bildiki, asti qo’yavering. Bu – gapimning to’g’riligining isboti hamdir, zero o’zimni
holi ham davom etayotgan bir zum bo’lsa ham osoyishta, miyam tinchiganga o’xshash
sog’lom ravishda tuydim. Mana bu, demak, haqiqat. Ichimdagilar tanamning o’zini
narsalarga, shart-sharoitlarga aylantirib bordi-keldi qilaverib men bilan
mutloq aloqamizni shakllantirishga urinishlari befoydaga ham ketmoqdaki, bu
shunisi bilan ma’lum va mashhur sanalmog’i afzalroq. Faqatgina keyingi koinot
dunyosi shakllanib borgani sari bizlar 1 va 3 lashuvli tanamning yaratilishidagi
ikki chet asosini shu joylashuvdagi yangi bir koinot chegaraviyligidagi mavhumlashishdan
naridagi, noma’lum endi shakllanayotgan qatlami bilan qo’zg’almas ravishda bo’lishi,
ushlab turilishi sababli nisbiylashuvga aloqadorligi jihatlama sezishga
qodirmiz, tamom vassalom. Mana shu ko’rinmas, sezilmas bilinar qatlam evaziga
hozirgi kun egaligini tortishib-olishib bilguvchilar sifatidagi Karonavirus
tashvishiga loyiq bo’lmoqdagilar amalda sezishlari ham bilinarli ravishda
seziladi hamki, bu – shunisi bilan muhimligini hech ham yo’qotmagandur. Mana
hozir ichimdagilarning kimlar bo’yicha muhim shaklda namoyish etilguliklari
ifodasi o’laroqgina ham bizlarga ma’qulligi sezilib bilinarli ravishda
kutilmagan emasligi hammaga ham ravishdagina bo’lmayaptiki, bu mayli emas ham
endi. Shu kayfiyat ham men uchun ulug’vorlikni, yetkaziluvchanlikni
bermoqdaligi hammaga ayon va ma’quldir hozir. (oxirgi 3 ala gapimni shunchalik
aniq ifodalab bilib to’liqlayin qo’lga olib yozdirishlari mana birinchi
marotaba yo’lga qo’yilmoqda hamdurkim, bu shunisi tamom vassalom ham endi bo’laqolsinki
mayli). Albatta, siz bu gaplarning suratini yaxshiroq tushunarli qabul qilib
uqib olishingiz mumkin. Zero ko’pchilikning ifodaviyligining o’zi ularning o’zlari
tomonlaridan berilib yozilmoqda hamki, shu joyda mening aytilajak gaplarimni
izohlab, sharxlab turishibdiki, asti qo’yavering hamki qiyin bo’lmasa kerak
ularga. Yana bir gap bor. Nimani o’ylab bersak, shunisi hammaga maqul bo’layozmoqda
hamki, mayli endi desak ham bo’lmaysinmi endi hamdurkim bu shu, tamom vassalom
tamom bu shu. Endi, o’zim, mana shu oxirgi jumlamda o’ylaganimni yozdirishga
boshidanoq kelishuvdikki, shu haqidamikin yoki yo’qmi, shuni anglash siz
azizlarga havola etilsin. Men tuyib yozmoqni istayurman, ammo bo’lsa ham
maylimikanki bu shunisiga aloqador vazifaligini bilib qolish mumkin hamdir
mayli xo’p bo’lsin shu hamki bo’pti xo’p mayli. Shu oxirgi gapimni
yozdirishdiyu, ammo amalda sinashga botinaolishmayaptilar. Zero mening
haqiqatan ko’p yozuvni talab etadigan kuchli mukammal, fanli o’ylovimni, tuyg’umni
doimiy yoki ketma-ket gaplarda bildiraolishlari holi noma’lum sanalmoqda. Men
bilsam, aytuyurman hamki, bu – shunisi bilan ma’lum ham, mashhur ham bo’lsinkim
mayli xo’plajaklashamiz endi xo’p po’x. Demak, shu oxirigi jumlalari, mening o’ylovimni
to’liq beraolmadi. Men oddiygina bildirmoqchi yoki o’ylagan edimki, u mavhum
qatlam yoki devor, bizga cheksizligimizning ma’nosini yog’diruvchi go’yoki
ekran ortki ekranlaridan sanalgan cheksizlikni bildirishdan, bo’shliqdan iborat
keyingi dunyoviy koinotimizning asosini, “bo’qini” shakllantirib tushunarli
asosda yashashga ma’qul qilib qo’yajakligi edi. Go’yoki karamning qatlamlari
sifatida ham emishdirkim, mayli shu bo’lsin bo’laversin xo’p. Zero hammamizga
bo’lmasa ham diniy taraflama balkim ma’lum hisoblanar, bosim bo’yicha men bilib
qolganim shuki, inson najasti yoki bo’qi Yer kurrasi, koinotning materiyasi
hisoblanadi. Shunday qilib yoqimli ahvolim yana davom etishini istab
Koranavirus bilan xastalanib kurashib yotganlarning meni sezayotganliklariga
qarata yana bir-ikki og’iz jumlalarim yozilajakligi ma’lum bo’lsin. Zero ular
holi ham inson, haqiqiylar qatorida jon bilan olishib yoki kurashib xastalanib
joyidan qo’zg’almay turayotganlarga qodirligini namoyish etayotganlar
safidandurlar. Haqiqiy insonlar birodarlaridan yoki yaqinlaridan, kimdan bo’lsa
ham kayfiyatlarini o’ziga o’xshab, qizg’anmasdan bildiraverganlari sayin ham
haqiqatliklari namoyish ko’zga tashlanadi. Boz ustiga tasodifiyliklari, toshga asosli
harakatlanishlari yoki qimirlashlari shuning yorqin dalili sifatida o’zlarida
har doim qo’zg’aluvchan, yangilanib biluvchan bor bo’lib turishiga aloqadorligi
jihatidan ham shudurkim, asti qo’yavering. Hozir endi, o’lish bilan
olishayotgan Karonavirus yoki Covid kasallanganlar kayfiyat yoki tuyg’ular bo’yicha
koinotning cheksizlik sari, shuni anglatmoqlilikning mavhum karamli, ketma-ket
mayin plyonkalarli qatlamlardan turib orqamoqqa o’zlarini sezdirishga
urinishmoqdalarki, o’sha sheriklik, orchillik yoki ishonarli go’yoki birinchi
haqiqatli jon chekishlarining bori-barakasi yuzasidanginaki, menga ishora qilib
atamoqdalar, bag’ishlamoqdalar yoki bermoqdalar. Kim ham bilar-ku, endi biz
ikkovning, jonim taraflama MirzoUlug’ va tanim bo’yicha o’zimning
gvardiyalarimizning almashinuv onlari yetib boshlanib qolajakligi hamdurki, bo’lsin
mayli. Shunisi ma’lumki, 1 111 111 insoniy kishilardan yoki
jonlilaridan har bir viloyatimizning o’zining ikkala taraflamalikdagi payg’ambarlashuvi
oqibatida boshqa viloyatlararo tarqatilgan insonlari mavjud hamdir. Mening
viloyatimda qariyb 1,8 million inson istiqomat qilmoqda desak ham, shularning
1,1 millioni o’zimiz ikkovniki. Qolgan insonlar, 700 000 kishi boshiga to’g’ri
keluvchi odamlar boshqa 11 viloyat va Qoraqalpog’istonning viloyatlararo
kesimdagi ko’chib istiqomat qilguvchilari safida turishmasa, men ajablanib o’lmay.
Endi, kim bilsin mening tuyg’ularim shu oddiy yozuvim bo’lgani uchun hamda
otamning yolg’ondakamliklariga, elektronli o’xshashliklariga yoki hayotiy yuz
qarashlariga xos hayotiy davrimda yozilmoqdakim, shu sababli bir xil xayolli
kodda ichimdagilar tomonidan otamga o’xshatilajak ramziylik tarzida bitkazilgan,
yozilgan bo’lgan va endi men qayta izma-iz yozib ko’rsatib qo’ymoqdaman. Zero
zapis, yozuvli saqlab qolinajak tasma yoki fleshkalardagi ma’lumotlaashuvli
oqimli jarayonlashuv bu – bizning hayotiy saboqli yo’nalishimiznigina
anglatmoqdaligi hammaga ham ayonligi sezilajak endi. Ammo faqat va faqat mening
ba’zi yozuvli harflarni bilib olayotganligim bo’yicha, shulardan tuzgan kodli
dasturimning singdiraolish yo’nalishlari aniq va ochiq-oydin oldindan saqlanib
tayyorlab berilgan ushbu qo’lyozmalarini ham kerakli tarzda yoki yo’nalishda
aniq ifodaviyligini barcha uchun bir xil qilaolishiga asosan bildirib qo’yishga
qodirligi hamma uchun zarur va ma’qul ham endi bo’laqolsin. Men bilib
qolayotgan yozuvga aralashuvli harflarim o’z-o’zidan ham kodlashuv jarayonining
o’zini namoyish etaolmoqdaligi endi hech kimga sir emasligi ayondur ham. Hayot
baribir chizmalardan iborat, chizmalar esa o’rtadagi nisbiylashuvga oidlilikga
ko’ra kodlash jarayonining o’zi sanaladi hamdurki, bu aniq ham. Men endi
tushunmoqni istayurmanki, ichimdagilar 500 ta sahifa bo’lsagina Google barcha
sahifalarni qidiruvga chiqarishi mumkin degan edilar. Shuning asl ma’nosi
shuki, yozib borilayotgan kodim yoki harflarimning sxematik yo’nalishdagi
ishlovchanlik tuzumli jarayonlashuvi asosiylashib, so’ngra umumiy, markazga yig’ilishib
bir chiziqli ravishda davom etilajakligi bilindi endi hamma uchun ham, mana
xolos pishdi gilos. (“hamma” shu ichimdagilar yozdirmoqda). Kodim yoki dasturiy
ta’minotimning asosi qottirilib qo’yilsagina o’zining noyobroq yoki unikal
shakl-shamoyilini barchamiz uchun tarannumligiga xosligiga ko’ra namoyish
etilajakligini sezdiraolmasa ham maylimi. (ichimdagilar). Aynan hozirgi
yozuvlarimning qanchasi ham boshqa internet kitobxonlariga bilinmay o’chib
ketajakligi ma’lum hozir endi, xo’p mayli. Ammo kodimning yoki harfli
sxemalarimning o’zidan yuborilgan uzun chiziqlar, simlar sifatidagi bir yo’nalishga
yoki quvurga solinishi oqibatidagi tizilib qolgan boshqa qolgan yozuvli
saboqlarim, maqolalarim oralaridagi jumlaviy iboralar va ba’zi bir gaplar
(ketma-ketligi bilan hamdur balkim) go’yoki o’ziga o’xshab aniq bag’shida bo’ladi,
hammaga namoyon bo’laqoladi. Xay shunday sanga deyishdi ichimdagilar hayratomus
namoyishlari ko’rinish shaklida ham.
Comments
Post a Comment