uzbek language siteenglish language site

Menga bormi qani aytingchi sizlar go'zzuk bo'lsangiz

 

97. Men bir ish qilayapman, men haqqatan pulga ishlayapman. Bu pul oylik bo’lib aynan o’zimga, oilamga beriladi hamda biz xohlagan maqsadimizga ishlatamiz. Ishimga kelsak, har doimgiga o’xshab ruhiy qiyinchilikni yozaqolay. Negaki jismonan qiynalishimni ham shu ruhiyatim majburlab, tirab yoki itarib tursagina amalda sodir qilishi mumkin bo’layapti. Nima bo’lganda ham men holi beri teskarilik tarafidagi 31 yosharligimdaman, aylana bilan kollinearlik o’rtasidagi 40 yoshgacha ancha bor holi. Shuning uchun mening ishimdan iborat bo’layotgan asarni o’qib chiqish va tahrirlab tuzatib borish mehnat samarasida quyidagicha shakl olib bormoqdamanki, asti qo’yavering. Men o’zimning teskarilik yoki tanam jihatlama asosiy zahiradagi, ulkan hajmdagi o’zligim yoki shaxsiyatim, kimligim (o’zimga maqulligim yoki foydamga) ko’ra shundan chiqib qolayotgan aylana taraflama qolgan oz miqyosdagi o’zimga qarata yashay qolmoqdaman. Aylana tarafida mening faqatgina tanamdagi qiyofam, yuz qarashim yoki qatlamimgina mavjud hamda aylananing menga eng yaqin, boqayotgan yoki o’zini ko’rsatadigan eng kerakli shart-sharoiti sifatida atrof-borliqning o’zimga tomon o’zining nisbiylik olib qo’zg’alishi, aylanishining ham yuzasi mavjud sanalmoqda. Holbuki men tanamning asosiy uchchala sezgilarini, fahmlash va massamni tushunish, mantiq orqali g’ayridiniy (tabiiy) hisobga kiritish yo’qotib qo’ygan bo’lsam ham, tanam holi beri kollinearlik, teskarilik yoki raqamli qizish jihatidan o’zimniki sanalaveradi. Raqamlar yoki teskarilik o’zimniki bo’lsa ham, men shuning yomon tomonini his etib shakllanib borayapman. Zero raqamlar bu – kollinearlik sifatida o’zicha har bir raqamning boshqasidan alohidaligi, o’z o’rniga egaligi yoki farq qilib bilishiga hamda raqamlardan yasalgan sonlarning cheksizliklarga sho’ng’ib boraverishi e’tiborga olinajak. Shu esa aynan raqamlarga qizuvchanlik, ishqalanish yoki ishlash degan ramziy qarashlarning diniy oqimini yuklaydi. Men ishqalanishning kayfini, lazzatini o’sib katta bo’lib borayotgan, erkaklik davrimning ishlashidan yoki mehnatkashlik bosqichli faoliyati aro egallaganligim borasida yoshlikdagi tanamning o’zidagi, qon aylanishida yoki metobalizmida bo’lib o’tadigan ishqalanishning foyda shaklidagi bolaning o’zidan o’zi qoniqib yashashini sezdiraturishi qolmay ketayapti. Shu bolalikdan olgan ishqalanish, foydamni men ishlashimga singib olib kirish oqibatida yoshligimdagi nafning yoki ishqalanishning o’sha paytlari chiqarib yuborish asnosida egallagan foydam bo’yicha o’zimda g’ubor ko’rinishida qolib ketgan yana ichki, o’zaro teskarisini yoki zidlashuvini tanamda qizishli, qandaydir nojo’ya qiynoqli (bo’sh tarang bo’shliqda qolgan asab tolalarili) tarzda sezmoqdaman. Aslida men ushbu yomonlikni, raqamlarning ahdlashuvini yoki noqulay qizishning o’zini bildirilishini aynan tanamni amalda ijro etayotgan, sezgilaridagi egalari, o’zliklariga yomonlik sifatida juftlab jaftlab otishim yoki yopishtirib, qutulishim kerak. Meni hozirda choqayotgan holatlar shuki, ichimdagilar bosim bilan mening tuyg’ularimni qachonlar necha kunlab oldingi, o’tayotgan rejalarini qilib qo’yishganlar, ammo shu rejali tuyg’ular bosimida men o’zimni chalkashtirsam, tugun qilsam yoki vakuum shamollarida nuqtali tarzda qisilib qolsam, darrov shu tuyg’uchilar aralashib meni o’zimga o’zimni urushishimni yanada avj oldirishadi, zo’rlashadi yoki keskinlashtirib qiynashaveradi. Shuning sababi ham bordir. Bu – mening o’zimning yuzim va borliqdagi, shart-sharoitlardagi qiyofam ular ichimdagilar tomonidagi aylanaga aralashibdimi, endi shu ichimdagilar, ruhiyatimni, shuning o’zida turib ezuvchilar ham mening teskariligimga yoki qisilishimga aralashib qolganlar. Ular o’zlaridagi mening teskariligimga yoki nuqtalarimga, tuyg’ularimning rejalarini eplayolmayotgan tugunlarimga qaratila butun kallamdagi tuyg’ular sifatida aslida keng makondagi qora vakuum shamollariga o’xshash tuyg’ularining rejalarining vakuumli qisilish-ochilish yoki torayish-kengayish bosimlarini sababchisi sifatida ham meni ayblashib turib, o’zlari ammo shundan kayf oladilar. Lekin shuning sababchisi o’zimni, tuyg’ulardagi chalkash nuqtalarni shu katta yo’nalishlarni berayotgan tuyg’ular bosimining qisqarish-kengayishli berayotgan kayfini, kayfiyatini tugunni, nuqtani kengroq yozib ruhiyatga yoki tuyg’ularga halaqit bermayotganligini tushuntirish borasida to’g’ri amaliy ijro qilaolishmayapti. Qilgan ishlari masxara, qoloqlik. Mana shu o’rinda, ko’pincha ham bir nima aytganlarini qilmaganga meni chiqarib yozuvlardagi yozish qobiliyatimni buzib, go’yoki yozib borilayotgan qandaydir ma’noni “ko’rdingmi, men shu joyda o’zim bo’yichaman, o’zimni hisobga olmoqdaman yoki bu – mening obro’yim” sifatida menga sezdirgan bo’lib o’zlarining boshqaruvlari yoki kayfiyatlari uchun ham, shu yozishni men go’yoki senga majburlayapman, hattoki balkim sendan foydalanib aslida o’zim yozayapman degan ma’noda yozib borayotgan yozuvlarimni suqulishib buzishadi, barbod qilishadi yoki imlo xatolariga yo’l qo’ydirib, o’chirtirib qayta yozdirishaveradi. Shu misol bekorga darrov ko’zga tashlanmadi. Bu hodisa bo’lib kelayotgan edikim, shuni shunchalik kerakli deb bilib yozishga uringanim bilanoq baribir ilojsiz ravishda ular kayflarini bu borada yakunlayolmasliklarini bildirib yozuvlarimni har onda, kezi kelganda yoki “menga qarshi yozayapsan” degan paytlarida buzishga urinishavermoqdalar. Zero men har doim tushuncha bilan birga yuriyman, nimayki o’zimdan bildirib borayotgan bo’lsam, borliqda har qaysi diqqatga olinayotgan jabhada shu tushuncha bilan o’z aksini topmasa bo’lmas. Mana shu o’rinda ham shu ishni olib borayotganlar, o’zlariga xiyonat tarzida, qarama-qarshi ravishda baribir tushuncha bilan to’ldirib qo’yishdi. Gapning lo’ndasi shuki, yozuvlarimni o’z ma’nolari yoki foydalari yo’lida mening o’zligimga kirib olib nafni “o’zimizniki, o’zimiz bo’laturayotganimizda bo’layapti” deb hisoblashga urinayotgan go’zzuklar (o’z bilarmonlar) shu har bir jarayonda, yozib borishimda holatlarga kirishayotgan mening tugunlarimni, ipli bog’ichlarimni yoki bitayotgan harflarimni tuyg’ular bosimida o’zlarining ko’z oldilariga maqsad qilib qo’ygan foyda, manfaatlari bo’yicha butun kenglikda yozilgan tashqaridan ham va shundagi chimdimgina joy egallab turgan holat, tugun yoki xatolikka uchratilgan harflarimni tugunni yechib tashlab orasidagi aylanani keng qilib bilish jihatidan ham o’zlarining avtomatliklarini va foydali tarzdagina rejalari endi bo’lib o’tib borayotgan oldindagi katta davrlar, kunlar yoki balki haftalar uchun tuzilganligini sezdirib qo’yishmoqda. Mana shu yerda ham soatlab so’zini yoz deyishlari bilanoq, men o’zim bilgan, hisobimga olayotgan davlarni, kunlar yoki haftalarni yozganim uchun yana o’zlarining foydalari, tuyg’ularining chegaradagi qaytib-qaytib kelayotgan teskari shamolli bosimli rejalarining qandayligini, foydasini menga zararli qilib sezdirishmoqchi bo’lib o’zlarini sotib qo’yishmoqdalar. Ha ular shu, go’zzukning o’zginasidirlar. Bir haftalik reja, tuyg’ularning o’zgarmas yagona bosimini tuzib qo’yishadiyu keyin mo’ltillab ko’zimga ko’z bo’lib, ko’zimning ichidan qandaydir yana bir, parallel ko’z qarayotganga o’xshab yoki umuman bosh suyagimning ba’zi yuqori joylarida salgina qisilishni va miyamda salgina bo’shliqni bildirib sezdirib diqqat bilan kuchli nazar solib o’tirishganga o’xshashadi. Aslida ularga bir tiyin, befoydaki, tuyg’ularni mana shu mening o’zimning tanimni egallab borayotgan, o’zlariniki deb bilayotgan sezgilarimning yangi egalariga qarata qo’zg’altirmasdan, yanada ko’p muddatli qilib tuzishga qaratilgan yoki o’zgartirmaslik uchun rejalarini aynan shu ularga og’riq va ozor bermaslik maqsadida yakunlashgan, tuzishgan. Shularning, tuyg’ularning o’zgarmasligi, taqqa-turuq o’zining chegarasi bo’ylab tarang va qimirlamaydigan ravishda hisobga olinishi tanamga egachilarning, qizaloqning va otamning yomonlashuvchanli sog’lig’ini saqlab bir tekis davom ettirish maqsadidagina uyushtirilmoqda. Zero mening shu tanam, mendan qoldirilayotgan tanam zarar olishi yoki yomonlashib borishi kerakki, shu tabiiy holat ham. Lekin aynan shuning me’yori, bir maromda ushlanishi haqiqiy eng katta sog’liqni berib borish sanalmoqdadir hamki, bu shu. Shuning uchun mening noma’lum, topilmas yoki kuzatib bo’linmas holatlarim, tuyg’ularni yanada qottirish bo’yicha buyruqlari yuzasidan hisobga kiritmasliklarim yoki tugunlar hamda shu tugunlarning tuyg’ular kengligi, aylanmasini har xil qo’zg’atib yoki ovalsimonroq pachog’ini bildirib borishiga qarshi tuyg’ularni mahkam ushlash, tarang ravishda qottirish bosimi va davriy rejasi bilan bahslashadi ham. Aslida birov o’ylashi mumkinki, tuyg’ularimni o’zimning hayot kechiruvim sababli doimo o’zgartirib turishimni sezaman yoki bilaman-u, deb, ammo aslida tuyg’ular o’zgarmas yoki katta vaqt oralig’ida qotib turuvchilar bo’lmoqda mening tajriba misolimda. Tuyg’ularga bilimlar, xayol yoki ruhiyat hamda umuman 3 ala yo’qlik unsurlari bu – ruh, fikr va o’ylov kiradi. Tuyg’ularimni men sezgilarim tomonlama hislarimni ham qottirib borish, haqiqatgo’y qilmoqchiligim sababli kelajakdagi rejasining oxirgi manzilidan qotishiga duchor qilaolmoqdamanmen. Zero sezgilar, tuyg’ular va hissiyot 1, 2 va 3 tartibda 1-3,1 gacha va 3,1 dan 4, 9 gacha, 4,9 dan 6 gacha 3 toifali ketma-ket guruhlashuvlarda his bilan yakun topgay. Sezgilarning asosida foydaning o’zi, ishqalanishning o’zi 1 dan bitta pastdagi 0 raqami bo’lsa, hissiyotlarning zararliligining yoki orlarni dirrilatishining o’zi bo’lib 6 dan 2 ta yuqoriroqdagi 8 raqami joy oladi. Hissiyot sifatida insonlarning payg’ambarlari bo’lmish mening ikkinchi toifam, vakilim MirzoUlug’ zarar ko’ruvchanlikka aloqador ravishdagi insonni borligini, haqiqatdanligini belgilovchi orning me’yoriy chegarasidan tashqariga tarqab ketguvchi, kengaygan doiraviy radiuslarning jilg’asida solishtiriluvchi orchillik hisoblanadi. Payg’ambarlaringiz MirzoUlug’ tariflashlaricha or bo’ylab bo’q yemaslikka urinib insonlarga yoqadigan darajada hojatxonalarga kirib yo’qdir bo’lib, g’oyib bo’lib qolishlariga qaramasdan zarar sifatida shu tualetning yonidagi juda boy taomkashlikka berilgan, shoxona ovqatlar bilan boyitilgan dasturxonlarda aslida yonidagi hojatxonaning bo’qini yeganga o’xshash zararning o’zi bo’lib turishga odatlanishmoqchi hamdir. Hissiyotning birinchi shakl-shamoyillaridan biri ko’rnishidagi zararning o’zi bo’qdan bittaga oldinda qaralib, bo’q zararning o’ziga teskari, kollineari sifatida baholanishi turgan gap. Ammo ikkalasi ham, zarar ham bo’q ham bir tomonlamalikda yoki hissiyotdaliklari boisidan ham shu hissiyotning bu bo’laklari yoki tomon qismli yoylari bo’yicha kuchli aylanish jarayoni bo’lib tugasa, mengami ayb sizlarning shuni tushunchalayolmaganingiz ham. (tamomlashdi). Aylanish yoki hissiyot orning kengligidan, doirasining kattaligidan yoki inson joylashuvli katta hududlarni o’z ichiga olib bilishi sababli yonma-yon radiusdagi insonlar yoki orchillikning orasi uzoqrolashib taranglashaveruvi oqibatida shu radiuslarning har biri bir necha bitta to’g’ri chiziqdagi odamlardan iboratligi bo’yicha keskin, qattiq dirrilashi sodir bo’lishida ko’zga ilg’anadi ham. Yozuvimni davom ettirishga chivinlar qo’yishmay yuzlarimga qo’naverib buzayaptilar. Chivin yoki chevin degani “kimchi vin yoki yutib ketadi” degani. Bu- meni o’rab olgan kishilar-u insonlar tanamning yuz po’stlog’i yoki qatlami chegarasidan orqadagi barcha o’zlashuvi, massasi va sezgilari hamda atrof-borliqdagi yuzada turib menga boqayotgan narsalar, kompyuter ekranidagi yozuvlarim o’rtasidagi mening ishlashim, yanachi oddiygina avatarli go’rso’xtalik bilan borishi juda katta nazoratda ushlab turilishi barobarida faqatgina eng foydali yuz qarash va klavisha chertish ishlarini qildirib turgan holda shu oraliqning tashqaridagi katta massali va hajmli doirasi, shari orqali meni shunchalik bosimli tarzda boshqarib turishibdiki, natijada ular eplayolmay qolgan shu ikki doiralar orasidagi, juda katta enli (tashqi radiusli) va maydagina teshikli (ichki radiusli) halqa kengligidagi to’qnashishi maqul sanalgan qanchadan qancha jarayonlar hisobga olinmajakligi chevinning o’zi yoki chivinlar tomonidan ko’rsatib amalga oshirib berilmoqda. Shu ularning, kishilar-u insonlarning o’zimdan mag’lubiyati hamdir.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima