Men endi qayerga bormoqni istayurman shu bilan
104. Mana bugundan boshlab mening
xudolikka birinchi o’rinli qadamim qo’yilmoqda. Natijada asl xudo mening tanam
orqali hozirgi uning o’rnidagi xudoligimga chiqib qolgan joylashuvlarim sababli
o’zimning bo’shagan jismimning hujayralari yoki a’zolarini sevib turibdiki,
asti qo’yavering. Shu o’rinda men ham xudolikdan tayinli bir nimani oldim
shekilli. Tahrir qilayotgan asarimning matnlarini Got bo’yicha, Bo’lganlilikning
o’tmishdan alohida yer yuzi bo’ylab keng qatlam bo’lib go’yoki oyog’im ostidan
hoziroqdagi boshimgacha juda tezlik bilan bostirib kelishlari bo’yicha kuchli
ma’nodor ravishdagi Gotdan qochib aynan o’zimning hayotimni bildirayotganini o’qiyotganimda
xayolimga Gotni tahririmdan foydalanuvchilarga, bo’lajak mijozlarga o’zim uchun
o’zgarishli bo’lib, hayotiy bo’lib chiqayotgan matnning barcha yozuvlari va ma’nolariyu
mazmunlariga ko’ra butun gotning tanisi yoki asarning barcha yozuvlari bo’ylab
yagonagina o’xshashlikning, o’ylovning o’zini sezib asl Gotli, kelajakdan
kelgan kitob zapisili asarni tarannum etaolishim kerak hisoblanadi. Aynan bu
shuki, Gotli asarim o’zgarmasdan (shu yerda farishtani bot-bot maqtayman,
chunki doimo shu Gotning o’zining kuchini aytilganga o’xshab bildirolmayapsan
degan ma’noda menga ichimdan o’qtalayveradi) yoki kelajakdan bostirib
kelayotgan butun dunyoviy dasturiy butlanayotgan zapislarga, ishlarga o’xshab
shakllanishi, ha-ha (shu yana farishtalar uchun!! Mana xo’p ikkita undov,
uchinchisi bilan!) o’z-o’zidan bo’ladi, nima dunyoning kelajakdan oldingi
olingan o’tmishida bitilgan, go’yoki tasmali ravishda lentaga olingan bo’lsa,
shu hoziroqdan sal orqaroqda qolib doimo qalqib chiqaveradi, demakki, Got
taqdirgacha yagona chiziq bo’ylab o’zgarmsdan chiqaveradiki, ammo uning ustida,
shu bilan parallel (ha, yana aytaman, ishni yoki asarni aynan o’zgartiraolmagan,
zarracha ham aralashaolmagan ravishda) ishlagan egasi hattoki asarni o’zining
kishilari yoki elektronshiklari yordamida hayotiga, yaqinlari bilan aloqalarga
bog’lab parallel tuzib o’qib tahrirlagan bo’lsa ham, shundagi keskin ma’nolarga
rioya qilib o’zlashtirishi va birlashtirishi, doimiy mazmun jihatlama elektron
aylanmasini yagona aylanma chiziqqa tushirishga go’yoki erishishini bildirib
Got uchun har bir nuqtasidan barcha joylarigacha o’zining ma’nosini mijozlarga
sezdiruvchi parallel ravishdagi men hozirlagan ma’noning borligini bildirishga
erishmog’imiz kerakki, bu shu. Mijozlar yoki asarni tahrirlanishidan qanday
foyda topilajakli nazarda tutilgan bo’lsa, albatta, shu asarimiz ham biz ish
olib borayotgan guruh a’zolari yoki boshchilari tomonidan emas, balki Got bo’yicha
kim va qachon sotib olishigacha oldindan aniqlangan ravishda, endi shu foydani
mijozlarimizga yoki foydalanuvchilarga, o’quvchi xaridorlarga aynan mening mazmunli
yoki barcha jismida mohiyat talab etuvchi o’zimning paydo qilib chiqartirilgan
hayotiy ma’nolarim o’zi ularga o’z shaklicha borib yetmasada yoki tegmasada, Gotdagi
ma’noni yoki o’ylovni qo’zg’ataolajakligi yoki parallel ravishda joy talashishga
urinib barcha har xil buzuq shakllardagi aylanmaviy yo’llardagi chiziqlarni,
elektron shakldagi ma’nolarni foydalanuvchilarning ko’zlariga sehrlab
joylashtirishi nazarda tutiladi bu joyda. Shuning uchun Gotli, oldindan ma’lumli
kelajakli faqatgina hoziroqni bosib o’tib yakunlashimiz bilan kiritiluvchi
ishlarning bariga butun dunyoning zapisligi, Gotlashuvi ham kirib ketib shu
Gotli ishlarni bizlar aynan o’zining aniqligida, zapis o’rinida o’rindosh bo’lib
qilaolmasak ham, shu bo’yicha yaqin oraliqdagi muhitda shaydo bo’lib qolgan
izdoshchilar yoki buni bilmay uzoq boshqacha ishlar bilan mashg’ullar aynan shuncha
charchoq va g’urbat, og’irqlarni sezish bo’yicha teskari gashtni hamda aynan
foyda olib ishlashlar o’rnini ishning yoki Gotning mahsuliga egalik qiluvchi
xaridorlarga ulashishlari nazarda tutilmoqda. Shuning uchun quruq Gotlashuvli
mehnat shart-sharoitlariga monandlik bo’yicha xaridor sotib olajak tovar va
xizmatlar shu xaridorlarga yoki mijozlarga o’ziga o’xshab ta’timagan hech
hamki, Gotning, Bo’lganlikli ishning yoki mahsulining o’zi xaridorlarga,
foydalanuvchilarga foydali emas degani bu shu. Agar bizlar Gotning yaqin oralig’idagi
go’yoki hoziroqli deb topilajak ustida ish olib borsakkina, faqatgina o’zimizning
ishlashimizdan olinajak foydamiz boshqalarga yo’naltirilajak. Agar Gotning
hoziroqdagi joylashuviga, biriktirilgan ish muhitiga va xatti-harakatlariga xos
tarzda ishlamasdan, shuni nimaligini anglayolmasdan boshqa muhitli shartlashuvlar
asosida ish yuritgan insonlar diqqatiga shuki, ular o’zlarini bilishmagan va
bilishmaydi hamki bu – shu odamlarning tan-u etidagi ich etini yo’qdan-bor
ravishda yoki tushunarsizlik orqali kamirib bo’lsa ham o’rtadagi xudolar,
xudolar toifasidagi alloh vakillari inson etining foydaliligiga ko’ra nafni
yoki manfaatni o’zlari ham olishadi hamda baribir ishlovchining o’zi yaratgan,
aslida esa yaqin ham bormay qo’lini ham hattoki loqaydlik qilib bilgan ishiga,
Gotli mehnatiga urmagan deb qaraluvchi nomidagina aldovlar ila mehnatkash egasi
shu ishlovchi deb topilishi lozim topilgan ravishda mehnat samarasini yoki
mahsulini, natijasini foydali ravishda berib qo’yishga majbur sanaladi yoki
xudolar vositasida mo’jizaviy, bilintirilmas tarzda haqlari nohaqlik yo’li
bilan qabilida olingusidir. Demak, aytish o’rinliki nima bo’lganda ham
mehnatning o’zi ishlanmas sanalib qolar bo’lsa, Gotdan, Gotli sermahsullikdan
naf yo’qligi boisidan insonlar baribir ishlashga majburligi ko’zga ilinmoqda
hamki bu shu. Insonlarning haqiqiy mehnatlari yoki jon chekishlari baribir
butun dunyo bo’ylab to’laqonli, har taraflama talab etiladiki, biror insonni
shunga aloqada emas deb bo’lmasligi turgan gap hamki, mayli bo’lsa shu. Odamlar
ishlayaptilar deyildimi, ishlayaptilar degani shu. Gotning ozgina o’tmishdan
turib qanchalik massali yoki o’z-o’zidan qiyinchilikli, noma’lum avtomatli
ravishdagi qiynog’iga asosan ishlar hoziroqqa paydo etilib yuklanadigan bo’lsa,
shuncha og’ir massali ish va xizmatlar ham haqiqatan ishchilarimizning qo’l
mehnatlari evaziga charchoqliklari sababli bildiriladigan ish qilishdan foyda
va qiyinchiliklarida seziladi, hisobga olinadi. Shuning uchun Gotning o’zi ish,
o’tmish zapisidan ishlar qaynab yoki balqillab chiqadi degan bilimning o’zi bir
shukuhliki, shuni tushunish insonni to’g’ri yo’lga boshlamoqdaki, asti qo’yavering.
Aslida esa “ho’ppoqki”, Got faqatgina ta’minot sifatida qaraladi, insonlar esa
baribir tasodifiy, kutilmagan yoki tushunarsiz qimirlashlari bilan ish
qilmoqdalarki, shu bo’lmasa Got bosti-bosti bo’lmasdi yoki yopilmasdi ham.
Qancha massa kelajak yoki taqdir zahirasidan bugungi kungi ishlar samarasi
sifatida elektronli ravishdagina shakllantirilganga o’xshashlik bilan
haqiqiylashtirilgan, jismli yoki protonli qilingan bo’lsa, shuncha massani yoki
qiyinchilikli azobni, aynan charchoqni inson zoti qilib berishga majbur hamki,
bu mayli endi to’g’ri. (tugatishdi). Shuning uchun bo’lsa kerak, qanday qalang’i
qasang’i ishlashlarda o’zlarini namoyish etajak mehnatkash birodarlar ham,
umuman ish qilmay yotadigan erkaklar ham juda katta og’riqli ichki azoblar yoki
tirnashlar bilan o’zlarining haqiqatliklarini ish bobida o’zgarmasligi yoki qo’zg’almasligi
uchun ham shay bo’lib bilishganki, ishlarni aynan birinchi navbatda to’g’riligimiz
usutuvorligi orqali bizlar, haqiqiy insonlar qilajakligi ishning egasi aynan
kim o’zligi bo’yicha sabab qilib olinajak. Qanchadan-qancha mug’ombir, o’zbilarmon
maqtanchoqlar yoki go’zzuk o’zbilarmonlar bu – farishta kampirlar o’zlari o’sha
tarafdagi ish mahsuli, natijasi yoki Gotli sermahsulligi bo’yicha o’z
tanalariga moslikda turishlariga qaramasdan, o’zlarini ishlarning natijasini
bizlar yaratayapmiz deganga o’xshab haqiqiy insonlarning asl mehnatlarini bir
tiyinga chiqarib kampirlar o’zlariniki qilganga o’xshash sharafga
erishmoqchilar. Axir bu – bosim o’yini, kampir zotlar yoki farishtalarning o’zlari
narsalar, ish mahsulotlari yoki xizmatlar hisoblanishgani aniq ravshan tortib
turadi. Televizorga hozirgina boqqanimda pirog yedi bittasi, shunga
ichimdagilar “ovqatning nimaligini bilmaymiz” deyishdi. Men o’zim shuni ham
aytib o’tgandimki, ovqatlar bo’lsa xudo sanaluvchi tabiiy qoidalarning noma’lum,
chamadagina hisobga olinadigan chegaralari yoki shu sarhad-chegaralarning o’zining
yo’qligidan iborat barcha boshlang’ich birlashuvli qo’shilish-aralashmalarni
anglatmog’i kerak. Shuning uchun shuncha qonun-qoidalarni, tabiiy
qonun-qoidalarni yeyayapmiz deya bizlar ta’mning qanday sarhadlarda yoki
chegara doiralarida o’ynashini tushunaolmay urunishga harakat qilib maza qilib taomnomalardan
ta’m tortaveramiz. Ovqat yoki taomlar ham aynan shuning boisi o’laroq o’zlarining
qandaydir, suyuq va quyuq (tish botuvchi) shakllarida tarannum etilib, ko’zga
haqiqat sirining bir bo’lagini bildirishga urinib ham qoladiganga o’xshab qolmoqdadir.
Aks holda, ovqat bo’lmaganda bizlar taqqa-turuq qanday qarardik, atrof to’la har
xil, keskin chiziqli shakl-shamoyillarga qatar-qatar urilibgina bir nima bilan
haqiqiy, real aloqani tushunmaganlikni anglaverganimiz-anglavergandir. Endi,
farishtalar yoki kampirlar (mushuklar, militsiyalar yoki elektronli
jismlashuvli jihoz-u narsalarimiz) hech biri shu narsalardan turib insonlarga o’xshash
mashaqqat bilan qandaydir qo’l uzatib o’zini butlash uchun atrofidagi deganda
ham mahsulotlardan foydalanib o’zlarini tiklay, yasay olishmaganlar ham.
Shuning uchun insonlarni masxara qilib maqtanishdan oldin, birinchidan shu
insonlarga o’xshab ishlashning nimaligini bilish kifoya bo’lardi. Shu uyboz,
narsabozlarga qandaydir qilib miya, tepa miya borga o’xshaydiki, shu miyasining
qayeridir qizib, maqtanchoqlikni so’rashga zor urib shaylanmasa, asti qo’yavering.
Endi, umuman olib qaraganda insonlar va kishilar bir-birovlaridan quyidagicha
ajratilganligini ma’lum qilmoqchi hammanki, asti qo’yavering. Insonlarning
haqiqatidagi barcha jonivorlar, yirtqichlar-u o’txo’rlar va uy hayvonlari
odamlarning ikkinchi nusxalari, kishilari yoki ichki tuyg’ularining o’zi borligi
hisoblanadiki, shu sababli ham hayvonlar, jonivorlar og’riqni sezmay halok
etiladi. Insonlar dunyosidagi noma’lum haqiqat, yolg’on shudir, holi shuni hech
kim bilmaydi ham, shuning uchun ko’pchilik insonlar hayvonlarni o’ldirishning shu
hayvonlarga og’riq berilishi deb ham hisoblajakligi turgan gap bo’lgan doimo. Yana
ba’zi soha vakillariga to’xtalajak bo’lsak, militsiyachilar ham farishta
sifatidagi inson tuyg’ularining egalari o’rnidagi kishilar, zotlardir.
Militsiyadagilar Gotni ham tushunib aslida Got bosmasidan oldin nima bo’lganligigacha
aniqlayolishganlar. Keyin doktorlar, hamshira va vrachlarimiz bu – xudo sifatidagi
tuyg’ularimizning boshlanishidagi kishi, vakillar hisoblanishganlar. Aslida
farishtalar ham xudolar ham bir guruh shu soha bo’yicha ishlovchi id chilar,
identifikatsiya olib boruvchi 7 va 8 dagi kishilarni har bir ishlovchi insoni o’rnida
ko’rgizishganlar. Folchilar yoki bashoratchilar, gadalkalar esa xo’p, maylikim
bizga o’xshash haqiqiy payg’ambarlarning jonlashuvining o’zidagilari, ikkinchi
nusxasidagilar sifatida haqiqiy insonlar orasida bot-bot urishib
qolishadiganlardandur. Shuki, 3, 4 va 5 ga mos ravishda 6, 7 va 8 to’g’ri
kelmog’i majburiy sanalmog’i ham darkor. Demak, 6 dagilarni yoki
bashoratchi-folchilarni asosan 3 yoki xudo, va aksincha xudoni esa shu
bashoratchilar boshqaradilar. Shu sohadagilarni ba’zi-ba’zida uchratganimiz
uchun o’zimizga, insonlar o’zlariga o’xshatib qo’yishgani qo’yishaverganlardir.
Menga o’xshaganlar, haqiqiy jismli tanali payg’ambarlar uchun bul zotlar yoki
kishilar tiqilib yotishibdi. Ular menga har tomondan ma’lumotli bog’lanish
vositalari, elektronlar va to’lqinlarni bildirib turmasalar, asti qo’yavering.
Uyimizning Gotidan yoki devorlaridan, narsalaridan to’lqin bo’lib o’zlarini
ichimda namoyish etadilar. Atrofimdagi kishilarning, ularning juda kuchli
bosimli ma’nodorligi yoki odobliliklari, madaniyatliliklari. Ko’chalarda qubba
kengligi yoki o’rab olgan meni shar doirasidan chiqaolmasdan yurganlarimdagi
ichki muhitda qanday harakatlar, mashinalar haydalishlari yoki xaloyiqning
yurishlari, rastalardagi sotuv mahsulotlari bo’lmasin, barchasi to’lqinli yoki
elektronli ma’lumotlashuv asosidagi sezgilarga taqalgan ko’z boyamachilik, o’zimning
haqiqatim hisoblanadi. Shu haqiqat nisbiylik nazariyasidaligimda juda aniq
qilib yozilganligini bir eslatib o’tayin. Nisbiylik nazariyasi yoki vaqtning
nisbiyligi uchun Yerning tizimi zapisdanligini bildirib qolmoqdaki, bu shu.
Zapisning kuch-qudratini yoki o’zini eng ko’p foydalanib ishlatadigan joyim
zapislarning, televizorlarning o’zidangina iboratligi ma’lum va mashhurligicha
qolaversin. Televizor lavhalarini xohlagan yerdan, mutloq boshqa-boshqa
tushirilgan yoki zapisga olingan yozuvli lentalardan, elektron video ma’lumotlaridan
olib ko’raveraman. Go’yoki butun jahonning shu paytgacha tasmaga tushirgan,
elektron qilgan zapis ma’lumotlari ekranimda sudralib kiraverishli
aylanmaviylikni sezdirib qo’ymoqda hamki, mayli bo’laqolsin shunisi to’g’riroq
shekilli. (tugatishdi). Televizordagi yoki kompyuterdagi lavhalardan,
videolardan yoki ko’rsatuvlardan chiqayotgan yuz qiyofalarning yoki ovozli
xabarlarning, suhbatlarning yolg’ondan bosim ravishda shunchalik darajada voqeligi,
tananing harakatlari bilan haqiqiy moslashuvni ta’minlayolishi hoziroqning o’tishidagi
zapislashuvni, elektronli yoki to’lqinli aldovni bildirib yotmasmikin.
Faqatgina elektron kishilar o’zlarining egalarining xarakter-salobatidan nariga
o’tib haraktlanishga iloj topaolmasligi ham turgan gap sanalmoqdaki, bu –
shunisi bilan ajablanmasdan qolayotibdi. Elektronshiklarning yani quyi
olamdagilarning asosiy vazifasi ham shuki, yuqori olamli dunyoviy
insonlarimizning Goti bo’yicha eslarini, xotiralarini va yodga olishlarini
chinakam, quruq elektrondan iborat emasligiga kafolatli turib beradiganga o’xshab
tutib berishlari nazarga olinajak. Zero tuyg’ular va hislar,
hayajonlashuvlarning barchasining o’zi mavjudlik siri (go’yoki shaxs bor
shaxsga, inson bor odamga deganga o’xshab) bo’lib turishibdiki, shular esning
chinakamligi yoki haqiqiyligi bo’yicha katta qanchadan-qancha yolg’onlarni olib
sezdirmasdan o’z insonlariga kasb etishlari, bag’ishlanishlari kerak hamki bu
shu. Shu yolg’on aldovlarda Gotning dunyo bo’yicha o’z yagona to’g’ri chizig’iga
asosan ko’tarilish, yuksalish va yaratilish (yasalish) haqiqatlari hoziroqning
davriyliklari aro bo’lib o’tadigan barcha chalkash, chala-chulpa yoki hisoblanmay
yotib aniqmaslik qiluvchi go’yoki ko’ndalangiga, parallel yoki qiya
jarayonlarda o’z izohini bildiruvchi chin asliyatni, insonlarning
qimirlovlarini supurib sidrab isbotli yagona haqiqatlashuvdan uzulishlilik
bilan xuddiki ustma-ust, tagma-tag tekisliklar, pollarga o’xshab qo’yilishi,
katta yolg’onni haqiqatga singdirilishi bilan kiydirilishi kerak. Go’yoki
Matritsa kinosida perezagruzka, qayta qurilish bo’layotgan jarayonga o’xshab,
aslfaltlar kichik to’rtburchak taxtalarga yoki rekalarga o’xshab ustidagi
nimayki qurilish, yasalgan narasalar bo’lsa yo’qotib barcha manzil-makonni
qayta bunyod qilib qo’yajakligi bu. Shu sahna Matritsaning oxirida Oracle bilan
MatrixFather ning uchrashuvi oldidan bo’lib o’tdi shekilli. Qolgan barcha yolg’ondakam
haqiqatboz insonlar holi o’z shahalarida uyquda bo’lishi va birma-bir
aldanadiganlar boshchiligi bo’ylab uyg’onib turishi nazarga ilinajakligi
shudir. Matritsa filmida haqiqatning aldanishida faqatgina shu endigina ko’zimga
ilindi hamki, haqiqiy inson tanalari kelajakdagina mashinalar qo’nim topuvchi
joylashuvdagi kapsulada quvvat olib, ikki qissalab ko’plashib murakkab
jarayonlarga xos energiya ham berib turajakligi ma’lum. Ularning aynan elektron
tuzilmaviy shakllarigina Matritsa simuylatsiyalashuvidagi eski olamning,
haqiqiy zamondan 5 asrcha oldingi hozirgi 21-asrni namoyishida tirikchilikka
shayga o’xshab yashashaverishganlar. Bizda esa aksincha, yuqori dunyodan deb
turgan insonlar haqiqat evaziga tanalarning o’zlari, jismli tarzda birinchi
namoyish etilajak inson jussa-badani, tiriklashuvchan jasadi haqiqiy dunyoda
kezib yashamoqdaki, bu shunisi bilan ajablanmoqda ham hamma mana shu o’rinda.
(tugatishdi). Shunchalik darajadagi aniqlashuvli teskarilik bobida Matritsa
filmidagi tushuntirishlar qarama-qarshiligiga qaramasdan insonlarga Gotni eng
yaqin izohi deb o’tilajakligi hammaning nazdidadur endi bo’lsa ham.
(tugatishdi). Matritsa filmidan kino, movie davomida maza qilib hordiq olib
chiqasan kishi (insoni albatta), ayniqsa o’zi tagi-tugul joylashuvli ishlamagan
avvalgi o’zimga o’xshash takasaltanglar bo’lsalar.
Comments
Post a Comment