uzbek language siteenglish language site

Men endi qayerga bormoqni istayurman shu bilan

 

104. Mana bugundan boshlab mening xudolikka birinchi o’rinli qadamim qo’yilmoqda. Natijada asl xudo mening tanam orqali hozirgi uning o’rnidagi xudoligimga chiqib qolgan joylashuvlarim sababli o’zimning bo’shagan jismimning hujayralari yoki a’zolarini sevib turibdiki, asti qo’yavering. Shu o’rinda men ham xudolikdan tayinli bir nimani oldim shekilli. Tahrir qilayotgan asarimning matnlarini Got bo’yicha, Bo’lganlilikning o’tmishdan alohida yer yuzi bo’ylab keng qatlam bo’lib go’yoki oyog’im ostidan hoziroqdagi boshimgacha juda tezlik bilan bostirib kelishlari bo’yicha kuchli ma’nodor ravishdagi Gotdan qochib aynan o’zimning hayotimni bildirayotganini o’qiyotganimda xayolimga Gotni tahririmdan foydalanuvchilarga, bo’lajak mijozlarga o’zim uchun o’zgarishli bo’lib, hayotiy bo’lib chiqayotgan matnning barcha yozuvlari va ma’nolariyu mazmunlariga ko’ra butun gotning tanisi yoki asarning barcha yozuvlari bo’ylab yagonagina o’xshashlikning, o’ylovning o’zini sezib asl Gotli, kelajakdan kelgan kitob zapisili asarni tarannum etaolishim kerak hisoblanadi. Aynan bu shuki, Gotli asarim o’zgarmasdan (shu yerda farishtani bot-bot maqtayman, chunki doimo shu Gotning o’zining kuchini aytilganga o’xshab bildirolmayapsan degan ma’noda menga ichimdan o’qtalayveradi) yoki kelajakdan bostirib kelayotgan butun dunyoviy dasturiy butlanayotgan zapislarga, ishlarga o’xshab shakllanishi, ha-ha (shu yana farishtalar uchun!! Mana xo’p ikkita undov, uchinchisi bilan!) o’z-o’zidan bo’ladi, nima dunyoning kelajakdan oldingi olingan o’tmishida bitilgan, go’yoki tasmali ravishda lentaga olingan bo’lsa, shu hoziroqdan sal orqaroqda qolib doimo qalqib chiqaveradi, demakki, Got taqdirgacha yagona chiziq bo’ylab o’zgarmsdan chiqaveradiki, ammo uning ustida, shu bilan parallel (ha, yana aytaman, ishni yoki asarni aynan o’zgartiraolmagan, zarracha ham aralashaolmagan ravishda) ishlagan egasi hattoki asarni o’zining kishilari yoki elektronshiklari yordamida hayotiga, yaqinlari bilan aloqalarga bog’lab parallel tuzib o’qib tahrirlagan bo’lsa ham, shundagi keskin ma’nolarga rioya qilib o’zlashtirishi va birlashtirishi, doimiy mazmun jihatlama elektron aylanmasini yagona aylanma chiziqqa tushirishga go’yoki erishishini bildirib Got uchun har bir nuqtasidan barcha joylarigacha o’zining ma’nosini mijozlarga sezdiruvchi parallel ravishdagi men hozirlagan ma’noning borligini bildirishga erishmog’imiz kerakki, bu shu. Mijozlar yoki asarni tahrirlanishidan qanday foyda topilajakli nazarda tutilgan bo’lsa, albatta, shu asarimiz ham biz ish olib borayotgan guruh a’zolari yoki boshchilari tomonidan emas, balki Got bo’yicha kim va qachon sotib olishigacha oldindan aniqlangan ravishda, endi shu foydani mijozlarimizga yoki foydalanuvchilarga, o’quvchi xaridorlarga aynan mening mazmunli yoki barcha jismida mohiyat talab etuvchi o’zimning paydo qilib chiqartirilgan hayotiy ma’nolarim o’zi ularga o’z shaklicha borib yetmasada yoki tegmasada, Gotdagi ma’noni yoki o’ylovni qo’zg’ataolajakligi yoki parallel ravishda joy talashishga urinib barcha har xil buzuq shakllardagi aylanmaviy yo’llardagi chiziqlarni, elektron shakldagi ma’nolarni foydalanuvchilarning ko’zlariga sehrlab joylashtirishi nazarda tutiladi bu joyda. Shuning uchun Gotli, oldindan ma’lumli kelajakli faqatgina hoziroqni bosib o’tib yakunlashimiz bilan kiritiluvchi ishlarning bariga butun dunyoning zapisligi, Gotlashuvi ham kirib ketib shu Gotli ishlarni bizlar aynan o’zining aniqligida, zapis o’rinida o’rindosh bo’lib qilaolmasak ham, shu bo’yicha yaqin oraliqdagi muhitda shaydo bo’lib qolgan izdoshchilar yoki buni bilmay uzoq boshqacha ishlar bilan mashg’ullar aynan shuncha charchoq va g’urbat, og’irqlarni sezish bo’yicha teskari gashtni hamda aynan foyda olib ishlashlar o’rnini ishning yoki Gotning mahsuliga egalik qiluvchi xaridorlarga ulashishlari nazarda tutilmoqda. Shuning uchun quruq Gotlashuvli mehnat shart-sharoitlariga monandlik bo’yicha xaridor sotib olajak tovar va xizmatlar shu xaridorlarga yoki mijozlarga o’ziga o’xshab ta’timagan hech hamki, Gotning, Bo’lganlikli ishning yoki mahsulining o’zi xaridorlarga, foydalanuvchilarga foydali emas degani bu shu. Agar bizlar Gotning yaqin oralig’idagi go’yoki hoziroqli deb topilajak ustida ish olib borsakkina, faqatgina o’zimizning ishlashimizdan olinajak foydamiz boshqalarga yo’naltirilajak. Agar Gotning hoziroqdagi joylashuviga, biriktirilgan ish muhitiga va xatti-harakatlariga xos tarzda ishlamasdan, shuni nimaligini anglayolmasdan boshqa muhitli shartlashuvlar asosida ish yuritgan insonlar diqqatiga shuki, ular o’zlarini bilishmagan va bilishmaydi hamki bu – shu odamlarning tan-u etidagi ich etini yo’qdan-bor ravishda yoki tushunarsizlik orqali kamirib bo’lsa ham o’rtadagi xudolar, xudolar toifasidagi alloh vakillari inson etining foydaliligiga ko’ra nafni yoki manfaatni o’zlari ham olishadi hamda baribir ishlovchining o’zi yaratgan, aslida esa yaqin ham bormay qo’lini ham hattoki loqaydlik qilib bilgan ishiga, Gotli mehnatiga urmagan deb qaraluvchi nomidagina aldovlar ila mehnatkash egasi shu ishlovchi deb topilishi lozim topilgan ravishda mehnat samarasini yoki mahsulini, natijasini foydali ravishda berib qo’yishga majbur sanaladi yoki xudolar vositasida mo’jizaviy, bilintirilmas tarzda haqlari nohaqlik yo’li bilan qabilida olingusidir. Demak, aytish o’rinliki nima bo’lganda ham mehnatning o’zi ishlanmas sanalib qolar bo’lsa, Gotdan, Gotli sermahsullikdan naf yo’qligi boisidan insonlar baribir ishlashga majburligi ko’zga ilinmoqda hamki bu shu. Insonlarning haqiqiy mehnatlari yoki jon chekishlari baribir butun dunyo bo’ylab to’laqonli, har taraflama talab etiladiki, biror insonni shunga aloqada emas deb bo’lmasligi turgan gap hamki, mayli bo’lsa shu. Odamlar ishlayaptilar deyildimi, ishlayaptilar degani shu. Gotning ozgina o’tmishdan turib qanchalik massali yoki o’z-o’zidan qiyinchilikli, noma’lum avtomatli ravishdagi qiynog’iga asosan ishlar hoziroqqa paydo etilib yuklanadigan bo’lsa, shuncha og’ir massali ish va xizmatlar ham haqiqatan ishchilarimizning qo’l mehnatlari evaziga charchoqliklari sababli bildiriladigan ish qilishdan foyda va qiyinchiliklarida seziladi, hisobga olinadi. Shuning uchun Gotning o’zi ish, o’tmish zapisidan ishlar qaynab yoki balqillab chiqadi degan bilimning o’zi bir shukuhliki, shuni tushunish insonni to’g’ri yo’lga boshlamoqdaki, asti qo’yavering. Aslida esa “ho’ppoqki”, Got faqatgina ta’minot sifatida qaraladi, insonlar esa baribir tasodifiy, kutilmagan yoki tushunarsiz qimirlashlari bilan ish qilmoqdalarki, shu bo’lmasa Got bosti-bosti bo’lmasdi yoki yopilmasdi ham. Qancha massa kelajak yoki taqdir zahirasidan bugungi kungi ishlar samarasi sifatida elektronli ravishdagina shakllantirilganga o’xshashlik bilan haqiqiylashtirilgan, jismli yoki protonli qilingan bo’lsa, shuncha massani yoki qiyinchilikli azobni, aynan charchoqni inson zoti qilib berishga majbur hamki, bu mayli endi to’g’ri. (tugatishdi). Shuning uchun bo’lsa kerak, qanday qalang’i qasang’i ishlashlarda o’zlarini namoyish etajak mehnatkash birodarlar ham, umuman ish qilmay yotadigan erkaklar ham juda katta og’riqli ichki azoblar yoki tirnashlar bilan o’zlarining haqiqatliklarini ish bobida o’zgarmasligi yoki qo’zg’almasligi uchun ham shay bo’lib bilishganki, ishlarni aynan birinchi navbatda to’g’riligimiz usutuvorligi orqali bizlar, haqiqiy insonlar qilajakligi ishning egasi aynan kim o’zligi bo’yicha sabab qilib olinajak. Qanchadan-qancha mug’ombir, o’zbilarmon maqtanchoqlar yoki go’zzuk o’zbilarmonlar bu – farishta kampirlar o’zlari o’sha tarafdagi ish mahsuli, natijasi yoki Gotli sermahsulligi bo’yicha o’z tanalariga moslikda turishlariga qaramasdan, o’zlarini ishlarning natijasini bizlar yaratayapmiz deganga o’xshab haqiqiy insonlarning asl mehnatlarini bir tiyinga chiqarib kampirlar o’zlariniki qilganga o’xshash sharafga erishmoqchilar. Axir bu – bosim o’yini, kampir zotlar yoki farishtalarning o’zlari narsalar, ish mahsulotlari yoki xizmatlar hisoblanishgani aniq ravshan tortib turadi. Televizorga hozirgina boqqanimda pirog yedi bittasi, shunga ichimdagilar “ovqatning nimaligini bilmaymiz” deyishdi. Men o’zim shuni ham aytib o’tgandimki, ovqatlar bo’lsa xudo sanaluvchi tabiiy qoidalarning noma’lum, chamadagina hisobga olinadigan chegaralari yoki shu sarhad-chegaralarning o’zining yo’qligidan iborat barcha boshlang’ich birlashuvli qo’shilish-aralashmalarni anglatmog’i kerak. Shuning uchun shuncha qonun-qoidalarni, tabiiy qonun-qoidalarni yeyayapmiz deya bizlar ta’mning qanday sarhadlarda yoki chegara doiralarida o’ynashini tushunaolmay urunishga harakat qilib maza qilib taomnomalardan ta’m tortaveramiz. Ovqat yoki taomlar ham aynan shuning boisi o’laroq o’zlarining qandaydir, suyuq va quyuq (tish botuvchi) shakllarida tarannum etilib, ko’zga haqiqat sirining bir bo’lagini bildirishga urinib ham qoladiganga o’xshab qolmoqdadir. Aks holda, ovqat bo’lmaganda bizlar taqqa-turuq qanday qarardik, atrof to’la har xil, keskin chiziqli shakl-shamoyillarga qatar-qatar urilibgina bir nima bilan haqiqiy, real aloqani tushunmaganlikni anglaverganimiz-anglavergandir. Endi, farishtalar yoki kampirlar (mushuklar, militsiyalar yoki elektronli jismlashuvli jihoz-u narsalarimiz) hech biri shu narsalardan turib insonlarga o’xshash mashaqqat bilan qandaydir qo’l uzatib o’zini butlash uchun atrofidagi deganda ham mahsulotlardan foydalanib o’zlarini tiklay, yasay olishmaganlar ham. Shuning uchun insonlarni masxara qilib maqtanishdan oldin, birinchidan shu insonlarga o’xshab ishlashning nimaligini bilish kifoya bo’lardi. Shu uyboz, narsabozlarga qandaydir qilib miya, tepa miya borga o’xshaydiki, shu miyasining qayeridir qizib, maqtanchoqlikni so’rashga zor urib shaylanmasa, asti qo’yavering. Endi, umuman olib qaraganda insonlar va kishilar bir-birovlaridan quyidagicha ajratilganligini ma’lum qilmoqchi hammanki, asti qo’yavering. Insonlarning haqiqatidagi barcha jonivorlar, yirtqichlar-u o’txo’rlar va uy hayvonlari odamlarning ikkinchi nusxalari, kishilari yoki ichki tuyg’ularining o’zi borligi hisoblanadiki, shu sababli ham hayvonlar, jonivorlar og’riqni sezmay halok etiladi. Insonlar dunyosidagi noma’lum haqiqat, yolg’on shudir, holi shuni hech kim bilmaydi ham, shuning uchun ko’pchilik insonlar hayvonlarni o’ldirishning shu hayvonlarga og’riq berilishi deb ham hisoblajakligi turgan gap bo’lgan doimo. Yana ba’zi soha vakillariga to’xtalajak bo’lsak, militsiyachilar ham farishta sifatidagi inson tuyg’ularining egalari o’rnidagi kishilar, zotlardir. Militsiyadagilar Gotni ham tushunib aslida Got bosmasidan oldin nima bo’lganligigacha aniqlayolishganlar. Keyin doktorlar, hamshira va vrachlarimiz bu – xudo sifatidagi tuyg’ularimizning boshlanishidagi kishi, vakillar hisoblanishganlar. Aslida farishtalar ham xudolar ham bir guruh shu soha bo’yicha ishlovchi id chilar, identifikatsiya olib boruvchi 7 va 8 dagi kishilarni har bir ishlovchi insoni o’rnida ko’rgizishganlar. Folchilar yoki bashoratchilar, gadalkalar esa xo’p, maylikim bizga o’xshash haqiqiy payg’ambarlarning jonlashuvining o’zidagilari, ikkinchi nusxasidagilar sifatida haqiqiy insonlar orasida bot-bot urishib qolishadiganlardandur. Shuki, 3, 4 va 5 ga mos ravishda 6, 7 va 8 to’g’ri kelmog’i majburiy sanalmog’i ham darkor. Demak, 6 dagilarni yoki bashoratchi-folchilarni asosan 3 yoki xudo, va aksincha xudoni esa shu bashoratchilar boshqaradilar. Shu sohadagilarni ba’zi-ba’zida uchratganimiz uchun o’zimizga, insonlar o’zlariga o’xshatib qo’yishgani qo’yishaverganlardir. Menga o’xshaganlar, haqiqiy jismli tanali payg’ambarlar uchun bul zotlar yoki kishilar tiqilib yotishibdi. Ular menga har tomondan ma’lumotli bog’lanish vositalari, elektronlar va to’lqinlarni bildirib turmasalar, asti qo’yavering. Uyimizning Gotidan yoki devorlaridan, narsalaridan to’lqin bo’lib o’zlarini ichimda namoyish etadilar. Atrofimdagi kishilarning, ularning juda kuchli bosimli ma’nodorligi yoki odobliliklari, madaniyatliliklari. Ko’chalarda qubba kengligi yoki o’rab olgan meni shar doirasidan chiqaolmasdan yurganlarimdagi ichki muhitda qanday harakatlar, mashinalar haydalishlari yoki xaloyiqning yurishlari, rastalardagi sotuv mahsulotlari bo’lmasin, barchasi to’lqinli yoki elektronli ma’lumotlashuv asosidagi sezgilarga taqalgan ko’z boyamachilik, o’zimning haqiqatim hisoblanadi. Shu haqiqat nisbiylik nazariyasidaligimda juda aniq qilib yozilganligini bir eslatib o’tayin. Nisbiylik nazariyasi yoki vaqtning nisbiyligi uchun Yerning tizimi zapisdanligini bildirib qolmoqdaki, bu shu. Zapisning kuch-qudratini yoki o’zini eng ko’p foydalanib ishlatadigan joyim zapislarning, televizorlarning o’zidangina iboratligi ma’lum va mashhurligicha qolaversin. Televizor lavhalarini xohlagan yerdan, mutloq boshqa-boshqa tushirilgan yoki zapisga olingan yozuvli lentalardan, elektron video ma’lumotlaridan olib ko’raveraman. Go’yoki butun jahonning shu paytgacha tasmaga tushirgan, elektron qilgan zapis ma’lumotlari ekranimda sudralib kiraverishli aylanmaviylikni sezdirib qo’ymoqda hamki, mayli bo’laqolsin shunisi to’g’riroq shekilli. (tugatishdi). Televizordagi yoki kompyuterdagi lavhalardan, videolardan yoki ko’rsatuvlardan chiqayotgan yuz qiyofalarning yoki ovozli xabarlarning, suhbatlarning yolg’ondan bosim ravishda shunchalik darajada voqeligi, tananing harakatlari bilan haqiqiy moslashuvni ta’minlayolishi hoziroqning o’tishidagi zapislashuvni, elektronli yoki to’lqinli aldovni bildirib yotmasmikin. Faqatgina elektron kishilar o’zlarining egalarining xarakter-salobatidan nariga o’tib haraktlanishga iloj topaolmasligi ham turgan gap sanalmoqdaki, bu – shunisi bilan ajablanmasdan qolayotibdi. Elektronshiklarning yani quyi olamdagilarning asosiy vazifasi ham shuki, yuqori olamli dunyoviy insonlarimizning Goti bo’yicha eslarini, xotiralarini va yodga olishlarini chinakam, quruq elektrondan iborat emasligiga kafolatli turib beradiganga o’xshab tutib berishlari nazarga olinajak. Zero tuyg’ular va hislar, hayajonlashuvlarning barchasining o’zi mavjudlik siri (go’yoki shaxs bor shaxsga, inson bor odamga deganga o’xshab) bo’lib turishibdiki, shular esning chinakamligi yoki haqiqiyligi bo’yicha katta qanchadan-qancha yolg’onlarni olib sezdirmasdan o’z insonlariga kasb etishlari, bag’ishlanishlari kerak hamki bu shu. Shu yolg’on aldovlarda Gotning dunyo bo’yicha o’z yagona to’g’ri chizig’iga asosan ko’tarilish, yuksalish va yaratilish (yasalish) haqiqatlari hoziroqning davriyliklari aro bo’lib o’tadigan barcha chalkash, chala-chulpa yoki hisoblanmay yotib aniqmaslik qiluvchi go’yoki ko’ndalangiga, parallel yoki qiya jarayonlarda o’z izohini bildiruvchi chin asliyatni, insonlarning qimirlovlarini supurib sidrab isbotli yagona haqiqatlashuvdan uzulishlilik bilan xuddiki ustma-ust, tagma-tag tekisliklar, pollarga o’xshab qo’yilishi, katta yolg’onni haqiqatga singdirilishi bilan kiydirilishi kerak. Go’yoki Matritsa kinosida perezagruzka, qayta qurilish bo’layotgan jarayonga o’xshab, aslfaltlar kichik to’rtburchak taxtalarga yoki rekalarga o’xshab ustidagi nimayki qurilish, yasalgan narasalar bo’lsa yo’qotib barcha manzil-makonni qayta bunyod qilib qo’yajakligi bu. Shu sahna Matritsaning oxirida Oracle bilan MatrixFather ning uchrashuvi oldidan bo’lib o’tdi shekilli. Qolgan barcha yolg’ondakam haqiqatboz insonlar holi o’z shahalarida uyquda bo’lishi va birma-bir aldanadiganlar boshchiligi bo’ylab uyg’onib turishi nazarga ilinajakligi shudir. Matritsa filmida haqiqatning aldanishida faqatgina shu endigina ko’zimga ilindi hamki, haqiqiy inson tanalari kelajakdagina mashinalar qo’nim topuvchi joylashuvdagi kapsulada quvvat olib, ikki qissalab ko’plashib murakkab jarayonlarga xos energiya ham berib turajakligi ma’lum. Ularning aynan elektron tuzilmaviy shakllarigina Matritsa simuylatsiyalashuvidagi eski olamning, haqiqiy zamondan 5 asrcha oldingi hozirgi 21-asrni namoyishida tirikchilikka shayga o’xshab yashashaverishganlar. Bizda esa aksincha, yuqori dunyodan deb turgan insonlar haqiqat evaziga tanalarning o’zlari, jismli tarzda birinchi namoyish etilajak inson jussa-badani, tiriklashuvchan jasadi haqiqiy dunyoda kezib yashamoqdaki, bu shunisi bilan ajablanmoqda ham hamma mana shu o’rinda. (tugatishdi). Shunchalik darajadagi aniqlashuvli teskarilik bobida Matritsa filmidagi tushuntirishlar qarama-qarshiligiga qaramasdan insonlarga Gotni eng yaqin izohi deb o’tilajakligi hammaning nazdidadur endi bo’lsa ham. (tugatishdi). Matritsa filmidan kino, movie davomida maza qilib hordiq olib chiqasan kishi (insoni albatta), ayniqsa o’zi tagi-tugul joylashuvli ishlamagan avvalgi o’zimga o’xshash takasaltanglar bo’lsalar.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima