Keling endi kulingiz
108.
Kunnimizning ma’nosi quyidagicha bo’latursin xo’p mayli bizga ham. (tugatishdi).
Hoziroq o’tmish bilan kelajakning o’rtasida go’yoki bir chiziqning o’rtasida
bilintiriladigan bosilish yoki qisilib ko’tarilish, sababli shu traktning,
liniya yoki chiziqning bu o’rtasida bukilib eniga sudralib yoki yoyilib yig’ilib
turishiga xosgina bo’lmoqdadir. Go’yoki teppada ham pastda ham alohida o’rtadagi
bog’lanish, gaykali yopishtirilgan porshen chiziqlari borib kelaverishi
natijasida o’rtadagi (chiziqdan ikki barobarga qalin alohida tutashuv
nuqtasidagi) makonda va zamonda eniga, ko’ndalangiga chetlashishlar bo’lib
turibdi. Agar bir joyga turib tursam, o’zimning shak-shubham uyg’onishi bilanoq
ichimdagilar shu o’rinda turmaslik kerak deb menga yaxshi kayfiyatimga majburan
o’zlaridan yo’l toptirishga majbur bo’ladilar. Boagar bir so’zni ortiqcha aytib
yuborsam yoki bir nimani nojoyiz o’ylab tuysam, ichimdagilar yoki tuyg’uyimda
yopishib kirishganlar “kerak emas” deb ruhimni tanamni qottirib ushlaganga o’xshash
holatda ustimdan kulishib qiynashganga o’xshash o’zlarini sezdirishadi yoki seskantiradilar.
Aslida esa bitta qaysidir joyda turib qo’yishim ham o’zi o’tmishning Goti, o’ylashim
va gapirishimning o’zi ham yana bir boshqa kelajakning Goti sanaladi. Shuning
uchun men nega bu joyda joylashib turibman yoki gapirib xulosa qildim emas,
balki shularning o’zlari o’z-o’zidan yoki qandaydir ravishda, Gotga
muvofiqlikning o’zi sifatida bor, mavjud bo’lib aynan qanday qilib kelib
qoldin, bu joylashuvga turibsan-u va shu gapli xulosalarni qilib turibsan deb,
shuni mutloq “o’zingniki qilma, hattoki urinib ham o’tirma” degan ma’noda menga
tajovvuz ko’rsatadi. Zero Gotlashuvlar birinchi navbatda haqiqatni muhokama
qilgan holda ham shu muammoni, tajovvuzni menga yo’liqtirishadi, taqdim
qilishadiki, axir sen haqiqatingda emas-ku san, haqiqatingdan chetlashding-kusan
degan ma’noda menga aynan shu gaplarimni yozishimga o’zimni ham
majburlashayaptiki, demak, faqatgina shu ma’noda, haqiqatingni yo’qotding yoki
makon joylashuvidagi o’rning va vaqt zamondagi mos munosabating (xulosali
gapingga) ko’ra uzulish ro’y berishini bildirish shunaqa tajovvuzli ohangda
amalda sinalayapti. Shu holda “nega haqiqatningga ishonaturib, haqiqiy
dunyoqarashning o’zginasi sifatida men bilmasvoylikka yo’liqayotganingni bilib
turib ham shu o’zimizni, meni (ichingdagilarni) aldaysan” degan Gotning
chiqishi yoki, balkim bilsam, o’rgatishi yotganga o’xshamoqda. Nega o’zingcha
haqiqatdanmen, dunyoqarashning o’zidamen deb turaversan deb hisoblab asl ko’rinishdagi
haqiatning ishlashini, yangicha tuzilishini yoki eski asliyatning o’yini
boshlanishini sezdiribgina turmoqdaki, asti qo’yaversin hamma endi. (yakunladi(lar)k!).
Endi shugina bo’lib qolayotgan og’riqli va kayfli, yoki yomon ahvolli va yaxshi
tuzuklik o’yinini aniqlikda baholashga erishaolmoqdamanki, hech qisi yo’q.
(yakunlashdi). Shundan asl maqsad buki, men birinchi navbatda najastlashuvli,
tappili aralashmadagi taomnomamga boqaolmaganman hech vaqt hamki, xo’p mayli xo’p
bo’laqolsin ko’p endi. O’zimning hujayralarim gvardiyalashuvim sababli har bir
insonning protonli tappi hujayralaridan, zarralaridan tuzilib qo’yilganligi
hammaga ma’lum va mashhur endi. O’zim shu men hoziroqqa yaxshilab joylashib olib
o’tmish va kelajakning o’rtasida chiqib qoluvchi o’yinda qolib ketayotganim
davomiyligida tappili yoki najastli yadroli tanamni tarkiban kuchli aniqlikda dunyoviy
haqiqatdali yolg’onda, elektron vasvasasida yoki dunyoqarashning ishlashiga
yarasha qayta ishlovdan, o’z-o’zidan sof yeydigan ovqat shaklida hosil qilib qo’yishlariga
erishmoqchiman. Ha, bizlar yadrodan tarkib topgan inson zotlarimiz aslini olib
qaraganda ham. O’zimiz esa protonlar sanalib haqiqiy dunyoda dunyoqarashga yoki
asliyatga, g’oliblikka xos jismli tanalarimizga egamiz ham, xo’p mayli. Protonga
teng massali keladigan yadrosi bor deyiladigan atom tarkibining ma’nosiga ko’ra
yadro aslan bizning ibtidoiy, birlamchi qarashlamligimizda najastlar, tappilar
bo’lakchalari sanalishimizda sanalib qo’ymoqdaki, asti qo’yavering hammangiz
ham. Dunyolardan qoladigan va olamlarga o’tib yashaydigan hayotiy
shakl-shamoyillarimizning o’rtasida, shu olamlarning sarhadi va boshlanishi
onida bizlar yadrolardan yasaladigan najastsifatlarga aylanib darajama-daraja
yuksaklik sari baholanishga shay turguvchilar qiyofasida bo’lib beraqolsak,
mayli endi. (yakunlashdi). Shuning uchun har birimiz boshqalarni, eng sodda
hurmatkashlarni (minimum hisoblanuvchi yoki bizlarning deyarli barchamizdan eng
pastki darajadagi xudolarni) ham hurmat qilgan ravishda kun o’tqazmog’imiz
birinchilar qiyofasida bizni shakllantiraolmoqda hamki, xo’p mayli bo’ldi bo’laqolsin
bo’lsa shu. Xudolar yoki eng quyi darajadagilar, mag’lublar bizlarni hurmat
qilishmasa, shunga majburlab aynan yana bir hurmat shakllarini tug’averib yoki
yasaverib allohlarni o’stirishimiz, darajasini ko’tarishimiz biz uchun keyingi
dunyolarimizni obod va serzavqlikka bag’ishlovchi bir oniy bosqichlarimizdagi
shartlashuvlar sanalmoqdaki, asti qo’yavering ham mayli. Dunyoning ga’mini
ilmasdan, haqiqatini yuksaltirib, shundan to’yib yashaverishni istamoq har bir
insonning, keyingi bo’lajak dunyolarimizning hayot shaklining orzu istaklari bo’lib
shakllangani-shakllangan. Boshqa kelajak dunyolarimiz uchun o’ziga yarasha, o’zining
shakl-suratiga asosan yanada yuksalganliroq texnik-texnologik ma’nosidagi
yutuqli bo’lib yashashni va hayot kechirishni har birimiz o’z istagimizga
yolchiganimiz-yolchiganimiz, shu-shu asnoda bo’laturaversin. (yakunlashdi
gapimga qo’shilib). Hozircha shunga o’xshash taqvimli va taqazoli, Yer
yuzasidagi hayotni bilib o’rgangan bo’lib yashamoqdamizki, shuning gashtli yoki
siyrat-suratli darajasi hammaga ma’lum va mashhur bo’lib o’tganligi ham ma’lumki,
xo’p mayli. Endi shuni olib qaraganimizda, bizlarning yadroli
kutishlarimizdagi, yaratishlarimizdagi dunyolarning nechitasidan o’tib
kelganimizni hattoki tasavvuringizga ham sig’dirolmasdan, birgina oxirida Yerli
hayot shaklidan lazzatning qanchligiga ko’nikib turmog’imiz o’rinli bo’latursin
mayli. Lekin shuning gashti-gashtilikdayu, Yerning katta va kengligi bilan
birgalikda ko’p jihatlamalikni o’z ichiga olishini inobatga olgan holda baribir
yaxshilik va yomonlik, yoki og’riq va lazzat tengligini his etmaslikning iloji
bo’lmasligi tayin, xo’p mayli. Endi, kelajak dunyomizda, balki Mars sayyorasi
sanalur joylashuvdagi mutloq yangilangan koinotga o’xshash yangicha bir shaklga
o’tib olishimizda qanchalik darajada qiynoq va sog’liq-salomatlik tenglashuvda
qotib yotaveramiz-u, shu bilan birga yana qanchalik bu bahonadagi, oradagi
hayot kechiruvimizning gashtini sof, dildan so’rish darajalalarini yuqorilatib
bormog’imiz nazarga ilingu masalaki, asti qo’yavering. Bizlarning har birimiz
ko’p yoki oz darajada boshqalar bilan najastli, tappili bo’laklar vositasida
alohida yaqinliklarga bo’ysungan holda bog’lanib, tana shakl-shamoyillari aro
biriktirilib yoki yuklantirilib Yer kurramizning bizlar yashashni boshlaboq
onidan avvalisidagi zamon va makon birligidagi go’yoki qorong’ulikdagi bir
tekis joylashuvchada, borliqqa xos makon uzra yadrolar, bo’qlar bo’lib barcha
Yer yuzasining aholisi joylashib olishgan sanalishganlar. Shu bizlar uchun noma’lum
hududiy joylashuv, borliq sifatida har bir insonning tanasi uzra yashiringan
yadrosi vazifasida butun dunyomizga teskari ravishda noma’lum jarayonlashuvni
hisobga olib qo’ymoqdaki, asti so’ramangiz ham xo’p bo’pti. Shu degani bizlar,
tiriklikda gasht suraoluvchilar yadrolarimiz boisidangina deb bilurmizki, har
bir narsamizning yoki haqiqatimizning ilojini atayin ko’zlab, uyushtirib yoki
maqsadlab anglash orqali murod-maqsadiga ham yetako’rgumizki, asti qo’yavermoqda
ham endi barcha oralardagilar ham xo’p bo’pti. (yakunlashdi). Yadroni yoki
insonning tanasiga parallel, shaffof yoki go’yoki shishasimon oraliqdagi yana
bir massani, shu najastsifatlashni mo’jiza demoqdaliklarini unchalik bilmay
eslayolmayapmanki, ammo men uchun ha, shu mo’jiza sanalishini yozmoqlikni o’zimga
lozim topdim. Shu yadro noma’lum tarzda qoldirilayotgan, tushuncha yoki aql
bilan hosil qilinishi kerak-u, ammo hisobga kiritilmayotgan mag’lublar
orasidagi yo’nalishning ortida qoldirilib qo’yilayotgan najastlar, tappilar ko’rinishida
hisobga olinajakligi ma’lum sanalur. Shu tappi yoki najast bo’lib sanalur
zotning nomi xudo, barcha hozirgi zamonimizdagi pinagini buzmay oramizda
pinhona yashab turuvchi allohlarddangina iboratligi afzalki, endi shu hammaga
ma’lum va mashhurdir. Demak, bizlar yadroni tappi yoki najastlar sifatida olib
qarab xudo yoki shu nom bilan assotsiatsiya qilinur mo’jizani hisobga oilshga
urinajakligimiz ham ma’lum va mashhur endi. Bizlarga xudolarning o’zlari yoki
bo’qlikdanliklari ham kerak emaski, bizlar allaqachon u muhitimizni obod qilib
haqiqiy hayotimizda gasht uzra surilib siralib yashamoqdaligimizning o’zi bir
baxt hamki, xo’p bo’pti. Xudodan boshqa barchamiz, g’oliblar-u mag’lublar
yashash va istiqomat qilish, hayot kechirish uchun shu dunyomizning yuzini
bilishmoqdalar. Bir til bilan aytganda xudo yadroli borliqda holi ham qolib
ketib, bizlar qolganlar esa shu borliq yoki tekislik bo’yicha yuqori
darajalarni, ustunlarni yoki pag’onalarni namoyish etib yotibmizki, asti qo’yavering.
Umuman olib qaraganda esa haqiqiy yorug’ dunyoga kelishning o’zi bir baxt, ko’tarinkilik
sanaladi. Bizlar (xudolardan boshqa barcha) yadroli muhitdan yoki borliqdan
chiqishni doimo o’z oldimizga maqsad qilib qo’yganmiz, zero yadroli yoki
najastli borliq faqatgina bizning asl shaklimizga ko’ra mavjudligimizning o’zidan
o’laroq hech nima hamki, xo’p endi bo’pti. Yadroli yoki najastli muhit
tekisligi, qorong’u borliqcha eng avvalo yashab o’tqazib kelgan
dunyolarimizning eng birinchisi yoki boshlanishi hisoblanishi turgan gapki,
hech asti qo’yavering hamki bo’pti xo’p. Birinchi boshida, dunyolarimizning
ibtidosida bizlar qurtga o’xshash hayot shaklida yashab tirikchilikka
erishganimiz hammaga ham ma’lum va mashhurki, qurt-qumursqalar bir tekislikka
xos qumloqchalarda yetishtirib ko’paytirilgan hamma vaqt. Shu paytlarda
shart-sharoit degan tushunchaning o’zi bo’lmagan. Narsalardan yoki yashash
texnik-texnologik inqiloblaridan asar ham bo’lmaganki, asti qo’yavering.
Hozirgi dunyomiz bu – Yer kurrasiga yetib kelgunimizcha qancha vaqt va zamon,
sabr o’tganini bilsangiz edi, siz ham menga o’xshash fikrlashuvni yo’lga qo’ymoqni
istayursiz albatta. Shuning uchun ham ichimdagi xudo o’zimning ichaklarim
oralab bo’qning ichidan kavlab yuravergan ravishda mening hayotiy
kuch-qudratimni ham, ovqatlanish quvvatimni ham, shu bilan birga barcha
munosabatli hayot kechiruvlarimni ham o’g’irlab o’ziniki qilishga
urinaverganki, asti qo’yaversin hamma bo’lsa ham endi. Albatta, ichimda juda uzun,
metrlab yuriydigan qurt borligi holi isbotlanmadiki, baribir men aynan shu
bilan izohlashim turgan gap hamki, xo’p mayli endi. Shunday qilib bizlar
yadrolardagi o’zimizni, bir-birovimizni haqiqatimizga teskarilik yuzasidan mo’jizadan,
najastlardan yoki xudolardan tortib aylantirgan, qayta ishlovga berganga o’xshash
holatdan so’ng ovqat o’rnida ko’rib yeymiz. Shu degani bizning isbotlashuvli,
dalillashga qodir Yer kurramizda haqiqat yuzasidan deb hisoblashimiz turgan gap
nimayki bo’lsa, shular hech kim inobatiga sig’dirmasligiga asoslangan noma’lumlikda
qoldirilishga asoslanib, ashyoli yoki boshqa sababli dalillab bo’lmaslik orqali
mo’jiza, najastlar sababli keladi. Faqatgina bizlar “ha, shu, dunyomiz
dalillarga asoslanib, ilmu-fan taraqqiyoti bo’yicha qurilganlig” deb
bilaveramizki, shu bizning umumiy tushunchamiz yoki bilimimizning o’zi bo’lib
qolaveradi. Bizlar yugursak ham, yelsak ham faqatgina shu bilimimizning
masqaranomuz aldovi, yolg’oni sababli bu tushunchalarimizning yoki
bilimlarimizning saqlab turuvchi me’yorlashuvni ta’minoti uchungina bir yerga
borishga majbur etilajakmizki, asti qo’yavering. Boshqasi bir tiyin, mo’jiza
najastlari sababli o’z-o’zidan kelaveradi. Ha, bizlar o’sha ongimiz, dalillarga
asoslangan deb fahmlovchi bilimimiz bilan kelib qolgan, tayyor qilingan deb
hisobimizni saqlab turishimizning o’zigina yetarliligi orqali narsalar yoki
taomlardan lazzatlanib turaveramiz. Aslida esa bilimimizga mos yoki dunyodagi o’zi
uchun foydalaniladigan barcha ishni hech kim qilib ko’rsatmasligi turgan gapki,
xo’p ham endi bo’pti. Albatta, shuni ko’pchilik ixtisoslashuv, iqtisod deb
nomlaydi. Ammo bu – u, shu emaski, endi bilsak, ha, faqatgina bilimimizning o’zi,
aldovi haqiqatni sanab turish maqsadida ushlanib turilishi kifoya hamki, xo’p
mayli endi. Ha, haqiqatning kuchi bu – yolg’on o’zidan juda ko’p qudrat talab
ham etib bilimning o’zini to’ldirish uchun deb insonini dalil-isbotlarga,
dunyoqarashga yoki haqiqat-ko’pchilikka moslashinishini ta’minlash maqsadida
mushkul ishlarga qo’l urdirishi turgan gap. Ammo yolg’on sanalib turuvchi asl
birinchi haqiqat bu – yadro bilan yoki inson tanasida parallel najastli
yondashuv bilan kollinearlik, teskarilik qilib boruvchi shaxslarning ko’pchiligi
dunyoqarashli bilimning mosligini shu kollinear almashinuv bilan oson hal qilib
o’tmoqdaki, asti qo’yavering ham mayli. Shuning o’zi uchun ongni his etishning
o’zi kifoya sanaladiki, ma’no vositasida o’rgangan bilimlaringiz yuzasidan o’xshashliklarni
aniqlab boraverganingiz sayin bilimingiz yoki dunyoqarashingiz sizga ortiqacha
dahmaza yoki qiyinchiliklar tug’dirishi qiyin yoki ilojsiz sanalmoqda hamki,
asti qo’yavering. Siz bilimingizning yoki dunyoqarash darajangizning bor ta’minotini,
o’zgarmasdan ushlanishini noma’lum qaram-qarshilikdagi mo’jiza bilan
bordi-keldida, dvigatelda yoki parallel ten boshlanib tugatilgan kollinearlikda
sezib turishingizning o’zi sizga yuksak qoniqishni bag’ishlashi turgan gapki,
asti qo’yavering hamki xo’p. Go’yoki ishyoqmaslik tufayli hamki, osongina yoki
ishlamay hech narsa qilmasdan miyangizning massajini, uqalovini ta’minlaverib,
kerak bo’lsa hattoki og’zingizga kirib hazma faoliyatingizga yubortiraverish
vaqtini ham sarflamasdan ovqatning, taomnomangizning mazasini yoki
qudrat-energiya-penergiyasigacha ta’tib olaverganingiz ma’qul, xo’p.
Bilimingizni ongingiz yoki aql faoliyatingiz bilan qanchalik darajada parallel
kollinearlikda muallaq hududli yoki kesmada, ko’ndalanglika (miyalar
barobaridagi bo’y-bastda) ushlab turaversangiz taomlashuvingiz ham
yaxshilanishi astoydil gapga kiritilib, istalganchalik kuchli, shoxona yoki
gurman (har xil) ovqatlarni, shashlik-kabob va har xil hayvonlarning sokli yoki
siyqali (qaylalarga boy, pripravali va uksusnamoyu sousli) qilib tayyorlangan
go’shtlarini yeb yuraverishingiz nazarda tutilajak shu onda hamki, xo’p bo’pti.
Ammo erkaklik yoshidan boshlab yoshlikdagi bilim doirangiz cheklanib qolaveradi
va siz shu dunyoqarashdan, haqiqatning anglashilishidan o’taolmasdan, buning ta’minoti
uchungina hayot kechirib turaverasiz. Ammo bilimingizga o’qib o’rganganlaringizdan
va eshitib fahmlaganingizdan ham ko’proq ma’lumot borligini unutmangki, bu
yaxshi. Chunki yashash jarayonlashuvining o’zida oddiy faoliyatlarda, turmush
tarzlarida bir qancha ma’lumotlardan, televizor va kuzatuvlardan
foydalanasizki, shu sizga bilimni olib berishi turgan gap. Shu bilimingiz yoki
dunyoqarashingizning ostginasida qolib almashinishda, shu degani oddiygina
hisobga olishlarda, odatiy baholab yashashlarda bo’lib turaversangiz,
bilimingizning sir-sionatini ochib, yoyib yoki doirasining ichki bo’laklarini
kattalashtirib kengaytirishga erishishga qodir sanalmagansizki, natijada
bilimingizni saqlab bir xil ushlab turish maqsadida sizga og’ir va murakkab
ishlar tashkil etilajakligi turgan gap hamki xo’p mayli. Natijada siz holi ham
o’zimning mehnatlarimning evazigagina ovqatlanaman, uy-joyimga va sharoitimga
egaman deb turaverasiz. Aslida esa barchasini o’z-o’zidan, havodan yadroli ravishda
muhayyo etilayotganini tushunmagan ham sizki, asti qo’yavering. Boshqa parallel
jonlashuvdagilar, soha vakillari sizni qanday bo’lmasin kelajakdan turib ham
ishlataolajakligi asl muddaoyu fuzalosiz deb oxirgi –siz qo’shimchasini men
uchun yozdirishdi ichimdagilar. Ha, albatta, bu bilimlarni yana kim chiqarishi
mumkin, albatta, shu o’zimgagina xos bu bilimlarim! Oddiy bilimlar bilan
ishlaganlar baribir bo’q, yadro yeyishadi. Shu ishlari qanchalik og’ir mehnatli
bo’lishidan qat’iy nazar bu. Chunki holi beri ular oddiylik, soddalik sari
dunyolarini qarichlashni bilishni istamoqdalarki, asti qo’yavering. Xay, shu bo’laversin,
dunyomiz Yer sayyorasi yer tuproqlaridangina iborat, og’ir mehnat talab
etilajak massalarda o’z ifodasiga erishishi amaliyotni bildiradi. Ammo shu
faqatgina insonning sog’-salomat qolishi uchun aytiladigan bir haqiqatning o’zigagina
xos xolos. Zero bilimlarning ham tafakkurda yoki tasavvurlashuvda o’z ishonchli
o’rinlashuviga xos vaznlashishga qodirligi mujassam turgusi hamki, xo’p bo’pti.
Birinchi navbatda esa bilimlarning ishlash shartlashuvlari, haqiqatda mehnat
qanchalik darajada hisobga olinajakligi insonning sabab yoki vajli yashash o’tmishiga
borib taqalajakligi turgan gap hamki, bo’pti qo’ya qoling. Shu sabab va vajlarning
o’zida inson qanchalik yaxshi oqibatli, tushunchanamo va mantiqlarga (dunyoning
o’zi “o’zim uchun” turaversinlikka) ishlashlari yig’ilib boraverib natijaviy
shaklda, hozirog’ida sog’liq-salomatligining jumboqlashuv darajasini, tugunlar
bilan o’ralib qolganligini yoki chalkashligini bildirib yozadiki, shu boisidan
ham odam uchun haqiqati bilimlari bilan qorishmali ravishda sog’ligi
oqibatidagi yondashuvga asosan holi ham, aynan ishning qiyinchiliga ko’rasini
topib aniqlashtirajakki, xo’p mayli endi. Biz nimayki-nimayki eng birinchi
lazzatli kayf-safomiz bu – sabablarni yoki vajlarni, o’tmishli yondashuvimizni
takroriy qiliqlar, harakatlar yoki umuman olganda qayta bir xil amallarni
qilaverishda degan holda haqiqat ustunining yoki dunyomizning yoki
materiyaning, koinotning holi ham turaverishiga, o’zi bizni yagona sifaitda
qilib bilishli ravishda bor yoki mavjud bo’laolaverishidan iboratligi bo’yicha
bizni ham shu asnoda o’zimizga boqishimiz kerakligini bildiraverishiga
ishonchimizning borligi sanalmoqda. Aslida esa shu dunyo, Yer sayyorasi ham
butun koinotaro barcha jism shakl-shamoyiliga bog’lanib hamgina yolg’on uzra
tarqalishni kasb etib bilajakligi hammaga ma’lum va mashhurdurki xo’p mayli.
Bizning dunyomiz, Yer sayyoramiz barcha jabhalari (temir-tersaku, devorlari)
yolg’on aralash haqiqat sanalajakligi hammaga ma’lum va mashhur edi hamki xo’p
bo’latursin. Biz uchun Yerimizning hayoti, borligi birinchi navbatda yolg’on,
aldamchilik, so’ng ikkinchidan esa haqiqat tomonini tanlayolayaptiki, asti qo’yavering.
Aslida bizlarning hammamiz mo’jizaviy yadrolardagi jussalar, abadiy mavjudlik sir-sinoati
bo’lib qolaverganmizki, shu holatdagi o’zimiz birinchidan haqiqat va
ikkinchidan o’zidan har xil munosabatlarning o’zidan yoki boshqa zotlarning
haqiqatan o’zida nimalar bo’lish jarayoni bilan mavjudligini bildirib turuvchi
yolg’on yondashuvlardangina iboratligi hisobga olinajak. Shu yolg’on munosabatlar
yoki yondashuvlar azaliy yoki abadiy sanalayotgan borliqqagina, qorong’u
tekislikdagi yadroviy hayot shakl namoyondalarigagina tegishliki, yadro
holatida qattiq bo’lib o’zining borligidan qiynalib yotish alfozida shu juda
yaqin, elektronlargina ajratayotgan oraliqlarda turgan yadroli
shakl-shamoyillarining zerikishni unutayozish uchun chiqarilayotgan
bir-birovlari bilan hamjihatlikda olib boruvchi cheksiz o’yinlaridangina ko’zga
ilinajakligi turgan gap hamki, xo’p bo’pti. Bizlarku shu ondagi damlashuvlarda,
dunyolar kesimidagi onimizda boshqalarga shunchalik yaqinlikda turaturib har
kimning o’z o’rniga egaliga ko’ra mavjudligini bilib faxrlanib, kuch-qudratli
ishonchlarga berilib to’lib faoliyat qilaveramiz, shu bizga birinchi navbatdagi
cheksiz bag’ridillikni, xush kayfiyatni ato etagay. Shuni ammo shu bilangina,
borligimizni bilishimizning o’zi bilangina yagona tushunchaga, cheklovga xos
alohidlik asnosida cheksiz xursandchiligimizdan, xush kayfiyatimizdan yoki bag’ri-dilimizning
ochilishidan keyin buzg’unchilikka, hech kimning o’zi-o’zi bo’lishi
kerakmaslikka va har bir zotining ichkarilashuvida bir butun cheksizlik siri
yashiringan dunyolarga aloqadorligiga asosan ishlashiga aloqadorligi yuzasidan yaramas
munosabatning o’zilikli, pishaveruvchi yoki o’chakishaveruvchi (boshli tig’ning
lazzati tortilaveruvchiga monand) o’yinlarni qilishga bosh urmog’imiz ham
turgan gapki, xo’p mayli. Go’yoki bizning mavjudligimizga yoki borligimizga
shak-shubha bo’lishi ham mumkin emas degan boshlang’ich yondashuvning o’zi birinchilikda
turaverishi kafolatlanayotganga o’xshashadi hamki, bu shu. (yakunlashdi). Bu
gaplarga, jumlalarga e’tibor qaratinga xaloyiq Mirzolarimaro sizlar, go’daklar
hamki.(ko’proq yakunlashdi). Ha, shu holda ichimdagilar, meni bilib turayotgan
aloqdor kishilarning barchasi meni eng birinchi bu, yadroviylik qarashlariga
xos hayotiy jarayonlarga surgun etishadiki, asti qo’yavering. Ammo men o’zimni
shu qadar yuksak oliysifat baholashim qayda hozir, axir dunyoda milliardlab
insonlar-u har xil soha va kasb-korni bilib yashovchilarimiz, bilimlilar qancha
topilgusi. Albatta, men bekorga-ku payg’ambar emasman, yaxshilikka yuzlanish bo’yicha
darajamning o’zi ko’pchilik gvardiyamdan hamda boshqa payg’ambarlarning shu bo’yicha
xaloyiq gvardiyalaridan ustun bo’lishimga odatlanishim kerakligi degani. Ammo
boshqa payg’ambarlar ham anoyi degani emas-ku axir. Ha, menda o’zimni o’zim
sevishim kuchli xolos, shunga xos bildirilajak haqiqatga yo’liqtirilaman xolos.
Aslida shuncha zotlar orasida menmenman, mendan o’zadigani yo’q deb
turaverishim g’irt bema’nilik hisoblanajakki, asti qo’yavering. Boshqa ravishda
yaxshilik bilan sinalayotgan payg’ambarlardan ko’pidan-ko’pi bo’lmasa ham mayli
edi. Endi umumiy, butun dunyolardagi comboli yoki ketma-ketli ravishdagi g’oliblikka
yoki yaxshilikka xos ravishda sen birinchisan deyishmoqdalar ichimdagilar. Men
nimayki-nimayki, lekin shunchalik o’taketgan og’zaki, bilintirilishli imtihoga,
isbotsiz haqiqat deb topilajak bildirajaklariga ishonmaolmasligim tabiiyligi
oydin ravshanligi hammaga maqul va manzur endi xo’p. Shunday qilib, shu degani
endi, dunyomiz haqiqiy hisoblanadi, dunyo tura-turguncha degan gaplari ham kam
emasligidan foyda yarataverib o’zimizni takrorga solaversak,
sabablashuvimizning pachavasi ham keladiki, endi siz biling qolganini. Shu
degani bilimingizning eng ostida og’ir haqiqatli ashaddiy shartlashuvli
mehnatlarda sinalishib qolib ketaverasizlarki, asti qo’yavering. Bilimning
ostidagi takrorni chuvalavermasdan, iplarni ocholmaydigan qilavermasdan
zig-zagli ravishda yanada kattaroq oraliq burchaklarga asosan ko’taraverish, o’stiraverishimiz
kerakki, xo’p bo’laqolsin. Bilimingizning sirlashuvini yakunlab bo’lib yana
keyingi bosqichga yaxshi bilimlar uchun otlanajakligingizni bilishingizning o’zi
sizga marom, tinchlik-osudalik ustiga-ustak betakror jozibali hayot,
taomlashuvlar va noyob boylikka sazovor etguvchi narsalar bilan ta’minlamoqdaki,
xo’p bo’pti.
Comments
Post a Comment