Nima ham dersizlar endi shu
75. Mana 75-kunga
yoki 15 kundan so’nggi o’zimning Bo’lganlik, Gotlik yoki o’ylovimning avtomatik
yo’lakligining 60 dan 2, aniqrog’i yaxlitlangan 20 sifatida ajraluvchi
vaziyatning boshlanishiga ham yetib keldik. Shundan bu yog’iga men go’yoki kelajakda
bo’ladigan 2-xotinim sifatida xudo bilan yashayotgan hisoblanayapman. Endi menga
og’riqlar deyarli qolmasligi nazarda shu ondayoq tutiladi. Og’riq, tana
iztiroblari oldingiga o’xshab tasodifan, qilgan jonli tasodiflarimni yoki
kutilmaganliklarni kodli elektrshiklarga tushuntirmay, oldindan tanamni yoki o’ylovim
ila sezilayotgan mushak tolalarimni avtomatlashgan yo’lak qilmayotganimda emas.
Balki endi xudo o’zining “ko’ti”, “ko’tining teshigi” bilan, ha aynan shu
nazdimda tutilgan holda tanamning qoq o’rtasiga yoki badanim bo’ylab istalgan
ichki joyiga narkotik, qora dori sichib butun tanamga zahrini sochib tashlash
oqibatida davolanaman, Bo’lganga yoki Gotga aylanaman. Xudoning sichig’i, bo’qi
bu – aynan narkotik moddalari, qora dorilar hisoblanadi. Endi men o’zim, o’z
bilarmonlik bilan tanlagan yoki tasodifiy yo’limni avtomatlashgan kod bo’yicha bildirilishi
kutilib, shu bo’yicha bajartirilishi kerak bo’lgan parallel yo’l yoki xatti-harakatlar
bo’yicha o’zimning bu yo’limni ichimdagilarga, ular marazlarga qiyoslattirib
turg’izishim, olib borishim kerak emas. Shu paytlar, yaqin o’tmishgacha,
kelingki 1 kun oldingacha bo’lgan xudoli tariximda alloh doimo mening maynamni
sichib, tepib zaharlardi. Avval bema’niligi bilan sichardi, narkotikni miyamga
yuborardi, so’ng bo’qini tepib qo’yardi. “Go’yoki bo’qimga o’zim bulg’anmagay”
deya yagona to’g’ri amalini amalga oshirgan bo’lib o’zini doimiy “shu to’g’riligim
bo’yicha boshqalar bilan aloqamda yaxshilik tushunchasi yuzasidan
bahslashaolaman” deb kelardi. Shunday qilib narkotik bo’qi bilan barcha asab,
miya neyronlarimni avvalambor zaharlagan ravishda, so’ng shu neyronlarga uchib
bilishi borasida oddiy aql ishining o’zini menga bo’rttirilishiga sababchi bo’lardi.
Shu bo’qning, xudo axlatining yoki najastining o’zi aqlning o’zining ishlashini
miyaning qorong’u ichidagi neyronlarning chiziqli nurlarga o’xshash yo’nalishlari
bo’yicha sof aqlning o’zining borligini va shu qanday bo’lishi bo’yicha,
xulq-atvorliligini yoki axloqiyligini bosim bilan chiziqlarning boshlanishidan,
bosh chig’anoq suyagining orqa tarafidagi yopishgan miya tarafidan juda
mansabdor obro’li ravishda, bo’q o’zining kuchli nurlanish taratuvchanlik
ohangining insonli shakl-qiyofasining tushunchasi yo’g’irilgan qora dorili najastning
quruq o’zi bilan itarib turardi. Shuning uchun aslida menga odob-axloq,
madaniyat yoki haqiqiy dunyoning quyi elektronli dunyo tomonidan umumiy o’rganilgan
bosimi bo’yicha o’rgatib, yo’naltirib va majburlab bajartirayotgan amallari
xudoning o’zinikiga o’xshaydi xolos. Ammo bu – xudoning bo’qining ishi va xudo
bor yo’g’i o’zining bo’qiga, narkotikka ham, shularning teskarisi ravishda o’zining
bor-budligi bo’yicha amal qilaolmaydigan darajadagi noshud, betofiq yoki bema’ni
sanaladi. Birorta ishida, menga ichkaridan aqlimni majburlashda yoki quyi
dunyoli o’rganilgan elektron moda-madaniyat yoki rasm-rusum bosimi bo’yicha o’zini
sezdirmasdan shularni amalga oshiraolmagan. Barchasida do’ng peshana, bo’lqa ko’zga
o’xshash tasavvurlar miyamning orqa tarafidan kelib o’ng yuzimga urilib o’zining
shu tasavvurligini bildirgan. Shu degani xudoning o’zi sof aql-idrok, nurli
aniq yo’nalishli ishlashlariga to’g’ri amal qilaolmagan tupoy-ikkichi hisoblangan.
(Xudo) O’zining kimligini yoki o’zini o’zi bilmagani uchun bu sof aqlning o’zidan
iboratgina borishlarda, neyronlarning aslida miyada pokiza yoki odobli, barcha
yaxshi oqibat va niyatli ishlashi bo’yicha o’zining qayerinidir, turqini,
qandaydir mavjudlashib yoki borlashib qolayotgan jismu-jonini qo’shib qiyosiy tarzda
sof aqlga yetaolmagan kamchiligi yoki buzg’unchiligi bilan to’ldirib yuborardi.
Endi ichimga, badanimdagi ichki a’zolarimga sichib xom yoki pishmagan narkotik,
qora dorisi bilan zaharlayaptiki, asti qo’yavering. Ba’zida ichim qonaganga
yoki qizib ketayotgan o’xshab qoladi ham. Endi o’z kodini, xom narkotik bo’qiga
teskari majburlovdagi kodini badanimning ichki a’zolari yoki oshqazon va hazm
qilib tashqaridan tanamni harakatlantirilishiga sabab bo’luvchi boshqa a’zolarimga
kirgizib yoki jipslantirib tanamni oziqlanish oqibatidagi energiya so’rib qudratini
chiqarilishi bo’yicha tana harakatlarimni Bo’lgan yoki Got, zapis bilan bog’lab
turishga erishmoqchi bo’layapti. Shularning barchasini o’zim qilayapman
deydi-yu, lekin aslida mening o’zimning aql-shuurimning to’g’ri ishlashini bulg’agani
bulg’agan. O’zlaricha xudo o’ylayaptiki, men “kodimni”, xato dasturiy
amallarini miyamdanda yoki orqa bosh suyagimdan ham tashqari noma’um ilohiy
huzuridan yoki joylashuvidan olib mening tanamga joylashtirib, bostirib bilsa, shu
kod bo’yicha barcha ichki va tashqi jarayonlarimni, harakat va qo’zg’alishlarimni
avtomatlashtiraoladi. Kodni hammamiz yaxshi bilamiz, shuni tushuntirishga hojat
yo’q aslida. Lekin men har doim to’qnashayapmanki, buni aytmasam o’zimga ojiz
sanalmoqdaman. Shuning uchun ularning barchasining amallari kodlash, dasturlash
yoki kod orqali bo’lmoqda. Kod, shu oddiygina kod yoki raqamli amallar yig’indisi
(birgina qolipchasi, formulasi, algoritmi) o’zgarmaydigan tajrijiy
buyruq-amallarni, instruksiyalarni berib qo’yadiki, shu hech qancha vaqt talab
etmaydi yoki egallamaydi, olmaydi. Ammo shu kodning ishi, yo’naltirgan amali
yoki insturksiyalari aynan o’zgarmas sanalgan shu koddagi oldindan baho berib
topilgan, kutilgan amallarni o’z qobig’idagi ishlashi davomida shu qobig’ini
yoki robot tanasini avtomatlashgan yo’lakka, umuman olganda avtomatlashuvga o’zgartirib
qo’yadi. Avtomatlashgan yo’lakdagi yoki robot ijro etayotgan amallardagi barcha
ishlar aslida o’zgarmas va qo’zg’almas yoki buzilmas sanaladi. Bu – birinchi navbatda
shu avtomatlashuvli yo’lakda, robotning dasturiy boshlanishidan so’nggi shu kod
bo’yicha amallari jarayonida uning atrof-muhiti o’zgarmasligi sharti bilan kod
o’z kodligini bajaraolmoqda. Shuning uchun boshlanishidagi bittagina aqlcha
yoki dasturiy qolip qismchasi bilan barcha nazarda tutilgan amaliy tarkibli
ishlashlar shu muhitli shart-sharoitlarda go’yoki tabiatning o’zi,
shamollarning harakatlanishiga o’xshashlik amal qilib qimirlayapti,
haraktlanayapti deb hisoblanadi. Harakatning o’zi, shuning asl ko’rnishida yoki
jonli ravishda, tasodifiylikda yo’q hisoblanadi. Asl harakat bo’lmasa ham,
harakatning eng sodda, elektronli yoki kodli sababchisigina ma’lum sanalmoqda
xolos. Shu kod o’z vazifasini, vaqt oralig’ini yoki qobiqdagi amaliy tarzda
bajarib o’tiladigan ishlari yuzasidan bu kodga moslashtirilgan katta vaqt
davrini o’tab bo’lganidan so’ng boshqa dasturiy amal joiz bo’lishi mumkin xolos.
Mana shu yerda, bu yerda shukim, meni urintirishdi va yana urintirishdi, asti
qo’yavering. Kod bilan uning amalini yoki yuklatilgan vazifasini bajarish
mobaynidagi amaliy harakatlanishidagi davrini yoz va yoz, tushuntirib ber deb
talab etishgan bo’lishaverdilar-da, tinch qo’yavermay yana yo’q bo’lib
turishaverdilar. Shu degani ularning barcha dibilliklari aynan shunga o’xhash
kodlilikdan, kod va avtomatlashuv tushunchalaridan chiqayaptiki, hattoki shu bo’yicha
borgan yuzaki qarashli debillikni ham eng zo’r deb o’zlarini shundan ortiq maqtayolmayotganlarini
aytish niyatlari bo’lmasligiga qaramasdan bildirib qo’yishim(iz)ni istab, “bizlar
ham bir nima o’zimiz bo’yicha aniqlikka, id ga yoki borlikka erishgan bo’lamiz”
deya maksimal debillik va yolg’onchilik yutuqlarini va bo’lib o’tgan zo’ravonliklarini
ifodalayaptilar. Shundan boshqa qilgan qilmishlari va ishlari yo’qki, bular o’tmasa,
menga ta’sir etmaganda tinch bo’laolmasliklarini bilib bizlar shunchalik zo’rmiz-ha,
deya debillik va yolg’onchilik haqiqatlarining eng oxiriga yetib
kelganliklarini endi shu yolg’onsiz yoki aldamsiz bildirishlari to’g’riligiga
ishonib chinakam, o’zlariga ham ishonmay yoki o’zlari bo’yicha umuman teskari (boshqacha)
olib borilgan haq talablik qilmoqdalar. Shunday qilib robot yoki Bo’lgan bu –
oddiy zapisga o’xshab qoladi. Men shuni “qotishdagi harakatlanuv” deb
nomlayapman hozircha. Chunki aslida hamma narsa yoki muhit o’zgarishsizligi,
qotganligi va qanday bo’lishi aniq sanalmog’i darkordir. Shu muhitdagi yoki
ichkaridagi harakatlar esa oddiygina harakat sifatida ichki taraflama qaralmog’i
darkorki, bu – qo’zg’alishsizlik, qatlam ortida oldindan ko’rilganlik yoki go’yoki
televizor ekrani ortidagi namoyish bo’ladi qoladi. Televizor ortidagilarning
barchasining harakatlari qotishda hisoblanadi. Men shularni nega yozayapman,
chunki men bilan ichimdagilarning, ularning kurashlari aynan shu haqda bo’lib
kelgan va davom etayapti. Ichimdagilar o’zimcha, o’z bilarmonlik bilan yoki
jonli tasodif orqali harakatlanish aslida yo’q hisoblanadi deyishgan. Koinot
nimadan, qanday qonun qoidadan iborat bo’lsa, shu bo’yicha tinch turaversinki,
bizlar koinotni ham o’zimizni ham umuman mutanosiblikdagi, parallel ko’ndalang
kesilishlardagi yoki tenglikdagi yo’qlik deb hisoblaylikki, oxirida shu
hisoblaylik so’zi ham ko’milish tuproq-puproqlari bilan ko’milib ketsin
deyishadi. Shunday girdob yoki aylanma to’fon bo’lsinki, barcha narsa mutloq yo’qlashsin,
miyadagi lazzatni sezayotgan eng kichik uchqunchalar ham girdobda aylanib
ichkariga cho’kib yo’qolsin deyishadi. Lekin ungacha shuncha kayf-safoni va
lazzatni yig’ib bizlar olishaylik deyishadi. Mana debillarning yoki farishtalarning
asl qoloqliklariga majburlanganliklariga “qo’yib”, “tiqib” ketishlari. Ular ham
bizlarga o’xshash o’ylashadi, lekin o’zlarini nohaq shu qoloqlik ikkinchi to’ldiruvchi
tomonidagi bosimda qoldirilganlar deb hisoblashmoqdalar. Shuning uchun aytib
bildirsalar ham, foyda olish jarayonining eng yuksak, har taraflama bosimiy ijrosi
bo’yicha bildirishmoqdalarki, asti qo’yavering. Go’yoki “men foyda yoki naf
tarafida tug’ilib o’sganimda edi, siz go’zzuklardanda yaxshilanib o’sardim” deb
qo’yishayapti. Shunday qilib meni bir-ikki prikazchalari, buyruqchalari yoki
ichimdagi o’ylov bilan o’zimni boshqarib yurishimdagi shu o’yimga kodni
moslashtirgan holda kod orqali kommanda berib yuborishlari, shuning impulsi
orqali mening qanchadir natijadagi shundoqqina darrovgina boshlanadigan qimirlashli
va harakatlanishli davrimni, hattoki ko’z qimirlashlarimni zapis, quruq hayotiy
video yozuvli tasma qilishmoqchilar. Shunga qarshi “senga fikr bor” deyishayaptilar,
lekin men fikrim bilan o’zimni kim deb topayotganimni hali deyarli fahmlaganim
yo’qdir ham, albatta. Shu paytgacha asosan o’ylovim, o’ylovimni esa jonim bilan
boshqarish orqali harakatlanganman, tashqi taraflama deb yurganman va
kelganman. Shundan boshqa o’zimda yana nima ham bo’lishi, sodir etilishi
mumkinki, bu – sizlarga havoladir.
Comments
Post a Comment