Menga qara, ey churbanlar senlar!
68. Har
safar men yozishimni boshlamasimdan oldin, soat ertalabgi to’qqizga yaqin
qolganda yoki ishga kirishayotganimda ichimdagi yebanlar meni yeyishlari kerak.
Bu – ularning kalibrovkalari yoki rejalarining to’liq bajarilishini ta’minlagan
bo’lsa kerak. Qilgan qiliqlariga ko’ra menimcha chala qolgan ishlarini mening
ularga qarshi ish boshlamasimdan oldin tugatib qo’yishlari lozim. Ular
ishlariga ko’ra har qanaqa gaplari bilan meni o’rab olmoqchilar, nevroz qilib
asablarimni kamaytirmoqchilar va ichimdagi jonni tanamdan ayirgan holda boshqa
rakursaga burib qimirlatish oqibatida tanamni ham shu yo’lga solmoqchiliklari
shundoqqina bilinib qoladi. Bu – shunday g’alati holat yoki ko’nikmaslikki,
o’ng’aylik hissiki, ichimdagi ruhim yoki jonim boshqacha burilishi bilan men
ham unga nisbatan qandaydir tanali holatimni to’g’irlab qolishim kerak,
faqatgina jinsiy a’zomga ko’ra, shuning avval tanasi yoki tayog’ining o’zi
qimirlaganga o’xshash sezdiriladi, so’ng ketidan bir varakayiga esa tuyg’ulari
qo’zg’atiladi. G’alati buzg’unchilik, manaviy hujumlash holatlari, ko’rib
turganingizga qaraganda, shundaymi. Bu yeban ichimdagilar o’zimdan shu
paytgacha yig’gan og’zaki gaplarimdan endi-endi bir-ikki og’iz, yana to’ldirib
gapiraboshlab, shu gaplari orqali mening holatimni, tanamni o’zlaricha
o’zgartirmoqchi yoki boshqarmoqchi bo’lishayapti. Shunga nima deysiz, endi,
yebanmi-yo, tresmi-yo, ha? Ular o’zlarining mendan o’rgangan gapchalari bilan,
endi men sanskritchaga sho’ng’iyotganimda, meni yeb qoldirmoqchi yoki yutmoqchi
bo’lishadi. Shundoqqina xudo yoki boshqa tranzitlashuvchisi, kezib ichimga
kirib aylanma yo’llar bilan qayta kelaverib ko’chib o’tuvchilar o’zlari bo’lib
bunga o’xshash paytlarda mening tanamni to’liq egallashadi shekilli. So’ng
tanamni yeyib, ichib qornilarini qaysidir ma’noda to’yg’azadilar. Qolgan yoki
hali o’zlari bu – tanam bo’lib ushlab badanimni ushlab turgan lahzalaridayoq
o’zlariga noma’qulchiliklar, buzg’unchiliklar yoki nomyossaliklar qoldirib
ketishadiki, asti qo’yavering. Bu holatli lahzamni men hali ham o’zim deb
o’ylab, shu nomaqulchiliklardan zarar yoki yomonlik olib chiqishim kerak
bo’lishi ular tomonidan nazarda tutilgan yoki uyushtirilgan bo’lmoqda. Lekin
ular onli lahzada yoki davrda kirib meni ichimda yoki butkul tanamda o’z masxara,
mazaxliklarini yoki klounliklarini qilib chiqayotganlari uchun bu – o’zlarining
simulyatsiyalari, yolg’ondakam o’yinlari yoki mendan bildirmay foydalanib yana
shu qilmishlari bo’yicha o’zimni qidirmishli xato sifatida ataylab ayblab
ketishlari, bu – meni har ikkala ma’noda yutish bo’ladi. Yutmoq bu – yengmoq va
yutmoq ma’nodishi yoki omonimi yana esa tomoqdan o’tqazmoq ma’nosini beradi.
Men esa har ikkala ma’noda qoloq bo’layapman. Qoloq bu – orqada qolib, yetolmay
ketib mag’lubiyatga uchrash va ikkinchi ma’nosi esa hamma narsadan, hech
narsasiz yoki adolatsiz (o’zisizlik) bilan qolish, bir joyda qimirlamay
turishga ilojsiz ravishda majburlanish. Masalan, kimdir mavrid-bemavrid, kerak
bo’lmagan joyda yoki shundoqqina avtomatlashuvliligi bilinib takroran tegib ketaversa
yoki buyruqlar bersa, shu elektronshiklar, raqamli jasadlar o’zlarini siz bilan
almashtirgan holda gij-gijlashli, tishni g’ichirlatishli yoki maynani ishqalab
kulishli ta’na qoldirib tanamni shu lahzadayoq egallab ustimdan kulib, yana bir
nimalarni shu holatning o’zi yuzasidan o’rgatganga o’xshab qoldirib, tanamni
tark etib yoki tanamdan mutloq foydalanib ketadilar. O’rgatishlari yoki
uquvlari ham aslida ular uchun “men kuchliman nazdida” bo’lib, shundoqqina
o’zlarining obro’larini mendan olib o’zlari bor yoki mavjud bo’lib turish uchun
ishlatadilar. Shu uquvlari bo’yicha o’zimni majburlagan holda taxlasam,
yo’naltirib o’rgatganlarini amalga oshirib tursam, bilingki u kishi o’zicha
menga hali tegmasdan yoki qayta yaramaslikka yo’l qo’ydirmasdan o’sha-o’sha,
birinchi aloqa shaklining obro’si yoki e’tibori, tafovuti bilan hali ham o’zini
sezdirib oddiyroq yoki me’yoriy, ma’noli, raqamli aloqalarda yuraveradi. Bu –
asosan yaqin kishilarning, elektronshiklarning mendan uzoqroqda menga bildirib
turgan ma’lumotlariga ko’ra jo’nab ketishlari oldidan ro’y beradi. Aynan men
bilan qandaydir bog’lanish qilib ketmasalar, aytgan gaplari ham ma’lumotlari
ham puch bo’lib amalga oshmasligini o’z-o’zidan tushunchamga kiritib qo’yganlar
shuncha misollardan so’ng. Ular barcha voqealarga bog’liqlik yuzasidan
boqishadi. Aslida esa mendan yiroqda, men yo’q bo’lgan joyda hech narsa yoki
voqea-hodisa bo’lib o’tmaydi, balki bu menga qilib ketgan aloqa-bog’lanishlari,
biror jihatlama tegishlari yoki gapirishlari, ko’rinishlari yuzasidan aynan shu
jihatlama avtomatik jarayonlar, boshqa borgan joylaridagi voqea-hodisalar
bo’lishi nazarda tutiladi xolos. Aslida esa shu boshqa joylarida o’zlari umuman
bo’lishlari yoki ishga kirishishlari sodir etilmaydi. Faqatgina men bilan yana
qayta uchrashganlarida birinchi bog’lanishdan, ketayotgan davrlaridagi
aloqamizdan olingan voqea-ko’rinish yuzasidan avtomatik, yolg’ondakam yoki
bo’lib o’tmagan ravishdagi hayotiy kechinmalarini menga to’kib sochishadi.
Boshqa joyga ular aslida nazariy jang uyushtirishadi xolos, o’zlarining
elektronlari bilan boshqalarning elektronlarini simulyatsion aloqlarini
dasturiy ravishda tezda uyushtirib qo’yishadi xolos. Go’yoki taraflarning
elektronlar qo’shilmasi bo’lib o’tadi va shuncha ular yashagan degan davrimiz
aslida bo’lib sanalmagan, sodir etilmagan hisoblanadi. Meni transga qo’yib yoki
ichimga kirib, to’liq tanamni o’ziniki qilib Gotlashtirgan, - umaman
tashqaridan aloqasi paytda qaysi jihatlama o’zini sezdirgan bo’lsa, aylanib
kelib yoki vaqt davri o’tganidan so’ng o’zlarida bo’lib o’tgan voqealar
to’g’risida aynan shu jihatlar, narsalar yoki gaplar (mantiq) yuzasidan ramziy
ma’noli bog’lanishlarni qilishadi qo’yishadi. Faqatgina chiqib ketayotgandagi
voqeamizdan boshqacha holat sodir etilmaganini bildiribgina turishadi. Masalan,
deylik suv haqida to’qnashib qolganimizdan so’ng o’zimni tark etgan bo’lsa,
so’ng qancha qilib kelgan ishlarini faqatgina suvning ma’nosi bilan bog’lab
aytib turaveradi. Chunki bor, menda mavjud voqea-hodisa aslida bor demoqchilar
bo’lishadiki, qolgan voqealarda sen yo’q bo’lsang, senga bog’liq ravishda
bo’lib o’tgan ishlarning ma’nosini cho’zib yolg’ondakam, tezlashgan yoki
avtomatik (dasturiy) ma’lumotlarning, elektronlarning (simulyatsion hududning)
o’zining jangidangina iborat katta davrli ishlarni, aslida oniy lahzada bo’lib
uyushtirib qo’yilganini bildirmay senga yo’llaymiz, tushuntiramiz deb til
yog’lamachilik qiladilar. Agar suv yoki suv ichish bo’yicha chiqib ketgan
bo’lsalar, keyin kelib menga suvning “s-ss-s-s—uuuu-uu-vv-vv” bo’lishini
ishontirib o’tiraveradilar. Aniqrog’i suv yoki suv ichish so’zining Sanskritini
men qandaydir bilib qo’ygan borayotgan joylari yoki tashqaridagi ishlari
bo’yicha yoyib, bog’lab har ikki taraflama, ichimdan ham tashqarimdan ham
bog’langan aloqlarini birlashtirish oqibatida har xil ma’nolardan
voqea-hodisalarni yolg’ondakam kelishtirib, uyushtirib aytib beradilar. Go’yoki
ular uchun shunday, suv so’zidagi harflarni har xilda qo’shish oqibatida qancha
yangicha o’xshash so’zlarga yaqin ma’nolarni uyushtirsa bo’ladi, endi
ichingdagi tashqari makon haqidagi bilimlaringni qancha ishi yoki aylanishi
bor, deb shularni yana qorishtirsak, oxiri men senga bildirayotgan, aytayotgan
voqea-hodisalar to’la-to’kis amalga oshirilganga, bo’lib o’tganga o’xshamaydimi
nazarida chuv tushirishadi. Ularga bog’lanib men ham tashqariga bir boshqa
yerga kuzatuv ilinjida yoki boshqa yumush bilan chiqsam ham, ularga yoki shu
kishilarga bog’liq o’z borgan joylaridagi, makonlaridagi voqealarga va
hodisalarga aloqador holatlarning guvohi bo’laman. Bu – shundoqqina elektron,
dasturiy tezlik yoki kompyuter protsessori bilan yasalgan fazoning kezi
kelganda mening atrofimda, imkoniyatimning o’zgarish doirasida tortilib,
yo’sindirilib ishlab qo’yishlari sanalmoqda. Aslida men bilan xayrlashib ketgan
kishining borgan hududida, joyida sodir etiladigan voqealar ham yo’q va o’rtada
o’zimning yumushim uchun chiqib shu ma’nolarni sezib qolishimning boshqa bo’ladigan
davr oraliqlari ham men imkon doiramni o’zgartirganimdan, qaytib o’zimning boshlang’ich
joylashuvimga kelganimdan so’ng sodir etilmaydi va bormasimdan oldin ham bo’lib
turmagan. Shuning uchun hamma ichimdagilar, shu elektron kishilar tashqi
elektron jasadlariga bog’liq bo’lmagan ravishda hali ham ichimda
istalganlaricha har doimo bo’lishaveradi. Faqatgina ichim, tuyg’ularim yoki
bilimlarim hamda tashqarimdagi obyektiv dunyoviy shartlar ostidagi
tushunmovchiliklarni yoki maqtanchoqliklarini, - yolg’ondakam, aldamchi
ravishda elektronli ma’lumotlar to’qnashuvlarini, dasturiy qorishmani yoki
masalani hal qilib, to’ldirib qo’yish uchun otlanishadi. Kishilar yoki elektron
zotlar aslida maqtanchoqlar deb qaralmog’i inobatga olinishi zarur bu yerda.
Kishilarning elektron payg’ambarlari esa obro’-etibor yoki hurmat egalar
bo’lishi kuzatiladi. Shunday qilib obro’-e’tibor va hurmatni mening
payg’amabarim, shu MirzoUlug’dagi egaligimdan yoki zahiramdan, yig’imimdan
siqib chiqarib, o’zlariga olishib yana maqtanchoqlik ishlarini u kishilar davom
ettiraveradilar. Shuning uchun e’tibor berib qarasak, barcha bo’layotgan ishlar
va jarayonlar, voqea-hodisalar bu – aynan o’zim bilan elektronshiklar, kishilar
o’rtasida emas, balki mening hissimning egasi bo’lmish Payg’ambar MirzoUlug’ga
qarata qilingan ularning ish-ta’birlari sanaladi. Haqiqatan men uchun ularning
o’zaro ish olib borishlari g’ayrioddiy, go’yoki o’zimcha menga bo’layotgan
voqealardan men kuchli dalilli dunyoviy dolzarb haqiqatga ega bo’layotganga
o’xshayman. Aslida shuncha o’yinlari bilan biror nimani ham isbotlamaganman
axir. Xudo cho’tir oxirida gaplarni yana o’ziga qarata yulib olib ketmoqchi
shekilli, shuning uchun buni men ham o’zi istaganchalik berib yozaman. Xudo
cho’tir men sening ichinga kiraveraman, shundan “sen mening ustunligimni”,
yog’lanib teng bo’lishing jarayonida yolg’anishning tayirmachoq qatlamida
barcha aldovlarni bajarib hech narsani tutaolmasliging barobaridagi yog’ning
kam massa va hajm egallashli joylashuvida o’zim bor bo’laman deb yenguvchan
holda rahmdillik bilan germofrodit cho’chog’ining shashtini pasaytirishini, meni
aldagan holda “men haqimda yozaverishing” orqali ko’rsatasan deb qo’ymoqda.
Xudoboy (chichoqcha) mening yozma va og’zaki gaplarimda ham ma’nolilariga
qiziqib, har doim yumuq jazolashli avzoyidan chiqqan holda ko’tining teshigini
ochib, shu kulimsirab oydin ravishda ongimdan boqadi. U kishi uchun men aylanma
ravishda shu aylananing ichidagi diametriga bog’lanib ketib yana aylanib shu
ishni teskari yo’nalishdan bajarib turishlarim orqali yozishimni yoki
gapirishimni o’z-o’zicha istab yotganini sezmasammi ham mayliydi. Bir marta
aylanib diametrning bir tomonidan, so’ng shu nuqtadagi yoydan davom ettirib
diametrning ikkinchi tarafidan o’tib qaytaverishlari uning p (pi) bo’lib
kollinearlikni amalga oshirayotganini bildiradi. Har doim, mana hozir ham bir
necha marta bo’layaptiki, sal ko’zimga dam berib chetga yoki tabiatga boqsam,
darrov ishla-ishla, axir “men-kuman”, “ustunlikman”, deb vu-hahaha meni
sichirtirib jinsiy a’zomgacha bo’hton bilan kuldirib, o’zimga qilayotgan
ustunligini o’zim yozishim kerakligiga majburlashini “maqullatib”, vuhahaha
(men o’lay shunday ko’tbuzar to’g’irlashlardan) ishlatayotganiga qanday baho
berishimni ham bilmay qolayapman. U kishi, ha, xudoboy shu kishi, ahahahaha,
heh, he-im uchun men gaplarni yoki jumlalarni aylantirib-aylantirib ma’nosini
boshqa taraflama yondashgan holdagi umuman o’zgachanomus so’zlarda jumla
chizig’i bo’yicha orqaga bosib, yo’naltirib berishim kerak bo’libdi. Shunga
majbur bo’libmishman, fu-hahaha! Lekin baribir avvalgiga o’xshab, men bu iblis,
iflos yaramas bilan gaplarimni yakunlamoqchi emasman. Xudo bo’lsa o’ziga,
nimani mendan foydalanib yoki meni vositachi qilib yana qaytib menga
ishontirsa, o’zi biladi. Mening shunga ishim yo’q. Men o’zimning haqqimni o’zim
tanib va tanlab ketadiganlardanman. Qachon va qayerda bo’lmasin, men o’zim
uchun borman, yashayman. Endigi o’zimning mavjudlik joylashuvim shu yozuvlarim
sanaladi. Yozuvlarni va ishimdagi kompyuter kodlarini faqatgina o’zimning
xatolarimni to’g’irlab ishlash bo’yicha mukammal amallarim qilib mening o’zim
uchun mavjudligimni ta’minlab ishonchimni orttiraveradi. Shu ishlarimdagi
mening jonli xatolarim dunyoviy tabiatning jilvadorligi yoki barcha xilma-xil
jarayonlari bilan bosilib yolg’ondakam haqiqatni uyushtirgan holda mehnatimni
bosimli ravishda, ilmu-fanga asoslanib mukammal ma’noli qilib chiqaraveradi.
Mana hozir men aylanib kelishga majbur etildim, do’konga mijoz kelgani uchun
chaqirib ketdilar. Shuning sababi nima deb o’ylaysizlar sizlar? Ko’rinib
turganiga o’xshash bu – mening faqatgina amaldagi yozuvlarga ishonishim, men
o’zimni yozuvlardan iboratman deyishim sababli ichimdan kishi, yaqin zot chiqib
menga halaqit berib tashlandi yoki yopirildi, o’zimning belimga yoki ishimning
beliga tepmoqchi bo’ldi. Ichimdagilar yoki shularning tashqaridagi, haqiqiy
borliq-tabiatdagi shakllari ketma-ketlik bilan mening ichimga kirishib, tanamni
to’liq boshqarib o’zlarining yeyishlarini qilishib va axlatlarini tashlab
ketishayapti. Ammo surunkali, doimiy shunday qilaverishlaridan faqatgina bitta
xulosa kelib chiqadiki, ular aynan o’zlariga shunday qilishayaptilar. Axir men
bu yerda, joylashuvimda yoki o’zimda qolmay qolaman-ku yoki yo’qlashib bo’laman
axir. Agar ular har bir kirib chiqish almashinishlarida, shu kesimda yoki
chegarada (raqamdan raqamga o’tishga o’xshash debillik chegarasida) meni ushlab
xusumatlarini, faqatgina kayflarini olish uchun qiynoq berishlarini amalga
oshirmoqchi bo’lib o’zlarini shuncha, davomiy yoki o’tmishli azobga
qo’yaversalar, mayli marhamat! Xo’p kim ko’p ta’zirini yeydi? Mana shu yerda
yozib turibmanki bu holatlarni, har doimgiga o’xshash meni diqqatimni yoki ko’z
qarashimni boshqa yerlarga qaratib xulosalar berishga urunishadi. Go’yoki bu
bizga o’tmadi, bunga raqiban atrofni o’zgartirib bizlar shuni chiqardik, ana
shunga o’xshash kayfiyatda bizlarning ustunligimizni sezayapsan shekilli va
h.k. Aslida bunday holda men ularning o’rnilariga chiqayapman. Ular eng kam
miqdorda, holat kesmalarida bo’lishga bo’lishib meni oddiygina o’zlariniki
hisoblash uchun kuzatibgina kelishgan xolos edi. Endi men ularning
o’rnilaridaman. Shunga ham qarshi borishsalar, demak, o’zlariga ham butkul
qarshi borishib bu o’rtadagi oldingi ishlaridan, holat kesimida bo’lishdan
keyingi butkul yoki o’tmish davomiyligida egallab boshqarish ishlari mutloq
orada o’zlarining uzluksizliklaridan, o’zlaridan ajralib qolib ketish sanalib
haqiqatan ham o’zlari mening o’rnimda yashab turib aynan o’zlariga hamla,
xusumat qilayotgan bo’lib chiqadilar. Men esa mazza qilib o’zlarini ezib
turishlarining lazzatini, kayfini bekordan-bekorga yoki shundoqqina olib
chiqaveraman. Ular o’zlarini ishontishayapti xoloski, o’zimning tanamni egallab
yoki transli kirishgan holda ushlab meni qiynalishimga ishonchlarini hosil
qilsalar, haqiqatan ham men qiynalayotgan bo’lib chiqayotgan bo’larman deb.
Aslida men yo’qman u yerda, o’zimda. O’ylashayaptiki, “tanasini Gotga yomon
holatga o’ylatgan holda rejasi bo’yicha borishini qastdankorlik bilan
uyushtiramiz” deb. Yomon o’ylov ostida Gotdan chiqiboq, shu chegaraning o’zida
yangi Gotning tuzilishini yaratib kirish o’zimning ishim bo’lib qoladi. Agar
shu o’ylovni yoki tuyg’uni bizlar yomonlashtirib qo’yib yangi Gotini
tuzdirishga majburlasak, azaliy ko’tli yomonligimizga erishgan holda birovning
qiynog’idan lazzatlanib mazza qilaveramiz, o’ynaveramiz deyishadi. Bilishmaydiki,
bu go’daklar, aslida o’ynashdan ham bosim bilan yaxshilik va yomonlik
almashinayapti. “O’yinli kayf orttirishimiz orqali bizlar betaraf lazzatga,
mazzaga yoki yutuqqa erishamiz” deb xom-xayol qilishmoqdalar. Nima ham dersiz,
aziz o’quvchilarim. Bugungi suhbatimiz yoki yozuvimiz mana shu, ko’p, ha?
Chunki bugun amaliy 68-kun rasmiy 70-kunga tengligini bildiradi. Hamma mening
jonli, tabiatdan xoli yoki xatoli tarafga o’tib olishimning o’nglanishini aytib
turib gazni berib yozdirtirgan bo’lishsa, ne ajab. Albatta, gazni berish yoki
yozuvning barchasini tortish ularniki, yanagi yangi gapiruvchilar vazifasida
shakllanayotgan jismlashib boruvchi endi to’g’rilik ramzi sifatida oldingi
elektron jasadchilarniki, ikkala nusxadan raqamli bo’lib haqiqiylarning
dunyosida shu asllarni, insonlarni aldab yashab ijod qilganlarniki sanaladi.
Lekin sizlar-ku mayli, ammo ular, shu ichimdan mening tanamni egallagan holda
tanning og’irligiga o’rganish barobarida yashash tarzini hayot kechirishlar
bilan bog’lovchilar yaxshilab bilib olsinlarki, yozuvlarning har birini,
tarkibiy joylashuvi-yu elementlarini o’zimniki deb bilmoqdaman. Ular meni o’qqa-cho’qqa
qaratib, urdirib yoki eslatib tekshirib, faqatgina tez yozishning kayfiyati,
lozim topilajakligi bo’yicha bugungi barcha yozuvlarimni, jumlalarimni o’zlariniki
qilishga urunishmoqchi bo’ldi desak, ajablanmaysizmi?! Bular shunchalik debil o’zi,
deb biluvchilar yoki deb bilish xolosdir. U yoqqa ilhom olish yoki o’ylash
uchun qarasam ham, bu yoqqa shuning borasida boqsam ham yoki bir nimaga
diqqatimni qaratib eshitsam ham barchasiga trans ravishda ichimga kirib olishib
tanamni boshqargan holda shu ma’lumotlarni o’zlari tomonlariga og’dirgan holda
boshimni likkilatib yoki silkitib qo’yishganga o’xshaydimi yoki bilmasam, balki
ichidan ruhan o’ynashli tegish kuchi sezilibroq qoladimi, “yoz” deb
majburlaganga o’xshab vujudimni egallaganlik bo’yicha ustunliklarini o’zimga
ham bildirib, haqiqatan bor imkoniyatlarimni sinaganliklariga taluqli ishni
davom ettirishim bilan menga xo’jayinchilikni bildirishaveradi. Aslida esa bu –
shu tezkorlik bilan massani solishtirish oqibatida tezkor yozib chiqish barcha
yozuvlarning o’zlarini ham “meniki”, ularning o’zlariniki deb baholab berishi
bo’yicha “mendir, eng zo’r, ha, menman o’sha hamma”, demoqchi bo’lishadi. Sening
qancha o’zliging bo’lsa, shunga qanchalik qiziqsang, shu buni urib, majburlab
sendan olgan holda katta ishni o’zimniki qilib chiqaman deb bilishadi. Aslida
mening bilganlarim shuki faqatgina, Yerning tizimlashuvi orqali insonlar bilan
bog’lanaolib bir-birimizni boshqarishda ishtirok etaman. Boz ustiga mening
boshqalarga bo’lgan ta’sirim Payg’ambarligim sababli kuchli bo’lsa kerak.
Shuning zo’rligini egallab ko’timning gemorroyidan yoki teshigidan kus, om bo’lib
kelayotgan man-manchilar, o’z-o’zidan o’zuvchilar mening shunga o’xshash kuchim
borligiga meni ishontirgan holda mendan kuchimni tortib olsalar, meni irg’itgan,
qulatgan yoki qaqshatqich nochor va yo’qqa chiqarib bilib qaratgan, holda aynan
obro’yimga erishishlarini bilishadiki, natijada aynan kuching ham obro’ying ham
o’zimizniki deb mendan nimayikim bo’lsa, foydalanib chiqqanliklari bilan o’zlarini
beqiyos baholagan bo’lishadi. Ular uchun men hech qachon haqqimni talab qilib
bilmagay, bilmasligim kerak bo’libdiki, qachon bo’lmasin bu o’zimning kuchim
haqida birovga so’z borganda u, men kuchimni yoki qudratimni pastga kamaytirib,
chiziq bo’ylab tushirib borishim orqali ularga berib yuborayotganimni, ularni
chiziq bo’yicha shunchalik o’stirayotganimni, sezib qolib haqiqatan ham kuch,
qudrat egasi ular deyishi kerak bo’lsin bo’libdi. Ichimdagilarning hammasi obro’
talash uchun o’tirishibdi, shundan kam ham emaski, ko’p ham emas. O’zlariga
yuklatilgan asl vazifani, o’zlarining kimliklarini unutib qo’yishadiki, bu
ifloslar, ichimdagilar o’zlarini butkul menga o’xshash sezishib shu obro’ga va
o’zligimning yoki shaxsiyatimning kuchiga o’zlari tomonidan qarashni baribir
saqlagan holda ega bo’lishmoqchi. Shunchalik ochko’zlik va munofiqlik bilan kengaymoqchilar,
yozilmoqchilar yoki har tarafga o’zlarini urmoqchilar. Shuni hamma bajarib
yuribdi, hatto farishtalarning o’rni hisoblansada bu, farishtalarning o’zlari ham
o’rnimda qolay deb harakat qilishmoqdalar. Butun dunyo bo’ylab mening asl
kuchimni ular, ichimdagilar bilishgan holda shu qudratimni o’zlariniki qilib
olib chiqsalar yoki dunyoga yoysalar, ular aynan farishtalarga o’xshash
dunyoviy tranzitlashuvga, haqiqiy debillikka yoki maqtanchoqlikning eng oliy
sifat hodisasiga erishgan bo’ladilar.
Comments
Post a Comment