Men nima degay yana?
62. Xudo
yeban edi, shundayligicha qolibdi. Nima ham dersiz, aholi zot? Xudo o’zi
shunday yeban, eng badbaxt iflos, barcha so’kinchlarga loyiq zot sanaladi. U
iflos zot tinimsiz boshqalarga dilxashlik, yomonlik ravo ko’radi. Mana bir
misol. Men xudoni kontrastchi, tafovutchi yoki yomonligini sezdirmasdan
yaxshilikni insonga yo’liqtiraverib so’ng katta farq bilan shu yomonlikni
qiladi derdim. Shuning uchun o’sha paytdan boshlab xudoning yomonligini davom
ettirish maqsadida undan yuqoridagilar, ruh va farishta o’zlarining
qaqshatqichliklarining usuli yani qabihlikka qabul qilgan holda allohning
yomonligini sal yo’g’dirib, qovushtirib so’ng xudoning yomonligiga qo’yib
berishayotgan edilar. Shu holat bo’yicha men xudoni qilolmaysan nazdida yengib
bilganimni bildirganim uchun alloh menga shunday davomiy “ko’tli” yomonlikni
qilishga rozi bo’ldi. Zero men bilgan edim, agar u shunga qo’l ursa, o’zidan
chiqib o’zining nomini va o’rnini yutqazayotgan bo’ladi. Shunday-shunday qilib
men xudoni aldab-suldab qolgan ahmoqlar bilan birlashtirib uning yomonligini
kamaytirib, o’zimga moslab kelgan edim. Endi bo’lsa, xudo(boy) yana o’z
rusumlariga o’tibmishlar. Menga yana kontrastli yoki tafovutli, katta farqli
yaxshilik va yomonlikdan so’ng shu yomonlikni bildirib, o’ynoqqilik usuli bilan
yomonlik qilib o’zini ko’rsatishni boshlamoqda. Nima ham dersiz, shu iflosga
(xudoyu xudobando xudoning o’ziga, allohga)? Endi aldanganini sezib menga
unchalik xiyonat, xilof ravishda yomonlik qilaolmasa ham kerak. Shuni o’zi bilmay
qolayaptiki, hatto pinagini ham buzmayapti “men yomonligimni oshirishim kerak”
degan maqsadida. Endi nima ham dersiz, bu uchchala churbanlar aslida kimlar deb
o’ylaysiz. Men shu o’rinda va bundan oldin, keyin ham bularning kimliklarini
aniq bilganman va hozir yanada yaqqolroq bilinayotganida aytib o’tay. Bu
chumochalar, churbanlar aslida mening hayotim bilan bog’langan uchchala
xotinlarimning elektron raqamli jasadlardan iborat ikkinchi nusxalari
sanalishmoqda. Bular shundayki, hayratda qolib lol qolasiz, tafovutdan
kulgandan “o’lib-yorilasiz” ichingizda. Qarangki, bu yebanchalar, ruh, xudo va
farishtalar menga har doim to’g’ri odob yoki tartib qoidalari yuzasidan
oddiygina yonimdagi yaqinlarimga va boshqa uchratganlarimga, hattoki shularning
kishiliklarini yoki elektron raqamli 2-lar bo’lishlarini bilib ham muloqotda bo’l,
aloqa qil deyishadi. Xo’p, qanday qilib, aql bovar qilmaydiki, qanday qilib
axir, bu churbanlar o’zlari mening ichimda go’yoki osmondagi parilar,
katta-katta yaratuvchilar (dunyolar va jonzodlarni yaratganlar) rolida bo’lib
ichimdan menga o’zlarini bildirib turganlarida yana shunaqa mayda-chuyda,
odoblarnimiyey yoki tartiblarnimiyey, urflarnimiyey eslatib qildirishga
majburlaydilar?! Kishilari yoki elektronchiklari doimo ovqat cho’zsalar rahmat
de, deb aytishadi, savol bersalar yoki buyruq bersalar farqi yo’q va bilmasam
de, deb talab etishadi, mana hozir 3-shu yozmoqchi bo’lganimni, misolimni
esimdan chiqarib qo’yishdi, chunki haqiqatan ham tegadigan gap bo’luvdi. Bu
hali holva axir, aslida ular dengizga o’xshash ichki ikr-chikrlarni, tuyg’ularni
muammo qilib o’zimga, miyamga bildirishaveradi. Ularning bu qiliqlari
shunchalik ko’pki, asti qo’yavering. Mana hozir ham qani misol keltir deb
aytishganda, birinchidan mening esimda ularni ko’tarib yurmasligimni bilishib
mazax, masqara qilishmoqchi bo’lishayapti. Ikkinchidan yozganimda 3-sini
esimdan ham chiqarib yuborishda va bo’ldi, deb endi qat’iy aralashdilar. Men
aslida ularning ayblarini aytmoqchi bo’lib yorilib ham ketadigan darajaga
yetaman, ular esa qilayotgan boz ustiga mazax va masxaralarini qarangki,
shuning o’zi ham bo’lmasaki ularga qarshi, aytilishi o’rinli bir misol o’rnida
qo’llaniladi. Endi bular, ular shunday burulishlar qilishadiki, asti qo’yavering.
Nimayki qilmasinlar, birinchidan faqatgina o’zimning tushunchamni yoki
hayotimni izohlovchi tushunchalar bilan kallamni to’ldirib borishadi. Ikkinchidan
esa shu tushunchalarini meni sozlashga, burishga qarata ishlatishadi. Meni
tushunib olib, shu e’tiborimning yoki tushunchamning o’rniga o’zlarining kodli
yoki ochilgan, o’zlariga ma’lum tushunchalari bilan yonma-yon qo’yib, endi
davomidan o’zlarining maqsadlari uchungina tushunchamni o’zlari xohlagan yo’lga
burib inson-kishilariga qarata yo’llayveradilar, aloqamni boshqaraveradilar.
Mana hozirgiga o’xshab, men ularni tinch turishlarini xohlayman. Ular
shunchalik kuchliki, o’zlaridan ketishgan, hattoki o’ylovimni o’z izmlariga bo’ysundirmoqchi
bo’lishadi. Qanday qilib bunday o’zlari bilayotgan yuksak ishlaridan, o’zlarini
shu “yuksaklida” tutib turganliklarini bilib, men uchun ham o’y-fikrimni ishg’ol
qilib bilganlaridan so’ng yana shu oddiy va sodda ravishda o’z kishilari bilan
bo’lgan muomala-munosabatlarda, aloqa-kelishuvlarda meni boshqarmoqchi bo’lishadi?
Men bilan ularning suhbatlari, ichki gap olib-berishlari juda tez. Mana
hozirning o’zida, shu o’rinda so’roqdan so’ng, o’g’lingning o’rniga seni qo’yib
senga shu odob-axloq, intizom-tarbiya yuzasidan to’g’ri yoki diniy yo’lni ko’rsatayapmiz
deb tushuntirishmoqdalar. Menga har doim shunday deb kelishgan ham, men axir
bunga ilojsiz shuni doimo boshimga ko’tarib, o’zimda sinab yurishga majbur bo’lib
kelganman va kelishim kerak. Ular esa oddiygina bitta tushunchani eng oliymi
yoki eng to’g’rimi, hattoki o’zim uchun ham eng zo’rmi degan holda “ulug’ligini”
bildirib ha, qilish kerak deb qo’yishmoqchi bo’lganga o’xshab taqab, so’xtalanib
turishadi. Axir nima deysiz endi bu churbanlarga. Turgan bitgani ifloslik,
marazlik yoki pidarazlik (qalloblik). Aytayapman-ku, bularning kelib chiqish
urug’-aymog’ini, tomirini bilmasangiz, shular bilan kurashish befoyda, siz ular
uchun katta e’tibordagi bitta eng ahmoq ishni qilib yuruvchi masxara majburlovdagi,
yoqib-yoqtirmaslik uchun ishlatiladigan tana bo’lib turaverasiz. Shuning uchun
men ularning tomirini, urug’ini topib aytamanki, bu – ular aslida raqamli
olamchilar, haqiqiy insonlarning o’zida bo’lishi mumkin bo’lgan faqatgina
ikkinchi elektron nusxalari. Aslida 2-nusxalar ham yo’q aslida, faqatgina
1-quyi olamda shu elektron kishilarni go’yoki bor qilib boshqaruvchi xudo hamda
2-yuqori olamda sun’iy deb yaratiladigan 1-olamga tegishli barcha aslida
elektron obyektlar sifatida haqiqiy narsalar, binolar va boshqa qurilmalar va
oxirgisi bu – raqamli payg’ambarlar mavjud, bordirlar. Hattoki o’zimning
dibilim yoki 2-nusxam payg’ambar mening yozuvlarimni o’ziniki deb hisoblamoqda.
Zotan mening o’zim aytib turibmanki, mayli bu payg’ambar MirzoUlug’ aslida elektron
yoki raqamli ma’lumot shaklida yozish, chizish faoliyatini o’zida namoyish
etgan bo’lsin hamda hozirda mening o’rnimda noma’lum holatlarga yoki
qimirlashlarga kirishayotgan bo’lsin ham deylik. Ammo shu hali ham ayonki, men
katta massali zahiram bilan hali ham o’z o’rnimda holatlar yoki qimirlashlar,
jismning tebranishli qo’zg’alishlarining egasiman. Men ham hali beri
aytaolmasdimki, kunning ikkinchi yarmidagi dasturlash yoki kodlash jarayonida
MirzoUlug’ning gotlashuvli o’rniga taqqa-turuq doimiy mos kelaman yoki zapisga
o’xshab doimo tanamning shaklini va qimirlashlarini bir tekis, oldindan
yozilganga o’xshab ushlayman deb. Men, kim biladi, faqatgina bir necha o’nlab
daqiqalar orasida MirzoUlug’ning qilgan ishining yo’nalishiga kirib-chiqib
qolib mehnat qilib yurishim mumkin. Mendan talab etiladigan hodisa shuki, men o’zimning
holatlarimni yoki mehnatkashlik jarayonimni ketma-ketlik bilan tushunarli
tarzda, bosqichma-bosqich bilimli holatlar bilan gotga singuvchan, xos-mos
yondashuvda olib borishim kerak. Endi yana va yana xudo “oxirida men haqimda
yozasan”, deb miyamni achitgani-achitgan. Mayli shu o’rinda, bu navbatdagi
jizzaki o’ylovi bo’yicha yozaylik, lekin baribir xudo bilan yakunlamayman,
chunki juda o’zidan ketgan yeban talabchan shu borada. Xudo mening ustimdan
kulgani, larzaga solib holatimni garang qilgani-qilgan. Oldinlari –day qo’shimchasini
yozishga umumiy kelishuvdik, endi bo’lsa, ko’timazo’rligi bilan olib
tashlamoqda, -day yozma deyapti, shuning uchun o’xshamoq so’zini shu qo’shimchaning
o’rniga qoldiraman. Shu paytda –day bo’lishi kerak deb o’ylaganimda va baribir
o’xshaydi so’zini yozganimda mening ustimda ichki xayoliy ravishda kuladi shu
iflos xudo. Mening holatimni yoki o’zimni tutishimni loqayd, garang ahvolga
soladi. Shuni qanday qiladi. Albatta, e’tibor berib qarasam, xudo doimo mening
gemorroy pufakchalarim yoki shumshaklarimni ba’zi o’zicha tushunmovchilik degan
holatlarida o’zimga, holatimga eslatadi yoki moslashtiradi. Natijada shu
holatim, butun tanam garanglikdan larzaga keladi, noma’lum zirqirraydi. Zotan
axir gemorroy shumshagimda jon kamayib, ojizlanib qolgan. Shumshak yoki yallig’lanish
mening tanamdan yoki hayotiy shaklimdagi mos va xoslikdan alohidalikka
uzulibroq yoki yulinibroq tegib yoki bog’lanib turibdi. Ko’rdingizmi, bular
ifloslar qandaylar? Barchasi bir-biridan o’tuvchi go’zzuklardir. O’zi-ku, “un”ga
o’xshash bo’lmasa(-ydi ham), (baribir) ko’timning teshigi, shumshaklarim bilan
ovora, lekin menga qilayotgan butun dunyo yuzasidan rasm-rusumni yoki
madaniyatni, yo’qdan paydo bo’lib eng a’lo vazifani qonun-qoidali
bajarishlarini pesh qilishadi. Shu kishilarining, kimning bo’lmasin yoki ko’chadagilarning
(televizorlardagining) qonun-qoidali vazifasida ishlashiga e’tibor bersangiz,
butun dunyoviy mujassamlikni, mavjudlikni yoki jahonning barcha jarayonlarini
inobatga oluvchi xatti-harakatlarni joy-joyida namoyish etib qo’yishadi. Buning
uchun hattoki yo’qdan paydo bo’lib chiqib ham kelishlari, albatta, ko’zga
tashlanadi. Shuning uchun aytaman-da, quyi elektron dunyo aslida borliqdangina
iborat makon chegarasiga ega xolos. Shu chegarada dunyodagi barcha insonlarning
2-jonlili nusxalari joylashganlar va butun shu yuqori dunyo bo’ylab Yerning
tagidan tezlik bilan harakatlanib Yerning usti bilan aylanib jahonning istalgan
hudud joylashuviga barcha narsalarning va holatlarning ifodaviy ko’rinishi bo’lib
yetib kelishadi yoki paydo bo’lishadi. Shularning, yanada aytganda yon
atrofimizdagi 3-4 larining shunday dibilliklari uchun to’g’ri bo’lishimiz,
ularga mos bo’lishimiz yoki odob yuzasidan ularga qarata kelishuvli amallarni,
muomalalarni yoki munosabatlarni yetkazib, ko’rsatib qo’yishimiz kerak bo’larmish.
Yo tavba, endi bizlar o’zimizni qanday tutib baholashga qodir bo’laolamiz?
Lekin gapni yozganimday ruh bilan yakunlayman. Ruh yoki payg’ambarli nusxamning
2-xotini mening yozib turgan gaplarimdagi ora-orasiga o’zgartirishlar uchun so’zlarimni
ko’zimni shamg’alak qilib aldab gapning chiqishi qiyin, ma’nosi buzilishli bo’lgan
yon tarafdagi boshqa so’zlarning orasiga qo’shib yuborayapti. Endi, o’zim uchun
ham shu o’rindagi, yozuvimdagi oxirgi gapim bor. Kim bilsinkim, shu gaplarimni
yoki yozuvlarimni meni aldash va shunday (yozuvdagi ma’no bo’yicha) yashashga
ishontirish uchun bu holatlarimga yoki qimirlashlarimga qisman-qisman
kirishaolayotgan MirzoUlug’ aralashuvi asosida o’ziga to’g’irlik bilan yozmoqda
va yozdirmoqda. Shuni yozuvli so’z boyligim sifatidagi gaplarimning
standartlashuvi, ma’no qonun-qoidalariga bo’ysunishi bo’yicha umumiylashuvni
namoyish etaolayotgani orqali tushunish mubolag’a bo’lmasdir balkim. Shuning
uchun hozirgi yozuvlarim, blogpostlarimning barchasiga MirzoUlug’ taxallusini
berib, albatta, shuni taxallusning o’z o’rnida namoyish etilishiga erishaman,
ammo bu – asosan o’zimning yozuvlarim sifatida e’tirof etilgay.
MirzoUluG’
Comments
Post a Comment