Menga baribir
33. Xudo insonlarning jahli bilan bog’liq og’irlik tana vaznidagi o’zgarishlarni yomonlik sifatida shu insonlarning orli bir xil nusxalari yoki kishilari orqali boshqa yaqin atrof-muhitdagi insonlarning yolg’oniga chiqaradi. Shungacha xudo insonlarning, o’lik o’lmaslarning jahlini va tana vaznlarini bir-biriga moslashtirib yuriydi, toki jahli va tanasining vazni bir-biridan farqli, tafovutli ravishda farqlanmasin. Shuning uchun u menga tikancha yoki zirapcha suqqanday meni dirrilatib, bir paytning o’zida lanj yoki gangitadigan qilib so’ng tetiklashtirishga majburlab miyamning tana vaznimning og’irligini sezishini jahlim bilan moslashishga majburligini sezdirib yashaydi. Xuddiki mening ustimdan kulib “o’, sen ahmoq”, deb miyamga yoki ongimga yo’qligidan tepayotganday bo’ladi. Xuddiki ongimga har xil basharali yoki munosabatli ehtiroslarni ko’rsatib, osib o’tirganday bo’ladi. Shuning uchun xudodan bir ham jirkanib, nafratlanib yoki avzoyim to’zib ketadiki, asti qo’yavering. O’zlaricha xudoboy shu ishni o’zlarining ustunliklari, ulug’liklari bilan menga eng to’g’ri tanlov deb taqab qo’yishlarining o’zi ham to’g’ri bo’larmish. Agar men jahlim bilan og’irlik vaznimni moslashtiraolmasam, haqiqatan og’ir mehnatli ish qilib tanamni og’ritib yoki o’zimni noxosdan jarohatlab yuborishim mumkin bo’ladi. Nima ham derdim, bunga menga yo’l berilmagan. Hech o’zimni avvalgiday o’zimning ehtiroslarim yoki jahlim o’zim bo’yicha chiqishi kerakligini ta’minlagan holda nima bo’lsa ham, aynan qaysar mos ishlar baribir chiqib qolsa ham, o’zim ishlab ketaolmayapman. Tasodifni yoki tavakkalni shu, o’z joyida kesib tashlamoqda xudo. Hattoki bu joyda tasodif ham yo’q aslida, balki jahl bilan og’irlik vaznim yoki tanam o’rtasida uzoq oraliq hosil qilingan holdagi kelishuvdan so’ng chiqishi kerak bo’lgan hayotiy voqeliklar, ishlar yoki jarohatlar avtomatik mos topilib kutilganligi har doim qayta-qayta yuz beraveradi. Xudo esa mening tasodifimni kesib tashlaverib jahl va tanam o’rtasidagi o’sish va ozish farqini bir xil yaqin ushlab shunday avtomatlashuvni yoki robotlashuvni har lahzada paydo qilib turaveradi. Bu – miyamga igna, tikan yoki zirapcha suqishlari natijasida shu tez-tez avtomatlashuvli hayot tarzi voqeliklarining lahzalari uchun menga nima qilish kerakligi borasida o’rgatishlarini holi-jonimga qo’ymay, nafasimni rostlashimga izn bermay darrov-darrov olib boraveradi. Boz ustiga shu o’rgatishlari yoki uqtirishlari 2 tasi to’g’ri va 3-keladigan yana bittasi noto’g’ri ko’rinishida bo’lishi kerak. Zirapchalarini xuddi miyamni mashinaning gaz pedalini bosganday qilib ongimning ruhiyatidan yoqimsiz seziladigan buyruqlarni berish uchun suqib yoki sanchib kerakli amallarni chiqarishim zarurligi bo’yicha o’rgatish-tushuntirish ishlarini 2 marta ketma-ket qilib turadi. 3-martasi esa shu ishlarni qilishimga inkor ruhiyatini, yana shu yoqimsiz ongli tepishlarni sezdiradi. Tasavvurimda xudo, alloh nazarimni yoki butun yashash jarayonlarimni o’ng miya sharimning ortida turib katta ko’z bilan menga odob berayotganday, meni bachikana ushlayotganday yoki o’zini rahmdil va mehribon oliy toifali ko’rsatib menga kattakonlikdan munosabat o’rnatayotganday shu ko’zini tepa kiprigidan sal yumib-ochib meni o’zicha, menga shu kerakligini o’zim ham biladiganday o’zining ustunligini sezdirib, o’rgatib turaveradi. Nifiga deysan kishi, o’zi kim bu o’zi, iflos haromi, menga kishiday osilib yana avtomatlashganchalik doimo bor bo’lib turadi. Inson bo’lsang insonligingni qilib bildir, avtomat yoki mashina, protsessor bo’lsang, faqat shuni bildirda. Endi, ichki horg’inimni yoki charchog’imni olib boshqa insonlarga yolg’ondakam tabiiy hodisa, havoning harorati yoki yog’ingarchiliklarini bildiradigan kishi, elektron toifa nafratlantiruvchi, gij-gijlovchi ruh sanaladi. Agar xudo kish-kishlab, orlisifatlashib ajratayotganday yuqori birlashuv bilan yomonlik qilsa, ruh kishilarni, yolg’on ikkinchi nusxalarni boshqa insonlarga yoki birinchi asl nusxalarga gij-gijlatib, g’ij-g’ijlatib nafratlantiruvchi ruhiyatni uyg’otmoqchi bo’ladi. Bizlar insonlarga qilayotgan xudoning ham, ruhning ham ishlovlari o’zimiz bo’yicha kishilardan, atrof-tabiatda yurgan yolg’on ikkinchi nusxalardan qaytib kelmaydi. Balki shu kishilarning asl birinchi nusxalari, insonlari bo’yicha topilgan, aniqlangan xudoning va ruhning amallari mos, dasturiy teng yoki muvofiq deb hisoblangan hayotiy chiqishlarda, voqealarning paydo bo’lib sodir etilishida boshqa yaqin insonlarniki bilan almashingan holda bu odamlarga shu birinchi nusxalarning kishilari, ikkinchi nusxalari bo’lib qaytib keladi. Masalan, mening ikkinchi nusxam, kishim (kish-kishlovchim) o’zimning hayotimda chiqmaydi, balki mendagi xudo va ruh amallariga mos topilgan boshqa insonlardagi jahl va charchoqlar uchun shu odamlarning hayotida aslida yolg’ondan, kish-kishlab chiqadiki, shuni hali hech bir inson dunyoviy asosga yoki haqiqatga kiritaolmayapti, hattoki sezmayapti ham. Men o’zimni shunday yolg’ondakam kishilarni, kish-kishlovchilarni yoki insonlarning ikkinchi nusxalarini sezishda, bilib yurishda birinchilardan deb hisoblamoqdaman. O’tib-qaytayotgan insonlarning ikkinchi nusxalari yoki kishilari, kish-kishlovchilari esa o’zlarini aslday ko’rsatib meni aldaydilar. Shular menga asl birinchi nusxalarining jahllarining va vaznlarining kelishmovchiligi, yoki tana charchoqlari, horg’inlari bo’yicha o’zlaridagi tuyg’ularni, menda shunday holat, bunga o’xshash jahlli yoki og’irlik tuyg’ulari yuz berishi bilan, o’zlari ham adashlarining borligini bilmasdan ikkinchi nusxalari yoki kishilari, shu adashlari yordamida bildirib, sezdirib hayotiy chiqarishadi. Adashlar yoki ikkinchi nusxalar asl yoki birinchi nusxalarning o’z yuqori dunyolarida shundoqqina yon-atroflarida ko’rinmas va sezilmas ravishda boshqa insonlarni ahmoq qilish uchun parallel yashaydilar. Farishtalar esa horg’inimdan ham keyingi holat bu – yegan oziqalarimni hazm bo’lib tushib ketayotganda menga kuch, tana quvvatini ato etishini boshqa insonlarga mening ikkinchi nusxam, ikkinchim yoki adashim tomonidan narsa-buyumlar tarzida yolg’ondakam ravishda yetkazadi. Aniqrog’i narsa-buyumlar, jihozlar ham paydo bo’ladi. Bor yo’g’i mana bu. Yolg’ondakam yoki asllariga ko’rinmas ravishda parallel insonlar boshqa odamlarga xudo, tabiiy ob-havo jarayoni esa ruh va narsa-buyumlar farishtalar orqali ishonarli tarzda paydo qilinib shu odamlarni aldayveradi. Biz uchun qolib ketayotgan holat bu – uy, binolarga o’xshaydiki, asti qo’yavering. Aslida shuni ham farishtalarning oddiy barcha narsalari qatoriga qo’shish to’g’riroqdir. Ammo uyning mahsulotlari bo’lmish taxta yoki g’ishtlar yer sifatida asl haqiqiy insonlardan olingan. Shuning uchun ruhni ham, farishtani ham va xudoni ham uy atrofidagi yolg’ondakam yoki aldamchi ob-havoli, narsa-buyumli, insoniy faoliyatlarini asl haqiqiy insonlar, o’lik o’lmaslar ta’minlab turishibdilar. Shularni aytib bilsam, demak, biror narsa-holat qolmadi, hayot yoki tabiiy shart-sharoitlar uchun hammasi mavjud sanaladi. Endi insu jinslarning yoki (ruh, farishta va xudo)ning ifodalanishlarining yolg’ondan rasmiy paydo bo’lib davom etishlari aldanayotgan yoki kalakadagi inson uchun haqiqatan ishonarli, asl yoki original bo’laolmoqda. Aslida asl haqiqiy insonlarning o’zlari ishonarli, ilmu-fanli yondashuvdanliklari uchun insu jinslar yoki, ruh, farishta va xudo shu insonlarning tanlari va jonlari orqali kelib chiqib, tashqariga otilib haqiqatni, dunyoqarshni yoki ilmu-fanni aldayolmaydigan yolg’onli ifodalarini, tabbiy ko’rinishlarini ishlatishadi. Bizlar, haqiqiy insonlar tasodifiylik sifatida yer makonlarida yoki hududlarida ilmu-fanni ushlab, belgilab turamiz. Bizlar shu ilmu-fanni yerlarimiz vositasida cheksizlikdan aylana orqali markazga yo’naltirish orqali xatosiz ishlatamiz. Insu-jins ayollari bu - xudo, ruh yoki farishtalar shu ilmu-fanni aylananing markazsida aylana sifatidagi yer hududlarimiz orqali cheksizlikka har tarafga, qiyaga tarqatishadi. Ilmu-fan yoki aylananing markazi baribir kuchliligi boisidan insu-jinslar eng ko’pi bilan o’zlarining yolg’onlarini, aldovlarini aylanagacha yoki yerning hududlarigacha olib chiqishlari mumkin xolos. Yer yoki aylana ham isbot, ilmu-fan joyi sanalib insonlarni, narsalarni va tabiat hodisalarini o’zgartirib hech qayerda yo’qdan-bor qilib, birdaniga paydo qilish yolg’onlari tarixan, aylanaga oid markaziy yoki ilmu-fan bo’yicha asosli bo’lib kelayotgan sifatida tuyulaveradi. Ammo bizlarga ularning yolg’onlarini aniqlash uchun insu-jinslarning tuyg’ulari, ruhiyat, fikrlash va o’ylov berilgan. Bizlar shu tuyg’ular yoki kayfiyat orqaligina nima-nimaga o’xshamayapti, tasodif sifatidagi ilmu-fan nega yuz bermayotganini, sezib qolishimiz mumkin. Masalan, o’ylovning ketma-ket o’ylanishiga yoki tushunilishiga mos keladigan voqealar shundoqqina birin-ketinlik bilan yuz berib yotishi mumkin. Yolg’ondakam kishilar o’ylovning o’ylovlarini yoki kayfiyatini sezganday birdan o’zlarining mos, qo’ldan kelib ifodalayoladigan maksimum, munosabatlarini xuddi bir-birlari bilan uyushganday o’z yo’lingizda tekis ketaverishning o’zida chiqib kelib bildirishlari mumkin. Xuddi shunday narsalarning aynan kutilgan joyini ko’zdan kechirib chiqib ham, keyin yana shu joydan topib olasiz. Chunki narsalar tabiiy vujudlashuvdan yoki kamalak ranglarining shu zahotiyoq bir-birlari bilan havoda bulg’alanib bo’yoqlashishidan paydo bo’lishadiki, faqatgina sizning fikrlash qobiliyatingiz, idrokingiz sinaladi. Tabiat hodisalari sifatida televizor yoki ekran ortida esa asti qo’yavering, nimayki hodisalar ruhiyatingizga ko’ra o’zingizga bog’lanib o’zgarib yoki moslashib chiqaveradi. Xudo bo’lib o’zini tushunmay bizni aldash orqali bizdan ustunligini doimo bizga, insoniyatga yoki kishi toifasiga o’zini maqtaydigan qilib yoki ustimizdan kulib maqtagani oxiri mana shu kun ko’zidan chiqayapti. Bugun kechangi narsani tugataolmaganim uchun 34-kun sanaladi. O’zining oxirgi jazolanish kunlarida xudo barchasini o’z bo’yniga o’zi olib aytayapti. “Endi farishtaga osilganim mening xatoyim va ruh farishta ketidan ketayotgani ham shu xatoliklar sababli bo’lib o’tayapti”, deb menga mag’lubiyatini bildirganchalik yondashishga majbur sanalmoqda. Farishtalarning moslashib so’zini oxirgi yozilgan o’rnida ruh uchun xudo yordamlashib yubordi.
Comments
Post a Comment