Inson devona sifatida bittalikdan ko'plikka yoki ko'plikdan bittalikka to'g'ridan to'g'ri keladi, ilmu-fan esa o'lik insonning hayotining davom etishi sifatida "bittalikdan ko'plikka yoki ko'plikdan bittalikka" doiraviy aylanib keladi
53. Pifagor aytgan – “Barcha narsa sondan iborat!”. Matematik tenglamalar sonlar sifatida xudoni bildiradi. Matematik tenglamalarni yaratilishi farishtalar orqali bajariladi. Aslida tenglamar yalpi, to’liq olib qaralib yaratiladi. Bu degani tenglamalarning tenglik ishorasidan ikki boshqa-boshqa taraflarida cheksizlikni, ∞ ni biriktirsa bo’ladi. Aniqrog’i tenglama ikki tarafida bir xil amalli bir xil sonlarni qo’yish yoki biriktirish mumkin. Tenglamaning ikki qarama-qarshi taraflaridagi cheksizlikning har xil nuqtalari sababli o’rtada qolgan tenglama bizning koinotimizning noaniq cheklanganlik yoki materiyali tabiiy, matematik qonun qoidasi sifatida bemalol ishlashga qodir. Shuning uchun tenglamalar inson tomonidan o’ylab topilmaydi, balkim farishtalar yoki idrok vositasida tenglama bilan bog’liq holatda parallel ravishda paydo qilinadi. Shu parallel paydo qilinish sharti tenglamadagi ikki qarama-qarshi cheksizliklarning har xil nuqtalaridan ichkariga ravishda tenglamani hosil qilish uchun tashqariga cheksiz ketivorishlari sanaladi. Tenglamalar shunday yaratildi ham deylik, endi ularning yechilish jarayoni qanday baholanadi. Endi bu – sonlar vositasida xudo tomonidan amalga oshiriladi. Xudo tabiatning qonunining prinsipial, asosiy ishlashini ta’minlaydi. Bu – Nyutonning 3-qonuni: “Jismlar bir-biriga moduli bo'yicha teng va qarama-qarshi yo'nalgan kuchlar bilan ta'sir qiladi”. Xudo tenglamalarni yechish uchun amalli ishoralarni teskari ravishda tenglik belgisidan olib o’tishni o’zicha yo’lga qo’yadi. Bizning shuni ko’rib, anglab bajarishimiz befoyda sanaladi. Xudo bu teskarilik ishini butun insoniyat, aholi bo’yicha amalga oshiradi. Xudo uchun tenglamadagi istalgan katta-kichik son insonlarning hisobini, sonini ifodalashi kerak. Hozir yonimda eshikni ochish haqida so’z bordi, qanday qilib tushuntirib berishimni bilmay turganim uchun shundan olib borsam bo’ladi. Eshik degani esh yoki yech ikkini bo’lib, tenglamadagi bir son va shunga to’g’ri keladigan insonlarning sonini proporsional, nisbiy yoki karrali bog’lash kerakligini bildiradi. Agar son aholining sonidan kichik bo’lsa, o’ziday olib qaraladi. Agar tenglamadagi qaralayotgan son umumiy aholi, Yer kurrasining barcha insonlari miqdoridan qancha marta ko’p bo’lsa, shu aholiga nisbatan shuncha martaga kichik son qilib o’zgartirilib yoki yangilatilib o’z joyiga qo’yiladi. Aniqrog’i shu sonlar tenglamaning narigi burchagiga, tenglik ishorasidan teskari tarafiga zid belgili amal bilan o’tqaziladi. Shuning uchun tenglamalar shunday, teskariga olib o’tilishli qaralishi kerak deyiladi. Bu yerda tenglamadagi sonlar xudo tomonidan butun Yer yuzasi aholisining jon boshiga proporsional, karrali yoki nisbiy topilgani uchun ichimdagilar, asosan xudoning o’zi doimo ichimda qandaydir ko’rinmas jonli yuz bilan ustimdan kulardi. Xuddiki tashqaridagi insonning yuzini ko’rib o’zingizni boshqacha sezsangiz, bu – shuning ichkaridan, yuz qiyofamning ichidan shunday bashara yaqinlashib kelib shu qanday sezgiligini aniq belgilab ketadi. Yuzim bilan shu qiyofa, bashara urushib kamnamo, noqulay yoki qiyin ahvolda qolaman. Tenglamalarning dir-dir qilish o’yiniga duchor bo’layapman. Men 6 sifatidagi eng ustunligim bilan xudoni, 3ni yoki eng mag’lub tomonni sevaman. Mening shu sevgimdan qolgan barcha yo’llarim yoki boshqa tomonlar bilan aloqam oddiy hayotiy yoki zerikarliroq yo’l sanaladi. Lekin hozir xudo 3 idan turib menga yoki 6 ga qaramoqda. Men uchun shunday aloqadan kattasi bo’lmagani uchun xudo meni yeydi va mening 6 sifatidagi o’z joyimda shu onda yo’q qilib o’zi tomonidan bu yo’q qilingan menga qaraydi. Men shu onlardagi o’zlarim bo’lib o’zimni tashqaridan, tabiatdan to’ldirib kelishim kerak. Xullas men tabiatga haqiqiy 6 sifatida yomonlik yoki narsalarning karkasi, suyagi bo’lib ko’chishim uchun o’zimni shunday yedirib, yulintirib olishim kerak. Bora-bora inson sifatidagi asosiy zahiram, jonim tugab xudo yeb borayotgan tabiat a’zosi yoki yomonlik sifatida qaraladigan hayot shakli narsalari bo’laman. Shu paytgacha inson yoki tirik jon sifatida yaxshilik bo’lib yurib loxlik, soddalik yoki ahmoqlik qilib o’lik tabiat va narsalarga boqib ahmoqona go’zallik orttirganman. Lekin aynan hozir anglayapmanki, vujudimdagi yomonlik atrofga tarqalsa, bemalol borliq-tabiatdagi narsalar, jihozlar yoki jismlar bo’laolmoqda. Tenglamaning yechimi esa ruh sanalib Nyutonning 2-qonuni orqali tushuntiriladi: “Ikkinchi qonun — harakat miqdori (jism massasi bilan tezlanishi koʻpaytmasi) ning oʻzgarishi jismga taʼsir qiluvchi kuchga proporsional, yoʻnalishi esa taʼsir etadi”. Ruh tenglamaning yechimni farishtalarning ikki tarafga cheksizlikka sho’ng’ishi orqali o’rtadagi katta nomutanosib qarama-qarshilikli tenglamani yoki hududni yasashi bilan xudoning shu hududda teskarilik amalini bajarish orqali ichkaridan cheksizlikni qabul qilishi tushunchalari orqali yasaydi. Tenglamaning oxirida qolgan bir tarafda yolg’iz noma’lum, x, va ikkinchi tarafda to’plangan amallar va sonlar farishtalarning cheksizligini izohlash maqsadida harakatning miqdoridan hamda xudoning teskarililigini ifodalash uchun yo’nalish ta’sirlashuvidan o’z-o’zidan ruh tomonidan yechib, topib olinadi. 3 ala ilohlar ham tenglama uchun qandaydir yuzaki aniqlikni berib masalani taxt qilishayapti. Farishta uchun Nyutonning 1-qonuni juda o’rinli: “har qanday jismga tashqi kuch taʼsir qilmaguncha u oʻzining tinch holatini yoki toʻgʻri chiziqli tekis harakatini saklaydi (qarang Inersiya qonuni)”. Cheksizliklarning tasodifan olingan nuqtalari oraliqlarida tinch holat yoki kattaroq cheksizlik nuqtasiga qarata to’g’ri chiziqli tekis harakat kuzatilishi mumkin. Shunday qilib bir narsani takidlash joiz. Umr bo’yi tug’ilgandan boshlab tirik jon, inson zoti bilimlar orttirish natijasida tabiat qonunlari, ilmu-fan yoki matematika bilan almashinaboradi. Tirik inson zoti o’liklar sifatidagi tabiat resurslari, sun’iy narsalari bo’lib borishini payqasa, o’liklardan kelayotgan shu tabiiy jarayonlar tug’ilish orqali tirik jonga yoki devona bo’lib naf oluvchiga aylanadi. Tirik jon o’lik tabiat egasidan ustun sanaladi. Birinchi yutuqli, peshqadam tirik jon bo’lib kelganim uchun endi o’lik tabiatga o’zgarib borib mag’lub tarafda qolishimdan qat’iy nazar men to’g’ri ustunlik tarafida sanalaman deyishim o’rinlidir. Hozirni aytsam esa, ancha kunlardan beri devonalik, ichimdagi tirilayotgan jinnilar o’z o’rnilarini yo’qotib qo’yganlar. Men o’zimni sof yomonlik deb atayotganimda, ular hali ham yomonlikni, tabiatni bermasdan turib bo’layotgan devonaliklariga qaramasdan, o’zlarining to’g’ri yo’llarini tabiat bilan baholab turibdilar. Devonalik, jinnivozlik shunday bo’larkanda, har ikkala taraflama “men zo’rman yoki men har ikkisiman”, deb turaverarkan. Ular, ichimdagilar orqalariga qarab uzun chiziqdagi ketma-ket aniq tezlanishlarni, fanni oldindagi o’zlari bo’lib turgan nuqtalarni qorishib ketmasligi yoki bitta bo’lib tiqilmasligi, birlashmasligi uchun mos tutayaptilar. Devonasan deyildimi, jinni bo’lda!.. Devonalik yoki jinnivozlik doimo bitta joy, o’rin uchun qorishib yoki qovushib yurishlari kerak. Jinnivoz telbalar uchun bitta ham ko’p, ko’p ham bitta sanaladi. Naf olishni bundan ortiq qanday tushuntirsa bo’ladi!?
Comments
Post a Comment