Shaxs va qadr-qimmatga, sharmandalikka va sharmandalikka yoshlikdan rioya qilish kerak, chunki oxir-oqibat bu xudolarning shoshqaloqligi va payg'ambarlarning bashoratlarini bir-birlariga inkor qilish orqali bir-birlariga yaratishdir.
132. Yosh payģambarlar dindan bexabar bòlgani uchun or-nomus tushunchasidagi nomusni yaxshi bilishmaydilar. Payģambariga mos kelgan bir talay inson aholiga tòģri keladigan shu insonlari, va payģambari uchun tòģri keladigan sanoqli miqdordagi 15 tacha nogironlar xudo sifatida bo'lib sharm-hayo ifodasining hayo tushunchasini yaxshi òzlashtiraolmaydilar. 1inchi avlod katta payģambarlar va (eski xudo bòlib bergan) ruhlar oz-muncha bòlsada, hayo va nomus tushunchalarini òzlashtirib borishmoqda. Chunki kattalarga teskari din va dunyoqarash tushunchalari òz tàsirini yetkazmasdan qolmayapti. Nomus sòzining manosiga ètibor bersak. Nomus degani òzbekchada nomus Sanskritcha tushunchaviy qabul qilishda nom yani ism, us yani ruschada usi, mòylov bòladi. Nomus degani kishi ismini mo’ylovday (o'zbekchada mo'ylovday) uzun chòzish, kelajak "Bòlganliklida" yoki Gotda mantiģiy kishilar bilan boģlash. Shuning uchun yosh payģambarlar yon atrofdagi yoki dunyoviy aholini "òzimning òylovim orqali (o’zbekchada o’ylovimdan) kòp (òzbekchada mòl) bòlib yaratilayapti", deb hisoblashni odat qilishgan. Shu hozircha yosh 1-avlod payģambarlarining xatosi barchani òzlaridan yoki onglari mahsuli deb hisoblashlari Gotni yoki, kelajak òtmish vazifasidagi hayotni bizni o'tmishdan yashayotganday bo'lishimizga majbur qilishini bilmasliklaridir. Gotga yoki kelajakning bizlarga nomàlum qilingan òtmish hayotiligiga, binoan aholining hammasi bitta, negaki kelajak vaqtining uzun chiziģining òzinigina sezdiradigan Got, "Bòlganlikli" oxirgi shaklida òz-òzidan bitta sanaladi. Yosh payģambarlar esa asosan or bo'lishga ham ètibor berishadi. Or bo'lishga kòra har kim òz alohida ishini uddalab yuribdi. Shunday qilib yosh payģambarlar dilemmada qolib ketayaptilar. Shundan bàzida yosh payg'ambarlarning jinlari tòzib shu payg'ambarlar òzlarini yana qayerga qòyishni bilishmaydi. Òzim ham yoshligimni eslasam, shunday bòlganman. Yagona xudoni yoki ustun ravishdagi kuchni yaratib turgan nogiron qizlar hayo sababli cheklanib qolishdan qòrqishadi. Hayo degani òzbekchada hayo bòlib Sanskritcha tushunchasi "xay, o" sanalgan holda aylanaday eng mukammal quvvat ushlovchi qobiqqa mayli deyishdan iborat. Har bir òzlarining yoki payģambarlarining aholi guruhi uchun tegishli xudoni yaratuvchi va shu xudo kuchini boshqaruvchi nogiron qizlar jamoasi òta ketgan ildamlashuvchilardir. Ular cheksizlikni siyqasini chiqarib kòrsatishadi. Cheksizlikdan kamroq sanaluvchan nomàlum òzgaruvchili tezlanish hosilalari bòlib cheksizlikka nisbatan harakatlanish oqibatida surbetlikni yoki òzlarini shahvatga baģshida etishlarini kanda qilishmaydi. Shuning uchun ularga sharm ham kerak. Bizlar insoniyat, yosh payģambarlar nima bòlsa ham, asosga ishonamiz. Ilohlar yoki xudolar asossiz hayosizlikka, ibosizlikka ishonishadi. Dinga òtib uni ishonch bilan tan olibmanki, òzimga òzimdan boshqa qiynovchi hech kim bòlishi mumkin emas. Òzim yosh payģambarlarga òxshab or va nomus masofasini kattalashtirib yirik farqlarni hisoblayolmaslik nomàlumligida qolib yashamayapman. Balki din va dunyoqarash birlashuvi oqibatidagi tez dirrilashlar yoki siltanishlar, teskari voqeliklarni jadal sezishlar, yoki yaxshi va yomonlikni tez bilib tahlil qilishlar orqali tanamning òz-òzidan yoki biror falokat orqali xunob bòlishiga yòl qòymayman. Aks holda dirrilamasam yoki o'zimdan-o'zim tebranishli siltanmasam, xayollarimni tuyģularim orqali kuchli payqamasam, tuyģularim izchil yechimni topaolmay, tanam shikastlanib va dunyo ishlari ostin-ustun bòlib ketadi. Qarangki bir sòz bilan aytganda, bashorat belgilariga ètibor berishim izdan chiqadi. Masalan, shu òrinda qòl yozuvimning òziga aloqador bir misol keltirib òtaman. Bugun uchun holi aynan shunaqa yozishimni kecha bilmasimdan mening òzimning shaxsiyatimga juda bir erkinlik berilib dam oldim. Qòl barmoģimni ari chaqqanidan sòng barcha muammolarni unutib dam oldim. Chunki shu qòl yozuvim, postim Gotga kòra oldindan màlum deb topilgan. Zero dam olishim aynan dirrilashning (siltanib tebranishim)ning yoki fikran izchillikning azobini unutib haqiqiy tòplagan bilimlarimni òz òrnida kòrsatuvlarga qarab gapirib berish bòldi. Shu tushunarliki, Got mantiqqa xos ishlashini baribir Gotning òzidan chiqaolmasligini bildirgan holda amal qilishini hislatib qòymoqda. Xudo shoshqaloq, shuning uchun Gotni majburan, òzi ham xohlamagan ravishda bildirib qòyayapti. Bashoratchiligimga uning shoshqaloqligi sabab bòlishiga qaramay, bu - bashorat emas, òzing bilib uyushtirayapsan deydi. Xudo shoshqaloqligi sababli umrimning oxiridan ortga qarab vaqt davrini chòzish orqali shu davrda xòsa-garang bòlib yashashimga olib kelmoqda. Bashoratchiligimni òzim ham shu davrdan hoziroqqa bàzan teleportlar qilib sezayotgandurman.
P.S. Bugunning nisbiy bashoratlashish jarayoni 6 yoki payģambarlar sanalishadi, shuning uchun hamma insonlardan iborat aholi sayr qilish bilan ovoragarchilikka tushishadi.
Comments
Post a Comment