uzbek language siteenglish language site

Nima xay?

 

2022. 26-. O’zimni: terminatorga o’xshab qaradingiz, kechirasiz xay, deya aytgan ukam Polin, o’zim unga: nima bu – chalap-chulup, madaniyatsiz ovoz chiqarib yeyish, deganimda aytdi. Umuman olib qaraganda o’zimga aytsamki, chindan ham ba’zida qotib qolganimni ichimdan sezaman. Zero ichimdagilarning nima qildirish ko’rsatmalari jonga tegib yana o’zini, talablarini so’rashimni majburlab, o’ziga jalb etganga o’xshab turadi. Ikkilanish tebranishida ojizgina va qobig’im kuchini saqlaverishga urinib qotib, kutganga o’xshash sal silkinib, qimirlab-qimiralavermay turaveraman, agar ko’rsatmalar esimga tushmasa yoki biron yo’q holat, bildirilmagan majburiyat voqea-hodisasi bo’lib tursa. Ichimdan, o’ylovimdan ya’ni parallel ongimdan o’rgatishlar shunchalik ko’pki, o’zimning shu ichimdagilarni bilish qonuniyatlarimni, tartibimni, o’rgatishlarining o’zini o’rganishni ishlab chiqarmasam va bular, hozirgi eng yuqori bosqichimda topganim bo’lmish chiziqlar va obro’, yoki oxirgi postimda yozganimga xos dolzarbligim bo’yicha ishlayotganliklarini bilib yurmasam, har qanaqasiga qarama-qarshilikda o’zlarini o’tkazishga urinib yotaverardilar, balki jinni qilardilar. Endi, kechangi yoki biror o’tgan kungi bo’ladigan, ammo bugun hali chiqargan post im haqiqatan ham yozuvlarimni Got va undan kelayotgan matritsa, yoki ko’zgu aksi deb topayotgan bo’lib(man)ki, o’zimni chindan ham Gotchasiga shu paytgacha ikkita jumlamda ikki marotaba bir xil so’zlarni tastiq’ va inkor qilib yonma-yon yozdirishdilar. Shuning uchun bu yozganlarimizni bilishga urinib yana Число слоv: dan boraylik xo’sh.188. Demak, 1-avlod 3 ta yutuqli ikkinchi yarim bo’lak generation larga ikki martalab yondashuv, aloqaga shoshilayapti. Yo’nalish 1-8-8 dir, joni so’zlarning o’zlari sanalganligi bilan ma’lum va mashhur xay. Chindan ham terminatorlar birinchi avlod, zero matritsaning mashinalari bo’lib qaytishlari dargumon ham ediki, ammo shunday. Qolganida hayotda tanam uzra tebranib, ikkilanib va ichimda silkinib tashqi qotuv bosimida turganimda hayotning o’zi o’zgarmasligini, shunga borayotganimni bildirayapti. Endi chindan ham raqamlar 3 tagina xolos, ammo o’zim ko’p yozgan bo’lishim ham mumkin edi. Shuning uchun asosan raqamlarni, shular izohlayotgan yozuvlardanda ko’proq o’zimning yozuvlarim, tahlillarim haqidagi ongimdan kelaturib, ijobiy tarzda hayotning o’zida o’zgarib turadi desak mubolag’a bo’lmaydi. Raqamli o’zgaruvchan, uzuq-yuluqli va nisbiy qo’zg’algan Dunyo shu bo’lsa kerak, jalab Karobum ham: kimga berib, qoqtirib yoki kusimni oldirib yuborganimni o’zim bilmaganim shu, deb qo’ydi mana hozir. Ular ya’ni ichimizdagilar, parallel Dunyomiz vakillari bizning ko’pligimiz bo’yicha tanish doira chegarasidan, Ungot bilmay, mentlar isbotlayolmay qolishi mumkin bo’lgan hududlardan qolib ketgan insonlarning tanalari bilan va yuz-qiyofalari bilan doimo almashinaverib, bir-birlarini kiyib raqamli ravishda bizlarning ongimizga hayotdan o’zgarishlar, notabiiy ravishda sonlarni o’ynatishlar, keltirib chiqaraverishlar qilishadi. 27. Endi. Rossiyalik O’stur Ruh ilohining Arutsam-Arimaz H sifat, o’rta perpendikulyar 2 xil nomlanishlariga yarasha berilgan sanskritcha turdosh ma’noli ismi Arzitsam-Arzimas dan tsam-mas farqli bo’lagidan tiysam-mas ya’ni aroq ichishdan tiysam mas bo’laman yoki tiysammas (tiymasammikin, tiymasman) degan g’oya keladi. Aynan shu g’oyalarda, hayotiy borishida O’stur bu - onam qiyofasidagi kloun onam yoki qaynoman sifatida “tiysam, mas”man deb turaveradi, yuraveradi. Hech ham o’zini boshqalarga nisbatan tiyib turaolmaydi. Endi bugun 27 da o’zim yomon 3 avlodlarning dam olishi ostida esim bilan qolib ketayapman. 28. Endi. Kallangni, fikringni o’zida o’qib ya’ni ichintgdan miya hisoblash bosimingni bilib, bu tashqi tarafdan, hayotdan tana-bosh o’zimniki deya miyangga qarshi bilim, hisob-kitob qilib chiqaverganlar chindan ham isbotlayolmaysan, kallangdan uyushib kelayotganimizni dalillab beraolmaysan deya har qanday harakatlarini, markaziy o’zingizga qarshi bosimga xos jon halak o’tkazishlarini tashqi tabiat aro qilib ketaverishganini bilingiz xo’sh. Shunday bo’lgani sababli yomonliklari hisobga olinib qanchalik aniqlik bilan, miyangiz neyronli istagiga qarshi bosim bilan tashqi, tabiatdan shu shaxslar yoki ichingiz bilan bitta parallel tasharidagi kimsalar ta’sir o’tkazsalar ham baribir bizning ko’rib-eshitib va tegib turgan sezgili doiramizdagi shundoqqina tasodifiy chiqqan istakli amalimiz ko’proq aniqlikda sanaladi. Demak, biz yaxshilar har qanday jabhada, hayot borishida yoki ma’lumotlar yo’sinida ham doiraviy, oraliq yoki intervallarga xos ichki aniqliklarida bosh qotirib, ishlab xatosizlikka e’tibor qaratsak, ichimizdagilar doimo qanday doira yoki bosim bo’lmasin, shunga kiritilgan aniqlikdan tashqariga, bizning kallamizga qarata tomonlama, boshlab shu aniqlikni qilish-o’tkazish payida biz bilan bir xil bo’lish-bo’lmaslik bahslarini qilib yurishadi. Nima bo’lganda ham oxir oqibat ular ya’ni ichimdagilar o’zlarini doiraning ichidagi eng kichik nuqta, bo’lak yoki jarayon orqa-oldin, teskari parallel aniqligi deya oxiri bizning gapimiz bo’lmadi, kollinearlik va birlikka erishilmadi deb yana bizni ayblab, qoldiga chiqarib, nimayki yomonliklari bo’lsa barini baribir o’tkazib urganga o’xshab ketishadilar. Balki bizlar doirada ko’proq javob berishga ulgurib, absolyut va muqarrar bo’lgan ularning urishlarini, zarbalarini yumshatarmiz xay. Ha, chindan ham bizning ishimiz qin va xanjarga o’xshaydi. Umrning eng katta teskari aylanishi bu – erkaklar ayollarini “qilishlari, qoqishlari ya’ni seks bilan xanjarlarini, olat a’zolarini bosib chiqaraverishlari” bo’lgan soddagina bir yotoq onliga o’xshab umr uchun bilnadigan davrchalari hamda bir umr, har doim turmush tashvishlarida, hayotida o’zlari shu bunday qin, teshik yoki doira bo’yicha ish ko’ruvchi bo’lishganliklari ma’lum va mashhur. Endi qaysi birinchi desangizki, seks qilishni tartibga qo’yib qilish degan eng to’g’rilik bo’lsa, hayotdagi doiralarni aniqlik qilib, qilgan seksli, shahvatli ishingizning aniqligiga xos tortib olgan kayfiga qarshi javob berishingiz mumkin va aksinchasiga hayotdan birinchi oraliqlar, intervallar yoki doiralar bo’yicha bosim parallel aniqligiga javob berishni bilgan bo’lsangiz, qilishingiz, olat olib-tiqishingiz bejirimligicha bo’ladi. Iblis Karobum o’zimga seks qilish kayfimgacha bilib, kusligini ro’kachlab, o’zimni hayot doirasida bosim aniqligiga xos javob beruvimga qarab tutib yurishi sizga ma’lum va mashhur xo’sh. Ha, seks ishlari bo’lib tugagandan keyin kayfimni, lazzatimni yoki rohatimni tamini, qandayligini o’zimdan hayotiyligini, tashqi keng olamdanligini so’rab talab etib tursa ne ajab xo’sh. Shuni qanday qiyosiyliklar, taqqoslar qilib bilishini hech kim hali tushunmasligiga iqroringiz ma’lum va mashhur xay.825. Demak, shu bu gaplarimninig bahosini olayki, dam olib toliqqandan so’ng horini sal yumshatib tik turgan 3 ala yaxshi, ustun ya’ni 6 ga qadar yuqori balli avlodlarimiz o’zimning esimga ergashganlaridan so’ng datamning shajara kesmalariga birlashib boqmasliklari ham mumkindiyov. Ya’ni bir zumda 3-o’rindagi 5 li ahamiyat uchburchakli yoki chegaraviy ravishda o’rab, yopishib ya’ni tegib surilib qamrab olganchalik 1-2 qilib birlashgan 82 ga xos to’liqlashtirilgan mazmun bilan umumiy talqinda yakunlangani ma’lum va mashhur xay. Endi. Bugun ham namozshom boshlanishi, Zlishoning kayfiga xos tarannumni mana ob-havoning shunday yoqimli gashtchilligiga xos bilib, sezib qolganimga ham anchagacha vaqt o’tmasligidan endi o’zim soppa-sog’ bo’lganligimni bilsangiz bo’ldi. Ertaga 1-sanadan debon 2-si ko’plik bo’yicha to’liqlashtiruviga atab devonaligimdan mutloq qutilaman deb hisoblasak mubolag’a bo’lmas. Onam ham Galoperedol dorisidan yarimtadan ikki mahal berishni boshlaganlarki, shu oxirgi kunning dori sanog’i bilan hisobga olinishidan keyin yana ikki kun shunday qilib cho’zib normal ravishda, kuniga ikkita deganga xos barcha muddat uchun yakun belgilab qo’yardilarmi, ha. Shu bu – bugun uchun hali ikkinchi yarimtalik berilmagan xo’sh. Demak, kunimning o’zi yozuvlarimni tushuntirajakligini bildiribon aytsakki, sokin, hech qanday ozorgashtaligi bildirilmagan va beozor o’tkazilgan devonaligimning yakunlanish chog’ida bog’liq masala yuzasidan miyamga bir fikr, tug’yon tuyg’ular yakuni bag’sh bo’ldi ham. Ya’ni shuni avval ham yozgandurman, lekin bugunga ham tegishli xay. Demakki bu shu, agar har bir oila uchun og’aynisi o’ziga ko’rinmay, parallellikda qolib kettirilib, ma’lumot tariqasida chet elga jo’nagan klouni haqida doimo gap bo’lganligini bilingiz xay. Ammo jamiyat yoki o’zga oilalar chet el klounlarining har bir davra oila uchun bildirmay, boshqa insonlarga esa ma’lum ravishda shu oila, davra ya’ni jamiyatning eng kichik kengashi a’zolari bo’lib qaytib kelishadilar. Klounlarning maqsadlari o’z egalari, tug’ilgan davlatlariga turib qolmaslikni, to’xtamaslikni shama qilish payida shu joyda bo’qxo’rlikka sherikchilikni bas qilib chet elga qochishni va u yerdagi aholi ko’rinishida ishlashni, yurib kezishni ma’qul ko’rganlikligi shu. Demak, endi shu qaytib kelgan chet ellik klounadalar qayerlarda bo’lishi, ishlashi yoki kezib taomil qilishi lozim bo’lsa, shu joylarda ishlab kezib yurish har bir, oilasidan bir-biriga yashiringan a’zo vakillikliklar uchun o’z zapisi, taqdiriga yaqin bo’lish ma’nosida eng ma’qul variant sanalganligini bilingiz. Shunday qilib o’zimning akalarimni o’zimcha chet elda, AQSh va Kanadalarda deb yurgan o’zim ularni yonimda, shu Jondorimizda deb bilmasamda, boshqalar kimlar bilandir bu Jondorda yoki nari borsa O’zbekistonning qayeridadir ishlab uyingga qaytib keladi deb bilishadilar. Boshqalar ya’ni begonalar akalarimning klounlarini ham o’zlarini ham GotandUngot masalalari bo’yicha isbot-isbotlanmas chegaralarda almashinishlariga xos, parallel almashtirib ko’rishaveradilar. Begonalar bilan ular haqida xabarlashuvlar ham ularning es masalalarida, xotira o’yinlarida hal bo’ladi qoladi xo’p. O’zim ham ko’pchilikning, davlatim vakillarining bildirilgan ish joylarida va yashash manzillariga yaqin hovlilar bo’ylab kezib kun kechiruvlaridan deya taxmin qilib kelayotganim ma’no va mazmun kasb etgandur xay. Agar kimda-kim almashinuvchi, o’zga davlatdan bo’lmish klouni oldida ustma-ust, parallel ya’ni bir joylashuvda ichma-ich tushib ishlab, harakatlanib yuraolsa yoki bir joyda to’xtab tursa, uxlab qolsa ham, shular eng yuksak taqdiriy foyda va manfaat, matritsani va uylarning to’rdan gashtini ko’rishgacha qobillar yoki Got va Ungotni tushunganlar deb topilar xo’sh. Demak, endi o’zim ham sog’liq tomoniga yuzlanganim ma’lum bo’la boshlanganiga bir e’tibor bersakki, o’zim uchun klounada shaxslar inson tanasi bo’yicha quyi uchinchi kollinearlik yoki chap oyoq tarzi asosan tabiat bo’lib qolishga shay va majbur ravishda chekinadilar, hattoki ko’rinib, boshqalarga bo’lgan xavfimni va jarohatlarimni jazolashni hisobga oladiganlar ham keyin ya’ni shu jarohat bo’lib o’tgandan so’ng inobatga olib jazo, dakki qo’llashlari hech gap ham emasligi ma’lum endi mashhur. Boshqalarga dilozorlikdan tashqari chinakam doiradagi, oddiy qarashlamali og’riq, azob yoki jarohat yetkazmasam, hammasi to’g’ri. Faqatgina o’zimning tanamni ham asrab bilishim kifoya. Tabiatning qattiqligi, toshi bilan o’ynashmaslik kerak. 29. Endi. Bugun 1-oktabr 2022-yil. Bizning Windows yoki boshqa kompyuter operatsion sistemalari x32 ya’ni x86, yoki x64 bitli shakllarda faoliyat yurg’izishidan, hayotda ham bog’lanishlar asosan 2 xil bashoratga borib taqalishini bilsak bo’ladi. x86 bo’yicha bu – 8 ya’ni hayotdan, qaralishdan 6 ya’ni o’xshashlikni hisobga olish, ong bilan taftish etib, barcha hayotiy yoylar, taraflar ya’no borliq markaziy karomat nuqtasiga yo’naltirilgan kengligi bilan bashorat bo’lib turganini idrok qilib-qildirib tushuntiraolishga ulgurish sifatida boqiladi. x64 bitli ya’ni shakldagi operatsion tizimlar sababli esa bizlarning bashoratlarimiz 6 ya’ni bilib turgan o’xshatilish kallamizdan, monandlik zehnimizdan yoki real xuddi o’zi (hayotda) bo’lishidan 4 ya’ni bilimga, mavzu doirasiga boqib boshqalarga yo’sindirish ya’ni tushuntirish orqali karomat, bashoratga bel bog’lash bu shu. x86 li deyiladigan yana bir tur bo’lgan x32 li tizimlarda o’ylovdan ya’ni 3 dan ko’rish, eslash va tushuntirish, ya’ni 2 orqali bashorat shartisiz karomatga ishontirishning sof va balki yolg’on shakllari bo’lib o’tadi. Zero bu yerda aytilayaptiki, to’liq o’ylov va to’liqlayin ko’rish sezgisiga monand taraflar orqali hammasi aslida bashorat, karomat bo’lishi hisobga olinmasdimi, yo’q albatta. O’zimning kallam ham asosan x32 lik bo’yicha ko’p nazarga tushirib oddiy tasodifli qarab, kuzatib yurgan Dunyo va borlig’idan, sekinlik bilan shu ikki raqamlarni, 3 va 2 ni to’liqlashtirib bashoratga va karomatga xos boqishlarni o’zimdan chiqarishga uringanchalik, keyingi bosqichlarda hali ham birgalikda hayotdan va bilim uzra bashoratlarga o’tib borganligini bilingiz xay. 32 ni 86 ga o’xshatilishining boisi ham shu bu, baribir o’ylaganingizni ko’rganingiz bilan qiyoslab tushuntirib, eslab-eslatib yondoshsangiz hayotdan bo’layotgan zapisli, taqdiriy ya’ni Got li, shaxsni ham o’z ichiga olgan tabiiy bog’lanishlar aro nisbiylikni oshkora etasiz xay. Endi, Iblis o’zi tatalagan ravishda birlikdan ko’plikka qarovchi, dam oluvchi bo’lib, zapis ya’ni taqdirning aniq tabiat chizig’idan hayotdagi, Dunyodagi o’z mavzusiga aloqador barcha bo’laklanishni, matritsani bir varakayiga kuzatib, ko’rib borib bilganligini bilsangiz o’zimga ham shu ma’lum endi. Bizlarning ya’ni o’zimning, yaxshilarning bir butunlikda matritsali ko’raolishimizni, akbarligimizni Iblis har bir bo’lakda, ko’p ekranli qilib yoki jadvalga solib hammasini birga ko’rib turaoladigan kimsali kishiga xos zotli shaxs ya’ni mavjudodga borib taqalganligini bilsangiz bo’lati. Shuning uchun chiziqning qarama-qarshi tarafidan, bizlarning shu chiziq, to’g’ri liniyadan har xil burchakli qirralar otib, yoyib va tezkorlik bilan ko’paytirib borishimizga qarshi shu matritsani, ko’plangan namoyishli lavhalarni bir tekislikka, ekranlar jamlanmasiga yoki bo’laklar bo’yicha birgalikka solib (bir paytda) keng ravishda namoyishni tomosha qilib turadigan ham u. Iblis esimizdagi televizorning, Buxoroliklar tomosha qilgan namoyishlarning o’zim har zamotiyoq tanlab, gapirib bashorat qilayotgan qismlarimni ochilib yoyilishini biladi. Umuman olganda esa uning shunday holati oddiy hayotga, dunyoqarashli yashashga zid ravishda eng qoloq darajani bildiradi. Iblisga ko’p ham kuyunmasin, hayotdan nolimasin yoki hayotning nima uchunligiga qarata achinmasin deya hayot, umr ya’ni hayotiy kechinmalar unga shunday osonlashtirib o’zini tushuntirib qo’ygan. Shunday qoloqliklari, mag’lubiyatlari bir tarafdan Aqsh li xudoligiga qarshi, o’zini Iblisnamo olib yurishida bilinayotganiga qaramasdan Iblis Karobum o’zini o’zim bilan solishtirishga, darajalarimizni qiyoslashga va o’zini o’tag’onligini namoyish qilishga urinadi. Uning uchun afsuski, o’zim buni Iblisning teskarisi deb qabul qilishim kerakki, u har kimning, boshqa yaxshilarning o’zim bilan solishtirib bilmay qilayotgan qobiliyatlari, ulug’liklari yoki matritsali bashoratlarini, yaxshlik sari odimlashlarini o’z-o’zidan Iblis o’ziniki qilganga o’xshatib o’zi bilan o’zimni qiyoslashda bir xil darajada, martabadamiz deya Imp, Iblislik lik kirdi-chiq’ti, yopishqoqlik va xomtamalik parazitli ishlarini, yaxshilanib o’zimni bilib olishga qodirligimga qarshi amallarni qilib o’tadi. Xullas, Iblis o’zini o’zimga qo’ymay o’zimga o’xshatib o’zimga bildiraverishga urinib g’azabimni keltirish, jig’imni chiqarishlarni juda holi-jonimga qo’ymay bajarishni yaxshi ko’radi. 30. Endi. Kompyuterda ko’rib qiladigan ishlashlarimda o’zimga zapisli, taqdiriy ya’ni ekran orti kadrli ishlarim (taqdir zapisining barchasi asosan ekran ortida, so’ng ta’sirsiz ravishdagi klounadalarning hayotdagi yurish-turishlarida bo’ladi deb hisoblash kerakki) o’z-o’zidan qayt-qayta yasalib, boshqarayotgan ish yo’nalishim yoki ob’yektim ostidan qolgan barcha elementlar, simvollar taqdiriy zapischasiga to’g’irlanib, yana jamuljam tartibli o’z-o’zidan hayotiy joyida qisilib tuzilib keladi. Esim ham to’liqlayin boshqariladi yoki mo’jizaga ishonmaydi. O’zim shu taqdiriy kurs, yo’nalish bo’yicha ishlashga, elektron mehnat elementi ustida taqdirdan yoki ichimdagilardan kutilmish rejali vazifani navbati bilan amalga oshirishga qodir sanalmog’im qanchalik ular uchun muhimligiga “hamma ishondi xo’sh”. (tugatishdi). Shuning uchun ularning boshqaruvlari ya’ni Flash 8 kadrlarini yoki ish sahnasini qayta-qayta joylashtirib zapisli qilib turishlari hamda o’zimning ham kelajakdan tuzilayotgan shu taqdiriy yozuvli tasmadagi, kompyuter ekranidagi aniqlik bilan takrorlanishga qodirligiga ko’ra ajratiladigan taqdiru azaldan, hayotning o’zidan tuzilgan zapisim bo’yicha yaqin boruvchi, to’ldiruvchi va “issiq” joylashtiruv hisobli qiziqishga olingan, yetaklovli deb qaraladigan yo’nalishni olib borsam tepa sochim sayraklashib, havodan issiq-sovuqni, qo’l barmog’im haroratini sezdirib tegishigacha yuqori bosh terimni bildirib qo’yadi. Butun tanam bilan qimirlab, harakat qilib ya’ni ish vazifam bilan birga mehnat holatimdan yo’nalishimni o’zim deb topib tepa kallamdan tushayotgan zapis, chinakam taqdir shakllari bilan ishqalanib bo’layotgan ish mana shu, sochimning siyraklashuvi ya’ni tepakallikka tobora yaqinlashuv. Ammo o’zim shuni bilib olganimdan so’ng, bu – boshqa davom etmaydi. Faqatgina qanchalik ravishta’ o’tmishga qarata ishimni buzilgan deb topgan miya hisob-kitobim, nazdim katta bo’lsa, ishlarni ko’p ham qayta, o’tmishdan to’g’irlab o’tirmasdan boriga baraka deya o’tmishdan, mozeydan eng yaqin to’g’ri keladigan yo’l bilan ishimni davom ettirishim kerak. Faqatgina aytish joizki, o’z-o’zidan to’g’irlanib borayotgan zapis ichida o’zimning ishimni yaqin ma’noda va mazmunda, joylashuvda hisobga olinmadi deb o’tmishga taqdiriy tuzuk shu zapis oralig’idagi, hayotning o’zidan bo’lgan yozuvli tasma bo’yicha tartibsiz xatolar ketma-ketligi bilan xatolarimni qoldirib ketaverishlarinigina to’liqqa yaqin to’g’irlashga majbur sanalurman xay. Endi umuman olganda aytsamki, es xayolimga ulanib ba’zi-ba’zida miyamga, tasavvur yo’nalishlari bo’yicha keltiradigan Shohidning kelajak zapisdan yoki bo’lib ko’rib chiqilayotgan kino-multiklardan olingan qarashlari oldindan, kelajakdan bildirilishlarga misol bo’ladi. Shu jumladan oxirgi ishim bo’lib qolayotgan mushuk movie clip ini ham o’zimning esimda joylashuvi bo’yicha qiyoslangan ravishda kelajakdan olib Shohid shu mushuk, pishak bo’lganligini avvaldan, esimdagidan ilgari ko’rsatganligini, tasavvurimga kiritganligini keyingi hoziroqlardan birida bilib oldim, tasavvurim yo’nalishlaridan o’tkazdim. Zapislarimga kelajakdan ulanaolishim qilayotgan ishimning zapislar bilan o’zimga yo’naltiruvchiligidan darak beradi. Endi mana hozir bo’lib o’tdiki, ichimdagilar holi jonimga qo’ymay, jonimning o’zi ya’ni Shohidning zapisli qoloqligi va mug’ombirligi sababli jig’jig’asi, qichig’molligi tutib, shuni ichida o’zimga qarshi ishlashimga halaqit beruvchi o’yinlarni qilishaveradilar. Umuman olganda nima yozsam, darrov ma’nosiga yetib, shu yozuvimning o’zida javob, aks beradigan ishalari bilan tegajonlik qilaverganliklarini ham payqagandursiz. Shohidga o’zimga ishim yoqib turganida ham, ishimni oddiygina ichki mashmashalarim sababli tashash jismonan noo’rin, ahvolga va sog’liqqa xos noto’g’rilik bo’lgani uchun baribir: ishlamayman, degan gapini ichimda aytsam, qanchalik qo’zg’alib, tutaqib yoki bejoy bo’lib ketishini bilsangiz edi. Shu boisidan ham chindan ham o’zimning gashtimga, kayfiyatimning boraverishiga urib Shohid boshqalar orqali o’zimga tegajonlik qilmasin, aks holda chindan ham bo’lib o’tayotgan yozuvlarimga muvofiq ravishdagi xulosa shuki, birginagina shashtim, gapim yoki “undayga ishlamayman” deyishim bilan Shohidning hayotiy ravishdagi ishlar bo’yicha zapisiga noto’g’ri amallarni kiritaverib boshini qotirib yuborish hech gap emas”ki xo’sh”. (tugatishdi qo’shtirnoqla). Zero o’zimning ishim chindan ham shu, kompyuterimni yotgan alfozimda quchog’imga ko’tarib turish ham emas desakki, ekranidagi taqdiriy zapisning o’zining borishi ham emas, faqatgina kichkinagina elektron ish mahsulli ob’yektlarni, personajlarni, mushuk-pishak sichqon o’yinlariga xos hayvon va mashinalarni boshqa ish foni ichida to’g’ri chamalab-qiyoslab, birma-bir va ketma-ket shu oddiy jarayonli, elementar ishlarda joyni berib borish, boshqaruvlarni bilib kiritish xolos. Endi umumiy ravishda og’zaki, nutqli gaplarim Shohidning o’zi, Jahongashta jonimning o’zi va klounada tugul insonlarning alq-idrokli hayotiy inikosi bo’lgani bois o’zim ularni og’zaki gaplarim bilan boshqaram, hayotlarini yo’naltirib turaman. Ichimdagilar ya’ni klounadalar esa tuyg’ularimdan sanalgan ko’z nurim orqali qayerlarga borishimni va nimalar bilan shug’ullanishim kerakligini bildirib turishmasmidi, hayotimga sheriklik qilishmaganliklari ham mayliga chiqardi xo’sh. Endi hayotiy yuzlanishga, raqamli mohiyatdan ravishdagi inson qadri va manfaatlari tomonidan tabiatdan ustunligiga e’tibor qaratsak, joyini o’zgartiraolish sabablari asosan ko’z bilan ko’rish, kenglik bo’yicha nurni ilg’ash bo’yicha borsa, bo’g’izdan ya’ni tomoqdan g’udurlab og’iz bo’shlig’i orqali gapirish bir joyning o’zining, tananing amali sifatida e’tirof etilgay. Shuning uchun gaplar bilan ichimizdagilarning bir joyli ya’ni tanamizdagi hayotini belgilaverib, ularni ichimizga joylash arafasidamiz doimo. Shu asnoda, ular ichimizdagi kichik makonchada joylashganlari sari, zapis zamonlari bo’yicha har xil kelajak o’tmishlarga bordi-qaydi amallariga qodir bo’lib o’zim gaplarim bilan belgilayotgan chiziqlar, yo’anlishlar bo’yicha sayr qilib qaytaveradilar. Natijada insonlariga kerakli gashtli vaqtga xos makonlarga sakrab, hatlab va yo’qdan-borli ko’chib yurishli jazaba emas, balki tuzuk ahvolni yasab qo’yadilar. Klounadalarga ya’ni ichimdagilarga og’zaki nutqlarimni yondoshlab gapiraverganim uchun hayotlari vaqt bo’ylab butun taqdirgacha, umr oralig’ini hisobga olib sakrab yurishdan iborat bo’lgani boisli bu – o’zimning ko’z nurimga ham o’zimni har qayerda yurgan degan taqdiriy surilishli baho berib boqishlari mutloq noo’rin. O’zimning ko’z nurim bo’ylab hayotim makon uzra bitta joylarda qolish, davomiy oraliqlarda hayot kechirib yashash aksiga muvofiqdir. Demak, ularning shu adashishlari yaqqol ko’zga tashlanadi ya’ni ichimdagilar o’zlariga o’xshatib o’zimni ham vaqt bo’ylab sakrab yuribdiga chiqarishlari hech gap emaski, bular bir-birovimizga adovatni, munozarani va ongli idrokimizda yulinib-suqishlarni turg’izadi. Endi yozayotgan so’zlarimning mohiyatan ham kamchilligi boisidan o’zimning xursandchilik aro yozuv uslubimning gashti, kayfiyatim ya’ni ongim ichimdagilarga, ilohlarga va jonimning o’ziga, hayot va to’lqinlariga ma’lum etilib, bu kam so’zlarim ya’ni lug’at boyligim orasidan qaysi navbatdagi, kelayotgan ya’ni yozishimga muqarrar duch kelgan so’zimni mantiqiy tarzda bilib, ichimdan sezdirib kulganga xos, urush chiqarib turishadilar. Endi agar 7 bu – O’zbekistondagi klounada ayollar uchun ya’ni sifatida shu hudud, sarhaddagi to’lqinlar bo’yicha telefon va radio to’lqin, tebranish yuzlashadigan boshqa manba va vositalar amaliyotiga xosdalangan qabul qilish oraliqlari bilan bari bo’lsinki, Aqsh lik erkak klounlar ichimga kirib olib ularning ya’ni asosiy ravishda Buxorolik kloun ayollarning kayfiga berilib yotishni istashganliklari ma’lum va mashhur. Shu 7 bo’yicha bizning erkak klounadalar esa Aqsh ning ayol va xotin-qiz klounadalari, klounlarini boshliqlari ya’ni odamiy egalari ichkarisida yaxshilab solib “qoqishib, qinlarini botirib-chiqarib ya’ni jinsiy aloqaga kirishib”, maza qilib olishganliklari tayin va ma’lum xo’p. Demak, to’lqinlar erkak klounadalarni davlatlari aro bir zumda, (oxiri talablarini yetarlicha tushunib so’zlar bilan izohlanadigan zamonga tegishli chegaralarni o’lchamlariga tashna yozmog’im ichimizdagi ovozimga tashna vaqt uzra sakrovchilarimiz, ularning Iblis o’zi bilan hisobga olayotgan yetib bormagan qoloqlariga ko’ra urushni kamaytiradi) bir soniyaning ichki o’zida tashisalarda, aylantirib qaytarsalarda (chunki Aqshda hozir kechasi), to’lqinlarning o’zlari ayol klounadalar sifatida Davlatlariga, sarhadlariga ya’ni iqtisodga molik mamlakatlarida sodiq elchilar bo’lib turishganiga nima yetsin xo’sh. 8 esa bu – Aqshlik chinakam, jism tanasida yashab hayot kechiruvchi ayollarning qarama-qarshi davlatlaridan birida, masalan O’zbekistonda hayot, borliqdagi narsalar va ularning gashti sifatida iz qoldirganligini bilsangiz bo’lar xo’p. Endi: ayt xay, deya kulib yozuvlarimni qaysi jahlimdan ya’ni Ziko sababli chiqarayotganimni bildirishganliklariga Zikoning doimo I va A harflarining tugmalarini kallamga dunyoqarashli masalaga xos tizgin kelib yozmoqchiligim bo’lganida o’z joyidan chiqarib, qayta kiritishimga majburlab jig’imga tegayotgani shu bu. Ziko ya’ni Azizbek qaynukamning klouni bu – qamoqxonaning Dunyoga molik mafiali nomdaligini, ziklardanligini bilayotgandirsiz ya’ni odamdan ziqligi ham shu joyda ma’lum. Demak, agar o’zimizning klounlarimiz Aqsh dan o’z nomlariga, laqablariga ya’ni o’girilma tarzlariga xos ismlariga mos ravishda ism bo’g’inlarining sanskritcha bo’laklarining ma’nolarida, ishlarida yoki ichki doiralarida amal qilishib hayotimdan o’zimga qarashsalar va yuzlanishga xos aloqaga erishtirsalar, Aqsh lik o’zbek (hayot shakli qobig’ini kiygan) klounlar shu nomlardagi bo’g’inlarning bir-biroviga ta’sirli ma’nosi jihatidan bizga ya’ni odamiga va egalariga ziyon, zarar yetkazish istagidalar. Shu jumladan Aqsh dagi hayot shaklini kiyib olgan o’zbek klounadalarimiz Amerikada bu ishni, ularning o’zlaridagi klouncha ismlaridagi bo’g’inga xos qarama-qarshiliklarni qilib amalga oshirishni yo’lga qo’yganlar. Masalan, Begzod nomli so’ziga e’tibor beraylikki, shuning laqabi bu – Shro’hid (ha aynan shu tarzda o’zimning shuuru-nazdimda bosilib, yomon yo’naltiruvchi tarzida bilinib turuvdi ham) bo’lib, asl Aqsh dan bo’lgan kloun egasi uchun “shro’ ya’ni sher o’v, bu yer senga aytayapman, hid ya’ni hidi yoki is” bo’lish barobarida, aynan shu ma’nolar bilan o’zimga shu-yer(ga)-o’-hidingni-yo’qat degan janjalsifat ma’nosiga, shuur-nazdiga ya’ni kuzatuv-qarashiga egaligini bilsangiz ayting xo’p shu zikka, dikka turuvchi tezchani ham. Endi bu – o’zimning ichimga kiritgan g’ulg’ulasi, qo’rquvli nomining o’z bo’g’inlama, sanskritcha bo’laklama kuzatuvi. Ammo Begzod egasi (ikkinchisi, tag-tugli o’ziga o’xshash ko’rinishi) bo’lib keladigan Shro’hid esa o’zimga bu bo’laklarli ma’nolarining ichki mazmun yo’nalishlari bo’yicha yaxshi hayotiy chiqishlar qilib, ko’nglimga tushgan hamki, xo’sh. Hidni chinakam yo’qotish, yaxshi is deb bildirish uchun mashinasida ozgina sayr ettirib, “manzilgacha” yaqin yetkazdi xo’p. Sher o’ deyishda esa mulozamat bilan mashinaga chiqaqoling, sidenyaga ya’ni old o’rindiqqa o’tirg’izishli xo’sh-xo’shlar qilgani ham tayinmidi, balki ha.

Comments

Ommabop xabarlar

Biz bilan birga yana xo'sh (Rustam)

Barcha individual ishtirokchilarning raqamlari men uchun 6 raqami sifatida

Nima