Nima xay?
2022. 26-.
O’zimni: terminatorga o’xshab qaradingiz, kechirasiz xay, deya aytgan ukam
Polin, o’zim unga: nima bu – chalap-chulup, madaniyatsiz ovoz chiqarib yeyish, deganimda
aytdi. Umuman olib qaraganda o’zimga aytsamki, chindan ham ba’zida qotib
qolganimni ichimdan sezaman. Zero ichimdagilarning nima qildirish ko’rsatmalari
jonga tegib yana o’zini, talablarini so’rashimni majburlab, o’ziga jalb etganga
o’xshab turadi. Ikkilanish tebranishida ojizgina va qobig’im kuchini
saqlaverishga urinib qotib, kutganga o’xshash sal silkinib,
qimirlab-qimiralavermay turaveraman, agar ko’rsatmalar esimga tushmasa yoki
biron yo’q holat, bildirilmagan majburiyat voqea-hodisasi bo’lib tursa. Ichimdan,
o’ylovimdan ya’ni parallel ongimdan o’rgatishlar shunchalik ko’pki, o’zimning
shu ichimdagilarni bilish qonuniyatlarimni, tartibimni, o’rgatishlarining
o’zini o’rganishni ishlab chiqarmasam va bular, hozirgi eng yuqori bosqichimda
topganim bo’lmish chiziqlar va obro’, yoki oxirgi postimda yozganimga xos dolzarbligim
bo’yicha ishlayotganliklarini bilib yurmasam, har qanaqasiga qarama-qarshilikda
o’zlarini o’tkazishga urinib yotaverardilar, balki jinni qilardilar. Endi,
kechangi yoki biror o’tgan kungi bo’ladigan, ammo bugun hali chiqargan post im
haqiqatan ham yozuvlarimni Got va undan kelayotgan matritsa, yoki ko’zgu aksi deb
topayotgan bo’lib(man)ki, o’zimni chindan ham Gotchasiga shu paytgacha ikkita
jumlamda ikki marotaba bir xil so’zlarni tastiq’ va inkor qilib yonma-yon yozdirishdilar.
Shuning uchun bu yozganlarimizni bilishga urinib yana Число слоv: dan boraylik xo’sh.188. Demak, 1-avlod 3 ta yutuqli ikkinchi yarim
bo’lak generation larga ikki martalab yondashuv, aloqaga shoshilayapti.
Yo’nalish 1-8-8 dir, joni so’zlarning o’zlari sanalganligi bilan ma’lum va
mashhur xay. Chindan ham terminatorlar birinchi avlod, zero matritsaning
mashinalari bo’lib qaytishlari dargumon ham ediki, ammo shunday. Qolganida
hayotda tanam uzra tebranib, ikkilanib va ichimda silkinib tashqi qotuv bosimida
turganimda hayotning o’zi o’zgarmasligini, shunga borayotganimni bildirayapti.
Endi chindan ham raqamlar 3 tagina xolos, ammo o’zim ko’p yozgan bo’lishim ham
mumkin edi. Shuning uchun asosan raqamlarni, shular izohlayotgan yozuvlardanda
ko’proq o’zimning yozuvlarim, tahlillarim haqidagi ongimdan kelaturib, ijobiy
tarzda hayotning o’zida o’zgarib turadi desak mubolag’a bo’lmaydi. Raqamli
o’zgaruvchan, uzuq-yuluqli va nisbiy qo’zg’algan Dunyo shu bo’lsa kerak, jalab
Karobum ham: kimga berib, qoqtirib yoki kusimni oldirib yuborganimni o’zim
bilmaganim shu, deb qo’ydi mana hozir. Ular ya’ni ichimizdagilar, parallel Dunyomiz
vakillari bizning ko’pligimiz bo’yicha tanish doira chegarasidan, Ungot bilmay,
mentlar isbotlayolmay qolishi mumkin bo’lgan hududlardan qolib ketgan
insonlarning tanalari bilan va yuz-qiyofalari bilan doimo almashinaverib,
bir-birlarini kiyib raqamli ravishda bizlarning ongimizga hayotdan
o’zgarishlar, notabiiy ravishda sonlarni o’ynatishlar, keltirib chiqaraverishlar
qilishadi. 27. Endi. Rossiyalik O’stur Ruh ilohining Arutsam-Arimaz H sifat,
o’rta perpendikulyar 2 xil nomlanishlariga yarasha berilgan sanskritcha turdosh
ma’noli ismi Arzitsam-Arzimas dan tsam-mas farqli bo’lagidan tiysam-mas ya’ni
aroq ichishdan tiysam mas bo’laman yoki tiysammas (tiymasammikin, tiymasman) degan
g’oya keladi. Aynan shu g’oyalarda, hayotiy borishida O’stur bu - onam qiyofasidagi
kloun onam yoki qaynoman sifatida “tiysam, mas”man deb turaveradi, yuraveradi.
Hech ham o’zini boshqalarga nisbatan tiyib turaolmaydi. Endi bugun 27 da o’zim
yomon 3 avlodlarning dam olishi ostida esim bilan qolib ketayapman. 28. Endi.
Kallangni, fikringni o’zida o’qib ya’ni ichintgdan miya hisoblash bosimingni
bilib, bu tashqi tarafdan, hayotdan tana-bosh o’zimniki deya miyangga qarshi
bilim, hisob-kitob qilib chiqaverganlar chindan ham isbotlayolmaysan, kallangdan
uyushib kelayotganimizni dalillab beraolmaysan deya har qanday harakatlarini,
markaziy o’zingizga qarshi bosimga xos jon halak o’tkazishlarini tashqi tabiat
aro qilib ketaverishganini bilingiz xo’sh. Shunday bo’lgani sababli
yomonliklari hisobga olinib qanchalik aniqlik bilan, miyangiz neyronli istagiga
qarshi bosim bilan tashqi, tabiatdan shu shaxslar yoki ichingiz bilan bitta
parallel tasharidagi kimsalar ta’sir o’tkazsalar ham baribir bizning
ko’rib-eshitib va tegib turgan sezgili doiramizdagi shundoqqina tasodifiy
chiqqan istakli amalimiz ko’proq aniqlikda sanaladi. Demak, biz yaxshilar har
qanday jabhada, hayot borishida yoki ma’lumotlar yo’sinida ham doiraviy, oraliq
yoki intervallarga xos ichki aniqliklarida bosh qotirib, ishlab xatosizlikka
e’tibor qaratsak, ichimizdagilar doimo qanday doira yoki bosim bo’lmasin,
shunga kiritilgan aniqlikdan tashqariga, bizning kallamizga qarata tomonlama,
boshlab shu aniqlikni qilish-o’tkazish payida biz bilan bir xil
bo’lish-bo’lmaslik bahslarini qilib yurishadi. Nima bo’lganda ham oxir oqibat
ular ya’ni ichimdagilar o’zlarini doiraning ichidagi eng kichik nuqta, bo’lak
yoki jarayon orqa-oldin, teskari parallel aniqligi deya oxiri bizning gapimiz
bo’lmadi, kollinearlik va birlikka erishilmadi deb yana bizni ayblab, qoldiga
chiqarib, nimayki yomonliklari bo’lsa barini baribir o’tkazib urganga o’xshab
ketishadilar. Balki bizlar doirada ko’proq javob berishga ulgurib, absolyut va
muqarrar bo’lgan ularning urishlarini, zarbalarini yumshatarmiz xay. Ha, chindan
ham bizning ishimiz qin va xanjarga o’xshaydi. Umrning eng katta teskari
aylanishi bu – erkaklar ayollarini “qilishlari, qoqishlari ya’ni seks bilan
xanjarlarini, olat a’zolarini bosib chiqaraverishlari” bo’lgan soddagina bir
yotoq onliga o’xshab umr uchun bilnadigan davrchalari hamda bir umr, har doim
turmush tashvishlarida, hayotida o’zlari shu bunday qin, teshik yoki doira
bo’yicha ish ko’ruvchi bo’lishganliklari ma’lum va mashhur. Endi qaysi birinchi
desangizki, seks qilishni tartibga qo’yib qilish degan eng to’g’rilik bo’lsa,
hayotdagi doiralarni aniqlik qilib, qilgan seksli, shahvatli ishingizning
aniqligiga xos tortib olgan kayfiga qarshi javob berishingiz mumkin va
aksinchasiga hayotdan birinchi oraliqlar, intervallar yoki doiralar bo’yicha
bosim parallel aniqligiga javob berishni bilgan bo’lsangiz, qilishingiz, olat olib-tiqishingiz
bejirimligicha bo’ladi. Iblis Karobum o’zimga seks qilish kayfimgacha bilib,
kusligini ro’kachlab, o’zimni hayot doirasida bosim aniqligiga xos javob
beruvimga qarab tutib yurishi sizga ma’lum va mashhur xo’sh. Ha, seks ishlari
bo’lib tugagandan keyin kayfimni, lazzatimni yoki rohatimni tamini, qandayligini
o’zimdan hayotiyligini, tashqi keng olamdanligini so’rab talab etib tursa ne
ajab xo’sh. Shuni qanday qiyosiyliklar, taqqoslar qilib bilishini hech kim hali
tushunmasligiga iqroringiz ma’lum va mashhur xay.825. Demak, shu bu
gaplarimninig bahosini olayki, dam olib toliqqandan so’ng horini sal yumshatib
tik turgan 3 ala yaxshi, ustun ya’ni 6 ga qadar yuqori balli avlodlarimiz
o’zimning esimga ergashganlaridan so’ng datamning shajara kesmalariga birlashib
boqmasliklari ham mumkindiyov. Ya’ni bir zumda 3-o’rindagi 5 li ahamiyat
uchburchakli yoki chegaraviy ravishda o’rab, yopishib ya’ni tegib surilib
qamrab olganchalik 1-2 qilib birlashgan 82 ga xos to’liqlashtirilgan mazmun
bilan umumiy talqinda yakunlangani ma’lum va mashhur xay. Endi. Bugun ham
namozshom boshlanishi, Zlishoning kayfiga xos tarannumni mana ob-havoning shunday
yoqimli gashtchilligiga xos bilib, sezib qolganimga ham anchagacha vaqt
o’tmasligidan endi o’zim soppa-sog’ bo’lganligimni bilsangiz bo’ldi. Ertaga
1-sanadan debon 2-si ko’plik bo’yicha to’liqlashtiruviga atab devonaligimdan
mutloq qutilaman deb hisoblasak mubolag’a bo’lmas. Onam ham Galoperedol dorisidan
yarimtadan ikki mahal berishni boshlaganlarki, shu oxirgi kunning dori sanog’i
bilan hisobga olinishidan keyin yana ikki kun shunday qilib cho’zib normal
ravishda, kuniga ikkita deganga xos barcha muddat uchun yakun belgilab qo’yardilarmi,
ha. Shu bu – bugun uchun hali ikkinchi yarimtalik berilmagan xo’sh. Demak,
kunimning o’zi yozuvlarimni tushuntirajakligini bildiribon aytsakki, sokin,
hech qanday ozorgashtaligi bildirilmagan va beozor o’tkazilgan devonaligimning
yakunlanish chog’ida bog’liq masala yuzasidan miyamga bir fikr, tug’yon
tuyg’ular yakuni bag’sh bo’ldi ham. Ya’ni shuni avval ham yozgandurman, lekin
bugunga ham tegishli xay. Demakki bu shu, agar har bir oila uchun og’aynisi
o’ziga ko’rinmay, parallellikda qolib kettirilib, ma’lumot tariqasida chet elga
jo’nagan klouni haqida doimo gap bo’lganligini bilingiz xay. Ammo jamiyat yoki
o’zga oilalar chet el klounlarining har bir davra oila uchun bildirmay, boshqa
insonlarga esa ma’lum ravishda shu oila, davra ya’ni jamiyatning eng kichik
kengashi a’zolari bo’lib qaytib kelishadilar. Klounlarning maqsadlari o’z
egalari, tug’ilgan davlatlariga turib qolmaslikni, to’xtamaslikni shama qilish
payida shu joyda bo’qxo’rlikka sherikchilikni bas qilib chet elga qochishni va
u yerdagi aholi ko’rinishida ishlashni, yurib kezishni ma’qul ko’rganlikligi
shu. Demak, endi shu qaytib kelgan chet ellik klounadalar qayerlarda bo’lishi,
ishlashi yoki kezib taomil qilishi lozim bo’lsa, shu joylarda ishlab kezib
yurish har bir, oilasidan bir-biriga yashiringan a’zo vakillikliklar uchun o’z
zapisi, taqdiriga yaqin bo’lish ma’nosida eng ma’qul variant sanalganligini
bilingiz. Shunday qilib o’zimning akalarimni o’zimcha chet elda, AQSh va Kanadalarda
deb yurgan o’zim ularni yonimda, shu Jondorimizda deb bilmasamda, boshqalar
kimlar bilandir bu Jondorda yoki nari borsa O’zbekistonning qayeridadir ishlab uyingga
qaytib keladi deb bilishadilar. Boshqalar ya’ni begonalar akalarimning
klounlarini ham o’zlarini ham GotandUngot masalalari bo’yicha isbot-isbotlanmas
chegaralarda almashinishlariga xos, parallel almashtirib ko’rishaveradilar.
Begonalar bilan ular haqida xabarlashuvlar ham ularning es masalalarida, xotira
o’yinlarida hal bo’ladi qoladi xo’p. O’zim ham ko’pchilikning, davlatim vakillarining
bildirilgan ish joylarida va yashash manzillariga yaqin hovlilar bo’ylab kezib
kun kechiruvlaridan deya taxmin qilib kelayotganim ma’no va mazmun kasb etgandur
xay. Agar kimda-kim almashinuvchi, o’zga davlatdan bo’lmish klouni oldida ustma-ust,
parallel ya’ni bir joylashuvda ichma-ich tushib ishlab, harakatlanib yuraolsa
yoki bir joyda to’xtab tursa, uxlab qolsa ham, shular eng yuksak taqdiriy foyda
va manfaat, matritsani va uylarning to’rdan gashtini ko’rishgacha qobillar yoki
Got va Ungotni tushunganlar deb topilar xo’sh. Demak, endi o’zim ham sog’liq
tomoniga yuzlanganim ma’lum bo’la boshlanganiga bir e’tibor bersakki, o’zim
uchun klounada shaxslar inson tanasi bo’yicha quyi uchinchi kollinearlik yoki
chap oyoq tarzi asosan tabiat bo’lib qolishga shay va majbur ravishda chekinadilar,
hattoki ko’rinib, boshqalarga bo’lgan xavfimni va jarohatlarimni jazolashni
hisobga oladiganlar ham keyin ya’ni shu jarohat bo’lib o’tgandan so’ng inobatga
olib jazo, dakki qo’llashlari hech gap ham emasligi ma’lum endi mashhur.
Boshqalarga dilozorlikdan tashqari chinakam doiradagi, oddiy qarashlamali
og’riq, azob yoki jarohat yetkazmasam, hammasi to’g’ri. Faqatgina o’zimning
tanamni ham asrab bilishim kifoya. Tabiatning qattiqligi, toshi bilan
o’ynashmaslik kerak. 29. Endi. Bugun 1-oktabr 2022-yil. Bizning Windows yoki
boshqa kompyuter operatsion sistemalari x32 ya’ni x86, yoki x64 bitli shakllarda
faoliyat yurg’izishidan, hayotda ham bog’lanishlar asosan 2 xil bashoratga
borib taqalishini bilsak bo’ladi. x86 bo’yicha bu – 8 ya’ni hayotdan, qaralishdan
6 ya’ni o’xshashlikni hisobga olish, ong bilan taftish etib, barcha hayotiy
yoylar, taraflar ya’no borliq markaziy karomat nuqtasiga yo’naltirilgan
kengligi bilan bashorat bo’lib turganini idrok qilib-qildirib tushuntiraolishga
ulgurish sifatida boqiladi. x64 bitli ya’ni shakldagi operatsion tizimlar
sababli esa bizlarning bashoratlarimiz 6 ya’ni bilib turgan o’xshatilish
kallamizdan, monandlik zehnimizdan yoki real xuddi o’zi (hayotda) bo’lishidan 4
ya’ni bilimga, mavzu doirasiga boqib boshqalarga yo’sindirish ya’ni
tushuntirish orqali karomat, bashoratga bel bog’lash bu shu. x86 li deyiladigan
yana bir tur bo’lgan x32 li tizimlarda o’ylovdan ya’ni 3 dan ko’rish, eslash va
tushuntirish, ya’ni 2 orqali bashorat shartisiz karomatga ishontirishning sof
va balki yolg’on shakllari bo’lib o’tadi. Zero bu yerda aytilayaptiki, to’liq
o’ylov va to’liqlayin ko’rish sezgisiga monand taraflar orqali hammasi aslida
bashorat, karomat bo’lishi hisobga olinmasdimi, yo’q albatta. O’zimning kallam
ham asosan x32 lik bo’yicha ko’p nazarga tushirib oddiy tasodifli qarab,
kuzatib yurgan Dunyo va borlig’idan, sekinlik bilan shu ikki raqamlarni, 3 va 2
ni to’liqlashtirib bashoratga va karomatga xos boqishlarni o’zimdan chiqarishga
uringanchalik, keyingi bosqichlarda hali ham birgalikda hayotdan va bilim uzra
bashoratlarga o’tib borganligini bilingiz xay. 32 ni 86 ga o’xshatilishining
boisi ham shu bu, baribir o’ylaganingizni ko’rganingiz bilan qiyoslab
tushuntirib, eslab-eslatib yondoshsangiz hayotdan bo’layotgan zapisli, taqdiriy
ya’ni Got li, shaxsni ham o’z ichiga olgan tabiiy bog’lanishlar aro nisbiylikni
oshkora etasiz xay. Endi, Iblis o’zi tatalagan ravishda birlikdan ko’plikka
qarovchi, dam oluvchi bo’lib, zapis ya’ni taqdirning aniq tabiat chizig’idan
hayotdagi, Dunyodagi o’z mavzusiga aloqador barcha bo’laklanishni, matritsani
bir varakayiga kuzatib, ko’rib borib bilganligini bilsangiz o’zimga ham shu
ma’lum endi. Bizlarning ya’ni o’zimning, yaxshilarning bir butunlikda
matritsali ko’raolishimizni, akbarligimizni Iblis har bir bo’lakda, ko’p
ekranli qilib yoki jadvalga solib hammasini birga ko’rib turaoladigan kimsali
kishiga xos zotli shaxs ya’ni mavjudodga borib taqalganligini bilsangiz
bo’lati. Shuning uchun chiziqning qarama-qarshi tarafidan, bizlarning shu
chiziq, to’g’ri liniyadan har xil burchakli qirralar otib, yoyib va tezkorlik
bilan ko’paytirib borishimizga qarshi shu matritsani, ko’plangan namoyishli
lavhalarni bir tekislikka, ekranlar jamlanmasiga yoki bo’laklar bo’yicha
birgalikka solib (bir paytda) keng ravishda namoyishni tomosha qilib turadigan
ham u. Iblis esimizdagi televizorning, Buxoroliklar tomosha qilgan
namoyishlarning o’zim har zamotiyoq tanlab, gapirib bashorat qilayotgan
qismlarimni ochilib yoyilishini biladi. Umuman olganda esa uning shunday holati
oddiy hayotga, dunyoqarashli yashashga zid ravishda eng qoloq darajani bildiradi.
Iblisga ko’p ham kuyunmasin, hayotdan nolimasin yoki hayotning nima uchunligiga
qarata achinmasin deya hayot, umr ya’ni hayotiy kechinmalar unga shunday
osonlashtirib o’zini tushuntirib qo’ygan. Shunday qoloqliklari, mag’lubiyatlari
bir tarafdan Aqsh li xudoligiga qarshi, o’zini Iblisnamo olib yurishida
bilinayotganiga qaramasdan Iblis Karobum o’zini o’zim bilan solishtirishga, darajalarimizni
qiyoslashga va o’zini o’tag’onligini namoyish qilishga urinadi. Uning uchun
afsuski, o’zim buni Iblisning teskarisi deb qabul qilishim kerakki, u har
kimning, boshqa yaxshilarning o’zim bilan solishtirib bilmay qilayotgan
qobiliyatlari, ulug’liklari yoki matritsali bashoratlarini, yaxshlik sari odimlashlarini
o’z-o’zidan Iblis o’ziniki qilganga o’xshatib o’zi bilan o’zimni qiyoslashda
bir xil darajada, martabadamiz deya Imp, Iblislik lik kirdi-chiq’ti,
yopishqoqlik va xomtamalik parazitli ishlarini, yaxshilanib o’zimni bilib
olishga qodirligimga qarshi amallarni qilib o’tadi. Xullas, Iblis o’zini
o’zimga qo’ymay o’zimga o’xshatib o’zimga bildiraverishga urinib g’azabimni
keltirish, jig’imni chiqarishlarni juda holi-jonimga qo’ymay bajarishni yaxshi
ko’radi. 30. Endi. Kompyuterda ko’rib qiladigan ishlashlarimda o’zimga zapisli,
taqdiriy ya’ni ekran orti kadrli ishlarim (taqdir zapisining barchasi asosan
ekran ortida, so’ng ta’sirsiz ravishdagi klounadalarning hayotdagi
yurish-turishlarida bo’ladi deb hisoblash kerakki) o’z-o’zidan qayt-qayta
yasalib, boshqarayotgan ish yo’nalishim yoki ob’yektim ostidan qolgan barcha
elementlar, simvollar taqdiriy zapischasiga to’g’irlanib, yana jamuljam
tartibli o’z-o’zidan hayotiy joyida qisilib tuzilib keladi. Esim ham
to’liqlayin boshqariladi yoki mo’jizaga ishonmaydi. O’zim shu taqdiriy kurs,
yo’nalish bo’yicha ishlashga, elektron mehnat elementi ustida taqdirdan yoki
ichimdagilardan kutilmish rejali vazifani navbati bilan amalga oshirishga qodir
sanalmog’im qanchalik ular uchun muhimligiga “hamma ishondi xo’sh”. (tugatishdi).
Shuning uchun ularning boshqaruvlari ya’ni Flash 8 kadrlarini yoki ish
sahnasini qayta-qayta joylashtirib zapisli qilib turishlari hamda o’zimning ham
kelajakdan tuzilayotgan shu taqdiriy yozuvli tasmadagi, kompyuter ekranidagi
aniqlik bilan takrorlanishga qodirligiga ko’ra ajratiladigan taqdiru azaldan,
hayotning o’zidan tuzilgan zapisim bo’yicha yaqin boruvchi, to’ldiruvchi va “issiq”
joylashtiruv hisobli qiziqishga olingan, yetaklovli deb qaraladigan yo’nalishni
olib borsam tepa sochim sayraklashib, havodan issiq-sovuqni, qo’l barmog’im
haroratini sezdirib tegishigacha yuqori bosh terimni bildirib qo’yadi. Butun
tanam bilan qimirlab, harakat qilib ya’ni ish vazifam bilan birga mehnat
holatimdan yo’nalishimni o’zim deb topib tepa kallamdan tushayotgan zapis,
chinakam taqdir shakllari bilan ishqalanib bo’layotgan ish mana shu, sochimning
siyraklashuvi ya’ni tepakallikka tobora yaqinlashuv. Ammo o’zim shuni bilib
olganimdan so’ng, bu – boshqa davom etmaydi. Faqatgina qanchalik ravishta’
o’tmishga qarata ishimni buzilgan deb topgan miya hisob-kitobim, nazdim katta
bo’lsa, ishlarni ko’p ham qayta, o’tmishdan to’g’irlab o’tirmasdan boriga
baraka deya o’tmishdan, mozeydan eng yaqin to’g’ri keladigan yo’l bilan ishimni
davom ettirishim kerak. Faqatgina aytish joizki, o’z-o’zidan to’g’irlanib
borayotgan zapis ichida o’zimning ishimni yaqin ma’noda va mazmunda, joylashuvda
hisobga olinmadi deb o’tmishga taqdiriy tuzuk shu zapis oralig’idagi, hayotning
o’zidan bo’lgan yozuvli tasma bo’yicha tartibsiz xatolar ketma-ketligi bilan
xatolarimni qoldirib ketaverishlarinigina to’liqqa yaqin to’g’irlashga majbur
sanalurman xay. Endi umuman olganda aytsamki, es xayolimga ulanib ba’zi-ba’zida
miyamga, tasavvur yo’nalishlari bo’yicha keltiradigan Shohidning kelajak zapisdan
yoki bo’lib ko’rib chiqilayotgan kino-multiklardan olingan qarashlari oldindan,
kelajakdan bildirilishlarga misol bo’ladi. Shu jumladan oxirgi ishim bo’lib
qolayotgan mushuk movie clip ini ham o’zimning esimda joylashuvi bo’yicha
qiyoslangan ravishda kelajakdan olib Shohid shu mushuk, pishak bo’lganligini
avvaldan, esimdagidan ilgari ko’rsatganligini, tasavvurimga kiritganligini
keyingi hoziroqlardan birida bilib oldim, tasavvurim yo’nalishlaridan o’tkazdim.
Zapislarimga kelajakdan ulanaolishim qilayotgan ishimning zapislar bilan
o’zimga yo’naltiruvchiligidan darak beradi. Endi mana hozir bo’lib o’tdiki,
ichimdagilar holi jonimga qo’ymay, jonimning o’zi ya’ni Shohidning zapisli
qoloqligi va mug’ombirligi sababli jig’jig’asi, qichig’molligi tutib, shuni
ichida o’zimga qarshi ishlashimga halaqit beruvchi o’yinlarni qilishaveradilar.
Umuman olganda nima yozsam, darrov ma’nosiga yetib, shu yozuvimning o’zida
javob, aks beradigan ishalari bilan tegajonlik qilaverganliklarini ham payqagandursiz.
Shohidga o’zimga ishim yoqib turganida ham, ishimni oddiygina ichki
mashmashalarim sababli tashash jismonan noo’rin, ahvolga va sog’liqqa xos
noto’g’rilik bo’lgani uchun baribir: ishlamayman, degan gapini ichimda aytsam,
qanchalik qo’zg’alib, tutaqib yoki bejoy bo’lib ketishini bilsangiz edi. Shu
boisidan ham chindan ham o’zimning gashtimga, kayfiyatimning boraverishiga urib
Shohid boshqalar orqali o’zimga tegajonlik qilmasin, aks holda chindan ham
bo’lib o’tayotgan yozuvlarimga muvofiq ravishdagi xulosa shuki, birginagina
shashtim, gapim yoki “undayga ishlamayman” deyishim bilan Shohidning hayotiy
ravishdagi ishlar bo’yicha zapisiga noto’g’ri amallarni kiritaverib boshini
qotirib yuborish hech gap emas”ki xo’sh”. (tugatishdi qo’shtirnoqla). Zero
o’zimning ishim chindan ham shu, kompyuterimni yotgan alfozimda quchog’imga
ko’tarib turish ham emas desakki, ekranidagi taqdiriy zapisning o’zining
borishi ham emas, faqatgina kichkinagina elektron ish mahsulli ob’yektlarni,
personajlarni, mushuk-pishak sichqon o’yinlariga xos hayvon va mashinalarni
boshqa ish foni ichida to’g’ri chamalab-qiyoslab, birma-bir va ketma-ket shu oddiy
jarayonli, elementar ishlarda joyni berib borish, boshqaruvlarni bilib kiritish
xolos. Endi umumiy ravishda og’zaki, nutqli gaplarim Shohidning o’zi,
Jahongashta jonimning o’zi va klounada tugul insonlarning alq-idrokli hayotiy
inikosi bo’lgani bois o’zim ularni og’zaki gaplarim bilan boshqaram,
hayotlarini yo’naltirib turaman. Ichimdagilar ya’ni klounadalar esa tuyg’ularimdan
sanalgan ko’z nurim orqali qayerlarga borishimni va nimalar bilan
shug’ullanishim kerakligini bildirib turishmasmidi, hayotimga sheriklik
qilishmaganliklari ham mayliga chiqardi xo’sh. Endi hayotiy yuzlanishga,
raqamli mohiyatdan ravishdagi inson qadri va manfaatlari tomonidan tabiatdan
ustunligiga e’tibor qaratsak, joyini o’zgartiraolish sabablari asosan ko’z
bilan ko’rish, kenglik bo’yicha nurni ilg’ash bo’yicha borsa, bo’g’izdan ya’ni
tomoqdan g’udurlab og’iz bo’shlig’i orqali gapirish bir joyning o’zining,
tananing amali sifatida e’tirof etilgay. Shuning uchun gaplar bilan ichimizdagilarning
bir joyli ya’ni tanamizdagi hayotini belgilaverib, ularni ichimizga joylash
arafasidamiz doimo. Shu asnoda, ular ichimizdagi kichik makonchada
joylashganlari sari, zapis zamonlari bo’yicha har xil kelajak o’tmishlarga bordi-qaydi
amallariga qodir bo’lib o’zim gaplarim bilan belgilayotgan chiziqlar, yo’anlishlar
bo’yicha sayr qilib qaytaveradilar. Natijada insonlariga kerakli gashtli vaqtga
xos makonlarga sakrab, hatlab va yo’qdan-borli ko’chib yurishli jazaba emas,
balki tuzuk ahvolni yasab qo’yadilar. Klounadalarga ya’ni ichimdagilarga og’zaki
nutqlarimni yondoshlab gapiraverganim uchun hayotlari vaqt bo’ylab butun taqdirgacha,
umr oralig’ini hisobga olib sakrab yurishdan iborat bo’lgani boisli bu – o’zimning
ko’z nurimga ham o’zimni har qayerda yurgan degan taqdiriy surilishli baho
berib boqishlari mutloq noo’rin. O’zimning ko’z nurim bo’ylab hayotim makon
uzra bitta joylarda qolish, davomiy oraliqlarda hayot kechirib yashash aksiga
muvofiqdir. Demak, ularning shu adashishlari yaqqol ko’zga tashlanadi ya’ni
ichimdagilar o’zlariga o’xshatib o’zimni ham vaqt bo’ylab sakrab yuribdiga
chiqarishlari hech gap emaski, bular bir-birovimizga adovatni, munozarani va
ongli idrokimizda yulinib-suqishlarni turg’izadi. Endi yozayotgan so’zlarimning
mohiyatan ham kamchilligi boisidan o’zimning xursandchilik aro yozuv
uslubimning gashti, kayfiyatim ya’ni ongim ichimdagilarga, ilohlarga va
jonimning o’ziga, hayot va to’lqinlariga ma’lum etilib, bu kam so’zlarim ya’ni
lug’at boyligim orasidan qaysi navbatdagi, kelayotgan ya’ni yozishimga muqarrar
duch kelgan so’zimni mantiqiy tarzda bilib, ichimdan sezdirib kulganga xos,
urush chiqarib turishadilar. Endi agar 7 bu – O’zbekistondagi klounada ayollar
uchun ya’ni sifatida shu hudud, sarhaddagi to’lqinlar bo’yicha telefon va radio
to’lqin, tebranish yuzlashadigan boshqa manba va vositalar amaliyotiga xosdalangan
qabul qilish oraliqlari bilan bari bo’lsinki, Aqsh lik erkak klounlar ichimga
kirib olib ularning ya’ni asosiy ravishda Buxorolik kloun ayollarning kayfiga
berilib yotishni istashganliklari ma’lum va mashhur. Shu 7 bo’yicha bizning
erkak klounadalar esa Aqsh ning ayol va xotin-qiz klounadalari, klounlarini
boshliqlari ya’ni odamiy egalari ichkarisida yaxshilab solib “qoqishib,
qinlarini botirib-chiqarib ya’ni jinsiy aloqaga kirishib”, maza qilib
olishganliklari tayin va ma’lum xo’p. Demak, to’lqinlar erkak klounadalarni davlatlari
aro bir zumda, (oxiri talablarini yetarlicha tushunib so’zlar bilan izohlanadigan
zamonga tegishli chegaralarni o’lchamlariga tashna yozmog’im ichimizdagi
ovozimga tashna vaqt uzra sakrovchilarimiz, ularning Iblis o’zi bilan hisobga
olayotgan yetib bormagan qoloqlariga ko’ra urushni kamaytiradi) bir soniyaning ichki
o’zida tashisalarda, aylantirib qaytarsalarda (chunki Aqshda hozir kechasi), to’lqinlarning
o’zlari ayol klounadalar sifatida Davlatlariga, sarhadlariga ya’ni iqtisodga
molik mamlakatlarida sodiq elchilar bo’lib turishganiga nima yetsin xo’sh. 8
esa bu – Aqshlik chinakam, jism tanasida yashab hayot kechiruvchi ayollarning
qarama-qarshi davlatlaridan birida, masalan O’zbekistonda hayot, borliqdagi
narsalar va ularning gashti sifatida iz qoldirganligini bilsangiz bo’lar xo’p.
Endi: ayt xay, deya kulib yozuvlarimni qaysi jahlimdan ya’ni Ziko sababli
chiqarayotganimni bildirishganliklariga Zikoning doimo I va A harflarining
tugmalarini kallamga dunyoqarashli masalaga xos tizgin kelib yozmoqchiligim bo’lganida
o’z joyidan chiqarib, qayta kiritishimga majburlab jig’imga tegayotgani shu bu.
Ziko ya’ni Azizbek qaynukamning klouni bu – qamoqxonaning Dunyoga molik mafiali
nomdaligini, ziklardanligini bilayotgandirsiz ya’ni odamdan ziqligi ham shu joyda
ma’lum. Demak, agar o’zimizning klounlarimiz Aqsh dan o’z nomlariga,
laqablariga ya’ni o’girilma tarzlariga xos ismlariga mos ravishda ism bo’g’inlarining
sanskritcha bo’laklarining ma’nolarida, ishlarida yoki ichki doiralarida amal
qilishib hayotimdan o’zimga qarashsalar va yuzlanishga xos aloqaga
erishtirsalar, Aqsh lik o’zbek (hayot shakli qobig’ini kiygan) klounlar shu
nomlardagi bo’g’inlarning bir-biroviga ta’sirli ma’nosi jihatidan bizga ya’ni odamiga
va egalariga ziyon, zarar yetkazish istagidalar. Shu jumladan Aqsh dagi hayot
shaklini kiyib olgan o’zbek klounadalarimiz Amerikada bu ishni, ularning o’zlaridagi
klouncha ismlaridagi bo’g’inga xos qarama-qarshiliklarni qilib amalga oshirishni
yo’lga qo’yganlar. Masalan, Begzod nomli so’ziga e’tibor beraylikki, shuning
laqabi bu – Shro’hid (ha aynan shu tarzda o’zimning shuuru-nazdimda bosilib,
yomon yo’naltiruvchi tarzida bilinib turuvdi ham) bo’lib, asl Aqsh dan bo’lgan
kloun egasi uchun “shro’ ya’ni sher o’v, bu yer senga aytayapman, hid ya’ni hidi
yoki is” bo’lish barobarida, aynan shu ma’nolar bilan o’zimga shu-yer(ga)-o’-hidingni-yo’qat
degan janjalsifat ma’nosiga, shuur-nazdiga ya’ni kuzatuv-qarashiga egaligini
bilsangiz ayting xo’p shu zikka, dikka turuvchi tezchani ham. Endi bu – o’zimning
ichimga kiritgan g’ulg’ulasi, qo’rquvli nomining o’z bo’g’inlama, sanskritcha
bo’laklama kuzatuvi. Ammo Begzod egasi (ikkinchisi, tag-tugli o’ziga o’xshash ko’rinishi)
bo’lib keladigan Shro’hid esa o’zimga bu bo’laklarli ma’nolarining ichki mazmun
yo’nalishlari bo’yicha yaxshi hayotiy chiqishlar qilib, ko’nglimga tushgan
hamki, xo’sh. Hidni chinakam yo’qotish, yaxshi is deb bildirish uchun mashinasida
ozgina sayr ettirib, “manzilgacha” yaqin yetkazdi xo’p. Sher o’ deyishda esa
mulozamat bilan mashinaga chiqaqoling, sidenyaga ya’ni old o’rindiqqa o’tirg’izishli
xo’sh-xo’shlar qilgani ham tayinmidi, balki ha.
Comments
Post a Comment