Nima
13:58. Yangilik saytlarini, jurnallarning maqolalarini
tahlilim ko’p ham 3 ta bo’lib qolib ketmasligi uchun hamda aksiga olib sotka’mni
xonamda topolmaganim bois vaziyatdan foydalanib yangi bir yangilik saytini Sanskritcha
tahlil qilayin. Ssi’lka ya’ni havola quyidagicha: https://people.com/henry-winkler-put-a-stop-to-daughter-zoe-reality-tv-career-8749923.
Matn esa ushbu:
“Henry Winkler 'Put a Stop' to Daughter Zoe's Reality TV
Career and Her Chance to Be The Bachelorette
Henry recalled telling a producer, "I said, it is so
lovely that you're here, I can suggest some really good restaurants, [but] my
daughter is not doing your show"”
Put – puchchak tax – mening ushbu qilayotgan ishlarim,
saytlarni o’zimga o’girishim va 4-bor ishga kirishishim tax hisoblanadi. To – toki
– shu amalim, 4-bor analiz qilishim toki shunday, o’zidagi haqiqat bo’yicha
davom etib ketaveradi. Reality – ravshan eski allaqanday tinch lekin yo’q – 3-bor
ustiga 4-bor tahlil qilishim avvalgilariga o’xshab eski, dunyoqarashli va
allaqanday, diniy ravshan sanalsada, meni uchta qildirib chalg’itib kelgan yovuz
uchun birdan shunday qilishim, chiqib qolishim ya’ni 4-sini qilishim menga
lekin tinchlik yo’qligini, bermasligini bildiradi. And – anoyi doim – shuning uchun,
yovuz – menga ko’p ham halaqit bermasligi maqsadida o’zimni doimo anoyi, bilmas
va tushunarsiz tutishim kerak. Bachelorette – barcha chin oddiy lekin eski
ravshan eski tax tax eski – barcha chindan ham mening tahlillarim qayerdan bo’lmasin,
yangilik saytimi yoki hayotimning istalgan yog’imi o’zimga aloqadorligini, 100%
ga yaqin bog’langanligini oddiy lekin, bizlar ham shu sening ishingga oddiy sen
qatoriy ishonyapmiz deya, mana shu tahlilimning 3-dan 2 ta o’tib 5-so’ziga
kelibmanki, eski ya’ni avvalgi yangilik saytlarim tahlillari ravshan ko’rinyapti
hamda 3-sida turmaganim uchun ikki taraflama qarama-qarshi ravishda ham eski
tax - tax eski deyilyapti. Telling- tax eski lekin nima lekin garchi – 6-sida yana
2 ta uch (qo’shishga o’xshab) qatnashgani bois eski ishlarimning, yangiliklarni
o’zimga, to’laqonli hayotimga burishli tahlillarimning tax bo’lishi lekin nima
deya ko’ndalang kesimda davomiy ushlab qolinayotganda lekin garchi deb o’tib
oldinga, navbatga, davomiy qo’yish tugamasdan boryapti. I – issiq – taxminimcha
shunday raqamlar bilan tushunsak, tahlil qilayotgan 3 dan 1 so’zlarimizni hamda
oxirgi shunday umumiy eslatmali tahlillarimiz, matnlarimizni o’z tartib
raqamlari bilan bilsak o’zimizni hayotdan, internetdan va virtual dunyomizning
istalgan yog’idan o’zimizga nisbatan issiq, (dindan kelib chiqib) dunyoqarashli
bog’lanishda bo’lishini tushunishimiz mumkin. Is – issiq – 7- va
8-tahlillarimiz 3 ga bog’langan (3 ning) o’zi va 6 dan o’tib issiq, oddiy,
yaqin, orli ravishda dinni bo’ysundirib tushuntirish bo’lyapti. That – tax ha
allaqanday taxmas – 9-o’rindagi parallel deb topilgan dunyomizda allaqanday
taxmas, ya’ni din oddiy, dunyoqarashli yo’nalishda, kuzatuvda tax bo’lyapti. Endi
aniqroq hisoblashimcha so’nggisi 10-bo’lib chiqyapti. Ammo shunisi ma’lum bo’ladiki,
men xato qilib bo’lsa ham (tahlil qilayotgan, inglizchadan olib yozilayotgan) so’zlarimni
nechanchi deb tushunsam, shu o’rindagi ID bilan bog’liq ma’nosi o’z-o’zidan
olib qo’yilaveradi, uyushtirilaveradi, ya’ni taxminimcha o’tmishdagi yozuvlarim
ma’nosi bilan parallel bog’lanaveradi. 11. I. 12. Some – (shunday qilib so’zlarimni
raqamlab, sonlar bilan tartiblab borayin) siz oddiy men eskimas – taxminimcha xotinim
ya’ni (uning, haqiqiysining) qalbakisi, o’lik nusxali rafiqam biz kattalar
olami bilan farzandlarimiz ekran-orti dunyosini bog’layotganda haqiqat ustidagi
bizlarga qarab turgan ma’noni parallel qilib bildirishi (bu – hozir tushunishimcha
haqiqat, gen ustida ya’ni ekrandagi yozuvdan mening ko’zimgacha bo’lgan
masofada taqdir bo’yicha miyadan bilib turish, o’ylash, parallel o’girib boqish
bo’ladi) bo’yicha xotinim eskimas, raqam va harf bog’lovchisi hamda men oddiy,
chunki men baribir gen-taqdirni, ya’ni ko’rib turgan narsam, yozuvim bilan
miyamdagi uning inikosini, aksini aniq ajratolmayman, uzil-kesil hal
qilolmayman. 13. Restaurants – ravshan eski siz u atayin ravshan antiqa siz – xotinim
ya’ni qalbaki rafiqam, o’zi hayotimda ko’rinmay-bilinmasa, genimda bor bo’lib o’zini
mening ichidman kuzatayotgandayin qiluvchi o’lik nusxali xotinim – men eskicha
ravshanlik, ya’ni parallel qarash qilish bilan shug’ullanayotganimda u ya’ni
xotinim atayin shunday ravshanlik, men onglayotgan, sezib-bilayotgan parallel qarashga
jo’r bo’lish qiladi va meni antiqa, boshqalarga o’zgacha ko’rsatadi. 14. Daughter
– Davomiy-1 u-2 tax ha garchi-3 eski-4 ravshan-5 – xotinimning davomiy
amaliyoti ha, tax garchi bo’lsa ham, eski ravshan bo’lib qolishim hisobga
olingan. 15. Doing – doim issiq garchi nima - men chindan ham doim issiqqa, hayotning genli,
haqqatrost aniqligiga garchi nima deb qarab, o’tmishim bo’yicha o’girilgan, mutanosib
tutilgan taqdirim, miyadan qarashim bo’yicha kuzatishim kerak.
Miya – aslida genning chekka, eng yuqori tarafi bo’lib o’z o’rnida
ikkinchi qatlamdan qaralishi bo’yicha yashirinib turaveradi. Miya bo’yicha
ikkinchi qatlamdan faol, quyi halqalarga bo’lgan vazifaviy qarash bu -taqdiriy
kuzatuv ya’ni din orqali amalga oshiriladi. Tana esa taqdiriy, tabiiy, ilm-u
fanli aniqlikda birinchidan hisoblanib, ikkinchidan quyi halqalar, o’z (ichki
taqdiriy) taraflari bo’yicha aloqalarda genli hisoblanadi. Xullas, qolgani o’sha-o’sha
gaplar bo’lsa kerak. (Endi) Meni qiynayotgani nima desangiz, Atshiraf men jahl
qilishim bilanoq battar jahlimni qo’zg’aydigan, boshqalarga devona qilib ko’rsataveradigan
qilib menga nisbatan o’zini tutadi. Demak, ezgulikning bir yomon tarafi shu bo’lsa
kerak ya’ni men senga yaxshilik qilaman, ammo predel’da, chegaragacha borsang
men sening eng yovuz dushmaningman demoqchi. Endi, xullas, oldingi suhbatimga,
tahlilimga ruxsat olib bilgan bo’lsam davom ettirayki, bu – bir tarafdan 3 lik
bo’lib, yashirin ravishda tomonni egallayotgan taqdir ya’ni tanamiz 1-dan shu
tarafning egasi bo’lib qatma-qat chizilgan aylanasining asos, birinchi chizig’I
bo’lib turadi. 2-dan esa qatma-qat ikki chiziqning ikkinchisi, yuzasidagi va
ostiki halqalarga, aylanalarga ta’sir, bosim, nurlanish o’tkazadigani bu –
tananing, taqdirning gen chizig’I hisoblanadi. 3-dan esa qolgan ichki kichik
halqalar, aylanalari, ovallar yana taqdir hisoblanadi. Shunda birinchi 3
likning o’zidayoq qaysi taraflama ketayotganimiz noaniq, bilinmas, chalkash
sanaladi. Ammo taqdirdan ikkita bo’lgani uchun taqdir bitta doimiy qarashli,
kuzatuv qiladigan genni yengib chiqadi. Aynan mana shu, tana tomonidan doimiy
genli qarashni yo’qotaolsak, o’zimizdan sezgilarimiz orqali o’tkazmasak,
tanamizning ichki halqalari bo’yicha tashqi egalik qiluvchi, yashirin halqasiga
xos taqdiriy ko’raveramiz. Miyamizda ham xuddi shunday uchlik, ya’ni
birinchidan aylana yoyining birinchi chizilishi, qati, tagma-tagi bo’yicha gen
joylashgan, ikkinchisida miyaning faoliyatini, ichki aylanalarni kuzatadigan
qilib taqdir qo’yilgan, uchinchidan shu ichki halqalarning o’zlari gen
hisoblanishadi. Demak, o’rtadagi taqdiriy qarashni olib tashlasak, miyadan ikki
yoqlama, ichki-tashqi taraflar bo’yicha genli qarayotgan bo’lardik. Ikkala uchliklarni
bog’lashga kelsak, qiyinchilikka duch kelyapmiz. Birinchidan har bir uchlik o’z
tarafini aniq belgilayolmagan. Miyaning 2-si ya’ni taqdiriy qarashi tananing
birinchi va uchinchisi bo’lgan taqdirlar bilan bir tarafga o’tsin deb yagona
taqdiriy tarafni tuzib olishga ko’p urinish bo’lyapti, ammo taraflarni shunday
ajratishning iloji, imkoni bo’lmayapti. Chunki hayotning o’nqir-cho’nqirlari,
baland-pastliklari, jarayonlari ko’p va xilma-xildir. Tananing chekka
chegarasining 2-qatlami va miyaning shunday birinchi yoyli chizilishi, so’ng
ichki doira, halqa, aylana, ovallarini, burilishlarini olsak, to’liq bir taraflama
gen, noma’lumlik, sakrashlarni ko’rib anglash va isbotlash bo’lardi, ammo shunday
qilib ajratishga qo’yib berilmagan. Shu o’rinlarda taqdir bu – zapis’, hayotiy
tasma ichidagi oldindan ma’lum, takrorlanaoladigan, ammo ilm-u fan aniqligidagi
hayotiy voqelik hisoblansa, gen degani hayotda noma’lum tarzda har qayerga,
zamon va makon ichra sakrash sanaladi. Men aynan shu o’rtadaman, ya’ni taqdir
va gen bosimi markaziga xos oralig’idaman. Bir tarafdan taqdirga ko’ra menga
hamma narsa o’z joyida turibdi, tabiiy qonun-qoida, ilm-u fanga asosan aniq, ma’lum
hisoblanadi, ikkinchi tomondan genga binoan esa o’zim yonimda va boshqalar o’zlariga
nisbatan uzoqroqda mening atrofimda zamon va makon ichida sakrab paydo bo’lib
qolishlarini isbotsiz, dalillarsiz bo’lsa ham fahmlayman, miyam geni noma’lumligiga
xos, parallel (qilib) tushunaman. Shunisini balki aytish joizdurkim, - tanam (1)
va tabiat (3) isboti bir tomondan meni qo’ymaydi, taqdirdan ajralishimga imkon
bermaydi, ikkinchi tomondan esa ekran-orti (0) va hayotdagi sun’iy narsalar (2,
qalbaki inson zoti va yovvoyi jonzodlar) ittifoq tuzib mos ravishda
ekran-ortida, teleekran ichida ko’proq bir aniq joyda turishni namoyish
qilayotganda, aslida effekt bilan sakrashni tomosho qildiradilar hamda hayotda
sakrash, joydan-joyga yo’qdan bor bo’lib ko’chib o’tish ishini tabiiy aniqlikka,
dunyoqarash, oddiyga binoan kinoyaviy, istehzoli, piching, kesatiq, mazammatli (bitta
kam) ma’glubiyatda amalga oshirishadi.
Comments
Post a Comment