uzbek language siteenglish language site

Bo'q - o'rtasidagi o' ning yuqori dumchasini hisobga olsak, qobbiqning o'sishidir

 

---- Ba’zida qilishga ish qolmay, tuyg’um bilan birgalikda nima qilmoqchiligim bo’yicha qo’zg’alsam, borliq nisbiyligidan kelib bilinadigan ichki tortishuv, taranglik bo’lsa, meni shu nima qilmoqchiligim bo’yicha o’lik shaxs kelib undaydi, joyimdan haydaydi. Misol uchun, hozir kompyuterda hamma ishimni qildim deb turib ketmoqchi bo’lganimda, hammasi birga ma’lum bo’ldi, turib ketmoqchiliging, navbatdagi harakating bizdan bo’ladi deb qaysidir bola-o’lik okoshkadan, oynadan, fortochkadan kelib, men turib ketmay – shu sinxronlikni sezganim uchun, meni ayblab, aytilgan hoziroq jarayonlaridagi rejadan, keyingi ishlardan qochding deb tosh otib ketdi. Ha, - barcha bo’lib kelgan sog’lig’im bilan tabiat tasodifini bilishim, shu tabiat tasodifi, bo’laklashib mo’rtlashib sirpanib tushishidan taqdirimni, parallel olamni ya’ni borliq nisbiyligi, oldindan bo’lishimni bilishga, tushunishga teng kuchlidir.

Xullas, o’lik Arvoh aytayotgan rost bo’lib, xalq shu bilan ya’ni, video, multik yasash ishi bilan shug’ullanayotgani sababli men ham har doim yangilab, qayta qo’yilayotgan torrent dan Adobe Character Animator va Adobe After Effects dasturlarini oldim. Zero mualliflik huquqi bo’yicha arizalarga ko’ra muallifga tegishli chiqqan torrent lar har necha vaqtda tekshirilib o’chirtirilsa kerak. Shu o’rinda o’lik Arvohning ona tili – o’zbekcha, yozuvim bo’yicha xatosi ko’zga tashlanib bu – qo’shma fellarga, asosiy kesimning ma’nosini o’zgartirmay faqatgina kengaytirib keladigan fel-kesimlar ikki feldan biri bo’yicha majhul nisbatni, “-il” nisbiylik qo’shimchasini olishi mumkin. Ammo 2 ta sifatdosh, ravishdosh, -b, -ib, -gan qo’shimchalariga o’xshashlar kelsa majhul nisbat, “-il” qo’shimchasi, “borildi, kelindi”ga o’xshashliklar har bir yonma-yon felda, kesimda bo’lishi mumkin.

Aslida maqsadim (-) asosiy, yangi fikr-g’oya, arvohlarni qisqa va lo’nda qilib yozib, ishni har kunga me’yoriy teng taqsimlasam derdim.

Xullas, hozir anchadan, 4-5 kundan beri rafiqam bilan urushishimizni, ortiqcha sababsiz yaqinlasholmayotganimni bilib shuni his qilayapmanki, ayollar o’zlari, “u” – o’lik shaxs xarakteri osilolmas, suyanolmas, bir-biriga ishi tushmas o’liklar borlig’I nisbiyligidan, shu nisbiylik ortidagi bo’qdan, ya’ni bo’laklanib mo’rt sirpanishdan bo’lib, aniqrog’I shunday sirpanib alohida bo’laklarla yopishib qolaverishdan hisoblanib erkaklardan, mendan xursandchilikning, sog’liqning aralashib o’tib suyanib tark etishli xususiyatini mana bilganchalik shuki, boshqa o’liklar qatori talab etishadi. Umuman ichimdagilar nisbiylikning borliq tarafi bo’yicha ajratilgan bo’qdan meni ichim, miyam orqali kuzatishadi. Bo’q degani x chasida qobiq sanaladi.

Demak, o’liklar mening gavdamda bo’q qobig’ini yasashib meni va men bilan birgalikda hayotimni kuzatishadi. Umuman, - men ta’riflayotgan borliqni bo’qqa o’xshatib bo’laklarning bir-biriga suyanmay, ammo yaqindan sirpanishib tushib-ko’tarilishlari, aylanishlari ta’rifi, xususiyati maxsus o’ylab topilgan deb sanaladigan unitazda shaxs gavdasi tomonidan suluvlikni bildiradigan suvning aralashib bir-biri orasidan suqulib o’tish xususiyatiga qarama-qarshi bo’lgani uchun bo’qni suv bilan haydash isbotlangani ma’lum bo’ladi.

Bo’larini desam – men o’zimning bo’g’zim, oyoqlarim va biror narsaga tegib o’zgartirishim harakatlarini eslayolmayman. Shular, shunday harakatlar borliqni qimirlashi, borib-kelishi sababli o’z-o’zidan, havodan bo’ladi. O’zim qilayotganligim bo’yicha esim nisbiylik, “ne es(,) Bobir iyli qani” bilan birgalashib ikkalasi ham bir-biriga qarama-qarshiligi sababli yo’q bo’lib ketadi. Men esimni yo’qotib, esim o’rniga qandaydir havoda borliq joylarining, narsalarining tezkor nazdimdan o’tishini, borliq nisbiyligini sezaman.

Endi. Shunday qilib – shaxs gavdalarini o’z joyida ikkitasi biridalikdan foydalanib, bir tomonga shaxsning o’zi o’zi uchun harakatlanib ketsa, ikkinchi tomondan orb effect, parallellik ichiga borliqni, yerlarni qimirlatib shaxsning turgan-yurgan joyidan o’zgacha harakatdagi, aloqadagi, gapirishdagi shaxsni qayta yaratish mumkin. Haqqoniy shaxs qanday o’z nisbiyligida harakatlanayotgan bo’lsa ham, borliqning parallellik bilan izolyatsiyalangan nisbiyligi har kimni o’zi uchun o’rab olgan o’liklarini mutloq boshqacha, shaxsning o’zining nisbiyligini, og’iz qimirlashlarini yengib gapirtirishi, harakatlantirishi mumkin. Demak, boshqa yerda bor shaxs har bir izolyatsiyalangan, yopiq parallel borliqdagi shaxslar uchun aslida bitta gavda va ammo har xil aloqalar, harakatlar sifatida olib qo’yilishi mumkin. Xuddiki, o’lik harakatlanayotgan shaxsni ko’z bilan atrofni yaqinlashtirgandayin, zoom qilib kezib haqqoniy shaxsga kirgizib, shaxsni qayerdandir topib birlashgan holatiga guvoh bo’lsak ham shu. Go’yoki atrof tez suratlarda, o’z tezlanish harakat chiziqlarida 2 tasi 1 dali o’lik shaxsni topib, shu shaxs gavdasini haqqoniysi turgan joyga bitta qilib tashlaydi. Xullas, ich, et, teri, salomatlik og’rig’I bitta, asosiy shaxsnikiday bo’ladi.

Bukunasi tushlik paytidagi ovqatdan so’ng:

Demak, hammasi makonning o’zidan bo’lgani uchun, borliq ya’ni makon yagona o’zining, o’zidan-o’zining ya’ni nisbiysiz o’zi uchun masofasiga ega bo’lgani bois bitta gavdani istalgancha parallel yopiq olamlarda ko’paytirishi mumkin. Ya’ni nisbiylikla haqiqiy tirik shaxsning gavdasidagi barcha harakat, qo’zg’alish, qimirlashlarni olib tashlab, tanasini oddiy turgandayin qilib, yana shu nisbiylik bilan bu to’g’irlangan gavdani makonning boshqa joyiga 2 qilmasdan, borliqning harakatigina sababli bittaning o’zini olib qo’yish mumkin. Aslida yagona gavdaning tarqalishiga tegsak ham asl gavdaning shaxsiga nisbiy tezlik va sekinlik o’yinlari sababli tegilinmagan bo’lib chiqadi. Faqatgina sog’liq va dolzarblik, ma’lumotlar asosiy o’rinda tursa, bitta gavdaning tarqatilib ishlatilishiga, hammasiga bap-baravar bo’lishi mumkin. Misol uchun, bizning uyimizda parallel gavdalar kasallanmagan, ularning parallel haqiqiychilari ham sog’lom hisoblanadi. Yoki parallel enamning garbunliklari, ;;bukriliklari;, boshqalarning yoshini bildiradigan yuz-qiyofalari asldagilarda ham bir xildir.

Esim amalga oshsin desam, nisbiylik bilan bir xil bo’lib sodir etilmaydi. Esim yodim bo’lib amalga oshmasin desam, borliqdagi nisbiylik bilan qarama-qarshi bo’lib sodir etiladi, hayotda chiqadi, ichimdagi gapni kimdir aytib qo’yadi.

To’g’risini aytsam, odatimni mendan oldin “topaman” deb, ichimdagilar endigi nima qilib borishimni (harakatga tushishim bilanoq, sezishlari boshlanishidan) buyuradilar. Demak, men borliq nisbiyligi tarafiga es-ishonchim bilan o’tib olayapman, o’liklar bo’q-qobiqlari bilan mening nisbiyligimga o’tib olishayapti. Shu o’rinda o’rtadagi qo’zg’alishlar ishlari bilan mashhur bo’lib kelgan o’lik Arvoh tatalayapti, joyini berib pattakdayin ikki tarafga tarqab, yulinib ketayapti. Umuman men uchun odimlash turlaridan qo’zg’alishlar shunchalik ko’pki, tezda, hoziroqda biriga tushirmasa, ikkinchisiga ilintirgan edi shu o’lik Arvoh.

Endi. Umuman olganda qisqa-qisqa, kalta, millimetrli qo’zg’alishlarim uchun borliq nisbiyligining katta-katta, uzun, km li masofalar harakatlanishi boshimga, yurishimga, poxodkamga, miyalarimga kiritiladi. Gapirish qo’zg’alishini qilsam, Buxoro bo’ylab shaxslarning joylashuvlarini qisqa-qisqa, detsimetrli, santimetrli va millimetrli masofalar bo’yicha  sakrataman, borliq nisbiyligi bo’yicha olib o’taman, yurg’izaman. Harakatlansam, oddiy yursam yoki qo’limni uyoq-buyoqqa cho’zsam borliq nisbiyligini parallel ravishda metrlar bo’yicha siljitayotgan, sudrayotgan bo’laman. Qimirlasam, ya’ni takroriy harakatlar qilsam, yugursam borliqni parallel ravishda detsimetrlar bo’yicha siljitaman, suraman, odimlataman. Agarda sezgilarning 3-sini qilib tegsam, birortasini ursam, borliq menga nisbatan qo’zg’alib, surilib, meni metrlar bo’yicha sakratadi, urushdan yolg’on(dan), raqibimning yutuqli zarbasini uyushtirib ajratadi. Demak, 3-lar bo’lib, men gapirsam Buxoroliklar miyalaridan qarashlari bo’yicha gavdalarini borliq nisbiyligida sakrataman, men tegsam esa Buxoroliklar gavdam bo’yicha borliq nisbiyligi qilib, gavdamni urdirib sakratadilar. Buxoroliklar kunlik harakatim masofasi bo’yicha qimirlashimga xos sakratib qo’zg’atilsalar, meni qo’zg’alishimga xos sakratib urdirib, janjalkashimning o’zi bilmagan joyiga tekkizib ajratadilar, tegish-bichishdan uloqtirib tashlaydilar.

Qo’toqning eti asab tolalari bo’lib gavdaga bir xil tarqaydi. Agar qo’toq qotsa, gavda 2 tasi 1 da bo’lib joylashgan asab tolalariga o’zidan joy ajratadi, elastik, yumshoq bo’laveradi. Agar sunnat qilib olib tashlangan, jevochki bo’lib bukuluvchan yotgan qo’toq terim shumshagimda yalama bo’lib, muloyim shishib yotgani uchun boshimning ;;shu joyda elektr-toki ketuvdi, chiroq-svet o’chuvdi. Umuman aytmoqchimanki, yozuvlarimni bosim bilan boshqarayotganliklari sababli o’zimni kam ish qilayapman deya ichki bilinishdagi hisob-kitobga qoldirib, ichimdagilar yoki kunlik norma bilan tenglashtirishim uchun daftarga yozuvim tugashi bilan yana ishlashga, kompyuterga ko’chirishga darhol kelayapman. Boz ustiga kallamdagi borliq nisbiyligi, devorlarning burchak ostida tekkanga o’xshash surilishlari meni yanagi vazifaga, bekorchiligingni ko’rib turibsan, boshqa qiladigan ishing yo’q deya ishning navbatiga jo’nataverishadi. Endi, to’g’risini aytsam, daftarda yozganimni kompyuterga ko’chirib o’tirishning zavqi-gashti ozroqdayin bo’lib, zerikishi ko’payotgani sababli har qilib kelayotgan kunimdagidan ozroq, kamroq ko’chiraman. Xullas, bir necha kungi yozuvlarimni orasidan, yoki kunlarni bog’lab har xil tartibda post qilaman, joylashtiraman.; ichidagi asab tolasi bo’lib boshimni qattiq, zich, kalla-musht qiladi. Yo’l-yo’lakay, ko’zim ko’p orqaga ketavergani bois ko’zlarim unisidan bunisiga o’tgandayin tepada, biri markazda aylanib almashinib qolganga o’xshaydi.

Birinchidan ichimdagilar meni birovni, Ibrohimni o’ldirishimdan qo’rqishadi. (Shunday xayol keldiki, meni ichimdan yozdirayotganlar tish-tirnoqlari bilan mening vujudimga juda yaqin ravishda parallel bo’lib olishni xohlashib, kerak bo’lsa o’zimning o’rnimga chiqib mening yozuvlarim, ma’nolarim va asosan o’zimning o’z o’rnimda bor bo’lib, haqqoniy shaxslik, markazlamachilik obro’imni olmoqchilar. Go’yoki mening o’rnimda o’zlari birinchi paydo bo’lib, bor bo’lganlarini bildirib, so’ng bosim, yolg’on, parallellik, Qora tuynuk o’zlarini zich o’rab yotgandayin aldamchi aloqalarni, barcha Dunyo ishlarini o’zlariga bog’lanishini ko’rsatib, qisqa muddat bo’lsa ham mening o’rnimdagi kesimimni egallab vaqtga nisbatan shuncha kenglikni, Yerlarni, yo’llarda ketaverishni olganlarini bildirmoqchilar. Hozircha kompyuterda yozganlarimni ham qavs ichiga olishim mumkin.) Shuning uchun menga qarshi xavfsizlikni kuchaytirib qo’yganlar. Buning uchun menga qandaydir doimiy ta’sir o’tkazishadi. Agar men shu ta’sirlarining teskarisidan borib, o’zimga his qildirilayotganday birovlarni o’ldiraman, qiynayman deb yursam, simmetriyasini qilmasam, rostandan ham kimnidir o’ldirib qo’yishim hech gap emas. Chunki ular shuni, o’ldirish ma’lumotlarini, o’zlari o’ldirishimga qarshi bo’lib, o’ldirish haqida yetkazayaptilar. (Mana hozir kompyuterda ham klaviaturani, klaviatura turgan borliqni, yoppasiga atrofni menga nisbatan sudraverib, qo’zg’ataverib yozdirayotganlari keyinchalik daftarda, bannerda yozuvim haqida chiqishini bilib olasiz).

Agar televizor bir paytning o’zida, 2-3 soniyalar oralig’ida ketma-ket videolarni ko’rib, tomosha qilib kelayotgan tarixim bilan o’zgartirsa, kompyuter o’zgarmas ravishda bitta yolg’onni ko’rsatib turaveradi.

Nomus degani quyidagicha:

N

 

 

 

s

 

o

 

u

 

 

 

m

 

 

 

o

 

u

 

N

 

 

 

s

“Shu yo’q, no on uz”. Ko’zlarim orqaga ketib, simmetrik gavdamning ikki qismi bir-biroviga yog’lilik bilan ishqalanib bo’yim o’sganga xos ko’zlarim tepaga qarayotganda shu yerda vaqtni sezaolmay uzishimga to’g’ri keladi. ;;On bo’lib turganda shu, ichimdagi gaplar, aloqalar yo’q deb onni uzishim kerak.;

Internet degan so’zni tekshiraylik.

I

 

 

 

 

 

 

t

 

n

 

 

 

 

e

 

 

 

t

 

 

n

 

 

 

 

 

e

r

 

 

 

 

 

 

e

r

 

 

 

 

 

t

 

 

n

 

 

 

n

 

 

 

 

e

 

I

 

 

 

 

 

 

t

“Ten, soya intellekt, ong dini yo’q”. “Soya, shunday-men ong, foyda davomiy-ichkariga-va yo’q”. Demak, shundayligicha men foyda olishim uchun internetga davomiy ichkariga davomli, “va”li yo’q kirolmayman. Shu degani internetning o’zi, hamma uchun bor bo’lgan maqolalari, ma’lumotlari yo’qdir. Internet har kimning o’zining bilimini aralashmasidan tuzilgan bo’lib, aslida har kimga har xil chiqadi. Google yoki boshqa qidiruvlarga savol yozsak, birinchiliklaridan, topganlaridan 1-2 tasi to’g’ri kelib, boshqalarining to’g’ri kelmasligining sababi shuki, baribir bitta bilimingizni aralashtirib ko’p qilaolmaydi. Zero har xil so’zlarni ishlatib, yozuvlar bilan yozsa ham, ma’lumot bersa ham, baribir o’z bilimingizdan bitta ma’noni ko’rib tursangiz.

Shunday qilib o’zimdan sezayapmanki, descrete ga, uzuq-yuluqqa, birin-ketin almashinishga o’xshab chiqqan tirik yuruvchi o’liklar va ularning haqiqiy shaxslari bo’yicha haqiqiy shaxslarni o’rab olgan parallellikdagi o’liklar aloqalar bo’yicha markazdagi tirik shaxsning istalgan haqiqatini o’zaro aloqaga kirishganda mavjud, borga chiqaradi. Ammo boshqa parallel qubbada shu ma’lumotlar o’zining tirik shaxsidan kelib chiqib boshqachadir. Endi. Xullas, natijada ular, mening qubbamdagi o’liklar mening qo’rquv ishonchimdan kelib, ya’ni ilojsiz, bo’lmaydi deb hisoblagan tuyg’ularimdan kelib chiqib, umuman chegaradan chiqqandayin, borliqni va o’zlarini o’zi bordayin amallar, qarama-qarshi ishlar qilishadi. Demak, mening hayotiy bilimimga bir osilib, sening sezgilaring va bizning sezgilarimiz ham bir xil hayot, borliq uchun bor deyishib, yana boshqa bir baribir kallamdan turib mening tuyg’umga qarshi ish qilishadi, ya’ni borliqni o’zi bor  deb o’zlari tarafdan ishlayotganliklarini bildirmoqchi bo’ladilar. Aslida har doim mening borliq bilimimdan foydalanayotgan bo’lishadi. Masalan, “u” hozir aniq ravishda mening borlig’imga, men ko’rayotgan ko’rpachalarga kirib, tegib yotibdi. Shunday holatlarni boshqalarning o’z faoliyatlaridan ham kutib, sezib, oxiri shuncha haqiqatimni ulashish aloqalarimga, mening baribir kallamdan kelib chiqib ishonchni, haqiqatni aloqalarimni tark etuvchi ish qilishlari mumkin. Mana hozir “u” ustidagi ko’rpachani olib tashladi. Bu – baribir mening borlig’imdagi o’zim bilayotgan haqiqatim bo’lsa ham, ammo yozganimga shama qilib, kallamdan turib havodagi haqiqat ishonchlarimga qarshi borib borliq, hayot o’zi bizlar uchun bor demoqchi bo’ladilar. Demak, borliq, hayot aloqasini men hamma, o’liklar shu aloqadan, bog’lanishdan foydalanishi uchun ushlab turibman, kallamdagi, miyamdagi tarkchilikni, ya’ni borliq usti bo’yicha o’zimizning, yolg’iz, alohida aloqalarimiz bor deyishni qilishib ularni ko’zlab, o’zimni bilib turgan miya faoliyatimdan o’zimni ajratadigan, itaradigan, o’zimizning faoliyat turimiz bor deydigan ishni qilishadi. Endi. Ona “O, dunyo na, yo’q” deb meni ko’pchilikdan uzadi, ajratadi, Dunyo ichidagi borliqda qubbaga o’rab qo’yadi. Ota “Ot aloqa(ni)” ma’nosida aloqa yopiq va ko’pchiliknikiga parallel qubbadan o’liklarga xos qilib aloqani ottiradi, boshqa qubbalar borligini bildirgan holda bog’laydi. Endi. Xullas, ishonch-qo’rquvimga mos kelgan xayollarimni, ishlarimni, miya faoliyatimni fikr-tasavvur bo’yicha mendan nariga, o’zlari bo’ylab mendan uzoqlashishda, qubba, kompus chegaralari tomon chiqib ketishda amalga oshiradilar. Umuman shu kallaga keladiki bir boshidan yuqorilab qo’rquv, fikr, tasavvur, ishonchni raqamlardan topib ota deganim, chindan ham otaga to’g’ri kelayapti. Go’yoki raqamlab chiqish bo’yicha raqamlarning tartibi bor, ammo bunday so’zli, ma’noli tartib yo’qdir. Qubbamizni to’ldirib belgilangan rejani, hajmni qilib chiqqanimizdan so’ng, boshqa kompusidan chiqqanlar bilan aloqa qilsak, ikki xil holatni, birimiz tayoqni, boshqamiz teshikni yoki umuman boshqa narsani ushlab turib tushuntirayotgan bo’lsak, bir-birimizning realliklarimizda ikkalamiz ham tayoqni yoki teshikni ushlab ikki xil haqiqatimiz bo’yicha o’zlarimizdagi narsalarni bilganimizcha to’liq tushuntirsak bir-birimizning realligimizdagi narsalarni tushuntirib bergan bo’lamiz. Zero raqamlar hamma narsani match, tenglik, moslashtirish qilib bergan, tayoq u uchun 5 raqamida tursa, bu uchun teshik narsa 5 raqamida tursa, o’zlarining dunyolarida ikkisi ham tayoq yoki teshik narsani ushlab o’zaro aloqa, umuman boshqa gaplar, aloqalar bilan parallel o’girilgan, almashingan aloqalar qilayotgan bo’ladilar. Ikki tarafda ham o’zi uchun o’zinggina bilimlari to’liq bo’lsa bo’lgani.

Endi. O’liklar bir qubbadan ikkinchi qubbaga, kompusga munosabatlarni o’zidayin, bir xil holatga o’xshatib, aloqadorlarni tutib, ushlab o’giradilar, yetkazadilar. Demak, har bir shaxs qubbasidagi o’liklarning maqsadi reallikni, haqiqatlar birlashuvini, o’xshashlikni saqlab qolish. Aks holda har kim o’zining ichida olib yurgan bilimi va harakatlari bilan boshqalarga aloqalanib yurganini o’zi bilmaydi, sezmaydi, tushunmaydi. Men – masalan, hozirgi yozib yotgan joyimda o’zga qubbadagilar, kompusdagilar bilan o’zimning bilimimni boshqalarga atab tushuntirib, yozib borib uzoqdan aloqa qilayotgan bo’laman. Men o’zimdagi ko’rinishli bilimlarni o’zimning bilimlarimni kengaytirib yozib, tushuntirib berayotganim uchun mening parallel nusxam, bobomning manzilgohlariga yaqin tengqurlari boshqalarning qubbasida, o’z reallik hayotida ular so’ragan narsani, holatni boblab tushuntirayotgandur. Men boshqalarga, o’zga kompus shaxslariga aloqa qilishim, tushuntirishim uchun yoniga ham borishim shart emas, ular qilayotgan suhbatga ham qo’shilishim kerak emas, faqatgina o’zim tarafimdan bilimimni oshirib, to’ldirib, ishlab tursam bo’lgani.

O’liklar haqiqiy shaxslarining ma’lumotlarini, aloqalarini qubbadan-qubbaga olib o’tkazsalarda, kompus ichidagi o’liklarga qilingan jarohat, og’riq yoki suiqasd o’likni birinchidan dirrilatib, so’ng tirikni, shaxsni sog’liq bilan dirrilatib, xuddi kinolarda bo’ladigandayin kimnidir o’ldirishdan so’ng o’ldirganning ishlari yurishib ketib, boylik oshirib, Amerikaga borib yaxshi yashayotgani sezilsa, oxiri hammasi yana teng-teng, me’yorga tushib jinoyat jazosiz qolmas deganlaridayin bo’lib, kinolardagi shunday yaxshi ham yomon ham jazo oladigandayin, markazdagi shaxs bir xil o’xshashlikda og’riq oladi.

Endi. Qubbadagi farzandning joni o’lik nusxasiga yaqin bo’lib, o’lik parallelchisi, nusxasi farzandning ota-onasining yoshligini ko’rsatadi, ammo farzandi, arzandasi haqida ma’lumot, aloqa bermaydi. Er-xotin avloddoshlarning o’zlarining va o’liklarining jonlari har xil bo’ladi, parallel olam chegarasiga yaqinlashmaydi, ammo ma’lumotlari, xohish-istaklari, aloqalari o’lik-nusxalari tomonidan ko’rsatib boriladi. Qariyalarning, bobo-buvilarning o’zlari va tashqi parallellikdagi o’lik nusxalari jonlari va aloqalari o’rtadagi ikki chetga bo’lgan tortishuvda turadi hamda yoshlar va o’rta yoshlilarning hayot kuzatuvi sanaladi. Endi. Buning uchun erlar xotinlarini umuman aloqador bo’lmagan sabablar bilan, kinolarda bo’lganidayin aldab uradilar. Ichimdagilar urish shu – “qilish”, sikish deb tushuntirayaptilar.

Shunday ham xayolga kelib, bo’lishi mumkinki, ichimdagilar menga ma’no, mantiq, g’oya berib, - yozuvlarimni, husni-xatimni ushlab turib o’rgangan holda shu berayotgan ma’nolari bo’yicha borliqni, qo’l ostimdan daftarni, Bannerni yurg’izib o’zlari xohlagancha, meni yangicha, to’satdan boshqacha, uchib ketadigan yozuvlar yozishimga majbur qilib qiynab yozdirayotgandurlar. Ammo uzoqdan yo’nalishni, ishlash-ishlamaslikni o’zlari ma’noni ichimdan ko’rsatib (ba’zida shu o’rinda bo’lganidayin so’zlar o’rgatib gapirib) borliqni, Bannerni, qo’l ostimdagi varoqni harakatlantirishdan, yozuvimni borliq bo’yicha burib yasashdan tashqari o’zim belgilayman. Menimcha ko’zim orqaga ketib, hushim joyida bo’lmagan vaqtlari mening ichimdan sabab-oqibatlarni kovlab bilib olib, shular bo’yicha aniqlovchilik, taqdiriy ma’no aniqligi ishini qilishimni oldindan ancha foizga to’g’ri topib bilishadi. Faqatgina ko’zim orqaga ketishi, sog’lig’imni oldirishimdan tuzgan rejalaridan keyin ro’y bergan voqea-hodisani oldindan bilib yozgan bo’laolmasliklari mumkin. Faqatgina men shu o’rinda o’ylanib qolayapmanda, shuncha ketma-ket ma’nolariga o’zimni yoki oradagi navbatda turgan ma’no-mantiq uchun ajratilgan vaqtga o’zimni, o’zimning izlab topish davrimni qo’shmasdan, yoki bo’lib o’tadigan boshqa, yozuv va ma’nosiga aloqador bo’lmagan tasodiflarni qanday qilib ajratish mumkin. Endi. Mobodo 2 ta oldingi, “Endi”dan ilgarigi gapni men o’zim to’liqlayinga yaqin yozdim desa, demak ishlayotgan paytim ham, qo’shimcha hayotiy voqealarni yozishimdan tashqari har xil ba’zi burilishlar, qo’zg’alishlar, husni-xatlarni kamdan-kam bo’lsa ham o’zim qilib, birdaniga bo’rtib shunday yozuv, o’zim uchun muhrlash amalini qilishim mumkin. Demak, ba’zi, olaylikki 20% husni-xat qonunlarini va ma’nolarni o’zim ta’minlab turibman. Endi, demak, - ishlashim, aniqlovimni bildirishim uchun har xil ma’nolar, hayotiy saboqlarni yoki xatti-savodli bitishlarimi ichimdagilar ham oldindan ko’rmagan, balki bosimdagi, qisiq havo sig’imidagi nuqtali joylarini, bosim yurish-almashinish nuqtalarini bilib meni ojiz qoldirishadi xolos. Aks holda o’zimdan chiqqan kelajakdagi voqea bo’lsa ham hoziroqdan o’zimga ham bilinishi kerak.

Endi. Hayotdagi yurgan o’lik nusxalar ichimdagini, miyamdagini aloqasiz topib chiqarsalar haqiqat bor, ko’pchilik mavjud deya, kompusdan tashqari tomon yitalayotgan bo’ladilar. Ammo kallamda yo’q xayollarni ko’pincha qilishib, men bilan bog’lanmay hayotni o’zi, ko’pchilik haqiqati borga o’xshatadilar. Qarangki, ikki nisbiyliklar joyi ya’ni taqdir-borliq va gen-gavda nisbiyliklari almashinib qolgandayin. Kallamdagi narsaning, xayolning chiqishi, sodir etilishi hamma o’zimdanligini bildirardi. O’z-o’zidan, xayolimsiz bo’ladigan boshqalarning ishlari haqiqat, ko’pchilikning borligini bildiradi. Demak, nisbiyliklar, 2 ala nisbiylik, borliq va gavda nisbiyliklari yuqori darajada, eng tepa yuzada darrov almashinadi va bo’lib o’tgan ishlarni shunday, o’z holicha, almashmasdan sarhisob etishga qo’ymaydi, quyi darajada ya’ni tarkiban esa qarama-qarshi bo’lib turaveradi. Yuqori tartibdagi – kalladan haqiqatni va o’z-o’zidan yolg’onni o’z joylashuvlariga qo’yib, quyi tartibdagi kalladan yolg’onni hamda o’z-o’zidan haqiqatni qarama-qarshiliklarini bilib yurish o’z-o’zidan kechayapti. Men kallamdan yolg’onni chiqishiga yaqindan berilganim, o’z-o’zidan haqiqatni, ko’pchilikning ishlarini chiqishini esa uzoqdan ishonishimni o’zingiz, meni o’qiydiganlar bilishadi. Ya’ni borlig’imda doimo meni o’rab olib o’zgalar menga bog’lanib, kallamning ishlari bilan chiqishadi, ammo  uzoq-uzoqlarda, Dunyoning o’zga qismlarida, boshqa davlatlarda hamma narsa o’z joyida degan haqiqatga ishonmay bo’ladimi. Endi. Ichki yolg’onni yuqori tartibli haqiqat qilib qo’yishlari ba’zida jonimga tegadi, jahlimni chiqaradi. Ya’ni umumiy yaqinlikda kallamdan hammasi (chiqayapti, amalga oshayapti) deb turganimda, birdan chindan ham kallamdagini, aniq-to’xtamli xayolimni, qo’rquv-ishonchimni tashqari o’lik nusxalari chiqarishsa, sodir etishsa, qubba ichidan chegaralari bo’yicha tarqab ketish qilishsa asablarimga tegadi.

Endi. Borliq aldamchi, o’z-o’zidan turmaydi. Bir kinoda aytganidayin, tangani juda ko’p tashlayversang ham hattoki bir marta tikkasiga, aylana yurishi bo’yicha tushsa, (to’xtasa), bilginki nimadir sirli yashiringan, borliq o’liklardan iborat bo’lib tiriklar bilan ishqalanishi, almashinishi sababli havodan, o’z-o’zidan o’zgaradi. Nisbiylik es bilan g’oyib bo’ladi. Barcha nisbiy qarab kelgan eslarimiz esimizdan yoki shu xotiradan chiqqan.

Endi. Nima bo’lsa ham yarmi haqiqat, yarmi yolg’on deyiladi.

Shanni aniqlashtirib turish kerak. Aks holda o’tmishimda uni yomon qilibman, buni yomon qilibman deb o’zimni ayblab o’tiraveraman. Mana shuning uchun itnashlar, oilam bilan birga bo’lib turaman. Oilam, “u” mening shanimni id lovchisi, aniqlab yuruvchisi, men tushib ketmasligim uchun bir xil bosimda, ustun simlarda ushlab turuvchisi(dir).

Oxirgi paytlar odatiga ko’ra kechasi uxlab bukunasi tushlikda turaman. Ammo, uxlagandayin bo’lmayman, charchab turaman. Ko’zimni yumib tez qorong’ulik ko’rish kesmalarim orasida tushlar, har qancha bo’lsa ham, ko’raman. Go’yoki shu 16 soatlik chamamdagi uyqu ko’zim uyquga ketishi bilanoq 10-15 daqiqacha, balkim uzog’I bilan yarim-bir soatcha davom etishi mumkin. Ichimdagilar, parallel haqiqat tomonidan Dunyoda men tarafda kechki qorong’ulik bir zumda olib tashlanib, kunduzgi aytilgan vaqtdagi, uyg’onish paytimdagi yorug’lik qo’yiladi. Umuman – men uchun butun Dunyo, Yer kurrasi parallel Olam bo’lib, qubbam Yer yuziga tarqagan. Men uchun shu paytgacha hayotdan, ekran ortidan ko’rganlarim, bilganlarim, eshitganlarim va tekkanlarim haqiqiy emas, boshqalarning parallel o’lik nusxasidagi qiyofasi, sakratib joyi o’zgartirilgan binolardir. Parallellikda hayot kechirayotgan, yashayotgan, yolg’izligi hayoti bilan o’rab olingan har bir inson, odam uchun butun o’tmish ma’lumotlari, ko’rgan kechirganlari, televideniye va ko’cha-kuydan olganlari yolg’on, yolg’iz o’zi uchun, haqiqiy xalqqa emas, bir-biridan farqlanadi. Albatta, misol uchun bir klipni, Gulsanam Mamazoitovaning “Biyo” nomli taronasini olsak, aslida klip taqdim etgan qo’shiqchi, boshqa nomda bo’lsa ham Gulsanam Mamazoitova bor, mavjud, ammo barchasi shu parallel ma’lumotlar, har kimga har xil nom bilan chiqadigan Gulsanamlar asosidagi shaxs klip ham emas, boshqa o’zicha bilimlarni, parallellik izidan menga o’xshab haqiqatni topish izlanishlarini qilib turibdi xolos. Go’yoki insonlarning, odamlarning darajasi o’lik nusxalari tomonidan boshqa shaxslarga ularni mashhur, televideniyaga xos o’rinlarda ko’rsatadi. Albatta, bir tomondan men xato ham qilayotgandirman. Zero butun Dunyo haqida, turganda birginagina o’zim, yolg’iz shaxs o’rin oladigan gavdacha bo’lib bitta uydan bir Jahon shaxslarni parallelga chiqarib na ziyonini va na foydasini bilish mumkin desangiz aslida hech bo’lmaganda yarim aholini tanish-bilishli dunyo bo’lganda ham edi, parallellik haqida teng qarash bo’lardi. Ya’ni birga bir yoki yarim Dunyo ahliga qolgan yarmili bo’lib bilish sharti bilan teng miqdorlab hammasini jamlasak, ikki teng bo’laklarda bir tomongina sizni aldayotgan yolg’on, parallel taraf bo’lib chiqsa adolatli, taqdiriy simmetriya yoki nisbiylik bo’yicha o’tmish sabab-oqibati, har kimning o’ziga baho nazari bilan teng qarashi tartibi bo’lardi. Shunday qilib, butun haqqoniy Dunyo ahli uchun bo’layotgan parallellikni qanday amalga oshayotganini bilib olsak. Menimcha Yer kurrasini Qora tuynuk yutib olgan. Qora tuynuk Yerni kuchli damning ichida, bosimda ya’ni markazga qaratilgan zichlanishda ushlab turadi. Qora tuynukning Yerni shunday mayda qilib, go’yoki zich havo bilan to’ldirilgan ballon, shina o’rta halqa kesimidagi nuqtada ushlab turishi har tomondan unga, Yerga qaratilgan havo zichlanish bosimi chiziqlaridayin bo’lib, Yerdagi shaxsga shu bosim yo’nalishiga qarshi cheksizlikni bildiradi. Albatta, bizlar uzoq-uzoq yulduzlarni teleskoplarda ko’rganimiz uchun o’zimizni Qora tuynuk ichida deb hisoblamaymiz. Ammo shunday xulosa qilish mumkinki, Qora tuynukning ichkariga, markazlama bosimi, zichlanishidan o’tib uni o’rab olgan koinot cheksizligi birgalikda har bir shaxs uchun parallel olamni berishi mumkin. Shunday qilib, qora tuynuk ichidagi Yerimizni o’rab olgan, qora tuynukning markazlama bosimi, havo zichlanishidagi to’lqinli, ayqash-chuyqashli, burilib ketgan chizig’I izidan bir shaxsgina o’zi uchun aniq koinotga qarashi mumkin. Zichalnishdagi havo burilishiga xos to’lqinli chiziqni tekis to’g’ri chiziq qilgandayin qora tuynuk chegarasidan ham o’tib cheksizlikka, hammaning borlik haqiqatiga qarash mumkin. Demak, bizni Yerni o’rab olgan qora tuynuk havoga o’xshash bosim zichlanmasi bizni, shaxslarni bir-birovidan yashirib parallel olam qilib berayapti.

Umuman xatimga e’tibor bersam, mening navbat bilan yozib borayotgan harflarim xayolimga, kallamga tez kelmaydi, ammo baribir to’g’ri chiqayapti. Demak, meni(ng) daftarimni qimirlatib ichimdagilar yozdirmoqdalar. Albatta, e’tibor berish mumkinki, ichimdagilar, har bir yozdirayotgan harflarini qaysidir ma’noda o’zimga qarshi yozdirayaptilar, asablarimga shu bilan ta’sir etmoqchilar va meni o’zing yozayapsen deb aldayvermoqchilar. Umuman tirik bir kishini topsangiz, har bir to’xtam-tezlanishli, turtkilar bilan chiqayotgan harflarimga meni masxara qiladigandayin reja tuzib yozdirolmasa kerak. Ammo ichimdagilar bosim bilan masxarali qarashlarini bildirishga majbur bo’lib, bosim bo’lmagan taqdirda dushmanchasiga yuzimdan yuz, bet, qiyofa chiqarib, tishini-tishiga qo’yib bildirib meni masxara qilayotgandayin men bilan birga o’zi yozayotganini har bir harf misolida bildirardi. Zero ularning bosimi bilan yozib ketaverishim ularning ko’t-kuyoqliklarini, meni ustimdan sen yozmayapsen deb kulib masxaralashlarini teng tarqatib taqsimlagan.

;;Xullas, bir necha kunlik bo’ldi, hali oldinda yangi Bannerda anchagacha, 6 betchalar yozib qo’yganim ham bordir.;

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?