Bo'q - o'rtasidagi o' ning yuqori dumchasini hisobga olsak, qobbiqning o'sishidir
---- Ba’zida qilishga ish qolmay, tuyg’um bilan birgalikda
nima qilmoqchiligim bo’yicha qo’zg’alsam, borliq nisbiyligidan kelib
bilinadigan ichki tortishuv, taranglik bo’lsa, meni shu nima qilmoqchiligim
bo’yicha o’lik shaxs kelib undaydi, joyimdan haydaydi. Misol uchun, hozir
kompyuterda hamma ishimni qildim deb turib ketmoqchi bo’lganimda, hammasi birga
ma’lum bo’ldi, turib ketmoqchiliging, navbatdagi harakating bizdan bo’ladi deb
qaysidir bola-o’lik okoshkadan, oynadan, fortochkadan kelib, men turib ketmay –
shu sinxronlikni sezganim uchun, meni ayblab, aytilgan hoziroq jarayonlaridagi
rejadan, keyingi ishlardan qochding deb tosh otib ketdi. Ha, - barcha bo’lib
kelgan sog’lig’im bilan tabiat tasodifini bilishim, shu tabiat tasodifi, bo’laklashib
mo’rtlashib sirpanib tushishidan taqdirimni, parallel olamni ya’ni borliq
nisbiyligi, oldindan bo’lishimni bilishga, tushunishga teng kuchlidir.
Xullas, o’lik Arvoh aytayotgan rost bo’lib, xalq shu bilan
ya’ni, video, multik yasash ishi bilan shug’ullanayotgani sababli men ham har
doim yangilab, qayta qo’yilayotgan torrent dan Adobe Character Animator va
Adobe After Effects dasturlarini oldim. Zero mualliflik huquqi bo’yicha
arizalarga ko’ra muallifga tegishli chiqqan torrent lar har necha vaqtda
tekshirilib o’chirtirilsa kerak. Shu o’rinda o’lik Arvohning ona tili –
o’zbekcha, yozuvim bo’yicha xatosi ko’zga tashlanib bu – qo’shma fellarga,
asosiy kesimning ma’nosini o’zgartirmay faqatgina kengaytirib keladigan
fel-kesimlar ikki feldan biri bo’yicha majhul nisbatni, “-il” nisbiylik
qo’shimchasini olishi mumkin. Ammo 2 ta sifatdosh, ravishdosh, -b, -ib, -gan qo’shimchalariga
o’xshashlar kelsa majhul nisbat, “-il” qo’shimchasi, “borildi, kelindi”ga
o’xshashliklar har bir yonma-yon felda, kesimda bo’lishi mumkin.
Aslida maqsadim (-) asosiy, yangi fikr-g’oya, arvohlarni
qisqa va lo’nda qilib yozib, ishni har kunga me’yoriy teng taqsimlasam derdim.
Xullas, hozir anchadan, 4-5 kundan beri rafiqam bilan urushishimizni, ortiqcha sababsiz yaqinlasholmayotganimni bilib shuni his qilayapmanki, ayollar o’zlari, “u” – o’lik shaxs xarakteri osilolmas, suyanolmas, bir-biriga ishi tushmas o’liklar borlig’I nisbiyligidan, shu nisbiylik ortidagi bo’qdan, ya’ni bo’laklanib mo’rt sirpanishdan bo’lib, aniqrog’I shunday sirpanib alohida bo’laklarla yopishib qolaverishdan hisoblanib erkaklardan, mendan xursandchilikning, sog’liqning aralashib o’tib suyanib tark etishli xususiyatini mana bilganchalik shuki, boshqa o’liklar qatori talab etishadi. Umuman ichimdagilar nisbiylikning borliq tarafi bo’yicha ajratilgan bo’qdan meni ichim, miyam orqali kuzatishadi. Bo’q degani x chasida qobiq sanaladi.
Demak, o’liklar mening gavdamda bo’q qobig’ini yasashib meni
va men bilan birgalikda hayotimni kuzatishadi. Umuman, - men ta’riflayotgan
borliqni bo’qqa o’xshatib bo’laklarning bir-biriga suyanmay, ammo yaqindan
sirpanishib tushib-ko’tarilishlari, aylanishlari ta’rifi, xususiyati maxsus
o’ylab topilgan deb sanaladigan unitazda shaxs gavdasi tomonidan suluvlikni
bildiradigan suvning aralashib bir-biri orasidan suqulib o’tish xususiyatiga
qarama-qarshi bo’lgani uchun bo’qni suv bilan haydash isbotlangani ma’lum
bo’ladi.
Bo’larini desam – men o’zimning bo’g’zim, oyoqlarim va biror
narsaga tegib o’zgartirishim harakatlarini eslayolmayman. Shular, shunday
harakatlar borliqni qimirlashi, borib-kelishi sababli o’z-o’zidan, havodan
bo’ladi. O’zim qilayotganligim bo’yicha esim nisbiylik, “ne es(,) Bobir iyli
qani” bilan birgalashib ikkalasi ham bir-biriga qarama-qarshiligi sababli yo’q
bo’lib ketadi. Men esimni yo’qotib, esim o’rniga qandaydir havoda borliq
joylarining, narsalarining tezkor nazdimdan o’tishini, borliq nisbiyligini
sezaman.
Endi. Shunday qilib – shaxs gavdalarini o’z joyida ikkitasi biridalikdan
foydalanib, bir tomonga shaxsning o’zi o’zi uchun harakatlanib ketsa, ikkinchi
tomondan orb effect, parallellik ichiga borliqni, yerlarni qimirlatib shaxsning
turgan-yurgan joyidan o’zgacha harakatdagi, aloqadagi, gapirishdagi shaxsni
qayta yaratish mumkin. Haqqoniy shaxs qanday o’z nisbiyligida harakatlanayotgan
bo’lsa ham, borliqning parallellik bilan izolyatsiyalangan nisbiyligi har kimni
o’zi uchun o’rab olgan o’liklarini mutloq boshqacha, shaxsning o’zining
nisbiyligini, og’iz qimirlashlarini yengib gapirtirishi, harakatlantirishi
mumkin. Demak, boshqa yerda bor shaxs har bir izolyatsiyalangan, yopiq parallel
borliqdagi shaxslar uchun aslida bitta gavda va ammo har xil aloqalar,
harakatlar sifatida olib qo’yilishi mumkin. Xuddiki, o’lik harakatlanayotgan
shaxsni ko’z bilan atrofni yaqinlashtirgandayin, zoom qilib kezib haqqoniy
shaxsga kirgizib, shaxsni qayerdandir topib birlashgan holatiga guvoh bo’lsak
ham shu. Go’yoki atrof tez suratlarda, o’z tezlanish harakat chiziqlarida 2
tasi 1 dali o’lik shaxsni topib, shu shaxs gavdasini haqqoniysi turgan joyga
bitta qilib tashlaydi. Xullas, ich, et, teri, salomatlik og’rig’I bitta, asosiy
shaxsnikiday bo’ladi.
Bukunasi tushlik paytidagi ovqatdan so’ng:
Demak, hammasi makonning o’zidan bo’lgani uchun, borliq ya’ni
makon yagona o’zining, o’zidan-o’zining ya’ni nisbiysiz o’zi uchun masofasiga
ega bo’lgani bois bitta gavdani istalgancha parallel yopiq olamlarda
ko’paytirishi mumkin. Ya’ni nisbiylikla haqiqiy tirik shaxsning gavdasidagi
barcha harakat, qo’zg’alish, qimirlashlarni olib tashlab, tanasini oddiy
turgandayin qilib, yana shu nisbiylik bilan bu to’g’irlangan gavdani makonning
boshqa joyiga 2 qilmasdan, borliqning harakatigina sababli bittaning o’zini
olib qo’yish mumkin. Aslida yagona gavdaning tarqalishiga tegsak ham asl
gavdaning shaxsiga nisbiy tezlik va sekinlik o’yinlari sababli tegilinmagan
bo’lib chiqadi. Faqatgina sog’liq va dolzarblik, ma’lumotlar asosiy o’rinda
tursa, bitta gavdaning tarqatilib ishlatilishiga, hammasiga bap-baravar
bo’lishi mumkin. Misol uchun, bizning uyimizda parallel gavdalar kasallanmagan,
ularning parallel haqiqiychilari ham sog’lom hisoblanadi. Yoki parallel
enamning garbunliklari, ;;bukriliklari;, boshqalarning yoshini bildiradigan
yuz-qiyofalari asldagilarda ham bir xildir.
Esim amalga oshsin desam, nisbiylik bilan bir xil bo’lib
sodir etilmaydi. Esim yodim bo’lib amalga oshmasin desam, borliqdagi nisbiylik
bilan qarama-qarshi bo’lib sodir etiladi, hayotda chiqadi, ichimdagi gapni
kimdir aytib qo’yadi.
To’g’risini aytsam, odatimni mendan oldin “topaman” deb,
ichimdagilar endigi nima qilib borishimni (harakatga tushishim bilanoq, sezishlari
boshlanishidan) buyuradilar. Demak, men borliq nisbiyligi tarafiga es-ishonchim
bilan o’tib olayapman, o’liklar bo’q-qobiqlari bilan mening nisbiyligimga o’tib
olishayapti. Shu o’rinda o’rtadagi qo’zg’alishlar ishlari bilan mashhur bo’lib
kelgan o’lik Arvoh tatalayapti, joyini berib pattakdayin ikki tarafga tarqab,
yulinib ketayapti. Umuman men uchun odimlash turlaridan qo’zg’alishlar
shunchalik ko’pki, tezda, hoziroqda biriga tushirmasa, ikkinchisiga ilintirgan
edi shu o’lik Arvoh.
Endi. Umuman olganda qisqa-qisqa, kalta, millimetrli
qo’zg’alishlarim uchun borliq nisbiyligining katta-katta, uzun, km li masofalar
harakatlanishi boshimga, yurishimga, poxodkamga, miyalarimga kiritiladi.
Gapirish qo’zg’alishini qilsam, Buxoro bo’ylab shaxslarning joylashuvlarini
qisqa-qisqa, detsimetrli, santimetrli va millimetrli masofalar bo’yicha sakrataman, borliq nisbiyligi bo’yicha olib
o’taman, yurg’izaman. Harakatlansam, oddiy yursam yoki qo’limni uyoq-buyoqqa
cho’zsam borliq nisbiyligini parallel ravishda metrlar bo’yicha siljitayotgan,
sudrayotgan bo’laman. Qimirlasam, ya’ni takroriy harakatlar qilsam, yugursam
borliqni parallel ravishda detsimetrlar bo’yicha siljitaman, suraman,
odimlataman. Agarda sezgilarning 3-sini qilib tegsam, birortasini ursam, borliq
menga nisbatan qo’zg’alib, surilib, meni metrlar bo’yicha sakratadi, urushdan
yolg’on(dan), raqibimning yutuqli zarbasini uyushtirib ajratadi. Demak, 3-lar
bo’lib, men gapirsam Buxoroliklar miyalaridan qarashlari bo’yicha gavdalarini
borliq nisbiyligida sakrataman, men tegsam esa Buxoroliklar gavdam bo’yicha
borliq nisbiyligi qilib, gavdamni urdirib sakratadilar. Buxoroliklar kunlik
harakatim masofasi bo’yicha qimirlashimga xos sakratib qo’zg’atilsalar, meni
qo’zg’alishimga xos sakratib urdirib, janjalkashimning o’zi bilmagan joyiga
tekkizib ajratadilar, tegish-bichishdan uloqtirib tashlaydilar.
Qo’toqning eti asab tolalari bo’lib gavdaga bir xil tarqaydi.
Agar qo’toq qotsa, gavda 2 tasi 1 da bo’lib joylashgan asab tolalariga o’zidan
joy ajratadi, elastik, yumshoq bo’laveradi. Agar sunnat qilib olib tashlangan,
jevochki bo’lib bukuluvchan yotgan qo’toq terim shumshagimda yalama bo’lib,
muloyim shishib yotgani uchun boshimning ;;shu joyda elektr-toki ketuvdi, chiroq-svet
o’chuvdi. Umuman aytmoqchimanki, yozuvlarimni bosim bilan boshqarayotganliklari
sababli o’zimni kam ish qilayapman deya ichki bilinishdagi hisob-kitobga
qoldirib, ichimdagilar yoki kunlik norma bilan tenglashtirishim uchun daftarga
yozuvim tugashi bilan yana ishlashga, kompyuterga ko’chirishga darhol
kelayapman. Boz ustiga kallamdagi borliq nisbiyligi, devorlarning burchak ostida
tekkanga o’xshash surilishlari meni yanagi vazifaga, bekorchiligingni ko’rib
turibsan, boshqa qiladigan ishing yo’q deya ishning navbatiga jo’nataverishadi.
Endi, to’g’risini aytsam, daftarda yozganimni kompyuterga ko’chirib o’tirishning
zavqi-gashti ozroqdayin bo’lib, zerikishi ko’payotgani sababli har qilib
kelayotgan kunimdagidan ozroq, kamroq ko’chiraman. Xullas, bir necha kungi
yozuvlarimni orasidan, yoki kunlarni bog’lab har xil tartibda post qilaman,
joylashtiraman.; ichidagi asab tolasi bo’lib boshimni qattiq, zich, kalla-musht
qiladi. Yo’l-yo’lakay, ko’zim ko’p orqaga ketavergani bois ko’zlarim unisidan bunisiga
o’tgandayin tepada, biri markazda aylanib almashinib qolganga o’xshaydi.
Birinchidan ichimdagilar meni birovni, Ibrohimni o’ldirishimdan
qo’rqishadi. (Shunday xayol keldiki, meni ichimdan yozdirayotganlar tish-tirnoqlari
bilan mening vujudimga juda yaqin ravishda parallel bo’lib olishni xohlashib,
kerak bo’lsa o’zimning o’rnimga chiqib mening yozuvlarim, ma’nolarim va asosan
o’zimning o’z o’rnimda bor bo’lib, haqqoniy shaxslik, markazlamachilik obro’imni
olmoqchilar. Go’yoki mening o’rnimda o’zlari birinchi paydo bo’lib, bor bo’lganlarini
bildirib, so’ng bosim, yolg’on, parallellik, Qora tuynuk o’zlarini zich o’rab
yotgandayin aldamchi aloqalarni, barcha Dunyo ishlarini o’zlariga bog’lanishini
ko’rsatib, qisqa muddat bo’lsa ham mening o’rnimdagi kesimimni egallab vaqtga
nisbatan shuncha kenglikni, Yerlarni, yo’llarda ketaverishni olganlarini
bildirmoqchilar. Hozircha kompyuterda yozganlarimni ham qavs ichiga olishim mumkin.)
Shuning uchun menga qarshi xavfsizlikni kuchaytirib qo’yganlar. Buning uchun
menga qandaydir doimiy ta’sir o’tkazishadi. Agar men shu ta’sirlarining
teskarisidan borib, o’zimga his qildirilayotganday birovlarni o’ldiraman,
qiynayman deb yursam, simmetriyasini qilmasam, rostandan ham kimnidir o’ldirib
qo’yishim hech gap emas. Chunki ular shuni, o’ldirish ma’lumotlarini, o’zlari o’ldirishimga
qarshi bo’lib, o’ldirish haqida yetkazayaptilar. (Mana hozir kompyuterda ham
klaviaturani, klaviatura turgan borliqni, yoppasiga atrofni menga nisbatan sudraverib,
qo’zg’ataverib yozdirayotganlari keyinchalik daftarda, bannerda yozuvim haqida
chiqishini bilib olasiz).
Agar televizor bir paytning o’zida, 2-3 soniyalar oralig’ida
ketma-ket videolarni ko’rib, tomosha qilib kelayotgan tarixim bilan o’zgartirsa,
kompyuter o’zgarmas ravishda bitta yolg’onni ko’rsatib turaveradi.
Nomus degani quyidagicha:
N |
|
|
|
s |
|
o |
|
u |
|
|
|
m |
|
|
|
o |
|
u |
|
N |
|
|
|
s |
“Shu yo’q, no on uz”. Ko’zlarim orqaga ketib, simmetrik
gavdamning ikki qismi bir-biroviga yog’lilik bilan ishqalanib bo’yim o’sganga
xos ko’zlarim tepaga qarayotganda shu yerda vaqtni sezaolmay uzishimga to’g’ri
keladi. ;;On bo’lib turganda shu, ichimdagi gaplar, aloqalar yo’q deb onni
uzishim kerak.;
Internet degan so’zni tekshiraylik.
I |
|
|
|
|
|
|
t |
|
n |
|
|
|
|
e |
|
|
|
t |
|
|
n |
|
|
|
|
|
e |
r |
|
|
|
|
|
|
e |
r |
|
|
|
|
|
t |
|
|
n |
|
|
|
n |
|
|
|
|
e |
|
I |
|
|
|
|
|
|
t |
“Ten, soya intellekt, ong dini yo’q”. “Soya, shunday-men ong,
foyda davomiy-ichkariga-va yo’q”. Demak, shundayligicha men foyda olishim uchun
internetga davomiy ichkariga davomli, “va”li yo’q kirolmayman. Shu degani internetning
o’zi, hamma uchun bor bo’lgan maqolalari, ma’lumotlari yo’qdir. Internet har
kimning o’zining bilimini aralashmasidan tuzilgan bo’lib, aslida har kimga har
xil chiqadi. Google yoki boshqa qidiruvlarga savol yozsak, birinchiliklaridan,
topganlaridan 1-2 tasi to’g’ri kelib, boshqalarining to’g’ri kelmasligining
sababi shuki, baribir bitta bilimingizni aralashtirib ko’p qilaolmaydi. Zero
har xil so’zlarni ishlatib, yozuvlar bilan yozsa ham, ma’lumot bersa ham,
baribir o’z bilimingizdan bitta ma’noni ko’rib tursangiz.
Shunday qilib o’zimdan sezayapmanki, descrete ga,
uzuq-yuluqqa, birin-ketin almashinishga o’xshab chiqqan tirik yuruvchi o’liklar
va ularning haqiqiy shaxslari bo’yicha haqiqiy shaxslarni o’rab olgan
parallellikdagi o’liklar aloqalar bo’yicha markazdagi tirik shaxsning istalgan
haqiqatini o’zaro aloqaga kirishganda mavjud, borga chiqaradi. Ammo boshqa
parallel qubbada shu ma’lumotlar o’zining tirik shaxsidan kelib chiqib
boshqachadir. Endi. Xullas, natijada ular, mening qubbamdagi o’liklar mening qo’rquv
ishonchimdan kelib, ya’ni ilojsiz, bo’lmaydi deb hisoblagan tuyg’ularimdan
kelib chiqib, umuman chegaradan chiqqandayin, borliqni va o’zlarini o’zi
bordayin amallar, qarama-qarshi ishlar qilishadi. Demak, mening hayotiy bilimimga
bir osilib, sening sezgilaring va bizning sezgilarimiz ham bir xil hayot,
borliq uchun bor deyishib, yana boshqa bir baribir kallamdan turib mening tuyg’umga
qarshi ish qilishadi, ya’ni borliqni o’zi bor deb o’zlari tarafdan ishlayotganliklarini
bildirmoqchi bo’ladilar. Aslida har doim mening borliq bilimimdan
foydalanayotgan bo’lishadi. Masalan, “u” hozir aniq ravishda mening borlig’imga,
men ko’rayotgan ko’rpachalarga kirib, tegib yotibdi. Shunday holatlarni
boshqalarning o’z faoliyatlaridan ham kutib, sezib, oxiri shuncha haqiqatimni ulashish
aloqalarimga, mening baribir kallamdan kelib chiqib ishonchni, haqiqatni
aloqalarimni tark etuvchi ish qilishlari mumkin. Mana hozir “u” ustidagi ko’rpachani
olib tashladi. Bu – baribir mening borlig’imdagi o’zim bilayotgan haqiqatim bo’lsa
ham, ammo yozganimga shama qilib, kallamdan turib havodagi haqiqat
ishonchlarimga qarshi borib borliq, hayot o’zi bizlar uchun bor demoqchi bo’ladilar.
Demak, borliq, hayot aloqasini men hamma, o’liklar shu aloqadan, bog’lanishdan
foydalanishi uchun ushlab turibman, kallamdagi, miyamdagi tarkchilikni, ya’ni
borliq usti bo’yicha o’zimizning, yolg’iz, alohida aloqalarimiz bor deyishni
qilishib ularni ko’zlab, o’zimni bilib turgan miya faoliyatimdan o’zimni
ajratadigan, itaradigan, o’zimizning faoliyat turimiz bor deydigan ishni qilishadi.
Endi. Ona “O, dunyo na, yo’q” deb meni ko’pchilikdan uzadi, ajratadi, Dunyo
ichidagi borliqda qubbaga o’rab qo’yadi. Ota “Ot aloqa(ni)” ma’nosida aloqa
yopiq va ko’pchiliknikiga parallel qubbadan o’liklarga xos qilib aloqani
ottiradi, boshqa qubbalar borligini bildirgan holda bog’laydi. Endi. Xullas, ishonch-qo’rquvimga
mos kelgan xayollarimni, ishlarimni, miya faoliyatimni fikr-tasavvur bo’yicha
mendan nariga, o’zlari bo’ylab mendan uzoqlashishda, qubba, kompus chegaralari
tomon chiqib ketishda amalga oshiradilar. Umuman shu kallaga keladiki bir
boshidan yuqorilab qo’rquv, fikr, tasavvur, ishonchni raqamlardan topib ota
deganim, chindan ham otaga to’g’ri kelayapti. Go’yoki raqamlab chiqish bo’yicha
raqamlarning tartibi bor, ammo bunday so’zli, ma’noli tartib yo’qdir. Qubbamizni
to’ldirib belgilangan rejani, hajmni qilib chiqqanimizdan so’ng, boshqa
kompusidan chiqqanlar bilan aloqa qilsak, ikki xil holatni, birimiz tayoqni,
boshqamiz teshikni yoki umuman boshqa narsani ushlab turib tushuntirayotgan bo’lsak,
bir-birimizning realliklarimizda ikkalamiz ham tayoqni yoki teshikni ushlab ikki
xil haqiqatimiz bo’yicha o’zlarimizdagi narsalarni bilganimizcha to’liq
tushuntirsak bir-birimizning realligimizdagi narsalarni tushuntirib bergan bo’lamiz.
Zero raqamlar hamma narsani match, tenglik, moslashtirish qilib bergan, tayoq u
uchun 5 raqamida tursa, bu uchun teshik narsa 5 raqamida tursa, o’zlarining
dunyolarida ikkisi ham tayoq yoki teshik narsani ushlab o’zaro aloqa, umuman
boshqa gaplar, aloqalar bilan parallel o’girilgan, almashingan aloqalar
qilayotgan bo’ladilar. Ikki tarafda ham o’zi uchun o’zinggina bilimlari to’liq
bo’lsa bo’lgani.
Endi. O’liklar bir qubbadan ikkinchi qubbaga, kompusga
munosabatlarni o’zidayin, bir xil holatga o’xshatib, aloqadorlarni tutib,
ushlab o’giradilar, yetkazadilar. Demak, har bir shaxs qubbasidagi o’liklarning
maqsadi reallikni, haqiqatlar birlashuvini, o’xshashlikni saqlab qolish. Aks
holda har kim o’zining ichida olib yurgan bilimi va harakatlari bilan
boshqalarga aloqalanib yurganini o’zi bilmaydi, sezmaydi, tushunmaydi. Men –
masalan, hozirgi yozib yotgan joyimda o’zga qubbadagilar, kompusdagilar bilan o’zimning
bilimimni boshqalarga atab tushuntirib, yozib borib uzoqdan aloqa qilayotgan bo’laman.
Men o’zimdagi ko’rinishli bilimlarni o’zimning bilimlarimni kengaytirib yozib,
tushuntirib berayotganim uchun mening parallel nusxam, bobomning
manzilgohlariga yaqin tengqurlari boshqalarning qubbasida, o’z reallik hayotida
ular so’ragan narsani, holatni boblab tushuntirayotgandur. Men boshqalarga, o’zga
kompus shaxslariga aloqa qilishim, tushuntirishim uchun yoniga ham borishim
shart emas, ular qilayotgan suhbatga ham qo’shilishim kerak emas, faqatgina o’zim
tarafimdan bilimimni oshirib, to’ldirib, ishlab tursam bo’lgani.
O’liklar haqiqiy shaxslarining ma’lumotlarini, aloqalarini
qubbadan-qubbaga olib o’tkazsalarda, kompus ichidagi o’liklarga qilingan jarohat,
og’riq yoki suiqasd o’likni birinchidan dirrilatib, so’ng tirikni, shaxsni sog’liq
bilan dirrilatib, xuddi kinolarda bo’ladigandayin kimnidir o’ldirishdan so’ng o’ldirganning
ishlari yurishib ketib, boylik oshirib, Amerikaga borib yaxshi yashayotgani
sezilsa, oxiri hammasi yana teng-teng, me’yorga tushib jinoyat jazosiz qolmas
deganlaridayin bo’lib, kinolardagi shunday yaxshi ham yomon ham jazo
oladigandayin, markazdagi shaxs bir xil o’xshashlikda og’riq oladi.
Endi. Qubbadagi farzandning joni o’lik nusxasiga yaqin bo’lib,
o’lik parallelchisi, nusxasi farzandning ota-onasining yoshligini ko’rsatadi,
ammo farzandi, arzandasi haqida ma’lumot, aloqa bermaydi. Er-xotin avloddoshlarning
o’zlarining va o’liklarining jonlari har xil bo’ladi, parallel olam chegarasiga
yaqinlashmaydi, ammo ma’lumotlari, xohish-istaklari, aloqalari o’lik-nusxalari
tomonidan ko’rsatib boriladi. Qariyalarning, bobo-buvilarning o’zlari va tashqi
parallellikdagi o’lik nusxalari jonlari va aloqalari o’rtadagi ikki chetga bo’lgan
tortishuvda turadi hamda yoshlar va o’rta yoshlilarning hayot kuzatuvi
sanaladi. Endi. Buning uchun erlar xotinlarini umuman aloqador bo’lmagan
sabablar bilan, kinolarda bo’lganidayin aldab uradilar. Ichimdagilar urish shu –
“qilish”, sikish deb tushuntirayaptilar.
Shunday ham xayolga kelib, bo’lishi mumkinki, ichimdagilar
menga ma’no, mantiq, g’oya berib, - yozuvlarimni, husni-xatimni ushlab turib o’rgangan
holda shu berayotgan ma’nolari bo’yicha borliqni, qo’l ostimdan daftarni,
Bannerni yurg’izib o’zlari xohlagancha, meni yangicha, to’satdan boshqacha,
uchib ketadigan yozuvlar yozishimga majbur qilib qiynab yozdirayotgandurlar.
Ammo uzoqdan yo’nalishni, ishlash-ishlamaslikni o’zlari ma’noni ichimdan ko’rsatib
(ba’zida shu o’rinda bo’lganidayin so’zlar o’rgatib gapirib) borliqni, Bannerni,
qo’l ostimdagi varoqni harakatlantirishdan, yozuvimni borliq bo’yicha burib
yasashdan tashqari o’zim belgilayman. Menimcha ko’zim orqaga ketib, hushim
joyida bo’lmagan vaqtlari mening ichimdan sabab-oqibatlarni kovlab bilib olib,
shular bo’yicha aniqlovchilik, taqdiriy ma’no aniqligi ishini qilishimni
oldindan ancha foizga to’g’ri topib bilishadi. Faqatgina ko’zim orqaga ketishi,
sog’lig’imni oldirishimdan tuzgan rejalaridan keyin ro’y bergan voqea-hodisani
oldindan bilib yozgan bo’laolmasliklari mumkin. Faqatgina men shu o’rinda o’ylanib
qolayapmanda, shuncha ketma-ket ma’nolariga o’zimni yoki oradagi navbatda
turgan ma’no-mantiq uchun ajratilgan vaqtga o’zimni, o’zimning izlab topish davrimni
qo’shmasdan, yoki bo’lib o’tadigan boshqa, yozuv va ma’nosiga aloqador bo’lmagan
tasodiflarni qanday qilib ajratish mumkin. Endi. Mobodo 2 ta oldingi, “Endi”dan
ilgarigi gapni men o’zim to’liqlayinga yaqin yozdim desa, demak ishlayotgan paytim
ham, qo’shimcha hayotiy voqealarni yozishimdan tashqari har xil ba’zi
burilishlar, qo’zg’alishlar, husni-xatlarni kamdan-kam bo’lsa ham o’zim qilib,
birdaniga bo’rtib shunday yozuv, o’zim uchun muhrlash amalini qilishim mumkin.
Demak, ba’zi, olaylikki 20% husni-xat qonunlarini va ma’nolarni o’zim ta’minlab
turibman. Endi, demak, - ishlashim, aniqlovimni bildirishim uchun har xil ma’nolar,
hayotiy saboqlarni yoki xatti-savodli bitishlarimi ichimdagilar ham oldindan ko’rmagan,
balki bosimdagi, qisiq havo sig’imidagi nuqtali joylarini, bosim
yurish-almashinish nuqtalarini bilib meni ojiz qoldirishadi xolos. Aks holda o’zimdan
chiqqan kelajakdagi voqea bo’lsa ham hoziroqdan o’zimga ham bilinishi kerak.
Endi. Hayotdagi yurgan o’lik nusxalar ichimdagini,
miyamdagini aloqasiz topib chiqarsalar haqiqat bor, ko’pchilik mavjud deya,
kompusdan tashqari tomon yitalayotgan bo’ladilar. Ammo kallamda yo’q xayollarni
ko’pincha qilishib, men bilan bog’lanmay hayotni o’zi, ko’pchilik haqiqati
borga o’xshatadilar. Qarangki, ikki nisbiyliklar joyi ya’ni taqdir-borliq va
gen-gavda nisbiyliklari almashinib qolgandayin. Kallamdagi narsaning, xayolning
chiqishi, sodir etilishi hamma o’zimdanligini bildirardi. O’z-o’zidan,
xayolimsiz bo’ladigan boshqalarning ishlari haqiqat, ko’pchilikning borligini
bildiradi. Demak, nisbiyliklar, 2 ala nisbiylik, borliq va gavda nisbiyliklari
yuqori darajada, eng tepa yuzada darrov almashinadi va bo’lib o’tgan ishlarni
shunday, o’z holicha, almashmasdan sarhisob etishga qo’ymaydi, quyi darajada ya’ni
tarkiban esa qarama-qarshi bo’lib turaveradi. Yuqori tartibdagi – kalladan haqiqatni
va o’z-o’zidan yolg’onni o’z joylashuvlariga qo’yib, quyi tartibdagi kalladan
yolg’onni hamda o’z-o’zidan haqiqatni qarama-qarshiliklarini bilib yurish o’z-o’zidan
kechayapti. Men kallamdan yolg’onni chiqishiga yaqindan berilganim, o’z-o’zidan
haqiqatni, ko’pchilikning ishlarini chiqishini esa uzoqdan ishonishimni o’zingiz,
meni o’qiydiganlar bilishadi. Ya’ni borlig’imda doimo meni o’rab olib o’zgalar menga
bog’lanib, kallamning ishlari bilan chiqishadi, ammo uzoq-uzoqlarda, Dunyoning o’zga qismlarida,
boshqa davlatlarda hamma narsa o’z joyida degan haqiqatga ishonmay bo’ladimi.
Endi. Ichki yolg’onni yuqori tartibli haqiqat qilib qo’yishlari ba’zida jonimga
tegadi, jahlimni chiqaradi. Ya’ni umumiy yaqinlikda kallamdan hammasi (chiqayapti,
amalga oshayapti) deb turganimda, birdan chindan ham kallamdagini, aniq-to’xtamli
xayolimni, qo’rquv-ishonchimni tashqari o’lik nusxalari chiqarishsa, sodir
etishsa, qubba ichidan chegaralari bo’yicha tarqab ketish qilishsa asablarimga
tegadi.
Endi. Borliq aldamchi, o’z-o’zidan turmaydi. Bir kinoda aytganidayin,
tangani juda ko’p tashlayversang ham hattoki bir marta tikkasiga, aylana
yurishi bo’yicha tushsa, (to’xtasa), bilginki nimadir sirli yashiringan, borliq
o’liklardan iborat bo’lib tiriklar bilan ishqalanishi, almashinishi sababli
havodan, o’z-o’zidan o’zgaradi. Nisbiylik es bilan g’oyib bo’ladi. Barcha
nisbiy qarab kelgan eslarimiz esimizdan yoki shu xotiradan chiqqan.
Endi. Nima bo’lsa ham yarmi haqiqat, yarmi yolg’on deyiladi.
Shanni aniqlashtirib turish kerak. Aks holda o’tmishimda uni
yomon qilibman, buni yomon qilibman deb o’zimni ayblab o’tiraveraman. Mana
shuning uchun itnashlar, oilam bilan birga bo’lib turaman. Oilam, “u” mening
shanimni id lovchisi, aniqlab yuruvchisi, men tushib ketmasligim uchun bir xil
bosimda, ustun simlarda ushlab turuvchisi(dir).
Oxirgi paytlar odatiga ko’ra kechasi uxlab bukunasi tushlikda
turaman. Ammo, uxlagandayin bo’lmayman, charchab turaman. Ko’zimni yumib tez
qorong’ulik ko’rish kesmalarim orasida tushlar, har qancha bo’lsa ham, ko’raman.
Go’yoki shu 16 soatlik chamamdagi uyqu ko’zim uyquga ketishi bilanoq 10-15 daqiqacha,
balkim uzog’I bilan yarim-bir soatcha davom etishi mumkin. Ichimdagilar,
parallel haqiqat tomonidan Dunyoda men tarafda kechki qorong’ulik bir zumda
olib tashlanib, kunduzgi aytilgan vaqtdagi, uyg’onish paytimdagi yorug’lik qo’yiladi.
Umuman – men uchun butun Dunyo, Yer kurrasi parallel Olam bo’lib, qubbam Yer yuziga
tarqagan. Men uchun shu paytgacha hayotdan, ekran ortidan ko’rganlarim,
bilganlarim, eshitganlarim va tekkanlarim haqiqiy emas, boshqalarning parallel
o’lik nusxasidagi qiyofasi, sakratib joyi o’zgartirilgan binolardir.
Parallellikda hayot kechirayotgan, yashayotgan, yolg’izligi hayoti bilan o’rab
olingan har bir inson, odam uchun butun o’tmish ma’lumotlari, ko’rgan
kechirganlari, televideniye va ko’cha-kuydan olganlari yolg’on, yolg’iz o’zi
uchun, haqiqiy xalqqa emas, bir-biridan farqlanadi. Albatta, misol uchun bir
klipni, Gulsanam Mamazoitovaning “Biyo” nomli taronasini olsak, aslida klip
taqdim etgan qo’shiqchi, boshqa nomda bo’lsa ham Gulsanam Mamazoitova bor,
mavjud, ammo barchasi shu parallel ma’lumotlar, har kimga har xil nom bilan
chiqadigan Gulsanamlar asosidagi shaxs klip ham emas, boshqa o’zicha bilimlarni,
parallellik izidan menga o’xshab haqiqatni topish izlanishlarini qilib turibdi
xolos. Go’yoki insonlarning, odamlarning darajasi o’lik nusxalari tomonidan
boshqa shaxslarga ularni mashhur, televideniyaga xos o’rinlarda ko’rsatadi.
Albatta, bir tomondan men xato ham qilayotgandirman. Zero butun Dunyo haqida,
turganda birginagina o’zim, yolg’iz shaxs o’rin oladigan gavdacha bo’lib bitta
uydan bir Jahon shaxslarni parallelga chiqarib na ziyonini va na foydasini
bilish mumkin desangiz aslida hech bo’lmaganda yarim aholini tanish-bilishli
dunyo bo’lganda ham edi, parallellik haqida teng qarash bo’lardi. Ya’ni birga
bir yoki yarim Dunyo ahliga qolgan yarmili bo’lib bilish sharti bilan teng
miqdorlab hammasini jamlasak, ikki teng bo’laklarda bir tomongina sizni
aldayotgan yolg’on, parallel taraf bo’lib chiqsa adolatli, taqdiriy simmetriya
yoki nisbiylik bo’yicha o’tmish sabab-oqibati, har kimning o’ziga baho nazari
bilan teng qarashi tartibi bo’lardi. Shunday qilib, butun haqqoniy Dunyo ahli
uchun bo’layotgan parallellikni qanday amalga oshayotganini bilib olsak.
Menimcha Yer kurrasini Qora tuynuk yutib olgan. Qora tuynuk Yerni kuchli damning
ichida, bosimda ya’ni markazga qaratilgan zichlanishda ushlab turadi. Qora
tuynukning Yerni shunday mayda qilib, go’yoki zich havo bilan to’ldirilgan
ballon, shina o’rta halqa kesimidagi nuqtada ushlab turishi har tomondan unga,
Yerga qaratilgan havo zichlanish bosimi chiziqlaridayin bo’lib, Yerdagi shaxsga
shu bosim yo’nalishiga qarshi cheksizlikni bildiradi. Albatta, bizlar uzoq-uzoq
yulduzlarni teleskoplarda ko’rganimiz uchun o’zimizni Qora tuynuk ichida deb
hisoblamaymiz. Ammo shunday xulosa qilish mumkinki, Qora tuynukning ichkariga,
markazlama bosimi, zichlanishidan o’tib uni o’rab olgan koinot cheksizligi
birgalikda har bir shaxs uchun parallel olamni berishi mumkin. Shunday qilib, qora
tuynuk ichidagi Yerimizni o’rab olgan, qora tuynukning markazlama bosimi, havo
zichlanishidagi to’lqinli, ayqash-chuyqashli, burilib ketgan chizig’I izidan
bir shaxsgina o’zi uchun aniq koinotga qarashi mumkin. Zichalnishdagi havo burilishiga
xos to’lqinli chiziqni tekis to’g’ri chiziq qilgandayin qora tuynuk chegarasidan
ham o’tib cheksizlikka, hammaning borlik haqiqatiga qarash mumkin. Demak, bizni
Yerni o’rab olgan qora tuynuk havoga o’xshash bosim zichlanmasi bizni,
shaxslarni bir-birovidan yashirib parallel olam qilib berayapti.
Umuman xatimga e’tibor bersam, mening navbat bilan yozib
borayotgan harflarim xayolimga, kallamga tez kelmaydi, ammo baribir to’g’ri
chiqayapti. Demak, meni(ng) daftarimni qimirlatib ichimdagilar yozdirmoqdalar.
Albatta, e’tibor berish mumkinki, ichimdagilar, har bir yozdirayotgan
harflarini qaysidir ma’noda o’zimga qarshi yozdirayaptilar, asablarimga shu
bilan ta’sir etmoqchilar va meni o’zing yozayapsen deb aldayvermoqchilar.
Umuman tirik bir kishini topsangiz, har bir to’xtam-tezlanishli, turtkilar
bilan chiqayotgan harflarimga meni masxara qiladigandayin reja tuzib yozdirolmasa
kerak. Ammo ichimdagilar bosim bilan masxarali qarashlarini bildirishga majbur
bo’lib, bosim bo’lmagan taqdirda dushmanchasiga yuzimdan yuz, bet, qiyofa
chiqarib, tishini-tishiga qo’yib bildirib meni masxara qilayotgandayin men
bilan birga o’zi yozayotganini har bir harf misolida bildirardi. Zero ularning
bosimi bilan yozib ketaverishim ularning ko’t-kuyoqliklarini, meni ustimdan sen
yozmayapsen deb kulib masxaralashlarini teng tarqatib taqsimlagan.
;;Xullas, bir necha kunlik bo’ldi, hali oldinda yangi Bannerda
anchagacha, 6 betchalar yozib qo’yganim ham bordir.;
Comments
Post a Comment