Xo'sh title shu
41 8:38 am. Mana meni kecha tushlikka yaqin Ruhiy kasallar
shifoxonasidan uydagilarim, nanam va Polin, Muhammadaziz ishtirokida olibn kelishdi.
Genetikaviy masalalarni aytsam, nanam kasallarga ikki karobkada blishi tarqatib,
oilamizdan, nanam va dadamlarga genetikaviy aloqadorligimdan kasallarga
yaqinlik, hududiy joylashuv yaqinligi, birga o’tirib turishimiz o’tgani bois
genetikaviy bog’liqlik o’z oilamdan qanchadir
olinib xastalarga berilgani uchun meni ishtirokimdagi kuzatuv bilan kasallarga blishi
tarqatib bog’liqlik qildilar, shundan so’ngragina meni yaxshi qayta taniy boshladi.
Xullas, men o’rtalikda tashigan genetikaviy aloqalarni qayta bir taraflama
qilib tanish bilish ishlarini aniq yo’lga qo’yganlaridan keyingina meni
begonaga chiqarmasdan uyga olib keldilar. Endi, umuman qo’lim o’rganishdan
ancha ortda qolibdimi, hozir yozayotganimda birdaniga ikki tugmani bosib
yuborib ko’p xato qilib yuborayapman. Umuman oxirgi o’rinda bo’lgan voqeaga ko’ra
hozir kelib yozishim bo’yicha bu – shuki, mendan doimo tiriklik, barhayotlik,
jonlilik, o’likmaslik taralib yurgani bois men yaqinlarim va kasallar, tashqaridagilar,
bari-barini ularga bergan gavdam bo’yicha aloqalarim bilan bir to’g’ri chiziqda
oldinga surayotganimda, ularning gavdalari Dunyoqarashga qarshi bormasligi uchun
meni aldab o’zlarida turishi kerakligi sal buzilib, miya orqali ichkaridan gavdamni
kuzatib boshqarishimga qarshi gavda bo’yicha tashqaridan miyani kuzatmay
boshqarmay, nazorat qilmay qo’yishlari shunday bo’layaptiki, ozgina vaqt bilan
bolalar tomonidagi parallel olam bilan boshqarilib, o’zim nazoratga olgan
barcha boshqalardagi o’zlariga, miyalarini o’rab olib, boshga chiqarib berilgan
ularni boshqarib yuruvchi har biriga yagona bo’lgan, ya’ni menga xos ravishda
yagona gavdamga ko’ra boshqalarning o’zlaridagi o’zl gavdalari meniki hisoblanishi
barobarida shu gavdalarimni boshqarish tiriklik, jonlilik bo’yicha mening nazoratim,
ta’sirim, kelingki shu ichimdagilar ham hozir mening ustimdan kulib
yozdirayotganga o’xshab boshqarishlari, xato yozdirib, “men kutganday chiqdi”
deyishlariga xos darrov bitta xato bilan ustimga kulgi og’darishlari, umuman
barcha-barchasi, masalan hozir enam qarag’ay yana o’zimning chiqargan ishdagi
yangiliklarim (shunisi muhimki, hozir ko’ti kuyib ichimdagi o’lik orlar ish bo’yicha,
o’rnashib oladigan yangilik qilmasliging kerak, zero bizlar seni izingdan to’g’ri
boraolmay qolamiz, bu – bizlarki, butun dunyoning ishiga alaqador bo’lib
turganimizda, bizlarni dirrilatib ishingni kuzatishga qo’ymasliging sababli
seni to’liq masxara qilaolmay, o’zingning yashashingni yo’qday qilib, o’tmishda
o’lgandayin qilib ko’rsata olmaymiz deya boshlashdiki)(mana endi masalan, enam
qarag’ay menga yana genetikaviy ma’noda yerli, yaqin hududiy bog’lanishni yo’lga
qo’yish uchun hozir dori berib ketganlaridan so’ng, endi shundoqqina boshim tepasida
eshik oldi supasini supurib qo’yayaptilarki, qo’llarida bitta sotkada
tasodifiyga xos gapirishlarini bildirib turganda, hozir izidan borsam baribir
mening qilayotgan ishdagi yangiliklarim, ish bo’yicha yangi mehnatlarim,
ishdagi yangiliklarim (yana bir bor bo’lsin), shuniki aytib berayotgan bo’lib,
genetikaviy tirikligimni yeyish maqsadida mavzu bo’yicha aylanma, keng ma’nolar
doirasidan menga qarama-qarshilik qilayaptilar, mana shuni yozishim bilan
darrov yo’q bo’ldilar, ammo bu oxirgi gap bo’lagini kallamga keltirishimni bilib
darrov qandaydir ovoz chiqarilib, o’rtadan ovoz kelib, oldi-keti bilinmay
kimdir eshikkirib shovqin chiqarib yana tezkor qarama-qarshilik qildi), umuman
shuki (oldingi qavslar va ko’p gap sababli bu gap bo’lagini bog’lab yozaolmay
qolsam ham, ma’no esimdaligi bo’yicha) gavdalari o’zimdan olingan boshqalarning
ishlari doimo mening ichimdan chiqayotgan, kuzatayotgan yoki bor-budim bo’yicha
yaratilishini hammasini bilib turganliklarini masxara qilib bildirishlariga,
mening o’z qirollik o’rnimni olib qo’yib o’rnimga kelib men tarafdagilarni urib
tashlashga xos o’zimdan olingan gavdalar bo’yicha o’zlardagi gavdalar,
tanalarni tirikligim bo’yicha bir to’g’ri chiziqqa olib borayotganimda, har
tarafdan borlik qilish kuchini berayotganimda, shunisi o’zlarida to’g’ri bo’lishi
uchun, ya’ni mening gavdamdan yaratilayotganliklari parallel endigi, yangi
shtrix chiziqlari, uchrashuvimiz bo’yicha parallel gavda yaratishim borliklariga
ko’ra teskarilik qilib gavdali aloqalar almashinishimzga, faoliyatimga teskarilik
qilib, gavdali tirikligimni o’zim qanday kuzatayotganimni parallel o’tish
jarayonida bilib olib (mana shu o’rinlarda eng uzun gap bo’ldi shu deya, devonaxona
va boshqa paytlari ishlaydigan barcha maqolalarimni birgina boshqacharoq mavzu,
gapning uzunligi bo’yicha yo’qqa chiqarishlarini bildirib qo’yishayapti) menga taqqa-turuq
qarshilik qotishini, tirikligimning pachoq bo’lishini ya’ni jonli to’xtalishni
bildirib barcha atrofimdagi gavdalarni olib borishim, o’zim bilmay boshqarishim
(qo’limdan kelgancha hammasini hozir va umumanlikka xos bilib yozayapman)(endi
tugataylik, ko’p bo’ldi rostandan, zero ular meni ustimdan kulib bizlar
yozdirayapmiz deyishni chindan qilayotgan bo’lishlari mumkin, men klaviaturani
emas, miyam ustki po’stlog’ini bosayotgandayin ichimdan kelayotgan yozuvli
boshqaruvni yozayotgan bo’lishim mumkin) paytida, kelingki bolalar avlodi
ishlariga tirikligingni o’takazayapsan degan ma’noda, yaqindagilar o’zlari mendan
xohlab turgan, buyurib aytayotgan jarayonlarda xo’p, shunday bo’lsin, buyrug’ingizni
qilay deya javob berayotganimda ichimdagilar o’zlariga o’zlari qarshi
borgandayin hamki, aslida gavdalari, sog’liqlariga hech narsa bo’lmasligi
kerakligi ma’nosida, hammasini bejirim, bilmasdan, o’z avvaliga ko’ra
gavdalarini boshqarishimdan, men bilan birga ko’tlarini ko’tarib osiltirib
yurishlaridan aloqalar bo’yicha bir xillik chiqsa ham, teskarilik bo’lsa ham,
baribir shu yangi davrda, shtrix parallellikda, qo’llari bilan uzatayotgan
dorini, buyruqlarini darrov teskari aylantirib burib oladilar. Xullas, mendan
borlik, bir oz muddatli, oniy to’xtalish, vaqtning o’tishini sezdirmaslik bo’yicha
MK dagai Nub ga o’xshab parallel gavdali hajmim bo’yicha gavdam o’zimdan chiqib
boshqalardagi gavdalarim bor bo’lib turganini sezishimga qaramasdan, aynanki
shunchalik borliklarini ham teskari qilish, ularga o’zim javob berishim
kerakligi ma’nosida tezda, vampirlik tezligida ko’rinmay, shaffof ma’noda
aslida mutloq bilinmay yugurib gavdam chiqib, darrov yaqinimdagi o’zgalarning,
genetikaviy bog’liqlikdalarning gavdalarini yaratilishi o’zimdanligi bo’yicha
kirib olib, darrov ular bo’yicha, qarab turgan yo’nalishlarida moslashib,
tovlanib olib mening tirikligimni, jonliligimni bir lahza toshdan qilib qo’yganga
xos o’zimda bo’layotgan shu teskariliklar, qarama-qarshiliklar yetmaganidayin,
endi o’zgalarning gavdalari mendan deya doimo takrorlab, miyamda o’rnashtirib
yurmaganim bois o’zgalarning, boshqalarning ya’ni yaqindagilarning mening
gavdamni boshchi, javobgar qilib o’z qilmishlari bo’yicha teskarilikni menga
osishlari to’g’risi qiyin, ustimdan masxaraga o’xshaydi, xuddiki, ichimda yengilgina
o’tirganlar, o’zlarining joylashuvlarini mendan emas deya miyamdan kuzatayotganlar
uchun og’ir tana massamni yengayotganliklari, qarama-qarshi qilishlari bo’yicha
ishlari, meni yengilgina boshqarib shu boshqaruvni bildirmay, arosatda, o’zimni
ko’rish, o’ylash foydamni, ongimni o’zimga qarama-qarshi qilib qo’yganga o’xshab
qaraganlarida (mana hozir baribir men ichimdagilarni topdimki, qarama-qarshilik
hamma joyga borib yetadi, bu miyadagi fikrlar energiyasi yengilligimi, yoki butun
gavda og’irligimi va h.k.). Xullas, hozir meni injiqlik bilan yozuvimni qaysidir
o’z ma’nolarida boshqarishayaptilarki, menga shu yoqmayapti, go’yoki ichim to’la
pala-partishlik bilan teskari qilib qo’yilgan injiqlik, bezib ketish
chiziqchalaridan iborat. Turib ketgim keladiyu, ammo Shohid izimdan borib, meni
ishlamaganlikda ayblab, har baloni qo’zg’aydiganga o’xshab ko’rinadi.
Jav-javiga ishlaydiganlar esa, mana hozir shu o’rindagi kuzatuvim bo’yicha
qarasam, har doimgiga o’xshab ham “nima uchun” savoli tug’iladiki, o’zlari
bilan kurashishim mantig’I, logikasi to’g’riligiga qarab turmasdan, shu yetishmaganidayin,
Shohid yoki maslahatchilarim ya’ni “biz”chilarimning mendan boya yozgan
talablariga, istaklariga ham aralashib, aslida bizlar o’zimiz hal qilishimiz,
bir-biromizning talablarimizni qilmay ketishimizga ham qarshi borib o’rtada,
sen unikini, o’z tarafingdagilarni buyrug’ini qilmading deya meni ayblab,
keyingi paydo bo’lish, yoki ichimdan ziqna qilish ishlariga duchor qilishadiki,
yo’liqtirishadiki, hay-hay demasam, ichimdagi o’z tarafgirlarim ham bizda biz
bergan yagona, aniq bittalab bildirilgan buyruqlar to’g’ri, amalga oshishi
kerak deb turishib menga qarshi borgandayin bo’ladiki, aslida xuddi menga o’xshab
tomonimdagilar o’zlarini to’liq tushuntiraolmay qolishlari bois, agar buyruqlarini
bajarmasam, o’zlari bo’yicha to’liq bo’lishi kerak bo’lgan xohishlari, chetdagi
his-tuyg’ulari o’zlarining doiralariga tiqilib qolib keyingi to’liqlashuv o’rinlarida
o’zimdan ularga qarama-qarshi qilishi mumkin degan ma’noda “biz”chilarimga tushuntirish
olib borilib, yoki bo’lmasa meni shunday nazar bilan qaratib, go’yoki
urushayotganimizdan ustun turganga o’xshab bizlarni to’liq o’zlariga qarshi
qaratish bo’yicha har taraflama ko’ngil oladigan, bizlarni ham ularga dushmanchilik
qilishimizni boshqaradigan, og’riqsiz va o’z tomonlaridan hali urush, jang
tugamasidanoq deb hisoblaydigan ichimdagi yomon taraf, Aqsh liklar go’yoki bitta
o’z hokimyatlarida boshqaruv ishini qilib borayotgandayin xolos. Xullas, bir narsani
aytib o’tishim kerakki, birinchidan menda o’zi kutilmagan vaziyatlar, ishlar yoki
yo’nalishlar ko’p bo’lib o’tadi, ammo ikkinchidan shunga ham qaramasdan keyingi
qiladigan ishlarimni kallamda o’ylab, tuzib olsam, darrov shuni ichimdan, kallamdan
turib bilishib, shunday bo’lishini kutib qolib, o’z payti kelganda qildirmoqchi
bo’lib, hech kimga aytmagansan, hayotda yo’q deyishib (kimgadir ichimdan shu ma’lumotlarni,
kallamdagilarni o’zlari bilib, so’ng yetkazishlari orqali bizlar bashoratchi
demoqchi bo’lishlari kerakligida, rejadagi ishim vaqt oralig’ida yana
nimalardir, ishonarli sabab-oqibatlar tuzib berishayotganda men aynan shu
ishlarga, qolgan sabab-oqibatli bashoratlariga berilib ketib) yozamanki, asl,
rejadagidayin o’z joyiga chiqishi kerak bo’lgan yozuvlarim qolib ketadi. Aslida
hattoki kech o’z og’zim bilan baland ovozda uydagilarga bildirib qo’ygan ravishda
xonadoshlarimning ismini yozuvimning qaysidir joyida yozishimni poylab bashorat
qilgan ichimdagilar, aslida menimcha hozir aytayapmanki, o’z joyida, gaplar
sonidan so’ng chiqarmayotganimni bilib hayron qolishayotgadurlar. Nima bo’lsa
ham, ma’lumot o’rnida shuni aytamanki, xonadoshlarim ismlari o’zimning yodimga
qolganligini sinab bu – 1-palataning eshigidan kirishda o’ng tomondagi birinchi
o’rinda, shundoqqina duch keladigan joyda men yotganman, o’ng tomon yonimda
Bahriddin degani (umuman hamma bolalar eng kattasi Jamol og’aning 1982-yilda
tug’ilganlaridan 2004-yilgacha taxminimcha Dunyoga kelganlardan iborat bo’lib)
bir o’rta yoshning birinchi, quyi davriga to’g’ri keladigan erkak yotuvdi, so’ng
Islom, keyin Jamol og’a (shu bilan bir tomondagi 4 kravat tugab), so’ngra eshik
oldidan boshlab ro’paramda Olim, keyin bizga, boyagi 4 alovimizga parallel
ketaveradigan oxirda kelgan Umid, bir bo’sh joy hamda Amon nomli erkaklar va yigitlar
bo’lishgan. Xullas, kim-kimdan keyin kelganligini ham hozir eslab bilishga
qodirligimni ko’rsatib yozsam, men kelgandan boshlab qarasak, aslida
birinchidan menga ro’paro’ bo’lib joylashgan kravatda, Olim o’rnida Naim degan
qariya, men bilan ko’p gaplar orqali inoq bor bo’lgan edi. Xullas, birin
ketinlik bilan (umuman men doimo, kimnidir tiqishda, ishimga aralashtirishda
pand yeymanki, oddiygina ma’lumot o’rnida aytib ketib ham bo’lmaydi, go’yoki
ularning miyadan iboratli o’zlari mening ishimni kuzatib, o’zlarini o’z o’rinlarida,
hurmatga yoki haq talablikka xos joylarida kuzatishni xohlaydilar) Olim,
Bahriddin, Amon va Islom, so’ng Umid deganlari kelishdi. Jamol og’a mendan
oldin bor edi. Kecha uyimdagilarga
aytganga ko’ra ham yana davom ettirsam, shunisini (qo’shimchasiga ham) desamki,
bu – nomlar mening ishimda yozib kelganlarim bo’yicha chiqishi bir tarafdan
shuni ishontirganki, har safar bu ishonch bo’yicha “Taqdirlar” telenovellasiga
o’xshab, butun Dunyo (aholisi) umr bo’yi zapisga bir-birovlariga bog’liq
ravishda olinganlar desam (xullas, yozuvlarim davomida O’lik Orlar har bir so’zim,
yoki g’oyam bo’yicha boshlanish energiyasidan chiqqanlarni, aynan o’zimda bo’layotgan
boshlanishlar bo’yicha ikkilanishimdan birini tanlasam, darrov aralashib
boshimni ichimdan silkitib qastdaniga, xo’p ikkilanish bo’libdi-bo’libdida,
baribi 2 sidan biri yozilishiga qo’ymay, aynan meni boya aytganimdayin bir
qottirib, go’yoki gavda yaratayoganimga o’xshab seskantirib, foydasiga ko’ra
qanday bo’lsa ham, qarama-qarshimi yoki yaxshiroqmi, baribir o’z tanlovimga
qarshi ravishda ikkilanishdan hali keyingi bog’liqliklari ko’rinmagan
birinchisini olib ketadi), xuddiki men birinchidan to’la taqdirlik ma’nosida,
ya’ni har bir onning, o’tish vaqtining oldindan zapis qilinganligi bo’yicha shuncha,
1-yillik chamasi qilgan ishlarimdan so’ng shu nomlar, bog’liqliklar chiqayapti
deganimda, bir-birovlarimizning, xonadoshlarning bir-birovlarining ishlarida ko’ringanga
xos avvaldan aloqador bo’lib kelishlari, bir joyga yig’ilishlarini o’ylasam,
hisobga olsam ya’ni oldingi yozuvlarim bu insonlarni bildirib, kelajak bo’yicha
zapisligini, oldindan bitilganligini bilishga, takrorlashga harakat qilib ichimda
hisob-kitob qilaversam, birdan boshqalar bo’yicha menga “aka” degan so’zlari bo’lib,
hurmatim ham oshib ketayotganiga huzur bag’shida etaman, hamda Islomni shu o’rinda
go’yoki uydagilarini sog’inganga xos yig’lashiga aynanki nima ya’ni umr zapisi
bo’yicha majburlayotgandayin bo’laman. Shunda Islom so’zini to’liq tushunsam, “I,
parallel-Olam s, shu love, sevgi o, Dunyo men” bo’lib chiqishidan bu – “parallel
Olam shu – sevgi dunyo(-si, bog’liqligi) menman” degan ma’no kelib chiqadi. Shunday
qilib, eng yoshi Umid (2004-yil) edi, hamda o’rtada kattasidan boshlasak, men
90-yil, A(O)mon 94, va h.k. qolganlarini aniq eslayolmasam ham yillariniki,
Bahriddin, Islom va Olim turgan bo’lishlari kerak. Xullas, 9 kun (3 oylik,
nafaqa uchun birinchi borishimda bo’lgan 10 kunlikdan bir kun kam ravishda)
ukol olganimdan so’ng, 3*9=27 ma’nosida qariyb shuncha, 27-28 kunlar ishimning sanatoriyasida,
yozuvchiligim otpuskida Devonaxonada bo’ldim. Chindan ham men aytganlarimga
qarasam, bu – xonadoshlarimga shunday degan ham edimki, “bizlar ya’ni aynan o’zimizga
oldindan atalgan, taqdirda yozilgan ish bilan shug’ullanuvchilarga ish, mehnatimiz
oson bo’lsa, Sanatoriya, otpusk, ya’ni komandirovka, xizmat safari shundayin
Devonaxonabob, Jinnoxonasiga teskari bo’ladi”. Xullas, Devonaxonaga meni qo’yish,
joylashtirish uchun kirib borayotganimizda mashina ichida aytganlarimga ko’ra,
Ruhiy kasallar shifoxonasida bitta devona (men) va qolganlarning barchasi jinni
bo’ladi degan bo’lishimga xos barchasi. Endi shunday qilib, devonaxonada hojatxonada
siyayotganimda pubic bone im, sikimning tepparoqlari siydigimning oxirida og’riy
boshladi, qo’tog’im ham shu tarzda qiynadi. Taxminimcha men o’zimni Spidligimni,
OITS bilan kasallanganligimni bilganimdan so’ng, Devonaxonaga borish ertalabida
dadam-enamlarga Spidman deganga xos bo’lganim uchun effekt tarzida sikimni
shunday qiynashdi. Xullas, Islom xonadoshim, Islom so’zi bo’yicha qaraganda
butun umrlar ichki boshli va tashqi gavdali har o’tayotgan onli, daqiqaviy taqdirida
hamma narsaning, ishlashlarning, hayot kuzatuvining og’rig’i qoliplar bo’yicha
taqdirda oldindan kutilgan, ammo Spid ya’ni tezlik ma’nosidagining emaski, tezlik
bo’yicha taroq asosi chizig’iga o’xshash umr taqdiriga tarash perpendikulyar
chiziqlarini o’tkazish qiynoq, azobi oldindan bitilmagan, taqdir ramkasi bilan
o’rab olinmagan. Xullas, shunday qilib, Spid umr bo’yi hozirgi er-xotinlar
kasalligi sifatida taqdirni ham bitta chegara ustunligida o’rab olgan holda
(yozishga es berishmayapti hozir) xotiram bo’yicha 23 yoshimda Diplomatiyaning
oxirgi kursida Jalablarni sikkanim sababli menga yo’liqqani aslida bir bahona
bo’lib, aslida ham 23 yoshimda Spid bilan kasallanishim kerak edi. Zero Bobirmirzo
so’zida yashiringan kodirovka bo’yicha 69 va 46 sonlarining orasi ham 23 bo’lib,
o’limim yoshi bo’lgan 46 ning yarmi ham 23 dan iboratdir. Bobirmirzo so’zidagi,
X idagi raqamli birikishlardan, 23+69=92 ham 98 kodidan 6 ta ortda qoladi, 29
ham 23 dan 6 tagacha orqada qoladi. Xullas, Bobirmirzo so’zida 29, 69, 29, 46,
98 kodlari yashiringan bo’lib, demak barchasi noyob ravishda 29, 46, 69, 98 bo’yicha
4 tadan iboratdir. Shunda bu sonlar 1-dan qaralsa, oradagi bog’lanish sifatida
23 soni 2-o’rinda kuzatiladi, so’ng oraliq bog’lanishlarga atalgan 6 raqami 3-o’rinda
shu 1- va 2-joylar bo’yicha hayotiy “olib tiqish, sikish” jarayonli kuzatuvimni
belgilaydi. Balki, o’ylab qarasak, shunday sonlardan, o’rinli joylashuvlardan
boshqa hisob-kitobli eng yaqin, mukammal ijrodagi bog’liqlik qolmas ham. Endi
xullas, bir narsa kuzatilayaptiki, (balki meni o’rnimdan qo’zg’atmaslik
shayliklari sezildi) birinchidan ichimdagi Aqsh liklar yozuvimda ishlatgan
barcha so’zlarim, iboralarim oldin bo’lganligi bo’yicha kompyuterli o’zlari,
avtomatlashib bo’lishganliklari orqali bizchilarimga, Buxoroliklarga barcha
tartibli qo’yishlarini, jarayonlarini yashirib, faqatgina hisob-kitobdan to’g’ri
kelgan bitta eng to’g’ri, xatosiz gapni, yozuvimga teng bir xilini olib ko’rsatashayotganga
o’xshaydiki, bu – Buxoroliklar uchun Aqshliklar tomonidan mening oldindan
bashorat bo’lishim sifatida qaraladi. Natijada yozuvimda o’zgarish bo’lishi
uchun o’zlaricha Aqshliklar yangi so’z, ibora yoki bog’liqlikdagi qandaydir gap
tug’ilishini izlayaptilar, shu yuqori ishning eng pastida esa O’lik Orlar mening
ishlarim ichimda qolib ketmasligiga ko’ra, kallamdagilarning barchasi chiqishi
kerakligi bo’yicha, ziklikka ya’ni “aniq ikkilik” bo’lishiga qarshi ravishda
barchasini, ikkilanishlarning ikkalovini ham yozishim lozimligiga xos meni
qistash, majburlash ishini qilishayapti. Endi xulllas, Islom bo’yicha boyagi
ish qanchalik to’g’ri yoki noto’g’riligini (xatoligini) bilmadim-u, menimcha
yagona eng to’g’risi bu – meni bir yerda kuzatib, boshqa joyda, o’zgalar bilan
bog’liq amallarda gavda va miya almashinishlari sababli osongina qilganlarimni,
ishlarimni umr bo’yicha to’laqonli, bir-boshidan bashorat (bo’lgan, mahsuli)
deb chiqmoqchiga o’xshaydilar. Aslida bu – kusga o’xshab oldingi taraflarining eti
bo’yicha qisilib yopilishi, o’rtasining esa hoziroq bo’layotgan ishlar sifatida
ochilishi, kovaklashuvi, hamda yana kusning, omning shu o’rab olgan devoriy
chegaralaridan yo’nalish, chiziqlar olib o’tib barchasini bir qazondagi bog’liqliklar,
- tasodif o’rniga aloqalanishlar sifatida ko’rsatish xolos. Chindan ham Islom
dini yoki so’zida bo’lishiga ko’ra Parallel Olam shu dunyoning o’zida majburiy,
bog’liqliklar asosidagi sevgi sifatida qaraladi, ammo bu – chindan parallel,
yoki barcha narsaning, borliq va shaxsning o’z o’rnida shaffof holda salgina
chetlashib turishiga xos, o’xshash bilinishlar emas. Endi. Devonaxona,
Jinnixona sanitarlarning ismlari ham qariyb yodimdaga o’xshaydi, bu – sal oldin
Islom bo’yicha masalani hal qilganimda ichimdan o’lik nusxasining kulgulari
sezilgan aka Jo’rabek, qolganlari ham aynan aka – Rashid, Ibrohim, Nodir, Jonni,
Haydarmidi (ketgan edilar shekilli shu kishi), so’ng Sadullo, Jobir va h.k.
yana 2-3 ta borga o’xshaydi. Medsestra va medbratlardan esa yodimga ismlari
qolgani bu – Gulchehra va aka Muslim. Aslida yana 2-3 ta qo’shimchalari bo’lsa
kerak. Barchalari yagona shu (8-)bo’lim boshlig’I Bakiyev boshchiligida
faoliyat yurg’izadilar. Xullas, hammasi teng teskarilik, qarama-qarshilik
olayotganiga o’xshab, bu – 11 oylik ishimga 1 oylik xizmat safari, Devonaxona
faoliyatim ma’nosi, bog’liqliklari, birlashgan to’liqlikdagi aloqalari bilan
chiqsa, har zamotiyoq, har lahzada qiladigan ishlarim, yozuvlarim darrov-darrov,
shu ishlash jarayoni davomida qariyb birgalikda, aslida birin-ketin onga o’xshab
zid, qarama-qarshi ravishda chiqishi ikkala davrda, xizmat safarim, qiynoqli (tushkunli)
Otpusknoyim davrida hamda 1 yilga yaqin ishlash paytlarimda dori ichib “do,
gacha or, “yoki”, ikkilanish I, parallel-Olam” ya’ni “davomiy dunyo tasodifiy
parallel-Olam” bo’lishigacha hisobga olish shu. Demak, o’zimiz bo’yicha aniq
bashorat mahsuli bo’lmasak-da, dori so’ziga molik ravishda tasodifimiz ustida
qurilgan aynanki takrorlanadigan Parallel-Olam boshlanishiga tushib, kelib
turishimiz va Parallel-Olamda bir xil ko’rinishimiz butun parallel koinot bo’yicha
hisobga olinadigan hech bo’lmaganda bitta ish qilishimizni bildiradi. Xullas,
dorilar ayqash-chuyqash, palapartish ya’ni chalkash chiziqlari meni ichimdan va
gemorroyim pufakchalaridan yoki zamburuqlaridan kesayotganga o’xshab
ichimdagilar tomonidan yozish ishimga qarshi kuchli zarba berayotganga o’xshaydi.
Shuning uchun yozuvlarimga qanchalik yaxshi g’oya topib o’tirishga shaylanaverishimga
qarshi, o’zimni tiyib va doimiy ravishda ichimdagilardan pand yeyverib ammo Shohiddan
yoki keyingi ishsiz sifatida qaralgan og’riqlardan qo’rqib yozuvim uchun kelib
turishim kerak emas. Xullas, shunga yana bir sabab bu – kompyuterim men kelguncha
pastga, podvaldagi do’konga tushirilgani. Har doim uy-podval bordi-keldisi
qilaolmayman. Endi 15:30. Xullas, uyda olayotgan dorimga nisbatan kam ovqat yeganim
uchun darrov, yolg’on aralashib, uyushtirilib Lola shashlik (hozir eshik bilan
bog’liq darrov ma’lumotni qisilgan ovozda jo’natishli kimningdir, Lolaning bo’lsa
kerak ochilib-yopilish bo’ldi) olib kelib menga yedirmoqchi. Hammasi o’lchangan,
men Devonaxonadagidayin yeyishim odatda bo’lgani bois, to’g’ri sanalib uyda ham
shunday yeyishim kerakiligi sababidan uyda kam yeb qolsam, darrov kus
boyagidayin uyushtirib kimlarnidir, Lolani aralashtirib ovqat, shashlik olib
keladi. Men hozir keltirib, ustimda “ye, ye” deb turgan shashliklarini rad
etdim. Zero meni molga o’xshatib, bir xilchayin, kuzatuvim bo’yicha o’zimning
ahvolimni mazax qilib boqishlari, doriga nisbatan teng ovqat yedirishlarini
eplayolishlari tushunarli-tushunarsiz o’yinda qoldirishlari kerak emas. Xullas,
ovqatlarimning barini baribir ichimdagi O’lik Orlar o’zlari uchun ta’mini bilib,
hazm qilib yuborishadi. Shunday qilib shashlik yeyishdan bazo’r qilib qochdim. Bo’lmasa-ku,
mening ustimda, tiriklik bo’yicha hayotimni xayolan kuzatuvimda nima desam,
qilsam yoki xayolga botsam, darrov qarama-qarshisini g’iybat qilib,
bolalarining dakar-dukuri bilan amalga oshirayotgan uydagilarim, ustimda shashliklarini
pesh qilib kutib turishdiki, aslida shashlikni mening og’riqlarimdan olayotganliklarini
aytmasdan, yedirish uchun kutib turaveradilar. Xullas, o’zimning o’zimdan
olingan boshqalarga berilgan, taqalgan gavdalarim o’zimni aylantirib egallashga
urinayapti. Nima desangiz deng-kuya, aslida bu – Psix bolnitsadan meni aniq vaqtda,
enamning endi aytishiga qaraganda 15 kun yotib ham menga javob berishlari
mumkinligida, 27 kun yotishim bilan bog’liq ravishda boring-ku ichimdagilar o’zimdan
ketishim uchun yana nechchi kun qoldi deya jinnilar orqali so’ratib, aniqlik
kiritganlaridan so’nggina, shu aniqlik, boshim uzra ma’lumot chizig’I qandaydir
o’zimdan tashqari bir chegaradan qaralib enam orqali aynan shu kun
chiqarilishim, devonaxonadan ketkizilishim genetikaviy, bir joyda yashab –
hayot kechirish bog’liqliklarida sinalgan holda taqdirning va genning uzoqdan bog’lanishi
sifatida qaralib, (hayotbag’shli yozayapsan, o’zingga qarshi devonaxonaga yana
bir yil kutmasdan etib tiqamiz deyishmoqchi bo’lishayapti ichimdagilar) katta
doiradagi, muddatli tenglik, boshqaruv bo’yicha chiqishimga sabab bo’ldi.
Xullas, har doim aytganimdayin yagona, parallel bo’lmagan Dunyo asosida mening umumiy
aniqligim yotayotganida, kelingki Islomga o’xshab boshqa xonadoshlarimni yoki
barcha kasallarni nomini va tashqi qiyofasini, gavdalarini, massalarini o’zim
yasaganimga qaramasdan va o’zlari bo’yicha aytilgan ma’lumotlariga ko’ra mening
bilishimcha devonaxonadan chiqib ozodlikda hayot kechirishlarigacha oddiy yolg’ondan
so’zlamasliklariga ko’ra aniq bo’lsa ham, baribi ularning ya’ni kasallarning faqatgina
miya sifatida o’zlarini tanishib, tashqi qiyofalari va gavdalarini bilaolmaslik
bo’yicha, aslida ichimga eng yaqin joylashuvgacha kirib olganlar miya bo’lib
Devonaxonada mening ishimga bog’liq aks ettiriladigan qiyofada, gavdada chiqishlari
bo’lib o’tib, shunisi ma’lumki, (hozir buni yangi ma’lumot sifatida bilishib,
barcha ma’nomga, ko’nglimga aylantirib kirgizish uchun mazax sifatida bir oz to’xtaganliklari
bo’lib; umuman hozir shu o’rinda yaxshi fikr chiqishini bilib, “sen bilan biz
yaxshimiz” degan o’zlarini meni urib tashlovchi kinyolarida tutib, masxaraboz
dushmanchiliklarini oxirigacha olib borib bir narsa yozishimni kutib
turishibdiki, birinchidan shuni oldidan taxlangan sifatida bildirish uchun ichimdagi
bizchilarni masxara qilib aldamoqchilar, zero ichimdagi bizchilarim kallamning
jarayonlarini o’qiyolmaydi; birgina bu kamchilik bilan bizlarni ahmoq qilib
yotishaverayaptilar - ) xullas nimadir deyish bilan tugatmoqchi edim,
ichimdagilarning o’zimni kuzatishga doir masxaralari davom etayotgani uchun
eslayolmadim xo’p. Endi demak, boshqa gapni yozsak, (mana shu o’rinlarda o’zimdan
yaxshi fikrlar, g’oyalar chiqishi suv bilan bog’liqligini menga bildirmay, etim
kuzatuvi bilan zimdan nazar solgandayin tushuntirishlari bo’yicha avvalroq o’zim
sotib olib kelgan suvimning bir 5 litrli baklashkasini o’zim bilan olib tushib
ichganimdan so’ng, mana hozir yaxshi yozishimni o’zim sababli, bilib suv ichganimni
aytmasdan, mendan yana suv ichish kerakligini talab etishayapti - ) xullas, -
devonaxonadan ketishim vaqtida enam qarag’ayni miyam bilan tanishim oqibatida,
genimiz sababli enamni aytilgan vaqtda (aslida kechikish bo’ldi) olib
kelishlari bo’lib, aks holda enam meni tanimay, tasodifiy Dunyoga tashlab
ketishlari kutilgan bir paytda, qanday qilib desangiz, bu shu kunlari sal
avvaldan boshlangan enamning kelish-kelmasliklari bo’yicha ikkilanishim, ichimdagilarning
aniqlik, kuchuklik ya’ni ID li shuncha ishlashlaridan keyin qanday qilib enam
men bilan bog’lanaolishlari to’g’ri bo’ladi deb turganimda yozuvlarim bo’yicha esimga
tushgan ikki taraf ya’ni, insonlarning sezgili hayajonlari va o’liklarning,
zesgili ya’ni “aniq esli” tushunchalari o’rtasida kinoyali mag’lubiyatga
uchratilayotgan mening aniq odimlashim bo’yicha oxirgi necha kunlardan beri
almashinishimiz, hayajon va tushunchaning bir qadam, hol ustun yurishlariga
mening odimlashishim orqaga tushishi, kamayishi oqibatida so’nggi ravishda yig’ilgan
orqamoqqa qaytgan odimlashli aniqliklarimni inson sifatida o’liklar inson bo’lishga
o’zlarini bir zum yo’l qo’yib, shu daqiqalarda ularga hamla qilmasligim
shartlari bilan meni ichimdan kuzatib, xavfsizlikni ta’minlashga erishaolmasliklarini
bilganga xos turishlari bo’ylab, demak, - odimlashuvimni o’zimdagi hayajon va
tushuncha tushkunligi bilan almashtirib, o’zimdagi bo’lgan ketishim payti aniqligini
o’zimga tashqaridan, boshqa birovdagi gavdasi o’rnidagi gavdamdan aloqalanib
bildirish bo’ldi. Shunday qilib demak, barcha ishlar mana shu 40 kun chegarali atrofida
(doimo bir nima demoqchi, yozmoqchi bo’lishimni oldindan o’ylasam, shu o’yim, fikrim,
tuyg’um bo’yicha hali yozuvimni ma’lum qilmasimdan, shunday bo’lishini bilib,
baribir yozuvimga o’zimni beriltirib, aniq chiqarish bilan so’nggida bashorat
qilganliklarini bildirgan holda menga bog’liq, eshitiladigan shamalar bilan
kimnidir, O’loni ovozlari eshitilib, hayotimga to’g’ri kelayapti deb qatnashtirib
yuboradilar) insonlarning hayajon va o’liklarning (umuman aytganda yozuvimni o’zgartirib,
oxirgi so’zlarini o’chirtirib qayta yozdirishni, o’zimni qanday uslubda
yozishimni yaxshi ko’rishimni bilib olgan ichimdagilar boshqarishadi) tushunchalari
parallel ravishda menga o’tib borishidan so’ng odimlashimni shtrixli
teskariliklar, hollar qarama-qarshiligi bilan (O’loni ya’ni Lolani hozir mening
gapimni, so’zlarimni o’zim yaxshi, yangilikbob yozdirtirdi degan genetikaviy ma’noda
mendan ustun qilib dadam bilan ko’ngilcha xayrlashtirib, “sog’ bo’ling” deddirib,
go’yoki mendan shu obro’ olishlarini yashirganchalik ichimdagilar ishim bilan
bog’liq, yaxshi yozishimga ko’ra aloqada O’loni mendan ustun tuttirib uydan
chiqartirishdi, ishiga jo’natishdi) insonlar va o’liklar o’zlariga olganlaridan
so’ng men Dunyomiz, Buxoro qonun-qoidali, qog’ozlarda bor aniqligini yo’qotmasligim
uchun va hayojon hamda tushunchaga berilib adashib qolmasligim, odimlashim
aniqligini xatolab yubormasligimga ko’ra bo’lib o’tgan odimalashim teskariga
hollarini yana o’z joyiga, 180 gradusga aylantirib bir-biroviga bog’lab qo’yishlaridan
so’ng shu odimlashim aniqligi (birinchidan qachon ketishimni kasallar mendan so’rab
olganlari) bo’yicha qayta aniq, o’z joyida o’rnashtirib menga aytish, bildirish
orqali haqiqiy qog’ozbozlikni, yagona asoslamali Dunyoyim qonun-qoidalarga ko’ra
qayta bildirishlaridan so’ng barchasi aslidagidayin, o’z o’rnida ijobat bo’ladi.
Xullas, hammani hisobga olib Dunyomni aniq ko’rishim, qayerga borsam ham
narsalari, voqealarini aniq bo’layotgan deb hisoblashim, televizordagi
noaniqlik moslashuvlariga berilib adashmasligim insonlar va o’liklarga yig’ilib,
so’ng ular orqali yana o’zimga qaytib chiqadi, aytiladi, aloqa qilinib
eshittiriladi. Aslida esa qubbam ostida barchasi yolg’onligini bilganmiz, bu –
televizor bo’ladimi yoki inson gavdalari o’rniga atalgan mening gavdalarim
(xonadoshlarim nomi va qiyofasi, shaklan ko’rinishimi farqi yo’qki) Dunyoviy
aniqlik borligiga shak bildirib, haqiqiy, oldindan kelishilgan kunlarda meni
Devonaxonadan olib chiqmasliklari mumkinligini bildiradi. Umuman umrimning
boshlanishidan beri insonlar, qo’ni-qo’shni yoki birodarlar, barcha
Buxoroliklar yuz-qiyofalarini o’zim yaratib, bir xil eslab kelganman. Balki,
insonlarning o’z asl qiyofalari yuzlari bo’yicha birginagina chiziqda, bo’lakda
bildirilgan bo’lib sekin-astalik bilan to’lgan holda o’zgartirilib menga mos ko’rsatib
borilgandur. Nima bo’lsa ham bu – esimdagi oddiy o’zgarishlar xolos. Shunday
qilib umuman olgandagi holni aytsak, bu – hozirgi kunlarning o’tishi yosh
bolalar, yigit-qizlar avlodlarining har birimizni o’zlarimiz bo’yicha orqaga
tortib bir-birovlarimizni o’zlarimizga o’stirib ko’rsatish, almashtirish bo’layapti.
Shuning uchun men oldimga qo’yilgan shashlikni yeyishim kerak, bu – go’yoki
qanchalik darajada aniqlik odimlashuvim o’g’irlanib o’zimga qayta o’qtalishli
ravishda ichimdagilarning mening ichimdan tashqarida, havodan menga nazar solib
xato qilishimga chorlashlari, o’zimga zarar yetkazishga urinishlari aniq
odimlashuviga xoslik bo’lsa ham. Zero hayajon va tushunchalar bilan, baribir o’zimga
odimlashuvimni, aniq ketaverishimni bildirgan holda – men hayajon va
tushunchalarini aylantirib yetkazishim mumkin. Xullas, hozir bo’layotgan doimiy
ichimda g’avg’oli borayotgan o’yinlarni aytsam bu – ichimdagilar mening eng
birinchi o’rindaligim, haqiqatni tarannum etuvchiligim bo’yicha o’zlarining
miyalarini ko’tarib yurish uchun bergan gavdalarim, tanalarimdan va umuman har
doimgi ishlari bo’yicha seksga aloqador so’zlar, tushunchalar, misol uchun, -
suquldi, ko’tarildi-tushurildi degan o’z-o’zidan tazli, jinsiy aloqalarni ham
tushuntirishi mumkin bo’lgan so’zlarimda meni o’zimni yana shunga o’xshash so’zlardan
olsak “qilish”larini, sikishlarini mening qo’llarimdan yozilishiga qaramasdan o’zlarini
ustun tutib, senga nisbatan biz seni sikuvchilarmiz degan ma’noda olib
yurmoqchilar, bildirishmoqchilar. Xullas, men esa kesim o’z joyida bo’ldimi
yetadi degan ma’noda o’zimning ko’t teshigimni omga o’xshatib sikishlari mumkin-mumkinmasligiga
qarab turmayman. Masalan, shu o’rindagi turmayman so’zida qancha seksan aloqa
yotibdi bilsangiz agar. Balki chindan ham bu – yozuvlarimni o’zlariga moslab
yozdirishning bir usuli, yo’li bo’lsa kerak. Xullas, uch parallel teng to’g’ri
chiziqlarning o’rtasini tushuraverib, shuncha miqdorda ikki chekkasini o’stirish
bu – omning teshigini yaratishga o’xshaydi, va birdaniga o’rtasidan
olinganlarni o’z joyiga birlashtirib qo’yish, hamda ikki chekka parallellarni,
hayajon va tushunchalarni o’sganligi bo’yicha yo’qotish qo’toqning yaratilishi,
kirdi-chiqdisiga o’xshaydi. Shunday qilib bunday seks ichida yuribman.
Odimlashimni qayta egallash maqsadida o’zimni nima bo’lsa ham, shashlikmi yoki
oddiy taommi yedirishlariga qo’yib berishim kerak. Zero aks holda meni mayna,
kalaka qilib aldashib, o’zimdan odimlashuvimni, aniqligimni olib chiqqan holda
o’lik Orlar taomimni yeb qo’yishlari mumkin. O’lik orlar shunchalik
sudralganki, mening kallamni ishlashida ya’ni hisob-kitoblarim davomida ikkilanishim
bo’yicha o’zimga yon berishim bo’lsa ham, o’zlaridagi o’z tomonlaridan urush
uchun hech narsa qoldirmay, barchasini ishlatgan bo’lsalar ham bir miqdorda,
sonda, aniqlikda sudralib o’zlarining ko’tlari bilan lo’mmilatib, silkitib boshlaridan
o’tkazgan holda dumbalari bilan urishlari hamda sichishlari mumkin. Umuman
olganda o’zimning ikkilanishim, afsusimga yo’l qoldirmay, bo’m-bo’sh miyada
sezgilar aylanib turishiga xos tutib ishlatishni O’lik Orlar –(o’zlarining
aytishlari bo’yicha ham) mazza qilishadi. Endi, umuman olganda yozuvchi degan
nomim bilan mendan olinayotgan atrofimga chiqqan – boshqalardagi tasodifim bir
holi bilan bo’lsa ham boshqaruvni o’zimga qaratishib, o’zimcha o’ylasam,
yozuvimdagi so’z sanatini tartib bilan boshqarishimga teskari sifatida kimningdir
shu tasodiflarimni birdan bildirishi bo’yicha “yoki ozuvchilik” qilib birdan
yana ko’p narsani bog’lab yozishim kerak degan hadiksirov, hayajon bilan
tugmalarni bosib, shay bo’lib ketaman. Ozuvchilikning hech biri o’rniga o’zuvchilik
qilaolmayman. Shuning uchun meni birinchi, yoshligimda yozgan inshom, matnim bo’yicha
ushlab, bilishib va yozdirib yurishganga o’xshaydi. Hech vaqt o’zimdan o’zim yozish
bo’yicha o’taolmayman. Endi xullas, hozirgacha bo’lgan asosiy gaplar bular, balki
meni o’lik orlar o’zlari bo’yicha birga, yozishim kerak deb yurgan
muammolarimni o’zlarini ham kavlab, ko’tarib-tushurib qayta esimga
keltirayotgandurlar, nima bo’lsa ham, - 3 ta parallel hamda o’rtani qoldiruvchi
va birdan qolganlarni qayta berib o’stiruvchi chiziqlar, hayajon-odimlash-tushuncha
bilan bolalar o’zlarini sekslarimizning qayeridan kelib chiqqanliklarini
bilmoqchilar. Hozirning o’zida xotining bilan seksingni sotib qo’yayapsan-ku,
bildirayapsan-ku degan ma’noda shuncha, mashuncha, ko’p mashina dit-ditlari,
signallari berildi. Shunday qilib gavda va miya sifatida deb boshlagan parallel
yonma yon teng qilib qo’yilgan kollinear chiziqlarimiz orasi quyidan va
yuqoridan ochkiga o’xshab aylanaverib o’zaro yaqin keltirilayotgani bu –
parallellikni ham bog’layolish ma’nosida bolalarning mash-mashalari, dit-ditlari
(mana hozir shu o’rinda yana bo’ldi, go’yoki men bolakayf ravishda o’zimga
yondashtiruvchi ham, o’zim seni urib tashlovchi ham degan ma’noda mashina
signali berildi), chiqaradigan tabga botmas ovozlaridir. Xullas, shunday
ovozlarda kim yotibdi desangiz, qo’llarimizning otpechatki paltsev, ya’ni barmoq
izlari bo’yicha o’zini biladigan, genetikaviy tomonda bizlarning, erkaklarning
gapirishiga xos o’xshashlikda sezgini olib boradigan o’glim Ibrohimni yoki odam
bolamni bildiruvchilar yotishibdi, so’ng shu barmoq izlari bilan mashina ruli o’rtasini
bosgandan so’ng chiqaradigan g’ala-g’ovur ovozi, shovqini bilan Ibrohimning
hozirgi odam o’rinda egaligi bo’yicha jamoasi, bolalar sikning sperma
chiqarishidagi og’zi hushtagiga o’xshab yotishibdi. Endi mana podvalimga
tushirib qo’ygan bakalashkadagi yana bir qultim, krujka suvni urib keldim.
Xullas, har mahali, ertalab va tushlikda 6-7 tadan berayotgan dorilari hamda
kechasi 3 ta ichiradigan dori-darmonlari ta’sirida parallel olamga takroriy
boshlanishidan tushayotganga o’xshash urunib, tegib yotganga o’xshayman.
Ichimdagilarning nimalardir qilishlari uchun hisobot doirasida aytishim
mumkinki, Devonaxonadagi 60 ga yaqin kasallar bilan birga yurganimdan so’ng,
uyimizda yana o’shalar, nanam-dadam, Nodir-kelik va Muhammadaziz hayot
kechirayotgan joyga kelib qo’shildim. Faqatgina shu oila azolari bor xolos, men
bilan hisoblganda 6 kishidirmiz. Uyim(iz)ga kelib ketadiganlar odatda Lola,
qizi Ferangiz va kamroq o’zimning o’g’illarim, Nodira, (Fahriddin) pochcham va Alisher
yoki Habib dommotlarim bo’lishlari mumkin. Endi, mana hozir ichimdan “krujkani
olib boramizyauv” deya savol berganimda bizchilarim “bizzi” deya maqullashdi,
ta’kidlashdi. Demak, ichish uchun yerto’laga olib tushgan krujkamizni qayta,
ishdan so’ng uyda ham suv ichish uchun olib boramiz(man). Shunday qilib ta’kidli
so’zlari javob qaytarishim ham kerak. Bu – “biz-ze”ga “b-u” deyishimga o’xshaydi.
Endi, xullas hozir soat 17:19 ligida ishimni tugashi uchun qarab turibman. Qo’shimcha
eslatishlar ham bo’lmayapti, nima yozishimni o’zim keltirishim kerakka xos bo’layapti.
Xullas, oldinga tashlangan asosiy vazifamiz, maqsadlardan biri bu – qo’lning o’rta
barmog’I bukilib ikki chetdagilar ko’tarilganga va so’ngra aksincha ravishda o’rta
barmog’I fuck qilib ko’tarilganda, boshqa barmoqlari kaftga bukilishi,
birlashtirilishiga xos aylanaviy ma’nolarni, ishlarni yoki bosimlarni o’z foydamga
hal qilishim kerak. Endi, xullas ha – eslatildim shekilli, bu – televizorda ko’rganlarimning
yolg’onligini tan olib, Buxoroning Dunyoga xorligi bo’yicha hamma yoqqa bir xil
aniqlikda tarqatilishi, internetlarda chiqishi yoki qayta tomosha mobaynida
bilinishi haqida yozishim kerak. Shunday qarasak, televizor personajlari
harakatlari mendan olinadi, yuz-qiyofalari va bosh aylantirishlari esa
Ibrohimdan olingan, ovozlari yoki gaplari enam qarag’aydan bo’lib, televizor
foni, yoki ekranida ko’rsatilayotgan ichki muhiti yana kimlardandir olinayotgan
bo’lib barchasi yolg’ondan chiqarilayapti. Kar vav ko’r siyosatiga qarasak,
enam menga qarag’ay karlik bilan “ko’p aloqa random, tasodifiy”lik qilib televizordagi
gaplarning bog’lanishlariga ko’p diqqat-e’tibor qilsa, men televizorga
qaraydigan ko’rligim “ko’p o’sish random, tasodifiy”ligi bo’yicha ekran orti
Dunyoviy, taraqqiyot ishlariga ko’p nazar solib xatolik, yolg’onni inobatga
olib borishim kerak. Endi, xullas aytganda, yoki shu do’konga o’tirib ishlab,
yozuvchilik qilib kunimni o’tkazaman yoki menga darrov dadam yopishib og’ir ish
buyuradi. Bu ketma-ket aylanish ham o’rganilgandir. Endi, yana bir narsani
yozishim kerakki, hozir shu o’rinda ko’zim tarqoq hushlikni bildirayapti. Bu –
bolalikdagi do’stim bo’lgan Shuhratdan olingan bo’lib, “shunday unish ha
random, tasodifiy aloqa taxt” ma’nosi bo’yicha bilinishidan so’ng, Tarhush
teskarliligi bo’ylab “tarqoq hush”imni bildiradi. Endi bilmasam, uyga kelib kam
ovqat yeyaboshlaganim uchunmi, ko’p dorilarning ta’siri hushimni tarqoqlashtirib
qo’yayapti. Qanday aytsam ekin, umuman deganda, - qandaydir havo, tuman bo’lib
qarayotganga o’xshayman, oyoqlarimning son bo’laklari orasi bo’ylab teri qatlamlariga
xos joylari qon o’tishiga xos asabiy kayfiyatni bildirib turibdi, hamda qo’tog’im
joyida yo’qolgandayin, so’ngra ko’zlarim nam tortgandayin o’zidan qaratayotganda,
boqdirayotganda bilmasam endi qandaydir his, hush tarqoqligi, bijir-bijir bug’lanish
ichidan qarashlik bo’layotgandayin. Xullas, bu – sikni bildirish bo’lsa
kerakki, oyoqlarimning sonlari oralig’I bo’yicha teri, grija kasalligi bo’lsa
kerakki, (hozir shundoqqina seni olib ketishadi deyishib, go’yoki bu
yozuvlarimni sal avval oldindan bilganga o’xshashadi) shu ter, po’stim bo’ylab
og’riq (shu o’rinda go’yoki, meni yozdirayotganga ham o’xshashib, og’riqdan so’ng
cha qo’shimchasini qo’shasan deganga xos turishib, O’lik orlilarning bildirishicha
oxirgi ikki so’zni o’chirib qayta yozishim oldindan kutilgandayin bo’larkin; go’yoki
nazdimda Ruh kutgan marragacha ham yetaolmaganimni o’lik Orlar bildirishayotgandayin,
zero tarqoq hushlarim bo’yicha hisobga olingan vaqtchalik orqaga borib oldindan
ma’lum bo’layotgandayinmen)(kelingki xo’sh shu yerda nima qo’shishim ham noma’lum
o’yindayin bo’la”mana hozir kutishlaricha bo’la so’zining bu oxirida qaysi qo’shimchani
qo’shishimni o’lik Or oldindan bilib aytayotgandayin”di) sikimni ikki chetdan et
va po’stini to’ldirib bildirib, birlashtirib yopishtirib yasagandan so’ng (hali
hushim tarqoq, balki ketishim kerakdur, soat ham 18:04 bo’lgan) bukilib orqaga
qarashim, vaqtim chegarasi, ya’ni zichlanishim, compression im, yoki arxivlanishim
bo’layotgandur. Xullas, shu yerdan tugamasin, zero oxirgi gapimdan boshlab
ovqatga bog’lashadi. Demak, oxirgi ikki gapim shularki, qo’tog’imni boshi bilan
bo’y-bastim, gavdamga teng ravishda kompreslashdan, siqishdan ochib chiqsak,
yoysak yoki yozsak, meni kutgan chegaramdagi, Shohid o’zi aytib kelayotgan bo’yim
kelib chiqadi ya’ni bu – bir chakakchalik past bo’y-bastim, qomatim, gavdam,
tanam, jasadim, jussam hisoblanadi xay (bugunchalik bizchilarim menga
zerikishli qaradilar shekilli, oldindan bo’lib o’tgan yomon voqeani ko’rishgan
bo’lsalar ham kerakmi nima).
Comments
Post a Comment