Endi
45 18:01. Hozirgina 18:00 edi, ha-ha, umblyat! Endi, xo’sh
shuncha vaqtni o’tkazib nimaga tayyorgarlik ko’rdim desangiz. Mana – bugungi kun
o’zi shundaymi, yoki o’zim izlanib tasodifimga bog’lanib topdimmi, nima bo’lsa
ham, ekran ortida va hayotda kishilar va shaxslar bilan bo’ladigan voqea-hodisalarga
o’liklar aralashgani uchun nimayki shulardan, voqea-hodisalar yoki aloqalardan
ma’lum bo’lsa, barcha idrok, tanish bilish jarayonlarining nisbiylik, rakurs o’zgarishiga
boradigan teskarisi, qarama-qarshisi chiqib turganini sezmay qolayapmiz. Aynan
tiriklar video-ekranda ko’zini qayerga yuritsa, yoki qulog’ini diqqat qildirib
televizor gaplarini tinglasa, baribir bo’lib o’tayotgan tanish-bilishchili,
idrokli ya’ni shundoqqina ko’rsatuv avvalgi voqealar izchil ketma-ketligida
davom etayapti deyishlarimiz xato bo’lib, aksincha teskari tanish-bilishlik
bilan davom etadi. Bu – Oliy matematika yoki Oliygoh so’zlaridagi Oliy o’zak
bilan bog’langan ham desak mubolag’a bo’lmasa kerak. Masalan, men Oliy
matematikada chiziqli algebrani ham teskari matritsalardan so’ng ichimdan mos
keltirib topib o’qiganimni tushuntirishi shu. Umuman olganda esa o’liklar va
tirik insonlar mening e’tiborimning teskarisini menga o’tkazishadi. Endi Oliy
so’ziga qarasak “O, Dunyo love, sevgi i, parallel-olam yo’q” ma’nosida Dunyoni
sevilishi hayotni parallel-olam jarayonli kuzatuvlari bilan parallel borganda yo’qlik,
parallel-Olamni ham Dunyoni ham sevgini ham yo’qligi kelib chiqadi. Shunday
qilib, umuman ko’p hollarda e’tibor berib sevganchalik es-xotiramda qoldirib
qaysidir o’rinlarda chindan ham to’g’ri keladi, kutganimga xos ishlatiladi deb
turgan joylarimda kitobning, Oliy matematikaning ba’zi iboralari, mavzuga
qaratilgan so’zlari darrov keyingi, navbatdagi izlanishlarimda chiqib qoladi,
shundoqqina ko’rinib turadi. Shuni nima desangiz, idrokim ya’ni belgilangan qaysidir
mavzuga doir so’zlarni, iboralarni yoki sohalarni tushunib qayerdadir
chiqishini xohlashim meni ko’p kuttirmasligi kerak deganimda, xuddi shunday ham
bo’lishi, idrok-e’tibor o’yinimda e’tiborimning o’zidagi ziddiyatini idrokim o’zidagi
qarama-qarshiligidan ko’ra yaxshiroq hal qilib, kamaytirib e’tiborim bo’yicha
idrokim masalasi hal bo’lishiga olib kelaman. Idrokim ya’ni hayotni
tanishuvchanligim e’tiborim bilan to’g’ri kelmay qolsa ya’ni shularning
mavzulari, misol-masalalari, muammolari bog’lanmasa, o’z-o’zidan e’tiborimning
teskarisi bo’lib, shundoqqina ko’rib-bilib, aytishga ham shay bo’lib qolgan bo’lishim
mumkin paytlarda, ichimdan o’yin oralash bordi-keldi bo’lib turgan bo’lmasin-bo’lsin,
chiqmasin-chiqsin masalasida menga qarshisi, ziddiyati topilib, shundoqqina (o’zimga
teskari) bashorat qilganimdayin, (kutganimga nisbatan kutmaganim simmetriyasi
to’g’ri kelib qolganidayin) yonginamda mening ruhiyatimni tirnab bo’lib o’tishi,
voqea-hodisasi bo’lib o’tishi mumkin. Shunday qilib yana bir narsani aytayin,
masalan hozir, shu o’rinda o’ylab, izlanib kelgan g’oyalarim, ichimdagi ma’lumotlarni
barini yozib bo’lding, deya chindan ham mening ishonchimga kirib shundayligini
kallamning ichida isbotlab berayotgandayin mashina signallari buzuqbosh bolalar
avlodi tomonidan chalindi. Mana hozir, shu gapimga, mashina tezgina mator va
balon ishqalanishi ovozlari bilan ko’chadan o’tib ketdi, ya’ni teskari voqea bo’lib
o’tdi. Demak, Dunyoni haqqoniy o’sish, rivojlanishi, tura-turishini ham bilmasakda,
nima oldinga yuriydi deb turganimizda, ichimizdagi teskarilik (mana hozir shu o’rinda
birinchi signal chalindi, so’ng mashina o’z ishlash ovozida o’tib ketdi; shu
ham ketma-ketlikda kutilgani), qarama-qarshilik, simmetrikaviy gavdamiz bilan istalgan
voqea-hodisaning, aloqaning teskarisi Dunyo kuchiga teng ma’noda darrov, eng
kuchli aniqlik bilan chiqishi mumkin. Albatta, bu – biz, tiriklar kutgan o’z-o’zidan,
boshqalar borligi ma’nosida rivojlanish, voqealar-sodir etilishidan xoli.
Shunday qilib bugungi to’shakda ko’p yotib, dam olib, keyingi qiladigan
ishlarimni tuzish, rejalashtirib olishda ko’p vaqt yo’qotib, aynan tayyorgarlik
qilib kelganim foydasi, ongi uchun bola paqir buzuqboshlar ham, bizlar ham
gaplaringning hammasini, eng keraklisini, foydalisini ayttirib, ongingni darrov
yakunlaydigan buyruq, mashina signallari beramiz degandayin bo’ldilar. Shunday
qilib, yana bir fikr keldiki, diqqat-e’tibor-idrok kayfiyatdagi o’z-o’zidan
ishlaydigan 3 ala belgilariga aql-ong-fahm vositalari ya’ni inson-odam-o’lik
ishlari, ilohiy qarama-qarshiligi hisobga olinadi. Demak, aql insonlarda
diqqatga qarshi, ong odamzotda e’tiborga zid, fahm o’liklarda idrokka teskari,
qarama-qarshidir. Shunday qaraganimizda, fahm-farosat bilan o’liklar
televizorda yoki hayotda bo’layotgan barcha gaplarning sanskritini, faqat menikidan
boshqasining – bilib olishadi va qachon bo’lsa ham o’zimga tushuntirish bilan
yuzlanganlarida televizorda yoki hayotda, ekran ortida uchratgan bir so’zga,
navbatdagi iboraga yoki aniqrog’I ko’pincha shu - so’zga bo’la qolsin, e’tiborimni
qaratib, ana shu deganlarida men aynan bu so’zning sanskritchasi izidan borib
ichimdagi savolga, o’liklarning ko’rsatmalariga tushunishim mumkin. Endi,
umuman olganda yozuvchilarga ilhom kechasi keladi degan gap ham o’rinlidayin bo’lib
chiqayapti, shu kunimiz shart-sharoitlaridan bilgan holda albatta. Endi, demak,
Oliy so’zidan sanskritchalab olsak, 2 talab bu – “Dunyo sevgi”si bor - va “parallel-Olam
yo’q” ma’nolaridan shu ma’lum bo’ladiki, (umuman shu gapimni yozishga halaqit
berdilarki, har doim shunday qilishlarini tushunsak, meni 16 yoshgacha barcha
narsani tanishga va bilishga ulgurgan va faqat shulardan kelib chiqib yangilik,
yozuv yaratadiganga o’xshatib, baribir bizlar hech qanday o’zgarish kiritishing
mumkinligini bilib, senga halaqit beramiz, ovozlar bilan kallangni boshqa yo’nalishga
ishlatamiz deya Mamatni meni maynamni to’g’irlab yuborish uchun yubordilar). Xullas,
yoshligimda eng ko’p bilgan elementar matematika fanim va umuman Dunyoni, bilimlarini,
joylarini tanishga ulgurgan bo’lganligimda meni tushunishib-tushuntirishib
(mana yana hozir shu o’rinda bo’lganidayin) nimadir xatti-harakat, bu –
skuterning o’tib ketishini qilishadi va harakatli ovozlar bilan meni qo’zg’atib,
qo’shimcha yozuvlarimni paydo qilib berisharmish). Aslida o’zimning kallamda
hech narsa yo’qmish, aniqrog’I butun Dunyo bilimi bo’lib, men pastni, quyini
yozib turishim uchun bunday qilisharmish. 46 18:14. Ushbu shu vaqtgacha
postimni joylashtirish va yangisini ham qo’shish uchun keldim, kech bo’lsa ham.
Demak, (zaybal qildi har doim birdaniga shu vaqtlar choyga keling deb shu Zigul
ya’ni Orzigul ro’ychi, shantajchi tagli)… Xo’sh gapni esga burib ro’y so’zidan
boshlasak, Arvohlar ro’yli ya’ni “random, tasodifiy o’yli” bo’lishadi. Zero
ularga shunday yigitlar mayda qizliklari uchun katta va uzun qo’toqdayin hamda
yana uzayishi mumkin sharti bilan yoqadi. Umuman o’zim qo’toq va om haqida
yozmoqchi edim. 47 9:31. Umuman hozir va har doimgi bo’layotgan voqeadan
boshlasak. Demak, tuyg’ularim ya’ni xayolim kayfiyatim bilan qayerga boqsa,
darrov shuning o’zim xohlamaydigan tarafi, qarama-qarshisi bo’ladi. Shunchalik xayol
qilishdan qo’rqib qolganman, zero bu shartli refleks-ku, o’z-o’zidan bo’lib
qolishi mumkin. Shundoqqina xayolim bilan boshqarayotgan oilam tartibi o’zgarib
o’zimga qarshi borishi mumkin. Nima ham derdim. 5-si. Endi, asosiy gapni qani
taxlay olarmizmi. Demak, gavda sifatida qo’l-oyoqlarning egasi o’zimman, rafiqam
endi kim deb ataladi, bilmadim-u, ammo badanning sohibasi sanaladi. Demak,
tazning ostidagi qo’toq o’zimning o’lik nusxam ya’ni Payg’ambar bo’lsa, om
rafiqamning o’lik nusxasiniki bo’ladi. Insonlar uchun ayollari bosh miya, erkaklari
umurtqapag’onadan, orqa miyadan sharoit yaratuvchilar sifatida orqa miya bo’lishib,
erkaklarining o’lik nusxalari xartumi ya’ni umurtqapag’onasi osti bo’lib (bu-
jinsiy a’zosi), ayollari mana menda bo’lganiga o’xshab bo’yin shundoqqina osti umurtqapag’onasi
burilib, chiqib joylashishi o’lik nusxalari, yoki omlari bo’ladi. Shunday qilib
o’liklarniki bo’lgan ekran orti, televizor yoki boshqa qurilma monitoridagi audio-videolar
odam uchun birinchidan hoziroqdagi lavhalari, suratlari va ovozi, kadrlari bo’yicha
o’tmish bo’ylab bir xil, uzluksiz rejalashtirilgan ketma-ketlikda davom etib
kelayotgan bo’lsa, odamning ayoli, ya’ni xotinim uchun avvalambor o’tmishining
hoziroqqacha yetib kelishi ko’rinib, eshitilib turadi. Insonlarning erkaklariga
hoziroqdagi ekran ortida har bir kadr boshqa-boshqa, mutloq o’zga bo’lgan videolar
ketma-ketligi bilan almashinib boradi, kelajakdan esa ayollari orqali qaysi kadr,
tasvir va ovoz kelayotgani bildirilmay turiladi. Xullas, endi o’liklarning o’z
joylariga, videolarga bizlarga tegishli ravishda aralashishlarini aytaylik. Men
xotinim sababli ondayoq, kadrlarda almashinayotgan yangi-yangi videolarni o’tmishi
bilan ko’rib, bitta video ko’rayapman deya chindan soniyada o’zgarayotganligini
bilmasdan vaqt o’tishida, soniyalar davomida har xil videolardan kadrlarni ko’rib
turli xil tajribalarni, xotirani shakllantirib, almashtirib boraveraman. Butun Buxoro
xalqim esa, mana kecha enam qarag’ay bilan televizor yotib tomosha qilganimizda
nimani ko’rayapsiz deb so’raganimda men uchun oddiy bo’lib o’tayotgan videoni
aytib berganlarida, shunisi ma’lum bo’ldiki, kallamga bog’lanib so’nggi kadrlarning
o’tishiga mos kelgan o’z kadr, video tarixlarini qandaydir bo’lsa ham, uzoq
muddatli gaplari davomida moslashtirib aytib beradilar. Mana shu o’liklarning
Buxoroliklar uchun o’yini hisoblanadi, ya’ni Buxorolik tiriklar bir davr ichida
bir xil, ko’rsatilayotgan bitta videoni tomosha qilaolishmasliklarini o’liklar
tushuntirishaveradi. Mening o’liklar bilan bog’liqligim esa bu – ya’ni birinchidan
o’zim sababli deb yurganim bu – rejadagi, programmadagi ketma-ket dasturlar,
videolarni ko’rib-eshitib boraman, ammo xotinim tiqilib faqat hoziroqlarini har
xil videolardan ko’rganimda, har bir kadr uchun qancha vaqtdan beri televizor
ko’rayotgan bo’lsam, shuncha paytli xotirasi-yodi keladi desam bo’ladiki, endi
o’liklar qo’shilsalar, shu xotinimning ishi menga o’tmayapti deya faqatgina
bilib yurishga majburman xolos, ya’ni 2-o’rindagi surat-tasvirlarning kamroq va
birinchi navbatda audioning ko’proq turib kelajakdan almashtirilishlarini
insonlardayin ko’raolmayman, sezib xotiram-yodim o’yinini bilib turaolmayman.
Endi, xullas, bir narsadan hech qutilaolmayotganimni aytib o’tsam, bu – yana shu
insonlar tarafidan meni yo’qlashga o’xshab, ulardagina bo’lgan shu yoshimga to’g’ri
keluvchi Xayol sifatidagi erkaklarga, xayolim bo’yicha Shaytonni, ya’ni
xotinimning yoshiga to’g’ri keladigan ayollarini tenglashtirib teppa-tez, meni
bechoraga chiqarganchalik ichimdan ma’lumotni yulib olib, shu bo’yicha halaqit
berish o’yinini qiladilar. Aks holda, agar bizning aytganimizni qilsang, shu
holda yana o’tirib yozib ishlasang, bizlar halaqit bermaymiz deya o’z
shartlarini tiqadilar. Nima bo’lsa ham, xayolimni kuzatib shu bilan bizlar ham
urdik deb yo’ldosh bo’lib oladiganlar, O’lik Arvohlar, Orlar borki va boshqalari
bilan birgalikda, o’zim bilmay qolgan xayoliy tez o’ylab yuborishimni hamma
jarayonlari bilan katta vaqt davomidagi ish-harakat, buzg’unchiligini hayotga chiqarib
ko’rsatib turaveradilar. Xullas, men point lar bo’lganda keladigan bo’lib
qolayapman, aks holda nuqtai-nazar shakllanmay turib yer osti to’lasida
turishning hojati yo’q deb hisoblayman. Endi 17:58. Mana ishni ham tugatib endi
kelib yozishni boshlab qolibman. Endi, demak, -, men uchun bitta voqeaning
televizordan davom etib bo’layotgani aslidagi har xil videolarning Qur’on
kitobining barcha yozuvlari bilan kodlangan holda bog’lab o’tkazilishidan
iboratdir. Endi umuman meni Qur’on bilan boshqarayotganlarini har yerdan bilish
mumkin. Misol uchun, https://e-library.namdu.uz/22%20%D0%A4%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/oliy_matematika.pdf
saytida ya’ni pdf ida tashlab, ancha kutib navbat bilan o’qiy boshlaganim https://e-library.namdu.uz/22%20%D0%A4%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/Oliy%20matematika.%20l%20qism.%20Xurramov%20Sh.R.pdf
saytdagi ma’lumotlardan boshqacha bo’lib, aynan menga onli ravishda barchasi o’zgartirib
berilayotganini bildim. Demak, LU mavzusi ChAtS bilan almashtirilib davom
ettirilgan. Umuman bu – balkim, Oliy so’zi bilan bog’liqdur, chunki Oliy degani
“ol iy (jirkan)” bo’lib, aynan qo’toqning kusni olayotganida yoki turganida
qotib uzunlashishida odam bo’ybastining vertikal simmetriya teppasidan
qandaydir kavlaganga o’xshab, ichak-chovoqlari ya’ni bo’qlardan o’tib ko’t
teshigiga ulanganga o’xshab teshigidan Spid kasalini yuqib olishi, OITSga jalabga
borib chalinishi. Mana shuning uchun men 5-kurs deganda ya’ni Oliygohga
kirganimdan 7 yil so’ng, oxirida Spid bilan kasallanganmanki, o’qishimning
bahosi shu bilan hisobga olinadi. Demak, Oliy yoki Oliygoh so’zlarida xuddi
talabalarni bir yaxshi va boshqa bir yomon (quruq non) yegani bo’lganiga o’xshatib
darslarining oxirgi mavzulari, yozuvlari yoki bilimlarini boshlanishidan sal o’tib,
“Ol” dan so’ng qilib qo’shish, “iy”ni markaziy bo’shliqdan tushirib qo’yish
mumkin. Umuman mayli ham deylik, bu sanskrit yuqori sirlardan biri hisoblanib,
balkim yana boshqa so’zlar bilan, Universitetga yoki Oliygohga tegishli boshqa
iboralar, so’zlar bilan yana nimalarnidir topishimiz, ochishimiz mumkin. Ammo
eng qizig’I shundaki, Qur’on aralashayapti deb turganimda, - mana 47- ya’ni 50
dan 1 hol, bir soniga ya’ni, 50,(0)1 ga o’xshashlik qilib o’tuvchi kunda
bolamning meni tashlab qo’ymaydigan 5-6 yosharligida, men o’zimning nomimdan
kelib chiqib 6 soniga ya’ni jonimga, olib tiqishimga qanchalik ehtiyoj sezgan
bo’lsam, umaman sal avvalroqdan, 2-3 kun avvalroqlardan xayol qilib o’ylab
kelganim bo’lmish ChATS da A-1B hisob-kitobi menga bolamni abba
qilishimni, muchchilashimni eslatsa, darrov keyingi mavzudagi Rang so’ziga ko’zim
tushib, bobolarim bilan hammasini tenglashtirishim, to’g’irlab qo’yishim
kerakligi muhim ahamiyat qozonadi. Aniqrog’I ChATS ham Rang ham mening kallamga
shu o’rinda, o’tayotgan kunlar bo’yicha Qur’on sababli kiritilgan bo’lishi
mumkin yoki oddiy Oliy so’zi bilan sikimning teshigidan chiqish emas, kirish
qilingandur. Ha, shu kunlar meni Oliygohda yaxshi ovqatlanmay, o’zimga qaramay
qo’yib oshqazonimni shikastlantirganim, yazvasigacha olib kelganim xayoli sal
yomon ta’sir etdi. Umuman Oliygoh so’zida ovqatni talabalar “ol iy goh”
qilishib, bir yaxshisiga va boshqa bir yomoniga goh-gohini jarayonli ichlaridan
o’tkazib duch kelishlarini bildirgan. Oliygohda agarda yaxshi yeyishga
ulgurmagan bo’lsam, Universitetni tamomlab kelganimdan so’ng uyda o’zimcha
yashab yurgan kezlarimda, yolg’iz narigi oilaviy deb sanagan imoratda yakka o’zim
turganimda ovqatga boblab go’sht solardim, yoki bo’lmasa, restorandan tovuq
sotib olib kelardim. Umuman, - shunisini desangiz, - Oliy matematika boyagiga o’xshab
mavzulari o’z yerida, joyida to’xtamayotganda, go’yoki har xil mavzular shu
kitoblarning boshqa joylaridan yoki balkim o’zga darslarning mavzulari,
sohalari ko’rsatilayotgandayin tiqilayotganda qanday qilib mening birin-ketin,
navbatda o’rganmasa, keyingilarini bilib bo’lmaydigan mavzularim, darslarim tashlab
boshqa joylardan, o’rinlardan boshlashim mumkin hisoblanadi. Demak, Oliygoh
yoki barcha kitoblarning bilimlarini ham kitoblarning eng sarasi, ustuni bo’lgan
Qur’onni menga qandaydir yondashtirib o’qitishlari, sezdirishlari orqali barcha
bilimlarni Gvardiyamdan, miyalar bo’lib hisoblangan Buxorolik insonlarimdan
bilib olayapman. Xullas, oxirida nimadir bo’lib, bilimim yo’li aniqlashib,
qandaydir qilib insonlardagi bilimlar pool i(m), havzasi bilan o’zimning olgan
bilimlarim chizig’i solishtirilsa, men o’zim aytgan, bilmoqchi bo’lgan, (o’qigan,
ko’rib o’tgan, navbati bilan hisobga olgan) bilimlarni o’qimagan, bilmay chiqqan
bo’laman. Xay, nima bo’lganda ham Matritsa (Matrix ya’ni “ma tri x, noma’lum”)
bo’yicha boshidan meni 1-3 lar bilan ovvora qilganlarga ko’ra bolalar
avloddoshlari va bobomning pokoleniyalarini tenglashtirib hisobga olaylik. 19
17:14. 19-kunning ikkinchi yarmi, demakki 20-kun bo’lib, birlamchi uyimizga ikkilamchi
o’z xonadonimizga xotinim, va ikki o’g’lim, Ibrohim va Mustafo shuncha
qanchadir vaqtdan keyin kelishdi. Enam esa sal ilgari, 1 soatchalar avval
birinchidan Nodiraning ikkinchi eri, 2-dommotim Alisherga aloqador to’yga
Shofirkonga ketdi, so’ng u yerdan Toshkentga kvartiraga yangi ijarachi qo’yishga
ketadi. Xullas, hozircha uyda dadam, Nodir, Orzigul, Muhammadaziz va endi kelib
qo’shilgan boyagi o’z oilam a’zolari bilan yashaydigan bo’lib qoldim. Endi,
ochiqchasiga aytsak, kecha ishlamadim, nima yozishni bilmadim. Bugun esa sal
ilgariroq xayolimga bir g’oya keldi, shuni sizlar bilan baham ko’raman. Demak, Spid
so’zida s=19=>20=>2, p=16=>7, i=9, d=4 bo’lib, birinchi va oxirgi harflarning
sonli oralig’I, o’rtasi ya’ni 2 va 4 markazi 3 olinadi, hamda 7 hamda 9 oralig’idan
8 olinib, hosil qilingan 38 soni shuni bildiradiki, meni 8 da avloddoshlarim va
2 ta avvalgi avlodlar qatori dam olib yotishimga birinchidan 3 ya’ni bolalar
avlodi, yoshlarning hayotni ichki jarayonli, eng ortdan, gavdalari bo’ylab yana
orqasidan kuzatishlari Spid bilan xastalanish kinoyam eng uchidagi farqlanaverishi
sifatida qo’shiladi. Xullas, shunday qilib Spid so’ziga ham X yaratiladi. Endi
men o’zimni ichkaridan sezganimda qurib qolgandayin, - sayinli yoki kezuvchan
tarzda emas, balki gavdam qandaydir qatlamlardan iboratga o’xshab birining
kutilishlarini ikkinchisi qiladi, ammo o’zi, yoki birgalikdagi qatlamlar
qilmaydi. Xullas, qotib qolgan o’rnimda birdaniga, to’satdan xuddi barralarning
bo’qiga, aylana-aylana najastiga o’xshab uzulib-uzilib, tortilib, kayfimni to’kib,
qandaydir yashash bog’lanishimni ojiz sezib va yo’qotib, dab-durustdan shuning
istagimning bahosi, bali sifatida qo’zg’alib, qimirlayman. Qandaydir yo’nalishga
harakat bilan kirishimda, birinchi gavdamga o’zimning tegishimdayin uyquli
aloqa seziladi, so’ng kinoyali va paradoksli tezlanish bilan terimdan boshlab
harakatlanish bo’ladi, natijada oxirida to’xtashda kuch berib, qattiq bosib bildirgandan
so’ng to’xtalish bo’ladi. Xuddi mashinaning qizib yonishi va birdan tormoz
bosib to’xtashiga o’xshaydi. Bu – har xil harakatlarimda seziladi,
barmoqlarimni bosishimdan tortib, yurish, qoqinishlargacha. Xullas, nima bo’layapti
desangiz, men aytayin, albatta birinchi o’z kuni yetib keldi deyishdan boshlayin.
Aks holda men ichimdagilarning bunday boshqarishiga imkon bermadimmi, yoki ular
birinchi bo’lishdimi bilib bo’lmaydi. Demak, - bashorat aslida qayerdan kelib
chiqadi, bu – aslida ichimdagilarning kuzatuvlaridan kelib chiqsak ham shundayki,
qaysar tirik insonlar yoki shu guruh vakillari egalari odamlar bir xil ishni
qanchalik takror, qaytarib bajarishini ichimizdagi o’liklar kuzatib yurishidan
boshlanadi. Ya’ni agar men ham takror bilan jahlimnimi, yoki qaysarligimnimi
bildirib, yoki balkim ichimdagilarga atayin aksincha xatti-harakatlarni ko’rsataman
deya masalan shu ichlarimizdagilar birinchidan sezilishlari bilanoq ularni tushunmasdan,
bilmasdan ularni yengishimizni bilgandayin aslida ular xohlagan takrorlarni
qilib chiqib, gavda bilan massani qayerga qaysi holda olib yurishni
ichimizdagilarga bildirib yuborganimizdan keyin xuddi shunga o’xshash
holatlarni vaqtda oldinroqqa chiqarib bashorat qilishlari mumkin. Xullas, menga
shunday bo’layapti, boshqacha ham bo’lishi mumkinmasligini bilayapman, demak bu
– o’zim bilan bir joyga qo’yilgan teri hajmli aslida ko’rinmas siymoli qobig’imga,
demakki, bu - sikimning tikkayib gavdam bilan ikkitasi bir joyda bo’lib
olishlariga xos bo’lsa kerakki, sinishlar, shishali buz-butun 2-shu gavdamga
xos bukchayib, qayishib, parchalanishlar 1-asl gavdam bo’yicha bir yog’imni
qimirlatsam, oldinga sursam, shunga yaqin harakat o’rtasiga borib qimirlashim
to’xtaydiki, demak, o’z hajmim va terim bo’ylab shundoqqina qovog’imga osilganga
o’xshab 2-gavdamdan kuzatishim ikki joylarining qimirlashlari, harakat davomida
qo’zg’alishlari o’rtasi, bir-birini tortib markaziy harakat bo’lib o’tadi. Shundoqqina
shisha bilan o’ralgan gavdamda shaffof plastinkaga o’xshagan shu shishani
sudrab yurganga o’xshayman. Demak, xullas, meni Ibrohimning almashinishli
yoshida, ya’ni 5 ida 50 kun o’tgandan so’ng shunday bo’layaptiki, aks holda men
bir narsani takrorlaverganda edim, ichimdagilardan qocha olmaganimda edi, meni
sindirib sinash ko’p bo’larmidi. Ya’ni endidan boshlab men tanamdagi namlik,
suv miqdori qancha borligini yoki energiyam gavdamga qanday tarqalayotganini,
bo’laklarga, teri yuzalab parchalarga o’xshab qolayotganini tomog’im qurib,
halqumimga suv yo’qdayin sezib, bilib qolayapman. Biror nima yoki ongimdagi
foydaga xos qaytib es-xotirlash, xayol kelib ketsa, darrov seskanib kasallik ahvolim
holatinimi yoki chindan ham gavdamga osilishlarga xos holatlarnimi, xullas oyog’imning
sonlari va boldirimning qaysidir o’rtalari bo’yicha yoki umuman butun gavdamga
ko’ra shu bo’lib o’tgan ongli holatni o’zimdan-o’zim so’rayotgandayin tegmasimdan
o’zimga tegishim bo’lib o’tayotganga o’xshaydi. Demak, Spid sababli doimo kinoyada
yashashim, o’ylagan xayollarimning (shular to’satdan ham chiqadiki) bir
tarafdan qo’rqib, bo’lmasin (chunki bo’lishlar ko’p bo’layapti) deb turganim
sodir etilishi, ya’ni bo’lib qolishi hayotdagi ishtirokchilari o’zgalar, oila a’zolarimiz
bo’lishsada, baribir o’zimning gavdamga har qandayiga chappa, teskarilab olib
kelingan gavdamning hayotda bildirmasdan tegishi bo’lib o’tadi. Xullas, bu – qo’tog’imning
uzunasiga, hayot bo’ylab insondan insonga rikoshetlanib borishiga qarshi asosan
qisqarib, kinoyali tarzda orqaga tortinib borishi hisoblanadi. Xullas, gavdalar
qanchalik o’zimniki bo’lib, insonlarga miya tarzida berilgan, gavda qilib taqab
qo’yilgan (shu yerni hech to’g’ri aytayolmayapman shekilli, ichimdan kulishlar
bo’layapti; demak, - oddiy holda insonda o’zida gavda bor deyiladi, shuni
mening gavdam deyish to’g’riroq bo’ladi; balki shu urinishim to’g’riroq chiqdi)
bo’lsa, shularga mendan ko’rinmay yulinib va shakl almashtirib chiqayotgan gavdalar
discrete, uzuq-yuluqli sifatida menga qaytib kelib qo’shilishi o’zimniki
deyiladi.
Comments
Post a Comment