Bugun kecha
42 9:03 am. Shu bo’lib o’tgan kechasi
uyga kelganimning 2-kunidayoq ko’zim pir-pirab orqaga ketdiki, bu – ovqat kam
yeb dorilarni avvalgidayin, Balnitsadagidayin ichayotganim edi. Shuning uchun
hozir bu joyga, yerto’ladagi do’konga kelishimdan oldin meni ichimdagilar
kuzatib bergan sababga ko’ra oxirgi shu martasiga Devonaxonaga, balnitsaga olib
borishlari bo’yicha nanamga “ovqat yemasam, dorining ta’siri yomon bo’ladi”
deya joyimdan turg’izib dori ichirayotganlarida aytganimda yana o’sha vas-vasa
bilan, qo’rquv bilan ichimdagilar, asosan farishta tomon “davolan” deb turdiki,
bu – bildirishlaricha qandaydir Zigul tarafda omi bilan bog’liq hodisaga
kirishib ketishim, ertalab nonushtani qilishim bo’lsa kerak. Menga o’zi hech
narsa kerak emasdi, yotib dorimni mos bo’lsa ichaverardim, ammo ilojim qancha,
bir safar qilgan xatoyimni bilib, nonushtalarni tashab yurishimga yo’l qolmagan
edi. Xullas, ichimdagilar qanday qilib Zigul bilan bog’lab tushuntirishga hali
urinadilar yoki yo’q, shunisidan xabarim yo’qdir. Endi demak, ko’zim orqaga
ketganda bo’lib o’tgan ichki o’yinlarga qarasak, bu – meni chindan ham
harakatlarda odimlatish, es-hushsiz yo’lni bosib o’ttirish, so’ng o’rniga
ko’timni teshigi og’zim bo’lganini tan oldirish edi. Shu bilan birga O’lik
Orlar mening shu 8 yoshimda boshimni yorishim o’z vaqt daqiqasidan nariga
o’taolmay yashagansan, bu qolgan 25 yil umringni bilmaysan, men sening
o’rningda yashab kelganman deyishi bo’lib qolgan qorqizishlar bilan davom etdi.
Yana shunisi ma’lum bo’ldiki, qandaydir qilib o’ng yoki chap oyog’im bo’yicha
yarmimni to’liq egallab bo’lishganga o’xshab, go’yoki yurishda bizlar xohlagan
yerga borasan deyishlari bo’ldi. Xullas, gaplarim ichimdan havo oqimi, bosimi
bo’ylab shu ichimdagilarning o’zidan chiqayotganiga ancha ishonch ham hosil
qildim. Shu – yotaolmay-yotaolmay kechasi tualetga ham kattasiga, sichishga
chiqibman. Shunda ichimdagilar og’zimni ko’tim teshigi bilan almashtirib
qo’ygan tasavvurli va sezgilarga ham o’tadigan o’yindan so’ng meni tualet
unitaziga qaratib cho’kka tushirishlari, tizza qo’yib boshimni egiltirishlari
vahimasi yugurib, bo’lib o’tdi. Bu – qanday bo’ladi desangiz, xulosam, shu
tasavvurli sezgilar, hamda oyoqlarimni olib qo’yishlari, o’zlariniki qilishlari
orqali butun o’z ustimdagi nazoratim izdan chiqqandur deya ishga kirishishim,
unitaz tomon harakatni boshlashim bo’ladi. Xullas, “b-u”li tasdig’imni biz
so’zi bilan bog’liq tasdiqlarga emas, balki qornimda tura-turgan tasdiqli
joyidagi yoki tepaga ko’tarilgan inkorli o’rnidagi tasavvurli sezgimga to’g’irlashdi.
Yana bir narsani aytsam, halitdan beri ham, shu matnimni boshlanishlaridanoq
ichimdagilar menga nima yozishni ichimdan og’zaki ravishda o’rgataverib, biz
aytgan qolipga tushding, oldindan ma’lum bo’lding ana, ha-ha, deb yana o’sha
g’ulg’ulaga oid, o’zimni boshqarib bo’q yedirishga xos vahimani eslatadilar.
Bo’lmasa agar, ichimdagi odam bolamga xos holat shohidki, kecha kechasidan tong
qorong’usiga o’tish hamda kunduzi tong yorug’I kelgangacha qariyb kutishim
davomida ko’zimni pir-piratib halaqit bergan, qiynagan ichimdagilar shu
inshomni, butunlayin matnimni boshlanishida qaysidan boshlashni har taraflari
o’rgatib chiqishgan edi, ammo men baribir esim bilan o’tirib eslasam boshqacha
yozib keldim. Misol uchun, ichimdagilar ko’zim ketganida, pir-piraganda (bugun,
balki kecha deyish kerakdur, har doim adashaman, nima bo’lsa ham davomi bu -
bo’lib o’tgan kechasidagi so’z shu pir-pirash) keyingi yozishim uchun
eslatganlari bu – devonaxonada qo’yilgan 3 ta do’ng bo’lib sichadigan
unitazlarni qariyb 60 ta kasallarga qanday qilib, har safar borganimda, toza
bo’lishini yozishim kerakligi edi. Yozganimda ham boshlanishidanoq bashoratga
xos so’zlarni ishlatishim kerak edi. Endi, shu bu javobini yozsam, o’sha
kasalxonadalik paytimda fikrimga kelgan gap bu – sekin va tez vaqtlarning
oddiy, soniyalab menga xos o’tishidagi roliga taqalib, agar siydik tez vaqtga
ko’ra siyilayotganda avvalgi unitazdagi suvlarni, siydiklarni yitalab joyini
egallasa, bo’q sekin vaqtda oddiy vaqt o’tishiga ko’ra tez-tez, ko’p tebranishi
oqibatida avvalgi sichilganning o’rniga qo’yilib, tushib shu oldingi sichilgan
bo’q esa kirilcha g, г sifat, zinapoyaga o’xshab ko’tarilib boradi va oxiri shunday
yo’q borligiga ko’ra 2-qavatdagi devorlardan ham o’tib tashqariga, yerga
tushadi. Yana kecha eslatilganiga ko’ra, balg’amlar bilan ko’rinmas bo’qning
ustiga derazalarni ochib tupurishlar natijasida bo’q puchchayib yo’qolib sekin
va tez vaqtlar magnitizmi, o’yini orqali ovqat, taom, insonlar yeguligi
shakliga keladi. Xullas, shu bu haqda yozishimni istashgan edi. Endi, nima ham
derdim, do’kondagi eshigimdan yuqorilab Lola o’tib uy eshigidan kirganida, mijozga
xizmat qilish yoqmaganidan balki – (Lola hozir shu o’rinda eshikdan chiqib
tashqarig Ferangiz bilan ketdi) uydagilarim meni chaqirtirib, yoki sherda
o’tirib qaramaysan deb mijoz bilan almashtirmagay, Lolaning o’zi bo’lsin, zero
yuzi padvaldan ko’rinmaydi-ku, deb turganimda, qattiq hayotbag’shli hayajon,
tiriklikni tarannum etuvchilik bo’lib o’tganidan so’ng ichimga oldindan ma’lum
bo’lmasidan Lola deb toptirdim deb quvonishimdan keyin (endi nailojlari bor
Lola bo’lishini bilgandayin ichimda yutdim deb qo’yganimdan so’ng) bir oz o’tib
Lolaga o’xshab kiyingan mijoz keldi. Unda ham qo’rquv bilan hayotbag’shiligim
o’z-o’zidan chiqqanidan keyin, ya’ni (halitdan beri ichimdagilar bu yerda ham
kimimizdir bor deyishib, shu kunlar uyda bo’lmasligim, kasalxonada qolib
ketaverishimni aytmoqchi bo’lishayapti shekilliki, meni buncha tasodifiy yozib,
ish qilib, yangilik yaratishimni to’g’rirog’I puchchakka, bo’lmag’urga
chiqarishmoqchi, ya’ni qayerdadir endigi bitgan, yozgan so’zlarimni shuncha
varoqdan so’ng, o’z qatorida va joyida tushganini kimimiz bilandir oldindan
ko’rganmiz demoqchi bo’lishadi) balkim (shu o’rinda o’zlari avvalgidayin yangi
o’zgarishga nisbattangina bashoratli qilib meni tutishlari, yozgan so’zlarimni
darrov ichimdan po’rtillatib chiqarib, biz bildik, - ha, shu oldindan demoqchi
bo’lishlari bo’ladi) nimadir gap gapirib mijozning menga bog’lanishini oldindan
bilganimga, kuzatishimga xos topganim bo’yicha chiqadi, hamda shunday chiqadi
deb tursam, chiqmaydi deya ich-etimdan kinoya o’yiniga borib turganimda yana
teskari kinoyasini bildirmay, dab-durustdan mening kinoyada tanlagan yo’limga
qarama-qarshi ravishda gap gapirib, nimadir deb boshlasa bo’ladimi. Shunday
aytganda har doim bunday, nimanidir oldindan bilgandayin kuzataman, nimadandir
bo’lmasin deya qo’rqaman, ichimdagilar esa shunday bo’lsa, bo’lmasa aslida
qiyinchiligi yo’q deya baribir qo’rquvimga xosini chiqartirishadiki, umuman
bo’lmaydigan, yoki bo’ladigan ishlarni, voqealarni men oldindan topmaganimga
shama qilishadi. Agar biron narsani, voqea-hodisani shunday qilaverib oldindan
topib qo’ysam, kamdan-kam paytlar shunday bo’lib ichimdagilar “bunday
bo’lmaydi, yoki bo’ladi, bashorating to’g’ri deya oddiy bahodagi ko’rinib
turgan ishlarni” aytishadi. Endi, xullas mana hozir tonggi 10:08 bo’lib, yana
12:00 gacha tushlikka qadar 42-kunni ham tugallab olamiz. Shunisi ma’lum
bo’ladiki, bolalarning qirqishdan keyingi, qatlashdan so’nggi 2-kuni ham bo’lib
o’tib, tarixga kecha kechasigi noxushliklar, kasalim qo’zg’ashlari bilan yozildi.
Endi, men yozayotganda birinchi gapiraman, so’ng yozganimda, tezda gapimni
bitganimda yana qayta o’qib boraman. U yog’ini so’rasangiz, bu ham mayli, -
Shohid mening gapirish qobiliyatimni egallagandan so’ng simmetrikaviy ravishda
hayotim, bo’lib o’tgan voqealarimni oxiridan boshlab qayta ongimda, hushimda
yoki gavdamda qilib chiqmoqchi. Yana bir xil voqealarni chiqarishni ham “o’zimdan”
deb bilmoqchi. Albatta, vaqt orqaga ketmaydi-yu, ammo fazo, voqealar bo’lib
o’tgan muhitni kichik vaqt kesmalari, davrchalar bilan mening tariximga
simmetrikaviy qilganidan so’ng yana qaytib shu davrchalar boshlanishiga tushib,
keyingi sahnani, muhitni yoki voqealarni yana sal ilgariroqdan boshlamoqchi.
Kelingki shu yozuvlarimni ham o’zim bilan hayotiylikni, bor-budimni,
tirikligimni tenglashtirib, o’zimning guvohligimda, endi – nimalarni
yozuvlarimdan eslaganim noma’lum bo’laveradi-ya, ammo yozish paytida shu eslarim
kelib-ketsa kerakki, o’zimdagi, o’zimniki bo’lgan o’z qo’llari bilan yozmoqchi.
Eslatib o’taman, Shohid bu – mening 8 yosharligimda qilgan seksli jinoyatimga
teskari ravishda men egallagan yuqori joyning, aslida o’zimning
taxti-ravonimdan, boshqalarga nisbatan eng tepadaligimdan sal chetlashib
pastroq tushishim bo’yicha qarama-qarshi o’rinni egallagan. Ya’ni Shohidda juda
ko’p chiziqlar, faqatgina kamgina, 3-4 talarcha nuqtalar bo’lgan xolos. Shunday
qilib u mening asablarim bo’lib olgan. Endi, balkim yana bo’lmasin degan
ma’nodadur qolganlariga o’xshab eslatamanki, shu bo’lib o’tgan kechasi Shuhrat
bilan meni qiyoslashlar bo’lib o’tib, asab buzishlarga yo’l qo’yildi.
Ichimdagilarning Shuhrat, yoshlikdagi do’stim bo’yicha oxirgi aytganlarini
eslayolsam, bu – gavdasi, (barcha hayotlar ya’ni umrlarda hayot kechirishi)
mendan ko’ra qoramtirroq, yomonroq ammo ko’zi ya’ni shu hayotda eplab
yashayolishi menikidan yirik. Shu o’rinda kerak bo’lsa hushingni ketkizishga
kuchimiz yetadi deya meni chindan ham o’sha yotib qoladigan ahvolga solgandayin
eslatishdiki, ammo ishim muhimligi bilan sal to’xtamga kelishdi. Endi, shu
joyda o’tirib yozmasam bo’lmasa kerak, hozir bu o’rinda ichimdan takroran
so’raydigan savolim bo’lib bu – ichimdagilarning yozuvlarimni o’rgatishlariga
qo’yib beramiz yoki yo’qmi deyishimga chiqqan boshlanishidagi chindan ham
maroqli hordiqqa xos qornimning qo’zg’alishlari, g’o’ldirashlaridan so’ng
“b(e)-u” deyishimda shu maroqli hordiqning seskanishi, qandaydir teri ostimdan
qon yo’li bilan borishi tepa-past, past-tepa bo’lib turganini, bitta
inkor-tasdiqli savollarga shunday bo’laverishini tushunolmayapman. Tushunolmayotgan
bo’lsam, qanday o’tib ketishni bilmayapman degani. Endi, xullas aytganda kompres,
arxivlash, siqish bo’yicha yozishim mumkinligini ham kechasi eslatishgandayin
edi. Umuman hozir shu tomonni, tanlovni, ya’ni hayotbag’shlikni tanlayotganim
uchun, kompres haqida yozma deganga xos umumiy buyruq, o’qtalish kelayapti.
Ammo buyruq aniq bo’lmagani, va kerak bo’lsa menga ahamiyati yo’qligi, zero – buyruqlarni
emas, balki gaplarning, buyruqli jumlalarning o’zini qaytarishim kerakligi
haqida qornimning g’ujurlashidan buyruq olgandim. Xullas, kompres, ya’ni
compression, qisib arxivlash haqida yozsam, X, Y, Z ga borib taqalib, men X
ning markazidan yuqorisi bo’yicha gavda bo’y-bastimga xos tursam, X shaklining
o’rtadan pastki qismiga xos sikim osilib turib meni o’zigacha oyoq-bosh bo’ylab
kompress, siqish, Timeline kitobini o’qiganimga xos kompyuterlar vositasida
qisish qiladi hamda o’zini mening gavdamga ko’ra yoyilishi, tikka bo’lib
cho’zilishi bo’yicha dekompres(s), siqilishning teskarisini qiladi. Natijada X
dan o’tib Y harfi shakli bo’yicha menda bo’y-bastim, gavdam, sarvqomatim, tirik
jasadim hamda o’tmish vaqt chizig’im qoladi. Z bo’yicha ham biror nima derdim-u,
kallamga kelmayapti. Endi, xullas eson-omon bir yillik ishimni, xizmat safarim
bo’yicha nafaqa olishimni qilib keldim. Bolalarim alimentlarini olaverishlari
mumkin. Demak, 14- yoki 15-sentabrlarda jinnilarim oldiga Devonaxonaga borgan
bo’lsam, 27-28 kunlar o’tib 12-oktabrda uyga qaytdim. 4-si. Endi, uyog’ini
aytsam, har tarafdan tiqilib, suqilib, kerak bo’lsa tasdiqli ham inkoriy ham (barcha
qiladigan va cheklov bilan yagona qilmaydigan ishlarim) tomonlarini bildirib
buyruq berishlariga, ichimdan aralashishlariga yo’l qo’ymay, bitta vazifa bir
paytda degan qoida bilan yuribman. Misol uchun, hozir yozish haqida o’ylayapman,
xayol surayapman, shunisi bo’lsinda, ichimdan esa har xil buyruqlar,
(o’qtalishlar, esankiratishlar) kelib yotibdi. Endi, umuman olganda hozir
Mamatning boshini tepa darchadan ko’rib turibmanki, shu umuman aytganda, menga
nisbatan boshqalar mening atrofimda shunday joylashadilarki, gavdamni ushlab
turuvchi qandaydir to’siq qo’yilgandayin bo’ladi. Masalan, o’tib-qaytish
joylarida ichimdan bu tomonni tanladim yoki u tarafni aniqlab yuridim degan
xayol o’tishi bilanoq, o’sha taraflardan boshqalar, yaqinlar o’tib-qaytishadi
va men sal to’xtashim kerakka o’xshaydi. Endi, biror yo’lni o’z xohishimni
bildirib tanlayotgan bo’lsam, ichimdagilar hattoki bir-birovlari bilan
maslahatlashishga erishib, “u shuni xohlayapti, teskarisini chiqar” degandayin
bo’lishadi. Umuman aytganda nimagadir yoki kimgadir tiriklik, hayajon yoki
jonlilik nazdi, nazari bilan boqib qandaydir chiziqli bordi-keldi yo’lak hosil
qilsam, shu yo’lak, yo’nalishlarim perpendikulyar kesmasidan mening tiriklik
xohishimni, mutloq boshqacha tus olishi kerak deb turgan voqeamda mana shunday,
aniq bir xil bo’lib o’tishi mumkin degan ham qarashimni bildirayotganimni
ichimdagilar tushunib olishib, tezlik bilan shu ishning, voqeaning o’zida qarama-qarshilik,
tiriklik otishimga teskarilik, o’liklik qilishib bu ishni aynan
qo’rqqanimdayin, zero qo’rqish aslida o’liklik bo’lsa kerak, balkim shuning
uchun to’g’risini deya o’liklik, tiriklikka teskarisini – qilib ketishadi. Agar
bir zumda, tezkorlik bilan noma’lum voqea-hodisani o’xshataolmasalar, va
kelingki senga qayerlaridir ma’lum bo’lib ulguradi, shuning uchun katta ketib
bashorat bahsini qilasan ham deb turishsada, aslida qo’rquvimdan kelib chiqib o’zimni
ichga yutishim va tirikligimni voqeaning mendan tashqari, uyoq tarafiga
yuborishim bo’lib o’tib, - tezda, bir zumning yoki paytning o’zida aloqaga
kirishgan gaplari yoki kuzatuv ostidagi ishlari bilan mendan o’zimga qarshi
gapirishimni kutib olishib, qarashimga qo’rquvim, yoqtirmasligim, istamganim
bo’yicha voqea-hosidani bo’ldirib o’tkazadilar. Umuman har yoqda ham shu bahs,
agar ichimdan yoqtirmagan, xohlamagan ishimni bildirib qo’ysam, qandaydir
xatti-harakatimda sezdirsam, darrov shu yoqimsizlikni aloqalar zamirida qilib
qo’yishadi. Meni shu o’rinlarda qutqaradigan birdan-bir vosita “bilmasam, farqi
yo’q, qanday bo’lsa” so’z va iboralarini aytib turishim bo’ladi. Shunchalik
qistovli so’zlar bilan boshqarishayaptilar tamom. Aslida bularga bot-bot
masalalarim ko’p, har birini aytaman desam, ko’payib ketadi, ammo hozir bo’lib
o’tgani, birov bilan ya’ni dadam bilan suhbat aloqasiga qo’shilib kirgani bu – do’konga
xotinim bilan suhbatdan so’ng qaytib kiraverishimda eshikni yopish menga qulayligi
bo’yicha o’zimni tutganimda ya’ni ochiq eshikning dastasiga qo’lim borib, so’ng yopib yubormagay yana –
zero o’sha o’yinlar bilan baribir qayta ochish qilishadi deb yopmay kirganimda,
dadam bir ozdan so’ng, qandaydir oraliq aloqalar bo’lib o’tib, bilmasam hozir
yaxshi eslayolmasam kerak, o’zlari eshikni yopish yoki ochish kerakligini
so’rab mendan bilmasam so’zini eshittilar shekilli yoki boshqacha bo’lib,
baribir eshik yarim-bir qarichcha ochiq turibdi. Xullas, oldindan ma’lumdayin
jonbozli voqeam sodir bo’lib chiqmasligi kerakka o’xshaydi. Endi, shunday qilib
soat 11:34 ga ham yetib keldik. Bu raqamlar nimani anglatishini allaqachon
shunga o’xshash ishlarda yozib ketganman. Endi, spid teskarisiga ko’ra dips
bo’lgani uchun Jinnixonada chuqur, uzoq joylarga qarab yotaverdim,
o’tiraverdim, turaverdim. Endi, kompyuter do’konga tushirilgani uchun, sababli
kechki soat 6 ni ko’zlab ishimni internetga chop etaman, chiqaraman, maqolamni
ko’rsataman. Shu ham bir hozirgi o’rinda, bu o’rinda eslatib yuborilgan
gaplardan biri edi. Kallamga gap eslatilsa darrov yozaman. Albatta, to’g’ri,
o’z o’rnidagi gap bo’lishi kerak. Shu o’rinda yana eslatish boshlanishiga ko’ra
yozsam, Olimchik ya’ni jinni xonadoshim Olim o’zini yaxshi tasurotlar qoldirib
bildirganini yozdirmoqchi bo’lishayapti. “Furalarim, 20 ming, 200000 talab
qatnayapti, men tumanlarning barchasini egasiman, Prezidentman” deb Buxoro
tumanlaridan bir nechtasini va viloyatlardan qaysilarinidir aytib Ibrohimning
menga o’xshab ko’pchilikning, gavdalarning egasiligini, mening Olimga aytishim
bo’yicha esa faqat Jondorning sohibi bo’lishi mumkinligini bildirish shu
bo’lib, tumanlar va viloyatlarni qo’shib aytgani bo’yicha mening zimmamdagi
og’irlikni, viloyatlar kesimida Prezident bo’lishim kerakligi bo’yicha
mashaqqatli odimlashimni yengillashtirdi. Endi bo’lsa - nimani eslatishlarini
kutib turibman, o’zimning xayolimda yozishga biror nima yo’qdir. Aytgandayin, eshikdan
kiraverishim haqidagi yozuvli, sizlar bilan suhbatimda qayerdan kelayotganimni
aytmagandim shekilli, aslida enam qarag’ayning va Lolaning ko’rsatmalari
bo’yicha, xotinimni barg supurayotganini ko’rib qolganlarini aytishib, xotinim
bilan uchrashib keldim. Bu – ikki marta ertalab ovqatlanishim, nonushta
qilishimning Orzigulga borib taqalishi bo’lsa kerakki, men kiydirib, gavda
qilib bergan omini mendan yashirayotganda men bostirib borayotganga meni
uydagilarim o’xshatishganga o’xshashadiki, shunga nisbatan o’z xotiningga bor
deyishmoqchi bo’lishdi chamamda. Ertalab nonushta qilishim kerakligini
aytmasam, hay-hay demay kechangi ahvolimga bugun ertalabdan solmoqchi
bo’lishib, enam-qarag’ay och qoringa dori ichirtirib hushimni ketkizmoqchi
bo’ldi. Hozir shu yozaverishim paytida, Zigul deganimni o’zingiz fahmlangki bu
– kim, kelib orqamda karobkalar ichidan qidirishlari va taqar-tuqurli ishlari bilan
go’yoki mening o’z to’liq nomini ko’rib qolishiga xos holatimni tekshirmoqchi,
balki men haqimda nega yozding deya urishib ketmoqchi bo’lgandur. Zero chindan
ham uning ismi sal avval, yaqin orqa masofamda turganida ko’rinib turgan edi.
Men “ne farquyet”, befarqman deya yozib ketdim. Mana hozir shu o’rinda stolim
ustini ham yig’ishtirayapti, qog’ozlardan tozalayapti. Balki, qandaydir tez
nigohda o’qib qolishi ham mumkin, shuning uchun sal cheklashaylikmi, u haqda
yozuvlarni teppaga ko’rinmaslikka chiqarib boshqacha yozib ketaymi deb
turibman. Shu Orzigulni (hozir ketdi) ichimdagi o’lik Orlar o’zlari bilan
bog’lashadiki, turibman so’zini oxirgi gapda ishlatganimda, endi bo’ldi, yetadi
deyishdi, zero – “turish” sikimning turishi ma’nosida bo’lsa kerak. Ya’ni
turmoq so’zini 3 marta ishlatgan bo’lib chiqqan edim desam-ku, hozir shu va
oldingi jumlam bilan birga 5 martaga chiqib ketdi. Endi, kecha tunda hojatga
chiqqanimda sal avvaldan ichim anchagina yurishgan ediki, shu haqda yozsam, bu
– ichaklarning yurishi simmetriyaga o’xshatilib, ichak-chovoqlar ichidagi bo’q,
hazm bo’layotgan ovqat simmetriya raqamlari bo’lsa, ichak ichi bo’ylab yurg’izilishi
go’yoki ichak aylana devorining orqaroqqa tortilishi, simmetriya chizig’I o’z
joyidan chiziq yo’nalishida orqaga tortilishi, surilishi (O’lik Orlar) bo’lib,
aslida ichidagi bo’qni sudrashi, surishi yoki haydashi bo’ladi. Endi 12:36. Xayriyatki,
uzoq masofalarda, to’shagimdan yoki biror bir yotoqdan uzoqda ko’zimning orqaga
tirishishi, pir-pirashi bo’lmagan. Endi, 43-bugun ham kirib keldi. Soat 12:37
ni ko’rsatmoqda. 43 degani 39,(9) hisoblanadi. Demak, 39 kunning yakunida
turibmiz. Umuman aytganda sananing o’zidan biror bir ma’ni topamizmi desak,
14.10.2023 bo’yicha bizga asosan 14.10 qiziq bo’lib, qolgan 2023 i haqida yozib
ulgurgan edim chamamdaki, endi 14 degani Farishtam, enamning o’lik nusxasi,
hamda 10 degani o’nglashiluv. Demak, farishtam o’nglashishda, (yaxshilanishda).
Ertangi 15-sana (1+5)/2=3 ma’nosida Arvohlarning ya’ni qiz insonlarning o’liklarini
ichimda o’nglashib yurishi hisoblanadi. O’nglamoq so’zining o’ngla o’zagi bu –
“o’sish no, yo’q -ga, gina love, sevgi aloqa” bo’lib, o’sishi yo’q bo’lganlarga
sevgi hamroh degani. Endi 15:26. Demak, tushlik qilgandan so’ng sal dam olish
uchun yotganimda, to’g’ri uxlashgacha bormay, dadamning vajlari bo’yicha
plastik kartadan Click orqali aliment pulini tashladik. 520000 ketdi. Men esa
hatto plastik kartam hozir qayerdaligini bilmayman, zero – ketayotganimda shu
kompyuter to’xtagan stol skaterti tagiga yoshirib qo’ygan edim. O’sha stol ham
hozir shu yonimda, podvalda ammo skaterti, qoplamasi yo’q, olingan. Xullas,
plastik kartam ustida qanchadir pulim ham bor edi. Kartamda 834 mingchami pulim
qoldi. Umuman olganda meni shu plastik kartamning bolalar alimentiga ajratilgan
qismidan qolganini Ruhan kasallar shifoxonasida yanxshi taomlar, go’shtlar
keltirib uydagilar, enam qarag’ay (bir marta Erkin qarindosh, ikki marta Lola,
va yana bir marta Nodira) tashrif buyurganlarida yedirganlar. Bilib turibman,
plastik kartadagi hozirgi pullarga umuman haqqim yo’qdir. Men barchasini,
birinchidan shu qilayotgan ishlarim, mehnatim, yozuvlarim qandaydir ma’noda devonalikka,
jinnilikka chiqaradigan komissiya orqali to’g’ri tushunilib, yoki dorilar
sababli parallel olamga qo’shilaolishim va nimalarnidir parallel Olam taqdirida
kuzatilgandayin qilaolishim bo’yicha hisobga olinishiga ko’ra menga
jo’natilgan, plastik kartamdagi pullar yana qandaydir ma’noda o’zimning yeb
ichishim, (enam qarag’ayning uylarida turgan) ijara pulim uchun sarf bo’lib
bo’lgan deb sanashim kerak. Zero – alimentdan tashqari pul olinmasada, o’zimga
shuncha pul ko’rinib tursada, bu – devonalardan foydalanish usuli bo’lib pul
menga beriladi. Aslida esa mening xizmatlarim, ishlarim ya’ni yozuvlarim davomida
olgan mashaqqatim, o’lib tirilishlarim, chinakam jismonan qiynalishlarim va
Ruhiy azob chekishim hali-hali avvalgidayin bo’lib, men shu et kuchimni
sarflash yo’li bilan qayta quvvat, energiya olib oziqlanaman. 4-si. Endi,
taqdir haqida gaplashsak, birinchidan men Dunyoning o’sishini, aholining har
qayerga borib turishlarini oldindan zapisga olingan taqdir demayman. (Endi,
Zigul kelib, do’konni supurishini aytib meni chiqardi). Bizlar, aholi jamoasi
vakillari o’z xohish-irodamiz bilan bir narsani boshlanishini xohlaymiz va
aksincha men taqdir deb atayotgan hoziroqdagi, joriy vaqt o’tishidagi har ish,
o’y-fikr zapisi istaklarimizga zid ravishda davrlar bo’yicha taqdir tuzilishi, mening
tasodifan bog’lanishimga atrofdagilarning oldindan ma’lum qolip bo’yicha aslida
taqdirda, qismatda bitilmagan ravishda har qayerda va har qachon bo’lib o’tishi
mumkin bo’lgan deyman. Oldindan kichik-kichik bashoratlarni, insonlarning
ilgaridan ma’lum xatti-harakat qilishlarini, o’zimning kallamga bog’lanib, o’z
boshlari, miyalari bo’lmish men berib qo’ygan gavdalaridan chiqarishlari
qanchalik bashorat, oldindan ma’lumlik kasb etsa, shunchalik o’zimning o’lish
lahzamdagi aniq taqdir joyiga yetaklash, yaqinlashtirish, ya’ni ayniqsa shu
qismat bilan har qayoqda bo’lib o’tayotgan girdoblar, shag’ollar, kichik-kichik
tornadolarning (o’rta yuqorisidan kuzatilgan) ichki (va bari) aylanishini
oldindan ma’lum bo’lishiga xoslayman. Kerak bo’lsa shu sababli, ya’ni
insolarning miya-gavdalarini taqdir qilib meni sezmaganga xos baribir
kelaverishlari, qisqa muddatli davr qolipida aniq oldindan yozilgandayin
sudralib bashoratga, zapisga tushishga xos yurishlari menga ham almashinib
o’tib ba’zi joylarda ichimdagi gaplarni to’liqlayin ichimdagilar
chiqarayotganga va men qaytib aytayotganga o’xshab, yoki ishlarim, yozuvlarimni
ham shunday boshqarishlariga xos deyish shu. Bir tarafdan ichimdagilarning
o’zlari ham aytishadiki, barchasi taqdir bo’lsa, nega taqdirning o’zi, qismat
haqida shunday to’liq, insonlarning va odamlarning ichki o’zaro va o’tib
bog’lanishlari taqdir sifatidagi uchrashuvlar deya gapirilmagan, bildirilmagan.
Balkim, mening miyam taqdirga o’xshab eslatar, hisob-kitobli tuyg’uli
jarayonlarni, fikr chiziqlarini olib borar, shunga o’xshab insonlarning mendan
olingan gavdalari o’zlari uchun miya rolini o’ynab insonlar aniq taqdiriy
mehnat qilib, oldindan ma’lum bo’lgan o’z qismatdagi joylashuvidagi
imoratlarni, bino va mashinalarni qurar, yasardur. Demak, yoki agar insonlar
miya-gavdalari bilan taqdiriy ishlashga qodir sanalsalar, men miyam orqali
tasodifiy fikrlar, jarayonli bog’liqliklar qilarman. Endi, shunday qilib tushlikdan
so’nggi uyqum ham tatimadi o’zimga, ko’zlarim yumuqligida pir-piraganga xos
o’zlarini tutib, menga kompyuterda shuning teskarisi, ochiq holda qotishga xos
turishi ma’qul sanaldi. Nima desam ekin deb o’ylanib turganimda halitdan beri
eslatgan ravishda taqdir so’zining sanskritini yozishim esimga kelib ketdi.
Taqdir degani “taq, os(iltir) dirrila” degan ma’noda bizga atalgan xususiy mulk,
qo’tog’imizning osilganiga o’xshab bizga tegishli bo’lib turaverishida
qanchadir ma’noda sikimizdan olinib taqdiriladi, osiltiriladi, hamda qolgan qo’tog’imizning
decompress, (yoyilish) qismi gavdamizga jism o’rniga jism, modda o’rniga modda
bo’lib ikkitasi bir joydagiga xos tutiladi. Shuning uchun menga ko’p narsa
kerak emas. Endi. Hozir shu o’rinda Musani ya’ni Mustafoni olib keldilarmi,
Nodir ham shu yerda kelibdi deb tashqaridan o’tib uyimiz supasiga kirsam, ular
Habib va o’g’li Amir bo’lib chiqishibdi. Habib men bilan iliq salomlashdi,
ko’rishdi. Endi, o’lik nusxalarning, taz egalarining Tushunchasi meni aytilgan
maqsadimga erisholmay qolishimga sabab bo’layapti shekilli. Tushuncha degani
“tush, pastla un, o’s cha, maydagina” bo’lib, birinchidan biror fikr-xayol
bilan men tushaman, bo’lmasin yoki asosan bo’lsin deyman (shu fikr-xayolimdagi
voqealarniki), so’ng qarama-qarshi inkor va tasdiq ma’nolarida voqea-hodisalarning
unishi, o’sishi 2-o’rinda bo’lib o’tib, tushish va o’sishni 3-si ya’ni cha,
maydacha vaqt kesimi, davri kuzatuvida amalga oshiradi. Endi. Barchasi shunday
bo’lsa, ya’ni tushuncha bilan tiriklayin tushishim va o’liklarning o’sishlari
ozgina, chalik qilib o’tayotganda mening pismiq bo’lishim kutilganki, pismiq
degani “peace, tinchlik mi qani (qanjiq)” ma’nosida men o’zimni sal orqayin
qilib, tortib va boshqalar bilan aloqalarga kirishmay, hozirgi (ichimdagi
kuzatuvda) avvalgidayin yurishim kerakki, zero – qanday xato qilsam, birovlarga
turgan joyimdagi qo’zg’alishlar bilan ham tegib ketsam, shunga barcha bilimli
jazo, jarohat yetkazish topiladi. Xuddi shunday qilib, pismiqlarcha, o’zimga
amaliyotim qaytib jazo sifatida kelishiga xos, gap tekkizmagan ravishda
Jinnixonada yurganman. Misol uchun birgina stroitsa qilinishimizdagi xatayim,
kech chiqishim bilan yana kimlardir so’ngra safga kech kelib qolishlari mumkin
va meni kuttirish bo’ladi. (ichimdagilar shuni ham tushunchaviy baholashdi,
ya’ni mening pismiqlarcha tushishimni bildirmay, balki o’zimga maqul javobni
izlaganim bo’yicha o’sish, unish qilishimga ko’ra meni aynan bu mavzuda,
kuttirish bo’ladi deganimga xos tushirish bo’lishini bir kun devonaxonaga
qaytganimda kutib turib, ko’p va uzoq muddatli ma’nosida qilamiz deganga
o’xshab turibdilar). Xullas, men o’zimni Tushunchada ko’raboshladimki, tushish
parallel chizig’I qanchalik tushsa, unish parallel chizig’I shunchalik o’sishi
kerak. Tushuncha so’zini sanskritcha ochsak, “to’xta u shu (tush - men bo’lib
berayotgan hol-ahvol bo’lib, shunday, hech narsa chiqarmay, natag’imni
chiqarmay qanday bo’lsa ham aloqa qilaverishlariga, menga gapirishlariga turib
berishim, bog’lanishdan zavq-shavq olmay, qiziqib kirishib ketmay yurishim
kerak) u noma’lum (un – esa, menga u noma’lum deya har qanday miya-gavdali
aloqasini, gaplarini qilib ketishi mumkin) chi aloqa (cha – “nima o’zi bu
aloqa” degandayin katta ketib, ikkalamizga, insonlarni miya-gavdalarini men
bilan to’qnashuvda, duchorlikda sal muddat mobaynida o’liklar boshqarib
berishlari hamda insonlarning o’zlari uchun ham kerak)”. Endi, umuman olganda men
Qur’on bilan moslikda, belgili, kerak va vaziyatbob so’zlarimni, umuman
kelingki barcha so’z-iboralarimni Qur’on so’zlari bilan teng tutayapmanki, menga
har bir vaziyatga xos so’zlar bilan o’sishim Qur’on bo’yicha umumiy mavzuda,
sohadagi bilinish bo’yicha ko’tarilishimni hisobga oladi. Ya’ni mening
so’zlarimning ham Qur’onning teng topilgan so’zlarining ham ma’nosi teng kuchli,
(yondashuvli) qaraladi. Men hozir shu bu mavzular doirasida qayerdaman
desangiz, insonlarning hayajonlari bilan o’liklarning tushunchalarini bir xil
tutishga urinishdaman. Kimdir men bilan gaplashishga shaylaganda qancha
Tush-un-cha bo’lsa, shuncha hayajon ko’rsatib bilishim kerakki, go’rso’xta,
xo’saga xos qarab turavermasligim kerak deb hisoblayman baribir. Nima bo’lganda
ham aloqalardagi joylashuvlarni, pozitsiyalarni o’xshatib bilish kerak. Endi,
xullas men Spidligimdan qo’rqmayman, bolalarimga yuqqan bo’lishi mumkinligidan
hamki, aslida to’liq umr vaqti to’g’ri chizig’ini egallagan “u” butkul,
o’liklikka juda yaqin Spid deb baholanadi hamda Spid bo’lish mening boshimga
Bobirmirzo nomimning kodirovkasi hisob-kitobi bilan yozilgan. Demak, 23
yoshimda gandon, prezervativ bilan bo’lsa ham 2 jalablarni bir martalab
sikishimdan so’ng hozirgi xulosa shuki, birinchidan Spidligimni hech kim
isbotlamaganida, o’zim ham qiynalishlarimdan taxmin qilib aytayotganimda (zero
– Oliygohni tugatib qaytgan shu 23 yoshlarimda bo’lsa kerakki, Toshkent
jalablarini sikishimdan kelib Spid tahlili uchun qon topshirganimda negativ
chiqdi shekilli, enam qarag’ay agar pozitiv bo’lsa, senga notanish qo’ng’iroq
kelib, seni izolyatsiya qilardilar deb aytganiga xos) 23 sonining kodirovkadagi
ya’ni 29, 46, 69, 98 sonlari orasidagi o’rni avvalgi mavzularimdan,
maqolalarimdan birida ko’rsatganimdayin beqiyos bo’lib, 29-23=6 va 46/2=23,
46+23=69, 69+23=92 (ya’ni shunisi yangilik bo’lsa kerakki, 92 ning teskarisi
yana qaytib 29 dir), 98-92=6.
Comments
Post a Comment