xAY
351 11:58 am. Umuman o’liklar ichimdan, ongimdan barcha
g’uj-g’uj gaplarni aniq, taqdiriy maqsad uchun tasodifimga sozlab yo’naltirib
turishadi, ichimdan o’zim ham eshitaolmas gapirishsa kerak. Masalan,
kompyuterni shu o’rinda hozir yoqishimda soat 11:58 bo’lishini ichimda
aytishganlari uchun sezgilarim vaqtni ilg’ayoladigan oni 2 daqiqa oldin keyingi
kunga o’tish lahzasi bo’ldi. Murdalar gapirmaydilar deb nomlangan asardan
aslida o’liklar gapirmasliklari ma’lum, ammo asarning shuncha boblariyu, matnlari
yana nimani ma’lum qiladi desangiz, elchilik, kinoyaviy ravishda murdalar
gapirishlari orqali yolg’on haqiqat, quruq yolg’izlikka atalgan va boshqalar
bilan bog’lanib ketaverishi mumkin bo’lgan ishonchning o’zi bo’lishi mumkin.
Endi bugun shu ertalabdan tushlikkacha kechki paytdan davom etgan uyqum
mobaynida tush ko’rdim, tushimda katta zalda barcha quvnab o’tirganida
savol-javob bilan yutuqlar birin-ketin ajratilibdi, so’ng hamma jo’nash chiqish
joyi o’sha zaldan, hall dan metroning ichi o’rtasiga bog’lanibdi, ko’pchilik
temir yo’lakdan pyedestalda emas, pastga tushib narigi tomonda qisilib
o’tirganda, men “bizni poyezd qisib yurib kelishi mumkin, eshiklari ham tepada
bo’ladi, biz qanday chiqamiz” debman, so’ng shunday ham bo’lib, eshiklari
tepada qolganida, menga yo’l ko’rsatilib yuqoriga chiqib fortochkadan poyezd
ichiga bir oq-qora dog’li tinch qizning oldiga noqulaylik bahonasida sig’ib
etagiga boshimni qo’yibman, so’ng u ko’rinmas bo’lib olibdi. Bir ozdan so’ng
avjim kelib, tinch hiddan mast bo’lib maza qilib yotganimda kattaroq shu qiz
ham truskamdagi katta qo’tog’imni men kichik deb hisoblamasin degan ma’noda
birgalikda qo’limni cho’zganimda truskam ortlab ushlabdi, shunda haligi
haromchalar, spermalar yugurganchalik otilib chiqayotganda tushimni ham ajayib
bir haqiqat sifatida o’ngimdagi hayot bilan bog’lagan, anchalik bir xil deganga
chiqargan holda parallel uyg’onib ketganimda haligi spermalar chinakam
olatimdan o’shanday oqim davomiyligiga xos chiqayotgan bo’libdilar. Men
avitsennani ya’ni tashshog’im ostidagi trubani qisib, ularning chiqishiga yo’l
qo’ymadim, ammo enam qarag’ay taraf o’lik Farishtalar menga qandaydir so’zlarni
aniq aytib, doimiy ravishda aniq aytilsa teskarisidan bo’g’inlarni bog’lab
ma’no yasashimga kelishganimizchalik 5 ga 1 ingni oxirigacha qilib kayfingni ol
degan ma’noni jo’natishibdi. Farishtalarni to’g’ri tushunayotgan bo’lsam, mana
hozir tug’ilmagan, qornimdagi odam bolam orqali rozilik bilan boshqarilayotgan
Buxorolik erkak gvardiyam o’ng ko’zim kattaroq oval oldi, qovoqlari tepa-pasti
asablarini terisiga o’xshab tolalari bo’yicha tortib ko’tarib-tushirayotganida
o’ng iyagimga o’tib olib shu ishni birgalikda davom ettirgan holda ham sherik
bo’lib bildirishdiki, Farishtalar aniq qilib aytaolmay qolgan “gaplari” (chunki
ko’pi bilan odatda 4-5 so’z birikmasi qilishadi xolos), so’zlari yoki iboralari
o’zidayin, teskarisiga o’qilmay qabul qilinishi kerak deyishayapti. Endi umuman
ikkilanmay aytsam ham bo’ladiki, mobodo kelishuvga zid biror nima bo’lsa,
ichimdagilar meni jazolash uchun darhol kursni burishlari, yo’limga to’g’anoq
chiqarishlari birinchidan doimiy, ko’p va ishonchimni qo’rqizib sinalgani
bo’lgani bois ham qanday deb turganimda bu – baribir ichki, o’zimga ham
eshittirilmas, ongimda to’planib qolgan ularning menga foyda berish uchun
atalgan, umuman barcha bo’lib o’tgan gapirganlarim va shu gaplarimdan so’zlari
kesib olinib boshqalar orqali chiqarilgan gaplar zahirasini buzib, burib yoki
bulg’alab (videleniyani oqizib) yo’naltirishlari, chalkashtirishlari oqibatida
o’lik tabiat va narsalarning qiyinchiligi, o’lib og’rib yotgan va jism
bo’lishga o’tib olgan gavdalari og’rig’i menga yo’limga to’g’anoq bo’lgan
narsalar suqulishi, taqalishi orqali og’riq berishi mumkin. Umuman hozir va
hamma vaqt, Arvohlarni aytib o’rgatishimga qaramasdan bo’layotgan Arvohlarning
diqqatimni tovlamasdan, fokusimni olib bormasdan turib qaysidir o’zimning
ma’nomda, yondashuvimda ichimdagilar turtki berib, aslida shu qo’shilishlari
umuman kerakmasligida, nimanidir bildirib yuborishlarini qilaolmay qolsam yoki
izidan boraolmasam, or-nomus ya’ni Arvoh-G’oya, o’lik qizaloqlar-o’g’illar asablarimni
shu teskari tartib, simmetriya bilan o’tib ketayotgan hoziroqning onlarida orqa-oldin
qilishadi ya’ni go’yoki qisqa, lahzali onlarni orqa-oldin qilganga o’xshab harakatlarimni
ham, boshimni kelgan yo’nalishida orqaga qaytarishadi, o’tmish hoziroq zapisini
takrorlashadi. Mana shu tuyg’ularda ya’ni insonlarning yashash va o’zini
onglash muhitlarida barcha erkak va ayol jinsli qarama-qarshiliklar
(G’oya-Arvoh, O’ylov-Iblis, …, Ishonch-Farishta) uchun ishlatiladigan
mullolarning, dindorlarning atab qo’yilgan so’z birikmalari, tireli ikkilik
so’zlari. Masalan, hozircha o’g’il bola bo’lmish G’oya va qizaloqlarga
aytiladigan Arvoh so’zlari uchun or-nomus iborasini, so’z birikmasini bilaman.
Qolganlari mujmal, noma’lum. Ish qilib shu or-nomus harakatimni, energiyamni
vaqtda sarflanishini, bo’lib o’tishini teskari qilib zarrachalarimni, miyamning
qatig’ini, gavdam bo’ylab yoyilgan spermalarimni ya’ni asab tolalarimni etimdagi
ahvolni (og’riq-sog’liqni) bilish qobiliyatini hoziroq vaqtida darrov
orqa-oldin tortib noqulay, shu chiziqda o’zingni quruq jismdayin biladigan
qiynoq, go’shtingning orasidan kezayotganga o’xshash og’riq olib keladi. Shu
o’rinda aytish joizki, orqamda Zli akam va Kilo dadam gaplashib turib, mening yozish
obro’im bilan bahslashayotganlarida (Kilo dadamning o’liklari, podderjkalari)
tomonidan “baribir u – Bobirmirzo, o’g’lim obro’liroq” deya o’tirgan ikki xil
amaliyot, faoliyat turlarimizni bog’lashga urinishadiki, e’tibor bersam,
hay-hay demay nimaykini o’ylasam ham, tushunmovchilikning o’zida qolib ham
ularning gaplariga ergashib, tinglab turaversam “ro’ylarini olish” bo’yicha
qancha jabhali qarasam ham o’zlarini o’qtalishli obro’lari bo’yicha gapirib
ketaverishlari meni yengishi kerak ekanki, aslida men shunday yengganimdan buni
aytayapman. Endi 2:21. Zli akam mendan o’zlari o’qigan va tug’ilgan yillari
bilan nom qozongan “1984” (Jorj Oruell, o’zbekchaga tarjima qilingan) kitobini
o’qishni so’radi. Shu asarda o’qigan ikkinchi jumlamni sizlarga yozib
tushuntirsamki, qolganini o’qish zarurmasligini bilib olsak: “Dahlizda qaynagan
karam va eskirgan palos hidi anqirdi”. Endi birma-bir, so’zma-so’z ketsak: “Da,
ha hazil-zilda” “qay-(bir)ni nanam degan” “kar (yoki k, aniq orli; kar inson
ko’rganlarining nima qilishini bilmay ikkilnaveradi, o’zini hadiksiratib
o’qqa-cho’qqa uradi) om (aloqa men; baribir aloqa men deydi (karamaning
karligi))” “Ruh aloqa” “esi kirgan” “po-xuy aloqa lost, yo’qotilgan” “ha Id-si”
“an, noma’lum qirdi”. Shulardan kelib chiqsak, akam tavsiya etgan va o’zlarini
men avvaldan ham bilganimchalik ifodalovchi tuyg’u bu – ko’rinib turganidayin
akamning kimyoviy reaksiyalarga o’xshash hayot kechirishini bildiradi. Oxirgi
kesimdan, tarzdan qarasak, “anqirdi” so’zi ya’ni “noma’lum qirdi” iborasi,
doimo ishlarini, izlanishlari va topqirliklarini noma’lum darrov egallab
qirishini, yo’qqa chiqarishini bildiradi. Umuman kitobning mazmuni shu, ya’ni
birinchidan hamma uchun bir xil harflar ketma-ketligi bilan, teng elektron
hajmli (HASH5 mi yoki qandaydir tekshirilishli) saqlangan ushbu kitob, hamma
tomondan bir xil, obyektiv hisobga olinadi, ko’rinadi, ammo har kim o’ziga har
bir so’zdan yoki harfdan har xil xulosa, mazmun yaratadi, aniqrog’I nafaqat
“men unday, sen bunday tushunding” deydi, balki o’zaro bir-birovlariga obyektiv
yozilgan ma’noda, aytilgan va ko’rsatilgan yozilgan narsalar yoki holatlar
bo’yicha tushuntiraolmaydi. Ya’ni masalan, dahlizda bo’lsa dahlizdada, dahliz
turiga o’xshagan bir joyda deyaolmaydi yoki qaynagan so’zi uchun o’z ma’nosini
kallasiga keltirib tushuntirib o’taolmaydi, karam so’zini yeydigan, qatma-qat
karam sifatida aytaolmaydi va h.k. Endi, yana o’liklarning boshlig’I Arvohlar
haqida yozaman, zero u ham o’zining boshchiligini, boshliqligini men orqali
maqtab, o’liklarini o’ziga qaratishni istaydi, doimo shunday qilaverib va
o’zicha sezdirishiga ko’ra o’zini menga o’xshash befarqday ham tutib, menga
qani ganorar, obro’ yoki ustunligimni bildirgan holda befarq qarash deya o’zini
indamagan holda katta ketkizadi, nima bo’lsa ham shu Arvoh haqida, o’ziga kerak
ekan, “maqtab” yozay. Birinchidan umuman barcha yozuvlarimni, g’oya-o’ylarimni navbatda
nima bo’lishini hisobga olganimdan so’ng yozganim uchun, albatta, teskarisi
bo’lmaydi-ku, ya’ni yozganimdan so’ng nima yozdim deb o’ylamayman-ku, demak,
buni kalaka qilib miyadan chiqayapti deya miyaning o’zida “senda bilishli,
menda bilishli” deb tasdiq-inkor bilan tushuntirib beradi. Shuning uchun doimo
navbatdagi yozuvlarimni tirishib, kirishtirilishga majbur bo’lib, xuddiki o’zim
oldindan o’ylab o’zim bloklagandayin ya’ni qarabsizki bu jichcha, mizrniy miya
hisob-kitobi, neyronlari joy egallab ulgurganligi bo’yicha qarama-qarshi
ravishda yana shu joyni, o’rinni aytishimda dirrilashni hisobga olib hattoki
o’zini ko’tini artib, yo’qqa chiqarib borayotgan katta shon-sharafli,
energiyani yo’qdan bor va bordan yo’q qilmaydigan ish qilayotgan emish. Nima
bo’lganda ham uni tushunish kerakki, o’liklar sultoni Arvoh qizlar o’liklar,
joni chiqqanlar ya’ni jon taslim qilganlar qimirlamaydi va energiya ishlab
chiqarib almashmaydi, yo’qotmaydi degan ma’noda biz tiriklarning ham
yeb-ichganimizda hosil qilgan ravishda gavdamizni harakatini doimo inobatga
olib keluvchi retseptorlarimiz, sezgilarimiz yoki asablarimizni miyamizdan ham
o’tib, mana men uchun ko’zimning ustidagi ho’lida bildirib ushlab turadiki,
chindan ham tirik hujayralarim uchun faqat sabab-oqibatli shaklan ya’ni eng
yengil formali ko’rinishdagi yo’l bosib joy o’zgartirishim, o’tirib-turishim va
umuman barcha charchoqlarim, massam bilan bog’liq muammolarim, o’tirganda
ko’timning qisilishi, shart-sharoitga ko’nikishi, barcha-barchasi
yo’qlashtirlib kallamni o’zimni garang tutit turgan holda va faqatgina shunday
muammolarnigina aniq qilib olib chiqish qobiliyatim turganda kimyoviy
jarayonlar bilan ham bir-birini yeyuvchi va har qanday narsaning aksi borligiga
ko’ra tenglashtiruvchi, Yer bilan Osmon qiluvchi hisobga olinadi. Umuman uni
tushunish shundaki, birinchidan meni yozdirishga urinayotgan bo’lsa kerakki, bu
– hali eshitgan so’zimni yozaman deb o’zimcha kelishib qo’yganimni o’zimga
o’tkazdirib, majburlab qilmoqchiligiga to’xtalsam, otslejka so’zini Zli akamdan
eshitib, shu obro’ni to’ktirmasdan o’liklar doimo menga nisbatan boshqalarni
o’tkazaverishadiki (masalan, hozir yeban dadam uyqularida “h-h-m” qilib, kayf
qilib yotishlarini menga sezdirib turdi darrov; bu – hattoki o’zim o’zim uchun
sal uddalayolmay, qo’limdan kelmay yozgan yozuvim, ishimni shu aloqada, ya’ni
aslida hech qanday sezgi bilan ushlab turmay, meni dadam u xonadan ko’rmay
turib, yozuvlarimni o’qimay, po-xuychasiga o’zimning o’zimga obro’li bahomdan,
balki obro’ni oxirigacha olib bormasdan, deylikki Arvoh xohlaganidayin
kallaning o’zi yozuvlarimni doimgisiday tortib ketmayotganidan farq hosil
qilganchalik qoniqish, foyda oldim deb topishim bilan dadam obro’ning oxirida,
kinoyasida bo’lsa ham bordi-keldi qilding ozgina va “men uchun sozgina” deb
obro’lari bilan yetmay qolgan joyimni yana o’sha xonish, ovozlari bilan ham
Ruhan gavdalaridagi charchoqni chiqarish, endi qanday ifodalash bir oz
g’alatiyu, shu bema’ni ishlarini Arvoh menga qilishga qo’ymasdan, o’zlari,
boshqalar tomonidan meni urish uchun ishlatayapti, bu – demakki, xo’p xonishga,
- xo’rsinib tortishga, nolish nafaslarini olishga xos bo’g’iz tovushlari, quruq
ovozli-sadolar deylik hisobga olinadi) va h.k. Shunday qilib tiriklik va
o’liklikning farqi nimada, nima bilan Arvoh qizlar menga bosim o’tkazishadi va
men qanday javob beraman. Birinchidan shuni aytishim kerakki, (mana
aytmoqchiligimdan oldin “shunday de” degan past ichki ovozda buyruq chiqqani
uchun kelishuvdan, kerak bo’lsa shunga, kelishuvga bepisandligini bildirib
kulib yotgan Arvoh, bilmadim qandaydir o’zi bo’yicha bir xil qotib qolgan
shartlarda savol-javob qilishimiz bo’yicha bo’yningdan buyruqni olib tashlaysan
degan ma’noda, baribir o’z aytganini qilib yozmoqchi bo’lganimni esimdan
chiqardi, shuning uchun (mana sherda kattalik qilayaptiki; men yozuvda yangi
narsani chiqardim deyaki, aslida o’zimning tirikligimni ham burib quvonchimni o’zicha
chiqarib kalaka qilayapti; shuning uchun so’zidan keyin yozadiganimni men
sababli deb topadi; va umuman qachon bo’lmasin, shunchalik raqibliklardan
so’ng, hammasini aytaversam, bilolmay-bildimga chiqaraversam, oxiri mag’lub
bo’lgandan so’ng o’zini men tomonga joylashtirib mening jabhalarim, jihatlarim
bo’yicha o’zini yana menga qarshi talqin qilib, kuydirayotgandayin, jav-jav
ettirayotgandayin yutayotganini, sabab-oqibatni bildiradiki, hech buning
tipirchilashi tugamadi, mening katta yutug’im ichida menga qarshi urishadi)
demak, qavs bilan yakunlayman). Bilmadim endi meni qanday tushunishayapti,
balki, yozuvlarimdagi shunchalik qarama-qarshiliklarining asosiy mohiyati
yozuvini qaysi jihatini o’zi yoqtirarkin deyishlaridami, shu jihat bo’yicha
qandaydir to’ldirish qilsam, “men qildirdim” deb turib olishadi. Demak, tirik
so’zi “to’xta Parallel-Olamlar random, tasodifiy boshqa-Avloddoshliklar
(parallel-olamlar) aniq” bo’lib, bizlar bitta, u bizdan oldingilarimi yoki
keyingilarimi – farqi yo’q, Parallel olamlarga qarab turmaymiz, bizlar uchun
ularning tasodifiy yo’limizdan uchrashi, kelingki tasavvur qilib aytganda,
tovonimizning yurib borayotganda sekinlashgan kadrlarda havo masofasidan o’tib
borishi aniq hisoblanadi va hech kim, hatto o’liklar ham qaysi bir parallel
Olam bilan to’qnashib hisobga olayotganimizni bilishaolmaydi. O’lik degani esa
“o’ love, sevgi Parallel-olam aniq” bo’lib, vafot etganlar parallel olamarni
har birini ushlagan va ichki tarkibiga singib kirib borganga o’xshash aniq
sevishadi. Endi, menga shunday bo’ladiki, mana hozir ham internetda juft (tire
bilan ajratilgan bir-birini to’ldiruvchi) so’zlarni qidirayotganimda ko’p vaqt
sarflab, 5-10 daqiqa qidirishlarimda hech narsa chiqmayveradi, va bir linkni
bosib kirayotganimda ikkinchisiga ko’zim tushsa darrov yaxshi, qidiruv bor bo’lishi
mumkin bo’lgan tahlilda axborot qismini o’qib qolaman hamda mutloq hech narsaga
erishaolmadim deya brouzerni tark etmoqchi bo’lib turganimda ketma-ket ravishda
terimni bijirlatganga xos o’zimning xayolimga mos so’zlar chiqib kelaveradiki,
bu – menga simmetriya, meni to’xtatib qo’yish uchun xolos, aks holda o’tgan
ko’p muddat ichida chiqishi kerak deya brouzerni yopaveraman, pastga buklab
qo’yaveraman. Endi, Zli akam 3000 Dunyo yashab mening 576 Jahonni unumli,
mazmunan yuksak ko’rishimni shuncha miqdorda, o’z sonlarida proporsiyada,
nisbiy eng kam farqli, yopishib yengganlarki, mening akam sanaladi. Balki
qaynotam Mirosh (Mirali)ni to’g’irlab yozsam soz bo’larki, yuqori tepaga urilib
qaytadi, unum-baraka, sifat bo’yicha Zli akamga o’xshab ko’p umlar kechirga bo’lsalar
ham, qandaydir, oxirgi oraliqlarda (menchalik ketma-ket sondagi umrlarda bo’lmasa
ham) mendan ancha unumli, o’xshashlik bo’yicha eng tepa darajada yashagan. Endi
(tok ketuvdi) 5:07 pm. Men go’yoki 576 umrimni so’nggi ketma-ketlik ravishda to’xtovsiz
hammadan ko’p unumli qilib olib borayapman. Endi, ichimdagi o’liklar uchun
otalari ya’ni bizning bolalarning raqamli Dunyosida joylashuvlari, raqamlari
shunday tus olganki, odatda yoki mana shu o’rinda bo’lganidek bir to’qnashuvdan
chiqsam, darrov ikkinchisi yutib oladi (qarang shuni Zigul kelmasidan oldin yozibmanki,
bashoratga o’xshash Zigulning kusi yutib oladi deganga o’xshab qolibdi),
masalan, Arvohni yengish yo’lini ichimdan o’tkazsam, his etsam, darrov Iblis
yoki Shayton kelib, hammasini kuzatib uyushtirib turganidek, xuddiki Arvoh
bilan urushlarim shunchaga cho’zilganiga o’xshab u bilan ham janjalim bir kun kelib
bunchagacha davom etishini og’irligini bildirgan holda bosim o’tkazadi. Endi.
Xullas, o’liklarning so’zlarini topishim kerak. Bu – insonlarning o’g’il
bolalari G’oya, qizaloqlari Arvoh bo’lishiga o’xshab, birinchi o’liklar
taraflari Arvoh bo’yicha or va G’oyaga o’xshab nomus ya’ni or-nomus so’zini
tashkil etadi. Insonlarning O’ylovlari yigit-o’g’il, Iblislari qiz(-juvon; “ja-von;
jon; uv!”) bo’lganiga o’xshab, o’ylov so’zidan qaysi marifatli juft so’zni
topsak bo’ladi deysiz va Iblis so’zidan ham? Demak, hisob-kitoblar qilaverib, o’ylovga;
yo’q, foydasi yo’q, kelmasa kerak. Baribir topolmayman degan narsamni
topolmaymanda, va faqatgina ahmoq bo’lib ichimdagilar tortgan, qiynagan yo’llarni
kavlashtirib, o’zim bilganchalik davomiy tez topib borib yashayman. O’ylab
qarasam, qo’shimcha nimani o’zim bilaman desam, tug’ilgan kunlardagi tabrik so’zimda
aytadigan “sizga baxt-saodat, sog’lik-salomatlik, tinchlik-omonlik tilayman”
degan juft so’zlarimdan tashqari, hozir xayolimga faqatgina, ibo-iffatli so’zi
kelayapti xolos, shu ham aytilganiday juft so’z bo’lmasa kerak. Endi 6:52. Taqdir
bir qaralganda bir umr zapis yo’lidir. Shu zapis yo’lining elementlarini,
masalan, shaxs o’zini qichishini zapisning, hayot yozuvining har xil
paytlaridan olib tez jarayonli birlashtirsak, bir vaqt bo’ladiki, tirsakimizni
qayishtirib, bukib qolgan joy, paytga o’tamiz va ikkinchi vaqt bo’lsa, shu
qayishgandan so’ng asl ketma-ket paytida kuzatilgan boshimizni uqalash yoki kallamizga
umuman tegmaslik emas, balki sochimizni qichib qo’yish joyiga to’g’ri kelib
qolamiz. Xullas, barcha elementlar qorishgan sifatida taqdir zapisidan
olinayapti. Natijada tasodif, gen yasalayapti. Uzoqroq muhit joyidan o’zimizga
qarasak, turgan o’rnimiz ham aslida tezkorlik bilan almashinishi mumkin, ammo
unchalik tez, jadal suratlarda bo’lmaydi, balki o’zimizdan qanchalik uzoqroqqa
qarab turib bilganimizga xos holda yo’qolib qolishimiz va boshqa zapisli joyga
o’tishimiz hisobga olingan chamamda.
Comments
Post a Comment