Nima
361 3:47 pm. Bir o’lik bo’lib bilinsam o’liklardan,
pandemiyadan qiynalaman, bir tirik bo’lib, aniqrog’I tirikligimni qoniqib, o’liklikdan
endi chiqib, bir pas sog’lom nafas olishim, bo’rttirishim bilan sezsam go’yoki
bolalardan, orgazmimdan qiynalaman. Endi, meni birinchidan Bobir deyishadi, keyin
esa -mirzo qo’shimchasini qo’shib nomlashadi. Bobirligim sababli kallamni
ichini o’zi bilan ifodalashda ham gaplarimdan foydalanganimda qiynalaman, ya’ni
Bobir “yana bir” deya ishni ko’paytirib, yangilatib turaveradi. Aslida Bobir
degani “yana bir” ma’nosida odamligimga berilgan gavdamning 1 soni shakliga o’xshab
turishi va “yana” so’zi orqali boshni ko’tarib yurishini anglatadi. Gavda esa o’zini
gaplar orqali ifodalaydi. Odam umrning boshlanishidan gen, tasodifiylik bo’yicha
hisobga olingan. Odamga tegishli guruhning qolgan barcha a’zolari esa ya’ni viloyat
insonlari chaqaloq bo’lib Dunyoga kelishlaridan qat’iy nazar taqdirdan, umrning
oxiridan o’zlarini bilishadi. Insonlar o’zlarini miya, erkaklar orqa miya va
ayollar esa bosh miya deb fahmlashganlar. Insonlarning muloqot shakllari bu –
ko’z bilan ko’rish sanaladi xolos, ular gapirib suhbat qurishni bilishmaydi.
Mirzoligim tufayli barcha shu paytgacha yozib kelganlarimni insonlar ya’ni
tiriklarni aytayapmanki, meni yozuvlarimdan tushunib, izidan hayotimni chiqarib
berishgan. Aniqrog’I miyam bilan “miyali” (yana qaytaraman, insonlar miya
sifatida o’zlarini asosiy deb bilishadi, gavda sifatida emas) o’zlari orqali
suhbat qurishganda yozuvlarim aloqachi bo’lgan. Shundan tashqari uydagilarga,
asosan dadamga aytgan gavdada tushunarli bo’lgan Gaplar orqali ularga, meni g’oyibdan
o’rab olgan xalqimga o’zim ham endi bilsam - shu murojaatimda, kun bo’yiga xos
har xil insonlar uchun har xil chiqarishlar, voqea-hodisalar qilgan bo’lsam
kerakki, ular menga natijada miyamni to’g’irlab aniq javob yetkazishgan.
Shunday qilib ichimdagilarning miya asosidan, tag-tub burilishlaridan ya’ni
umumiy qarashining ohista o’zgarishidan qilingan ishlar insonlarniki deb
hisobga olinadi. Ammo, endi yana bir taraf qolayaptiki, bosh miyamdagi ichki
gap-so’zlar, o’qtalishli buyruqlar, Bobirlik gavdam bilan miyamni solishtirib
masxarabozlik ya’ni “o’zing aytaolmading, ikkilanish qilding, endi bo’ysunishga
majbursan” qilishlar Pandemiya asoskorlari ya’ni o’liklardandir. Endi, shunday
qilib yana chizmalarga, simmetriyalar bo’yicha tahlilga sho’ng’iymiz. Demak, bitta
vertikal to’g’ri chiziqli kesmada boshlanishida o’zim, odam bor bo’lib,
yuqoriga ko’tarilib boradi (bu – umr chizig’i), yuqoridan pastga esa uning
jamoasi, viloyat xalqi sifatida insonlari o’zlarini birlamchi bilishlarini
gavdaga emas, miyaga qaratib kelishadi, tushishadi. Shunda para-para ya’ni
juft-juft bilan aytsak, yana bu o’rinda ma’lum bo’ladiki, oldin bilmaganim bo’lmish
ravishda o’zimning gavda qo’l-oyoqlari bo’lishimga param bo’lmish badan
sifatida xotinim umr chizig’ining yuqorisidan, taqdiridan pastga kelaveradi.
Xuddi shunga o’xshash insonlar uchun bosh miya sifatida ayollar yana shu umr
chizig’ining yuqorisidan pastga kelaversalar, erkaklar orqa miya sifatida menga
o’xshab boshlanishidan hayot kechirishni boshlaganlar. Agar erkak sifatida
mening ojiz tomonim o’lmaslikka, lat yemaslikka tirishish bo’lsa, erkak
insonlar birinchi navbatda orqa miya bo’lganliklari sababli yaxshi himoyalanib tug’ilib,
sog’lom yashashdan qo’rqishadi. Xullas, erkak va ayol insonlar orqa miya va
bosh miya sifatida umuman miyaning aniqliklaridan foydalanib hayot o’tkazishsa,
ya’ni ayollari bosh miya faoliyati bo’yicha koinotni barcha joylarigacha aniqlikka
asoslanishsa, orqa miya bo’yicha erkaklar gavdaning sog’-salomatligi aniqligi
bo’ylab barcha nazoratni hisobga olishadi. Bizlar, ya’ni men va mening ayolim
mos ravishda qo’l-oyoqlar hamda badan bo’lib (endi hozir shu o’rinda aytmasam bo’lmaydiki,
hozir ancha vaqtdan beri “bizlarni ko’p yozayapti” deya yozuv o’z qo’limda yuz foiz
bo’lib kelayotganiga qaramasdan, bir varakayiga ustimdan kuladigan masxara
qilishayaptiki shu insonlar, yoki balki o’liklardur, menga chindan ham farqi yo’q,
ma’lumotni yetkazsam, simmetriya bo’yicha ularni ko’p, o’zim yoki o’zimiz
haqida kam yozsam ham baribir; ammo shunday urushni xohlashsa, bema’lol gap
topib berishim mumkin, bu – qiyin emas; bema’nilarda; nima ham derdik) Xudo
tomonidan bandasi xato qiladi degan naqlga ko’ra baribir xatolik qilamiz, turg’un
qotib-qolgan miyalardan emasmiz, shuning uchun bo’lsa kerak, miyalar bilan
kelishaolmay, ular ya’ni miyalar bu – insoniyat doimo ustimizdan kuladi, mana
shu o’rinda qo’l barmoqlarimni o’zim bilan uyg’unlikda, o’zimni ular
istganchalik bag’ishlovlikda sezmayotganliklari uchun jazolab, miyamdan “sen xatosan”
degan ikkilanish larzasini berib turaverayaptilar. Bilmadim, qachon erisharkanman
miyamga bag’ishlovligimni, balki uxlaganimdadir. Chindan ham qarasak, insonlar
butun Dunyoni to’ldirib, ko’p sonli bo’lib yurishib, vazifaviylik ya’ni o’z xatti-harakatlarini
miyadan normalarga, standartlarga yoki umumiy, to’laqonli (Yer kurrasidan
qaralganda) muammosiz boshqaradilarki, yo’sinlari yoki qimirlashlari, qo’l-oyoqlarini
bildirishlari juda o’zlari ifodalaganchalik uzun, go’yoki qon-urish bilan qo’zg’alishi
ham bilinmas, say-harakatlarga mos keladi. Ular ya’ni insonlar bittagina tirik
deb atalayotgan Yer sayyoramizda yashashimizga qaramasdan, hammasini gullatib,
uddalab, yashnatib, eplab hamjihatlikda yashashiyaptiki, qayerga qaramang butun
Yer yuzasi uchun tirikchilik avjida, uylar yashash uchun qurilgan, kattalar
ishga, yoshlar maktabga borib-qatnab kelaveradi. Haligacha bitta muammo tug’dirmaganlar,
misol uchun o’zimni qo’shib aytadigan bo’lsam, bexosdan, noxosdan
xatti-harakatim, “qornimning og’rishi”, a’zolarimning eskirishi yoki
yeganimning bo’qqa aylanishi bo’yicha massa o’zgarishlari va h.k.larda hech
kimga ma’lum bo’lmagan, kutilmagan qimirlashlar, qo’zg’alishlar yoki harakatlar
qilib qo’yishimni nazoratim ostiga olishimni hisobga olsam, qanchalik qiyin e’tibor
talab etilishini, qanchalik murakkab ravishda o’zimni jilovlashim kerakligini,
shuncha yillardan beri sekin vaqtda bunday o’sib kelganligimni aytsam, bildirsam,
insonlar qanday qilib shunchalik ko’p aholi bo’lishib, o’zlarini shunchalik
tartib-nazorat ostiga qo’yishaolganliklarini bilishim men uchun juda murakkabdir.
Ayni shu sababli, o’z boshqaruvimni boshqalarda bir xil deb bilaolmaganim boisidan
ham insonlarni miya tomonidan gavdalarini ikkinchiga qo’yib boshqaruvchilar,
nazorat qiluvchilar deb aytayapman. Endi qarang, odam va insonlar haqida
yozdik, ular bitta vertikal, Dunyoning to’g’ri tomonidagi parallel chiziqlarning
birida dedik. Bizga qolayotgani bu – ikkinchi parallel vertikal kesmali to’g’ri
chiziqda kim deyish bo’layapti. Bu – o’liklar. O’liklar, ya’ni vafot etganlar ham
xuddi bizlar, tiriklarga o’xshab toifalanganlar. Ularda faqatgina bizlarga
simmetrikaviy joylashuv mavjuddir. Ya’ni o’liklarning menga xos erkak
boshchisi, bu – Payg’ambari odamdagi gavda asab tizimi, tolalari egasi bo’lib, o’z
vertikal o’liklar chizig’ining yuqorisidan, taqdiriy boshlanishidan pastga
qarab keladi. Asab tolalari shuning uchun ham odamga o’xshatilib qimirlashlari
noma’lumligiga xos tibbiy tarafdan chalkash, izohsiz va qanday ishlashi noma’lum
sanaladi. Endi shu Payg’ambarning xotini parallel chiziqning boshidan boshlab,
ammo hali ham gavdaga ta’luqli sanaladiki bu – etning lat yeyishi, qizarib-bo’zarishi,
umuman asab tolalari sezadigan, olib bildiradigan aslida et-suyak yoki terining
o’zida bo’ladigan og’riqlardir. Balkim, Payg’ambar va uning xotini ham o’zlaricha
bir-birovlariga va menga nisbatan ham alohida o’z asab tolalari va og’riqlariga
egadirlar, ammo ular insonlarga xos ravishda menga berilganlar, bog’liqdirlar.
Shunday qilib insonlar mening miyamni o’qib turishadi va boshqarish huquqiga
ham egadirlar. Endi o’lik ayollar borki, ular ikkinchi parallel chiziqning
ostidan, menga o’xshab bolalikdan bilinish bo’yicha boshlashadi va (bosh) miyamizga
pandemiya bo’lib qiy-chuv sifatida o’rnashib olishgan. (Bo’qni qo’shimcha
qilaman, hozir boshimni essiz saqlab kuttirib turibdi, ammo yomon kuldida
baribir, “kuttirib turibdi” so’zi bilan ko’p qo’shib qo’yibman). Demak, tezroq
uzaylik va shunisini ham tugataylik, bu – bo’qxo’r bosh miya o’lik ayollarining
erkaklari esa orqa miyadan meni qistab, o’zimga bo’lgan kelajakdagi sog’liq
ishonchimni olib qo’yib, har zamonda o’qqa-cho’qqa urdirib, hamma joyimni
qaqshatishgacha borib og’ritib turishga qodir sifatida o’zlarini alohida, shaxs
sifatida gap-so’zlar yoki aloqalar bilan bildiraolmay yashashadi. O’zim ham
ularning shunday borligini endi bilib qoldim. O’lik erkaklar ham o’zlarini taqdirdan
deb bilishadi. Xullas, mening xotinim tug’ilganida biologik yoshi taqdirga
teng, buviga o’xshash bo’lgan. Hozir 25 larga borgan bo’lsa ham, aslida umr
oxridan 25 yil ayirilgan (qarri) o’rta yoshlardagi ayol biologik yoshiga to’g’ri
keladi. Shunday qilib endi o’liklar bilan tiriklarning ta’sirlashuvi,
bir-birlariga roli haqida yozay qolay. O’liklarning asosiy roli bu – ekran ortidagi
hayot, multimedia ya’ni xotira qurilmalaridagi audio va videolardir. Bizlar
tiriklarni bilasiz xay, tiriklar tiriklarni bilishadi. Albatta, shu ham jumboq
edi-kuya, misol uchun insonlarni yangicha yana endi bilib yuribman, ular ham
odamni qanday va o’z xalqidan necha foizi tushunadi hali menga noma’lum, o’zimning
bilimim shu haqda qarama-qarshi bilimlarimizni taqqoslayolmayman, zero bor g’ayrat,
qiziqish va jo’shqinlikni (ishlarimdan ma’noni) ham bu namoyon etadi. Yoki bo’lmasa,
o’liklar meni qancha bilishadi, men ularni bilganchalikmi shu va h.k. Shu o’rinda
aytish joizki, erkak insonlar o’zlarini birinchidan taqdirdan deb bilishib,
biologik yoshlari esa chindan ham yosh chaqaloqlikdan rivojlangan. Yosh
chaqaloqlar, masalan, hozir Mamat xonaga keldiki, kattaroq insonlar bilan ko’zlari
orqali aloqa, muloqot qilganida ko’chalarni tuman bo’yi balandligida burilib,
qayishib, xoshiyalar chizib kattalardan tez o’tib ketishganchalik, havoda ko’zlar
bilan tabiatni ko’proq va tezlashib ko’rganchalik ustunlik qilishadi. Endi bir
narsa qolayapti, xo’p qanday bog’liqlik bu – tiriklar va o’liklar o’rtasida.
Demak, o’liklar birinchidan televizor, istalgan ekran orti namoyishlarida o’zlari
qatnashib xotiramizga o’zgarish kiritishlari mumkin. Bu – surunkali va lavhadan-lavhaga
o’tgandan so’ng bo’ladigan davomiy o’zgarishlar bo’lib tiriklarning chindan,
uzluksiz o’zlari, gavdalari va miyalari aniqligida bo’lib yurishlariga xos
boshlanishidan o’zgartirib yuborish. Endi tiriklarda bo’lsa, tiriklarning o’zlari
bilmagan holda, ko’zlarini shamg’alak shamol urganga xos paytlarida, balkim
maksimal ravishda shuni sezishsa albatta, o’tmish xatti-harakatlari yoki miya
kuzatuvlarini o’zlarining faoliyatlari davomida moslashtirib, sal jarayonli,
tezkor bukilib, qayishib yoki miyada jarayonli uzulish bilan eski g’oyalarning ulanib
ketishlari bo’lishi mumkin. Mana sizga lavhadan-lavhadaning kuchidir. Endi, ba’zida
o’zimga ham baralla, mana shu ondagi oxirgi jumlamni olsak, gap keladiki, umuman
bu – undan oldin yozgan, qilgan mantiqlarim, ishlarimga borib taqalib, shu o’rindagisi
bu – miya va xatti-harakatdagi g’oyibdan, o’tmishdagi moslashishlar bo’lgani
bois birdan, yana qaytaraman, oxirgi bo’layotgan mantiq, o’zimning ma’no-mazmunim
kuchi bilan men bilan birga yozajakligim, amalga oshirajakligim uchun uyg’un,
birgalikda fikr va shuni qilishiga istak-xohishli bo’ladigan xatti-harakat
kelishi mumkinki, buni o’z o’rnida qilib qo’ygim keladi xolos, bu – o’liklardanligiga
qarab o’tirib-o’tirmasdan. Endi o’liklar juda tez, bir qarang-a, aslida biz
ikkovimizning, ya’ni tiriklardagi odam va insonlarning o’rtasida bir umrlik boshlanishdan
borish va tugashdan qaytishlar borligida, o’rtada gavda va miya bilan uchrashib
turganimizda, o’liklar bu jarayonlarning sayqalini, samarasini berishga yana
shuncha vaqtga oid umrli, vertikal parallel chiziqli muddatga egadirlarki, bu –
albatta ularning tezliklarini bildiradi. O’liklar biz bilgan vaqtning o’tishi,
hozirog’idagi kelajak va o’tmish, ya’ni gavda va miyamiz to’qnashuvi bo’yicha
parallel va bizlarga simmetrikaviy joylashganliklari bois hoziroqning
ahamiyatini shu parallellikning X ga o’xshashligidan tez chiqarib beradilar. Umuman
ular ya’ni o’liklar, odamlari va insonlari bir-birovlarini bizga nisbatan X da
joylashib, ya’ni parallel chiziqlar kesmalarini o’zlarimiz ijromizdagi simmetrikaviylik
asosida birlashtirganimizga xos bo’lishib qanday yaxshi tushunsalar, shunchalik
tez bizni mot qilishlari, hozirog’imizni uyushtirishlari yoki chiqarishlari (e’tibor
bergan bo’lsangiz, chiqarish so’zini g’oyibdan paydo qilish ma’nosida ko’proq
ishlatganman) mumkin. Bilishimcha, ichki kulgimdan ma’lum bo’layaptiki, o’lik
ayollar jamoasi, ya’ni men aytib kelgan Arvohlar qolgan o’liklar haqida, erkaklari
va Payg’ambar hamda xotini bo’yicha yaxshi, to’g’riroq ma’lumotga ega emas, bunga
ko’ra boshqalardan mag’lub bo’ladi. Shuning uchun menga ko’p chiqarishlarni o’lik
ayollar emas, balki boshqa o’lik turlari uyushtirayaptilar, olib kelayaptilar.
Menga ko’proq seziladiki, mana shu o’rinda ham hozir burnimni kavlatib burni bo’qi
toptirgan bo’lib, ya’ni qo’l-oyoq qimirlashlarimni bosh miyada joylashgan,
aslida parallel boshlanishdan boshlagan o’lik ayollar qaytarib boshqarishayapti.
Endi, ozgina enam qarag’ay va dadam eshamqul haqlarida yozmoqchi edim-u, hozir…
Endi, birinchidan shuni aniq ta’kidlab yozish kerakki, mening qo’l-oyoq
qimirlashlarimni o’lik ayollar boshqarayotgan bo’lsalar, ya’ni o’tmishdan
kirgizib olib-qo’yayotgan bo’lsalar, ko’z qorachig’imdan bilinadigan
fikrlarimni vafot etgan erkaklar tarixdan, avvaldan qaytarayotgan bo’lsalar, bu
– shunga o’xshab inson miyalari orqali gavdalaridagi uzoq, uzun yurish-turishli
xatti-harakatlarni hozir bo’layotganini olib tashlab, uzib, o’rniga o’tmishdagisini
qo’yish orqali gavda sifatidagi miyalarini asl gavdalari bo’lmish miyalaridagi gavdaga
nisbatan ko’zga o’xshab nisbatan kichkina miya a’zolari orqali deganda ham,
balki shu to’liq gavdalari mening oldimga tiriklarni olib kelib, tiriklarning o’zlari
bilmas ichki kechinmalari ya’ni gavda amaliyotlarini o’tkazib ketishlari o’liklarning
bizga nisbatan xusumatlari, o’zimga nisbatan pandemiyalari bo’ladi. Demak,
menda miya o’zgarishi qanchalik bo’lib o’tsa va miya faoliyatim bilan
insonlarni be’zovta qilsam, o’liklar insonlarni majburlashlariga vositachi bo’lsam,
insonlar ham o’zlari uchun miya o’rnida ko’radigan gavdalarini o’liklar
topshirig’I bilan mening oldimga olib kelib meni qiynashga majbur bo’layaptilar.
Shunday qilib, odam va inson o’rtasida gavda va miya almashganini aytib o’tdik.
Demak, bitta narsa qolayaptiki, u ham bo’lsa bu – odam gaplari orqali
insonlarning miyasi bo’lmish gavdasini boshqaradi, insonlar esa uchib yurgan ko’z
qarashlari orqali (men gapirib ishlayotganimda, mana shu o’rinda bo’layotganidayin
bu – ularning yaqinroq kelib, pana bo’lsa ham ko’z qarashlarini o’tkazib
boqishlari bo’yicha) menga yozishga yoki ish qilishga buyruq berishadi. Endi
6:49 pm. Shunday qilib insonlar kallalari ya’ni miya ish faoliyatlarining
istalgancha uzilib ishlashiga ko’ra gavdalari bilan xohlagan yerga sakrab bo’lishlari
mumkin. Faqatgina ularning ko’z bilan muloqot qilishlari, fazoda gavdasiz
qarashlarining kezib yurishlari shunga ko’p ham yo’l qo’ymaydi. Menda esa miya
faoliyatimda huddurun cheksiz tugunlar, chalkashliklar bo’lishi mumkin, ammo
gaplarim, (mantiqim) ko’p ham uzoqqa borishga yo’l qo’ymaydi. Endi 7:12 pm.
Dadam va nanamning qarashlariga kelsak, dadam bu – keyingi Dunyo, enam esa
avvalgi, men tiriklik istagimni bajo keltirishga urinaverib ko’p xato qilgan
Olamni bildiradilar. Endi, baribir men tirik insonlar uchun yozayotganim
sababli mana hozir shu o’rinda va har doim bo’lganidayin bu – kimningdir oyoq
qadam bosishi supadan eshitilishi yoki uydagilarim sezgilarimga aloqalanishlari
bilan yozmoqchi bo’lgan navbatdagi jumlani miyamga tez keltirib yozdirib
yubormoqchi bo’lishadiki, hech qo’yaturing. Endi, shunday qilib o’liklar odamning
gaplarini va gavda xatti-harakatlarini olib qo’yaverib davom ettiraverib,
insonlarning miya faoliyatlarini va ko’z boqishlarini ham shunday qilishadi.
Endi, bir marta bo’lgan ediki, ko’zim tasavvurimga ulashilib, hushimni yo’qatayotganda
ham yurib ketaverayotganimda ko’chadan faqatgina ko’z qorachiqlarining o’zlari
tez-tez kelib, o’tib ketaverayotgan edi. Balki, shu munosabat bilan ham, ammo
asosan endi bilishimcha yozayapmanki, insonlar ko’zlari bilan gaplashib, ko’cha-kuylarda
va har yaqinroq hududlarda uchib yurib, shu joylarning yaxlitligini, borligini
va hamma vaqt saqlanib qolayotgandayin ushlanib turishini ta’minlashadi.
Miyalari bilan esa Doctor Manhattandayin har qayerni, Marslarni kezib, u
joylarda bo’lib kelishadi. Demak, o’zga sayyoraliklarni aslida insonlar deyish kerak.
Endi o’liklar bo’lsalar, biz tiriklarni masxara qilishni 100% ga chiqarib
amallashlari uchun mening miyamda bo’layotgan barcha, istagan-istamagan
jarayonlarni insonlarning miyalari bo’lmish gavdalari orqali o’tkazib, go’yoki
ikki miyani birlashtirgandayin, bog’lagandayin darrov bajartirishadi.
Insonlarning gavdalari ya’ni “miyalari” orqali ishlarni esa mening miyamdan o’tkazishib,
ularga halaqit berishadi. Endi, menga yana insonlarning, miyamga bog’langanlarning
o’zlari “ular” so’zining o’rniga deyotganingning o’zini ishlat deyishayaptiki,
birinchidan bu yozuvlarimning barining o’liklar insonlarga qanday bo’lganini
oldindan aytishib ishonchlariga kirib olganliklarini ham bildirishadi,
ikkinchidan baribir o’zingning o’tmish uzilishing asosidan kelajak oralig’idan
o’tib o’zing asosingda, bilimingga ko’ra yozuvlar tuzilgan deyishgani boisidan “agar
hozir ular so’zini o’z so’zi bilan almashtirishda seni qiynasak, keyingi asos
bo’lib, uxlaganingga xos paytda sendan olib sening qo’llaring bilan kelajakda
yozishingni ta’minlashimiz ya’ni ular o’rniga baribir ko’ngling istab o’z so’zini
qo’yib ketishing to’g’ri bo’ladi” deyishadi. Umuman insonlarni yozuv sifatida
aytib, kelajakdan kelishlarini tushuntirib turibman, ular ya’ni kelingki xo’p
insonlar taqdirdan o’tmishga qarab borayotganliklari sababli o’zlarini hattoki
mening tasodiflarimni, o’zimcha kutilmagan yozuvlarimni ham ko’rgandayin
tutishadi.
Comments
Post a Comment