Nima shu
353 3:41 pm. Kecha-bugun o’rtasida ahd-paymon deb aytishdi.
Bu juft so’z, ahd-paymon birinchi qismi ya’ni ahd insonlarning yosh erkaklari
bo’lmish Xayol uchun qo’llab-quvvatlovchi, sherik o’liklarni beradi, paymon so’zi
esa yosh ayollar sifatida Shaytonning o’lik taraflarini hisobga oladi. Shunday
qilib ahd, vada berib rejalarga amal qilish paytida “payt-poylab men on(da)”
deya o’lik qo’riqlovchi o’zining sohabasini chiqarishi mumkin. Endigi topishim
kerak bo’lgan o’liklik juft so’zi, insonlarning Bilim-Ruh juftligiga to’g’ri
kelishi kerak. Endi, shunday trend ketayaptiki, yozuvimdan qolayotgan o’lik erkaklar
atrofimdagilarni kam gapirtirib, o’zlarini qoloqliklarini yopish maqsadida menga
“qani gapir, gapirasan” deb tirishib aytishadi, zotan men yozuvimga
tenglashtirish uchun o’zim ular tomon qolgan gaplarni aytishim kerak emish. Boz
ustiga gaplar va yozuvlar haqida siyosatimni bilasiz. Birinchidan ularning hayoti
bo’lmish gaplar bu – mening gavdam, hujayralarim bo’lib, atrofdagilar, uchrashuv
davrasidagilar muloqot davomida xohlagan gapni, isbotsiz ya’ni bo’lar-bo’lmas,
haqiqatda yo’q bo’lgan gapni aytib haqqoniy qilishlari mumkin, ya’ni og’izlari
o’zlari bilmagandayin valdiraveradi. Shunday qilib baribir gaplarga qo’shilib
yengsamda, so’ng o’zimga qarshi o’zimni o’rtaga olib gaplashganim boshqa birov
bilan suhbat quradiki, go’yoki “eshit, men bu yoqdan senga tenglashayapman, va bilib
turganingdek kalakam sababli, gapirganingning hisob-kitobini bilmaganing
tufayli bizlar ko’p gapirib ham chiqayotgan bo’lishimiz mumkin” deb meni yengganga
oladi hamda gap bilan tenglashgandan keyin, yozuvim bilan gapning nisbatida
qolayotganiga, 1 dan katta son chiqayotganiga qaramasdan qandaydir qoloqlik
tengliklarida, hisob-kitoblarida ichimdagi o’liklar aytisharkanki, “bizlar mana
shuncha miqdorda ishlayolamiz” deb biz yozuvchilar, ayollar tarafidan nisbatda qolishlarini
shunday izohlab, proporsiya xato ketmasligi uchun yana tenglik ishorasi
parallel chiziqlarini cho’zaverib o’shancha miqdorda meni ham gapirtirishga
majbur qiladilar. Endi, ba’zida masxaraning kattasi ham bo’lib o’tadiki, qattiq
sikimdan qon o’tib turishi va qandaydir siygandayin qimirlatib turishiga o’xshash
yuragimni urishini masxara qilib sokingina, pas ovozda, ammo kuchli bilinsin
degan ma’nodami “ah, ah, hmah” qilib, o’zini mening qiyinchiligimni tushungandayin
holatini bildirib xo’rsinadigan o’liklar orasidan kimsam borga o’xshaydi shu o’rinda.
Endi, qarangki, Saving… so’zi yuqori markazda Saved bo’lib o’zi o’zgarib
turarkin. Endi. Xullas, Buxorolik Gvardiyam degani Buxoro xalqi bo’lmay
chiqsin, bu – ichimdagi Buxorolik Karonavirusga uchragan o’liklar. Ichimda kim
bo’lsa ham, enam qarag’ay tarafdorlari va h.k. barcha o’liklar hisoblanadi.
Endi, bugundan boshlab hisoblaganda Ibrohimning tug’ilgan kuniga 12 kun
qolayapti, va nihoyat katta o’g’limning menga, dadasiga qarashi bu. Shu 12 kun
o’tgandan keyin o’zimning oilamiz yana qayta jamul-jam bo’lsa kerak. Endi,
umuman o’liklar bo’yicha sal yuqori mag’lublikdan ya’ni o’zimning o’rnimdagi ularga
to’g’ri keladigan Ahd-paymondan qaralsa, xotinimning ko’ti, o’ligi ya’ni Ruhi
sening ko’zing katta, sen juda yaxshisan, Ordan ham ko’ra sen tuzuksan deydi.
Ammo o’liklarning parallel boshliqlaridan biri Or esa bilmadim, o’tmish bo’yicha
alternativ variantlarimni, o’liklar aralashmagan hollarni inobatga olibmi, meni
boshqalarni urib yuboradi, “biz bo’lmaganimizda tartibsiz yashardi” degan ma’nolarida
hali meni o’liklar tark etgandan keyin, ozodligimni egallasam, yana hech narsa
bo’lmagandayin boshqalarga qiyinchilik tug’dirib qo’yishim mumkinligi yo’llarini
ko’rib turganga yoki o’zi to’qnashtirib ketganga, dasturida allaqachon shunday
borga o’xshab misol uchun kecha (yana dorilar berilaboshlanganki, kam bo’lsa
ham, kechagacha bittadan, bugun yarimta) ko’zim orqaga ketib, laparlashini
ushlab turganimda yoki qaraganimda meni ustki qovog’imdan kalta kesib, qovog’im
ko’zimni yopganday, bosganday qilib katta ko’zmas deb baho berdi. Bu – qizg’anchilik
deyishayapti hamma o’liklar hozir ichimdan. Umuman yaxshilikning bahosi ko’zning
katta-kichikligida bilinarkinligini tushunib bu – qo’toqning lapashangligidan farrakdayin
aslida aylanaverib, qiya burilishini uzunligi bo’yicha ochaverib, ajinlarini
chapdan o’ngga birma-bir uzunligiga perpendikulyar halqadayin aylanaverib
(uqalanganchalik) ochilaverishi bo’lib, siyish teshigiga shu sezilgandan so’ng
Pandemiya davrida sikning boshgacha kiydirilishi, ustma-ust parallel taqab qo’yilishi
oqibatida shu teshikning ko’zlar o’rnida katta bo’lib olishidan bilsa bo’ladi. Endi
umuman ko’zim orqaga ketganida ya’ni og’ir betoblanib to’shakka mixlanganim
lahzalarida boshim uzra ko’zlarimning laparlashlari, pir-pirlashlari ya’ni
tez-tez ochilib yopishlari, qovoqlarini qo’lim bilan bosganimda tebranishlari
paytida sikimning holatini tushunaman desam, qo’tog’im o’z o’rnida yo’qdayin,
quruq jismga o’xshab qolib ahvoli o’zidan olinib boshimda, ko’zlarimda bilinib
turganga o’xshaydi. Endi, umuman kusga qo’toqni bostirib seks, jinsiy aloqa qilganimizda
aslida o’liklarning jonsizligi, abadiy og’rig’I bilan oddiy terimizning
ishqalanish tafovuti, kontrastidan kayf, lazzat olamiz. Qo’llar bilan sik, 5-ga-1
ham shunday, qo’l degani “qo’y o’l” sanaladi. Umaman hammaning tazi, ko’ti,
olati, avrati bor, shuning uchun hammaga o’zini himoyalovchi, qo’llab-quvvatlovchi
va menda bo’layotganiga o’xshab meni urganchalik (ichimdan) tovush chiqarib
tirigini asrovchi, quvontiruvchi o’lik mavjuddir. Masalan, Polin bilan
Zigulning yerida, hovlisida yashab turganim uchun hamma vaqt, misol uchun kecha
ko’zim orqaga, tepaga ketganida ko’zlarimni qanday qo’llarim bilan yopmayin,
baribir teshiklaridan Zigul va Mamat o’z joylarini topib ko’rinishga
urinadilarki, bu – Zigulning yalama, eti bilinib turgan qizg’ish silliq kusi
ochiqligidan qandaydir tilimmiyey, yoki boshim, balki qo’toqboshim yalab, silab,
tamni bilgandayin (balki shular hozirgi tug’ilayotgan tajribam sabablidur) o’tib
qaytishi nazarda tutiladiki, ko’zlarimni orqaga ketishiga qaramasdan o’ynatib
Zigulning ko’ti, ya’ni meni eng ko’p qiynayotgan Orim, o’lik nusxa tashqarida
kravotda yotganimda yoki uy ichida yotganimda 2-qavatdagi Zigulning eshigiga
yoki xonasiga ko’zlarimni olib borib taqayveradi, qarataveradi. Ha, buni yer
balosi deydilar, zero menga Zigulning qizig’I yo’q, ammo o’ziming xotin,
bola-chaqam ham yonimda emas, baribir yonimda bo’lganida ham 16 sotihli shu
uchastka, imorat yer maydoni umumiy darvoza kirishidan Zigul va Polinga
qoldiriladi, ularning dolzarbliklari bo’yicha sik-omida, o’liklar sanalgan
yerlarida hisobga olinadi, bizlarning chetdagi uyimiz esa sal-pal o’ynab, qo’zg’alib
turishi kerak. Endi, umuman men qo’tog’imga e’tibor bersam, tualetga borib ko’rganimni
oxirgi esim bo’yicha qarasam, sikim tashshog’im ustida chap tomonga qiya, (30
gradusli ravishda) uzunlik bo’yicha joylashgan va o’z o’qi, uzunligi bo’yicha yana
qiya burilgan, ajinlar qoldirgan. Endi, Hayot shakli deb insonlarni “hay, xay
ot” ma’nosida harakatlari mobaynida yurgan joylaridan qayta bormasdan birdaniga
hatlab, sakrab o’tishlari va esdan avvalgi yurib kelgan holatlarini,
joy-manzaralarini olib berib o’zlari oxirgi marta ham shunday yurib kelganga
xos isbot kiritishlari, “haqiqatni” bildirishlari hamda “sha, hozir k, aniq
love, sevgi” ma’no-mazmunida odamlarning o’zlari bilmay oldingi qimirlashlari,
gavdalariga nisbatan qayishib, burilishlari, qo’zg’alishlarini esdan kelib
chiqib hoziroqda qayta ishlatishlari, ya’ni avvalgi (bir necha har xillaridan
so’ng) bo’lib o’tganini (mana masalan shu o’rinda sochimni o’z qo’llarim bilan
ishqaladim deb turganimda, aslida yot unsur, avtomatlashuv qo’llanganini sezdim)
qayta o’z-o’zidan, hech narsadan – hech narsaga, yo’qdan bor qilib, kerak bo’lsa
qarab turganda joningiz aldanganga xos qo’l-oyq, bosh va badanlarning havo
hajmida ko’tarilib, kezib kelishiga aytiladi. Nima bo’lsa ham, taqdirda yerga
nisbatan va gavdaning o’ziga ko’ra harakatlar, qimirlashlar hisobi oldindan
mavjud, shularni takrorlagandan so’ng boshqa ba’zilarini, yangilarini ko’proq
qilib o’tish kerakki, taqdir lahzasida tiqilib, tebranib qolmagaymiz. Shunday
qilib ba’zi bunday gavda, tana a’zolarim, qo’l-oyoqlarim yoki boshim, badanim o’tmishdan
olingan bo’lsa, umumiy gavdam hali ham hoziroqdan sanaladi. O’tmish xatti-harakatlarimni
qilayotganda kimdir aralashib, to’xtatib gapirsa, aloqaga kirishsa, darrov umumiy
ravishda o’zim bilan javob berishim mumkin. Xuddi shunday bo’lsa kerak,
insonlar ham yo’lda, ko’chada yurib ketayotganda o’zlari shu yurishlarini
bilmasliklari, faqatgina jondan bilib, aslida o’tmishdan olib qo’yilayotganini
sezmasliklari mumkin, hamda bizlar shu payti ularga aralashsak, aloqaga
kirishsak keng gumbazni, ko’cha-mahalladagi uylar devorlari osha qarayolish qobiliyatlaridan
kelib chiqib aqllarini bir joyga jamlab hoziroqda o’zlariga to’laqonli,
harakatlarini o’zgartiraolajak (zapisdan, dasturiy bir xil ishlab borishdan, ma’lum
yo’ldan adashib tashqariga chiqarajak) ravishda qaytishlari mumkin. Endi 5:46. Or
o’ligi ya’ni Zigul tazi oldimga enam qarag’ay olib kelgan taqsimchadagi go’shtga
har doim qaratishga urinadiki, shu ham birinchidan o’tmishdagi, tarixan bo’lib
kelgan ko’zlarim harakatini, qimirlashlarini ya’ni qo’zg’alishlarini holatni davom
ettiraverib qo’yish sanaladi, ikkinchidan esa so’laklari oqib meni yedirish
payida og’zimdan qo’tog’im uzra kelgan asablar bo’yicha ta’mni birgalikda baham
ko’rgandayin olish (zero go’shtning ta’mini o’zim ham sezsam kerak). Umuman
shunday qiladiki, o’lik or bu – o’tmishda qachondir, ixtiyoriy olganda ham
tanlagan ma’lum bir qo’zg’alishlari taxminan aytganda 3-4 kun burun yoki 10-15
yilcha avvaldan olinib ko’z qo’zg’alishlarim yoki boshqasi hozirgacha bo’lgan
payt oralig’ida joriy vaqt uchun orada olinib-qo’yilib turaverib, shu o’tmish
davrida qaysi oraliqqa, intervalga qo’yish hoziroqdagi ko’z holatini, burilish
joyini hisobga olganda mos tushsa, shunga yarasha muvofiqlashtirilib, sozlanib,
moslashtirilib, davom ettirilib ketaveradi. Faqatgina o’tmishda bo’lib o’tgan
ko’z qo’zg’alishim hoziroq onining bitta orqasiga iloji topilganda qo’yiladiki,
davomi shu on bilan ketayversin, “bizlar aralashganimiz bilinmasin” deyishadi
ichimdagilar chamamda. Endi 6:29. Shunday qilib mening gavdamga nisbatan
qimirlashlarim va boshqalarning, oilamdagilarning yerga ko’ra qimirlashlari tornadoning
aylanish ikki chetiga o’xshab, shu chetlarda, yoy nuqtalarida aylanib
turganlarining o’zida tornado bo’yicha yerga tegib turgan markazda yoki umuman
tornado bo’y-basti orasida narsalar ham o’tmishdan hoziroqga, joriy vaqtga olib
qo’yilaveradi. Endi, boshqalarning, oilamdagilarning vazifaviyligini aytdim, bu
– aslida katta ko’lamdagi yurish-turishlari, harakatlarini mening oddiy o’z
gavdamga ko’ra qimirlashlarim bilan baholanishi xolos, ammo gaplarini qanday
qilib mening kallam, xayolim bilan bog’lab muammosiz qilishlarini hali
tushunmagan edimki, shuni yozsam bu – mening shu gaplari bo’yicha xayol
qilishim osonligiga o’xshab (endi shu o’rinda Polin kelib shtoralarni kattalardayin
ko’tarib, vaqt bo’lganiga ishora qilib ketdiki, demak, xulosa yana bunday: kichik
darajaliklarni o’tmish bo’yicha narsalar bilan birga qaytarish, joriy qilish
mumkin) (endi Mamat nimadir demoqchi bo’lib eshikdan o’rmalashib kelib qoldi,
Polin menga qo’yib ketgan uzumning bir donasini tushurib, Polin tarafdan
chaqirib olinib yana chiqib ketdi) oson gapirish hisobga olingan. Umuman men
kallamni, xayollarimni yozib ham uydagilarimizga tasodifiylik, kutilmagan
yozuvlar bag’shida etaman. Ammo uydagilarim, oilamdagilar menga quruq miya va
gap teskariligini, xayoldan chiqishi bilanoq gapni muammosiz, xayolni izohlab,
qarama-qarshi simmetriyalab aytish orqali bildirib turishadi. Shunday qilib
olsak, mening yozuvlarim uydagilarimga o’tmishdan xuddi tasodifiy o’zim
bordayin ko’chib o’tadi, ammo ularning ishlamasdan to’qilgan, hoziroqda muloqotdagina
chiqadigan gaplari, “miyalari” avtomatikaviy, men o’z tomonimdan bu – xayol qilganga
o’xshab davom etadi. Shunday qilib miya prujinasining aylana diametrlari bilan
topishuv nisbiy vaqt sifatida mening xayollarim orqali uydagilarimga qandaydir
usulda (balkim, xayol qilishim bilanoq ularning ko’zlari butun yozuvlarim
jamlanmasiga kerakli joyni qidirib, topib tushadi) javob berishim, “gapirishim”
bo’lsa, ular prujinaning bosilib-ko’tarilishi bo’yicha Ulkan portlashga yo’l qo’yib,
shunchalik osonlik bilan, miya orqali ravishda gapirib, so’z aytib javob berib
turadilar. Endi umuman hozir shu o’rinda yana shunday bo’ldiki, Zli akamni ham
o’tmish bo’lib o’tganlik bo’yicha, qilib bo’lgan amallarini qaytarish,
takrorlashga ko’ra yonimga keltirib, taqsimchadagi bir tugul go’shtdan yedirishdi.
Umuman o’liklarning, ichimdagilarning shu maqsadi uchun go’yoki o’zimning
xayolimni ayblashim kerak emishki, zero shunday xayol, “hozir go’shtdan yeyishlari
mumkin” degan his menda Zli akamning eshikdan kirishlari bilan bo’lib o’tdi;
shuning uchun oddiygina qo’rquvli bo’lib o’tayotgan, doimo xayolimdan hayot bo’layapti
deb topishimga to’g’ri kelayotgan shu xayollarim shunchalik hayot bilan hamohang
bo’lsa-yu, faqat meni kalaka qilib, xayoliy kuchlarimdan boshlab, miyamda nima
bo’lsa, go’yoki oxiri borib o’zimga o’zim tutiladigandayin meni urib
tashlashini inobatga olishim kerakmi, yoki oddiy qilib aytganda xayollarim boshqarilishini
(Xayol baribir insonlar tarafi degan ma’noda shu o’tmish o’qilishini, qayta bo’lib
o’tishini bir qarashimdayoq oldindan bilganga, tuyg’umga keltirganga xos), ichimdagilar
tomonidan kontrollik qilinib baribir uzatilishini hisobga olaymi. Shunday qilib
o’tmish qolipi, aytaylikki (Or ko’p ustimdan o’zimga ham aynan shamani
bildirganchalik kulmaslik uchun) umuman farqi yo’q ravishda 1-2 kun oldin yoki
10-20 yil avval (o’tmishni xayolan boshqacha, ikkilanib tushunishimga, “ha,
shunday” deya o’zi baribir tanlaganim to’g’riligini bilmasdan turgandayin
baribir misol qilib yozdirdiki bularni) bo’lib o’tgan tarixni (bir parchasini)
qayta qo’yishlari oqibatida uchrashuv, duch kelish menga shu yo’sinda bo’lib o’tish
xayollarini ham bir qarashimdayoq, oldindan keltirishi mumkinligini bilib
qoldim. Endi 8:34. Or o’lik ya’ni “yoki” shunchalik yomonki, hattoki bitta
narsaga tayanib qolganim bu xayollarimni boshlanishidan qaralishi bilan
ikkilantiradi, topding-topolmading qarama-qarshi takror so’zli bahsiga tortadi.
Shunday qilib “yoki” so’zidan katta harflar bilan birinchisini yozsak, Y bo’lib
shuning ustiga buning teskarisini chappa qilib qo’yish oqibatida hosil bo’lgan
shakl, ikkilanishga xos xayollarim bo’lib o’tadi. Xayollarimni hayotda
chiqishini sinasam, tekshirsam aniq bashorat bo’lib turgan bo’ladi, ammo
isbotlashga kelib aytmoqchi
bo’lsam, “yoki”, Or ikkilanishi
tortib oladi.
Demak, Y harfining o’rtasidan 2 tasini teskari qilib qo’ysak, kirilcha “J” harfiga, Ж ga o’xshash bo’ladi. Y harfini odamning qo’llarini ko’targanchalik va oyoqlarining orasini ozgina ochganchalik qo’yib birlashtirsak, o’rtasi uzunchoq X ga o’xshab qoladi. Farqi yo’q, “yoki” ning shunday bordi-keldi o’yinida ikki qiya chizig’I orasida qolib ketayapman. Bo’lib o’tayotgan ikkilanish, “yoki” ya’ni, xayolim va hayotim aniq to’qnashuvi, bir xilligi, bashorati bahsi “yokining” ya’ni Y harfining ikkinchi, pastga qaragan tomoni bo’yicha kelajakdan, (endi kirib kelayotgan bo’lg’usidan) vujudingni berib ikkilanishni, ko’p tanlovlar jamlanmasidan bir tanlovni aniqlab topasan deydi. Aslida menga hamma shovqin, tashqi ovozlar boshimning teppasidan keladi. Endi, ichimdagilar shunchalik tezlarki, xayol qoliplarimga uchrashib, duchor bo’lishim bilan hayot qoliplarini, o’tmishini tashkillashtiradilarki, xayolimda xatolik bo’lib, shuni ro’yobga chiqishi, rostdan ro’y berishidan qo’rqqanimni shu qoliplar bashoratidan so’ng amalga oshirmoqchi bo’lishib battar, noiloj bashorat sababli qo’rqitmoqchi bo’lishadi. Endi, umuman taxminimcha Y harfi bo’yicha bo’lib o’tgan xayolim, Y harfining pastgi tayog’I, ustun chizig’I hamda hayot ikkilanishli qolipi, o’tmishdan olib qo’yilgan voqeasi, Y harfining yuqori ikki qiyasi duch kelishib o’rtada bashoratli davr, payt bo’lib o’tayotganda, shuni karomat ichida ko’raturib aytib bermoqchi bo’lsam, birinchidan gaplarim hayot taraflama bashoratni aniq isbotli, ikkala taraflama chiziqli dallillar asosida kechishini aytib berishi kerak. Lekin, shunda ham oxiri ikkita variantdan, qiya yechimlardan biri tanlandi, o’zi esa ikkita edi deb qo’yilishi mumkinki, bashoratda har ikkalasi ham qarama-qarshi yechimlar, hisoblar sifatida aytib, ko’rsatilib o’tgan bo’ladi. Endi. Polin orqali buyurtirgan Anaglyph ko’zoynagim 1 donada endi, kecha pochta orqali Xitoydan yetib keldi. Shunga 6-7 oy bo’ldi chamamda, yoki Polindan birinchi kutilgan kelish vaqtlarida kelmadi-ku deya so’raganimda, qayta buyurtma bergan shekilli. Aslida 3-4 ta dona kelsin degan edim. Hozir Avatar 3d 2009 ni yuklanishga qo’ydim (anaglyph cha ko’rish uchun)(taxminan 1,5-2 soat qolayapti ko’chirib bo’lishiga). Endi. Shunday qilib bugun hozir kechqurun Ibrohimning tug’ilgan kunidan 11-kun sanalib, Ibrohimning 2-sentabr ertalabgi kechasi qorong’uligida tug’ilganini hisobga olsak, bugun hisobidagi ertaning qoq tush o’rtasi ya’ni 12:00 AM dan boshlab keyingi kun 10-kun sanaladi. Demak, 10-kunga o’tayotganim uchun ya’ni kasallik qiynoqlaridan o’nglanib, kam ovqat yesam ham sog’lig’imni tuzuklashtirib olishim maqsadida anaglyph ochki meni aldash va vaqtimni ovqatlarsiz xursandchilik bilan o’tqazishim uchun kelingki, aynan shu ochki hozoroq bo’lishi kerakmi yoki yo’qmi, balki boshqa ko’ngilochar elementlar, narsalar berilgan bo’lardiki, nima bo’lsa ham hoziroqda bu ko’zoynaklar quvnash uchun bor, o’z (bashorat yoki tasodifiy xursandchilik) paytida yetib kelgan deyish mumkin.
Comments
Post a Comment