Biz
354 2:03 pm. Qandaydir qilib ichimdagilar bo’lsa kerak,
hayotni ya’ni insonlarni tashkil qilib, ichimdagi neyronlar bo’yicha yurg’izib,
Arvohlari orqali kompyuterning aytiladigan aynan “+” va “-“ qarama-qarshi
zaryadlari va shunga tegishli boshqa belgilashlar ya’ni 0 va 1 li 2 lik sanoq
sistemasiga o’tkazish, so’ng boshqa sanoq tizimlariga xos ko’rinishlarini
mutanosib baholash, ifodalash orqali mening o’zimga nisbatan pozitiv aloqalarni
shakllantirishimga doimo negativlik qiladi. Zero men o’zimga negativ, salbiy
oqibatlar, ishlar yoki hayot bo’lsin demayman, umuman deyaolmayman, shunday
deganim bilan ham aslida pozitiv, ijobiy maqsadni ko’z ostimga olib aytgan
bo’lib, baribir Arvoh shuni tushunib negativlarni, salbiylarni (hayot
chiqarishlarini) bosaveradi. Birgina xursand bo’lishim mumkin bo’lgan holat
shuki, nima o’zim uchun pozitiv xayol qilsam, yoki negativ qo’rquvim bo’lib men
beixtiyor tortinsam, shuni sezmasinlar deya orziqsam, baribir buning aksi
ifodasi bo’lgan negativ hayot chiqaradilarki, qanday qilib har doim shunday
bo’layapti desam, bu – boshqacha ham bo’lishi mumkinmasligi pozitivga negativ
parallelligi, ichki xayol va tashqi hayot (shayton) juftligi bashorat bo’lib
kelaverishi inobatga olingan. Kamdan-kam negativ xayollarim bo’lganda, pozitiv aks
ifodasi chiqishi mumkin. (Hozir Arvoh kulib qo’ydi, xuddi bo’qini boshimga
sichgandayin, aniqrog’I Arvohning o’zi bo’q-voh bo’lib, boshimga o’zini
dab-durustdan otardi, bosdi). Endi, o’zim ham bilmay qolayapman, xayollarimning
qanchasi o’zimniki, balki birortasi ham o’zimniki bo’lmay, Galoperidol orqali
miyamni peshonamgacha urganchalik, tortganchalik ayni oldindan ko’rilgan
bashorat uchun xayol keltirish bo’lishi ham mumkin. Umuman aytmoqchiligim shu
ediki, xayollar ketma-ket kelganda ham, yoki oraliq dam olishlar, yarim
daqiqalarda kelishni boshlaganda birma-bir bashorati, karomati, oldindan ma’lum
qilinadigan ishi bo’yicha bo’lib o’tadi, kelib-ketadi hamda navbatdagisi
go’yoki o’zi ham noma’lum, bashorati ham. Endi shunday qilib Arvoh o’zimning
orimning orini uyushtiraverib, bahsning tugagan bahosini ham o’zimga
qo’ydirmoqchi bo’lib, so’nggina bahsni, mojaroni o’zicha yakun deb topadi.
Demak, ichki xayollarim, ishlarimning yoki kuzatuvlarimning “yoki”li qarashi
qolibdimi, shuning “yoki”sini, o’rab olinishini, aylanishini qilib, so’ng
“yoki”dan qutiladi. Yoki degani “yo (yo’o’o’) ki (balki, bo’lishi mumkinki)”
yoki “yo’q Dunyo aniq parallel-olam” bo’lib, Arvoh meni parallel olamga
tiqmoqchi. Demak, yana qaytaraman, chunki 3-borasiga kuldi, shuning o’zi bo’laqolsin,
Arvoh meni parallel olamga (bashoratli lahzalarga) tiqmoqchi. Albatta, bizdan
keyingi yoshlar Dunyosi bizlar uchun bashorat qilib bo’lingan Olam sanaladi.
Arvohda hozirdan shuning unsurlari seziladi, xayolimni tortib, kerak bo’lsa
o’zi yasab, hayotdan Shaytonni, tez javob tuzilishini duch keltirib, bo’lajak
parallel Olami uchun shtrix-shtrixlardan iborat vaqtlarni yig’ib, ko’paytirib
qo’ymoqda. Endi shunday qilib Arvoh degani aslida mening o’z o’lik, endi
tug’iladigan qizim, shuning uchun bu paytgacha yomonlab kelib yozgan Arvoh
so’zini Arvohlar ya’ni o’lik qizimni o’rab olgan jiyan qiz o’liklar deb
hisoblanglar. Demak, xesh o’lik qizlar meni qizimni yenggandayin bosti-bosti
qilishsa, buyoqdan kompensatsiya, to’ldirish bilan o’lik odam o’g’lim o’lik
dadalarni boshqarib menga yo’l ko’rsatadi, qiladigan ishlarimni, Arvohlarga
qarshilarini ijobiy baholab tasdiqlab beradi. Shunday qilib Lord of the Rings
filmida qilichboz Qirol o’liklar dovonidan vafot etganlarni qo’shin bo’lishga
chorlab yordamga chaqirganda bo’lganiga o’xshab, mening o’liklar bilan bog’liq
bo’lib qolganimni oilamdagilar va butun Buxoroyu Jondor xalqi oxirlarida
tushunadi. Endi, Arvohlar meni nimayki menga oxirgi o’zgarmas kelishuvlarga
doir buyruq bo’lsa, men qaysi shart toifasidanligini aniqlashga vaqtim yetmasa,
yoki boshqa ish bilan shug’ullanayotgan bo’lsam, ilg’ab javob bermayapsan deya
darrov bir kasofatga o’tishadi, mana hozir shu topda bo’lganidayin yotganlarni
turg’izib, ilg’ab qolib javob bergandayin qilmagunimcha, soyasini chiqarib, bir
balo, xuddiki baribir menga bo’lgan uydagilarning yomon aloqasi chiqishini
bildirib ularni boshqaradi. Albatta, bu – osoni, aslida kelishuvga oid, aslida
o’zlari tomondan kelishuv ham yo’q, qo’rqizib qo’ygan holatlari uchun javob
berishimni istab, agar kech qolsam yoki indamasam, istalganchalik ya’ni
ichimdan ham, tashqi begona shovqinlar bilan yoki yaqinlarim, o’zgalar bilan
qiynashaveradi. Ularning buzg’unchiligiga chek-chegara yo’qki, oxiri men ularni
qul qilib lashkarimga qo’shaman. Shunday qilib ichimdagi o’liklar sababli oila
a’zolarim o’rtasida biror yutuqli onimni, obro’li daqiqamni eslayolmayman,
aksincha oilamdagilar meni har bir ko’nglim ko’tarilishiga xos qarashim,
holatimni (chiqishi bilan) o’zlaricha ko’rilayotgan reaksiya bilan sindirib,
urib tashlashadilar. Endi 3:20. Ichimdagilarning o’zlari uyushtirganga
o’xshaydiki, anaglyph ochkim ular tanlagan bitta videoni to’liq ko’rsatib,
qolganlarini umuman talabga javob bermaydigan, 3d siz ko’rsatayapti. Go’yoki
tomosho mobaynida o’zlari ko’zimni qandaydir qilib to’g’irlab qo’yishlari kerak
emish. Endi o’ylasam, hali ham 1 ta ochki olibdi, aks holda qolganlarining
pulini berib, bekorga olgan bo’lardim. 4-si. Endi o’lik Or hayotiy 3d ni mening
ko’zlarimdan 2d ga o’xshatib ko’rsa kerakki, men anaglyph bilan ekran ortini 3d
ko’rmoqchi bo’lsam, go’yoki mening boshim unikidayin u boshiga kallamni
qo’ymasligim kerakligidayin boshini kallamning ichidan qimirlatib, joy
talashli, o’rindan siljitishli, surdirishli silkitadi. Endi. Yoki so’zi shunday
taassurot qoldirayaptiki, “yo” deya o’zingizni, kishi o’zini, miyangizni va
boshingizni orqaga tortasiz, ikkilanish qilib o’zingizni orqaga burasiz
(boshingizni orqaga olib silkitganga xos munosabat shaklini bildirasiz), “ki”
deya esa “balki, kimdirki, har kimki, -(shaxsan)ki” ma’nosida oldinga,
boshingizni to’g’riga surib ikkilanish qilasiz, silkitasiz, xullas Y lardan X
yasaysiz. Or so’zini ham o’ziga o’zini vertikal qarama-qarshi qo’ysak, go’yoki
menda bo’layotganidayin o’ng tarafga boshim va o’ng oyog’im chiqib og’ib
qolayotganidayin r harfi ziddi bilan bir joyda shakl topadi. Endi, xullas,
Arvoh bir bo’qimni sikimni bichoq qilgan holda ikki kesib o’tiraveradiki,
ikkalasi, bo’qim va sikim ham o’ziniki, Arvohniki bo’lgani uchun 3-effekt ya’ni
ulardan ovqat, dasturxon yemishi yasaydi. Endi dadam mening xayolimdan borib,
yozayotgan so’zlarimning ma’nosini topib o’zlaricha shunday joyda qimirlashlar
qiladilarki, go’yoki mening aytganim bo’layapti deb yutuqni olganga xos
turmoqchi bo’lsam, darrov men seni sezayapman, boshingni bilib amal qilayapman
va bashorat bo’lishingga duchor etayapman deya, aslida obro’, ya’ni xohlagan
ishni qilish shu kesmadan, bir-birimizni topish chizig’idan o’tib meniki
sanaladi deya oxiri xohlagan ishlarini qilib ketganga xos meni obro’da ortda
qoldirganliklarini ich-ichimdan o’tkazmoqchi bo’lib turadilar, niyat qiladilar.
Enam esa shu payt dadam haqida yozayotganimda yonimga o’z xonalaridan turib
kelib, mening yuragimdan qon oqayotganiga xos og’rig’imni ichimga yutishimni, “ihm”
qilishimni masxara qilib, hech narsadan hech narsaga shunday qilib nafas
olib-chiqarib, ovozli o’yin qilib ketadi. Xullas, hammasi bir go’r sifatida,
barchasini bir toifa boshqarayotganiga xos holda bu – Ibrohimning tug’ilgan
kuniga 10 kun qolgani munosabati bilan tasodifiy, kutilmagan tarzda bo’lish
boshqaruvini mening qo’limdan bobo-buvilar olmoqchilar chamamda. Endi umuman
aytamanki, har kungi kun tartibimizda har xil, kunga aloqasi bo’lmaganga
o’xshash xayollarimni boshqarib hayot bilan birga taranglashtirib, taqqa-turuq
urib, shtrix ozgina vaqt kesmasida qottirib (endi shu o’rinda Arvoh bo’lmadi
desa, yozuvimning nimanisidandir qoniqmasa, bu – hozirgi holda vaqtning
shkalasini ber deb turganda, shu o’rinda ana bu yozuvim bilan ya’ni “men oldin
bu haqda, qancha vaqt bo’lishini yozganman” deyishim bilan so’ng tinchisa,
demakki, o’zini katta olib mening kallamni isbotda yana ishlatib, aynan dalil
qilib keltir deyishi bo’lib, aslida dalil bo’lib turgan holatni o’zini mening
aytishimsiz inobatga olmay go’llik qilayotganida, umuman baribir o’zicha o’zini
ustun tomonlama olgan holda men bilan kelishmaganligini bildirsa, darrov
keyingi yozib borayotganimni esimdan chiqarishga urinib o’zini bo’qqa o’xshab burama
nazarda ko’rsatib turaveradi; aks holda yana tasavvur etish mumkinmishki, tez
yozib ketishimni ham jadal fikrlar va yozuvli qoliplarim ketma-ketligini olib
berayotganga xos Arvohlar boshqarayotgan emishlar; men baribir bir narsaga
hayronmanki, ichimdan shunchalik aniqliqlik bilan meni so’roqqa tutib,
kelishuvimizni eslatib turganda, nega yechimi avvaldan berilayotganiga urg’u
qaratmaydi, shunday aniqlik qilmaydiki, avvalambor o’zim tushunishim
kerakligini pesh qilib yomonlik qiladi, men ham balki qaysidir hislardan, nazarlardan
o’zim tushunayotganimni, savolga javob bilan birga kelayotganimni qandaydir,
taxminan bilib kelayotgan bo’lsam kerak), bashorat qilib kelayotganda qandaydir
bo’lib kelayotgan, oldingi kunlarning natijasiga ko’ra yoki shu kunning o’ziga
xos toifa ichidagina shunday xayol va hayotiy bashorati kechdi deyish bir
tomondan xayollarimning noma’lumligiga va hayotiy chiqishning tegajonligiga
ko’ra noto’g’riga o’xshaydi, ammo baribir hammasi biridalik ko’z o’ngim(iz)ga
kelib, shu toifaga, turga aloqador ish bo’lgani ma’lum bo’ladi. Shuning uchun,
- shunday qilib har qanaqa, tasodifiyga o’xshash xayollarimni oldindan bilib
chiqarib hayotiy o’tmishdan olingan bashorati, o’zgalarning xatti-harakatlari
bilan moslashtirishga qarab o’tirmay, barchasi kun uchun ahamiyatli va kerakli,
ketma-ket ravishda kunning mohiyatini ochib beruvchi qottiqliklar, zapis
bo’laklari, bashoratlar deyish kerak. Go’yoki X-men Apocalypse kinosida Flash
Xudoning atrofida juda tez aylanayotganda, Xudo o’z-o’zidan bashoratga xos bo’lib
qolayotganida baribir ko’zini Flashning yugurishini ko’rayotgandayin joyga qaratishi
bilan bashoratdan, karomatdan chiqaolishini isbotlaydi. Shunga o’xshab
bashoratdan chiqaolishni eplayversam, bor vujudimdagi karomatdan o’zga
qo’zg’alishi mumkin bo’lgan kuchlar bilan qarab bashoratni o’rtasidan qanchadir
bo’lsam, halaqit bersam bir tomondan tushuncham yetarli degan ma’noda o’z
boshqaruvimni, tasodifimni o’z qo’limga olib yaxshilik qilish oralig’ini,
bashorat qisqa davrini oldindan yakunlayverib yaxshiligim darajasini
oshirishim, ko’paytirishim mumkin. Har holda dadamga erkaklik chog’larida,
ishlab yurganlarida va umuman hozir ham shunday baho berishayotganliklarini
bilaman. Endi 7:09. Umuman begonalar yoki yaqinlarim meni o’z harakat
doiralari, yurish-turish kengliklari bo’yicha olib urishni, enam qarag’ayning jinoyatining
jazosi bo’layotgan qotlab urishni, uyoq-buyoqqa sudrab chaqirishni menga majbur
qiladilar. Men esa sal avval bo’lib o’tganidayin mushukning meni tirnashlaridan
so’ng, uni xonaki qilish maqsadida ushlab turganimdan so’ng, o’zimning
kimligimni aytsam, bu – bir joyning o’zida gavdamga nisbatan chappa-rosta
bo’laverishim, tana a’zolarimning qumga o’xshab bildirmasdan o’rin
almashtiraverishi bo’lib, pishak tinchlangandan so’ng o’ng qo’ltig’im ostida
doimo terimga junini tekkizadigandayin yoqimli, yaxshi taassurot qoldirdi. Insonlarning
gapirish qobiliyatlari ularning tuyg’u qilishlari bo’lib, o’zlariga nisbatan
yaqin ko’ch-mahallalargacha boshqalarning gaplarini eshitib va gapirib tuyg’u,
ruhiyat qilishadi. Men esa tuyg’u qilishim o’zida, ruhiyatimda bo’lib, butun
Buxoro bo’yicha tuyg’u, xayol qilaman. Nega bunday umuman, qo’shimchasiga deyapman
desangiz, yaqinlarimning meni gaplar bilan chaqirib, urda-surda qilib, o’zimga
tegishli muammolar bo’yicha gap qilib, so’rab-hal qilib turishlari jonga tegdi.
Endi unisini-ku tushundik, bir yoqqa borsam, tashqarida kravot ustida o’tirsam,
enam qarag’ay kelinlarining kusini o’ylab enam o’liklari orqali masofada,
hayotda havodan olib qo’yilib, “tuyg’u” ya’ni osongina gap qilish orqali meni
tashqariga chaqiradilar, so’ng shu bo’lmagandan keyin, birdan himoyaga akam
chiqadi, bu ham masofada o’tmishni qaytarish bo’yicha sakrash ya’ni mening
gavdamga nisbatan qimirlashlarimga xos o’zlarida oson qaraladigan uzoqroq
yurish orqali chiqish bo’lib, mendan hol-ahvol so’raydi, so’ng kusini qilib
Madina yonimga o’tiradi, keyin u yerdan yozishga kelsam, Akam hali ish bitmagandayin,
ya’ni kus qo’riqlash simmetriyasi bilan oxirgacha yetishi kerakligi uchun
tashqariga chaqirib ketadi, go’yoki omni poylashim mumkindayin yana. Xullas
qilib aytganda, oilamizni o’liklar boshqarayaptilarki, mening gavdamga nisbatan
qimirlashlarimni uyimdagilar bilishmaydi, men esa ularning uzoqroq joylardan
yurib kelishlarini va menga duch kelishlarini tushunmayman, so’ng yana men o’z
joyimda kallamning tuyg’ularining o’zi bilan ularga “gapirayotganimni”, aloqa
qilayotganimni bilishmaydi yoki o’zim ham tushunmayman, ular kallalarini gap
bilan yozayotganliklarini, tushuntirayotganliklarini o’zlari bilishadiyu,
aniqrog’I bilishmaydi ham tushunishmaydi ham. Hammasini o’liklar bizlarni
ustimizdan kulish uchun, masxara qilishga uyushtirsalar, bir-birovlarimizning g’ayrioddiy
borlik kuchlarimizni, misol uchun mening o’zimga bilinib gavdamga nisbatan
qimirlashlarim va xayol qilishlarimni ularga haqqoniy aloqalardayin, ko’pchilik
munosabatlariga o’xshab yetkazsalar, ularning ya’ni yaqinlarimning o’zlari
uchun yurib-qaytishlarini va gapirishlarini menga chinakam aloqalar, ko’pchilik
haqiqatiga aniq o’xshatib keltirayaptilar. Misol uchun men hozir o’tirgan
kursimda, atrofimda hech kim bo’lmaganda, xayol qilib va o’z joyimda qimirlab
kim bilandir, oilamiz a’zolari bilan ular uchun haqiqat sanalgan qandaydir
ko’rib-bilib turishlarida qimirlab va xayol qilib uzoqlashib ketayapman. Ular
esa men uchun haqiqat sanalgan gapirish va uzoqroqdan kelib-ketishni men bilan
yaqindan aloqa sifatida amalga oshirib ketishmoqda. Shunday qilib men ulardan
uzoqlashishni xohlayman, oilamdagilar esa men bilan yaqinlashishni istashadi.
Yaqin bu – aslida o’zim, uzoq esa ular. Yaqin so’zida “ya, men a, aloqa
qin(dayin)” bo’lib, uzoq so’zi esa “u z, aniq o, Dunyo qani” hisobga olinib,
qoloqlar doimo qandaydir istaklariga aniq Dunyoni xohlab yurishadi degani. Shunday
qilib yaqin kelishimni xohlashsa, o’zimman deb boraverayin. Baribir
o’liklarning dov-duvi, mashmashasi va masxarasi shunday tushayaptiki, aslida
tiriklarning, men va oilamdagilarning bir-birovimizga unchalik ishimiz yo’qdir,
ammo biror joyga yaqin yoki narsaga tegib tursak, o’lik tomoni darrov menga
ya’ni tirikning taziga, avratiga tegayapsan deya bir-birovlarimizni bog’lab,
aloqalab qo’yaveradi. Endi 8:10. Shunday qilib men o’z joyimda, gavdamga
nisbatan qimirlayotganda ularni uchratsam va xayol qilishim bilan
suhbatlashsam, ular yurib harakat qilayotganda, uzoq-yo’llarni bosib
o’tayotganda o’zlari bilmasdan, (aslida) ko’zlari boshqa yoqda bo’lganga xos men
bilan aloqaga kirishadilar va tuyg’ulari sifatida gaplashadilar.
Comments
Post a Comment