Nima bu!
30.11.2022-89. Demak, kecha 29-sanada o’zimga yana bir
ochiqchalik, istiqbol yoki ko’rinish bo’lib o’tdiki desak, bu – nisbiylik nazariyasini
talqin qilish haqidagi bo’layotgan haqiqatimizga ko’ra gaplar bilan bog’lanib
Ibo’qimning bog’chaga 1-sanadan borishiga xos bir oy to’lishi arafasidagi va enam
qarag’ayning (birinchi kloun, so’ng inson bo’lib) Kanadadan desktop kompyuter, Zlisho
akamdan bellashuvda yutib olgan, sovg’am bilan qaytishlari qo’shaloq bayramning
o’zimning tug’ilgan kunim sana kuni bilan bog’langanligi taqdiru azalada
bitilgan. Nima desangiz deng-u, baribir umr vaqti hamda taqdir va genga qadalgan
nisbiy vaqt mavjuddir. Umr vaqti shundan iboratki, hamma bir vaqtda yashab
hayot kechiradi. Taqdiru-gen vaqti esa faqatgina chappa-rostalikni,
plyus-minusni ya’ni yolg’on-yashiqlikni inobatga olib aynan yolg’on, minus
taraf bilan insonning ichidan, genidan o’zini alohida qilib tortib, vaqtni o’zi
uchun yaratuvchi yagona unsur qilib insonlarning, odamlarning va mafianing bir-birovlariga
ichki, genetikaviy va har qanday gavdali, shahdlashuvli (tuyg’uli) ta’sirlashuvlar,
aloqa shakllari orqali o’ziga yumilgan kus, y yoki omega harfiga xos ravishda har
kimning o’zining o’ngi, kayfiyati bo’yicha harakatlanish sababli uzuq-yuluqli, descrete
ya’ni aslida o’ziga bildirmay fazoda sakratadigan vaqt berish sanaladi. Shunda
insonlar qachondir o’zlari uzluksiz, davomiy ravishda shu ishni, genetik bog’lanishlar
sababli sezishga, harakatlantirishga xos vazifani qilishganliklari ularni yangi
nisbiy vaqt davomida shu joylashuvga, yerga sakrab, paydo bo’lib kelishlarini
chinakamga yaqin aloqalar asosida hisobga oldirib qo’yadi. Masalan, qishda
supaga koptok o’ynashga chiqqan inson, yozda shu ishni qilmayotganida, qishda
qanday kelib qolgan bo’lsa, vaqtda turgan joyidan sakrashini ham bu alfozda,
xotimada ya’ni parallellikda ishontirib qildirgan holda yozda supada, hovlida
koptok o’ynayotgan paytiga o’z-o’zidan qo’shilib, tushib ketaveradi. Bu –
vaqtni yengishga, zamon-vaqtning bir xilligiga qo’yib berilmasligiga qaratilgan
bo’lib, qishdagi es-xotiralar bilan ya’ni aslida haqqoniy ravishda xonasidan
chiqib, zinapoyadan tushib supada koptok o’ynash yozda yoki bahorda o’z-o’zidan
esiga shu alfozda, yurib kelish yoki bir xil vaqtni yo’qqa chiqarish ishlari
bilan parallel esga tushirilib vaqtda sakraydi yoki o’z vaqtida, onida fazoda
joyini almashtirib hammaga yolg’on (bu parallel) sabab ham yaratadi. Ha, nisbiy
vaqtning chindan ham uzuq-yuluqligi, farqlashuvli yoki ajralma tezligi shundan
iboratki shaxs o’zi yoki birov uchun ham sababga aloqador vaqtning o’tishi bo’yicha
vaj qoldirmasdan istalgan paytda o’zaro qo’shilib, gavdali shahdamlashuvga xos
tuyg’ular bilan aralashib ketishlari mumkin. Bu – Amitaxbachchanga o’xshaydiki,
omning ajralishidan bachalar bir ondayoq, kerakli vaqtlarda yoki lahzalarda tug’ilaverib
chiqarib tashlangandan so’ng o’z vazifasini yuzlantirilgan, paydo bo’lgan yoki
otarilgan joyida amalga oshiraverishadi. Nisbiy vaqt Ox o’qidagi manfiy davomiylikning
bizning Dunyolalarimiz sifatida bo’lib turgan musbat davomiylikka singdirilishi
oqibatida donador, uzuq-yuluqli yoki sepkili, ajratilgan nuqtalar bilan yaqindan
to’ldirilgan ravishda tus olishi mumkin. Shunday sepkili nisbiy vaqt bu –
chiziqlilarning, musbat tarafdagi bizlar uyzodalarning ya’ni Parallel Olam
qurilish vakillarining yashash tarzidagi qarama-qarshilik sababli olingan vaqt
hisoblanadi. Bizning musbat tarafimizning davomiy bor bo’lib turishi esa
nisbiysiz, ratsional ya’ni oddiy “vaqt” ma’nosining o’zi bo’lib, genetikaviy
insonlar tomoniga atalgan, berilgan, qarama-qarshilik sababli vaqt, zamon bo’ladi.
Shu yozish-turishimning o’zida ham unday desam, bunday-kuya, bunday desam, unday-kuya,
ammo anig’i ham shuki nisbiy va oddiy (borlik) vaqtlar o’zaro to’liq
almashinmay qolishi yoki bir-birovlaridan o’tib ketib almashinishlari, o’zaro
joy berib olishlari pallalarida oraliqlar, intervallar va tugun bo’g’inlari
hosil bo’lib istlagan jonzod va predmet nisbiy vaqt sababli bizlar, tiriklar (hozir
tiriklar yoki “bizlar” ma’nosi bu – ular, yomon genetikaviychilar) bilan ta’sirlashishi
mumkin hamda borlik vaqti bo’yicha o’z joyida bilmaganga o’xshab, hech hal
qilib bo’lmaydigan ko’ngil kechinmalari bilan jazabani qo’zg’atadigan ahvolda
jonsiz, o’lik bo’lib chinakamiga qotib turishi mumkin. Ha, chindan ham avvalgi
parallelchilarning hozir shu tarafimizda haqlari qolmaganki, vaholanki ular
baribir almashinish ketidan borishib parallellik va chin reallikning har bir
jarayonini almashtirib, o’zar joy berib olish qildirib turishibdilar. O’zimning
vazifam almashinish bobida ularni, mana shu umrimning yarmi bo’lmish 32 dan o’tib
33 yoshimda, barchasini oddiy, borlik vaqtida qoldirish, o’tkazish va ko’p ham
qiy-chuv, parallellik tomonida kodlashga berilib ketib buzg’unchilik, to’palon
va jarayonli aniqlik kayfiga berilmasliklarini, kirishmasliklarini ta’minlash.
Zotan ular ya’ni asl genetikaviychilar hali ham o’zlarini parallel sanashib o’tgan
yarim umr 2 davrlari bo’yicha teng zahira, foiz ichida o’zlaricha, bizdan
olingan borlik vaqtiga xos yondashuvga ham asosan qolaverishlarini bilmaslikni
pesh qilib, aslida baribir qolmasdan ya’ni parallellikda bo’lmasdan shu
parallellik, jonsizlik ya’ni predmetlik tomonidan o’zlarining asl tomonlari,
genetikaviy yarim umr tarafiga almashinish kodlarini qilishayaptilar. Axir bu,
genetikaviy tarafda o’zimni ko’proq ko’rishib ishonishayaptilarda, ammo
ishonchlaridan ham avval ishonchning kodli amaliyotidan foydalangan holda o’zimdagi
o’zlarini urib tashlashayotganliklarini bilmay, bir pasdan keyin mung’ayib,
achinib va engayib-xo’rsinib qoladilar. Baribir ular ya’ni parallellik ya’ni
taqdir tarafdan genetikaviylikka o’tayotganlar kodlashni bilmay, mutloq esdan
chiqarib o’tishlari to’g’ri bo’lardiki, ammo qandaydir tirishish va
bir-birovlaridan, o’zaro osilishib ko’rish orqali yana kodlash ishlariga
berilib o’zimda bo’layotgan va insonlarga o’tib borayotgan moddalariga xiyonat
qilishayaptilar. Bizlar shuncha paytdan beri, 32 yilcha borlik vaqtida bo’lib
kelib descrete, uzuq-yuluqli ya’ni nisbiy vaqtga o’tishimizda hali ham o’zimizning
asosimiz, doimi vaqtda borlik ulushimizning cho’zilib, sidralib va sog’irilib o’tishiga
ishonishimiz mumkin, ammo taqdir kodi tarafidagilar shunday qilishaolmaydi. Taqdir
kodi tarafida bo’lib kelganlar koddan ya’ni elektron, to’lqindan uzilishdimi,
boshqa foydalana olishmaydi. Qancha geniy, daho yoki professor bo’lib qayta
kitob varaqlab o’rganishsa yoki shunga vaqt topib bilishsada, o’zlari kodning o’zi
bo’laolishmagani sababli koddan, almashinishdan foydalanaolishmaydi. Balki ular
tomondan faqatgina Payg’ambarlari, Balisa taqdir kodidan ham gen borligidan ham
bir vaqtda, o’tishga xos ulushlarda foydalanishi mumkin. Shunday qilib hozir
(aniq) bo’ldiki, o’zlarining gen tarafiga o’tayotgan avvallari bizning taqdirchiligimiz
tomonida bo’lganlar vaqt bo’yicha nisbiylikdan o’tib kelayotganliklarini bildirib,
qisqa vaqt, lahza yoki 1-2 soniyalar davomida uydagilarning hammalari, yaqin
atrofdagi o’zaro ta’sirchanliklar bo’yicha qandaydir bildirilajak, yomonlik
bilan bo’lsa ham atayin ushlab turib jahlini chiqarib oladigan oldindan bildirishlarini,
bashoratga xos tuyg’ularini ichimdan bildirib o’tishayapti. Mana, agar ikki
qaram-qarshi birgalikdagi to’g’ri chiziqlarning o’ngidagisini taqdir tomonidan
kelgan klounada va chapini esa o’zim desam, o’rtasidan o’zim tarafga sal o’tishda
shu o’zimning birinchi tarafim bo’yicha o’zi tomonda aslida qolib ketishi shart
bo’lgan va orqaga qaytib o’zini o’zim, o’zi deya turib boshqarishga erishaolmaydigan
klounada hamda o’zimning o’ng tomon to’g’ri chizig’iga qancha kirishsam,
shuncha kamayadigan chap taraf chizig’im bordir. Endi, mana o’zim yozib yotgan
joyimda yoki umuman qachon yotsam oyoqlarimni qimirlatib turamanki, bu – o’zimning
sakrab tushadigan joyimga vaqtni yo’qotmay, parallel borib qolishim asosi, yolg’on
esi-yodi, kezuvi uchun. Aslida oyoqlarimni o’zim emas, balki ichimdagilar bu
sababli, sakratish uchun qimirlatishayapti. O’zim tomonimdan deyayotganimning
to’g’ri kelib chiqqan sababi ham shu bo’layaptiki, o’zim bu haqda yozayotganim
uchun ichimdagilar gen sababli teskarisini qilishga majbur bo’ldilar ya’ni
oyoqlarim joyida. Ichimdagilarning o’zlari ham aytib yotishadiki: shuni ya’ni
qarshilik ishlarini aytib, yozib yotaveradi, deyishadi. Aslida ham shu teskari
ma’noda, kinoyada bo’lgani uchun doimo shunday, qarama-qarshini yozib
yotaverishim kerak. Endi ichimdagilar ko’pincha ichkariga, ich-etimga kirib
ketuvchi his tuyg’ularga xos ravishda tasdiq yoki inkor, ijobiylik yoki
salbiylik qilishadilar, ba’zida kinoy yoki paradoks ham qilib qo’yishib o’zimni
chuv tushirmoqchi, ikkilantirib aldamoqchi bo’lishadiki, natijada pastdan, yolg’onni
ichga bottirib tortishli ishlarini ko’proq qilishib o’z-o’zidan aks ta’sir
natijasida yolg’on maqsadlariga qarshi “to’g’ri” ishni qildirib olmoqchilar.
Yana bir bo’ladiki (mana hozir ham navbatdagi tartibga o’tib darhol unisi bo’lmayapti-kuga
chiqarish maqsadida ham), ichimdagilar, ya’ni bond (tugun, bog’lanish) va Ruh
orqali o’zimga ilakishganlar ichimda o’zar suhbatlashib, tasdiq va inkorlashib
o’zimni arosatda qoldirib, nima qilishimni bildirmay ayblab, urib ham, natijada
solib ham ketishmoqchiliklari ma’lum. Endi, umuman olganda yolg’on dada va
haqiqiy ona bilan boshlagan Dunyomda, tug’ilishimdan buyon 32 yoshimgacha
yashaganimdan keyin, onamning klounlari enam qarag’ay bo’lib o’zlaricha onalik
qilib, o’zimga har xil shamalar, ko’t qiliqlar bilan “yaxshilik”, yovuzlik
qilib ketadilar. Haqiqiy onam esa kloun bo’lib modda bo’lib ulgurgan enam qarag’ay
bilan Kanadadan qaytganlaridan keyin o’zimiz birgalikda o’tlarini o’rgan
yerimizning shu o’t, jo’rilarni tashlagan bir bo’q usti chekkasida hayot ramzi,
Qul akamning va boshqa o’sha taraf uylar bo’lib yotishadilar, havoda ya’ni
Ruhan yashaydilar. Dadam esa birinchi klounlari bilan almashinib hozir klounlik
bobida har qayerga sakrab o’taverib, asosiz isbotli o’tmishlar yaratib o’zim
bilan aloqalarda yashab kelayaptilar. Yana oyoqlarim qimirlashni boshladi, deb
shuni yozmoqchiligimda o’z-o’zidan ichimdagilardan o’yin qilinib to’xtatildi.
Bu nima degani? Ya’ni shuni desangiz, o’zim har doim javobga tayyorman. O’zim
tomonimdan baholab yozganimda ko’proq borlik vaqtida atrofimdagi hammaning
nisbiy vaqtdagi sakrashlari bilan tashiyapman. O’zim joyimda tura-turaman,
borlik vaqtini davomiy o’tkazaveraman, ammo atrofimdagilar, yomon-yaxshi
yomonlar ya’ni klounlar uzuq-yuluqli, nisbiy vaqtda ikkita elektronning joyini
almashtirganga, birin ketin masofalarda tezkor vaqtda joylashtirganga xos
ravishda o’zlarining boshqa o’tmishlaridan oraliq harakatlarni, ishlarni to’ldirgan
holdagi moboda duch kelib qolishim bo’lgan isbot asosida o’zimni aldab yonimga,
aloqalarda har doim, vaqt o’tishi sayin ko’paygan holda kelib qolaverayaptilar.
Endi umuman olganda bu – shundayki, umuman olganda ichimdagi o’zim tomonimdagilar,
taqdirchilarim bunday yozganimga xafa bo’lishadilar, ammo aslida hali ham
bir-birovlarini ko’t qilib, o’zaro ichlariga kirib olgan ichimdagilar yana
qaytaraman ilojsiz ravishda bir-birovlarini so’ziniki, demak, koddan
ajralmaslik uchun bir-birovlarini, hali kod tarafidagilar, undan chiqqanlarni
boshqarib baribir hali kodni koddan chiqqanlarga ham bag’ishlash, berish uchun
boshqaradilar. Shoshirayotganlari uchun qaytarib aytaman, zero baribir gapning
ma’nosiga e’tibor beravermasangiz biron gapga tushunaolmay qolishingiz mumkin. Demak,
o’sha-o’sha taqdirning yarim chizig’idan gen tarafiga o’tayotganlar kodning
kayfidan, sik boshini tortib yulib orgazmni chiqarib olishlaridan qolmaslik,
kamaymaslik uchun hali ham bir-birovlarini ezozlab, asrab, chiqib
ketayotganlarini shaffoflik orasida saqlab, o’zlariga kodlash qilishni o’rgatib
yana battar o’zimni gumdon qilmoqchilar. Zero o’zimning gavdamda yoki jasadim
bilan qilingan kod o’zimni ko’p o’ynatishi mumkin. Gavdamni, qorinlarimni va
har qayog’imni boshqaraveradilar. Endi, umuman ham o’zimga shunday tuyulmoqdaki,
hali kod, taqdir tarafda yig’ilib qolganlar, u yerdan, koddan
chiqayotganlarning o’zini bosh qilib, tuyg’u sifatida o’zimni kodli, nisbiyli
boshqarish uchun suqayaptilar. Shu sababli ham yolg’on-yashiq oila a’zolarimizning
o’rtasida tuyg’uli kod bilan boshqarish, hammani qottirganga o’xshab, aslida
nisbiy vaqt bo’yicha bir-birovlarimizga harakat ta’sirchanliklari orqali bir
vaqtda bizlarni qimirlatish, reaksiya qildirish ishlarini olib borishadilar. Go’yoki
taqdirdan borlikka chiqib qolganlar, bir martaga, bittaga bir-birovlariga qarab
qolishadilar, olishadilar. Ularning masalasi, deyishdi taqdirdan genga o’tib
olishganlar qolgan hali taqdir tarafidagi asl genchilarga ro’kach qilishib.
Aslida nisbiylik ishlarini ichimdagi yaxshilar qo’lga olishgan bo’lishlari
kerak edi, ammo yomonlarning soni ko’pchilikni tashkil qilgani sababli go’yoki
bolalarga o’xshab yolg’on-yashiq oila a’zolarimiz yonimga yugurib kelayotganga
o’xshash tasavvur paydo bo’ladi o’zimda. Endi umuman olganda onga qiyoslaganda
sal uzoqroq joylashgan ichimdagi yaxshilarimiz tomonidan javobga o’xshatib
yomonlar har xil shipshiydon, pichirlab ongni tavlash ovozlarini qilishadiki,
tahlil qilishga ulguraolmay, juda ko’pchiliklariga e’tiborim yetmay
yomonlarning qarashlarini o’tkazib qolishim mumkin. Mana hozir ham qarashlari degan
so’zimda o’zimga nisbatan o’zimni ishontirgan holda, o’ynagan ravishda qaror
chiqarib, kusim borga o’xshatib o’sha tarafdan Ruhan nimanidir qornimni suqib
og’ritib tiqishdi. Umuman olganda o’zim baribir yaxshilikni yuzlab, so’rab
chiqaman, shunga ichimdagi yomonlar yaxshilarning nisbatan kamligidan foydalanib
olishib paradoksga o’xshab ya’ni yomonning bir chegaraviy ustunligida
yaxshilikni yengib o’tishga xos ravishda o’zim bilan aloqa qilishib, o’zimning
yaxshilik talabimni yaxshi baholashib, yaxshi yoki tuzuk javob berishganga o’xshab,
yomonlik ustunliklarini butkul qilib olishadi. Mana hozir ichimdan kompyuterdagi
qo’shiq bilan birga tuyg’uli qarash bo’ldiki: kick, tep bularni, deyishdi, ammo
yaxshilarimizdan hech bir tasdiq olmaganimga qaramasdan o’zimni ishontirib
bilishganga o’xshab, o’zlariga qarshi ravishda deb taraflarni anglashga qodir
bo’lmay topilgan shu yoqimli gapni ichimdagi yomonlar burishib o’zimnikilarga,
yaxshilarimizga: eshitdingmi, unga yoqibdi, u ya’ni Bobir birovlarga yomonlikni
istarmish, deya paradoksli o’yin, ishonch qilishadilar, zero aslida
yomonlarning o’z doirasidagi qabul va chiqarish jarayonlaridan farq qilmagan
tahlil olib borib sezdirish xolos. Sal qiziqishdan keyin baribir o’zimga kelib
yomonlar bu – yomonlar, o’zlari ya’ni bir taraf deb qo’yaqolaman. Demak,
yomonlar Gvardiyasi paradoksli ya’ni yomonlik yakka ustun chegarasida
oxirigacha yetib kelgan yaxshilikni yengib o’tsalar, ularning boshlig’i Iblis
Karobum aylana bilan markaziy qisaverish va oxirida keyingi, qolgan yoki
ikkinchi katta tarafga o’tib shu ishni, aylantirib markazlarni, o’rtalarni
aniqlab ich-etimga tortaverish, hammasini maydachaga, Ibo’qimga yetkazaverish
ishini qiladi. Mana hozir: o’zining fikr-mulohazalari to’g’ri, deya balki oxiri
deb topiladigan tan olishni qilishdiki, go’yoki o’zimga ular ya’ni yomonlar
shuni, fikr-mulohazlarimni qanchalik o’zim yoritaolishimni tekshirish uchun bunday,
paradoksni tuyg’ularda, ehtiroslarda qilgan bo’lganlar. Balkim yana o’zlarini
oqlash uchun, natijada ya’ni shu xulosalarda o’zlarining maqsadlari ham bo’lgan
bo’lishi mumkinki: yangi so’z topaylik, bu ham zerikdi, deya Shohidning
zerikkaniga shama qilishdilar. Zero yozuvlarimda bir xil so’zlar ma’no yuzasidan
aylanib turganligini bilsangiz bo’layapti. O’zim uchun yozuvlarimdan maqsad bu –
yozuvlarning o’zlari o’ylovning o’zi bo’lib, o’ylovdan keyingi ma’noning o’zini
beraverish bobida, ma’nodan so’nggi ong ostini talqin, e’tirof qilib chiqib
bilishi kerak. Endi, e’tibor shu tariqa o’zgartirildiki, yo’naltirildiki,
yozuvlarga simmetriya albatta gaplar bo’lishi haqida fikr borib, yoshligimda
ichimga yutib, o’qib o’rgangan til boyliklarim, o’zga ya’ni chet tillari,
shulardan qanchalik darajada so’zlarini og’zaki ijro etganimga qarab-qaramay,
baribir o’zimga gaplar, nutqlar va qo’shiqlar o’zimning ichki o’rganishlarimdan
parallellikning kodli ravishiga solinib baland eshittirib chiqariladi. Demak, agar
o’zimning ichimda o’rganganligim uslubini, kodini topaolmasam qo’shiq-she’rlarni
tushunmayman. Agar kodli uslubni, parallellikning yopishib chiqarishini
inobatga olaolsam, o’zimdan olingan so’zlar har qayoqda, kompyuter va shaxslarda
qanday tartibda bo’lmasin, o’zgargan holda ham eshittirilib tushunarli bo’lish
uchun chiqariladi. Parallellikning uslubi bu – hayot shakllari, harflar,
raqamlar, chiziqlar va ranglarni to’g’ri qo’yib, tasavvurda joylashtirib
chiqishdan iborat. Keling, ba’zi bir shunday ishlar bilan shug’ullanaylik yozuvda
bo’lsa hamki. Shahdamlashuv uchun or so’zini, tuyg’ularga esa shuur so’zini va
qalbga kechinma (uzun bo’lsa ham) so’zini birlashtirib yozaylik.
Agar shu yozuvlar qatma-qatligiga bo’yoqlar ya’ni
ranglar, va chiziqlar, raqamlarni qo’shsak, bir go’zal tasvir paydo bo’lishi
hech gap emas. Shuning uchun o’zimni o’rab olgan atrofimdagilar, shaxslar va
namoyishlar, dasturlar barchasi hayot shakli sifatida mana shunday, yozuvlar,
raqamlar va chiziqlar, bo’yoqlar (ranglar) ustma-ust qo’yilishidan hosil qilinadi.
Shularni boshqarish uchun eng oxirgi o’zgarib turuvchi bo’layotgan raqamlarning
kodidan foydalanish to’g’ri bo’layapti. Ammo kodlar ham go’yoki to’g’ri
ishlamay qolishi mumkinki, dasturlar ko’proq tasodifiy raqamlar qo’liga
berilgan bo’lishi ham mumkin. Endi, 4-si sifatida qabul qilingki, chunki 3-si
bo’layapti deya Iblis Karobum o’zi uchun yo’qlashtirish ma’nosida qayta yozdirayotganga
o’xshayotgan shu gapimda aynan aylanmaviy ravishda o’rtalarga qisilaverish ishi
bo’yicha dll yoki binarli kod ni boshqaradigan Iblis shu kodlarni bir taraflama
qisaverishi, tasodifli raqamlarini tanlaverishi oqibatida dastur noma’lum
tartibda, tarzda yoki kutilmagan, ammo tajribada sinalgan ko’pligini qilib
ishlashi mumkinligi haqida bordir. Endi nima bo’lganda ham shoshirishgani uchun
oxirgi gapimni ham shu-shu haqda yozayki, doimo 18:00 bo’lavergani yoki 2-3 daqiqalar
o’tavergani sayin kimnidir va nima bilandir ta’sirchanlik o’tkazib yuborishib,
ha, ha, aytilganiga o’xshab bu – qandayligini tushunib turibmanki ya’ni har
kimning borlik vaqtidan ajralgan o’z vaqti bo’yicha o’zicha bo’lgan har xil
tarixlardan, o’tmishlaridan voqealarni qayta chiqarib bir paytda, aytilgan onda
olib kelish, nisbiylikda sakratish orqali ish vaqtining tugaganligini bildirib
kompyuterimni yopishga o’zlarini yo’naltiradilar, jo’natadilar.
Comments
Post a Comment