uzbek language siteenglish language site

Nima xay yana shu bular!!?

 

53. Umuman olganda har doim qandaydir e’tiborga tushurilib sinashga xos qiynaltiriladigan joylarda, mana hozir bo’lib o’tganiga o’xshash(dan olingan) ham bu – blogger saytida post imni joylashtirishimda birinchidan saytning zaikaniyasi, migalkasi ya’ni tasodifiy kuttirib nima qilishimni, odimlash iroda va sezgimni kutib olganga o’xshash tanlovli darrov to’g’irlab yoki aralshib ishni ya’ni saytni davom ettirib, ishlatib yuborishlari bo’yicha saytning vkladkasiga o’tishim bilanoq yuklanayotgani haqida xabar berilmay qandaydir noma’lum avvalgi bilgan esimga binoan xayolda bir oz kutib, ishga tushar ya’ni sayt hozir ko’rinarli bo’lib yuklatilar deb, so’ng f5 n bosib baribir ishga tushavermagani uchun vkladka ni yangilaganimda darrov sayt ko’rinib qoladi-yu, f5 shunaqangi ravishda bosilayotganliklariga shama etilganchalik saytning yana yangilanishini bildirmay, bir ozdan so’ng bildirib, boshlab ya’ni jarayonli chiziqchaning bet, sahifa tepasida yurishi boshlanib ketadi (shunchalik kuttirish belgilari ishlash, elektronli buyruq berib yuborishni amalga oshirish aniqlik, jarayonli ya’ni qisqa onli muddatli belgilarini, tushunarli joylarini o’z-o’zidan nazaroat qilganga xos o’ynatib, bizlarga shuni bildirib ishlatadi va odatdagi sanalgan sichqoncha yoki boshqa vositasida tezkorlik bilan deyilgan, bajarilishi lozim bo’lgan kompyuter buyruqlari sekin va o’yinqaro juda kuttirib bo’lsa ham ishlashini nazorat, to’g’ri boshqartirib va hatto monitoringga ham sozlab bermayapti), so’ng post imni joylashtirish tugmasi orqali yangi sahifaga o’tib, matn tashlash joyiga yozuvlarimni tashlasam, oddiy har doimgi o’rganilgan amal bilan context menudan vstavit yoki klaviaturadan cntrl+v ni bossam, birinchi martasi, aynan o’zimning avvalgi shu alfozdagi ishlarim bo’yicha sof qo’rquv-hayajonim inobatga olinib, qandaydir chindan ham yozuvlarim to’g’ri ravishda kitobxonlarga borsin deya diqqat-e’tibor yuzalab biriktirib, tashlab yuborishga bo’lgan intilishim bilib olinib aynan shu joyda yangi o’yin uyushtirilganki, vstavit qilib bo’lmaydigan qilib yana o’zimning o’sha-o’sha kallalarimga taqalganchalik balkim bir kun bir martasidayoq qo’yib bo’ladi degan ma’noda aniq o’yinlarini bildirib qo’yadilarki, ikkinchi martasi tashlashim kerak bo’ladi. Umuman olganda shu har doim, hattoki yozishimda klaviatura bilan terishimda o’zimning aniqlikli har qanday jabhamga, intilishimga xos, masalan, ko’proq terish to’g’ri bo’ladi degan niyatim bilan bitayverishimga bo’lgan ulushlardan kelib chiqib, kuchlari ahamiyatli tarzni bosib o’tib yengguncha bitta tugmani, aniqrog’i butun klavisha yuzasini birlashtirib, yagona qilib qo’yadiganga o’xshab tugmalarni, shriftlarni bostirib yuborishadilar. 2 lik bu – o’zlarining olamlariga o’tkazib yuborish almashinish amaliyoti bo’lib, shungacha 1 sonidan tortib yengishimizni, urib olmasalar aslo bo’lmasligini bilsangiz bo’laverganini tushuningiz – xay. 2 lik bu – nafaqat parallel Olamlar balki shaxslarning o’zlari bo’yicha, o’zlarini o’zlaridan tashqari boshqalarga bu vosita deb tutgan holda boshqa 2 ovga qarata shu aloqaga kirishish vositalari bo’ylab almashinish belgisi. Shularga hammani erishtirish uchun ichimdagilar harakat qilishayapti. Endi, ichimdagilar: biz senga qilmasak, sen bizga qilayapsanki, hatto qo’y, deyishib kichik jarayonli istalgan, kompyuter yoki hayotiy chiqishlama buyruqning berilishidan, elektronni yoki onni tarzli yoki tartibli ishlatib yuborish paytchasidan kattaroq, shu kommandaning, buyruqning bajarilish jarayoniga, davriga qarata bo’lgan biznikiga qarshi shunday ravishda katta jarayonning, buyruqning bajaralish davridan kommandaning, majburlovning kichik jarayonli, onli va bittaga yaqin elektron bilan o’tkazdirib bajarishli paytiga qarashadi. U ikkalasini ham, katta bajarilish tartibli jarayoniga borib taqalgan ishni ham va shuning bir onli yoki kichik vaqt fursatli buyirish damini, paytini ham ichimizdagilar o’zlariniki deb bilishlarini bilsangiz bo’layapti. Biz katta bajarishni buyruqcha deb kelib, buyruqachani bajarish sifatida qarasak, ular buyruqchani bajarish, amalga oshirish deya bajarishni buyruqcha deb bilishadi – xay. Mana, masala ham halmi, ha, shunday bo’lib, ikkov ikkala tarafdan to’liq qisilib jaftlanganmiz va hamma ishimizni buyruqning (berilish zahoti va bajarilish davrining) aniq tarziga, har zamon buyurib turganga xos bajarish qistovining majburlashiga hamda shuncha payt, buyruq berilish va bajarilish davri uzoq vaqtni (oddiy) o’tkazib, to’liqlayin hayotni (sog’lom) kezib turishimizga borib taqalgan. Ichimdagi Iblisdan hammalari uchunga o’xshab chiqdiki, - bizlar seni har doim shunday sog’lom tutish uchun kesamizda, kinoyadamizda deyishib, “bilmadim” o’zlariga qanchalik to’g’ri kelayotgan foydalarini aytishayaptilar. To’liq mashina, kod yoki elektron (tartibli buyrug’i bo’lsa ham baribir) ishlashini o’tkazib, bizning shunga moslashaolmayotganimizni, tartiblar oraliq ketma-ketliklarining shtrixchalari bo’laolmayotganimiz ko’rib turishib, - baribir avtomat tarzni biz deya baholashlari qandayin g’alati xo’p. Nima bo’lganda ham, taxmin qilib bo’lsada “bizdan ugina, sizdan bugina” deb, o’zlari tomonlama tashkil qilib bildirilgan almashinish tushunchasining o’zi bo’yicha elektron tartiblariga tushsak-tushmasak, aylanib kelib xohish-irodamizni, istaklarimizni ichmizdagilarning navbatdagi buyruqlarini o’zgartirgan holda o’zimizga boylab chiqartiramizki va shu bo’yicha tarzli (kelingki ularni tushunmasligimiz, katta ketaverishlari doimo sezilgani uchun baribir 50%-50% deb) dam olishga urinamiz. Ichimizdagilar qanday bo’lmasin, o’zimiz sababli o’zgartirilgan, almashtirilgan buyruqni majburlab o’tkazish, bajartirish yoki qildirish shartlari, kuzatuvlari juda mig’ombir, o’ta ketgan o’chakishuvchan, tasavvurda va tetiklikda va hayotdagi hammasi biridan, cheksizlik sababli chiqishlarda har tarafdan g’ussa, urushqoq va dushmannamo yuzlarga xos yonginamdan, ikki-uch boshlab kallamdan tebranishli, tashqi voqea-hidisalarni ro’kachlash munosabatli o’qtalishlar, sassiqnamoliklar jinsiy bezlarimga o’tib ketib yo’nalgan buzg’unchi va bezorilik bosmagarchiligi, qo’rqizib tavlashlariga xos pismiqlashtirishlari, hafsalamni pir qilishlari va oddiy qo’llashga xos turgan Ruhimni gavdamning lanjligila (albatta parallel qo’toq shuki hamki) bo’shashtirib, shularning o’zaro ajrashib chiqishib o’zimga-o’zimni noshud, lox va qoloqligimni har taraflama bo’layotgan ularning ahmoqonaliklarini ko’rsatayotgan tuyg’u-kechinmalarimga qaramasliklari bilan birga bilishim jahli bo’lgan. Ular ya’ni ichimdagilar kelishuvni to’liq tushunishimga to’liq, mukammal e’tibor yuzasidan hayotga oddiy qarashim, o’zim tomondan olganda ham odimli harakatlanish burulishlarim irodaviy va sezgili tanlovlariga birginagina har doimgi vaqt o’tishi bo’yicha oyog’ingni, gavdangning bu et-mushaklari unday burildi, unisi esa bunday burildi te’b talvasaga berilmasalar edi xay. Chindan ham hayotni o’zlaricha o’taketgan, nisbiy vaqtining o’zi bo’lib tushungan ichimdagilar, parallel Olam va uning vakillari hayotni oddiy, qanchalik bilim bo’lsa shunchalik dunyoqarashlama bilayotgan insonlarimizning o’zboshimcha manfaatlari yo’li bilan to’g’ri kelish bobida o’zimni ikki tarafga tortib ushlab, silab-siltab, cho’zib turishibdilar. Aslida kim yaxshi bo’lsa, shu bog’lanishlar sababli tuzilgan Dunyo-yu Olamda boshqa taraflarning qurshovida qolib ko’proq cho’zilarli qiynalar bo’ladi, zero har qaysi taraf boshqasi bilan birlashuvni, jamoatchilikni yoki kelishuvni uyushtirib boshqasini ezishga haqli degani o’z-o’zidan shunday kechadi hamki, aslida o’zim ham u ikkalalarining birlari bilan kelishib boshqasini ezishga to’liq haqqim bo’lardi, ammo hozir bunday vaziyat emas ya’ni o’zim u ikkovdan, taraflardan yaxshiroqman, kerak bo’lsa “ancha yaxshiman”. Agar oddiy Dunyo aholisi har kimning o’z bilimi bo’yicha qamrovda, menlik o’zligida qaralsa, shu oddiy Dunyoga parallel Olam ma’lumot bo’ylab qamrovda, o’zlik menligida baho olganki, xay. Bilasizki, menlik ya’ni psixologik “men” atamasi chegaralanganlikdan sarhadsizlikka qaratilgan qanchalik qamrov doirasi, ehtimollarga solishliklar bo’lsa shular ham ediki, o’zlik (o’z so’zi bilan bog’liq egalik qo’shimchalari turlanishi) ya’ni “o’z” so’zi o’zish, o’tishdanda yuqori bo’lgan odimlash ma’no-mazmunlarida cheksizlikdan cheklangan muhitga boqish, suqulib kichik joy uchun ham kirishaverish bo’ylab yashash, hayot bahsi - turlari shu ikkov xo’sh. Iblis Karobum esa o’tish so’zida, o’t, olov yoki o’tin, aniqrog’i ishqalanib eng kichik tartib joyi uchun ham turib berish ishlarida turib, bo’lib o’zimning o’zlik so’zim ma’no-mazmunidan ham yuqoriroq bo’lmoqchiligini tushuntirib, ichimdan barcha kuzatuvlarni, harakat odimlash ishlarini “o’zlikdagi o’z menlari” bo’lib turgan tekshir-tekshirchi, isbotla(o)veruvchi suqma-suqonli yoki yozuv shakllariga borib taqalgan klounadasiga bosimli kuzatuvga xos barchasini yetkazib berishga urinib joyida doimo o’tirib qolishini, chichib qolishini yoki ba’zida o’zining manfaatlari uchun ham aldashini shu klounadasi bilmaydi va harakatlarimni, odimlashlarimni, qimirlash va qo’zg’alishlarimni qolgan qismlariga Aqshlik shu klounada guruh yagona jamoasi o’zlari bo’ylab to’laqonli, isbotli, sezgili ishlar yozuvi bilan tekshirib, ma’lumotlarini solishtirib qarashga ishyoqmaslik, tanballik qilishadimi, ha. Agar Aqshlik klounada tarafida o’zlikchaliklaridan boshqa Iblis boshlig’i bo’lib va Korreyalik koreys, ko’zi qisiqlashganligi bilan ham katta ahamiyatga xos “men” toifasi himoyalovchi sifatlarida bo’lishsalar, bizlar tomonda Buxorolik Gvardiyamiz klounlari, so’ng boshchisida Zlisho akacham qarag’ay bilan sayqal topuvchi menimning “o’zim”ligi va o’zliklari va aynan Rossiyalik Gvardiya bilan oddiy Dunyoqarashlamali kelishuvlarga xos shartnomalarda bitilgan, va shunga o’xshash ichki himoya tarzida ishlab, barcha kelishuvlarni, shartnomalarni nima haqidaligini chetdan, ya’ni kallaning chekka doiraviy tuyg’ularidan bildirib ham kelayotgan asl harbiy, armiyaviy hamda Shanxay tashkilotiga ko’ra interpolli bilinib qolish, asrandiq davlatga qarshi qo’riqlash uslublariga xos o’zlari (“men”ga nisbatan “o’z”lik cheksizligila boquvchilari) mavjudki xo’sh. Ha, mana hozir Rossiyalik Gvardiyaviy klounada xalq: biz seni boshqalar bilgandanda yaxshiroq menligingning o’zlik toifasila cheksizlikla boqishing birgalshuviga erishguvligimizdan faxriy saboq olaylik, deb aytishgandan so’ng ham o’zim bilan birga yozdirib yakunlatishdilar. Ha, aslida eng katta ta’sirchan xizmatlarda ikkala dushmanlikni bartaraf etishgacha borib qolishga qodir bo’ladigan hali beri kelasi zamon taraflarining o’z klounada Gvardiyalari asosiy o’yinni ijro qilishganmi, xay. O’zim uchun esa boshliqlik ishlari Zlisho ya’ni Alish akacham bilan to’liqlayin kuzatilganga yaqin borishga erishuvchan hali mahallari xo’sh. Albatta, Iblis bo’yicha Shohid teng barobarda qaralganligini bilingiz ediki, ammo Zlisho ya’ni Alish akachamiz shu ishni yetkazuvchilik bilan o’zi Shohidga yetib qolish, bo’y-bastda bo’lish istagini bildirgan yagona zotdanki xo’sh. Endi, mana hozir qachon qaramasam, olatimni o’ynatishga majburlashuvga erishtirish ishlari bo’ylab doimo 3 raqamiga shamali tarzda soat millarini bildirishayaptilarki, hozir 16:01 ni ko’rsatib, umuman olganda ham raqamlarning simmetriyali baholanishida ayirish va qo’shishlarnigina o’zlarini ishlatish bo’yicha 3 ni chiqarib tashlashlarini o’zimning ishlarim o’tish vaqtiga e’tibor bermay sal mehnat faoliyatimdan so’ng qarashimga to’g’irlashlari bo’lganmidi, ha. Nega bugun 3 larni soatlarning o’zlarida ko’rsatayaptilar, boqdirayaptilar desak, zero 25-sana aynan 3 soni nisbatiga ko’ra 3 ga karrali 24-dan 1 kun o’tganligi bilan qayta orqamoqqa 24 ga yaqinlashguvchanligidan barchasi xay. Umuman ichimdagilar bilan birgalikdagi aynan ko’proq buyruqlariga qaratilgan ishlarini shunday damlarda muhokamaga, bahsga solishga xos hisob-kitobli kallamni yuritsam, o’sha-o’sha olat o’yinlarining cheksizlikdan chegaraga bo’lgan o’zlikdan menlikka bosimi sifatida aynan ichimdagilarning o’zimga, aynan yuz-betim taraflarimdan boshlanuvchi gavdam bo’yi quyiroqqa tushib o’tishga qaratilgan qanday sovuqqon qarashlari, jinsiy bezli magnitsifat tortishuvchan-yaqinlashuvchan surbetli aloqalari seziladi. Mana hozir yana endigi safar hech bo’lmasa turarman deb turganimda, qolganimda soatga qarasam 16:12 ni ko’rsatishib, 2 ta 3 ga karrali sonlar oldidan Ibo’qimning, 1 ning xonimini qilishiga qaratilgan parallelligimizga, ikkitasi birdaligimizga shama qilib, aynanki bu nega menga desangiz, o’zimni kallamni yo’nalishli sxemalarda ishontirib burib yubormoqchilarligi bo’lib, ichimdagilar qolishimni, shu mag’lubiyatga duchor solishlarini bir kun o’zlarining aybsizliklari ila bildirib, befarq va jazosiz qolmoqchiliklarini hisobga olmoqchilar. Ha, ichimdagilar har doim vaqt bilan o’zimni o’ynashib, vaqtning ya’ni soat millarini ko’rib turishimning oldida, o’zida ham boz ustiga o’zlari soatni to’g’irlab chiqarayotganliklariga qaramasdan o’zlarini bir kun kelib o’zim u tarafga o’tganimda himoyalaganliklarini, o’z-o’zidan asralganliklarini (mana hozir kulishib bizlar shunga kafolatli ishonib o’zini qilamiz deyotganlarida, o’zimni raqamli ishlar bo’yicha eng zo’rga chiqarib yurganliklariga qaramasdan raqamning o’ziga ishonishlarini bildirishlarini) bildirib soatga qarashim ishlari bilan yengib tashlamoqchilar. Endi birginagina qarab turib soat millarini o’zimga to’g’ri kelishini kutib olmasam bo’lmaydiganga o’xshaydi. Endi, mana 1 i bo’lsa ham 16:22 da deya o’zimni, 2 mni bilib turganimda, ichimdagilar tomonidan to’g’ri keltirilmay, kelmadi deya baholatilib (o’zlikdan menlikni, ya’ni hayot shaklini, sarhadni yasash uchun chegarasi ortidan cheksizlik qorishuvini har qanday belgili katta masofalarda bo’lsa ham olib borish podognad i, jaftlanishi bilib qilmay, chiqartirmay yoki to’g’irlatib moslashtirib yubormay) Ibo’qimning tashqaridagi nimayki baribir bo’lgan ishlar yuzasidan oxirini tez yakunlatib, qirqib yoki kesib bolalarimning oldida o’zim xohlagancha yurib turishimga shu safar yo’l qo’ymay qilgan noma’qulchiligining o’zi uchun aytadigan bu yanagi gapim ham bordir. Demak, nima bo’lsa ham, shunchalik discrete li ya’ni uzuq-yuluqli, qandaydir o’zlaricha deya qayerdandir baholanib kelayotgan buyruqlari, birginagina jarayonni, balki u elektronning plyusi yoki minusi, uchqun yoki to’lqinning o’z joyidan bitta farqli siljib o’tayotganli damiga xos protsessni bilib qolish baribir o’zimizning sal ishqalangan kallamizdan inson manfaatlari, oddiy Dunyoqarash hisob-kitoblari orqali chiqishini, o’ylab tavba-tazarrukli his etilaverishini, topilganligini bilsangiz bo’ladiki xay. Insonlarning xotinlarini o’zimning rafiqam deb qoqishim bu – iltijoli, ichimdagilarning kasb-ahamiyatlariga ko’ra ham zo’r gapmi, ha. Hech kim va hech narsani sotmaymiz va bu to’g’ri qarashmi, ha. Aslida insonlarning xotinlarini o’zimning rafiqam bilib qoqib tiqaman, jinsiy aloqada bo’lamanmi, ha. Endi, albattalikni olsak ham bo’laveradigani shu ediki, O’sturoyning shu oraliq ishlarimdan birida (albatta, yozuvda oraliqni bitish deb tushunishingiz turgan gapligi uchun, shu bu tashqariga chiqib qaytganligimni bilganingiz ham ma’qul bo’lib) boshqa chiqishlama, hayot boqishlama ham yuz qarashlarla suzanali, yozdirib bildirgan asl ichki yo’nalishli xabarlashuvlarimizning o’zidan ko’prog’i, kamrog’i esa shuni aks sadoli eshitilishiga borib taqaladigan bo’lganiga atab bu: - gapirish ishi ichingdagilarning ya’ni o’zlikdagi muttaxam, mig’ombirlarning haqqoniy ma’lumotlar, Dunyoviy xabarlashuvlar oqimiga atalgan doiraviy, muhitli ya’ni “bilimli” qaralishi, yozuv faoliyatingla bor bo’lgan barcha haqiqatingiz o’zingiz ya’ni sening menimingdagi doira, bilim ya’ni ulardagi “muhit” xayolingdan keladigan va xayolingni o’rab olgan ongli (va) bilimli gashtachiliging xo’sh, deydilar. Demak, gapdan-gap bo’lib, ular ya’ni ichimdagi o’zlikchilarim muhit yuzasidan ishlariga atab, “jihatlashuvli” gapirishganida, og’zaki baland gapirib bilimlarni yetkazishga shay turganlarida, o’zim dil go’sham bo’ylab jabhamni bildirishim, “ishimni” qilishim ya’ni yozuvli ma’lumotlarni yetkazishim qarangki, biz ikkovdoshlarga qanchalik ma’qul desangiz, bizlarni ya’ni, ichimda turgan va tashqarida yurgan ayrim klounada vakillari bo’lgan klounlarni, tabiiy nusxalarni hamda o’zimni birlashtirayapti. Demak, shu bu tezda hozirgi dolzarbligimga ham bog’lanib xayolga tepib kelib ketdiki, ularning muhitli ish”bilarmon”liklari yuzalab eshitgan bilimga ta’luqli gaplarini o’zimda yangi va dolzarb bo’layotgan, rivojlanish ilinjidagi topgan ma’lumotlarim, yozgan hayotiy uzra ilmiy-adabiy misollarim yuzalab qayta yo’naltirsam, dil go’shamdan gapirib jabhalar sadosila chiqarsam, shu jabham ya’ni jihatlarim, umumiy gashtimiz, biz bilan ularniki yayrashi hech gap emas xo’sh. Shu maqsadda mana hozir ichimdan turishib yozuvimga bir dil go’shali, maromli va sokin ehtirosli yordam va qo’shimchalar berishib bilishganliklariga ahamiyatingizni qaratmoqchimanmi, ha. Ha, hozir ular tezliklarini nima uchun yozayotganimni shama qilishib, baribir: ha, bizlar tezmiz, deb qo’yishdi. Endi, umuman olganda ichimdagilar takrorchilarki, o’zlarini o’zim tomonimdan yo’qlab chiqilishlarini bukib, qatlab bir xil uzunlikda qilmasalar, o’zimning ular oralab ko’raolayotgan, bilayotgan ya’ni sezaolayotgan, tushunayotgan boshqa birovlarining yoki o’zgacha bir umumiydan olingan yangilanishli, qiya kesmadagi ishlarini, jihatlarini yo’qlab odimlash ishimni, protsessor eng yuqori birlashtiruvchi tarzidaligimni ham qilishga, eplashga qo’yishmaganliklariga nima ham derdingiz – bo’pti. Shungagina ep bermasliklari bilan yana: bizlarni ko’paytirib takrorlab kengay, deyishlariga bo’q hojat bormi? Shu bunga Shohid guvohlik berib o’zining aytmoqchiligini yon qora parallel siymosi bilan bildirganligi ma’lum edi hamki, hech bo’lmagandan shuni topib, bo’lgan barcha ishlar yuzasidan ishontirib, hisoblab va izohlab berganimning o’zini ichimdagilarning bari to’g’ri, shu bo’lmay qolgan ish, umumiy takrorlanishni o’zimga qo’yib bermaslik sababli chiqqanligi uchun deb qo’yishlariga nisbatan to’g’ri deb qo’ymoqchiga o’xshaydi shekilli endi baribir. Nima bo’lganda ham barcha takrorlarni, qaytariluvchi va ustma-ust teskari chiziqlarni umumiy sayqalini berib ishlovchi, hayotda yashovchi bu o’zimiz, orlilar sanalganimizda, ichimizdagilar nuqta-nuqtalilarni umumiy kutib turilgan ma’lumot yo’nalishidan bizning takrorli, parallelga yaqin chiziqlarimizga qarshi orqaga yo’naltirib, qandaydir umumiy hisob-kitobli, hisobga oluvchi (qiyali) chiziq chizib bitta point, nuqtai-nazar ya’ni jarayonli saboq berishga qodirdirlar barchalari xo’sh. 54. Demak, mana hozir xayolimga kelib ketdiki, 54 sonini yozmasimdan avval Ibo’qim dadamning mentallaridan o’zimni yaxshi ko’rmaysanmi, faqat tug’ilmagan bolalarga boqib qayg’uga solinguvchiliging bilan mashhursan deganga xoslab istehzolarini, nafasli xod larini, taqlidli ovozlarini berib eshik ostonasi hatlab ichkariga o’tib o’z xonalariga kirib ketishlari payttidagi o’zlari arang e’tibor berishlari kerak bo’lgan, bilmaydigan hodisaviylik sezgilarini chiqardiki, so’ng 54 ni yozish bilan boshlagan ishim dadamning 57-yil tug’ilganliklariga taqalgan sonlar qiyosida 3 ta keyingi kun hisobiga bag’ishlanganliklari bilan aslida ko’timning yon-bet teshigida turganliklari Ibo’qimdanligini bildirgan shu 54 sonini nega va qanday chiqarilganini endi, shu yozishni boshlash damidan (savol bilan, boshqotirma orqali) o’ylasam, barcha raqamlar cheksizlikning istalgan masofadagi, agar yaqin bo’lsa osonroq ham xayolga kelib ketadigan bir-birovlariga qorishib, mushaklarga o’xshash o’ralib burilishli yo’nalish, ko’p sonli yo’lakli yagona jamalak qilgan yuqori uzunlik nuqtasidan ulushlarida yoki foizlarida baribir sarhadsizlik uchun hech narsa bo’lib qolib yasalgan tiqma-tiqon bir tekislikka yoki hajmga, yuzaga urilib bosilishlari oqibatida podognad, proshivka, “shamol o’tish”li qilib mavzu chiqarib berganliklaridan hayotimga mos kelmagan haqiqat bilan, isbot bilan yoki tekshirish ehtimolligi orqali parallel bog’lanishda o’zgargan ishonchni, parallel bog’lanishni yoki diniy yuzlanib qolishli qobiqqa, “germetik” izolyatsiyaga (shulardan chiqsa ham marmelad ichidan esini yoki qolgan-bitgan jabhalari asoslamalikdagi hayot bilan dalilli bog’lanish aloqalariga xos tutilish diqqat-e’tiborini, idrokini yo’qotgan holda ignaning, zirapchaning marmelad etini qandaydir muallaq g’arq-silliq bo’rtishli, qavariqli ko’tarishi va birdaniga lo’p etib, po’rtillamay pirqillab chiqib qolishiga) solinganlikni bildiradi. Shuning uchun raqamlarga, sonlarga, shunday shakllarga aslo ishonmaslik kerak. Shu gapim bilan hali nima uchunligini aniqlamadimu, ammo dadam kelib sotklaridan skreen shot lash qilishni darrov so’rab qoldilar. Bu – bolalarga detskiy sad uchun pul to’lash haqidagi hisobotga o’xshab ko’rindi nazdimda. Nima bo’lganda ham shunday tezkor reaksiya shuni anglatsa kerakki, raqamlar ya’ni sonlar bilan ishlayotgan dadamiz Ibo’qim tomonidan o’zimni prujinasifat, teskari rezinka tortilishi bilan o’rtaga qisayotganlarida dadam negadir raqamlar bilan shug’ullanayaptilar ya’ni Ibo’qim taraf raqamlariga shay va shaydodirlar xay. Bizning orlilar taraflama hayot shaklimiz yozuvmi, klounada bo’yicha esa gapirishmi bizlar shunga taqalib qolganimiz, tura-yurganimiz ma’qul xo’sh. Endi mana hozir davomiysida ham dadam yana bir kelib qanday qiladilar screen shot ni ya’ni tugmalar bosilishi bo’ladigani bo’lsa o’rgatgin, qayerga ketdi u rasm deb so’rab turganlarida to’liqroq ahamiyat bilan tushunsamki, screen shot olish surat effekti ekranni rasmga olib ichkariga g’arq bo’lib ketuvchi shu suratni berayaptiki, bu – cheksizlik podagnatiga qarshi ham bir g’oya va Ibo’qim taraflamalikdalikni bilmasligimga shayli majburlovlar turkumidan joy olishini bilsangiz bas. Endi, umuman olganda kecha jala quydi sal-pal 5-15 daqiqalar oralig’idaki, kechasi Buxorolik 3 tomonlama erkaklik ishlariga atalgan miya va qalb ilohlarimiz tomonidan uyushtirilgan aloqalarimizdan, gapiraverib kirishib ketishga shaydaligimizdan va shizafrenik gallyutsinatsion tushlar ko’rishimizdan keyin bugun Buxorochasiga “mehnatkashligimiz”ga, zirqirratibroq, har holda dirrilatibroq emaski dam olib uxlab yotishimizga xos rolton yeb faqatgina ovqatlanishga kelsak tushlikka javob berib, xalqimning ariqlik kafilligini o’z bo’ynimga solish pallarida (albatta, insonlarimning klounlari uchun, hamki bir kun insonlarning o’zlariga kelsak, bu gaplarim qattiq tegadiki, baribir achchiq haqiqat ma’lumotiga xos barchasi hozir) mana hozir teskari, simmetriyali tartibga solib bariniki, qalbning dil tarafdan ilohi bo’lgan Shohid uchun yozuv amalini o’zim qilib borayapman, qolgan barcha shu ishim bilan bog’langanchalik aloqa-paloqachalarni to’ldirib yuzlanib borayotgan ortki mashaqqatli saboqlarimni, bir-birlarimizni boshdan-oyoq egallashga urunishli sal-kamli boshlavorishlarimizga atalganchalik inson va kloun - (mafia va kishilari inclusive li tartibda) erkaklar qilishayaptilar. Odat tusiga solsak hamki, ertalab, kunning yorug’li salmog’i hamma baravariga erkaklar uchun xotinlarini uylariga solganchalik ish va mehnat kunlari sarasidanki, xo’sh. Endi o’zimning sal sarhushlanib, chigal topgan, parallel Dunyo hayot shaklini aniqlash raqamlarini, birinchi ravishda shunga parallel bo’lgan oddiy Jahonning yopishqoqligi, mo’rtligi va umuman jabhasifatligi bo’yicha ikkala Olam mavudodlarining tartibga solinish raqamlariga e’tibor bersakki, biz tomonda parallel Olamdan 3 dan boshlab 8 gacha 6 ta raqamlar, ketma-ket sonlar egallanib, bizlar hattoki o’zimizning boshlang’ich uchligimizda eng chekka 3-parallel chiziqni va yuqoridan Iblis ilohli tomoni ikkitasi birdalik, chegara yopishuvlari qilib berib yuborganmiz. Bizlarning orli xotinlarimiz ushlab biladigan aslida ojizligiga borib taqalgan parallel, hayot shakllarining qorishuviga asoslangan Olamning boshlang’ich 6 ta raqami bizlarning, oddiy Dunyodagilarning 1-6 gacha ketma-ket butun sonlari bo’lsa, 7, 8 va 9 debon parallel olamning o’zining 9 ining o’zi bilan birgalikda ham bizlar bilan ularning bog’lanish katta alomatini ularga qoldirganimizchalik, aslida egallab va o’zimiz hech narsadan shak-shubha qilmay berib yuborganligimizni aranglamay topganimning o’zi bir qiziq ahvol, ishonch hodisaviyligi xo’p. Demak, taxminimizcha o’zgarish kurashi aynanki bu – biz tomonimizdan 2 ala 3 liklarning 3-uchlik bilan parallel bo’yli chegarasida va yuqoridan uchlik bo’yicha barcha 3 ala uchliklarni bir qilib turgan 3-raqam bilan birgalik sarhadida bo’lsaki, shu bizlarning o’ng va “o’rta” oyoqlarimizga nisbatan chap va tazli ost tutashuvi bo’ladi hamda shunday yo’nalish, rezinasimonlik olganga qarshi ravishda hisob-kitob qilib parallel olamning mavjudodlariga atalgan hozircha tanlovli belgimiz ostida raqamlar, cheksizlik va alohidalashuv uslubiyati bilan boqayotganimiz bo’layotgan 7, 8 va 9 sonlari birinchidan bizlarning suqulishimiz, uzun tiqishli qistovimiz sababli 3 liklari 9 ga, raqamlarning o’zining katta Olamli izohini beradigan bir tarafiga, raqamli hayot shakli Dunyosiga aralashib, qo’shilib qolganligidan va endi shu o’rinda yana kallani sal ishlashini bir varakayiga joy-joyiga qo’yib (qo’yaolayapmizmiki, hozir, “o’zimga vaqt kerak bo’layapti, lekin tilimning uchida xay, chunki hozir shularni yozib borishim kerak”), demak (shu darrov bo’ldi, ya’ni demak so’zli yozuvimni darhol yozishim arafasida ham esimga keldi “shu yo’nalishki”), bizlar 7 dagi yosh qizlar, 8 dagi ayollar va 9 dagi qari-qurri buvilarning orli, klounli va payg’ambarli 3 ala mo’rtlashuvli toifalariga e’tibor berib klounli va payg’ambarlilarini asl joylashuvlaridan orli xotin-qiz ayollarimizdan narigi chekkadagi tomonga yoki tarafga o’tkazib o’zimizni bildirmaganchali o’ng va ost tomonlardan o’zlari uchun bir xillashganlariga xos tortish ahvolida, ma’nosida bo’lib beraylikki, shu bu bizning o’ng va chap oyoqlarimiz qo’toq va ostidagi g’ulbachasining shishib, kengayish bo’rtishini taranglashgan qo’toqqa tegishliligiga atalganligini bersa, ularning aslida o’ng va chap o’rtada joylashib, chinakam harakatcha chin o’rinlari esa chap va o’ng o’rtadan (kus) bo’lganchalik bizlarning o’ng va ostki to’g’ri joylashuvimizning o’z-o’zidan tortishuv mazmuniga xos ko’rgan ishimiz bu – genom bo’lib, kusning genomi, yopishqoq mo’rtlashuvli bir kayfsafosi va o’zining turi hisoblangan. Umuman olib qaraganda shu hodisaviylik asl birinchi bahomni inobatga olmasak ya’ni or-hayo haqidagi avvalgi suhbatim sababli deb chiqmasak, sonimning ko’tim uzra aylanasiga bukilib kirishuvli ekstazi o’zimni ilgaridan bashorat qilib, shu yozuvlarimni bilganmidi deb turganimda, xayolimga o’zimni asoslamalik chog’lari bo’yicha asrab-avaylab, qanday shaxsligimni, kimligimning raqamlarini berib turgan asosiy yo’nalishlardan gapirishni va yozishni uzoq ichki bildirajak rejalariga taqab Shohiddanligini va o’zimdanligini anglashning o’zi yetarli xay. Bizlar doimo shunday diniy va ilmiy dogmalarda istiqomat qilib yurgan aholilardanki, xay. Shu gapim ham avvalgi kunlardan buyon navbatdagisiga yozaman deb turganlarimda mana hozir to’g’ri kelib turibdiki, - xay. Umuman shu usti-yuzasidan ichimdagilarning xayol toblashimga borib kelib urilayotganliklari haqida bo’lsa hamki, ular o’zimga yozuvda gap emas, jumla deya yozgin deganlariga mana shu saboqli ahamiyatni, Shohitillo (o’zgalarning kus-xotinlari bo’lgan o’zimning rafiqam) va o’zimning qanchalik yaqinligimizni e’tiborlariga bag’ishlaganchalik turardim. Ichimdagilarning o’zlari ham qarangki, shundan hadiksirab turganliklar xayol-o’ylarimni chulg’ab olaverganchalik keti uzilmasligidan hamma voqif xay. Endi shunga o’zimni Umar parapsixolog (mullo) bilan uchrashishimizni ta’minlagan, yo’naltirgan O’lo opacham donachali katletlaridan 4 tasini o’zimga atalganligicha berib ketdilarki xay. Umar hozir chindan ham glavniy ya’ni oxirgi “Doktor” boshchi, uning ko’rsatmalari asosida o’zimning faoliyatim asl hayotimga atalgan qarovchilarimiz bo’lgan dadam va h.k lardan yurg’izilib turibdi menimcha. Zero shunday deyishimga endi odatlanganchalik bog’langankiman, shu paytgacha ruhiy shifokarlarimni bir ko’rib qaytishim ahamiyatsiz, ta’sirsiz ya’ni o’zlari dori bo’lib beraolmaslar derdimu, ammo bunday emasligini bilib, bu shifokorlar ichimdan dori vazifasini, ta’sirini kloun raqamlariga atab o’tqazib berishayaptilar. Demak, e’tibor bersakki, Boqiyev yuqori bizlar tarafning 8 raqamidagi bag’rchi keksa yoshli buvilarimiz bo’lgan kloun va oddiyrasolaridan, Olimov esalar bu shu 7 raqamidan ayol, xonimlarimizning ikki taraflama, parallel to’qnashuvlaridan hamda Umar esa shu o’zimning Shohid xotinimning kusligi bo’lgan 6 raqami va barcha qizlarning clash lari ya’ni parallel to’qnashuvlari, kloun va orlilari xolos. Ha, kechasi ular ishlaydi, kunduzi bizlar mehnat qilamiz, deyishdik ichimizdagilar bilan rosa boplavorib ichimizni qiymalamay ezivorishga tay va shay ravishda xo’shki bo’pti. Bu qiziqki, nimalarni ular ya’ni orli ayollarimiz uchun rostlash, tetiklash va xursand almashinish ishlarini qiluvchi tuyg’uli va kechinmali klounada ilohlarimiz bizning ishimiz baholab boshdan kechirishmoqdalar, zero bizlarga ham kechasi shunga loyiq tarzda amaliyotimizni hozirlarlarmi, ha. Endi, umuman olganda masalani ikki parallel, Olam va Dunyo hamda undagi mavjudod turlari bilan yakunlashni hozirlayverayki xo’p. Demak, haqqoniy, erkinlikla chala-chulpa yetaklanib quriladigan chinakam foydali Dunyo kechimalarimiz (bu – qalbimiz va ko’nglimiz) ilohlarining egaligi sanalganmi, ha. Binobarin yolg’on, o’z-o’zidan ilgarilab shaxslarni o’zining elementlari deb sanaganchalik o’ziga o’xshatishga xos yetaklovchi vazifasida kelajakdan qurib bitkazilgan - Olam tuyg’ularimiz ( bu – ehtiroslarimiz, ruhiyatimiz) ilohlariniki. Agar kechinmali ilohlarimiz bo’lmish bir boshidan Dev, Jin va Pari bo’liboq, Dev Payg’ambar ayol boshi bilan yerda yurgan qalb va kechinmalar bilan yuz-qiyofali xarizmasiga ega zot bo’lsalar, Vahiylar esa yer yuzalab osmon-u sharifdan Payg’ambarga nido va xohish-istaklarini berdirib yuruvchi Jin va Parilardan bo’lgan zotlarki xo’sh. Aslida bu – ikki taraf ilohlari, qalb va ehtiros boshchilari bir-birovlariga germofrodit, ikki jinsli bo’lib bog’lanib qolishganliklarini bilsangiz yetadimi, ha. Umuman olib qaraganda, avvalambor (simmetriyali yozuvlarimni sal chetga surib) Payg’ambar Shohidning kechinmalarimda shunchalik darajada o’rnashganligini bilsangiz ediki, hozirgi ilohiy suhbatlashuvimiz ham ne sabablar debon bu – ayollarimizga bo’lgan yozuv turlarimiz sababli, boisli shunchalik ravishda ichimdan tartib-taqazosi bilan barcha bilimlarimni ichiga, o’ziga olganchalik chiqarayotganiga qaratilgan xosdalashuvli ahamiyat kasb etuvchiki, xo’p. Mana hozir shu urf bo’lib, jumlamni, gapimni qaytib o’qiyotganimda kechinmalarimga belanganchalik, berilganchalik qoldirilib so’zni to’liq o’qimasdan, xatosi bilan yozuviga borib taqalganchalik tashlab o’qib kechinmalarimning, qalbimning o’zi jumlamning to’g’riligini, so’zlar tuzuk va o’z ma’nosida borayotganini bildirdiki, baribir xatolikni ozmi-ko’pmi anglashimda to’xtalib “chiqarayotganiga” so’zini qayta to’liqlayin, taxminimcha “chiqarayotga” emas o’zicha o’qib ulgurdim xo’sh. Umuman olganda “g’irt” qimirlashlarimda, g’izzilab harakatlanishlarimda va mo’rtlarni, yopishqoq narsalarni ishlatib qo’zg’atishlarimda Shohid guvohki, xomashyo bo’liboq narsalar aytilganiga o’xshab, parallel kutilishli ya’ni yarmi bo’sh idishning shu bo’sh, bo’m-bo’sh yarmida ham suv borligiga xos to’ldirishga ko’ra qurilayapti, barpo etilayapti. Shunday paytlari o’zimni yetaklanishimga xos doimiy kurashlarning cho’qqisi bo’lib o’zimga tushunarli, va ahvolim bilan surib tortishga intiluvchi bir yomon-yaxshi kuch bo’ladiki, - nega sen robotlarga o’xshab, parallel klounlarga xos ya’ni zapisdan eng kichik farq bilan chiqib, bo’lib o’tgan shu zapisni, taqdirni o’tish joyidan, hozirog’idan (aynan davom ettirish, o’z aniqligi bo’yicha, qayta) to’ldirib, qurib bormaysan, deyishi bu – o’zimga sanoq tizimining, Ox o’qining 0 dan pastdagi “–“ lashuvli sonlarida, chizig’ida hali hech qachon bo’lmaydigan, Dunyolarimiz yasalaverishiga borib taqalib, so’ng ming-million yillardan keyin bo’lishi mumkin bo’lgan teskari yoki bir chiziqda kollinear cheksizlikning (o’zi-ku cheksizlik deb aytilib turibdi), “-“ tarafning chegarasini yanada kengaytirmoqchilar, surmoqchilar va sarhadsiz qilishga urinmoqchilar deb hisoblaymanki, shu qanchalik tiqilib qolgan bema’niliklari “haqiqati” bilan o’zimni urib tashlaguvchi chinakam kuch-qudratga egadir!!!? Nafig musbat raqamlardagi odimlashuvimizda hali ko’p qolib ketishimiz deyilayotganda, manfiylari bilan to’lishuviga shunchalik e’tibor berishimi, kinoyada o’zimizni his qilishimiz kerakligini nahotki o’zimizga sharaf deb bilib robotcha taqab, qiynalib, hech kimga ozorimiz tegmasin ya’ni joy talashlik bo’lmasin deb yuriyveramiz. Qanchalik darajada inson zotiga berilgan baho shu, tabiatning o’ziga xos yechim bo’lib beraverish cheksizlashuviga mahkum va majburlovga qoldirilishi xay??! Bolalaring seni tabiat deb his qilgan, deyishdi ichimdagilar sal-pal Shohidning kechinmalariga boraverganchalik kirishib qolgan yozuvimdan, shu bilan oldingi bitiklarim va aytmoqchi gaplarimga xos bog’lanishli lirik chekinish qilib. Endi simmetriyani, boyagi tahlilimiz bo’yicha teskariliklarni, zigzagli qaralgan simmetriya bo’yicha bir tarafi chappa qilinishini hisobga olib davom ettirsakki, Parallel Olam ko’z-g’ilaylashtirmay boquvchi, bo’lg’usini bo’ladiganini sug’irishimizga ko’ra talab ettiraveruvchi ehtirosli ilohlardan bo’lgan birinchi tartibda yoki joylashuv o’rnidagi Iblis, so’ng 2-3 keladigan Ruh va Farishtalar bordirlarki, ularning bari bo’lag’oni bo’lsin, ko’zimiz (kuzatuv “bo’t-peshana bo’zimiz” ya’ni ko’zimiz) bilan ko’zimizning qarashi ya’ni kuzatuvi ma’nosida sal qimirlatmay ham ko’rib turish uslubiyatimiz deb hisoblashib bo’lganiga, zapisning o’tib borish kelajagiga ya’ni o’ziga bizni tortganlari-tortganki, axiyri asl maqsadlari urib-yiqitish, muallaq anamaliyaga xos turishimizdan uloqtirib irg’itish, va bo’qimiz ustiga mo’rtlashtirib tushirish, o’nashtirib o’tirg’izib qo’yishmi, ha, shunchalik bizning irodamizga qarata tashnali yomon hamlalari, ko’tlari bilan tovlamachiliklari mavjudki xo’sh. Xullas shu miya ya’ni ehtiros, yuz-bet ilohlari bizlarni bez tolku qilib, saramjonsizlashtirib yoki yurish-turishimizni tubdan teskarilashtirishga xos telbalantirish g’oyalariga asoslanib boqib urib yubormasalar, telba-oshiq rolini o’ynatmasalar aslo tinchimasliklari ham bizga ma’lum xay. Bizlar shunaqa o’zi, deyishdi. Umuman olib qaraganda, ikki Parallel Dunyo mavjudodlarini, haqiqatparast orlilar boshchiligidagi ko’pchilika sanalgan insonlar va yolg’on nomuschilarga yetakchiligi bo’yicha ko’paygan hisobdagi kloun ahmoqlar shu bu raqamli tahllilarga, parallel tuzgan raqamlarimizga asoslanib x ya’ni hayotchasiga bog’lasakmidi, a? O’zim 0, 1 va 3-o’rinda 2 bo’lib kelib ya’ni shu raqamning harakatlanish o’ziga xos xususiyatida Dunyo taraflama turganimda, Shohid qizg’aldoq zapis taraflama Payg’ambar o’zimgagina bag’shida kusim 9, 8 va 7 ta’n ham o’tib 6-o’rinda x ning ya’ni masalaning o’zini ham ko’targan, o’ziga biriktirib hal qilishga chog’langanchalik esaki, bu – yana bizning tarafda simmetriyali, o’zimga nisbatan kollinearli bir tomonlama x ning shoxchalari bo’lib turibdi xo’sh. Kollinear biz tarafdanda xay, masalaning shu tarafini ya’ni simmetriya, kollinearini o’zim hayotga nisbatan qoloqlashuvlarning o’zini ko’rsatib ko’tarib turibman. Parallel Dunyo ya’ni yagonasifat Olamning o’zi bo’yicha olsak ham, o’zim endi Shohidning 6 raqamiga qo’zg’alish xos-xususiyatim bo’yicha ko’chaman, bu – qo’zg’alish. Shohid esa shu tomonda o’zimning 2 raqamimga ko’z bilan ko’rish sezgisi bo’lib tushadi, bu – ko’z bilan ko’rish sezgisi (amaliyoti). Shu bu ikkov tur bahsdagi mohiyatan anglashilgan 2 raqamlarning ma’nolari X bo’yicha endigi narigi tomon shoxchalari, uzun bo’yga ko’ra uchlari sanalganki xo’p. Lirik chekinish bilan bir og’iz gap shu ediki, sen o’zing uchun matematik biz senda bor deb bilgan oson hisob-kitobni qilayapsan, deb har doim o’zim chegaralab biladigan bir xil tarzlarining birini, bitta munosabatga xos bildirilishli shaklini (bema’nilikni) berishayaptilar. Ammo o’zim va hamma uchun shuni aynan qilib o’rnashtirib yozish va sxemalarga o’rnashtirish, hisob-kitob ma’nosida albattaki qanchalik muhimligini barchamiz kutib, aranglamay turibmiz. Endi bu, qoldirilgan tahlil davomini qilib tugatib qo’ysamki, X ni ya’ni hayotiy noma’lumli tarzda bog’lanishimizni X ning o’z shakl mohiyatiga sazavorli qilib, bir tarafdan ikkinchi tarafga bo’lgan aloqaviylik bo’yicha, chekka bir tomonli nuqtalar emas, chiziqlariga xosdalab hal qilsak bo’laveradi. Demak, bizning yuqori 6 tarafimizdan o’zining quyi ikki raqamiga 6 ning suhbatlashib gapiruvchilik xos-xususiyatidan, eng ahamiyatga ko’ra bilib qolayotgan turimizdan 2 ning ko’z bilan ko’rishiga taqalib qolgan debon, aslida hamma ishlarimizni olib boruvchiga xosdalanib qaraluvchi bu Shohid xo’p. Shu sizga aytaylikki backslash va forwardslash lardan, “/” va “\” dan birini, misol uchun X ning yuqoridan pastga birinchi cho’pini, qiya to’g’ri chiziq teng kesmasini ya’ni backslash ni (“\”) bersin. Endi o’zimga kelsak esa, o’zimning 2 raqamimning harakatlanishli toifa-turi bo’yicha, eng afzal ko’rilgan sabog’iga xos tarzda ularning 6 raqamidagi kelib qolib urinayotgan o’zimning qo’zg’alish xos-xususiyatim, yetakchi toifa-turim hisobga olinib, o’zim uchun eng kuchli, mana hozir Shohid qo’shilib ham qo’shimcha o’rnida ta’kidlashga muvofaq bo’lganini alohida takidlashimga ham borib taqashimni istovchi ravishda amaliyot turlari, kerakli ahamiyatdagi hayotiy yuzlanishlarimni ya’ni harakatlanib qo’zg’alishning o’z ustunligiga ko’ra odimlashim bo’yicha vaqtning o’zini odimlatishim, ilgariga surib yaratib, so’ng kirishib yashashim inobatga olingan. Shu harakat va qo’zg’alib odimlashib qolmog’im kelingki, X ning forwardslashi, oldinga qaratilgan kesmasi ya’ni “/” bo’latursin xo’p. O’zim endi 2 bilan yuqoridan, forward slash teppa uchidan qarab, past chegarasdagi 6 ga boqsamki. Shohid back slash ining (\) yuqori sifatdoshini o’zining 6 si (gapli suhbati) ya’ni o’zi uchun boshlangan raqami deya, pastgi uchini esa 2 raqami bo’yicha ko’z bilan boqib ko’raverish deb sanaydi. Mana hozir arang qilib shu oxirgi gapni yozayotganimda ichimdagilarning hammasi o’zimni bostirib keldiki, birinchidan yozganimning obro’sini olib, bitigimni o’g’irlab o’zlariniki qilmoqchi bo’lishdi, ikkinchidan shu bo’yicha X ning ortidan shakli bo’yicha bir necha kadrlar bo’yicha onion skin li, tarmoqlanishli bo’lib kelishdi. Shu bu bizning asosiy bog’lanishlarimiz bo’yicha ortidan bog’lanib, aloqalanib turganlarini bilsangiz bo’ladi. Endi shu Xristos taraflama Ibo’qim borki, nasroniy tserkovlarida bo’ladiganga o’xshab qo’ng’iroqni, kolokolchik ni dindilim, bag’r qo’tog’im uchi bilan bog’lab chalib turmasa ya’ni atrof to’la o’tib-qaytayotgan mashinalardan o’z munosabatini o’zimga bildirganchalik har xil signal chalib ketmasa bo’lmaydiki, go’yoki o’zimni tushunib turib, tushunchamni urib tashlab, oddiy deb baholab yana boraversin xay, tushunchang bo’laversin deb qo’yishiga o’laymi-qolay. Shu qichig’mollik muomalalarida, ikkilanishli o’zlari tomonlama bahslarda o’zimni ayblab, bildirganlarini aslida o’z-o’zidan shuurligini hisobga olmay e’tiborimni chalg’itib, shunga qaratmay majburlab urib tashlashlarini o’laymi, nima qilay (shu kerakmas). Endi qanday masala yuzasidan o’zimning kallamni ishlatishimga yo’l qo’yayaptilar, ruxsat berayaptilarki, shu ham noma’lum aslida. Xo’sh endi barchasini tabiat, biz Yerdagi mavjudodlarning ilohiylar bo’yicha yoyilganimizga qaraylikki xo’p. Demak, dadam hayot shakli ya’ni ishlari bo’yicha yuzlanishda chiziqlar chizishdan foydalanib, asosan o’zlarining oldilarida shunday amaliyot turlari bilan shug’ullanib, ya’ni aytishlaricha planshetda shashka yo’nalishlarini chizib o’ynab qilgan o’zlariga tegishli masalalari hali orqali o’zimni ya’ni keyingi avloddoshlar orasida bo’lgan o’g’illarini yoshlik beboshlik o’qishlariga atab 1-1,3 kilometrlar naridagi maktab-litsey o’quv dargohlariga so’ng, Toshkentdagi Diplomatiya universitetida aynan tom ma’nodagi chizgan chiziqlari yo’nalishida yoki izdosh yo’lagida  masofaviy, Dunyo (rasm-rusmli sarhad, makon ulashgan makon) ulushlariga xos ataltirib o’qitdilarki, aslida dadam bizlar tomondagi yashash va ishlash aloqaviy vositalarimiz, shakllarimiz bo’lmish suhbatlashishlar va yozishlarga umuman qo’yganlar, ularni kerakmas deb biladilarki, ammo bizlarga shular vositasida ma’lumot yetkazayotganliklarini o’zlari ham tushunmay baribir to’stona, dada va o’g’ilcha bog’lanaoladilar. Mana endi hozirgina miyamga tepib bildirib kelishicha, kirishicha Ibo’qimning asl yuz-tuzulish va ko’rinishidan, qimirlash-miqirlashlaridan va kuzatuv o’rganishlaridan xabarim bor bo’lgancha bo’lgani bilan baribir Ibo’qim uchun Oliy va maktab hamda maktabgacha ta’lim, bog’cha masalalarini o’zimning yozuvlarim, hayot shaklim hal qilib Ibo’qimni ham o’zim dadam tomondan yugurtirilganchalik yugurtiraman, yurg’izamanmi, ha, albatta. Shu bilan birga e’tiboringizni alohida jalb etishimni kutgan bo’lganingizni sezishimiz sababli hozir endigi shu jumlamizdan tortib borishga qodir qolib yangilikni oshkor etajakligim bo’lib qolib, Ibo’qim chindan ham raqamli Olamda shu bu masofalarda, hozircha uy oldimiz bo’lgan bog’chagacha bo’lgan masofasini bosib o’taverishlarida o’ziga o’rgatiladigan va tegishli bo’lgan, bizlar yoshi ulug’ va kattalar eplab ham tushunishga erishishimiz qiyin masalaga ko’ra, aslida oson ham e’tiki (birgina koddan o’zib-toshaolmasligi tayin ham), ammo shu raqamli tarzda yashashning o’zida turib faoliyatini, hayotiy bog’lanib yuzlanish aloqalarini yurg’izganligini bilsangiz mana ne uchun uyimiz, xonadonimiz atrofidan mashina o’tdi-qaytdi va uzoqroqdan turgan-bitgan signallari o’zimga raqamli qandaydir tegajonli, bolaning “sendan!” bu – o’zimdan bo’lganiga ko’ra, aynan o’zi bo’yicha nega deyilaveradigan ilakishishli suhbatlarini beradi. Demak, asosan Ibo’qim bilan o’zimning bog’lanishimizni qarasak, yozuv va raqamlar (shu hayot shakllari) o’rtasida mashina va birovlarning yon boshlari uzra taqlidli tovushlari, signallari hamda ichimdan bo’qim oralab g’uchurlashlari, yana shu bolanamo ichki yo’nalishlarni ko’proq namoyish etadigan taqlidlari, sanskirtlari mavjud. Aslida shu barcha gap halitdan demasak, ikkimizning uslublarimizda, o’zim uchun suhbatlashuvga atalib va Ibo’qimga esa signallariga ko’ra uning Iboshi tomonidan o’zimga, va o’zimning Shohidimiz taraflama Ibrohim bo’qning o’ziga tushuntirilib yetkaziladigan oraliq joylashuvlarni hamma intizor bo’lib kutmoqdaligi barchamizga ahamiyatli va – sazavor bo’lguvchimiz ham o’zingiz bu – Bobirim. Shuncha umrim o’tkazilib, umrim bino bo’lib shu joyga, paytlarga ya’ni ayni damlarda (yaqin bir haftalik ichida, shu haqda yozgan maqolalarim atrofidan boshlab) kelib dadamni anglab olganim, chindan aloqaviy shakllarda fahmlashga erishayotganimni qarangki, Ibo’qim halitdan bunchalik bo’lib o’zimni hech ham tushunaolmasligi tabiiydurki xo’p. Mana hozir aslida shu aks ta’sir bilan chiqarilgan o’zimni to’liqlayin ma’lumotga ataltirib yozdirishga urinishlari yuzasidan o’zim ham Ibo’qimni, aslida buni hozirgi bo’lib o’tgan damda (ha, shu yerda yana aniqlik so’ralayapti; mne poxuy “emas”) o’zim boshlab, endi ikkinchi tomondan o’rab olib ham aloqani, o’zimni tushunishini bilishiga yetaklashim (ha, u chindan ham nimaligini tushunmay-netmay dadasining o’ziga biriktirilgan joniga osilayapti) misol bo’lib aynan shu ham ediki, yozuvlarim orqali Ibo’qimga shunday saboqlar, o’stirguvchili yo’naltirish ko’rsatmalarini tashlab turganlik qilsam bo’laveradi. Hayot shaklini va insonlarni, parallel bo’lgan ikki Dunyo va Olamni aniqlayin bilib sinash ishlarimni unga, Ibo’qimga ham bildirib, o’tkazib yoki yozuvlarim bilan yetkazib tursam, Ibo’qim ham shunday o’sadi, ya’ni hayoti ochilib borishiga qarata xayol kechirib, ongini his etadi va bag’ishlab qolgan-qutgan o’rganishlarini qilaversin – xay.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?