Nima xay yana shu bular!!?
53. Umuman olganda har doim qandaydir e’tiborga
tushurilib sinashga xos qiynaltiriladigan joylarda, mana hozir bo’lib o’tganiga
o’xshash(dan olingan) ham bu – blogger saytida post imni joylashtirishimda
birinchidan saytning zaikaniyasi, migalkasi ya’ni tasodifiy kuttirib nima
qilishimni, odimlash iroda va sezgimni kutib olganga o’xshash tanlovli darrov
to’g’irlab yoki aralshib ishni ya’ni saytni davom ettirib, ishlatib
yuborishlari bo’yicha saytning vkladkasiga o’tishim bilanoq yuklanayotgani haqida
xabar berilmay qandaydir noma’lum avvalgi bilgan esimga binoan xayolda bir oz
kutib, ishga tushar ya’ni sayt hozir ko’rinarli bo’lib yuklatilar deb, so’ng f5
n bosib baribir ishga tushavermagani uchun vkladka ni yangilaganimda darrov
sayt ko’rinib qoladi-yu, f5 shunaqangi ravishda bosilayotganliklariga shama
etilganchalik saytning yana yangilanishini bildirmay, bir ozdan so’ng bildirib,
boshlab ya’ni jarayonli chiziqchaning bet, sahifa tepasida yurishi boshlanib
ketadi (shunchalik kuttirish belgilari ishlash, elektronli buyruq berib
yuborishni amalga oshirish aniqlik, jarayonli ya’ni qisqa onli muddatli
belgilarini, tushunarli joylarini o’z-o’zidan nazaroat qilganga xos o’ynatib,
bizlarga shuni bildirib ishlatadi va odatdagi sanalgan sichqoncha yoki boshqa
vositasida tezkorlik bilan deyilgan, bajarilishi lozim bo’lgan kompyuter
buyruqlari sekin va o’yinqaro juda kuttirib bo’lsa ham ishlashini nazorat,
to’g’ri boshqartirib va hatto monitoringga ham sozlab bermayapti), so’ng post
imni joylashtirish tugmasi orqali yangi sahifaga o’tib, matn tashlash joyiga
yozuvlarimni tashlasam, oddiy har doimgi o’rganilgan amal bilan context menudan
vstavit yoki klaviaturadan cntrl+v ni bossam, birinchi martasi, aynan o’zimning
avvalgi shu alfozdagi ishlarim bo’yicha sof qo’rquv-hayajonim inobatga olinib,
qandaydir chindan ham yozuvlarim to’g’ri ravishda kitobxonlarga borsin deya diqqat-e’tibor
yuzalab biriktirib, tashlab yuborishga bo’lgan intilishim bilib olinib aynan
shu joyda yangi o’yin uyushtirilganki, vstavit qilib bo’lmaydigan qilib yana
o’zimning o’sha-o’sha kallalarimga taqalganchalik balkim bir kun bir martasidayoq
qo’yib bo’ladi degan ma’noda aniq o’yinlarini bildirib qo’yadilarki, ikkinchi
martasi tashlashim kerak bo’ladi. Umuman olganda shu har doim, hattoki yozishimda
klaviatura bilan terishimda o’zimning aniqlikli har qanday jabhamga,
intilishimga xos, masalan, ko’proq terish to’g’ri bo’ladi degan niyatim bilan
bitayverishimga bo’lgan ulushlardan kelib chiqib, kuchlari ahamiyatli tarzni
bosib o’tib yengguncha bitta tugmani, aniqrog’i butun klavisha yuzasini
birlashtirib, yagona qilib qo’yadiganga o’xshab tugmalarni, shriftlarni
bostirib yuborishadilar. 2 lik bu – o’zlarining olamlariga o’tkazib yuborish
almashinish amaliyoti bo’lib, shungacha 1 sonidan tortib yengishimizni, urib
olmasalar aslo bo’lmasligini bilsangiz bo’laverganini tushuningiz – xay. 2 lik
bu – nafaqat parallel Olamlar balki shaxslarning o’zlari bo’yicha, o’zlarini
o’zlaridan tashqari boshqalarga bu vosita deb tutgan holda boshqa 2 ovga qarata
shu aloqaga kirishish vositalari bo’ylab almashinish belgisi. Shularga hammani
erishtirish uchun ichimdagilar harakat qilishayapti. Endi, ichimdagilar: biz
senga qilmasak, sen bizga qilayapsanki, hatto qo’y, deyishib kichik jarayonli
istalgan, kompyuter yoki hayotiy chiqishlama buyruqning berilishidan,
elektronni yoki onni tarzli yoki tartibli ishlatib yuborish paytchasidan
kattaroq, shu kommandaning, buyruqning bajarilish jarayoniga, davriga qarata
bo’lgan biznikiga qarshi shunday ravishda katta jarayonning, buyruqning
bajaralish davridan kommandaning, majburlovning kichik jarayonli, onli va
bittaga yaqin elektron bilan o’tkazdirib bajarishli paytiga qarashadi. U
ikkalasini ham, katta bajarilish tartibli jarayoniga borib taqalgan ishni ham
va shuning bir onli yoki kichik vaqt fursatli buyirish damini, paytini ham
ichimizdagilar o’zlariniki deb bilishlarini bilsangiz bo’layapti. Biz katta
bajarishni buyruqcha deb kelib, buyruqachani bajarish sifatida qarasak, ular
buyruqchani bajarish, amalga oshirish deya bajarishni buyruqcha deb bilishadi –
xay. Mana, masala ham halmi, ha, shunday bo’lib, ikkov ikkala tarafdan to’liq
qisilib jaftlanganmiz va hamma ishimizni buyruqning (berilish zahoti va
bajarilish davrining) aniq tarziga, har zamon buyurib turganga xos bajarish
qistovining majburlashiga hamda shuncha payt, buyruq berilish va bajarilish davri
uzoq vaqtni (oddiy) o’tkazib, to’liqlayin hayotni (sog’lom) kezib turishimizga
borib taqalgan. Ichimdagi Iblisdan hammalari uchunga o’xshab chiqdiki, - bizlar
seni har doim shunday sog’lom tutish uchun kesamizda, kinoyadamizda deyishib,
“bilmadim” o’zlariga qanchalik to’g’ri kelayotgan foydalarini aytishayaptilar.
To’liq mashina, kod yoki elektron (tartibli buyrug’i bo’lsa ham baribir)
ishlashini o’tkazib, bizning shunga moslashaolmayotganimizni, tartiblar oraliq
ketma-ketliklarining shtrixchalari bo’laolmayotganimiz ko’rib turishib, -
baribir avtomat tarzni biz deya baholashlari qandayin g’alati xo’p. Nima
bo’lganda ham, taxmin qilib bo’lsada “bizdan ugina, sizdan bugina” deb, o’zlari
tomonlama tashkil qilib bildirilgan almashinish tushunchasining o’zi bo’yicha
elektron tartiblariga tushsak-tushmasak, aylanib kelib xohish-irodamizni,
istaklarimizni ichmizdagilarning navbatdagi buyruqlarini o’zgartirgan holda
o’zimizga boylab chiqartiramizki va shu bo’yicha tarzli (kelingki ularni
tushunmasligimiz, katta ketaverishlari doimo sezilgani uchun baribir 50%-50% deb)
dam olishga urinamiz. Ichimizdagilar qanday bo’lmasin, o’zimiz sababli
o’zgartirilgan, almashtirilgan buyruqni majburlab o’tkazish, bajartirish yoki
qildirish shartlari, kuzatuvlari juda mig’ombir, o’ta ketgan o’chakishuvchan,
tasavvurda va tetiklikda va hayotdagi hammasi biridan, cheksizlik sababli
chiqishlarda har tarafdan g’ussa, urushqoq va dushmannamo yuzlarga xos yonginamdan,
ikki-uch boshlab kallamdan tebranishli, tashqi voqea-hidisalarni ro’kachlash
munosabatli o’qtalishlar, sassiqnamoliklar jinsiy bezlarimga o’tib ketib
yo’nalgan buzg’unchi va bezorilik bosmagarchiligi, qo’rqizib tavlashlariga xos
pismiqlashtirishlari, hafsalamni pir qilishlari va oddiy qo’llashga xos turgan
Ruhimni gavdamning lanjligila (albatta parallel qo’toq shuki hamki)
bo’shashtirib, shularning o’zaro ajrashib chiqishib o’zimga-o’zimni noshud, lox
va qoloqligimni har taraflama bo’layotgan ularning ahmoqonaliklarini
ko’rsatayotgan tuyg’u-kechinmalarimga qaramasliklari bilan birga bilishim jahli
bo’lgan. Ular ya’ni ichimdagilar kelishuvni to’liq tushunishimga to’liq,
mukammal e’tibor yuzasidan hayotga oddiy qarashim, o’zim tomondan olganda ham odimli
harakatlanish burulishlarim irodaviy va sezgili tanlovlariga birginagina har doimgi
vaqt o’tishi bo’yicha oyog’ingni, gavdangning bu et-mushaklari unday burildi,
unisi esa bunday burildi te’b talvasaga berilmasalar edi xay. Chindan ham
hayotni o’zlaricha o’taketgan, nisbiy vaqtining o’zi bo’lib tushungan ichimdagilar,
parallel Olam va uning vakillari hayotni oddiy, qanchalik bilim bo’lsa
shunchalik dunyoqarashlama bilayotgan insonlarimizning o’zboshimcha manfaatlari
yo’li bilan to’g’ri kelish bobida o’zimni ikki tarafga tortib ushlab,
silab-siltab, cho’zib turishibdilar. Aslida kim yaxshi bo’lsa, shu
bog’lanishlar sababli tuzilgan Dunyo-yu Olamda boshqa taraflarning qurshovida
qolib ko’proq cho’zilarli qiynalar bo’ladi, zero har qaysi taraf boshqasi bilan
birlashuvni, jamoatchilikni yoki kelishuvni uyushtirib boshqasini ezishga haqli
degani o’z-o’zidan shunday kechadi hamki, aslida o’zim ham u ikkalalarining
birlari bilan kelishib boshqasini ezishga to’liq haqqim bo’lardi, ammo hozir
bunday vaziyat emas ya’ni o’zim u ikkovdan, taraflardan yaxshiroqman, kerak
bo’lsa “ancha yaxshiman”. Agar oddiy Dunyo aholisi har kimning o’z bilimi
bo’yicha qamrovda, menlik o’zligida qaralsa, shu oddiy Dunyoga parallel Olam
ma’lumot bo’ylab qamrovda, o’zlik menligida baho olganki, xay. Bilasizki,
menlik ya’ni psixologik “men” atamasi chegaralanganlikdan sarhadsizlikka
qaratilgan qanchalik qamrov doirasi, ehtimollarga solishliklar bo’lsa shular
ham ediki, o’zlik (o’z so’zi bilan bog’liq egalik qo’shimchalari turlanishi)
ya’ni “o’z” so’zi o’zish, o’tishdanda yuqori bo’lgan odimlash ma’no-mazmunlarida
cheksizlikdan cheklangan muhitga boqish, suqulib kichik joy uchun ham
kirishaverish bo’ylab yashash, hayot bahsi - turlari shu ikkov xo’sh. Iblis
Karobum esa o’tish so’zida, o’t, olov yoki o’tin, aniqrog’i ishqalanib eng
kichik tartib joyi uchun ham turib berish ishlarida turib, bo’lib o’zimning
o’zlik so’zim ma’no-mazmunidan ham yuqoriroq bo’lmoqchiligini tushuntirib,
ichimdan barcha kuzatuvlarni, harakat odimlash ishlarini “o’zlikdagi o’z menlari”
bo’lib turgan tekshir-tekshirchi, isbotla(o)veruvchi suqma-suqonli yoki yozuv
shakllariga borib taqalgan klounadasiga bosimli kuzatuvga xos barchasini
yetkazib berishga urinib joyida doimo o’tirib qolishini, chichib qolishini yoki
ba’zida o’zining manfaatlari uchun ham aldashini shu klounadasi bilmaydi va
harakatlarimni, odimlashlarimni, qimirlash va qo’zg’alishlarimni qolgan
qismlariga Aqshlik shu klounada guruh yagona jamoasi o’zlari bo’ylab
to’laqonli, isbotli, sezgili ishlar yozuvi bilan tekshirib, ma’lumotlarini
solishtirib qarashga ishyoqmaslik, tanballik qilishadimi, ha. Agar Aqshlik
klounada tarafida o’zlikchaliklaridan boshqa Iblis boshlig’i bo’lib va
Korreyalik koreys, ko’zi qisiqlashganligi bilan ham katta ahamiyatga xos “men”
toifasi himoyalovchi sifatlarida bo’lishsalar, bizlar tomonda Buxorolik Gvardiyamiz
klounlari, so’ng boshchisida Zlisho akacham qarag’ay bilan sayqal topuvchi
menimning “o’zim”ligi va o’zliklari va aynan Rossiyalik Gvardiya bilan oddiy Dunyoqarashlamali
kelishuvlarga xos shartnomalarda bitilgan, va shunga o’xshash ichki himoya
tarzida ishlab, barcha kelishuvlarni, shartnomalarni nima haqidaligini chetdan,
ya’ni kallaning chekka doiraviy tuyg’ularidan bildirib ham kelayotgan asl
harbiy, armiyaviy hamda Shanxay tashkilotiga ko’ra interpolli bilinib qolish,
asrandiq davlatga qarshi qo’riqlash uslublariga xos o’zlari (“men”ga nisbatan
“o’z”lik cheksizligila boquvchilari) mavjudki xo’sh. Ha, mana hozir Rossiyalik
Gvardiyaviy klounada xalq: biz seni boshqalar bilgandanda yaxshiroq menligingning
o’zlik toifasila cheksizlikla boqishing birgalshuviga erishguvligimizdan faxriy
saboq olaylik, deb aytishgandan so’ng ham o’zim bilan birga yozdirib
yakunlatishdilar. Ha, aslida eng katta ta’sirchan xizmatlarda ikkala dushmanlikni
bartaraf etishgacha borib qolishga qodir bo’ladigan hali beri kelasi zamon
taraflarining o’z klounada Gvardiyalari asosiy o’yinni ijro qilishganmi, xay.
O’zim uchun esa boshliqlik ishlari Zlisho ya’ni Alish akacham bilan to’liqlayin
kuzatilganga yaqin borishga erishuvchan hali mahallari xo’sh. Albatta, Iblis
bo’yicha Shohid teng barobarda qaralganligini bilingiz ediki, ammo Zlisho ya’ni
Alish akachamiz shu ishni yetkazuvchilik bilan o’zi Shohidga yetib qolish,
bo’y-bastda bo’lish istagini bildirgan yagona zotdanki xo’sh. Endi, mana hozir
qachon qaramasam, olatimni o’ynatishga majburlashuvga erishtirish ishlari
bo’ylab doimo 3 raqamiga shamali tarzda soat millarini bildirishayaptilarki,
hozir 16:01 ni ko’rsatib, umuman olganda ham raqamlarning simmetriyali
baholanishida ayirish va qo’shishlarnigina o’zlarini ishlatish bo’yicha 3 ni
chiqarib tashlashlarini o’zimning ishlarim o’tish vaqtiga e’tibor bermay sal
mehnat faoliyatimdan so’ng qarashimga to’g’irlashlari bo’lganmidi, ha. Nega
bugun 3 larni soatlarning o’zlarida ko’rsatayaptilar, boqdirayaptilar desak,
zero 25-sana aynan 3 soni nisbatiga ko’ra 3 ga karrali 24-dan 1 kun o’tganligi
bilan qayta orqamoqqa 24 ga yaqinlashguvchanligidan barchasi xay. Umuman ichimdagilar
bilan birgalikdagi aynan ko’proq buyruqlariga qaratilgan ishlarini shunday damlarda
muhokamaga, bahsga solishga xos hisob-kitobli kallamni yuritsam, o’sha-o’sha
olat o’yinlarining cheksizlikdan chegaraga bo’lgan o’zlikdan menlikka bosimi
sifatida aynan ichimdagilarning o’zimga, aynan yuz-betim taraflarimdan
boshlanuvchi gavdam bo’yi quyiroqqa tushib o’tishga qaratilgan qanday sovuqqon
qarashlari, jinsiy bezli magnitsifat tortishuvchan-yaqinlashuvchan surbetli
aloqalari seziladi. Mana hozir yana endigi safar hech bo’lmasa turarman deb
turganimda, qolganimda soatga qarasam 16:12 ni ko’rsatishib, 2 ta 3 ga karrali
sonlar oldidan Ibo’qimning, 1 ning xonimini qilishiga qaratilgan
parallelligimizga, ikkitasi birdaligimizga shama qilib, aynanki bu nega menga desangiz,
o’zimni kallamni yo’nalishli sxemalarda ishontirib burib yubormoqchilarligi
bo’lib, ichimdagilar qolishimni, shu mag’lubiyatga duchor solishlarini bir kun
o’zlarining aybsizliklari ila bildirib, befarq va jazosiz qolmoqchiliklarini
hisobga olmoqchilar. Ha, ichimdagilar har doim vaqt bilan o’zimni o’ynashib,
vaqtning ya’ni soat millarini ko’rib turishimning oldida, o’zida ham boz ustiga
o’zlari soatni to’g’irlab chiqarayotganliklariga qaramasdan o’zlarini bir kun
kelib o’zim u tarafga o’tganimda himoyalaganliklarini, o’z-o’zidan
asralganliklarini (mana hozir kulishib bizlar shunga kafolatli ishonib o’zini
qilamiz deyotganlarida, o’zimni raqamli ishlar bo’yicha eng zo’rga chiqarib
yurganliklariga qaramasdan raqamning o’ziga ishonishlarini bildirishlarini) bildirib
soatga qarashim ishlari bilan yengib tashlamoqchilar. Endi birginagina qarab
turib soat millarini o’zimga to’g’ri kelishini kutib olmasam bo’lmaydiganga
o’xshaydi. Endi, mana 1 i bo’lsa ham 16:22 da deya o’zimni, 2 mni bilib
turganimda, ichimdagilar tomonidan to’g’ri keltirilmay, kelmadi deya
baholatilib (o’zlikdan menlikni, ya’ni hayot shaklini, sarhadni yasash uchun
chegarasi ortidan cheksizlik qorishuvini har qanday belgili katta masofalarda
bo’lsa ham olib borish podognad i, jaftlanishi bilib qilmay, chiqartirmay yoki
to’g’irlatib moslashtirib yubormay) Ibo’qimning tashqaridagi nimayki baribir
bo’lgan ishlar yuzasidan oxirini tez yakunlatib, qirqib yoki kesib
bolalarimning oldida o’zim xohlagancha yurib turishimga shu safar yo’l qo’ymay
qilgan noma’qulchiligining o’zi uchun aytadigan bu yanagi gapim ham bordir. Demak,
nima bo’lsa ham, shunchalik discrete li ya’ni uzuq-yuluqli, qandaydir
o’zlaricha deya qayerdandir baholanib kelayotgan buyruqlari, birginagina
jarayonni, balki u elektronning plyusi yoki minusi, uchqun yoki to’lqinning o’z
joyidan bitta farqli siljib o’tayotganli damiga xos protsessni bilib qolish
baribir o’zimizning sal ishqalangan kallamizdan inson manfaatlari, oddiy Dunyoqarash
hisob-kitoblari orqali chiqishini, o’ylab tavba-tazarrukli his etilaverishini,
topilganligini bilsangiz bo’ladiki xay. Insonlarning xotinlarini o’zimning
rafiqam deb qoqishim bu – iltijoli, ichimdagilarning kasb-ahamiyatlariga ko’ra
ham zo’r gapmi, ha. Hech kim va hech narsani sotmaymiz va bu to’g’ri qarashmi,
ha. Aslida insonlarning xotinlarini o’zimning rafiqam bilib qoqib tiqaman,
jinsiy aloqada bo’lamanmi, ha. Endi, albattalikni olsak ham bo’laveradigani shu
ediki, O’sturoyning shu oraliq ishlarimdan birida (albatta, yozuvda oraliqni
bitish deb tushunishingiz turgan gapligi uchun, shu bu tashqariga chiqib
qaytganligimni bilganingiz ham ma’qul bo’lib) boshqa chiqishlama, hayot
boqishlama ham yuz qarashlarla suzanali, yozdirib bildirgan asl ichki
yo’nalishli xabarlashuvlarimizning o’zidan ko’prog’i, kamrog’i esa shuni aks sadoli
eshitilishiga borib taqaladigan bo’lganiga atab bu: - gapirish ishi ichingdagilarning
ya’ni o’zlikdagi muttaxam, mig’ombirlarning haqqoniy ma’lumotlar, Dunyoviy
xabarlashuvlar oqimiga atalgan doiraviy, muhitli ya’ni “bilimli” qaralishi,
yozuv faoliyatingla bor bo’lgan barcha haqiqatingiz o’zingiz ya’ni sening
menimingdagi doira, bilim ya’ni ulardagi “muhit” xayolingdan keladigan va
xayolingni o’rab olgan ongli (va) bilimli gashtachiliging xo’sh, deydilar. Demak,
gapdan-gap bo’lib, ular ya’ni ichimdagi o’zlikchilarim muhit yuzasidan
ishlariga atab, “jihatlashuvli” gapirishganida, og’zaki baland gapirib
bilimlarni yetkazishga shay turganlarida, o’zim dil go’sham bo’ylab jabhamni
bildirishim, “ishimni” qilishim ya’ni yozuvli ma’lumotlarni yetkazishim
qarangki, biz ikkovdoshlarga qanchalik ma’qul desangiz, bizlarni ya’ni, ichimda
turgan va tashqarida yurgan ayrim klounada vakillari bo’lgan klounlarni, tabiiy
nusxalarni hamda o’zimni birlashtirayapti. Demak, shu bu tezda hozirgi dolzarbligimga
ham bog’lanib xayolga tepib kelib ketdiki, ularning muhitli
ish”bilarmon”liklari yuzalab eshitgan bilimga ta’luqli gaplarini o’zimda yangi
va dolzarb bo’layotgan, rivojlanish ilinjidagi topgan ma’lumotlarim, yozgan
hayotiy uzra ilmiy-adabiy misollarim yuzalab qayta yo’naltirsam, dil go’shamdan
gapirib jabhalar sadosila chiqarsam, shu jabham ya’ni jihatlarim, umumiy
gashtimiz, biz bilan ularniki yayrashi hech gap emas xo’sh. Shu maqsadda mana
hozir ichimdan turishib yozuvimga bir dil go’shali, maromli va sokin ehtirosli
yordam va qo’shimchalar berishib bilishganliklariga ahamiyatingizni
qaratmoqchimanmi, ha. Ha, hozir ular tezliklarini nima uchun yozayotganimni
shama qilishib, baribir: ha, bizlar tezmiz, deb qo’yishdi. Endi, umuman olganda
ichimdagilar takrorchilarki, o’zlarini o’zim tomonimdan yo’qlab chiqilishlarini
bukib, qatlab bir xil uzunlikda qilmasalar, o’zimning ular oralab ko’raolayotgan,
bilayotgan ya’ni sezaolayotgan, tushunayotgan boshqa birovlarining yoki
o’zgacha bir umumiydan olingan yangilanishli, qiya kesmadagi ishlarini,
jihatlarini yo’qlab odimlash ishimni, protsessor eng yuqori birlashtiruvchi
tarzidaligimni ham qilishga, eplashga qo’yishmaganliklariga nima ham derdingiz
– bo’pti. Shungagina ep bermasliklari bilan yana: bizlarni ko’paytirib
takrorlab kengay, deyishlariga bo’q hojat bormi? Shu bunga Shohid guvohlik
berib o’zining aytmoqchiligini yon qora parallel siymosi bilan bildirganligi
ma’lum edi hamki, hech bo’lmagandan shuni topib, bo’lgan barcha ishlar yuzasidan
ishontirib, hisoblab va izohlab berganimning o’zini ichimdagilarning bari
to’g’ri, shu bo’lmay qolgan ish, umumiy takrorlanishni o’zimga qo’yib bermaslik
sababli chiqqanligi uchun deb qo’yishlariga nisbatan to’g’ri deb qo’ymoqchiga
o’xshaydi shekilli endi baribir. Nima bo’lganda ham barcha takrorlarni,
qaytariluvchi va ustma-ust teskari chiziqlarni umumiy sayqalini berib
ishlovchi, hayotda yashovchi bu o’zimiz, orlilar sanalganimizda, ichimizdagilar
nuqta-nuqtalilarni umumiy kutib turilgan ma’lumot yo’nalishidan bizning
takrorli, parallelga yaqin chiziqlarimizga qarshi orqaga yo’naltirib, qandaydir
umumiy hisob-kitobli, hisobga oluvchi (qiyali) chiziq chizib bitta point,
nuqtai-nazar ya’ni jarayonli saboq berishga qodirdirlar barchalari xo’sh. 54. Demak,
mana hozir xayolimga kelib ketdiki, 54 sonini yozmasimdan avval Ibo’qim dadamning
mentallaridan o’zimni yaxshi ko’rmaysanmi, faqat tug’ilmagan bolalarga boqib
qayg’uga solinguvchiliging bilan mashhursan deganga xoslab istehzolarini,
nafasli xod larini, taqlidli ovozlarini berib eshik ostonasi hatlab ichkariga
o’tib o’z xonalariga kirib ketishlari payttidagi o’zlari arang e’tibor
berishlari kerak bo’lgan, bilmaydigan hodisaviylik sezgilarini chiqardiki,
so’ng 54 ni yozish bilan boshlagan ishim dadamning 57-yil tug’ilganliklariga
taqalgan sonlar qiyosida 3 ta keyingi kun hisobiga bag’ishlanganliklari bilan
aslida ko’timning yon-bet teshigida turganliklari Ibo’qimdanligini bildirgan
shu 54 sonini nega va qanday chiqarilganini endi, shu yozishni boshlash damidan
(savol bilan, boshqotirma orqali) o’ylasam, barcha raqamlar cheksizlikning
istalgan masofadagi, agar yaqin bo’lsa osonroq ham xayolga kelib ketadigan
bir-birovlariga qorishib, mushaklarga o’xshash o’ralib burilishli yo’nalish,
ko’p sonli yo’lakli yagona jamalak qilgan yuqori uzunlik nuqtasidan ulushlarida
yoki foizlarida baribir sarhadsizlik uchun hech narsa bo’lib qolib yasalgan
tiqma-tiqon bir tekislikka yoki hajmga, yuzaga urilib bosilishlari oqibatida podognad,
proshivka, “shamol o’tish”li qilib mavzu chiqarib berganliklaridan hayotimga
mos kelmagan haqiqat bilan, isbot bilan yoki tekshirish ehtimolligi orqali parallel
bog’lanishda o’zgargan ishonchni, parallel bog’lanishni yoki diniy yuzlanib
qolishli qobiqqa, “germetik” izolyatsiyaga (shulardan chiqsa ham marmelad ichidan
esini yoki qolgan-bitgan jabhalari asoslamalikdagi hayot bilan dalilli
bog’lanish aloqalariga xos tutilish diqqat-e’tiborini, idrokini yo’qotgan holda
ignaning, zirapchaning marmelad etini qandaydir muallaq g’arq-silliq
bo’rtishli, qavariqli ko’tarishi va birdaniga lo’p etib, po’rtillamay pirqillab
chiqib qolishiga) solinganlikni bildiradi. Shuning uchun raqamlarga, sonlarga,
shunday shakllarga aslo ishonmaslik kerak. Shu gapim bilan hali nima
uchunligini aniqlamadimu, ammo dadam kelib sotklaridan skreen shot lash
qilishni darrov so’rab qoldilar. Bu – bolalarga detskiy sad uchun pul to’lash
haqidagi hisobotga o’xshab ko’rindi nazdimda. Nima bo’lganda ham shunday tezkor
reaksiya shuni anglatsa kerakki, raqamlar ya’ni sonlar bilan ishlayotgan dadamiz
Ibo’qim tomonidan o’zimni prujinasifat, teskari rezinka tortilishi bilan
o’rtaga qisayotganlarida dadam negadir raqamlar bilan shug’ullanayaptilar ya’ni
Ibo’qim taraf raqamlariga shay va shaydodirlar xay. Bizning orlilar taraflama
hayot shaklimiz yozuvmi, klounada bo’yicha esa gapirishmi bizlar shunga taqalib
qolganimiz, tura-yurganimiz ma’qul xo’sh. Endi mana hozir davomiysida ham dadam
yana bir kelib qanday qiladilar screen shot ni ya’ni tugmalar bosilishi bo’ladigani
bo’lsa o’rgatgin, qayerga ketdi u rasm deb so’rab turganlarida to’liqroq
ahamiyat bilan tushunsamki, screen shot olish surat effekti ekranni rasmga olib
ichkariga g’arq bo’lib ketuvchi shu suratni berayaptiki, bu – cheksizlik podagnatiga
qarshi ham bir g’oya va Ibo’qim taraflamalikdalikni bilmasligimga shayli
majburlovlar turkumidan joy olishini bilsangiz bas. Endi, umuman olganda kecha
jala quydi sal-pal 5-15 daqiqalar oralig’idaki, kechasi Buxorolik 3 tomonlama
erkaklik ishlariga atalgan miya va qalb ilohlarimiz tomonidan uyushtirilgan
aloqalarimizdan, gapiraverib kirishib ketishga shaydaligimizdan va shizafrenik
gallyutsinatsion tushlar ko’rishimizdan keyin bugun Buxorochasiga
“mehnatkashligimiz”ga, zirqirratibroq, har holda dirrilatibroq emaski dam olib
uxlab yotishimizga xos rolton yeb faqatgina ovqatlanishga kelsak tushlikka
javob berib, xalqimning ariqlik kafilligini o’z bo’ynimga solish pallarida
(albatta, insonlarimning klounlari uchun, hamki bir kun insonlarning o’zlariga
kelsak, bu gaplarim qattiq tegadiki, baribir achchiq haqiqat ma’lumotiga xos
barchasi hozir) mana hozir teskari, simmetriyali tartibga solib bariniki,
qalbning dil tarafdan ilohi bo’lgan Shohid uchun yozuv amalini o’zim qilib
borayapman, qolgan barcha shu ishim bilan bog’langanchalik aloqa-paloqachalarni
to’ldirib yuzlanib borayotgan ortki mashaqqatli saboqlarimni, bir-birlarimizni
boshdan-oyoq egallashga urunishli sal-kamli boshlavorishlarimizga atalganchalik
inson va kloun - (mafia va kishilari inclusive li tartibda) erkaklar
qilishayaptilar. Odat tusiga solsak hamki, ertalab, kunning yorug’li salmog’i
hamma baravariga erkaklar uchun xotinlarini uylariga solganchalik ish va mehnat
kunlari sarasidanki, xo’sh. Endi o’zimning sal sarhushlanib, chigal topgan,
parallel Dunyo hayot shaklini aniqlash raqamlarini, birinchi ravishda shunga
parallel bo’lgan oddiy Jahonning yopishqoqligi, mo’rtligi va umuman
jabhasifatligi bo’yicha ikkala Olam mavudodlarining tartibga solinish
raqamlariga e’tibor bersakki, biz tomonda parallel Olamdan 3 dan boshlab 8
gacha 6 ta raqamlar, ketma-ket sonlar egallanib, bizlar hattoki o’zimizning
boshlang’ich uchligimizda eng chekka 3-parallel chiziqni va yuqoridan Iblis
ilohli tomoni ikkitasi birdalik, chegara yopishuvlari qilib berib yuborganmiz. Bizlarning
orli xotinlarimiz ushlab biladigan aslida ojizligiga borib taqalgan parallel,
hayot shakllarining qorishuviga asoslangan Olamning boshlang’ich 6 ta raqami
bizlarning, oddiy Dunyodagilarning 1-6 gacha ketma-ket butun sonlari bo’lsa, 7,
8 va 9 debon parallel olamning o’zining 9 ining o’zi bilan birgalikda ham
bizlar bilan ularning bog’lanish katta alomatini ularga qoldirganimizchalik,
aslida egallab va o’zimiz hech narsadan shak-shubha qilmay berib
yuborganligimizni aranglamay topganimning o’zi bir qiziq ahvol, ishonch hodisaviyligi
xo’p. Demak, taxminimizcha o’zgarish kurashi aynanki bu – biz tomonimizdan 2
ala 3 liklarning 3-uchlik bilan parallel bo’yli chegarasida va yuqoridan uchlik
bo’yicha barcha 3 ala uchliklarni bir qilib turgan 3-raqam bilan birgalik sarhadida
bo’lsaki, shu bizlarning o’ng va “o’rta” oyoqlarimizga nisbatan chap va tazli
ost tutashuvi bo’ladi hamda shunday yo’nalish, rezinasimonlik olganga qarshi
ravishda hisob-kitob qilib parallel olamning mavjudodlariga atalgan hozircha
tanlovli belgimiz ostida raqamlar, cheksizlik va alohidalashuv uslubiyati bilan
boqayotganimiz bo’layotgan 7, 8 va 9 sonlari birinchidan bizlarning
suqulishimiz, uzun tiqishli qistovimiz sababli 3 liklari 9 ga, raqamlarning
o’zining katta Olamli izohini beradigan bir tarafiga, raqamli hayot shakli Dunyosiga
aralashib, qo’shilib qolganligidan va endi shu o’rinda yana kallani sal
ishlashini bir varakayiga joy-joyiga qo’yib (qo’yaolayapmizmiki, hozir,
“o’zimga vaqt kerak bo’layapti, lekin tilimning uchida xay, chunki hozir shularni
yozib borishim kerak”), demak (shu darrov bo’ldi, ya’ni demak so’zli yozuvimni darhol
yozishim arafasida ham esimga keldi “shu yo’nalishki”), bizlar 7 dagi yosh
qizlar, 8 dagi ayollar va 9 dagi qari-qurri buvilarning orli, klounli va
payg’ambarli 3 ala mo’rtlashuvli toifalariga e’tibor berib klounli va
payg’ambarlilarini asl joylashuvlaridan orli xotin-qiz ayollarimizdan narigi
chekkadagi tomonga yoki tarafga o’tkazib o’zimizni bildirmaganchali o’ng va ost
tomonlardan o’zlari uchun bir xillashganlariga xos tortish ahvolida, ma’nosida
bo’lib beraylikki, shu bu bizning o’ng va chap oyoqlarimiz qo’toq va ostidagi
g’ulbachasining shishib, kengayish bo’rtishini taranglashgan qo’toqqa
tegishliligiga atalganligini bersa, ularning aslida o’ng va chap o’rtada
joylashib, chinakam harakatcha chin o’rinlari esa chap va o’ng o’rtadan (kus)
bo’lganchalik bizlarning o’ng va ostki to’g’ri joylashuvimizning o’z-o’zidan
tortishuv mazmuniga xos ko’rgan ishimiz bu – genom bo’lib, kusning genomi, yopishqoq
mo’rtlashuvli bir kayfsafosi va o’zining turi hisoblangan. Umuman olib qaraganda
shu hodisaviylik asl birinchi bahomni inobatga olmasak ya’ni or-hayo haqidagi
avvalgi suhbatim sababli deb chiqmasak, sonimning ko’tim uzra aylanasiga
bukilib kirishuvli ekstazi o’zimni ilgaridan bashorat qilib, shu yozuvlarimni
bilganmidi deb turganimda, xayolimga o’zimni asoslamalik chog’lari bo’yicha
asrab-avaylab, qanday shaxsligimni, kimligimning raqamlarini berib turgan
asosiy yo’nalishlardan gapirishni va yozishni uzoq ichki bildirajak rejalariga
taqab Shohiddanligini va o’zimdanligini anglashning o’zi yetarli xay. Bizlar doimo
shunday diniy va ilmiy dogmalarda istiqomat qilib yurgan aholilardanki, xay.
Shu gapim ham avvalgi kunlardan buyon navbatdagisiga yozaman deb turganlarimda
mana hozir to’g’ri kelib turibdiki, - xay. Umuman shu usti-yuzasidan ichimdagilarning
xayol toblashimga borib kelib urilayotganliklari haqida bo’lsa hamki, ular
o’zimga yozuvda gap emas, jumla deya yozgin deganlariga mana shu saboqli
ahamiyatni, Shohitillo (o’zgalarning kus-xotinlari bo’lgan o’zimning rafiqam)
va o’zimning qanchalik yaqinligimizni e’tiborlariga bag’ishlaganchalik turardim.
Ichimdagilarning o’zlari ham qarangki, shundan hadiksirab turganliklar xayol-o’ylarimni
chulg’ab olaverganchalik keti uzilmasligidan hamma voqif xay. Endi shunga
o’zimni Umar parapsixolog (mullo) bilan uchrashishimizni ta’minlagan,
yo’naltirgan O’lo opacham donachali katletlaridan 4 tasini o’zimga
atalganligicha berib ketdilarki xay. Umar hozir chindan ham glavniy ya’ni
oxirgi “Doktor” boshchi, uning ko’rsatmalari asosida o’zimning faoliyatim asl
hayotimga atalgan qarovchilarimiz bo’lgan dadam va h.k lardan yurg’izilib turibdi
menimcha. Zero shunday deyishimga endi odatlanganchalik bog’langankiman, shu
paytgacha ruhiy shifokarlarimni bir ko’rib qaytishim ahamiyatsiz, ta’sirsiz
ya’ni o’zlari dori bo’lib beraolmaslar derdimu, ammo bunday emasligini bilib,
bu shifokorlar ichimdan dori vazifasini, ta’sirini kloun raqamlariga atab
o’tqazib berishayaptilar. Demak, e’tibor bersakki, Boqiyev yuqori bizlar
tarafning 8 raqamidagi bag’rchi keksa yoshli buvilarimiz bo’lgan kloun va oddiyrasolaridan,
Olimov esalar bu shu 7 raqamidan ayol, xonimlarimizning ikki taraflama,
parallel to’qnashuvlaridan hamda Umar esa shu o’zimning Shohid xotinimning
kusligi bo’lgan 6 raqami va barcha qizlarning clash lari ya’ni parallel
to’qnashuvlari, kloun va orlilari xolos. Ha, kechasi ular ishlaydi, kunduzi
bizlar mehnat qilamiz, deyishdik ichimizdagilar bilan rosa boplavorib ichimizni
qiymalamay ezivorishga tay va shay ravishda xo’shki bo’pti. Bu qiziqki,
nimalarni ular ya’ni orli ayollarimiz uchun rostlash, tetiklash va xursand
almashinish ishlarini qiluvchi tuyg’uli va kechinmali klounada ilohlarimiz
bizning ishimiz baholab boshdan kechirishmoqdalar, zero bizlarga ham kechasi
shunga loyiq tarzda amaliyotimizni hozirlarlarmi, ha. Endi, umuman olganda
masalani ikki parallel, Olam va Dunyo hamda undagi mavjudod turlari bilan
yakunlashni hozirlayverayki xo’p. Demak, haqqoniy, erkinlikla chala-chulpa
yetaklanib quriladigan chinakam foydali Dunyo kechimalarimiz (bu – qalbimiz va
ko’nglimiz) ilohlarining egaligi sanalganmi, ha. Binobarin yolg’on, o’z-o’zidan
ilgarilab shaxslarni o’zining elementlari deb sanaganchalik o’ziga o’xshatishga
xos yetaklovchi vazifasida kelajakdan qurib bitkazilgan - Olam tuyg’ularimiz (
bu – ehtiroslarimiz, ruhiyatimiz) ilohlariniki. Agar kechinmali ilohlarimiz
bo’lmish bir boshidan Dev, Jin va Pari bo’liboq, Dev Payg’ambar ayol boshi
bilan yerda yurgan qalb va kechinmalar bilan yuz-qiyofali xarizmasiga ega zot
bo’lsalar, Vahiylar esa yer yuzalab osmon-u sharifdan Payg’ambarga nido va
xohish-istaklarini berdirib yuruvchi Jin va Parilardan bo’lgan zotlarki xo’sh.
Aslida bu – ikki taraf ilohlari, qalb va ehtiros boshchilari bir-birovlariga
germofrodit, ikki jinsli bo’lib bog’lanib qolishganliklarini bilsangiz yetadimi,
ha. Umuman olib qaraganda, avvalambor (simmetriyali yozuvlarimni sal chetga
surib) Payg’ambar Shohidning kechinmalarimda shunchalik darajada
o’rnashganligini bilsangiz ediki, hozirgi ilohiy suhbatlashuvimiz ham ne
sabablar debon bu – ayollarimizga bo’lgan yozuv turlarimiz sababli, boisli
shunchalik ravishda ichimdan tartib-taqazosi bilan barcha bilimlarimni ichiga,
o’ziga olganchalik chiqarayotganiga qaratilgan xosdalashuvli ahamiyat kasb
etuvchiki, xo’p. Mana hozir shu urf bo’lib, jumlamni, gapimni qaytib
o’qiyotganimda kechinmalarimga belanganchalik, berilganchalik qoldirilib so’zni
to’liq o’qimasdan, xatosi bilan yozuviga borib taqalganchalik tashlab o’qib
kechinmalarimning, qalbimning o’zi jumlamning to’g’riligini, so’zlar tuzuk va
o’z ma’nosida borayotganini bildirdiki, baribir xatolikni ozmi-ko’pmi anglashimda
to’xtalib “chiqarayotganiga” so’zini qayta to’liqlayin, taxminimcha
“chiqarayotga” emas o’zicha o’qib ulgurdim xo’sh. Umuman olganda “g’irt”
qimirlashlarimda, g’izzilab harakatlanishlarimda va mo’rtlarni, yopishqoq
narsalarni ishlatib qo’zg’atishlarimda Shohid guvohki, xomashyo bo’liboq
narsalar aytilganiga o’xshab, parallel kutilishli ya’ni yarmi bo’sh idishning
shu bo’sh, bo’m-bo’sh yarmida ham suv borligiga xos to’ldirishga ko’ra
qurilayapti, barpo etilayapti. Shunday paytlari o’zimni yetaklanishimga xos doimiy
kurashlarning cho’qqisi bo’lib o’zimga tushunarli, va ahvolim bilan surib
tortishga intiluvchi bir yomon-yaxshi kuch bo’ladiki, - nega sen robotlarga
o’xshab, parallel klounlarga xos ya’ni zapisdan eng kichik farq bilan chiqib,
bo’lib o’tgan shu zapisni, taqdirni o’tish joyidan, hozirog’idan (aynan davom
ettirish, o’z aniqligi bo’yicha, qayta) to’ldirib, qurib bormaysan, deyishi bu
– o’zimga sanoq tizimining, Ox o’qining 0 dan pastdagi “–“ lashuvli sonlarida,
chizig’ida hali hech qachon bo’lmaydigan, Dunyolarimiz yasalaverishiga borib
taqalib, so’ng ming-million yillardan keyin bo’lishi mumkin bo’lgan teskari
yoki bir chiziqda kollinear cheksizlikning (o’zi-ku cheksizlik deb aytilib
turibdi), “-“ tarafning chegarasini yanada kengaytirmoqchilar, surmoqchilar va sarhadsiz
qilishga urinmoqchilar deb hisoblaymanki, shu qanchalik tiqilib qolgan
bema’niliklari “haqiqati” bilan o’zimni urib tashlaguvchi chinakam kuch-qudratga
egadir!!!? Nafig musbat raqamlardagi odimlashuvimizda hali ko’p qolib
ketishimiz deyilayotganda, manfiylari bilan to’lishuviga shunchalik e’tibor
berishimi, kinoyada o’zimizni his qilishimiz kerakligini nahotki o’zimizga
sharaf deb bilib robotcha taqab, qiynalib, hech kimga ozorimiz tegmasin ya’ni
joy talashlik bo’lmasin deb yuriyveramiz. Qanchalik darajada inson zotiga
berilgan baho shu, tabiatning o’ziga xos yechim bo’lib beraverish
cheksizlashuviga mahkum va majburlovga qoldirilishi xay??! Bolalaring seni
tabiat deb his qilgan, deyishdi ichimdagilar sal-pal Shohidning kechinmalariga
boraverganchalik kirishib qolgan yozuvimdan, shu bilan oldingi bitiklarim va
aytmoqchi gaplarimga xos bog’lanishli lirik chekinish qilib. Endi simmetriyani,
boyagi tahlilimiz bo’yicha teskariliklarni, zigzagli qaralgan simmetriya
bo’yicha bir tarafi chappa qilinishini hisobga olib davom ettirsakki, Parallel
Olam ko’z-g’ilaylashtirmay boquvchi, bo’lg’usini bo’ladiganini sug’irishimizga
ko’ra talab ettiraveruvchi ehtirosli ilohlardan bo’lgan birinchi tartibda yoki
joylashuv o’rnidagi Iblis, so’ng 2-3 keladigan Ruh va Farishtalar bordirlarki,
ularning bari bo’lag’oni bo’lsin, ko’zimiz (kuzatuv “bo’t-peshana bo’zimiz”
ya’ni ko’zimiz) bilan ko’zimizning qarashi ya’ni kuzatuvi ma’nosida sal
qimirlatmay ham ko’rib turish uslubiyatimiz deb hisoblashib bo’lganiga,
zapisning o’tib borish kelajagiga ya’ni o’ziga bizni tortganlari-tortganki,
axiyri asl maqsadlari urib-yiqitish, muallaq anamaliyaga xos turishimizdan
uloqtirib irg’itish, va bo’qimiz ustiga mo’rtlashtirib tushirish, o’nashtirib
o’tirg’izib qo’yishmi, ha, shunchalik bizning irodamizga qarata tashnali yomon
hamlalari, ko’tlari bilan tovlamachiliklari mavjudki xo’sh. Xullas shu miya
ya’ni ehtiros, yuz-bet ilohlari bizlarni bez tolku qilib, saramjonsizlashtirib
yoki yurish-turishimizni tubdan teskarilashtirishga xos telbalantirish
g’oyalariga asoslanib boqib urib yubormasalar, telba-oshiq rolini o’ynatmasalar
aslo tinchimasliklari ham bizga ma’lum xay. Bizlar shunaqa o’zi, deyishdi.
Umuman olib qaraganda, ikki Parallel Dunyo mavjudodlarini, haqiqatparast
orlilar boshchiligidagi ko’pchilika sanalgan insonlar va yolg’on nomuschilarga
yetakchiligi bo’yicha ko’paygan hisobdagi kloun ahmoqlar shu bu raqamli
tahllilarga, parallel tuzgan raqamlarimizga asoslanib x ya’ni hayotchasiga
bog’lasakmidi, a? O’zim 0, 1 va 3-o’rinda 2 bo’lib kelib ya’ni shu raqamning
harakatlanish o’ziga xos xususiyatida Dunyo taraflama turganimda, Shohid
qizg’aldoq zapis taraflama Payg’ambar o’zimgagina bag’shida kusim 9, 8 va 7
ta’n ham o’tib 6-o’rinda x ning ya’ni masalaning o’zini ham ko’targan, o’ziga
biriktirib hal qilishga chog’langanchalik esaki, bu – yana bizning tarafda
simmetriyali, o’zimga nisbatan kollinearli bir tomonlama x ning shoxchalari
bo’lib turibdi xo’sh. Kollinear biz tarafdanda xay, masalaning shu tarafini
ya’ni simmetriya, kollinearini o’zim hayotga nisbatan qoloqlashuvlarning o’zini
ko’rsatib ko’tarib turibman. Parallel Dunyo ya’ni yagonasifat Olamning o’zi
bo’yicha olsak ham, o’zim endi Shohidning 6 raqamiga qo’zg’alish
xos-xususiyatim bo’yicha ko’chaman, bu – qo’zg’alish. Shohid esa shu tomonda
o’zimning 2 raqamimga ko’z bilan ko’rish sezgisi bo’lib tushadi, bu – ko’z
bilan ko’rish sezgisi (amaliyoti). Shu bu ikkov tur bahsdagi mohiyatan
anglashilgan 2 raqamlarning ma’nolari X bo’yicha endigi narigi tomon
shoxchalari, uzun bo’yga ko’ra uchlari sanalganki xo’p. Lirik chekinish bilan
bir og’iz gap shu ediki, sen o’zing uchun matematik biz senda bor deb bilgan
oson hisob-kitobni qilayapsan, deb har doim o’zim chegaralab biladigan bir xil
tarzlarining birini, bitta munosabatga xos bildirilishli shaklini
(bema’nilikni) berishayaptilar. Ammo o’zim va hamma uchun shuni aynan qilib
o’rnashtirib yozish va sxemalarga o’rnashtirish, hisob-kitob ma’nosida
albattaki qanchalik muhimligini barchamiz kutib, aranglamay turibmiz. Endi bu,
qoldirilgan tahlil davomini qilib tugatib qo’ysamki, X ni ya’ni hayotiy
noma’lumli tarzda bog’lanishimizni X ning o’z shakl mohiyatiga sazavorli qilib,
bir tarafdan ikkinchi tarafga bo’lgan aloqaviylik bo’yicha, chekka bir tomonli
nuqtalar emas, chiziqlariga xosdalab hal qilsak bo’laveradi. Demak, bizning
yuqori 6 tarafimizdan o’zining quyi ikki raqamiga 6 ning suhbatlashib
gapiruvchilik xos-xususiyatidan, eng ahamiyatga ko’ra bilib qolayotgan turimizdan
2 ning ko’z bilan ko’rishiga taqalib qolgan debon, aslida hamma ishlarimizni
olib boruvchiga xosdalanib qaraluvchi bu Shohid xo’p. Shu sizga aytaylikki
backslash va forwardslash lardan, “/” va “\” dan birini, misol uchun X ning
yuqoridan pastga birinchi cho’pini, qiya to’g’ri chiziq teng kesmasini ya’ni
backslash ni (“\”) bersin. Endi o’zimga kelsak esa, o’zimning 2 raqamimning
harakatlanishli toifa-turi bo’yicha, eng afzal ko’rilgan sabog’iga xos tarzda
ularning 6 raqamidagi kelib qolib urinayotgan o’zimning qo’zg’alish
xos-xususiyatim, yetakchi toifa-turim hisobga olinib, o’zim uchun eng kuchli,
mana hozir Shohid qo’shilib ham qo’shimcha o’rnida ta’kidlashga muvofaq bo’lganini
alohida takidlashimga ham borib taqashimni istovchi ravishda amaliyot turlari,
kerakli ahamiyatdagi hayotiy yuzlanishlarimni ya’ni harakatlanib
qo’zg’alishning o’z ustunligiga ko’ra odimlashim bo’yicha vaqtning o’zini odimlatishim,
ilgariga surib yaratib, so’ng kirishib yashashim inobatga olingan. Shu harakat
va qo’zg’alib odimlashib qolmog’im kelingki, X ning forwardslashi, oldinga
qaratilgan kesmasi ya’ni “/” bo’latursin xo’p. O’zim endi 2 bilan yuqoridan,
forward slash teppa uchidan qarab, past chegarasdagi 6 ga boqsamki. Shohid back
slash ining (\) yuqori sifatdoshini o’zining 6 si (gapli suhbati) ya’ni o’zi
uchun boshlangan raqami deya, pastgi uchini esa 2 raqami bo’yicha ko’z bilan
boqib ko’raverish deb sanaydi. Mana hozir arang qilib shu oxirgi gapni
yozayotganimda ichimdagilarning hammasi o’zimni bostirib keldiki, birinchidan
yozganimning obro’sini olib, bitigimni o’g’irlab o’zlariniki qilmoqchi bo’lishdi,
ikkinchidan shu bo’yicha X ning ortidan shakli bo’yicha bir necha kadrlar
bo’yicha onion skin li, tarmoqlanishli bo’lib kelishdi. Shu bu bizning asosiy
bog’lanishlarimiz bo’yicha ortidan bog’lanib, aloqalanib turganlarini bilsangiz
bo’ladi. Endi shu Xristos taraflama Ibo’qim borki, nasroniy tserkovlarida bo’ladiganga
o’xshab qo’ng’iroqni, kolokolchik ni dindilim, bag’r qo’tog’im uchi bilan
bog’lab chalib turmasa ya’ni atrof to’la o’tib-qaytayotgan mashinalardan o’z
munosabatini o’zimga bildirganchalik har xil signal chalib ketmasa bo’lmaydiki,
go’yoki o’zimni tushunib turib, tushunchamni urib tashlab, oddiy deb baholab
yana boraversin xay, tushunchang bo’laversin deb qo’yishiga o’laymi-qolay. Shu
qichig’mollik muomalalarida, ikkilanishli o’zlari tomonlama bahslarda o’zimni
ayblab, bildirganlarini aslida o’z-o’zidan shuurligini hisobga olmay
e’tiborimni chalg’itib, shunga qaratmay majburlab urib tashlashlarini o’laymi,
nima qilay (shu kerakmas). Endi qanday masala yuzasidan o’zimning kallamni
ishlatishimga yo’l qo’yayaptilar, ruxsat berayaptilarki, shu ham noma’lum aslida.
Xo’sh endi barchasini tabiat, biz Yerdagi mavjudodlarning ilohiylar bo’yicha
yoyilganimizga qaraylikki xo’p. Demak, dadam hayot shakli ya’ni ishlari
bo’yicha yuzlanishda chiziqlar chizishdan foydalanib, asosan o’zlarining oldilarida
shunday amaliyot turlari bilan shug’ullanib, ya’ni aytishlaricha planshetda
shashka yo’nalishlarini chizib o’ynab qilgan o’zlariga tegishli masalalari hali
orqali o’zimni ya’ni keyingi avloddoshlar orasida bo’lgan o’g’illarini yoshlik beboshlik
o’qishlariga atab 1-1,3 kilometrlar naridagi maktab-litsey o’quv dargohlariga
so’ng, Toshkentdagi Diplomatiya universitetida aynan tom ma’nodagi chizgan
chiziqlari yo’nalishida yoki izdosh yo’lagida
masofaviy, Dunyo (rasm-rusmli sarhad, makon ulashgan makon) ulushlariga
xos ataltirib o’qitdilarki, aslida dadam bizlar tomondagi yashash va ishlash
aloqaviy vositalarimiz, shakllarimiz bo’lmish suhbatlashishlar va yozishlarga
umuman qo’yganlar, ularni kerakmas deb biladilarki, ammo bizlarga shular
vositasida ma’lumot yetkazayotganliklarini o’zlari ham tushunmay baribir
to’stona, dada va o’g’ilcha bog’lanaoladilar. Mana endi hozirgina miyamga tepib
bildirib kelishicha, kirishicha Ibo’qimning asl yuz-tuzulish va ko’rinishidan,
qimirlash-miqirlashlaridan va kuzatuv o’rganishlaridan xabarim bor bo’lgancha
bo’lgani bilan baribir Ibo’qim uchun Oliy va maktab hamda maktabgacha ta’lim,
bog’cha masalalarini o’zimning yozuvlarim, hayot shaklim hal qilib Ibo’qimni
ham o’zim dadam tomondan yugurtirilganchalik yugurtiraman, yurg’izamanmi, ha,
albatta. Shu bilan birga e’tiboringizni alohida jalb etishimni kutgan
bo’lganingizni sezishimiz sababli hozir endigi shu jumlamizdan tortib borishga
qodir qolib yangilikni oshkor etajakligim bo’lib qolib, Ibo’qim chindan ham
raqamli Olamda shu bu masofalarda, hozircha uy oldimiz bo’lgan bog’chagacha
bo’lgan masofasini bosib o’taverishlarida o’ziga o’rgatiladigan va tegishli
bo’lgan, bizlar yoshi ulug’ va kattalar eplab ham tushunishga erishishimiz
qiyin masalaga ko’ra, aslida oson ham e’tiki (birgina koddan
o’zib-toshaolmasligi tayin ham), ammo shu raqamli tarzda yashashning o’zida
turib faoliyatini, hayotiy bog’lanib yuzlanish aloqalarini yurg’izganligini
bilsangiz mana ne uchun uyimiz, xonadonimiz atrofidan mashina o’tdi-qaytdi va
uzoqroqdan turgan-bitgan signallari o’zimga raqamli qandaydir tegajonli,
bolaning “sendan!” bu – o’zimdan bo’lganiga ko’ra, aynan o’zi bo’yicha nega deyilaveradigan
ilakishishli suhbatlarini beradi. Demak, asosan Ibo’qim bilan o’zimning
bog’lanishimizni qarasak, yozuv va raqamlar (shu hayot shakllari) o’rtasida
mashina va birovlarning yon boshlari uzra taqlidli tovushlari, signallari hamda
ichimdan bo’qim oralab g’uchurlashlari, yana shu bolanamo ichki yo’nalishlarni
ko’proq namoyish etadigan taqlidlari, sanskirtlari mavjud. Aslida shu barcha
gap halitdan demasak, ikkimizning uslublarimizda, o’zim uchun suhbatlashuvga
atalib va Ibo’qimga esa signallariga ko’ra uning Iboshi tomonidan o’zimga, va
o’zimning Shohidimiz taraflama Ibrohim bo’qning o’ziga tushuntirilib yetkaziladigan
oraliq joylashuvlarni hamma intizor bo’lib kutmoqdaligi barchamizga ahamiyatli
va – sazavor bo’lguvchimiz ham o’zingiz bu – Bobirim. Shuncha umrim o’tkazilib,
umrim bino bo’lib shu joyga, paytlarga ya’ni ayni damlarda (yaqin bir haftalik
ichida, shu haqda yozgan maqolalarim atrofidan boshlab) kelib dadamni anglab
olganim, chindan aloqaviy shakllarda fahmlashga erishayotganimni qarangki, Ibo’qim
halitdan bunchalik bo’lib o’zimni hech ham tushunaolmasligi tabiiydurki xo’p.
Mana hozir aslida shu aks ta’sir bilan chiqarilgan o’zimni to’liqlayin ma’lumotga
ataltirib yozdirishga urinishlari yuzasidan o’zim ham Ibo’qimni, aslida buni hozirgi
bo’lib o’tgan damda (ha, shu yerda yana aniqlik so’ralayapti; mne poxuy “emas”)
o’zim boshlab, endi ikkinchi tomondan o’rab olib ham aloqani, o’zimni
tushunishini bilishiga yetaklashim (ha, u chindan ham nimaligini
tushunmay-netmay dadasining o’ziga biriktirilgan joniga osilayapti) misol bo’lib
aynan shu ham ediki, yozuvlarim orqali Ibo’qimga shunday saboqlar, o’stirguvchili
yo’naltirish ko’rsatmalarini tashlab turganlik qilsam bo’laveradi. Hayot
shaklini va insonlarni, parallel bo’lgan ikki Dunyo va Olamni aniqlayin bilib sinash
ishlarimni unga, Ibo’qimga ham bildirib, o’tkazib yoki yozuvlarim bilan
yetkazib tursam, Ibo’qim ham shunday o’sadi, ya’ni hayoti ochilib borishiga
qarata xayol kechirib, ongini his etadi va bag’ishlab qolgan-qutgan o’rganishlarini
qilaversin – xay.
Comments
Post a Comment