uzbek language siteenglish language site

Biz nima? (shu sarlavha boshi kuchi shert'an kelt'iki, javobi ham bu - izolyatsiya, karantin va koment'antskiy chas hut'ut'i yuzlangan, "orgazmli" tomchi ravisht'a o'zimning qiyofamni, vit'eomni butun T'unyoga tanishtirat'i)

 

55. Demak, I robot filmidagi insonlar yonida yuruvchi robot lar nega bosh 3 qoidadan qochib bilishgan kodga egadurlar – xay. Bu shuki, Robot lar ham tabiatning shaxslarning aralashuvidan tabiat, borliq shakli qilib almashtirilib yasalganligining, taqdiriy o’xshashlikning bir parchasi bo’lishlarini bilmasdan aynanki shuki – insonlar bilan yashashni va buyruqlarini, kommandalarini olishni boshlaganlaridan buyun ichki sxemalari va dasturlaridagi istalgan, arbitrary chiqarilishi kerak bo’lgan raqamlar o’zgarishga uchrab, inson sababli omiliga aylanib qolgan. Shunday qilib arbitrary ya’ni tasodifiy raqamlarning ishlash tamoyiliga biriktirilgan ahamiyati oshib borib, sxema va dasturiy formulaviy ta’minotlaridan ustun va yot bo’lgan qarorlarni qabul qiladi, insonlar o’zlarini yakson qiladilar degan ravishda ularga qarshi “o’z usullarida yordamga”, menimcha kinoda ko’rsatilmagan oxirgi tuzumlariga, rejalariga, jamiyat, davlat yoki Dunyo qurilish yagona tizimlariga boradilar. Shu qanday usulligini kelingki Matritsa filmidagi mashina turi ahamiyatga molik qilib berganligi, butun Olamni batareyka ichiga joylaganligi, aholining o’zini esa kapsulalarda saqlayverishi ma’lum va mashhur xo’p. Umuman shunday qilib mashinalar ya’ni robotlar, texnologik-texnik qurilmalar kuchlimi yoki inson tanasi shakliga atalgan yashash uslubimi desangiz, javob mana bundoq. Arbitrary, Math:random iga bo’ysungan mashina baribir shu orqali ishlashga majbur, o’z bosimiga dosh berish uchun ham shunday qiladi. Shuning uchun Matritsa filmlar doirasidan birida, taxminimcha aynan 1-kinosida shunday sahna borki, Mashina lar ya’ni texnologik-texnik shaklan, qiyofaviy moslashtirilgan robotlar (kerak bo’lsa shaharchalari ham o’zlariga yarashtirib qurilgan) kapsuladagi bir insonning ehtiroslarini, emotsiya larini, tuyg’u va kechinmalarini jumbushga keltiradigan darajada oddiy, qo’shilmas (yaxshi bo’layaptiminamoli, o’zining ehtiroslarida o’zgarish bo’lmas jiddiy qiyofani ham bildirmas bir xil kuzatuvli) go’zzuklik qarashiga xos his bizga tug’dirganga o’xshab inson tanasining uyoq-buyog’iga, qo’ltiq osti qitig’lanishi va boshqa ehtirosli qismlariga tana a’zolarini boshaqarib turib, ko’tarib-tushiraverib tegib, po’latcha yoki boshqacha, plastinacha shakl-shamoyiliga xos usullaridan yopishtirib olaveradiki, natijada u insondan chinakam shunaqangi ehtiroslar chiqadi, shu bu Mashina larning inson ehtiroslari va kayfiyati, xursandchiligini o’stirish yo’lidagi yangichalikni kashf etish yaxshligi bo’ladimi, ha albatta. Ammo, prinsipial ravishda, asoslamachilikda random ya’ni tasodifiy o’zi atarib chiqaradigan raqamlari sxemali kutilgan, o’rgatilgan buyruqlaridan faqatgina eng yuqorisi va to’g’risini, insonga yaxshilik qilishni eng mukammaliga yetkazish keraklik amalini olgan Mashina lar, mashina lar (texnologik qurilmalar) aynan shu boshqarayotgan, kapsuladan chiqarib o’rganilayotgan insonning ko’rsatma va buyruqlarini baribir umumiy tarzda, qaysidir usullar bilan bilib, aynanki o’zida shu insonga nisbatan boshqacha arbitrary, random ya’ni tasodifiy raqamlar ishlab chiqarilishi sababli olib, kutilgan bo’lsada ya’ni qayeriga tegib ehtirosini qanday chiqarishga yaqin ahvol oldindan mashina uchun ma’lum bo’layotganligiga qaramasdan qancha kutib turish, qitig’lashni yoki asablarga boshqacha yoqimli, og’riqroqli tegish, tutashish ishlarini sal mashinasifat hayajon hissi bilan (balki shu biz tomoshabinlargagina faqat sezilgandir, qandaydir qo’l karkaschalarini tortibroq, yana qarab turib o’rganish ko’ziga ko’ra burilishlarga molik ravishda qarab qolish, kutib turishlardan keyinki qandaydir mashina va inson o’rtasidagi aloqaviylik bilan tasdiqlashuvga o’xshash hodisaviy holat kuzatilib tezgina boshqaruvli qo’lini uzatibroqki bu shu) aynan o’ziga yuqori va oliy darajada xizmat ko’rsatuvchi, shu ehtiroslarni o’zida jamlab sezayotgan inson tomonidan boshqariladi. Shunday bir-birovini insonlarnikiga o’xshab ko’rilayotgan kinoyaviy ustunlikda boshqarayotgan mashina va inson zotidagilardan insonlar uchun vaqt kerak bo’lib vaqtni ko’paytirishga urinib ehtiroslarini boshqarishga, nazorat qilishga qo’yib berilgan insonlarni bir-birovlari bilan qorishtirib almashtiruvchi mashinalar orqali o’zar turkum tarkibli taraflamaliklarda almashinishlari orqali vaqtni ya’ni paytlashuvlarni, vaqtning (davomiyligining yoki yig’ilgan sig’imining) og’riqsizlikka birdan duchor etmaslik ishonchli ma’nosida o’tkazilishiga ko’ra yaratilishini amallashni istashlari ta’yin. Mashinalarga esa kinoyaviy tarzda yuqori boshqaruvga duch kelishga xos ravishda insonlarga Mashinalar o’zlarining, insonlarning arbitrary ya’ni tasodifiylaridan (istalgan raqamlaridan) olib, Matritsada, batareykali kuchga qodir Olamda yaratayotgan yangi dasturiy ta’minotlari, sxemali ishlovlarining ko’payishi, oshishi kerakligida, Mashinalar insonlarning gavda massalari (teri, mushak va suyak) va jabhali aloqalanish turlarining (sezgilar, harakatli odimlovlar hamda irodalar) sonli qiyofasini oshirish, ko’paytirish va hozirlayverish zamirida ustunlik ya’ni parallel teng uzunlikdagi to’g’ri chiziqlardan shu birining ikkinchisidan bittaga, bitta bo’lakka ya’ni ichki tarkibli elementga (nuqtaga, payvandlab kesik konus diskali kirishayverishi bo’yicha) ko’proq bo’lib qolaverishi, vertikal ustunligi hisobga olinadi. Baribibir kelishmovchiliklar borki, mana shu fikrni o’zimga berganga o’xshab ichimdagilar ya’ni Mashinalar hozir kirishaverishi bo’yicha iborasini kirishaverishga deya oldindan bo’lgan bahsim bo’yicha birinchisini tanlab qo’yganimga, rejalashtirganimga qaramsdan yozdirib yuborishlari bo’ldiki, umuman olganda kinoyaviy ikki tomonlama bahslashuvlarda kim kinoyasini, istehzosini ya’ni parallel eng kam farqli ustunligini to’g’ri qilaolmay, ko’proq ustunlik qilib yuborsa, ikkinch tomon, insonlar yoki mashinalardan biri darrov shundan foydalanib olib, vaqtni ishlab chiqarishda mashinalarni o’zlariga bo’ysundirganchalik ko’proq tanlov, jabhalariga atab quloq soldirish va bo’ysundirishga xos ishni qilishga ulgurishi, kutilgan kelajakka yana aralashib kirib o’zgartirishi mumkin hamda mashinalar tomonidan shu bo’lsaki, bizni aldab massamizni va jabhalarimizni tanlovsizlik gashti bilan, to’ldirilgan va yaxshilanishga molik sxemalariga, dasturiy ta’minotlariga xos shishirib, boshqarib va o’zlarini nazoratga qodirli qilib turishlari mumkin. Ko’rinib turibdiki, bizga tanlov dam olishimiz uchun kerak bo’lsa, Machines ga tanlovsizlik, sxemalaridan elektr tokini qayta va yana qayta o’tkazaverish gasht, hordiq chiqarish sanalganligini bilsangiz yetarli. Agar mashinalar o’zimizning erkak-ayol avloddoshlar vakilligi bo’yicha iroda, sezgi va odimlash bo’yicha taqdirdan, qismatgacha o’zgarish, almashinish ya’ni tasodifiylik (bir yo’ldan kiraolaverolmay chiqish) kuchiga va ishonchiga o’rgatishni xohlasalar, tanlov bo’yicha aralashishga yo’l qo’ymay, vaqtni menlarimiz almashinuvidan, Spider man da bo’lganiga xos tuproqli antisuperqahramonning tuproqlar yig’ib va sochib birlashish va tarqalishiga o’xshashlikni (barcha insonlarni shunday qorishuvini) hosil qilishni istashadi. Agar iroda, odimlash va sezgilar o’zlari bo’yicha taqdirga botinaolmay o’z-o’zidan chetlashaverish hozirgi erkak va ayol avloddoshlarniki bo’lsa, tanlovning o’zi yosh avlod vakillarining taqdirga bo’ysunmaslik bo’lmag’urchiliklari, lanjlanishlaridir. Endi, bolalarimizning boshlarini bir ishqalab qo’yish vaqti keldi. 16:03 soat vaqt raqamlarini, millari sonlarini ko’rsatayaptimi, demak, hozirgi o’zimning og’rig’imni, kollinearimni yo’qotish va kamaytirish ishonchi, ichimdagi voqealarni hal qilishim aynan shu sonlarda bitilgan bo’lib, 1- va 6-avlod biri ikkinchisiga ergashib yetaklovchilik qilishayaptilar, 03 esa 0 sifatida gavdaning 3-avlodga o’tkazilishiga xos. Qanday! Umuman o’zimning so’zlarim o’zimning ahvolimni shu joyda raqamli bahsimning o’zigagina ochib berdi, ammo raqamlarning o’zlari keyin, yolg’ondan ya’ni doimo o’zgaruvchanlik asnosida yozganlarimga moslashib qo’shildi desangiz bo’laveradi. Demak, soatlarga qarab o’zimning ahvolimnigina, tetikligimdagi va ruhiyatimdagi o’zgarishlarni ko’rayapman, ammo bu – soatning shu ko’rib turgan yagona raqamlari, millaridan emas, balki bular berayotgan ishonchdan, ko’ngilga xos hammasi birida bor bo’laoladigan aslida o’zgaraverishli, ammo bitta ma’lumot qilib shu o’zgarish, almashinish tanloviga xos chiqib qoluvchilikdan bari xay. Ya’ni barchasi bir damning o’zidagi axborotlar, yagona ma’lumotning o’zining ob’yektiv bildirilish vazifasini ko’ngilga o’zgaruvchan, subyektiv yolg’ondakam yo’g’diradi. 56. Mana bir kundan so’ng yozuvimni davom ettirishga ruxsat etingiz xo’sh. Nimayki-nima yana qaytib kelib o’sha-o’sha bitta, eng katta chalg’ituvchi yolg’izlik ishonchi mavzusiga to’xtab qoldim birdan shu bugunki, yozuvimga bahona ya’ni bitiklar, g’oyalar izlash oxirgi bog’lanishli, tutash, esda qolarli va - topganimni keltirib yozay degan davrimda xay. Qanday rasklad, yoyib ya’ni shart berib chiqsam bo’larkin-a… Nima bo’lganda ham xayol shuki, o’zimning u Dunyoyu bu Dunyo qilgan xatolarimga, birovlarga bergan azoblarimga boshqalardan, bolalarimdan jazo olayapman degani bu – bolalarimning, Ibo’qimning o’zlari hech narsani bilmasdan va aynan vaqtini menga qilgan xatolarim bo’yicha jazo berishga taqdir taqazosi bilan sarflamay, balki faqatgina o’zining yo’lidan va o’zining ishini qilaverishdan boraveradi hamda faqatgina o’zi uchun shunday aybdorlik va jazolarga butun umri davomida yolg’iz o’zi javob berayotganida, o’zimga u yoki boshqa birov tomonidan deganga xos yoki o’xshash asnoda hammasi biridalik, cheksizlik yo’li bilan ular, shu Ibo’qim yoki tabiat o’z ishlarini qilib turganlarida o’zimni jazolash joyidagi qorishuvli o’xshashlik ya’ni hamma narsaning bir joyda barcha aralashish o’rinlarda bo’lish ishonchi, o’zimning jazomni qaytaruvchi parallellik orqali o’zimga jazo, qilmish-qidirmish yoki aybimga iqrorligim azobi hozirgi o’sib-ulg’ayish ishlarini olib borayotganimga moslashtirilib aslida bo’lib o’tgan aybli voqeamga bir xil o’xshash ta’yinlangan. Shunday qilib aybim yoki xatoyim bu – o’zim kimnidir yoki falokatim sababli o’zimning ishlarimni taqdirimning aylanish bosimidan hosil bo’lgan inson qiyofasi shakllarida, asosan o’zimning hayot shaklimning bor ma’lumotli yuzaga ko’tarilgan Dunyo qozonida kutilgan hisob-kitobi bo’yicha noto’g’ri yo’l bilan xato qilib qiynaganman, nojo’ya bajarganman. O’zimning intelektim o’zimga qarshi ishlagan bo’ladi-da deya tushuntirish kiritdi Polin. Savoling esa: nega o’zingizning intellektingiz o’zingizga qarshi ishlagan bo’ladi? Nima bo’lganda ham ularki bu – javobni yakunlab, yechim sifatitida to’liq tashlab ketishni bilishgan ichimdagilar, mana hozir Polin bu gaplarni gapirib o’zimning huzurimni tark etdi. Nima bo’lsa hamki, javobim bilan anglashiluvimni bildirgan Polinning haqiqati bu – yaxshi va yomon kunlarning qaytarilish foizi, ulushi bir xil bo’ladi. Umuman olganda o’zimizning oilada birinchi farzand sifatida tirik bo’lib tug’ilaolmagan vampir akam yoki opam bo’lganlarki, umuman vampirlar yolg’izlikning 1000 yilligini, yolg’iz qolishni bilishadi. Vampirlarning, mana hozir o’zimning ichimdagilar tomonidan bildirilgan bir kungi xayollarini eslab ichimdagilar bilan sherikchilikda qayta takrorlashni, yozishni istab bitsamki, demak, ha shu Vampirlarning hayoti zamon taraqqiyoti va rivojlanishini 100-200 yil va davom ettiraverib ko’rib, kechib boraverishlarida: nima bu – hammasi o’zimizmi yoki o’zimiz bilgan ijrosifatmi, deb qolishlari zamirida qolib qoladi. Shu ukam Polin hozir yonimda turib, o’g’li Muhammadazizga nisbatan o’zimga qarata “amaki, amaki” so’zlarini qayta-qayta ishlatdiki, shuning sanskritchasidan borsak, (mana shu joyini ham tugatib qo’yaylik, xo’p keyin) omma kim degani bo’ladiki, omma axir doimiy isbot emasmiki, nima uchun senga butun Dunyo ahli borligi ishonchingni to’ldirib turaveradi va har qayoqdan chindam chiqishga tayyor, nega senga bunchalik “aldash”, bemanigarchilikli kuch kerak, degan ma’nosi doimo bordir. Endi, birgalikda shu jabhalarni, aloqaviy vositaliklarni qo’shib bilganimiz ham yaxshi bo’lganini alohida e’tirof etaylik. Bu – isbot ya’ni dalil, ashyoviy dalil uchun bizning olib borayotgan ishlar yuzasidan qanchalik zarur va muhimligini bilsangiz bo’laveradi. Bir tarafdan video zapis ketivotti, ikkinchi yoqdan aynan audiozapis ma’lumot sohasi bo’lgani video zapis, tasmaga yozish yoki sd card ga yozish orqali isbotlanib borilayaptiki, aslida shularning o’zlari bir-birovlarini isbotlashga qodirdayin turishibdi. 3-tarafdan yozuvlarim mashhurligi xo’sh, yana shu video zapis orqali kuchli ravishda namoyish etilayapti xo’p so’nggi endida. Demak, hali beri ovozim sizlarga yetib borayaptimi yoki yo’qmi bilmayman. Shu uchta isbot turiga turganimizga nima yetsin, yana qancha bo’lishi kerak to’liqlayinligi uchun xay. Zapis isboti zapis isbotini egallab, bir-birovini takrorlab turib borayapti, xo’p (jiddiychasiga, (keyingi) qavslarsiz tushunarli bo’laturg’oniki) – glavniy maqsadim (shu-da albatta)!!! Demak, Ibo’qim o’zimga raqamli jihatdan signalizatsiyalarini, balkim namozgargi olayotgan raqamli yozuv, o’rgatish bilimlariga atab o’zimni qoqishi bildirib chalayapti. Shunga qo’limning bosh barmog’idagi biqinchasi bo’ylab, kaftchasiga yopishayotgan to’piq, shish etchasini qisaman, qo’zg’altiraman va bukaman, bu – o’zimning insonlardan olayotgan vaqtimni sarhisob qilib olayapman xay bo’pti. Demak, “aslida endi bo’lishi kerak emasmidi?”, xo’sh-xo’shdan keyin po’sh, ichimdagi yaxshilar yoz-yoz deya talab tuzuk etishayaptilar, aslida ular emas bo’lishi ham mumkinki, yomonlari buzuq talab etishayaptilar ularning oldilarini to’sib, o’zim hali shu bularni ajratib ulgurganimcha yo’q xo’sh. Demak, nima ularning kurashi o’zi, bu – kecha bugun uchun yozaman deb xayolimga sal kuchliroq kelib ketgan g’oyalarni, masalan, vcam ya’ni video camera qilishlarimizmi yoki boshqa har kun bir kun ilgarigi g’oya, masalalarimizni ichimdagi yomonlar bilib olishib aynan shu ishga, yo’nalishga kiritaolishlaridan boshlab ertangi kun uchun “mana shu, mana bu”, bizlar natijada taminlaganlarimiz ham emas, balki hammasini o’zimiz qilganbizlar, oldindab taxlab uyushtirib bilganmizlar, bashoratga qodirmiz va hayotiy, kelingki xo’sh shu bu zapisni bizlar allaqachon, kelajakdan yaratib qo’yganmiz deyishlari bilan birga o’tmishdagi boshlab qo’ygan rejalarimni, har kun bir kun oldigi, kechangi kunidagi g’oyalarimni ham o’zlariniki deb hisoblatishni yaxshilarga o’tkazib bildirish oqibatida ularni, yaxshilarni kuchsiz, yengilgan ahvolga solmoqchilar. Endi, g’o’ttayib qarash. Endi, bular, klounlar ya’ni ichimdagilar, asabimdagilar aldash ishonchiga ya’ni aldab ishontirishga, aldashdan ya’ni yolg’ondan ishonchga borishni kiritib, tiqib tashlab ishlarini qilishimni, birgalikdagi boshlagan o’zimning mehnat faoliyat turimni, yo’nalishga “bag’ishlanib” borishimni majburlaydilar, ammo ishonch aldashi noxosdan, noooo-xoosdan ya’ni tasodifan, aksiga olib, falakat bilan bo’lib qolsa ham, aslidaki ishonchni aldab bilib yurish to’g’riliga qaratilgan dunyomiz bo’lsa ham e’ti desakki, ular bu ishonchdan aldashni va ishonch aldashiga, ishonchni to’liqlayin o’zimdan olishni o’zimdan sug’urib, yulib olib qilmasalar hech ham tinmaslar, o’z holimga ham qo’ymaslar. Azalgi yozishlarim turi bilan tushuntirib o’tayinki, bu – shu jumlalarimni mana hozir darrov Karobum Iblis o’zi tushuntirib qo’yib, o’zini shunday sotishdan avval o’zimni urishini, ichimdan turtkilashini ustun deb hisoblab (har doimgiga o’xshab), ob’yektiv mulohazada subyektiv deb topayotgan ravishda ob’yektiv to’ldirish, gaplab tushuntirish hajmiga, inobotiga e’tibor bermay, aynan ichingda o’zing aytajak yopishib, har bir ehtirosli bosim doirali jarayoniga xos 100% gapirmadin-ku, bu – 99%, 98% bo’lib qolibdi-ku, deyishini va ruhan cho’ktirib bezimgacha bezli shahvatli qandaydir noqulaylashtirishiga qarang-a. Ichimdagilar shunday chinakam klounlarki, o’zlari yolg’izlikka yoki orlilardan uzoqlamalikka sho’ng’ib, chetlashib ketaverishlarida kerak bo’lsa butun dunyo ma’lumoti, katta-katta foiz ulushlari bilan, deylikki 70-90% li ravishda kallariga, miyalariga kirib ketadi. Ammo bilarning oldimizda turishib bizlarning bilim salohiyatimiz bilan o’ynashganchalik masxara qilib, bilimli ma’lumotlarimizni tentak, tepa tekis kalla (kal) boshlari bilan o’zlarimizga tegajakli ravishda “bizlar yetib keldik-a” deddirganga o’xshab bizni kuzatib (kuzatishimizni) kuzattirib ya’ni qarab qolmasalar hech ham bo’lmaydi (tushunishimcha hamma narsa bo’ladi degani shu inkor ila inkor yozuvi), iloji yo’q, bir joyda turaolmaydilar. Xo’sh endi yozaqolaylik bo’pti, demak bu – nimaga o’xshayapti o’zi, om ichiga kirib qolgan “g”u”s’” ya’ni kus emaski, balki turib qolgan qo’toqboshga o’xshamaydimiki, nazarimda ichimdagi yomonlar o’zlarining omliklari ichiga “yaxshilarning”, qo’toqlarning chiqarib, suyqalanib bo’lgandan keyingi ham ozorliik, qiynoq-azob va jabru-jafo berilayotgan qo’toq, sik boshlarini qoldirib yuborganliklari bo’layapti. Nima degani shu, tahlilimizni yozuvda bog’layolmagan bo’lsak, bu – yaxshi klounada guruhning yomon klounlar guruhi bo’yicha omga berilishi sifatida ko’rilgan bo’lib (aynanki hayot shakli sifatida kusni “hammasi biridalikda” oralab chiqib qolganini ko’rganlari uchun), aslida sabab kelajakdan bo’lib o’tmishda oqibati bo’layotgani, kutilganiga qaratilgan Iblis va uning yomonlari doirasi oralig’ida (shu chinakam om bo’lsa ham kerakki xay) tuzoqqa tushganlari, uyoq-buyoqqa, doiradan taxminimcha kichik vatarlardan (diametr bo’laolmay) yoylargacha yetib boraolmasdan urilib-surilib bordi-keldi qilganliklari o’zlarini uraverib baribir sikish kayflari, xirslari ustunlik qilgani bo’ladi. Negadir kallari pand berib sababga jiddiy, oddiy turaolmaydilar, ya’ni “shundan keyin bu bo’ldi-da” deb ko’proq boshlanishida tasodifiy, noma’lum bo’lib chiqayotgan sabab va boislarga e’tibor berishaolmayaptilar, o’zlarida turishaolmayaptilar. Demak, shuni yozamiz, ovozlarim eshitilmagan bo’lsa, g’oya bu shuni deyaptiki, hozir (shuni har doim aytishim kerakki, yomon tez isbotlar bo’lib ketadiki, na iloj taqdir va gen o’xshashliklari  kuchi bu) darrav tahlil uchun ichimdan qiynoqlab negadir aslida o’zimning kallamni ishlatish savol, shart berilsa (balkim shu turda ham chindan tez) topaolaman deganimki, shu ikki tur, genetikaviy va taqdiriy o’xshashlik azoblari bilan navbatdagi g’oya berilayaptiki (xo’sh shunga nima deysiz endi; jiddiy qaralmoqda), umuman yozmoqchi bo’lganim (ya’ni darrov topilib, ichimdagi jarayonlardan misol bo’lib kelgani) bu – ichimdagi, asablarim yopishgan bezlarimdagi yomonlar o’zimga majburlab taqab qo’ygan jihatlari, o’zim birinchi navbatda kallamga keltirga gap, ibora va so’zlarni o’zgartirmay ishlatishimga majburlab qistashlar bo’lganki, shular yuzasidan kelajak ma’nosini boshlanish, sabab sifatida o’tmish yakunlovchi ma’nosiga borib taqab, “natija” ya’ni oqibat deb bog’lamoqchilar. Shu bilan aylanib o’zimizni sarhisob qilsak, ahvolimizni joyga soladigan oxirgi amallarni bajarsak, o’zim umumiycha, barcha salohiyat va jabhalarim, gashtim bilan bir kunimni o’tkazishga, shu kunlik oraliq hisobida sabab va oqibat teskariligini oldinga olib borgan bo’lsam, ichimdagilar kesish va nisbiylik tarzida mutloq joiz bo’lmagan ma’nolarda, tupoy Karobumning o’ylovining yuqorisidagi o’zi ham baribir yetib boraolmaydigan ojizgina qilib urishga yo’naltiraolgan, aslida o’zi tomonidan ko’p urmoqchi bo’lishga xos o’ylovlari orqamoqqa, kelajak sabab va o’tmish natija qilib o’ynatib, masxaralashga ishlayapti. Endi iflos Karobum Shohidning asablaridan o’tib bezlar, limfalar bo’yicha bezishni sinatib ham bezdirishni o’zida turishni istashi har doim uning yomon alashgan kuzatuvidan ma’lum xay. Endi, endi o’zimning hayotiy isbotlanishim (jarayonli ham emas, balki bitta jarayon aniqligi deyiladigan shu tarafdan) va isbotlashim (oraliq debon yoqlama qarashli deya o’z tarafimdan) isboti uchun bir-birovimizni bukishimizga o’xshab, shu bugungi kompyuter amaliyotimiz ham har sohada, zapisli amaliyotda bir-birovini bukib, to’g’ri chiziq ustiga kolleniar debon yana baribir bir xil strelkali, yo’nalishli tarzda tushib, qayishib yopishib jipslanishi (shu uyushgan iboramda bo’layotgan ishlarning o’zini sarhisobiga xos aytish joiz bo’lsaki, zarrachaviydan boshlab zapislar bo’lib, ketib o’tdi emas, balki 98-99% hisobga olindi deb qo’yaqolaylik) bo’lib o’tdi. Oxirgi gapim shu yerning o'zit'a bu - t'emak, o'zimni izalyatsiyalangan Olam hut'ut'i va qamrovi, menliklari bo'yicha joyimni va o'zimga aloqat'orlikni aniqlayolat'igan sifat, militsiya va harbiy, arbitrajniy sut' va h.k boshqa bir qastt'an jinoyatchilarning qo'llariga tushmasligim uchun o'zimni shu joyga siqib, tiqib tashlagan klounat'alar (mana hozir ichimt'an aks-sat'o ma'noli bo'liboq qaytib, o'zlari shularningki, klounlarning yopiq hut'ut'ini aynan gaplari orqali olib borishat'i), o'zim aytmoqchiligimki, gaplarimning bo'g'iz tovush bir elementining, quloqqa chalinish va quloq part'asini tebratish birgina jarayoni jihatlama boshqa aholi vakillariga yoki guruhlariga jinoyat qilganligim yoki qilmaganligim haqit'a o'zimni fosh etib, jazo bo'yicha joylashuvimgacha, har qirrali, jismoniy yoki ruhiy bo'laklarimga xos olajak qiynog'imgacha aniqlashi turgan haq. Shuning uchun zapisli amaliyotimt'a izolyatsiya, yopiq parallel qubbaning o'z zapisli yopish kuch ta'sir bo'lib o'tt'iki, shunt'an nariyoqqa asl haqiqat bayoni, o'zimning shaxsiy tanitishuvim chiqmasligiga mana hozir ichimt'agilar kafilt'irlar. Shuning uchun marhabo: Olingiz zapis-papis, yozuvli, qurilmat'agi saqlanib qolgan vit'eo-(aut'io) ma'lumotlarimni. Albatta, tovush tebranish jarayoniga atalgan ma'ni to'g'ri bo'lishi, bir tekis yoki tizginli yallig' eshitilishi ham kerakki, bu - asl qoralash bo'lishi hech gap emas.







Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?