uzbek language siteenglish language site

Nima t'egayin?

 

25-. Endi, birdaniga esimda qoldiraolmay bo’lib kelganim va kamdan-kam aytib o’tilgan onam tomonlaridan bobom va buvimning ismlarini mana hozir ataylab so’rab bildim. Buvimning ismlari Oyjamol, bobomniki esa Tesha. Demak, o’zimga tegayotgan Aqsh liklarning simmetrik, kollinear birma-birga xos aynan topilgan va o’zlariga nisbatan yuqori darajali, biztagi esa qoloqlardan ham battar klounadalari rahbarlari bo’lmish Karobum sifatida Muborak bibimning teskari, chappa-cha harflar ketma-ketligi bilan nomlanishlarini olgan hamda shunday ravishda Nargiza ismini ham kollinear, chappacha qilib o’zini qandaydir izma-izliklarda ichimdagi o’y yoki ma’no jihatdan bildirayotgan bo’lib, shu munosabat bilan Farishta sifatida Tojikistonlik yagona qarashlamali ichimdan iloh bu – Oyjamol nomiga chappacha, simmetriyali Lomajyo degan nomni oladi. Endi qarangki shu ham o’zimga bo’lib kelgan qanday katta muammomni fosh etayapti. O’zim doimo gapirib yurganlarimda ham yaxshigina ko’targandan, eshitganga xos bo’lgandan so’ng, yo, kerakmas, jim bo’l deganlar kishi bor bo’laverayotgan sanalgan. Znachit, Lomajyo bilib ahamiyatidan ham avvalroq tushunib olganingiz shuki, “Lom ya’ni lom-lum, so’z va ibora, gapirish aj ya’ni juda, yo ya’ni yo’q” degani shuki GapirishJudaYo’q bo’lib, 3 ta ma’noli bo’laklaridan keyingi 4-si sifatida 3-yo qismini yo’q emas, balki yoy so’zi qilib olaylik xo’p. Shu yoy iborasi 1-ikkala bo’laklar sifatida gapirish va juda ni o’z ichiga qamrab, yamlab yutaveradiki, bu – Jondorning dorning ilgaki, ochiq aylana loop i ya’ni tuguniga xos va monand tarjimayu izoh shaklidangina keladi ham. Yoy so’zi yo’q so’zli bo’lagini dorning qolgan qismlariga, karkasiga (uchburchak ikki tirgakli tomonlariga) ko’ra itarib turganga xos ushlab, tuzib va o’zidan forig’ qilib, taxlab va eniga yitalab turadi. Ha, chindan ham yoyda gapirishni, og’iz solishni qilsak, Lomajyo tinch tortib o’zining ekstazli, quvnoq va xotirjam damini olishi, oramizdagi adovatga qarab turmasligi hech gap emasligini bilsangiz bo’ladi. Mana bugun teskari vaqtdan qarriliklarini yosharishga molik sanab bilib kelayotgan Oyjamol buvimning yangi qiyofadagi egalari bo’lib sanalgan Zarnigor qo’shni qizimning 20-sanalardagi to’yiga ham 7 kun bo’libdiki, o’zlari Aqsh da tezlik misol, radioto’lqinga xos bordi-keldi sharti bilan qolib istiqomat qiluvchi shu klounnamo Oyjamol buvim o’zimga ertangi 8-kundan hayot misol bo’lib kelayotganliklarini bilingiz xo’sh. Shu bu bo’lsa kerakki, agar asosiy bir maqsad bo’yicha tuzib kelingan yaxshi topilmalarimning, bugungi ma’noli yozuvlarimning ichimdagilar tomonidan eng asl ko’zda tutilgan yagonalik uchun cho’qqisi shu yozuvlarimni topib berish bo’lgan bo’lsa, demak, kallamning ishlashlari va tajrijiy hisob-kitoblari yo’nalishidan borib shu nomlarni onamdan so’rab olganimning barchasi, sodir etilish voqealari tarzi bilan uyushtirilganligini bilingiz xo’p. Kim bilsa yana, asosiy yozuvlarimdan qaysilari shu darajaga, atayin uyushtirilishga qaratilganligini, zero hamma yozuvlarim bir-biridan ma’noli, muhim va ahamiyatli, go’zal sanalganligini bilingiz xo’sh. Endi, Muborak buvimning teskarisi asl Aqsh lik kloun Karobum bu – “kar ya’ni gung, o ya’ni dunyo, odam, bum ya’ni bum-bum, tupoy, ikkichi” bo’lsa agar, KarDunyoBumbum deya, 1-dan karlik qilib va 2-dan Dunyo bo’lib, 3-dan esa bumbumlik qilib o’zimdan, odamdan ya’ni Dunyoning asosiy davogaridan har narsani, ongimni, esimni va xotirayu qimirlashlarimni majburlab bilib, so’rab va talab etib olaveradi. Bum bo’g’inini to’rtinchi o’rinda Jondorchasiga ko’rib, “bu muncha” deya Karobum so’z mohiyatiga kollinear, orqasidan yonma-yon bildirmay yo’naltirish kerakki, shunda BuMuncha kar va dunyo so’zlarini o’rab, qamrab olishi hisobida barchasi xo’shki, so’ng Bumbumni eniga va qiyarog’iga itarib, yitalab Karobumga to’g’ri yondashuvga yo’naltirib beruvchi tinchlik va osoyishtalik, oddiylik, nomusidan oxirgi darajali or zahmati taqdim etiladi. Bibim ya’ni buvimning yakka-yu yolg’iz qoldirilgan tirik qizlari Zamira ammamning klounadasining raqib kishisi, klounadasi Aqsh lik bu – shu nomni chappasiga o’girilishiga xos Arimaz bo’lib, butun xonadonda shu kishining yondashuvlari, ahamiyatli ma’nolari hayotni yo’naltirib, obro’larimizni, aloqalarimizni boshqarayotgani ma’lum va mashhur. Zero shu ammam ya’ni buning haqiqiy orli mafiasi bilmadim qaysi qishloq-pishloqlarga tarqalib chiqayotganliklari hali bir-ikki bora borib kelganimizdan boshqachasiga ma’lum emaski xo’sh. U kishisi bilan oxirida ko’rishib, zo’rg’a yurishiga qarama ham, deya ichimdagilar bildirishnomalarini bag’ishladilar. Ha, umumiy qarashda Arimaz o’zimni arzitmasga, orim ozga chiqarganliklari ma’lum va mashhur. Arimaz degani bo’g’inma-bo’giniga borganimizda “a ya’ni aloligim, aloqam, rim ya’ni rom etish, yoki xudoyim (ra(y)im), az ya’ni oz, kam” bo’lishidan kelsak, AloXudoyimoz yoki “o’zimni eshitguvchi xudoyim kam” bo’lib, birinchidan alo deya aloqa shakli nazarga solinsa, 2-dan Xudoyim e’tiborga alohida tushiriladi va so’nggida oz so’zining o’z asl-mohiyatiga e’tibor berilganligini bilsangiz, shu bo’g’inli ma’nolarning qo’shiluvidan daraja, ketma-ketlik yoki e’tibor bo’yicha olingan tizgin orqali hamma variantli qarashlar, sanskritchasiga miyaga kelgan ma’nolar ishlab turaverganligini bilasiz. Shu oz bo’g’inini qaytarib chaplab urib orining maromini bersakki, ozning ozish, ariqlash ma’nodosh omoni bo’yicha AloXudoyim ketma-ketlik alohida birlashuvchan daraja e’tibori bilan o’rab olinadi ya’ni alo, eshitayapsanmi oz, Xudoyim oz, ariqlan yoki novcha bo’l deyavergani ma’lum ham ediki, so’ng ozish, ariqlash ya’ni novchalik kamlikni itarib, urib va surib yuboradi. Endi ma’no jihatidan e’tibor bersakki, onam tomonlaridan 3 ta avlodni yetkazib bo’ldik va dadam taraflari bo’yicha ham 2 ta ayollar generation larini yakunladim, endi shu bo’yicha 3-si xo’p. Bu – Orzigulning teskarisi Mastur va yana birgalikdagisi Lomajyo Farishtaga uchinchi laqab, klichka sifatida Lugizro bo’lib beriladi. Lugizro degani “Lug ya’ni look, qara, kuzat, iz ya’ni o’zi, iz (izma-izdagisi bilan), ro ya’ni ra yoki xudoning o yoki Dunyoga qarashi, raning o’zi” bo’lib, QaraIzXudo bo’lishidan o’zimga xudoning izi sifatida boqish, qarash kerakligini oz-muncha, kam bo’lsa ham bildiradiki, balkim shu yozuvlarimda aynan ko’pi, asosiysi o’rin olayotgani ma’lum va mashhur xo’p. Ro bo’g’inini yana ko’tning, ya’ni dam olaveruvchilarning, davomiy vaqtning Dunyogashtaligi ma’nosida olib, LugIz ni, QaramoqIz ni shunga surib yondashuvini kuzatish ma’qulki, so’ngra ko’tning shu Dunyogashtaligi Ro, ra ya’ni Xudoni kinoyali itarib yengishiga ham bir diqqatimizni bag’shida etamiz xo’p. 26. Endi. Bizda “4 tomoning qibla” degan naql bordur. Shu asl ikki tomon raqiblashuvi, taqdir va tanlov qarama-qarshigi bo’lmish birlik va ko’plik, yoki qonun-qoida va tartibsizlik haqida bugun yozishni boshlasam mayliydi. Shulardan qonun-qoida va tartibsizlik juftlashuvini ko’proq o’z masalamiz uchun ochib bermoqchi bo’lib yozishni davom ettirayin. Qonun-qoida yoki qonuniyat o’z sanskritchasi bilan aytib tuganiga xos ravishda “q ya’ni qanday, on ya’ni onning, un ya’ni unishi” bo’lib, qonning DNK si o’sish shakli bo’yicha, shu shaklning hajmini to’ldirib boruvchi har qanday holatlar, nuqtalar yoki ko’plik onning yagonaligiga xos ravishda bu hajmdagi, zahiradagi avvalgi ko’p nuqtlar, holatlardan farqli, takrorlanmas bo’lib boraveradigan bog’liqlik, aloqa shaklining bir turiga misol sifatida hisobga olinganligini bilingiz xay. Qo’nuniyatning asosini insonning bilimi tashkil etib, inson DNK sini ham oddiy hayotiy o’xshashliklardan, hayotning borishidan yoki kechishidan, o’tishidan (o’sishidan) bilib olsak bo’ladi. Bu – bizlar bir joyni bilish uchun to’g’ri burchakliga monand harakat qilib bosib o’tsakda, qaytishda ortga yana takroran shu yo’nalishdan emas, balki gipotenuzasiga aylanma yo’llardan kelishimizdandur. Demak, qonuniyat bu – bir turdagi bog’lanish, aloqa shakli misoli, tabiat uchun esa barcha turdagi aloqalar va inson haq-huquqlariga kelsak Konstitutsiyaviy bog’lanishlar. Konstitutsiya degani “konstant ya’ni o’zgarmas miqdorni, sonni, insonlar orasidagi masofani, ti ya’ni sen, ti’, tut ya’ni o’zi, bu – tutmoq fe’li” deb tarif etilsa to’g’riroq hamma vaqt va ma’qul. Agar o’zim doimo tabiat qonuniyatiga ko’ra amal qilib borayotganimda, insonlar bilan aloqani o’rnatishga urinishimni bildirsam, ichimdagilar Konstitutsiya bo’yicha o’zimga qarshi borib-bormay, bilib-bilmay yaxshi yo’l ko’rsatib, shundoqqa ham insonlar, orlilar ya’ni yutuqli parallel tarafidagilar bilan oramizdagi masofani ushlab berishayaptilar, hamma uchun bo’lganiga o’shxshash o’zimga ham bir xil qilayaptilar. O’zim esa ichimdagilarni o’zimning klounadalarim, tanish-bilish yoki har xil boshqa kloun shaxslarimiz bo’yicha tabiiy yoki bir xil turdagi qonuniyatlarga qo’shishga, kiritishga qo’ymay, haddim ya’ni o’zimda yotgan sog’lomlik obro’yim bilan yiroqlashtirib tashlayman. Aks holda ikkala tarafdan ham qo’pollikki, ichimdagilar o’zimning maynamga, miyamga zarba berishishlari mumkin, o’zim esa ularning tanalarini burdalab, yorib tashlashga ham qodir bo’laman ba’zida kerak bo’lsa. Hozircha o’zim shu ikkovining salmog’ini, qanchalik nisbatdaligini bilmayman, ammo o’zim hali ancha yillarni olsak hamki, birovga ham hasharotlarga ham ataylab ozor bergan emasman, ichimdagilar bo’lsalar, o’zimning asablarimga doimo tegganlaridan jonim halakligini bilsangiz yetadi. Avvalambor hammamizga asablarimiz borki, minus taraf o’zining hayot shakli, inson tana-mushaklari bilan plyus tomon bo’lib ketma-ket borayotgan Dunyolarimizning tirgaklarini va binolarini, karkaslarini va umuman kenglik to’la shart-sharoitlarini asablarimizdan, teri uzra joylashgan asab hujayraviy to’qimalarimizdan yasaydi. Tabiat uchun ilm-u fandan mingdan oshiq, to’la-to’kis har xil qonuniyatlar joy olgan bo’lib, biz insonlar shulardan bir varakayiga, majmuaviy yoki to’laligicha foydalanib boramiz. Ammo parallel ichimizdagi klounadalar shu qonun va qoidalarning egalari sifatida bizlarni har birlari o’zlari biladigan turlari, vaqt o’tishi, nur tezligi va Yer aylanishi, havo bosimi, gravitatsiya va h.k qoidalar bo’yicha bir tarafdan tartibga, oldindan bilib-o’rganishga solayaptilar. Shuning uchun boshqa tabiat qonuniyatlarini, qoida turlarini bilmasdan o’zlarida yurimaslik, o’tmaslik yoki takror kuzatilsa ham, bizni ya’ni odamlarni “sen bizga yoki menga yangichalik, o’zgacha bog’lanishli natijaviylik qilmading, aloqasiz ko’plikni, sonlar bo’yicha kiritilmagan doiraga qo’shilishni qilding” deb ayblab turishadi. Aslida bu – ularning, parallel ichimizdagi klounadalarning bilimsizligi, o’zlariniki sanalgan tabiiy qonuniyat, barcha yoki ko’pchilik qoida turlari bo’yicha birlashaolmaganliklari sanaladi. Oddiygina qimirlashlarim, tana harakatlarim uchun 3 o’lchamli hayotning har bir o’lcham, eni va bo’yi, balandligidan birigagina to’xtalib turadiganlar qanchadan qancha ichimda bordurlar. Bizlar hayotga tabiiy qonuniyatlarning barchasi bo’yicha to’liq ravishda daraxtlarning, shox-shabbalarning va jonzodlarning shoxlari, novdalariga va teri tuklariga o’xshab qiyalamali kezib, yashab boraverishimiz kerak. Umuman o’zimni o’ylovimdagi Karobulos bir uyoqqa, yana boshqa bir buyoqqa siltab turaveradi, tortayveradiki, shu o’ylovim sifatida o’zi atrofimdagi qonuniyat, tabiat bo’lib berayotganidan xabari yo’q shekilli, shunda o’ziga-o’zi nojo’yalik, silkinish va buriilishlar, og’anishlar va kamchiliklar (ichiga egricha kirib suqulishlar) qiladi. Biz inson tana shakli bilan hayotdamizmi barcha yerimiz tabiat bilan qurshab olingan qonuniyatlarda o’z aksini topishi bilan birga harakatlanishlarimiz ham shu jumladan to’laligicha qamrab olingan. Qo’nuniyatdagilar yoki shuning egalari bo’lmish parallel klounadalar bizlarning harakatlarimiz tugul butun tana shaklimizning hayotda qoldirgan izini qayta chizib, ko’rsatib yoki yaratib berishlari mumkinligini bir ahamiyat bilan qarangchi. Shunday qilib bir umrimizni qayta gavdalantirish, o’z joyidan takroran olib yurg’izish ishini qilaolishga qodir sokin tabiatga ichimdagi klounadalarning o’zlari aralashib buzayaptilarki, qoida o’zini, qoidani ko’raolmay izini topaolmasligi mumkin. Negadur Karobum taqdiru alhazarning taqdiridan ko’ra alhazariga ya’ni barchasini hozirning o’zida qilishga e’tibor qaratib shu bu xatolarni bizga ravo ko’rmoqdadur. Endi umuman olganda ko’plikni (ya’ni yer ustiga yoyilganga o’xshash tuproq zarrachalarini, toshchalarini) kamaytirib bog’lanish yo’llari bilan birlikka kamroq qilib o’tkazadigan bo’lsak, bu – ishlash, mehnat qilish bo’lib, kundalik o’z vaqt davrini bildiradi, egallagan sanaladi. Agar birlikdan ya’ni bog’lanishlardan ko’plikka, uzulishlarga borganimizda bu – bizning dam olib yurishimiz, ishdan keyingi uyqusiz vaqtlarimiz sanaladimi, ha. Ko’plikning o’zida oddiy yumushlarimiz, turmush tarzi va h.k lar bilan shug’ullanaqolamiz xo’p. Birlikda esa (qimirlamay) uxlab yotamiz, tush ko’ramiz.


Demak, xulosa ham shu ediki, birlik bu – (ko’plikning) bog’lanishi, ko’plik esa uzulish yoki (birlikning) farqlanishi. 4 tomoning qibla degani quyidagicha chizsak bo’ladi.

“To’rt tomoning qibla ya’ni qi(li)b bilganing” degani shu. Endi nima ham derdim, shu oxirgi tahlilimizni, masalamizni bashoratli zapis bilan bog’lasakki, yana nimalardir ayon bo’lib ulguradi. Bugun 28-sentabr va o’qishning, maktabning birinchi oyining oxirgi kuni bo’lib, o’zimcha “To’rt tomoning qibla” deb yotganim bu – oyning oxirgi sanasi bo’lmish 30-ga ham yetib olish mazmunida oyning yakunlanishini nishonlab yuborayotgan bolalarga, keyingi oktabr oyidan o’qish ahamiyatiga berilmasa ham bo’ladiganlardan gap bo’layotgandur. Shuning uchun bularni bilmay naqlni yozivorgan, yoki shu ma’no atrofidagi aloqadorlikni oldindan borligini bilib qolgan o’zim yozuv, siyoh so’zlarining ahamiyatiga yana bir bor e’tibor berishimga to’g’ri keladi. Yozuv degani yo-z-uv taqlidlari bilan 5 ning 3 ala to’liq tomoni sifatida va yozilish mazmunida 6 ni ya’ni jonni, siymomni, soyamni yoki oyna aksimni beradi. Siyoh degani esa sassi-yo’q sanskritchasi bo’yicha oynadagi aksimning sasi ya’ni ovozini chiqarmasligini bildiradi. Shu sababli o’zim yozuvimda nima yozib borayotgan bo’lsam ham, bu – parallellikka o’xshab matritsali ravishda Shohid jo’ram ya’ni oynadagi aksim tarzida barchasini aynan o’zim(niki) sifatida ko’rsatib, aniqlashtirib berib borayotganligini bilsangiz hayron qolardingiz ham. Oynada barchasi chindan ham Matritsa 4 filmidagi Oblik so’ziga berilgan ma’noga ko’ra insonni o’ziga bo’lgan mazmuni orqali Dunyoviy, o’xshashlamali hayotga qaralish ishonchi bo’ladi. Aslida insonning yoki Neoning tana shakli chindan ham ko’plik, alohidalik yoki uzulish ta’moyili, tarafi asosida Oblikdagi yangi qiyofali bobochasifatga borib taqalganligini bilsangiz yetarli. Neo ham va har kim ham o’ziga oro berib, o’zining bir xil qiyofasini oyna akslanishidan ko’rayapman deyishi, aslida har doim har xil bo’lib o’zining va boshqalarning ishonchini toblayverish jarayonlari sifatida va ongida bir xil turadi xolos. Demak, Neoni Matritsada boshqalar Neoning o’zi bilgan o’z qiyofasidan boshqa yuz va tana shaklida ko’rganliklari bu – aslida turar joy radio to’lqin, GPS ning aniqlanish sohasiga xos oralig’i bilan sal pal aniq, ammo ko’rinish va tana shakli noaniq, o’zi bilgancha emasligini bilingiz xo’sh. Endi bilimlar-ku bilimlar, o’zlarining sohalari egalari, ammo shularning sohibi Arutsam yoki “Arzitsam” o’zimga orni-zid-qilsam teb qaynona sifatida qandayin aynitgani-aynitganligini biling xo’p. Keyin Arutsam Zamiraning chappa-cha nomi Arimaz ga ham o’xshab ikkalasi birgalikda arzitsam va arzimas ma’nolarini berib, Arutsam ordan zid qilsam deb turgnida ya’na qandaydir munosabat shakli hayot, havo yo’nalishi bilan bog’lanib kelib arzimas deya o’ziga qarshilik bo’lmaganligidan ayblab ketadi. Endi nima bo’lganda ham ba’zi yovuzli joylarda yozuvimning o’zini muhokama qilib shunday borayotganimdan so’ng bir-ikki lahza, jumlalarda o’zim bo’yicha, matritsali chiqarishsiz, siymoli aksimsiz yoki mazmuniy shaklimsiz yozib ketib xatolik qilishim mumkinki xo’p bo’pti. Ko’pchilik shu bilan kurashadi o’zi, deya ichimdagilar nazarimni, ko’z qirimni chap past okoshkadagi Chislo slov ga qaratdilar. O’zim ham sonlarning birligiga, tartibiga qarshi raqamlarning ma’nolaridan kelib chiqib doimo qanday o’xshatilish, zo’r bashorat va ma’nodan-ma’no hosil bo’lishlari deya maqtanib yozib boraverishim mumkinki, aslida chin ko’plik va zapisga yoki taqdirga qarshilik shu bo’lsa ne ajab bo’pti. Faqat oxirida shu raqam ma’nolarini ham o’zim qamramabman deya bilishi, siymolarimiz tan olishi kifoya, ha. Ichimdagilar: o’ch, sen shunday yozasan-ku, deb qo’yishganlarida, o’zim: oyna nima, nega to’liq aksim shunchalik o’xshatilayapti, deb aytib har qanday ma’lumotning o’zini oynadagi aksimning o’xshatilishiga xos moslash, yaqin keltirish va o’xshatishning o’zi qiyin bo’ladimi deya shama qildim, o’z bildirajak haqiqatimga iqror keltirishga urundim. Aslida Neoning ham asl qiyofasi Oblik (tashqi qiyofa), shuni bildiradigan oynadagiga o’xshash har doim bir xil bo’lib turmaydi, ko’plik yoki bir necha juda soz va mos bo’lmayotgan nuqtalar, holatlar yoki shu ma’nodagi jihatlar bo’yicha aloqasiz, birlik yoki bog’lanish bo’lmagan doiralarda hammaning yuz qiyofasi va tana shakli, holatlari bir-biriga ko’chib yurishini bilsangiz, mashinalar aynana shu bilan kurashib, o’zlari ichimdagilarga o’xshash qaynar buloqda bunday qorishib, chuvalashib va o’rmalashib qolib ketishganliklarini bilasiz. Mana hozir shu o’rinda onamni ham tanalarini, ko’rinib turgan qiyofali shakllarini faqatgina bitta (qayn)onamning o’z klounlari boshqarmayaptilar, balki bir necha, qaynar buloq egalari mos va muvofiq topilganlariga ko’ra nazorat va boshqaruv ostida o’zimga bog’lanib turganliklariga shama qilinganligini bilsangiz bo’ladi. Kloun bo’lib u, narigi ya’ni yopishqoq xonada turgan haqiqiy onamning ichlari, tuyg’ularidagi shakl-siymo aslida ham shu chinakam onamga xos qarashlamali, ko’maklashuvchi ya’ni yaqin aloqali bo’lishlari kerak, ammo bu klounning, masxarabozning yana bir tarafi o’zimning jonimning o’zining, siymo-shaklimning onasi sifatida qaynonalik sohasi, mavzulari bilan ko’proq shug’ullanishidan bo’layotgani ma’lum va mashhur xo’sh. Endi shu bilan birga shunday qilib oyna bu – taqdirning va butun Jahon uylarining zapisdanligi kuchini ko’rsatib oyna ya’ni ko’zguning oldida qanday qilib o’zingizga tegib yoki harakat qilib, tanangizni oynaga yaqin olib borib simmetriyasi bo’yicha o’z aksingiz bilan bir xilligingizga iqror hosil qilavermangiz baribir joningizdan aldov bag’ishlab haqiqiy tanangizni sizdan yashirganligini, sizga bildirmasligiga iymon hosil qilingiz. Endi mana o’zim ham Chislo slov ya’ni so’zlar sonidan boraqolayin xo’p.(2331) Shunda 2 bu – 2-yosh avlod, hali keyingi generation tug’iladiganlari, 3 esa Ibrohimlarning avloddoshlari va 1 ya’ni oxirgi avlod vakillari. Shunday qilib nima demoqchiligini topadigan bo’lsak, shu paytgacha zapisli ya’ni oynali, jon bag’shidasiga ko’ra nechta jumlalar bo’lgan bo’lsa, shularning mazmun-mohiyati bilan bu raqamli tahlilimizni bog’lasak, umuman olganda esim kelgan ongim qamrovi bo’yicha bu – hozircha shunisi ma’lumki, olaylikki, 2-avlod bo’yicha yozuvlarim ma’nosi zapis bo’yicha ko’tarilib ikki marta Ibrohimning avlodiga, generation iga, shajara kesimiga duch kelib ya’ni Ibrohim bo’yicha yozuvli muomala bo’lib, so’ng 1-avlodlarning xush kayfiyatiga jo’nashli mulohazalarni yozib bo’libmanki xo’sh. Demak, qancha zapisli, taqdiriyga yaqin ravishda matritsali yozsam, shunchalik darajada o’z sonining ahamiyati beriladi desak mubolag’a bo’lmasligini bilsangiz bo’lar. Endi, nima bo’lganda ham o’zim onam-qaynonam(ning) aynan arzitsam-arzimas qarovida, otalig’ida va nazorati bo’yicha doimiy u xonadan uf-pufli, dam olishda charchoqni, zerikishni ataylab o’zimning ba’zi-ba’zidagi obro’li sog’ayganimga qarshi chizmali yo’nalish kamayishi sababidan deb chiqaraverishi jon halakligiga duch keldim. Ha, chindan ham o’zimning sog’ayishim bu – ichimdagilarga obro’yimni ko’rsatib, orttirib va ishimni ko’rsatib berishim bilan ichimdagi nafas kislarodini butun tanamga to’liq va kuchli darajada yetkazish, tanamni oziqlantirib ichimdagi, naz’timdagi yoki xayol-tasavvurimdagi to’rlisifat chizmalarni ostidan balandligicha va 3 o’lchamli qilib ko’tarib tashlashga urinishim sanalganligini bilsangiz yetarli.2520. Demak, raqamlarni asosan avlodlar bilan bog’layqolib, 2-avlod bizning yuqori 2-darajamiz bo’lgan 5-siga osilib yana o’ziga qaytib tushgandan so’ng barcha uchun bor bo’lgan 0 ya’ni tanalar ko’rinib qolmadimi shu zahotiyoq xo’sh. Ha, bir qayta o’qib chiqib ahamiyatli tarzda yo’nalish qilib qo’ysamki, hammasi haqki, ya’ni 5 uchun 5-avloddan onam-qaynonamni bu - Arzitsam-Arzimasni qo’shdim, kollinearlik sifatida shuni tushuntirib va yaxshilab yozdirishga, zapisga yaqin matritsali qilishga ham erishish maqsadida 5 ga teskari 2-avlod 5 ni o’rab oldi. Ikkinchi gapda esa tanam ya’ni 0 raqami haqida yozmadimmi, o’zingiz bir baho berib ko’ring-a. Endi, ichimdagilar bizlar uchun nomlar, ism-shariflar va atoqli otlar ma’lum deyishadilar hamki, sizlar uchun esa tana, yuz-qiyofalarni tanib bilishlar aniqlik bilan barobar deb baholashni o’zimga to’g’irlatib qo’yishganliklari ma’quldur. So’ng yana ichimdan aytishdiki, nima ish qilsang ham bashorat deya, keyin davomida o’ylasam, chindan ham tabiatga ish bilan dasir o’tkazaolsak, tabiat qonuniyatlari uzra cheksiz bashoratiga, o’zgarishsiz qotgan yoki harakatdagi kuzatilishining o’rganilishiga qo’shilib bilganligimiz shu. Endi. O’zim besh yoshimdan o’qishga borganimni aytsam, ha, ha, shu tug’ilganimdan 4 yil yana 2-sentabrgacha 8 oy 3-4 kunlardan o’tib maktabga qatnashni 1-sinfdan boshlaganim uchun mana Ibrohim ham shu kunlarda bekorchiga chiqayotgani uchun o’zimning har qimirlash, bilim mayda-mayda vaqtli, soniyali yoki dolisekundlarga taqaladigan uzuq-yuluq chiziqlarining, harakatlanish yo’nalishlarining yarmini esim bo’yicha qimirlashimdan bilimim sifatida o’g’irlab olayapti. Oddiygina Macrome’tia dagi ishlashimda o’ylagan o’ylovimni faqatgina qilishim qolganligini bilib olib darrov o’zimni urib, silkitib-siltab va ichimdan go’shtlarimni yulganga o’xshab, seskantirib tashlaydigan ham Ibrohim bachchag’ardur. Iblis Karobum o’ylovimdan matematika maktab bilimlarimni yoshlik xotiramga ulanib o’g’irlagan bo’lsa, shuni Ibrohim o’zimning hayotim bilan birga surib, bildirib o’g’irlab qayta ishlatmoqchi bo’lganiga qarang-a. Sichgan bo’qim, najastlarim Ibrohimni qanday yasab-tusab qo’ygan bo’lsaki, boshimdan tepaga ketavergan chiziqlarni (hayot shakli ishlariga xosdalandi shu so’zlar ya’ni chiziqlar) endi talab etmasdan ham to’satdan, bir varakayiga va muttahamlik evaziga urushga bahona to’qib qo’yib olayapti. Endi, Umuman aylanib yotgandan ko’ra, bugunning kundalik sonining ma’nosini berib yozaqolayin xo’sh. 26 bu – esimdan jonimning o’ziga hayotlanib boqishim. Raqamlarimning ma’nolarini barchasini yozganlarimga xos bilasiz, faqatgina 26 ning 2 dan 6 ga yoki 2-6 sifatida qaratilajakligiga e’tibor berib boqsangiz bas xo’p.2849. Yozganlarimning ma’nosi mana shu sonlarda mana hozir xo’p.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?