uzbek language siteenglish language site

Men-ku xay et'ik

2022. 23-si. Bugun 2 dan 3 ga ya’ni Ibrohimning go’dakligiga qaramasdan kollinearlikdan keladigan farzandi ishtiyoqiga qonib turishi bo’lgan xo’p. Shu avlodlar bo’yicha kattakon darajadagi tahlil edi. Endi yana 2 dan 3 gani ko’z bilan ko’rishdan teriga tegishga o’tishga xos hayotiy ishlarning e’tiborga solinishi haqidagi kunimiz bilan bog’lab aytish ham mumkin. Shu ham katta bir doiralardan biri. Balki shunga teng ravishda esimni yodimga ulash davrini aytayindur xo’sh, ha, bularning barchasi birgalikda hisobga kiritilaverganligi ma’lum shu bu hayotdagi bo’layotgan voqealarda, yashash va kechirish-tutishlarda. 2 dan 3 ni yanada sayqallab, jismoniy yoki jimsli, tanaga xoskor kelishtirib yoki barobar qilib yozsam, jinsiy olatimning o’sishi, dikkayishi yoki uzun qottiqlashuvi nazarda tutiladi bugun, ha aynan shu kun. Balki endi yetib boradigan gap bo’lgandur shu, ahamiyati hayotgashtali, hayotbobmi?! Umuman hozirgi tahlillarimgacha yetib kelgan mavzu ahamiyatim bu – obro’ va chiziqlar bo’lib, umumiy yondashuvli hayotga qarash tarzida o’zimning hayot shaklimdan, tanamdan bog’lanib ya’ni yaratilib, ichimda sezilarli bo’layotgan chiziqlarning simmetriyali ravishda hayotdagi o’z o’rnim, obro’yimga nisbatan aylanish oraliqlarini bildiraolmay o’zimga boshqalarni, shaxchilarni harakatga solayotgan ham o’zimman shu bu. Boshqalar bilan birgalikda boshlanib, to’qnashib va ro’paraga kirishib ketadigan simmetriyali majburiy sanalib o’zimni kirishtirgan, tortgan Iblisning o’yinlarida shu shaxslar, boshqalar bilan oramizda aylanalar, ovallar har xil hajmli va qiyali shakllarda  o’z ma’nosiga xos havoda bildirmay, chiziqlarini ko’rsatishga erishmasdan (chunki chiziq faqatgina chegara ma’nosida bilinadi xoloski) aylanib yotibdiki, shu ma’no obro’yimga xos simmetriyani, simmetriyali birgalikdagi harakatlarni bag’shida etadi. Umuman nimani o’ylasam-u obro’ bilan gaplar orqali ichimda yoki tashqi yo’nalishlama muhokama qilmasam, shu o’ylovim ya’ni kayfiyatim kallamda chiziqlar bo’lib, o’ralganchalik muammoga o’rmalashib so’ng o’zimni urib yuboravergani haqiqatdan ma’lum va mashhur xo’sh. Odatda bu urishlar, siltalab to’pposlashga xos turtkilar ichimdan, miyamdan, yoki klounada sifatidagi xonadonimiz vakillaridan ormizdagi hadni, bosimni ya’ni aylanaviy ko’rinmas chegara chiziqlarini qisib oval qilish orqali yetib keladi. Umuman olib qaragandan bu – GotandUngot(s) o’yinlari bo’lib, O’zbekiston yoki nafaqat shu o’lka, balki Dunyo bo’ylab insonlarning makonlardagi vaqt aralashuvida joylarini to’satdan o’zgartirib sakrashlari o’zimizning sun’iy tabiatimizni to’liq tabiatnamo shaklda iz qoldirishdan iboratligiga xos vaqt oralig’ida ko’zdan chetda qolgan ya’ni isbotlanmas, noma’lum chegara, hudud qolmasligi haqida barchasi. Yerning hamma yerida insonlar bo’lishi mantiqqa sig’masada aloqalarni bilib turish uchun bir-birini kuzatuvchi va izini yopib to’ldiruvchi insonlar bir joylarga vaqtning o’z onidan, o’tishidan makon uzra sakrab yig’ilib turishadilar. Maqsad: ko’proq muhim va ahamiyatli yerlarda, maydonlar uzra shunday voqealar bo’lib, insonlar me’yorda tekis, unumli taqsimlanishlari kerak. Shu sababli o’zimga ham xonamning orqasini yotgan joyimdan kuzataolmaganim sababli, shu narsalar o’z og’irlik vazni bila o’z joyida turaveradimi degan ma’nolarda GotandUngot(s) dan boshqa birodarlar, uydagilar o’zimning haddimga, havo orqali sezilarli tegadigan asablarimga ta’sir etajakli ravishda kelib turaveradilar. Yoki bo’lmasa, o’zim ularning xonalariga chiqsam, o’zlarini yo’q, klounada ya’ni ichimdan hisoblashib, shu xonalaridagi massani, lash-lushlarni o’zimning xonam bilan birgalikdagi bog’lanishda jonning o’zi, had yoki gasht ma’nosida bu asablarimning o’ziga tegib vaqtning o’tish tezligiga xos birlashgan tegajonlik, jon halakligimga urish qiladilar o’zimga. Massaning ko’chib yurishi, xay, xay, deya ko’nish bag’ishlovini berganga o’xshab qolishdiki ichimdagilar, qani chindan ham bu taskinlik berish reja amalini, o’zini bildirishga oshiqib turganmikinlar!?! Dunyo xaritasini, isbot kartasini hamma birgalikda vaqtning o’zini yaratishga erishish ma’nosida tuzishi kerak, har bir inson yoki odam shu jumladan, o’zi bilan borliq, sezgilari tutash atrof-muhitini boshqa o’tib borayotgan, kezayotgan borliqlari bilan ahamiyatli tarzda qorishuvdan yaratishi, hosil qilishi kerak. Orlarga shu bog’lanishni, makon va vaqt zapisiga xos aloqalarni klounadalar qilib yurishganliklarida, orlar ya’ni orlilar, orli sanalgan tomondagi insonlar birgalashuvi boshchiligidagi shaxslar bu bog’lanish, ulashishlarni o’z ishlovlari, mehnatkashliklari bilan birgalikda olib bag’shida etganliklari ma’lum masala. Shunga o’z xursandchiligini, tuyg’ular ya’ni chiziqli simmetriyalar bilan aloqasini bildirgan Shohid jo’ramiz turar joy, makon yoki hudud borliqdagi narsalarning massalari bilan tasavvurdagi ko’chishini inson yoki insonlar jamoasidagi barcha turdagi shaxslar olib, kezib yurishganda barchasi o’rnashiladi deya qayta yoz deyapti. Zero bizning Dunyo yaratishlarimiz aslida nasroniy diniy ta’limotni yaratgan, ustidagi dogma qatorida nima bo’lsa ham, og’irlik va massa, borlik (kengayish va karkas) ila yaratilish asosini berganini bilsangiz yetadi xo’p. Endi o’zimni shu bu yozuvlarimning, post larimning barchasini ahamiyatsiz, muhim yuzlanishli yoki hayotga aniq kerakliligiga ko’ra emas deb hisoblagan taqdir bilan har xil majoziy yondashuvlardan, obro’ yoki chizmalar, tuyg’ularning va sezgilarning o’zlari va h.k boshqa unsurlardan foydalanayapti xolos desangiz adashasiz, bu – yo’nalishlarning barchasi hayotga aloqador massalalar, hayotimni yoki umuman shu taqlid barcha andazali, rasm-rusmli hayotlarni aytib turadi. Faqatgina misollarini yozishga ko’p kuch bermayotganim sizga boshqacha tasavvur uyg’otsa kerak. Chunki, misollarga vaqtimni sarflab o’tirmayapman, barcha diqqat-e’tibor bularning qandayligiga, qonuniyatiga qaratiladi. Umuman misollarning o’zlariga, chiqishiga yoki bag’shidaligiga xos qonun-qoidani yozsamki, bosim bilan shaxslar ham narsalar ham o’zimning tuyg’ularim asosida uyushtirilish ilinjiga xos kirishadilar, bir-birovlari bilan o’zimga qaratilgan sabab-oqibatli ta’sirchan ravishda aynan paydo bo’laverishadilar. Sabab-oqibatlarining barchasi orlarnikiga o’xshaydi, ammo kamchiligi ularnikini kalaka qilgan, ikki chet chegaradan o’rab olgan bo’lib, o’zimning haddimdagi bo’lgan ko’nikmalarimni, o’ksinishlarimni hamda kuzatuvga binoan benuqson erishiladigan marralarini, maqsadlarini sabab-oqibatlar (hayot) orqali tezda aylantirib, ishlatib chiqarishlarida. Shuni tuyg’ularning bosimi deydilar, xursandchilik va tuyg’ular bizlarniki deyishlari bo’lgani xo’p. O’zimdagi o’z tuyg’u bosimlarini tortib, qayta egallab olmagunlaricha o’zimning hayotga munosabatim va hayotdan o’zlarining shashtlari, shartlari bo’yicha hayotiy bosim berishaverganliklari ma’lum va mashhur. Shu hayot kengligi, yorug’ dunyo havoli sazovor muhiti bizniki, o’xshashlik ya’ni yuqori darajali jonning o’zining egalariniki deyilganligi bilan hammasi barham topgay. Endi o’z AQSh ning bir viloyatida Xudo va bizning Buxoromizda Iblislik bilan kolleniarligini bildirgan Karobulos sevgichili, davomiy uzluksiz vaqt oqimili ya’ni ko’tli taraflama ishlarida biz yaxshilarning raqamli Dunyomizni o’zining kollinearligi orqali orqa-oldin strelkali to’g’ri parallel chiziqlar deb belgilganchalik ustimizga 0 dan pastki cheksiz uzluksiz davomiyligini elchi, aloqachi bir nuqtacha qilib egalik ishlariga aralashish bilan banddur. Haqiqatan ham kollinearlik o’z ko’rinishi bilan raqamlarning ahamiyatini beradi, sonlarning alohida sanash, uzuq-yuluq istalgan darajani belgilashga xos tutilishiga qarata bor hisoblangan. Zero kollinearlikning parallel jihati bu – yaqin ma’nodagi turlar va o’xshashliklar, yonma-yon ya’ni parallel haqiqatlar sifatida qo’yiladi, qarama-qarshi yo’nalishlari esa sonlarning alohidalik belgilanishiga xos va monand. Chindan ham bizlar bir kategoriya ya’ni toifadagi, turdagi narsalarni alohidaga chiqarib ajratib sanashga, sanoq va miqdorlashga oid ishlarimizga egamiz xolos xo’sh. Ammo raqamli Dunyomizda biz inson zoti sifatida chindan ham davr bosqichlama, toifalarni qorishtirib yangilarini yaratganchalik foyda orttirib yashab kelganligimiz hammaga ma’lum va mashhur. Masalan, o’zimning ma’no mazmunli taqdir alhazari (barchasi hoziroqligidanligi) ya’ni taqdir hazilimga boqsam, bugun bu oxirgi jumlamni yozishimdan oldin, hali esim shu jumlamni, gapimni yozishda qayoqda edi dersizki, baribir taqdir kuchi bilan shu muammo va mavzuga to’qnashib, duch kelganim bo’libki, Powershell ni eskidan yana bir bor qayta qo’limga olib, Select-object uchun –Property parametrlariga expression li yoki ifodaviy, qorishuvli toifaga atab yangi ro’yxatni chiqartirdim xo’p. Bu – oddiyginasiga olib qarash ham kerakki, path+’\’+file ga xos ishlovim edi va mana hozir; C: diskimni users papkasidagi barcha katta fayllarni qidirib, eng kattalarini o’chirish orqali sal bo’lsa ham, 5 gb ga yaqin hammasi bo’lib o’zidagi bo’sh joy hoziru nozir qilib qo’ydim. Albatta, recurse parametri kerak ham, get-childitem uchun, ha. Keyin sort-object length –descending xolos. Shunday ham o’rganadilar, yozishlarni boshqa joylashuvlariga xosdalanib, deyishdilar ichimdagilar cmdlet larga, kommandalarga ya’ni instruksion buyruqlarga atalib xo’p. Albatta, bu – esni mashq qilish, kuchaytirish ishi xolos. Aslida ko’p cmdlet larni bilib chiqqanimga qanchalar aziz vaqtlar kafil xo’sh. Keyin out-gridview qilib, astoydil oynada ko’rib oldim barini. Powershell ni tashlab qo’yib ishlatganim uchun hammasi birdaniga keldi kallamgaki, faqat expression uchun qiynalib ham o’tirmay sal izlanganga xos internetning Karobulos kutib turgan, o’zim unga berib, suqib turgan Microsoft saytimni kavladim. Karobulos shu yerda o’zimni o’yinchoqga xos ushlaydi, o’zingning eski juda ko’p, kodli cho’choqlaring sahifalar ortidan o’zimni ya’ni shu bu sahifalarni massaj qilib, qalqitib turibdi deya yangi qattiq qo’yishimga, “bosishimga” himoyaga xos kirishib olgan. U yerda, saytdagi sahifalarda barchasi o’zi kodning o’ziga xos docherniy ob’yektli tuzilgan-da, shuki bu – aniq va xatosiz uzuq-yuluqli tarzda ham bo’lib ifodalari bilan to’linarli tarzda, kattakonga xos ishlashga aloqadorli to’ldirib berilgan. Bu Karobulos ham o’zini shunga o’xshash tarzda bizlarga yondashib turishini, tushuntirishini yoki ishlarini buyurishini bildirib kelgan degani ham bo’ladi o’zi uchun. Umuman Karobum ya’ni Karobulos Iblis o’zimga qanchalik tezlikni on deya, on bo’lmasa agar, kompyuter tezligi deya keltiraverib xunob-u aziz qilganlaridan so’ng, shu kompyuterim, PC im oldida qotib qolayotgan har dami uchun, hech bo’lmaganda okoshkalar ya’ni panellar, oynali ma’lumotlar chiqqanidan so’ng shoshib bo’lsa ham yana aytgan tezligida ish qilsam, bu – o’z-o’zidan o’zimning davriy ma’nodagi buyruqqa shay turishimni berish barobarida (o’zimga ham endi shunday tuyuldi), Karobumga davriy, oralab (shoshirgani uchun boshqalarga nisbatan shoshilish tezligida) ishlashim tezligini bildirgan tezkorlik ahamiyati bilan qattiq va yomon ta’sir etayapti shekilli. Ha, shundaychig’inman o’zim. Tezkorlik bo’lsa kompyuterining o’zida bo’lar, davriy oralab, hayotiy inersiya ya’ni bosim bilan yashashim bo’lsa, shu sayil hayotni bildiradigan bo’lsin. Endi eslatishganiga yozayinki, o’zimga taqdir uchun shuncha so’zlarim, kerak bo’lsa o’zimdan topib yozildi deb bema’lol aytishim mumkinki, bular: taqdiru alhazar (yaqindagi topilmam), taq’tir hazili va taqdir iskanjasi bilan taqdir charxpalagi. Endi. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjYrpGGvLD6AhXplosKHcH1CMkQFnoECAQQAw&url=https%3A%2F%2Fwww.scientificamerican.com%2Farticle%2Fhow-fast-is-the-earth-mov%2F%23%3A~%3Atext%3DThe%2520earth%2520rotates%2520once%2520every%2Croughly%25201%252C000%2520miles%2520per%2520hour.&usg=AOvVaw2ozup_e8BwBnGRYBqIoe8d

havolasida yoki https://www.google.com/search?client=opera&q=with+what+speed+earth+rotates+on+its+axis&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8 google qidiruv natijasida Yer sharining o’z o’qi atrofida 460 metr/sekundda aylanishi batafsil tushuntiriladi xo’sh. Hattoki Yer yuzasining aylanasi 40,075 kmligicha ma’lumoti berilganini ayting xo’p! Bu – o’zim hisoblagan har bir insonga 220 metr diametrli hudud to’g’ri kelishini 2 martaga oshirib, yana 220 metrdan so’ng qo’shimcha 20 metr qo’shganligini beradi. Shu sababli Yer o’z o’rnida 3-sayyora sifatidagi ham 3 martaga 20 larga xos oshirilishida Yerni aslida yo’q deb hisoblaymizda, evaziga insonlar yerni tuzishlariga xos 220 metr diametrli almashinish bo’lib turganliklarini bilsak bo’ladi. Insonlar o’zlarining yerdanligini, ma’lum chegaraviy ya’ni 220 metr diametrli makondanliklarini, maydondanliklarini bilishmaydi, ammo bilishganda ham yer, maydon yoki hadli, jonli inson bo’lib, shu tomondan o’zlariga, tanalariga qaraverardilar. Endi, mana bugun 23-kun ham tugab qolmoqdaki, Ibrohimning dami, ichki sassiq obro’si va xotirjamligi uchun o’zimni ham davomiy ravishda, uzluksiz vaqt bo’yicha xay charchatayaptilarki, har xil ko’maklar beraverayotganlaridan so’ng, oxiri o’zimni yaxshi uxlatmoqchilar, yotqizmoqchilar. Ibrohim bilan o’zim go’yoki bitta umumiy tanamda bo’laklanib birlashib, ikkitasi bitta bo’lib ya’ni jism (demakki, og’riq) bo’yicha birlashib turganga xos bo’layapmiz. Ertadan boshlab Ibrohim ko’tligini, parallel ravishda Dunyolarni almashtirib, haqqoniy olamimizdan o’zimnikini sohta va klounadalarniki sifatida bilib Sohibi (ichi) orqali har kim va har narsa bo’lishni mutloq tamomlashga o’tadi. Chunki ertangi kun, o’zining 5 yoshligidan hisoblangan 24, 23 ning 3 bilan orqaga to’liq qaytishi ham yakun topgani ma’lum va mashhur xo’p. Endi, bugun mana haqiqatan sanamizga to’xtalib 25-sentabrda 28-fevralda qilgan ishim ya’ni ko’timning junini hammomizda tozalashning yarmini, yarim dummamni to’g’ri xulosalar bo’yicha bajardim. O’zi, aslida yarim yilga rejalashtiruvdim, chunki mutloq chindan 1 yilda 1 bo’lishi undan ya’ni rejamdan oldin belgilangan shu dumma tozalash ishi bu fevralda sal chala bo’luvdi. Shu tozalashning asosiy qonun-qoidasi, tuzumi o’tirib olgandan so’ng stanokka, soqol oluvchi uskunaga bir qarab to’g’irlab, qiyaligini belgilab yana boshqa birov junlarni, tuklarni olish kifoya, ya’ni shu tarzni tez-tez, damba-damlik bilan takrorlash kerak. Sikimning ham junini shu birga avvalroq olishni boshlaganimda yana bir qonuniyat, andaza yoki uslubiyat shuki, avvallari chetlari qolib ketayotgani uchun g’am chekkanimdan so’ng, mana shu safar tashshog’imni sikimga ko’tarib birlashtirib hovuchlab to’mbaytirib qo’tog’imning chetlaridagi tuklarni, uzun junlarni ham tozalashga, olishga erishdim. Sikimning pubic bone imdan chiqadigan boshlanishini tozalash uchun esa o’zini cho’zib stanokni qirmaslik ilinjida yaxshigina yurg’izmasa nima e’ti xo’sh. Endi, xayol mo’jizasi bo’lgan O’stur hozirgacha to’rttala avlod uchun O’st(ural) bo’lib ya’ni O’stu, O’stur, O’stura va oxirida O’stural eng yuqori daraja sanalib kelgan. Bu – Mast(ural) va Bo’st(ural) ga ham ta’luqli. 24. Endi. Biron nimani yangi topdim, kallamda chizganimda hayot matritsasida obro’si, o’zimga atagan xursandchilik xotirjamligini berib keldi, desam, aslida shularning, g’oyalarimning barchasiga egalik qilib turganlar ichimdagi guruh bo’yicha a’zolikdagilar, tomonlar bo’lib, o’zim bularni, topganlarimni asrab, ushlab himoyalab o’zim uchun vaqt yutib olaman, osoyishtaligimga ichimdagilar halaqit bermaydigan qilib yollab yurishni istagim deb hisoblasam adashaman. O’zim bu – faqatgina aylananing burni, bir chetidan avvalli shishchasi xolosmanki, chiqarganlarimning barini keltirib chiqarganlar, ichimdagilar uyushtirganlar deb hisoblatib, faqatgina oldinga, nima chiqarkin yoki paydo qilinar deya odimlayverishim kerak. Kutib tursam, ular “o’zimizni sevarkin”, deya qo’ya turib, yomonlik va raddi balo paytlarida urib tashlashadilar. Endi, devonaligimni tushuntiraolmasligimning bir sababi bu – o’ziki, devonalik tananing o’zidagi muammo, asablar va tananing chalkashib qolishi. Ammo o’zimga chiqadigan devonalik qilganligimga, jon halaklikka yoki asab tarangligimga sabablar desakki, tashqaridan signallar, uyushtirilganlikdalik boshqalarning nazdida hamma uchun chiqayapti deb hisoblansada, shuning sababchisi aynan yolg’iz o’zimdir. Qolganlar, atrofdagilar ya’ni boshqalar bu signallar, hayotning borishi tasodifiy, tavakkal va ehtimollar asosida ketayapti deya o’zimga bo’layotanga tegajonlikni, shu hududdan, tashqaridan keltirilgan asab tarangligini bilishmaganliklariga qarang-a. Umuman olganda o’zimning ichimda eng katta, kazo-kazo ravishdagi Dunyoning dolzarbligi bo’yicha shaxslar ya’ni kollinear vaqtdan klounadalar yig’ilishib, shu dolzarblik, Jahongashta muammolar bo’yicha sababli ravishda miyamni turtkilab, maynamni qo’zga’tib va asablarimga o’ynab turishadilar. Ko’chalarda, hududlarda o’zimni, shu joylardagi insonlarning, orlilarning ko’zini boylaganchalik, diqqatini chalg’itib yoki ko’z tushadigan, quloq eshitadigan isbot doirasining chetlatilgan oraliqlaridan klounadalar yerdan ko’tarilishadimi, osmondan tushishadimi, uni o’zlari bilishadi-ku, xullas, paydo bo’lib harakatda davom etib, hammani o’zlari ya’ni parallellik siri bilan aldab o’zimga qarata shu bu aytib o’tgan, yozgan yozuvlarim ya’ni markazga qarata o’zimga atalgan chiqariqlarini, “tasodifiy” sezgili va elektronli (joylashuvli, tushunchaviy harakatli va gapli) bosimlarini o’tkazishadilar. Endi, kechang tushimda tomog’imdan (jinsiy a’zom egallagan tanam bo’yich) izma-iz kesilib, botkizilib so’yildim. Har safar, shu ikkinchisiki Powershell orqali oddiy, fayllarni va papkalarni boshqarishga xos pipeline dan o’tkazgan ishim out-gridview orqali GUI li oynada ko’rsatilsa, bunday tomoq bo’ylab kesilganman. 25. Endi. Taqdiru alhazar, kollinearlik yoki shu Iblisning o’zining mohiyati, o’zgaruvchanligi yoki simmetriyasi nimada. Kollinearlikning bitta misolinu-ku hech kim ma’no jihatdan izohlab, tushuntirib beraolmaydi. Amma uni ham o’zining jalabmisoli o’ynatsak, ya’ni parallel to’g’ri chiziqlari bo’yicha ko’ndalangiga yozib-kamaytirsak, strelka ya’ni ko’rsatkich yo’nalishlari yoki uchlari bo’yicha esa vektorlar, to’g’ri chiziqlar uzunliklari yoki modullarini ham cheksizligidan har xil miqdorlar berishga o’tib, qisqa-uzun qilib baholasak. Shunda umumiy kollinearlik deyilgan onning yoki davomiylikning (uzluksiz vaqtning) boqiyligi kollinearlik chiziqlari bo’ylab teng miqdorda 2 ta bo’yiga va oraliq masofasiga ko’ra 1 ta eniga ketishiga xos ravishda qiya, egri chiziqli, hayot shakli yo’nalishiga xos o’z mulohazasini ya’ni yechimli qarashini, tartib (bosqichlama natijasini) beradi. Shuni, kollinearlikning egrilanib boruvchi yechimga xos simmetriyasi, o’z o’yinini 5 deydilar ya’ni bu Farishta. Farishta kollinearlikni oddiygina ma’nosiga, tartib qonun-qoidasiga atab yechimi sifatida teskariga, orqasiga kinoyali, bittagina bo’lakka yoki elchilikka xos ravishda boshqa tomonlarga nisbatan butkul ustunligini ko’rsatgani uchun ilohiylarning 3-si ya’ni ularning ham yo’qlisi, eng qolog’i sifatida baholanadi. Har holda kollinearlikni, Iblisning ishini hayotga, umrga ya’ni taqdirga (bor-bud imkoniy sayqalli bilinish holimizga) qo’llasak, kollinearlik o’z misol shakliga kirib olib, shu egriliklar, qiya chiziqlarni qismat, taqdir bo’yicha olinib (tushib) hoziroqda vaqt sifatida amal qilishini taqdiru alhazar ya’ni Farishta deymiz. Taqdiru alhazar ya’ni qismatning hammasini hozirligi bizni bittagina sonda on bo’yicha boqiylik davomiy, uzluksiz vaqti bo’ylab kollinearlikning tartib muammosidan yoki holatidan bir qancha, cheksizga yaqin misollar chiqaravergani bo’yicha o’tayotgan vaqtning aslida shakl jihatdan inson, odam va mafia ko’zi uchun har xil qiya, egri-bugri to’g’ri chiziqlarning, shularning mayda bo’lakchalarini har xil burchaklarda, shu qiyaliklarida qo’yilishi. Bizlar ko’zlarimizdan shu egri-bugri chiziqchalar o’z o’rnidan surilib, sudralib chiqayotgani uchun ko’ramiz ham, hayotga va naralarga nisbatan harakatlanib nisbiylikni bilamiz xo’p. Shuni ya’ni ko’zimizning old ko’rish yoyli sferasiga urinmali qilib to’ldirilgan egri, qiya va ayqash-chuyqash chiziqchalar vaqt yoki kollinearlikning noma’lumlik qoidasi deyilsa, kollinearlikning o’zi bu vaqtning o’zi, kollinearlikning tartib-mohiyati bilan birlashib bir chiziqda ustma-ust qo’yilgan va kalta-uzun strelkali to’g’ri chiziqlari orqali simmetriya markazidan yarim-yarim qilib bizga har qanday burchak ostida simmetrik holat, rasm yoki sodir bo’layotgan ko’rinishlarni to’laligicha, oynaning akslantiruviga xos va shu simmetriyali tuzilishicha namoyish etishga olib kelishi mumkin. Mana shu unsurning ya’ni simmetriyali holatning hayotda ko’p, uzluksiz ko’rinishi xayolning yoki O’sturning mo’jizadanligi, chudesasidir. Shuni, bu hayotiy simmetriyaga xos mo’jizani bashorat qilsam, hech ikkilanmasdan oynaning akslantiruvi misoli hamma, bari insonlar hech bir holatini, voqeani va hayot uzra hayotning ijrosini bahona qilaolmay, “o’zimdagina istagimga ko’ra bor”, deyaolmay ya’ni ko’pligi sababli karomatimga ishonishardilar. Endi vaqt va ayqash-chuyqashlik ko’zimni chulg’ab olgan dedik, ko’zimni teppa-sochimli miyali maynamga ulab sal zo’rlaboq vaqtni, kollinearlik masalasini hal qilib borayapmiz ham dedik deylik, ammo hayotda vaqt boshqacha borayapti, sakrashli ketayotganga o’xshaydiki, bir qaraboq ko’zimizdagi vaqtning, o’zimizning ma’no mazmunimizga bog’lanib soat millari hammasini bildirib turavergani ma’lum va mashhur. Mana hozir misol uchun soat 10:43 ni belgilayapti, agar o’zimni to’liq bayon etganga xos bo’lib, keyingi hozir yana yozmoqchi bo’lib turgan fikrlarimni ham hisobga olsamki, shu soat bizga 4 ya’ni Ruh, O’stur ya’ni mo’jizani yana orqaga, o’z simmetriyali ahvoli bo’lmish 3 ga ya’ni kollinearlik Iblisiga qaytarilishining 10 ligi, o’nglanishini yozib bo’lganligimdan so’ng qo’shimchasi bilan yozmoqdaligim kerakligini bildirayapti. Balkim o’zimning yozuvlarimni ham o’zim ko’p ham ixtiyor, tanlov demasligim kerakdur, zero shular zapisga ham o’xshab ketayaptiki, haqiqiy soat vaqtlarining o’zlari zapisning mohiyatini aniq beruvchi asosiy yondashuv, isbotlamaliklardan sanalib yozuvlarimning mohiyati, taqdiriy zapisi yoki oldindan ko’rinishi bilan parallel borayotgan bo’lishi mumkin. Ammo shu bu haqda to’xtalib ketayotganimda barchasi baribir zapisni hisobga olarmikin yoki teskarisi bo’larmi deya hisoblanarmidi!? Ya’ni shu zapis haqida bildirganim, yozganim uchun zapis o’z kuchida qolaveradimi yoki barchasi tanlovimga molik sanalganu o’zim tanlovli, ixtiyoriy yoki xohish-irodali ravishda Ungot dan Got ga qarata izohlash uslubimda to’g’ri borayapmanki xo’sh. Zero baribir shunisinigina aytmasak ya’ni zapis, taqdir haqida bayon etmasak, vaqtning o’tishi doimo hamma narsani, koinotni va borlikni zapis qilib ketaverishiga boshqa qarshi chiqadigan unsurimiz ham yo’qdur. Ichimdagilar: bu – oddiy zapis, ekran orti yoki o’zingni video-audioga olib qayta qurilmangda namoyish etib o’zing ko’rsang taqdirga va vaqtning oldinga zapislab ketishiga qarshi isboti bo’ldi, deyishadi, ammo shu oddiy qurilmadagi zapislar ham o’tib bo’lganki, umr ichida vaqt bo’ylab orqada qolib ketgan alohida bir narsa, ekran orti ichida deb boqiladi. Ichimdagilar: endi bizlar inson mohiyati, qadr-qimmati va manfaatlari yuzasidan qaraymiz, deyishib o’yinni chinakamiga qonun-qoida bo’yicha boshlang’ich shartlarga, qarashlarimizga qarshi, ammo keltirayotgan isbotlash uslubimiz bo’lgan kollinearlik orqali tushuntirishimizga mos qilib bag’ishladilar. Shunday qilib bizlar ham oddiynamolikli o’zimizga bag’ishlanishimizga e’tibor bersak to’g’ri bo’lib, vaqtning umumiy hayotni bittaga ham orqaga qo’ymay zapis qilib borishidan ustun kelamiz. Ammo bizni ya’ni ustunlarni shunday o’kinchlar va og’riqlar bunday o’tishga, insondan vaqtga va qayta insonga boqishga majbur qiladi. Shunday qilib taqdiru alhazar sababli hozirgi ishlarim bilan ichimdan turtkili ta’sirlashuvimga o’tsam, bizlar ya’ni yaxshilar bu – ustunlar qanchalik darajada bunday inson-vaqt-inson orqali Ungot-Got, matritasali qarash qilsak, ichimizdagi mag’lub unsuriy, vaqt va makondan iborat shaxslar esa vaqt-inson-vaqt qilishib Got-Ungot, hayot yoki umr zapisli bosti-bosti yo’lidan borishadi. Bizlar matritsamizdan ozginagina tushuncha, mo’jiza yoki bashorat, parallellikni zapis bilan almashinish aloqadorligida olsak, ichimizdagi murg’ak bolalarga o’xshash qoloqlarimiz zapislarining ichida shunday ma’no-mazmun, tushunchalarga to’la, yo’g’irilib yotishganliklarini bir o’ylab qarasakki, ular alohida va yagonalashuvimizga ko’z olaytirishganliklari ayon bo’lganini bilsangiz yetadi. Endi agar ichimdagi mag’lubiyat ta’mini tortib kelganlarga ketma-ket sonlar oralig’idagi holli sonlar, kasrlar yoki ratsionalar o’nliklardan birliklar va irratsioanal cheksizliklar yohud davriy o’nliklardan birliklar bilan bo’lishib, o’zlarini sevgilariga belanib qorishib hammalari birlashib bo’lganlaridan so’ng keyingi sonlar oralig’iga o’tib o’zlarining ozgincha orttirgan massalariga boqsalar ham, bizlar yaxshilar yoki yuzli yuzasifatdagilar ochiq-oydin sonlarga, butun raqamlardan tashkil topgan sanoqlar sifatida o’zimizni hayotiy o’xshashlik yo’nalishiga solamizki, tushuncha va ma’no-mazmun qilayotganimizda hollarga, o’n(liklar)dan birliklarga berilamiz. Shunday qilib ichimdagilar o’zimning miyamning bir bo’lakchasini, asosan o’ng o’rta tepa qismchasini tatalatib, taroshlab yoki burdalab silkitish natijasida sekinlik bilan massamni o’g’irlashib tanishadilar. Bizlar esa ko’timizning damini keltirib, o’zimizga xos o’sishdagi, hayotimiz davomida bo’lib o’tgan mujmal masalalarning aniq va ravon tahlilidagi, halidagi tushuncha va mazmun-ma’nolarni bilib olamiz. Hali ham hech kim boshqa birovga ya’ni hech kimga bilib yoki tanib yordam bermayapti, balki ular uchun o’zimdan qancha massam kerak bo’lsa oz-munchaliklaringga yarasha olaveringlar, o’zimda qalashib yotibdi, o’zimga esa ulardan qancha bilim kerak bo’lsa, shu bilimli masalada xayolli qarab o’z vaqtida erishaolmaganingni, kalta chiziqni burchak ostida qiya qilib, so’ng uzunlashtirib o’zingga (ko’tingdan) ko’tarib chiqaver degan gap bordurki xo’p. Mana bilimlarga ham marhabo birinchi kunidan, agar o’zim aytib-yozayotgan bo’lsamki bu – o’z vaqtida, baribir butun bilimlar va tafakkur uchun zapisli, taqdirli ajratilgan bilimlarim bo’lagining o’z paytida. Endi baribir uzun-kaltali, har xil (yopishuvli parallel) tog’ri chiziqlar bilan ikki burchakdan qarama-qarshi strelkalar bilan simmetriya chizaoladigan Bo’stur, Karobulos yoki Iblislar simmetriya markaziy chizig’ini, o’qini qayerdaligini bilmay qolganlarida O’stur, Arutsam (onam Mastura nomlarining teskarisi, xuddiki arzitsamga o’xshash bahoda yo’nalishlar qilib kelgan o’zimgaki bu -) o’zining oval shakli bilan yana topib beraverganligi bilan ma’lum va mashhur xo’sh. Birinchi Iblis hech bo’lmaganda bir marta simmetriya o’tkazaolganidan, chizganidan so’ng qolgan simmetriyalarining markazini, o’qini bilmayverganda, kallasiga tez kelmaganda yoki hisob-kitob qilib aniq joylashuviga qiyos olishni tez bilmayverganida oval shakli bilan Arutsam tezginaginaga Bo’stur otgan yagona chiziqli kollinearliklarni ikkiga ajratib o’z qiyaligi va joylashuv boshlanishi bilan joylashtirib chiqaverganligi ma’lum va mashhur xay. Shu degani bu – ko’chish, sudralish yoki surilish, sakrash bo’ladimi, ha. Hammasi aniq bo’lishi kerak, hayot shakli yoki inson tana tuzilishi, narsalar ham buzilmasdan, yaxlit bo’lib turaverishlari yoki ko’rinishga majburdirlar. Shu boisdan oval shakli bilan Arutsam ya’ni O’stur simmetriyali holat suratini, bitta yaxlit butun shaklli narsani shu yagonaligini buzmay olib berayotganda Iblisning o’zicha chiqaravergan simmetriyali chizmachilik joylashuvlari, chiziqlari kengligi yoki oralig’i, eni bo’ylab surilishli paydo bo’lishlar bo’lishi hech gap ham emaski xo’p bo’pti. O’stur ya’ni Arutsam inson tuzilishini, yaxlit yagona holatdagi narsani yoki hayotdagi harakatlangan jabhani, jihatni o’zining alohida butunligicha qanday dirrilashini va tebranishlarini, to’lqinlanishlarigacha bilib berganligidan barchasi ma’lum endi. To’lqinsifatlarning o’zlarining sun’iy yo’ldoshdan yuboradigan GPS signallarini desakki ham, hech narsa bo’lmasa yoki yaxlit jism, jihat hisobga olinmasa hamki, maydonga tushish aniqlik kengligini xatosiz chamalashga qodir sanalgan shu O’sturzot sanalganligini bilsangiz bo’ladi. Zero sun’iy yo’ldoshlar ham, Yerning o’z o’qi atrofida davomiy ravishda siljishi ham boshlanish aniqligi bo’yicha radioto’lqin yuborilishi ishga tushirilishining qizish va boshlab yuborish (yo’naltirishni ochib-yopish) oraliqlarida sal xatolik bo’ladiki, katta-katta qonuniyatlarimiz bo’lgan to’lqin tezligi yoki Yerning aylanishining o’zlarida xatolik o’z chinakam ulkan hajmlari va tezliklari salmog’iga nisbatan shularga atalgan sonlarning cheksiz irratsionalligi sifati bilan qiyoslanganda mizrning-mizri, cho’pchakning-cho’pchagi bo’lsa ham xo’sh. Demakki, endi gapdan-gap bo’lib, Bo’sturning va Karobulos Iblisning 3-nomini ham topaqolaylik xo’shki, bu Nargizaning chappachasi bo’lib, Azigran sanaladi. Bu – ozgina garang degan o’z ma’nosini beradi. Qarangki, o’zimga vaqti-vaqti bilan kelganda Bo’stur va Karobulos muammoalarni o’tkazib, shular bo’yicha qiynagandan so’ng “ozgina garanglik”ni ham berib, qo’shib yuboraverganliklarini bilsangiz bo’ladi. Ha, o’zim ko’pincha sanskritli yondashuvga qulay bo’lgan so’zlarni tilimning uchidga o’xshash tarzdaligi bilan aniq hisoblab ham o’tirmasdan anig’ini bilmasligim ham mumkin deb turib anig’ini bilib olaolganmanki, shu qatori Azigran so’zi qandaydir qilib darhol o’zimga ozgina garang degan shuurni bag’shida etganligini bilsangiz yetarli. Ichimdagilar o’zimning Bobirmirzo nomimdan o’taolmay o’zimga tanish-bilishli baholarini bergan bo’lsalar, o’zim ham ularning barcha bor qiliqlari bo’yicha nomlari qancha bo’lsa ham topib olish bilan ovoragarchiligimni bilingiz xo’sh. Aslida o’zimni balki endi bo’lsa ham qachon deya Dunyoviy haqiqat, Dunyoqarash bo’yicha oshkora etsamki, o’zim ham shu haqda yaqindan buyon bilib yurgan edimki, bu – o’zim Usama Benladenning (yoki aniqrog’i Usama bin “Bobirning ichidagi ya’ni in” Ladinning “yaxshi bu”) sababchisi, o’zi balki bilar-bilmas undovchisidurmanki xo’p. Shuning boisi Usama Benladen degani “U sam ya’ni o’zi a ya’ni aloqada Ben ya’ni Bobirning eng laden ya’ni ladno si ya’ni yaxshisi, maylisi, xo’pi, xayi yoki xo’shi” bo’lib sanaladi. Ben Ladenning o’zi shu sanskrit ma’nosidan bilinib turibdiki, maylichilar va yaxshilar hayot yoki umr, taqdir zapisidan ustun bo’lgani aniq bo’lib ulgurgani uchun 11-sentabr voqealari kuchaytirilgan ma’nodagi yomonlik ko’rgazmasi, aslida bor bo’lgan hayotiy zapisi bo’lsin degani. 2001-yil 11-sentabrda o’zim 11 yil 8 oyu 13 kunlik umrni, yoshni tugatib qo’yayotgan edimmi, ha. Shu sonlarning ahamiyatiga e’tibor qarating-a, bu – 3-avlod bilan tugallanadigan yaxshilarning yarim avlodlari boshchisi sifatida Bobirmirzo o’zim 5 yoshda Shohid bilan parallellik sirlarila almashinuvim tugab, jonimning o’zini, Shohidning o’zimli o’rnidaligimni bildiruvchi 6 yil o’tganidan so’ng oylar bo’yicha keyingi 6 sonidan 2 ta keyinga to’liq kirishuv, yuzlanishli ravishda hayot haqiqatiga o’tganimdan so’ng 13 ya’ni 4 ning, Ruhning ma’nosi bo’lib berganligim ahamiyatga molikligini bilsangiz bo’ladi. Shuning uchun AQSh lik yomon klounadalar va ilohlar yomonlikni, o’zlarining yovuzliklarini kalaka qilganligimizga, shu Dunyo uchun yaxshilik ustunligida po’kkaknamo bo’rttirganimizga shama qilishib, o’zimni huddurun surib yaxshiligimni masxara qilmoqchi bo’lishgan. Ammo bo’lgan ish bo’ldi, yomonlar yaxshilikni faqatgina ikki barobarga oshirib qilib qo’yishga o’zlarini bosib olaolmay majburlanib turishibdilar xolos. Zero o’zim aytaylikki, 11 yosharligimgacha to’plagan o’z yoki 3 avlodning yaxshiliklarini o’zim uchun 2 barobar oshirib bilganligim ichimdagilarning o’zimga hamla-si(lari)dan (ular asosan jamlanma, jamlovchi ot) beri ma’lum bo’lsa kerak. Agar 11 yilga simmetriyani, yo’nalishdagi o’xshashlikni turmush qurishim sanasi bo’lgan 27-yoshimning 15-avgusti bilan boshlangan desak, mana 5 yosharligim bo’yicha qaralgandagi, qiyosdagi 5 yilu 42 kun o’tayapti. “O’xshashlik yo’nalishidagi” o’xshashlik bo’yicha olsak, ikkala belgilanayotgan 11 yilliklar 5-6 va yana 5-6 sifatida hamda yo’nalishga ko’ra belgilasak, 5-6 va 6-5 simmetriyasi bilan borishi kerak. Zero o’xshashlik uchun aytilayotgan sohaning, umrning shu oralig’i ya’ni 27-11=16 yosharligim birinchidan olingan, 11 yillarning qaytarilishi esa simmetriyaning o’zidir. Simmetriyali 11 yilliklar ya’ni yo’nalish o’xshashlikdan so’ng topilib kelgani uchun, birinchi ikkala 5-6 yilliklar bo’yicha topib olingan 5 yilimizni tugatib bo’lganligimizdan borishimiz kerak. Demak, keyingi 6 yillik jon halakli o’zimni anglashimga, ichimdagilarning yomonli bosimi bilan teskari ravishda yanada rivojlanishimga yoki yaxshilanishimga 42 kun o’tib qolganligini bilingiz bo’pti. O’zimning shunga qarshiligim yo’q, chunki u qoloqlar yaxshilikni o’zlari ko’paytirib berayaptilar, yetishtirayaptilarki, kerak bo’lsa Dunyolar va o’zlari ham shunday yaxshi bo’lib olishga majbur bo’ladilar har qachongi lahza va mahallarda. Agar yaxshilik talabi, bu – mana hozir va har qachon o’zgachalikda ham to’liq sezganimga xos, badanim bilan oyoqlarimga massani bildirib, son a’zosini kollinear, oval va qarama-qarshi belgilar bilan asab tarangligini kayfiyatdan qilishga xos qitig’lab qirish, natijada o’zimni gapirtirishga urinaverish hisoblangan. O’zim esa shu jumla bilan birga kelgan xayolimni uyushtirgan televizor ko’rayotgan xonadan tomoshabinlarning ekran voqealariga shama qilib qoch-qoch deyishlari orqali qochishim kerakligi eng to’g’ri baho sanalganligini hech ham unutmang. Endi: zo’r o’q uzadida, ana, ana, degan saboqlar, taqlidlar ya’ni ekran orti haqida gaplar chiqayaptiki, o’zimning qochish bobidagi ishim oddiygina xatti-harakat maromiga boshqacha, kutilmagan yoki tasodifiy qimirlash yo’nalishim, qoqishim chiziqlari bo’layaptiki, shunga davom etib, qilaolganim uchunkim: zo’r qiladida bu, deya eplayolganning yuqori darajali bahosini berishadilar. Ha, ha, shu klounadalar ular ya’ni bu xonadagi yaqinlarim, aynan onam va yana kimdir xo’shki, shuni yoz deya ichimdagilar nolishdilar. Umuman olganda shularning hammasi ham yana tezkor, hoziroq maromidagi bog’lanishlar, o’xshashlik yo’nalishlari sifatida o’zimning bu yuqori darajali matritsali, parallel ya’ni o’sib ko’rishimning shu yozilayotgan ma’nolar toborasida yana va yanada qayta-qayta, 2-3 barobar sayqallanishi sanalganligiga e’tibor bering. Demak, yaxshilash bosimlariga javob bermasam, o’zimga juda bilintirmay, tezkorlik bilan pinakdagi ataylagan bilimlarini, o’ramalarini ya’ni tuzoqlarini kamgina sezdirib (bu – o’zidan chiqqan degan sababni ro’kach qilib, oxiri hech kim ayblamasa ham o’zimni bilimimga ko’ra aybli sanashim bo’lgan yomon maqsadlari uchun) devonaligimni keltirib chiqaradilar, lat yediradilar va o’zlarini shu zahotiyoq og’riqdan, latdan olib qochadilar. O’xshashlik yo’nalishidan ya’ni obro’ chizig’idan to’liq obro’ga o’tmasam, chiziqlarga kirgan zahotimoq keyingi kutib turgan davomi ichimdagilar tomonidan ko’rilgan ravishda o’zlarining qochib qolishlari va o’zimni jazolash bilan boradi. Zero biz bitta tanadamiz, og’riq bo’lsa birga bo’lishi kerakligida, ular chiziqning, hajmli tana yo’nalishimning ham ya’ni har qanday falokatli qimirlashning tezligini bo’laklab og’riq, azobdan qochib qolishib, o’zimni jabru-jafoga, lat va qizarish-bo’zarish, noqulay og’riq olishlarimga duchor qilishadi. Shuning uchun bo’lsa kerak, inson manfaatidan qaralganchalik yugurishni, qochishni amalga oshirsam, oyoq-qo’l ya’ni tana harakatlarim Flash 8 dagi (ko’p kadrli) onion skin ga o’xshash sifatda har xil qiya tarmoqlarga, qimirlash yo’nalishlariga kirib ketmasdan kuch va massa bilan bitta topgan, tanlab tuzib borayotgan yo’nalishidan, yo’lagidan yoki yo’lidan yugurib boraveradi. Ha, ularni ham boshlanishida, uzun chizig’ida ushlash kerakki, bu uzun to’g’ri chiziq bo’laklanishi zahotiyoq har xil qiyaliklar, burchaklar bo’yicha tarz olishiga hech kimning toqati sig’magan haligacha xo’sh. O’zim esa asosan hayotdagi narsalarning, boshqalarning va voqealarning shu bunga xos egri-bugri ko’p chiziqli qiyalangan yo’nalishlaridan, simmetriyali qayta bitta chiziqqa urinishga, ega bo’lishga bo’lgan bosimlaridan kallam ya’ni miyam bilan chap berib chetlab bormoqdaman. Shunday voqealarni aytsamki, juda ko’p, ammo kattaroq vaqt davri uchun yoki ahamiyatiga ko’ra esimdan tezda chiqib qolishi hech gap emas. Boz ustiga shularning ustida o’zimning hayotim taqalganki, buning o’yinchoqdanligini idrok etish o’zim uchun og’riqligidan barchasi noma’lumgashtali sanalgan. Ammo shu yaqinda, hozirgina tugagan tushlikda bo’lib o’tgan mojaroga o’xshash bir qarashimdan (albatta, o’zimcha qandaydir ikkilanishga xos sababli obro’ga ayblov chizig’i bo’lishi kerakligini ichimdagilar bildirishayotgan edilarki) olsakki, 3-4 kun oldin o’zim kechqurungi o’tirishimizda aniq bir fikrli gap, “o’zimni hali ham surishli gapirtirayotganlarida, o’zlari chizmalariga xos va monand yetarlicha qimirlamayaptilar” degan shama ostida misol bilan oilamizga (shu AQSh lik tanani kiyib olgan klounadalarga) tushuntirganimdagi obro’yimga qarshi kechangi kuni Nodirdan ishining obro’si haqida gaplarini eshitib turganliklari va o’zimga har qayerdan uyushtirilishli tarzda tasodifiy bo’lsa ham gapirishimni chiqishini ichimdan bo’lishlari bo’lib o’tdi. Bugun tushda esa yana shu voqea bo’lib, o’zimning boz ustiga navbatdagi obro’ uchun gapirishimga tish-tirnoqlari bilan qarshiliklarini simmetriyali tarzda o’tqazganliklari ma’lum bo’ldi. Bo’lmasaku, mana ukamni har bir shunaqa eslashim bilan maqtab qo’yayaptilarki, juda nozik bo’lib ketganidan ham unga bu maqtovlar hozir kerakdur ham balki, ammo uning birginagina bunaqangi maqtoviga o’zim shuncha paytdan beri ichimdagilarning qancha kelishuvlarini qilib yurganimni aytsam, ukam chichivorgan bo’lardiyu, xo’p mayli, ichimdagilar bu ma’noda ham ya’ni o’zimning shu kelishuv tarzidagi obro’larimga ko’t bosish maqsadida Polin ya’ni Nodirni dyavlligi bilan birga qichiqchasiga, qastdan bildirib maqtayaptilarki. Demak, maqtovlari bu – nima emish, oddiygina akasiga bo’lgan ko’t o’xshashlik qichig’molligi ya’ni “ovqatlanish paytida gapirish navbatida tur” deb ichimdagilar bildirayotgan va Nodirning o’z maqsadiga, gashtiga ham to’g’ri keladigan navbat bilan ko’tlik qilib olishlari, gapirishlaridir. Bo’lmasa-ku, shu Polin o’zimdan bo’lib kelgan, musulmonchasiga ya’ni allohu Akbar nomi bilan istak-xohishimga binoan gasht va inoqlik, xotirjamlik va davra zavq mehrli shavqiga xos yaqinlashuvli tarzdagi so’rashlarim tugul cho’zishli qilib “Qanday sizzzlar, yaxshimi, kayfiyatlar qanday, hammasi bo’loptimi” va h.k so’zlar orqali inoqlikka, davraga chetdan kuzatuvga xos ko’nglini ko’tarish, to’ldirish bo’yicha yopishqoqligini bildirib turaveradi. Boshqa so’zlar va gaplar ishlatishga aslida no’noq va noqobil ukam shu - o’zimga xos xo’sh. Albatta, AQSh lik xo’randalarimiz, muttaham va xomtamalarim bo’lib yaqinlarim ko’rinishida chiqayotgan nomyossalarni haqiqiy ukam yoki oshni-og’aynim demayman, ammo ping bilan AQSh dan qaytib kelayotgan Buxorolik klounadalar har holda egalariga, insonlariga yaqin bo’lganliklari ma’nosida shunday oshni-og’aynilar bo’lib, hayotni o’zlarining taraflaridan, tana tomonlaridan disksifat, yoki qalqonsimon, 3 o’lchamli yoysimon (chunki AQSh dan ping bilan yonimdagi tanalarimiz bordi-keldi internetga xos ping li tezliklari, tahminimcha 70 ga 1-2 millisekundlar solishtiriladi) olib berishadi. Bularni qarang-a, shu tezliklarda farq qilib o’zlarining qing’irliklarini qilishadilar yoki Aqsh lik o’zimiznikilar yordamga shoshadilar xo’p.

Tahrirlandi bir marta: Usama Bin Laden va qalqonsimon so’zlari atrofidagi tushuntirilishiga xos qo’shib yozildi.

2-bor: bin Ladin bir varakayiga qo’shib qo’yilmay, o’chirtirib ustiga to’g’irlab qo’yildi.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?