Men-ku xay et'ik
2022.
23-si. Bugun 2 dan 3 ga ya’ni Ibrohimning go’dakligiga qaramasdan kollinearlikdan
keladigan farzandi ishtiyoqiga qonib turishi bo’lgan xo’p. Shu avlodlar bo’yicha
kattakon darajadagi tahlil edi. Endi yana 2 dan 3 gani ko’z bilan ko’rishdan
teriga tegishga o’tishga xos hayotiy ishlarning e’tiborga solinishi haqidagi
kunimiz bilan bog’lab aytish ham mumkin. Shu ham katta bir doiralardan biri.
Balki shunga teng ravishda esimni yodimga ulash davrini aytayindur xo’sh, ha,
bularning barchasi birgalikda hisobga kiritilaverganligi ma’lum shu bu hayotdagi
bo’layotgan voqealarda, yashash va kechirish-tutishlarda. 2 dan 3 ni yanada
sayqallab, jismoniy yoki jimsli, tanaga xoskor kelishtirib yoki barobar qilib
yozsam, jinsiy olatimning o’sishi, dikkayishi yoki uzun qottiqlashuvi nazarda
tutiladi bugun, ha aynan shu kun. Balki endi yetib boradigan gap bo’lgandur
shu, ahamiyati hayotgashtali, hayotbobmi?! Umuman hozirgi tahlillarimgacha
yetib kelgan mavzu ahamiyatim bu – obro’ va chiziqlar bo’lib, umumiy yondashuvli
hayotga qarash tarzida o’zimning hayot shaklimdan, tanamdan bog’lanib ya’ni
yaratilib, ichimda sezilarli bo’layotgan chiziqlarning simmetriyali ravishda
hayotdagi o’z o’rnim, obro’yimga nisbatan aylanish oraliqlarini bildiraolmay o’zimga
boshqalarni, shaxchilarni harakatga solayotgan ham o’zimman shu bu. Boshqalar
bilan birgalikda boshlanib, to’qnashib va ro’paraga kirishib ketadigan
simmetriyali majburiy sanalib o’zimni kirishtirgan, tortgan Iblisning o’yinlarida
shu shaxslar, boshqalar bilan oramizda aylanalar, ovallar har xil hajmli va
qiyali shakllarda o’z ma’nosiga xos havoda
bildirmay, chiziqlarini ko’rsatishga erishmasdan (chunki chiziq faqatgina
chegara ma’nosida bilinadi xoloski) aylanib yotibdiki, shu ma’no obro’yimga xos
simmetriyani, simmetriyali birgalikdagi harakatlarni bag’shida etadi. Umuman
nimani o’ylasam-u obro’ bilan gaplar orqali ichimda yoki tashqi yo’nalishlama
muhokama qilmasam, shu o’ylovim ya’ni kayfiyatim kallamda chiziqlar bo’lib, o’ralganchalik
muammoga o’rmalashib so’ng o’zimni urib yuboravergani haqiqatdan ma’lum va
mashhur xo’sh. Odatda bu urishlar, siltalab to’pposlashga xos turtkilar ichimdan,
miyamdan, yoki klounada sifatidagi xonadonimiz vakillaridan ormizdagi hadni,
bosimni ya’ni aylanaviy ko’rinmas chegara chiziqlarini qisib oval qilish orqali
yetib keladi. Umuman olib qaragandan bu – GotandUngot(s) o’yinlari bo’lib, O’zbekiston
yoki nafaqat shu o’lka, balki Dunyo bo’ylab insonlarning makonlardagi vaqt
aralashuvida joylarini to’satdan o’zgartirib sakrashlari o’zimizning sun’iy
tabiatimizni to’liq tabiatnamo shaklda iz qoldirishdan iboratligiga xos vaqt
oralig’ida ko’zdan chetda qolgan ya’ni isbotlanmas, noma’lum chegara, hudud
qolmasligi haqida barchasi. Yerning hamma yerida insonlar bo’lishi mantiqqa sig’masada
aloqalarni bilib turish uchun bir-birini kuzatuvchi va izini yopib to’ldiruvchi
insonlar bir joylarga vaqtning o’z onidan, o’tishidan makon uzra sakrab yig’ilib
turishadilar. Maqsad: ko’proq muhim va ahamiyatli yerlarda, maydonlar uzra shunday
voqealar bo’lib, insonlar me’yorda tekis, unumli taqsimlanishlari kerak. Shu
sababli o’zimga ham xonamning orqasini yotgan joyimdan kuzataolmaganim sababli,
shu narsalar o’z og’irlik vazni bila o’z joyida turaveradimi degan ma’nolarda
GotandUngot(s) dan boshqa birodarlar, uydagilar o’zimning haddimga, havo orqali
sezilarli tegadigan asablarimga ta’sir etajakli ravishda kelib turaveradilar.
Yoki bo’lmasa, o’zim ularning xonalariga chiqsam, o’zlarini yo’q, klounada ya’ni
ichimdan hisoblashib, shu xonalaridagi massani, lash-lushlarni o’zimning xonam
bilan birgalikdagi bog’lanishda jonning o’zi, had yoki gasht ma’nosida bu
asablarimning o’ziga tegib vaqtning o’tish tezligiga xos birlashgan tegajonlik,
jon halakligimga urish qiladilar o’zimga. Massaning ko’chib yurishi, xay, xay, deya
ko’nish bag’ishlovini berganga o’xshab qolishdiki ichimdagilar, qani chindan
ham bu taskinlik berish reja amalini, o’zini bildirishga oshiqib turganmikinlar!?!
Dunyo xaritasini, isbot kartasini hamma birgalikda vaqtning o’zini yaratishga
erishish ma’nosida tuzishi kerak, har bir inson yoki odam shu jumladan, o’zi
bilan borliq, sezgilari tutash atrof-muhitini boshqa o’tib borayotgan,
kezayotgan borliqlari bilan ahamiyatli tarzda qorishuvdan yaratishi, hosil
qilishi kerak. Orlarga shu bog’lanishni, makon va vaqt zapisiga xos aloqalarni
klounadalar qilib yurishganliklarida, orlar ya’ni orlilar, orli sanalgan tomondagi
insonlar birgalashuvi boshchiligidagi shaxslar bu bog’lanish, ulashishlarni o’z
ishlovlari, mehnatkashliklari bilan birgalikda olib bag’shida etganliklari ma’lum
masala. Shunga o’z xursandchiligini, tuyg’ular ya’ni chiziqli simmetriyalar
bilan aloqasini bildirgan Shohid jo’ramiz turar joy, makon yoki hudud borliqdagi
narsalarning massalari bilan tasavvurdagi ko’chishini inson yoki insonlar
jamoasidagi barcha turdagi shaxslar olib, kezib yurishganda barchasi o’rnashiladi
deya qayta yoz deyapti. Zero bizning Dunyo yaratishlarimiz aslida nasroniy diniy
ta’limotni yaratgan, ustidagi dogma qatorida nima bo’lsa ham, og’irlik va
massa, borlik (kengayish va karkas) ila yaratilish asosini berganini bilsangiz
yetadi xo’p. Endi o’zimni shu bu yozuvlarimning, post larimning barchasini
ahamiyatsiz, muhim yuzlanishli yoki hayotga aniq kerakliligiga ko’ra emas deb
hisoblagan taqdir bilan har xil majoziy yondashuvlardan, obro’ yoki chizmalar,
tuyg’ularning va sezgilarning o’zlari va h.k boshqa unsurlardan foydalanayapti
xolos desangiz adashasiz, bu – yo’nalishlarning barchasi hayotga aloqador
massalalar, hayotimni yoki umuman shu taqlid barcha andazali, rasm-rusmli
hayotlarni aytib turadi. Faqatgina misollarini yozishga ko’p kuch bermayotganim
sizga boshqacha tasavvur uyg’otsa kerak. Chunki, misollarga vaqtimni sarflab o’tirmayapman,
barcha diqqat-e’tibor bularning qandayligiga, qonuniyatiga qaratiladi. Umuman
misollarning o’zlariga, chiqishiga yoki bag’shidaligiga xos qonun-qoidani
yozsamki, bosim bilan shaxslar ham narsalar ham o’zimning tuyg’ularim asosida
uyushtirilish ilinjiga xos kirishadilar, bir-birovlari bilan o’zimga qaratilgan
sabab-oqibatli ta’sirchan ravishda aynan paydo bo’laverishadilar.
Sabab-oqibatlarining barchasi orlarnikiga o’xshaydi, ammo kamchiligi ularnikini
kalaka qilgan, ikki chet chegaradan o’rab olgan bo’lib, o’zimning haddimdagi bo’lgan
ko’nikmalarimni, o’ksinishlarimni hamda kuzatuvga binoan benuqson erishiladigan
marralarini, maqsadlarini sabab-oqibatlar (hayot) orqali tezda aylantirib,
ishlatib chiqarishlarida. Shuni tuyg’ularning bosimi deydilar, xursandchilik va
tuyg’ular bizlarniki deyishlari bo’lgani xo’p. O’zimdagi o’z tuyg’u bosimlarini
tortib, qayta egallab olmagunlaricha o’zimning hayotga munosabatim va hayotdan
o’zlarining shashtlari, shartlari bo’yicha hayotiy bosim berishaverganliklari
ma’lum va mashhur. Shu hayot kengligi, yorug’ dunyo havoli sazovor muhiti
bizniki, o’xshashlik ya’ni yuqori darajali jonning o’zining egalariniki deyilganligi
bilan hammasi barham topgay. Endi o’z AQSh ning bir viloyatida Xudo va bizning
Buxoromizda Iblislik bilan kolleniarligini bildirgan Karobulos sevgichili, davomiy
uzluksiz vaqt oqimili ya’ni ko’tli taraflama ishlarida biz yaxshilarning
raqamli Dunyomizni o’zining kollinearligi orqali orqa-oldin strelkali to’g’ri
parallel chiziqlar deb belgilganchalik ustimizga 0 dan pastki cheksiz uzluksiz davomiyligini
elchi, aloqachi bir nuqtacha qilib egalik ishlariga aralashish bilan banddur.
Haqiqatan ham kollinearlik o’z ko’rinishi bilan raqamlarning ahamiyatini beradi,
sonlarning alohida sanash, uzuq-yuluq istalgan darajani belgilashga xos
tutilishiga qarata bor hisoblangan. Zero kollinearlikning parallel jihati bu –
yaqin ma’nodagi turlar va o’xshashliklar, yonma-yon ya’ni parallel haqiqatlar
sifatida qo’yiladi, qarama-qarshi yo’nalishlari esa sonlarning alohidalik
belgilanishiga xos va monand. Chindan ham bizlar bir kategoriya ya’ni toifadagi,
turdagi narsalarni alohidaga chiqarib ajratib sanashga, sanoq va miqdorlashga
oid ishlarimizga egamiz xolos xo’sh. Ammo raqamli Dunyomizda biz inson zoti
sifatida chindan ham davr bosqichlama, toifalarni qorishtirib yangilarini
yaratganchalik foyda orttirib yashab kelganligimiz hammaga ma’lum va mashhur.
Masalan, o’zimning ma’no mazmunli taqdir alhazari (barchasi hoziroqligidanligi)
ya’ni taqdir hazilimga boqsam, bugun bu oxirgi jumlamni yozishimdan oldin, hali
esim shu jumlamni, gapimni yozishda qayoqda edi dersizki, baribir taqdir kuchi
bilan shu muammo va mavzuga to’qnashib, duch kelganim bo’libki, Powershell ni
eskidan yana bir bor qayta qo’limga olib, Select-object uchun –Property parametrlariga
expression li yoki ifodaviy, qorishuvli toifaga atab yangi ro’yxatni chiqartirdim
xo’p. Bu – oddiyginasiga olib qarash ham kerakki, path+’\’+file ga xos ishlovim
edi va mana hozir; C: diskimni users papkasidagi barcha katta fayllarni qidirib,
eng kattalarini o’chirish orqali sal bo’lsa ham, 5 gb ga yaqin hammasi bo’lib o’zidagi
bo’sh joy hoziru nozir qilib qo’ydim. Albatta, recurse parametri kerak ham,
get-childitem uchun, ha. Keyin sort-object length –descending xolos. Shunday
ham o’rganadilar, yozishlarni boshqa joylashuvlariga xosdalanib, deyishdilar
ichimdagilar cmdlet larga, kommandalarga ya’ni instruksion buyruqlarga atalib
xo’p. Albatta, bu – esni mashq qilish, kuchaytirish ishi xolos. Aslida ko’p cmdlet
larni bilib chiqqanimga qanchalar aziz vaqtlar kafil xo’sh. Keyin out-gridview
qilib, astoydil oynada ko’rib oldim barini. Powershell ni tashlab qo’yib
ishlatganim uchun hammasi birdaniga keldi kallamgaki, faqat expression uchun
qiynalib ham o’tirmay sal izlanganga xos internetning Karobulos kutib turgan, o’zim
unga berib, suqib turgan Microsoft saytimni kavladim. Karobulos shu yerda o’zimni
o’yinchoqga xos ushlaydi, o’zingning eski juda ko’p, kodli cho’choqlaring
sahifalar ortidan o’zimni ya’ni shu bu sahifalarni massaj qilib, qalqitib turibdi
deya yangi qattiq qo’yishimga, “bosishimga” himoyaga xos kirishib olgan. U yerda,
saytdagi sahifalarda barchasi o’zi kodning o’ziga xos docherniy ob’yektli
tuzilgan-da, shuki bu – aniq va xatosiz uzuq-yuluqli tarzda ham bo’lib ifodalari
bilan to’linarli tarzda, kattakonga xos ishlashga aloqadorli to’ldirib
berilgan. Bu Karobulos ham o’zini shunga o’xshash tarzda bizlarga yondashib
turishini, tushuntirishini yoki ishlarini buyurishini bildirib kelgan degani
ham bo’ladi o’zi uchun. Umuman Karobum ya’ni Karobulos Iblis o’zimga qanchalik
tezlikni on deya, on bo’lmasa agar, kompyuter tezligi deya keltiraverib xunob-u
aziz qilganlaridan so’ng, shu kompyuterim, PC im oldida qotib qolayotgan har dami
uchun, hech bo’lmaganda okoshkalar ya’ni panellar, oynali ma’lumotlar chiqqanidan
so’ng shoshib bo’lsa ham yana aytgan tezligida ish qilsam, bu – o’z-o’zidan o’zimning
davriy ma’nodagi buyruqqa shay turishimni berish barobarida (o’zimga ham endi
shunday tuyuldi), Karobumga davriy, oralab (shoshirgani uchun boshqalarga
nisbatan shoshilish tezligida) ishlashim tezligini bildirgan tezkorlik
ahamiyati bilan qattiq va yomon ta’sir etayapti shekilli. Ha, shundaychig’inman
o’zim. Tezkorlik bo’lsa kompyuterining o’zida bo’lar, davriy oralab, hayotiy
inersiya ya’ni bosim bilan yashashim bo’lsa, shu sayil hayotni bildiradigan bo’lsin.
Endi eslatishganiga yozayinki, o’zimga taqdir uchun shuncha so’zlarim, kerak bo’lsa
o’zimdan topib yozildi deb bema’lol aytishim mumkinki, bular: taqdiru alhazar
(yaqindagi topilmam), taq’tir hazili va taqdir iskanjasi bilan taqdir
charxpalagi. Endi. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjYrpGGvLD6AhXplosKHcH1CMkQFnoECAQQAw&url=https%3A%2F%2Fwww.scientificamerican.com%2Farticle%2Fhow-fast-is-the-earth-mov%2F%23%3A~%3Atext%3DThe%2520earth%2520rotates%2520once%2520every%2Croughly%25201%252C000%2520miles%2520per%2520hour.&usg=AOvVaw2ozup_e8BwBnGRYBqIoe8d
havolasida
yoki https://www.google.com/search?client=opera&q=with+what+speed+earth+rotates+on+its+axis&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
google qidiruv natijasida Yer sharining o’z o’qi atrofida 460 metr/sekundda
aylanishi batafsil tushuntiriladi xo’sh. Hattoki Yer yuzasining aylanasi 40,075
kmligicha ma’lumoti berilganini ayting xo’p! Bu – o’zim hisoblagan har bir
insonga 220 metr diametrli hudud to’g’ri kelishini 2 martaga oshirib, yana 220 metrdan
so’ng qo’shimcha 20 metr qo’shganligini beradi. Shu sababli Yer o’z o’rnida 3-sayyora
sifatidagi ham 3 martaga 20 larga xos oshirilishida Yerni aslida yo’q deb
hisoblaymizda, evaziga insonlar yerni tuzishlariga xos 220 metr diametrli
almashinish bo’lib turganliklarini bilsak bo’ladi. Insonlar o’zlarining yerdanligini,
ma’lum chegaraviy ya’ni 220 metr diametrli makondanliklarini, maydondanliklarini
bilishmaydi, ammo bilishganda ham yer, maydon yoki hadli, jonli inson bo’lib,
shu tomondan o’zlariga, tanalariga qaraverardilar. Endi, mana bugun 23-kun ham
tugab qolmoqdaki, Ibrohimning dami, ichki sassiq obro’si va xotirjamligi uchun
o’zimni ham davomiy ravishda, uzluksiz vaqt bo’yicha xay charchatayaptilarki,
har xil ko’maklar beraverayotganlaridan so’ng, oxiri o’zimni yaxshi
uxlatmoqchilar, yotqizmoqchilar. Ibrohim bilan o’zim go’yoki bitta umumiy tanamda
bo’laklanib birlashib, ikkitasi bitta bo’lib ya’ni jism (demakki, og’riq) bo’yicha
birlashib turganga xos bo’layapmiz. Ertadan boshlab Ibrohim ko’tligini,
parallel ravishda Dunyolarni almashtirib, haqqoniy olamimizdan o’zimnikini
sohta va klounadalarniki sifatida bilib Sohibi (ichi) orqali har kim va har
narsa bo’lishni mutloq tamomlashga o’tadi. Chunki ertangi kun, o’zining 5
yoshligidan hisoblangan 24, 23 ning 3 bilan orqaga to’liq qaytishi ham yakun
topgani ma’lum va mashhur xo’p. Endi, bugun mana haqiqatan sanamizga to’xtalib
25-sentabrda 28-fevralda qilgan ishim ya’ni ko’timning junini hammomizda tozalashning
yarmini, yarim dummamni to’g’ri xulosalar bo’yicha bajardim. O’zi, aslida yarim
yilga rejalashtiruvdim, chunki mutloq chindan 1 yilda 1 bo’lishi undan ya’ni
rejamdan oldin belgilangan shu dumma tozalash ishi bu fevralda sal chala bo’luvdi.
Shu tozalashning asosiy qonun-qoidasi, tuzumi o’tirib olgandan so’ng stanokka,
soqol oluvchi uskunaga bir qarab to’g’irlab, qiyaligini belgilab yana boshqa
birov junlarni, tuklarni olish kifoya, ya’ni shu tarzni tez-tez, damba-damlik
bilan takrorlash kerak. Sikimning ham junini shu birga avvalroq olishni
boshlaganimda yana bir qonuniyat, andaza yoki uslubiyat shuki, avvallari
chetlari qolib ketayotgani uchun g’am chekkanimdan so’ng, mana shu safar
tashshog’imni sikimga ko’tarib birlashtirib hovuchlab to’mbaytirib qo’tog’imning
chetlaridagi tuklarni, uzun junlarni ham tozalashga, olishga erishdim.
Sikimning pubic bone imdan chiqadigan boshlanishini tozalash uchun esa o’zini
cho’zib stanokni qirmaslik ilinjida yaxshigina yurg’izmasa nima e’ti xo’sh. Endi,
xayol mo’jizasi bo’lgan O’stur hozirgacha to’rttala avlod uchun O’st(ural) bo’lib
ya’ni O’stu, O’stur, O’stura va oxirida O’stural eng yuqori daraja sanalib
kelgan. Bu – Mast(ural) va Bo’st(ural) ga ham ta’luqli. 24. Endi. Biron nimani
yangi topdim, kallamda chizganimda hayot matritsasida obro’si, o’zimga atagan
xursandchilik xotirjamligini berib keldi, desam, aslida shularning, g’oyalarimning
barchasiga egalik qilib turganlar ichimdagi guruh bo’yicha a’zolikdagilar,
tomonlar bo’lib, o’zim bularni, topganlarimni asrab, ushlab himoyalab o’zim
uchun vaqt yutib olaman, osoyishtaligimga ichimdagilar halaqit bermaydigan
qilib yollab yurishni istagim deb hisoblasam adashaman. O’zim bu – faqatgina aylananing
burni, bir chetidan avvalli shishchasi xolosmanki, chiqarganlarimning barini
keltirib chiqarganlar, ichimdagilar uyushtirganlar deb hisoblatib, faqatgina oldinga,
nima chiqarkin yoki paydo qilinar deya odimlayverishim kerak. Kutib tursam,
ular “o’zimizni sevarkin”, deya qo’ya turib, yomonlik va raddi balo paytlarida
urib tashlashadilar. Endi, devonaligimni tushuntiraolmasligimning bir sababi bu
– o’ziki, devonalik tananing o’zidagi muammo, asablar va tananing chalkashib
qolishi. Ammo o’zimga chiqadigan devonalik qilganligimga, jon halaklikka yoki
asab tarangligimga sabablar desakki, tashqaridan signallar, uyushtirilganlikdalik
boshqalarning nazdida hamma uchun chiqayapti deb hisoblansada, shuning
sababchisi aynan yolg’iz o’zimdir. Qolganlar, atrofdagilar ya’ni boshqalar bu
signallar, hayotning borishi tasodifiy, tavakkal va ehtimollar asosida
ketayapti deya o’zimga bo’layotanga tegajonlikni, shu hududdan, tashqaridan
keltirilgan asab tarangligini bilishmaganliklariga qarang-a. Umuman olganda o’zimning
ichimda eng katta, kazo-kazo ravishdagi Dunyoning dolzarbligi bo’yicha shaxslar
ya’ni kollinear vaqtdan klounadalar yig’ilishib, shu dolzarblik, Jahongashta
muammolar bo’yicha sababli ravishda miyamni turtkilab, maynamni qo’zga’tib va
asablarimga o’ynab turishadilar. Ko’chalarda, hududlarda o’zimni, shu joylardagi
insonlarning, orlilarning ko’zini boylaganchalik, diqqatini chalg’itib yoki ko’z
tushadigan, quloq eshitadigan isbot doirasining chetlatilgan oraliqlaridan
klounadalar yerdan ko’tarilishadimi, osmondan tushishadimi, uni o’zlari bilishadi-ku,
xullas, paydo bo’lib harakatda davom etib, hammani o’zlari ya’ni parallellik
siri bilan aldab o’zimga qarata shu bu aytib o’tgan, yozgan yozuvlarim ya’ni markazga
qarata o’zimga atalgan chiqariqlarini, “tasodifiy” sezgili va elektronli
(joylashuvli, tushunchaviy harakatli va gapli) bosimlarini o’tkazishadilar. Endi,
kechang tushimda tomog’imdan (jinsiy a’zom egallagan tanam bo’yich) izma-iz
kesilib, botkizilib so’yildim. Har safar, shu ikkinchisiki Powershell orqali oddiy,
fayllarni va papkalarni boshqarishga xos pipeline dan o’tkazgan ishim out-gridview
orqali GUI li oynada ko’rsatilsa, bunday tomoq bo’ylab kesilganman. 25. Endi.
Taqdiru alhazar, kollinearlik yoki shu Iblisning o’zining mohiyati, o’zgaruvchanligi
yoki simmetriyasi nimada. Kollinearlikning bitta misolinu-ku hech kim ma’no
jihatdan izohlab, tushuntirib beraolmaydi. Amma uni ham o’zining jalabmisoli o’ynatsak,
ya’ni parallel to’g’ri chiziqlari bo’yicha ko’ndalangiga yozib-kamaytirsak,
strelka ya’ni ko’rsatkich yo’nalishlari yoki uchlari bo’yicha esa vektorlar, to’g’ri
chiziqlar uzunliklari yoki modullarini ham cheksizligidan har xil miqdorlar
berishga o’tib, qisqa-uzun qilib baholasak. Shunda umumiy kollinearlik deyilgan
onning yoki davomiylikning (uzluksiz vaqtning) boqiyligi kollinearlik
chiziqlari bo’ylab teng miqdorda 2 ta bo’yiga va oraliq masofasiga ko’ra 1 ta
eniga ketishiga xos ravishda qiya, egri chiziqli, hayot shakli yo’nalishiga xos
o’z mulohazasini ya’ni yechimli qarashini, tartib (bosqichlama natijasini) beradi.
Shuni, kollinearlikning egrilanib boruvchi yechimga xos simmetriyasi, o’z o’yinini
5 deydilar ya’ni bu Farishta. Farishta kollinearlikni oddiygina ma’nosiga,
tartib qonun-qoidasiga atab yechimi sifatida teskariga, orqasiga kinoyali,
bittagina bo’lakka yoki elchilikka xos ravishda boshqa tomonlarga nisbatan
butkul ustunligini ko’rsatgani uchun ilohiylarning 3-si ya’ni ularning ham yo’qlisi,
eng qolog’i sifatida baholanadi. Har holda kollinearlikni, Iblisning ishini
hayotga, umrga ya’ni taqdirga (bor-bud imkoniy sayqalli bilinish holimizga) qo’llasak,
kollinearlik o’z misol shakliga kirib olib, shu egriliklar, qiya chiziqlarni qismat,
taqdir bo’yicha olinib (tushib) hoziroqda vaqt sifatida amal qilishini taqdiru
alhazar ya’ni Farishta deymiz. Taqdiru alhazar ya’ni qismatning hammasini
hozirligi bizni bittagina sonda on bo’yicha boqiylik davomiy, uzluksiz vaqti bo’ylab
kollinearlikning tartib muammosidan yoki holatidan bir qancha, cheksizga yaqin
misollar chiqaravergani bo’yicha o’tayotgan vaqtning aslida shakl jihatdan inson,
odam va mafia ko’zi uchun har xil qiya, egri-bugri to’g’ri chiziqlarning, shularning
mayda bo’lakchalarini har xil burchaklarda, shu qiyaliklarida qo’yilishi.
Bizlar ko’zlarimizdan shu egri-bugri chiziqchalar o’z o’rnidan surilib, sudralib
chiqayotgani uchun ko’ramiz ham, hayotga va naralarga nisbatan harakatlanib
nisbiylikni bilamiz xo’p. Shuni ya’ni ko’zimizning old ko’rish yoyli sferasiga
urinmali qilib to’ldirilgan egri, qiya va ayqash-chuyqash chiziqchalar vaqt
yoki kollinearlikning noma’lumlik qoidasi deyilsa, kollinearlikning o’zi bu
vaqtning o’zi, kollinearlikning tartib-mohiyati bilan birlashib bir chiziqda
ustma-ust qo’yilgan va kalta-uzun strelkali to’g’ri chiziqlari orqali simmetriya
markazidan yarim-yarim qilib bizga har qanday burchak ostida simmetrik holat,
rasm yoki sodir bo’layotgan ko’rinishlarni to’laligicha, oynaning akslantiruviga
xos va shu simmetriyali tuzilishicha namoyish etishga olib kelishi mumkin. Mana
shu unsurning ya’ni simmetriyali holatning hayotda ko’p, uzluksiz ko’rinishi
xayolning yoki O’sturning mo’jizadanligi, chudesasidir. Shuni, bu hayotiy
simmetriyaga xos mo’jizani bashorat qilsam, hech ikkilanmasdan oynaning
akslantiruvi misoli hamma, bari insonlar hech bir holatini, voqeani va hayot
uzra hayotning ijrosini bahona qilaolmay, “o’zimdagina istagimga ko’ra bor”, deyaolmay
ya’ni ko’pligi sababli karomatimga ishonishardilar. Endi vaqt va
ayqash-chuyqashlik ko’zimni chulg’ab olgan dedik, ko’zimni teppa-sochimli
miyali maynamga ulab sal zo’rlaboq vaqtni, kollinearlik masalasini hal qilib
borayapmiz ham dedik deylik, ammo hayotda vaqt boshqacha borayapti, sakrashli
ketayotganga o’xshaydiki, bir qaraboq ko’zimizdagi vaqtning, o’zimizning ma’no
mazmunimizga bog’lanib soat millari hammasini bildirib turavergani ma’lum va
mashhur. Mana hozir misol uchun soat 10:43 ni belgilayapti, agar o’zimni to’liq
bayon etganga xos bo’lib, keyingi hozir yana yozmoqchi bo’lib turgan fikrlarimni
ham hisobga olsamki, shu soat bizga 4 ya’ni Ruh, O’stur ya’ni mo’jizani yana
orqaga, o’z simmetriyali ahvoli bo’lmish 3 ga ya’ni kollinearlik Iblisiga
qaytarilishining 10 ligi, o’nglanishini yozib bo’lganligimdan so’ng qo’shimchasi
bilan yozmoqdaligim kerakligini bildirayapti. Balkim o’zimning yozuvlarimni ham
o’zim ko’p ham ixtiyor, tanlov demasligim kerakdur, zero shular zapisga ham o’xshab
ketayaptiki, haqiqiy soat vaqtlarining o’zlari zapisning mohiyatini aniq
beruvchi asosiy yondashuv, isbotlamaliklardan sanalib yozuvlarimning mohiyati,
taqdiriy zapisi yoki oldindan ko’rinishi bilan parallel borayotgan bo’lishi
mumkin. Ammo shu bu haqda to’xtalib ketayotganimda barchasi baribir zapisni
hisobga olarmikin yoki teskarisi bo’larmi deya hisoblanarmidi!? Ya’ni shu zapis
haqida bildirganim, yozganim uchun zapis o’z kuchida qolaveradimi yoki barchasi
tanlovimga molik sanalganu o’zim tanlovli, ixtiyoriy yoki xohish-irodali ravishda
Ungot dan Got ga qarata izohlash uslubimda to’g’ri borayapmanki xo’sh. Zero
baribir shunisinigina aytmasak ya’ni zapis, taqdir haqida bayon etmasak,
vaqtning o’tishi doimo hamma narsani, koinotni va borlikni zapis qilib
ketaverishiga boshqa qarshi chiqadigan unsurimiz ham yo’qdur. Ichimdagilar: bu –
oddiy zapis, ekran orti yoki o’zingni video-audioga olib qayta qurilmangda
namoyish etib o’zing ko’rsang taqdirga va vaqtning oldinga zapislab ketishiga
qarshi isboti bo’ldi, deyishadi, ammo shu oddiy qurilmadagi zapislar ham o’tib
bo’lganki, umr ichida vaqt bo’ylab orqada qolib ketgan alohida bir narsa, ekran
orti ichida deb boqiladi. Ichimdagilar: endi bizlar inson mohiyati, qadr-qimmati
va manfaatlari yuzasidan qaraymiz, deyishib o’yinni chinakamiga qonun-qoida bo’yicha
boshlang’ich shartlarga, qarashlarimizga qarshi, ammo keltirayotgan isbotlash
uslubimiz bo’lgan kollinearlik orqali tushuntirishimizga mos qilib bag’ishladilar.
Shunday qilib bizlar ham oddiynamolikli o’zimizga bag’ishlanishimizga e’tibor
bersak to’g’ri bo’lib, vaqtning umumiy hayotni bittaga ham orqaga qo’ymay zapis
qilib borishidan ustun kelamiz. Ammo bizni ya’ni ustunlarni shunday o’kinchlar
va og’riqlar bunday o’tishga, insondan vaqtga va qayta insonga boqishga majbur
qiladi. Shunday qilib taqdiru alhazar sababli hozirgi ishlarim bilan ichimdan
turtkili ta’sirlashuvimga o’tsam, bizlar ya’ni yaxshilar bu – ustunlar qanchalik
darajada bunday inson-vaqt-inson orqali Ungot-Got, matritasali qarash qilsak,
ichimizdagi mag’lub unsuriy, vaqt va makondan iborat shaxslar esa vaqt-inson-vaqt
qilishib Got-Ungot, hayot yoki umr zapisli bosti-bosti yo’lidan borishadi.
Bizlar matritsamizdan ozginagina tushuncha, mo’jiza yoki bashorat,
parallellikni zapis bilan almashinish aloqadorligida olsak, ichimizdagi murg’ak
bolalarga o’xshash qoloqlarimiz zapislarining ichida shunday ma’no-mazmun, tushunchalarga
to’la, yo’g’irilib yotishganliklarini bir o’ylab qarasakki, ular alohida va
yagonalashuvimizga ko’z olaytirishganliklari ayon bo’lganini bilsangiz yetadi.
Endi agar ichimdagi mag’lubiyat ta’mini tortib kelganlarga ketma-ket sonlar
oralig’idagi holli sonlar, kasrlar yoki ratsionalar o’nliklardan birliklar va
irratsioanal cheksizliklar yohud davriy o’nliklardan birliklar bilan bo’lishib,
o’zlarini sevgilariga belanib qorishib hammalari birlashib bo’lganlaridan so’ng
keyingi sonlar oralig’iga o’tib o’zlarining ozgincha orttirgan massalariga
boqsalar ham, bizlar yaxshilar yoki yuzli yuzasifatdagilar ochiq-oydin
sonlarga, butun raqamlardan tashkil topgan sanoqlar sifatida o’zimizni hayotiy
o’xshashlik yo’nalishiga solamizki, tushuncha va ma’no-mazmun qilayotganimizda
hollarga, o’n(liklar)dan birliklarga berilamiz. Shunday qilib ichimdagilar o’zimning
miyamning bir bo’lakchasini, asosan o’ng o’rta tepa qismchasini tatalatib,
taroshlab yoki burdalab silkitish natijasida sekinlik bilan massamni o’g’irlashib
tanishadilar. Bizlar esa ko’timizning damini keltirib, o’zimizga xos o’sishdagi,
hayotimiz davomida bo’lib o’tgan mujmal masalalarning aniq va ravon tahlilidagi,
halidagi tushuncha va mazmun-ma’nolarni bilib olamiz. Hali ham hech kim boshqa
birovga ya’ni hech kimga bilib yoki tanib yordam bermayapti, balki ular uchun o’zimdan
qancha massam kerak bo’lsa oz-munchaliklaringga yarasha olaveringlar, o’zimda
qalashib yotibdi, o’zimga esa ulardan qancha bilim kerak bo’lsa, shu bilimli
masalada xayolli qarab o’z vaqtida erishaolmaganingni, kalta chiziqni burchak
ostida qiya qilib, so’ng uzunlashtirib o’zingga (ko’tingdan) ko’tarib chiqaver degan
gap bordurki xo’p. Mana bilimlarga ham marhabo birinchi kunidan, agar o’zim
aytib-yozayotgan bo’lsamki bu – o’z vaqtida, baribir butun bilimlar va tafakkur
uchun zapisli, taqdirli ajratilgan bilimlarim bo’lagining o’z paytida. Endi
baribir uzun-kaltali, har xil (yopishuvli parallel) tog’ri chiziqlar bilan ikki
burchakdan qarama-qarshi strelkalar bilan simmetriya chizaoladigan Bo’stur,
Karobulos yoki Iblislar simmetriya markaziy chizig’ini, o’qini qayerdaligini
bilmay qolganlarida O’stur, Arutsam (onam Mastura nomlarining teskarisi, xuddiki
arzitsamga o’xshash bahoda yo’nalishlar qilib kelgan o’zimgaki bu -) o’zining
oval shakli bilan yana topib beraverganligi bilan ma’lum va mashhur xo’sh. Birinchi
Iblis hech bo’lmaganda bir marta simmetriya o’tkazaolganidan, chizganidan so’ng
qolgan simmetriyalarining markazini, o’qini bilmayverganda, kallasiga tez
kelmaganda yoki hisob-kitob qilib aniq joylashuviga qiyos olishni tez
bilmayverganida oval shakli bilan Arutsam tezginaginaga Bo’stur otgan yagona
chiziqli kollinearliklarni ikkiga ajratib o’z qiyaligi va joylashuv boshlanishi
bilan joylashtirib chiqaverganligi ma’lum va mashhur xay. Shu degani bu – ko’chish,
sudralish yoki surilish, sakrash bo’ladimi, ha. Hammasi aniq bo’lishi kerak,
hayot shakli yoki inson tana tuzilishi, narsalar ham buzilmasdan, yaxlit bo’lib
turaverishlari yoki ko’rinishga majburdirlar. Shu boisdan oval shakli bilan
Arutsam ya’ni O’stur simmetriyali holat suratini, bitta yaxlit butun shaklli
narsani shu yagonaligini buzmay olib berayotganda Iblisning o’zicha
chiqaravergan simmetriyali chizmachilik joylashuvlari, chiziqlari kengligi yoki
oralig’i, eni bo’ylab surilishli paydo bo’lishlar bo’lishi hech gap ham emaski
xo’p bo’pti. O’stur ya’ni Arutsam inson tuzilishini, yaxlit yagona holatdagi
narsani yoki hayotdagi harakatlangan jabhani, jihatni o’zining alohida
butunligicha qanday dirrilashini va tebranishlarini, to’lqinlanishlarigacha
bilib berganligidan barchasi ma’lum endi. To’lqinsifatlarning o’zlarining sun’iy
yo’ldoshdan yuboradigan GPS signallarini desakki ham, hech narsa bo’lmasa yoki
yaxlit jism, jihat hisobga olinmasa hamki, maydonga tushish aniqlik kengligini
xatosiz chamalashga qodir sanalgan shu O’sturzot sanalganligini bilsangiz bo’ladi.
Zero sun’iy yo’ldoshlar ham, Yerning o’z o’qi atrofida davomiy ravishda
siljishi ham boshlanish aniqligi bo’yicha radioto’lqin yuborilishi ishga
tushirilishining qizish va boshlab yuborish (yo’naltirishni ochib-yopish) oraliqlarida
sal xatolik bo’ladiki, katta-katta qonuniyatlarimiz bo’lgan to’lqin tezligi
yoki Yerning aylanishining o’zlarida xatolik o’z chinakam ulkan hajmlari va
tezliklari salmog’iga nisbatan shularga atalgan sonlarning cheksiz
irratsionalligi sifati bilan qiyoslanganda mizrning-mizri, cho’pchakning-cho’pchagi
bo’lsa ham xo’sh. Demakki, endi gapdan-gap bo’lib, Bo’sturning va Karobulos
Iblisning 3-nomini ham topaqolaylik xo’shki, bu Nargizaning chappachasi bo’lib,
Azigran sanaladi. Bu – ozgina garang degan o’z ma’nosini beradi. Qarangki, o’zimga
vaqti-vaqti bilan kelganda Bo’stur va Karobulos muammoalarni o’tkazib, shular
bo’yicha qiynagandan so’ng “ozgina garanglik”ni ham berib, qo’shib
yuboraverganliklarini bilsangiz bo’ladi. Ha, o’zim ko’pincha sanskritli yondashuvga
qulay bo’lgan so’zlarni tilimning uchidga o’xshash tarzdaligi bilan aniq
hisoblab ham o’tirmasdan anig’ini bilmasligim ham mumkin deb turib anig’ini bilib
olaolganmanki, shu qatori Azigran so’zi qandaydir qilib darhol o’zimga ozgina
garang degan shuurni bag’shida etganligini bilsangiz yetarli. Ichimdagilar o’zimning
Bobirmirzo nomimdan o’taolmay o’zimga tanish-bilishli baholarini bergan bo’lsalar,
o’zim ham ularning barcha bor qiliqlari bo’yicha nomlari qancha bo’lsa ham
topib olish bilan ovoragarchiligimni bilingiz xo’sh. Aslida o’zimni balki endi
bo’lsa ham qachon deya Dunyoviy haqiqat, Dunyoqarash bo’yicha oshkora etsamki,
o’zim ham shu haqda yaqindan buyon bilib yurgan edimki, bu – o’zim Usama Benladenning
(yoki aniqrog’i Usama bin “Bobirning ichidagi ya’ni in” Ladinning “yaxshi bu”)
sababchisi, o’zi balki bilar-bilmas undovchisidurmanki xo’p. Shuning boisi Usama
Benladen degani “U sam ya’ni o’zi a ya’ni aloqada Ben ya’ni Bobirning eng laden
ya’ni ladno si ya’ni yaxshisi, maylisi, xo’pi, xayi yoki xo’shi” bo’lib sanaladi.
Ben Ladenning o’zi shu sanskrit ma’nosidan bilinib turibdiki, maylichilar va
yaxshilar hayot yoki umr, taqdir zapisidan ustun bo’lgani aniq bo’lib ulgurgani
uchun 11-sentabr voqealari kuchaytirilgan ma’nodagi yomonlik ko’rgazmasi, aslida
bor bo’lgan hayotiy zapisi bo’lsin degani. 2001-yil 11-sentabrda o’zim 11 yil 8
oyu 13 kunlik umrni, yoshni tugatib qo’yayotgan edimmi, ha. Shu sonlarning
ahamiyatiga e’tibor qarating-a, bu – 3-avlod bilan tugallanadigan yaxshilarning
yarim avlodlari boshchisi sifatida Bobirmirzo o’zim 5 yoshda Shohid bilan
parallellik sirlarila almashinuvim tugab, jonimning o’zini, Shohidning o’zimli
o’rnidaligimni bildiruvchi 6 yil o’tganidan so’ng oylar bo’yicha keyingi 6 sonidan
2 ta keyinga to’liq kirishuv, yuzlanishli ravishda hayot haqiqatiga o’tganimdan
so’ng 13 ya’ni 4 ning, Ruhning ma’nosi bo’lib berganligim ahamiyatga
molikligini bilsangiz bo’ladi. Shuning uchun AQSh lik yomon klounadalar va
ilohlar yomonlikni, o’zlarining yovuzliklarini kalaka qilganligimizga, shu Dunyo
uchun yaxshilik ustunligida po’kkaknamo bo’rttirganimizga shama qilishib, o’zimni
huddurun surib yaxshiligimni masxara qilmoqchi bo’lishgan. Ammo bo’lgan ish bo’ldi,
yomonlar yaxshilikni faqatgina ikki barobarga oshirib qilib qo’yishga o’zlarini
bosib olaolmay majburlanib turishibdilar xolos. Zero o’zim aytaylikki, 11
yosharligimgacha to’plagan o’z yoki 3 avlodning yaxshiliklarini o’zim uchun 2
barobar oshirib bilganligim ichimdagilarning o’zimga hamla-si(lari)dan (ular
asosan jamlanma, jamlovchi ot) beri ma’lum bo’lsa kerak. Agar 11 yilga
simmetriyani, yo’nalishdagi o’xshashlikni turmush qurishim sanasi bo’lgan
27-yoshimning 15-avgusti bilan boshlangan desak, mana 5 yosharligim bo’yicha
qaralgandagi, qiyosdagi 5 yilu 42 kun o’tayapti. “O’xshashlik yo’nalishidagi” o’xshashlik
bo’yicha olsak, ikkala belgilanayotgan 11 yilliklar 5-6 va yana 5-6 sifatida
hamda yo’nalishga ko’ra belgilasak, 5-6 va 6-5 simmetriyasi bilan borishi
kerak. Zero o’xshashlik uchun aytilayotgan sohaning, umrning shu oralig’i ya’ni
27-11=16 yosharligim birinchidan olingan, 11 yillarning qaytarilishi esa
simmetriyaning o’zidir. Simmetriyali 11 yilliklar ya’ni yo’nalish o’xshashlikdan
so’ng topilib kelgani uchun, birinchi ikkala 5-6 yilliklar bo’yicha topib
olingan 5 yilimizni tugatib bo’lganligimizdan borishimiz kerak. Demak, keyingi
6 yillik jon halakli o’zimni anglashimga, ichimdagilarning yomonli bosimi bilan
teskari ravishda yanada rivojlanishimga yoki yaxshilanishimga 42 kun o’tib
qolganligini bilingiz bo’pti. O’zimning shunga qarshiligim yo’q, chunki u qoloqlar
yaxshilikni o’zlari ko’paytirib berayaptilar, yetishtirayaptilarki, kerak bo’lsa
Dunyolar va o’zlari ham shunday yaxshi bo’lib olishga majbur bo’ladilar har
qachongi lahza va mahallarda. Agar yaxshilik talabi, bu – mana hozir va har
qachon o’zgachalikda ham to’liq sezganimga xos, badanim bilan oyoqlarimga
massani bildirib, son a’zosini kollinear, oval va qarama-qarshi belgilar bilan
asab tarangligini kayfiyatdan qilishga xos qitig’lab qirish, natijada o’zimni
gapirtirishga urinaverish hisoblangan. O’zim esa shu jumla bilan birga kelgan
xayolimni uyushtirgan televizor ko’rayotgan xonadan tomoshabinlarning ekran
voqealariga shama qilib qoch-qoch deyishlari orqali qochishim kerakligi eng to’g’ri
baho sanalganligini hech ham unutmang. Endi: zo’r o’q uzadida, ana, ana, degan
saboqlar, taqlidlar ya’ni ekran orti haqida gaplar chiqayaptiki, o’zimning
qochish bobidagi ishim oddiygina xatti-harakat maromiga boshqacha, kutilmagan
yoki tasodifiy qimirlash yo’nalishim, qoqishim chiziqlari bo’layaptiki, shunga davom
etib, qilaolganim uchunkim: zo’r qiladida bu, deya eplayolganning yuqori darajali
bahosini berishadilar. Ha, ha, shu klounadalar ular ya’ni bu xonadagi
yaqinlarim, aynan onam va yana kimdir xo’shki, shuni yoz deya ichimdagilar
nolishdilar. Umuman olganda shularning hammasi ham yana tezkor, hoziroq maromidagi
bog’lanishlar, o’xshashlik yo’nalishlari sifatida o’zimning bu yuqori darajali
matritsali, parallel ya’ni o’sib ko’rishimning shu yozilayotgan ma’nolar
toborasida yana va yanada qayta-qayta, 2-3 barobar sayqallanishi sanalganligiga
e’tibor bering. Demak, yaxshilash bosimlariga javob bermasam, o’zimga juda
bilintirmay, tezkorlik bilan pinakdagi ataylagan bilimlarini, o’ramalarini ya’ni
tuzoqlarini kamgina sezdirib (bu – o’zidan chiqqan degan sababni ro’kach qilib,
oxiri hech kim ayblamasa ham o’zimni bilimimga ko’ra aybli sanashim bo’lgan
yomon maqsadlari uchun) devonaligimni keltirib chiqaradilar, lat yediradilar va
o’zlarini shu zahotiyoq og’riqdan, latdan olib qochadilar. O’xshashlik yo’nalishidan
ya’ni obro’ chizig’idan to’liq obro’ga o’tmasam, chiziqlarga kirgan zahotimoq
keyingi kutib turgan davomi ichimdagilar tomonidan ko’rilgan ravishda o’zlarining
qochib qolishlari va o’zimni jazolash bilan boradi. Zero biz bitta tanadamiz,
og’riq bo’lsa birga bo’lishi kerakligida, ular chiziqning, hajmli tana yo’nalishimning
ham ya’ni har qanday falokatli qimirlashning tezligini bo’laklab og’riq, azobdan
qochib qolishib, o’zimni jabru-jafoga, lat va qizarish-bo’zarish, noqulay og’riq
olishlarimga duchor qilishadi. Shuning uchun bo’lsa kerak, inson manfaatidan
qaralganchalik yugurishni, qochishni amalga oshirsam, oyoq-qo’l ya’ni tana
harakatlarim Flash 8 dagi (ko’p kadrli) onion skin ga o’xshash sifatda har xil
qiya tarmoqlarga, qimirlash yo’nalishlariga kirib ketmasdan kuch va massa bilan
bitta topgan, tanlab tuzib borayotgan yo’nalishidan, yo’lagidan yoki yo’lidan
yugurib boraveradi. Ha, ularni ham boshlanishida, uzun chizig’ida ushlash
kerakki, bu uzun to’g’ri chiziq bo’laklanishi zahotiyoq har xil qiyaliklar,
burchaklar bo’yicha tarz olishiga hech kimning toqati sig’magan haligacha xo’sh.
O’zim esa asosan hayotdagi narsalarning, boshqalarning va voqealarning shu
bunga xos egri-bugri ko’p chiziqli qiyalangan yo’nalishlaridan, simmetriyali
qayta bitta chiziqqa urinishga, ega bo’lishga bo’lgan bosimlaridan kallam ya’ni
miyam bilan chap berib chetlab bormoqdaman. Shunday voqealarni aytsamki, juda
ko’p, ammo kattaroq vaqt davri uchun yoki ahamiyatiga ko’ra esimdan tezda
chiqib qolishi hech gap emas. Boz ustiga shularning ustida o’zimning hayotim
taqalganki, buning o’yinchoqdanligini idrok etish o’zim uchun og’riqligidan
barchasi noma’lumgashtali sanalgan. Ammo shu yaqinda, hozirgina tugagan tushlikda
bo’lib o’tgan mojaroga o’xshash bir qarashimdan (albatta, o’zimcha qandaydir
ikkilanishga xos sababli obro’ga ayblov chizig’i bo’lishi kerakligini ichimdagilar
bildirishayotgan edilarki) olsakki, 3-4 kun oldin o’zim kechqurungi o’tirishimizda
aniq bir fikrli gap, “o’zimni hali ham surishli gapirtirayotganlarida, o’zlari
chizmalariga xos va monand yetarlicha qimirlamayaptilar” degan shama ostida
misol bilan oilamizga (shu AQSh lik tanani kiyib olgan klounadalarga) tushuntirganimdagi
obro’yimga qarshi kechangi kuni Nodirdan ishining obro’si haqida gaplarini
eshitib turganliklari va o’zimga har qayerdan uyushtirilishli tarzda tasodifiy
bo’lsa ham gapirishimni chiqishini ichimdan bo’lishlari bo’lib o’tdi. Bugun
tushda esa yana shu voqea bo’lib, o’zimning boz ustiga navbatdagi obro’ uchun
gapirishimga tish-tirnoqlari bilan qarshiliklarini simmetriyali tarzda o’tqazganliklari
ma’lum bo’ldi. Bo’lmasaku, mana ukamni har bir shunaqa eslashim bilan maqtab qo’yayaptilarki,
juda nozik bo’lib ketganidan ham unga bu maqtovlar hozir kerakdur ham balki,
ammo uning birginagina bunaqangi maqtoviga o’zim shuncha paytdan beri ichimdagilarning
qancha kelishuvlarini qilib yurganimni aytsam, ukam chichivorgan bo’lardiyu, xo’p
mayli, ichimdagilar bu ma’noda ham ya’ni o’zimning shu kelishuv tarzidagi obro’larimga
ko’t bosish maqsadida Polin ya’ni Nodirni dyavlligi bilan birga qichiqchasiga,
qastdan bildirib maqtayaptilarki. Demak, maqtovlari bu – nima emish, oddiygina
akasiga bo’lgan ko’t o’xshashlik qichig’molligi ya’ni “ovqatlanish paytida
gapirish navbatida tur” deb ichimdagilar bildirayotgan va Nodirning o’z maqsadiga,
gashtiga ham to’g’ri keladigan navbat bilan ko’tlik qilib olishlari,
gapirishlaridir. Bo’lmasa-ku, shu Polin o’zimdan bo’lib kelgan, musulmonchasiga
ya’ni allohu Akbar nomi bilan istak-xohishimga binoan gasht va inoqlik,
xotirjamlik va davra zavq mehrli shavqiga xos yaqinlashuvli tarzdagi so’rashlarim
tugul cho’zishli qilib “Qanday sizzzlar, yaxshimi, kayfiyatlar qanday, hammasi
bo’loptimi” va h.k so’zlar orqali inoqlikka, davraga chetdan kuzatuvga xos ko’nglini
ko’tarish, to’ldirish bo’yicha yopishqoqligini bildirib turaveradi. Boshqa so’zlar
va gaplar ishlatishga aslida no’noq va noqobil ukam shu - o’zimga xos xo’sh.
Albatta, AQSh lik xo’randalarimiz, muttaham va xomtamalarim bo’lib yaqinlarim
ko’rinishida chiqayotgan nomyossalarni haqiqiy ukam yoki oshni-og’aynim demayman,
ammo ping bilan AQSh dan qaytib kelayotgan Buxorolik klounadalar har holda
egalariga, insonlariga yaqin bo’lganliklari ma’nosida shunday oshni-og’aynilar
bo’lib, hayotni o’zlarining taraflaridan, tana tomonlaridan disksifat, yoki
qalqonsimon, 3 o’lchamli yoysimon (chunki AQSh dan ping bilan yonimdagi tanalarimiz
bordi-keldi internetga xos ping li tezliklari, tahminimcha 70 ga 1-2 millisekundlar
solishtiriladi) olib berishadi. Bularni qarang-a, shu tezliklarda farq qilib o’zlarining
qing’irliklarini qilishadilar yoki Aqsh lik o’zimiznikilar yordamga shoshadilar
xo’p.
Tahrirlandi
bir marta: Usama Bin Laden va qalqonsimon so’zlari atrofidagi tushuntirilishiga
xos qo’shib yozildi.
2-bor: bin
Ladin bir varakayiga qo’shib qo’yilmay, o’chirtirib ustiga to’g’irlab qo’yildi.
Comments
Post a Comment