Biz nima
2022. 21. Bo’g’zimni joyidan qochirish bilan gapimni
bo’ladilar, tovush paychalarimning joyida o’zimni turg’izmay orqaroqa yoki oldinroqqa
bo’g’zimning traxeyasi ostidagi nam etimni, mushak tolalarimni traxeyasi bilan
birga olib qochadilar. Endi, boshlang’ich sigaret, tamaki chakish qoidalarini
yozsamki, o’zim shuni tajribamdan o’tkazayotganimga mana oxirgi shu 6 kun ichida
3-bora harakat qilib rivojlantirishim orqali bo’layapti. Avvalambor ma’qul hajmda
puffak, sigaretni yanada yondirib ichki tutunini og’iz bo’shlig’imizga olamiz.
So’ng tutunni og’zimizga ushlayveramizki, shu pufak, tutun og’iz
bo’shlig’imizni achitishni boshlaguncha kutib turib, natijada tomog’imizni
qimirlatamiz, bir marta yutinib olamiz. Shu yutingan paytimizda tutun torganimizdan
boshlab ochiq turgan og’zimiz qo’zg’alishi yuz berib, qanchadir ortiqcha tutun
ya’ni pufak, dud og’iz bo’shlig’imizdan chiqib ketishiga yo’l qo’yib beramiz.
Qolgan tutun bu – sizga ma’qul, tog’ri va mos keladigan tamaki tutuni miqdori
bo’lib, shuni ichingizga ho’piqishsiz, qisinishsiz va yulunishsiz tamaki tepadigan
oddiylik, kayf bilan yutinasiz va chiqarasiz. Shundagina ko’p yoki qancha
yutungan bo’lsangiz shuncha tutun, oq dud og’zingizdan qaytib chiqadigan bo’ladiki,
agar kutmasdan va tomog’ingiz bilan bir yutunib qolgan dudni chiqarmasdan
tortganingizda, yutinganingizda edi, ko’p dud tortganingizga qaramasdan hech
qancha, deyarli sezilmas yoki kam hajmli oq tutunni qaytib og’zingiz bilan
puflardingiz, chiqarardingiz. Qolgani bilmadim zahar bo’lib ichingizda qayerlardadir
qolib ketardi. Shuning uchun bu qatori birdaniga yutinganlaringiz tortgan
paytingiz ham o’zingizga yomon, miyangizni yulib, siyqalab tortib ketadigangan
o’xshardi. Birinchi navbatda oshqazonga e’tibor berish kerakki, dudni
avvalambor tortganingizda oshqazonga, jig’ildonga ovqatga o’xshash
o’tkazayotganga xos ravishda ovqat, yemish chaynashga yaqin vaqtni o’tkazib,
so’ng dudni yutishingiz kerak. Hozircha bor bilim va ko’nikmalarim shular. Endi.
Bir narsa avvalambor bo’lishi kerak edi. Tuyg’ular insonlarniki, tarz ya’ni
o’xshashlik bu – jon esa o’zimniki, odamniki bo’ladi. Tuyg’ularning oddiygina
ko’tankirashidan, ko’timazo’rligidan o’zimga har xil talablar o’zligimdan,
ichimdan ya’ni o’zimdan ichimdan o’tib yuzlangan. Bilib turganim bu – oddiygina
hayot shakli, miyamdagi shaklan, Macromediada birinchi yaratgan multfilmimda
chizgan egri, yoyilishli parallellopipedga o’xshagan ikkita kitoblarim,
o’z-o’zidan Qur’on va Tavrot sifatida talqin etilib, taqdir zapisida, umr vaqt
qiyaga xos tasavvurdagi vertikal to’g’ri chizig’ida azaldan kutib turilgan holda,
kelajakdan bor bo’lib kelib qo’yilgan, bo’lib sanalgan tuyg’ularim chiziqlari
bo’yicha qimirlashini bosh miyamda sezaman. Shu chizmalar, ilohiy kitoblarning
sal ishlatilishdan so’ng bo’ladigan yoyilmali silliqlangan, egrilashib ulgurgan
shakli o’z ma’nosi bilan ichimga ya’ni badanimga ham kirib olib o’zimni nimagadir,
sababsiz va tushunarsiz talvasa, injiq qilganida ham yana qandaydir shakliy
jihatlama hayotiy aloqalar shu chizmalar bilan bir xil bog’lanishli, nisbiy
tarzda bo’lib o’tishini tushunamanki, bu chindan ham bo’lib o’tadi. Keyin mana
hozir, ichimdagilarning o’zlari tuyg’ular bo’lish barobarida ustimdan kulibroq,
yoki chindan ham boshqacha bo’lishi mumkin deya, ammo baribir tartib bo’yicha
navbatdagi qiliq, ko’rinishlarini chiqarishdiki, oyog’imni asablarini tarang
qilib oddiygina ko’rpachaga tekkizib jazabamni, asabimni keltirdilar. Ya’ni
bosh, badandan so’ng oyoqqa hamla qilishadilar. Ular ya’ni ichimdagilar biron
marta ham tasodif deya chinakam tasodifni, tavakkalni yoki ehtimolni
keltirishmagan, balki tasodif bu – deya barcha hayotimda bo’lib o’tgan voqea-hodisalar
yuzasidan bilimlarimga va o’zlarining bosimli bilimlari bo’lmish adabiyotga,
birgalashishli xos tarzda navbatdagi “tasodifni”, aynan ketma-ket yaqin
bog’lanishlarni va eng yaqin mazmundagi kollinearlikni chiqarib qo’yishadiki,
har doim hayron qolib kelganimdan ham Injil yoki Tavrot hamda Qur’on
kitoblariga qarshi o’zimning kitobimni, aniqrog’i ushbu blogimdagi yozuvlarimni
yozishga majbur sanalganman. Go’yoki barcha shakl, ichimdagi 3 o’lchamli
chizmalar eng kam o’xshashlik, jonim bilan yaqin hayotimda, atrofimda simmetrik
ravishda namoyon bo’lmasa, chiqmasa ichimdagilar bizlar kayfimizni to’liq
olaolmadik te’ya battar ichimni chizib devonaligimni kimgadir namoyish
qilmoqchi bo’ladilar. Holi-jonimga qo’ymaslik, haddimga o’zimni sig’dirmaslik ya’ni
tuyyg’ular bilan jonimning dushmanchiligi shunchalik bo’larda. Jonim xalak.
Yoki jonim halak. Mana hozir ham ko’t unsuri bilan go’zzuksifat tushuntirish
maqsadida Iblis kallamda qandaydir chizmani aniq chizgan bo’lsa kerakki, shuni
sikim deya sikimga, qo’tog’imga ayblov sifatida nazdimni qaratdi. Bilmadim,
o’zim chindan ham sikib, ichimdagilarga shunchalik og’riq, azob va dushmanchilik
jazosini keltirarmidim. Shularning-ku endi baribir ahamiyati yo’qqa o’xshaydi,
zero o’zim yana baribir, qandaydir ravishda eng dolzarb yozayotgan bo’lsam
kerakki, bugungi 21-baholangan sanamizda Ibrohimning 5 yosharligidagi o’rta
vaziyatdan o’tib kirishuvimiz hozir-joiz, ikkilanib birlashuvimiz sodir
bo’lgani sababli Ibrohimning o’zining tuyg’uli odam bo’lishi barobarida
insonlarning ham tuyg’ulariga o’ylovim tomonidan chizmalarning boshlanishi
bo’yicha yaqin borayotgandurman. Albatta, o’zim odatdaga ko’ra ba’zi-ba’zida
jahl bilan kelib, sal jahlim bo’lmasa ko’p ham kirishmay, yozib ketaveraman,
so’ng sanamga, kun tartib soniga e’tibor bersam, chindan ham shu voqealar
bo’lishi kerak. Endi, avvalambor o’g’ilchamning nusxacha bo’sacha oladigan
ikkinchisi Rustamning shanini oqlab hozir ko’p bo’layotgan bahslarimizdan
birini hal qilib berishim kerakki, chindan ham ichiimdagilar Rustamga: bizlar
yozdirayapmiz, nima yozishini oldindan bilamiz, deb qo’yishadi. Shuni hay-hay demasam,
salga unga isbotlab, tushuntirib berishganga ham o’xshaydi. Ammo shu bularning
barchasi bekor gap, zero ichimdagilar o’zim qachondir yozgan ma’ruzamni, o’zim
va yozayotgan ekranim orasidagi bahsga kirishuvli tarzdagi yozuvlarimning shu
bahlari, mojarolari va diqqa-e’tibori bilan birga kuchini, ahamiyatini sug’urib
olishganki, shu ma’nodagi, aynan bu mavzudagi gaplarga, jumlalarga va
yozuvlarga qayta qo’yganlarida, shularni qayta yozdiradigan bo’lib Rustamni
“shunday bo’ladi hozir ya’ni bizlar belgilayotgan yozuvni teradi” deya
yo’llavoradilar, ishontirayotganga o’xshaydilar. Ammo, qaytaramanki, barchasi
yolg’onki, o’zimning kuchimni o’zimga teskari qo’llash, esimni qayta olib
chiqish, takroran yozdirish masalasi xolos. Zero aslida hali biron marta aynan
so’zlar va qo’shimchalar, bir xil jumla qilib birorta avvalgi jumla, gapimni
olib chiqqan, takrorlatgan emas bo’lsalar kerak. Kichik, bir-ikki og’izli
jumlalarimning ba’zilarini demasak xo’p. Har holda ular kutganda qaytadan
yozmasligim ham mumkin. Ichimdagilar birdaniga ko’p masalalarni, fikrlarni va
g’oyalarni qayta, o’zimning oldingi yozuv bilimlarimdan, tuyg’ularimdan olib
keltirishlari mumkinki, o’zim palapartish, chalkash ya’ni tanlov asosida tanlab
chiqarsam, baribir kutilgan gaplari o’z o’rnida, tartibida yozilmay keyinroq
kelishini bilgan Rustam ham o’z-o’zidan quvonar xo’sh. Ichimdagilar xonadagi,
borlig’imdagi atrof, sezgilarim va esim, tushuncham doirasiga xos chegaramdan domovoylik,
tepa pataloklarda ruhan kallalar bo’lib osilishli tarzda meni kuzatganlarida
o’zimning es bilan qimirlashimga qarshi o’ylovlari bilan aynan ma’nolarini narsalarga
yo’naltirib ko’rib yurishganlarini bilamanki, shuni televizordagi bashoratlarimda
suhbat jarayonida to’liq karomat gaplari qilib beraman. Endi, har qayerda
qo’yilgan, pataloklardagi, shiftdagi, shifaner tepalaridagi va yo’l chiroqlari
osig’liq tepaliklardagi, uylarning pashmaklari tomonidan qaraydigan domovoylar
bu – Iblis bo’lib, bizlarni ichimizdan ham parallel kuzatuvi mobaynida tomlardan,
tepa qiyaliklardan narsalarni ko’rib ma’noning o’zini chiqaradi. Narsalarning
o’zlari esa bu – Farishtalar bo’lishib, uzoq-uzoq, 100 lab metrli yoki
kilometrli shaxslarni tekis yer uzra yo’llar ya’ni ochiqlik trayektoriyasi,
yoki kesmalar bilan to’siqsiz qarashlikda birlashtirishni bilishgan ya’ni nazd
qilishgan. Endi shu o’rinda yana aytib, yozib o’tishim kerakki, umuman olganda
har kun hatto oldindan ham qaysi mavzuda yoki sohada yozishimni oldingi,
avvalgi yozuvlarimdan yig’ib, to’plab yoki tuzib o’zimga masala, ma’no qilib
shu ertangi kun uchun yozishim kerakligini belgilashadigan ham bu ichim
muttahamlari, xomtamalari ya’ni ichimdagilar shu bu. Ichimdagilar muttaham deyilganda
birinchidan shuning sinonimi xomtama bo’lib kelishi kerak. Xomtama degani podxalim
bo’lib, podxalim bu – “pod ya’ni tagidagi xalim esa xolim”ni berib, tagimdagi
xolim, falaqim yoki shumshaklarim degan ma’noni beradi. Xomtama esa “xom tam
alo, aloqasi, eshittirishi” bo’lib, ko’timni ya’ni shumshagimni ichimdagilar,
o’ylovimdagi AQSh lik muttahamlar, Gvardiya xom tam (qilib,) eshitayapsanmi deya
yeyishlari bo’ladi. Ularning o’zlari ichimda bo’laturib, etimning bir parchasidan
ya’ni shumshaklarim, ko’timning zo’rayishi sababli chiqqan shishlaridan
xomtamaliklari, xom go’sht ya’ni et yeyishlari oqibatida o’zimning kallamga
jinsiy shakllar ya’ni a’zolar shahvatimni oladigan ravishda, drug ya’ni
narkotiklarga o’xshash tegib jilovlanib, jilbalanib, qandaydir tasavvurga molik
ko’rinishli ketadilar. Ichimdagilar shunchalik tiqma-tiqon ravishda qilib
o’zimga dushmanchilik qilishadi. O’zlarining dushmanchiliklari taraflari asosida,
tag ya’ni markaziy bosimida turishmasdan, qarama-qarshi bo’layotgan biz ya’ni
o’zim bilan janjal, dushmanchilik chegarasida, bosim kesimida tiqma-tiqon
bo’lib kirishib, o’zim tomonga itarishib yotishganlari sayin hammasi mana shu
o’rinda ham ma’lum. O’zim esa jonimning o’zi bilan yoki asoslamalikda, tag
yitalovchi bosim havosida, damida turaman yoki shu joyga izin bermaslikka shay
tebranib ularni itarib turaveraman. Endi. Ashsha degani o’g’il-qizlarga,
bolalarga, yigit-qizlarga erkaklarning og’zidan o’tayotgan yeyilgan ovqatning
berilib yedirilishi birgalikdagi taomlashishlarda parallel bo’lib o’tadi degani.
Shunday chaynab go’daklarga qaytarib og’izdan chiqarib yediriladigan ovqatlarni
ashsha deganlar ham. Shuning uchun aslida yosh Gvardiya biz kattaroq jamoaning
og’zidagi ovqatdan ashsha qilib yeyishganida bizning kuch-qudratimizni,
halovatimizni va kayfiyatimizni, ishtiyoqimizni o’zlarining oddiy dunyoqarashlariga,
allohliklariga ya’ni loh-laqmalanib qolishlarlariga olib qo’yadilar. Kattalarning,
er-xotinlarning matritsali televizorlari va 5-6 daqiqali bordi-qaytdisiz davomiy
eslari yosh ya’ni go’dakdan boshlangan va yigit-qiz bilan tenglashgan ma’no-mazmundagi
farzandlarning televizor oldi gashtlari, onglari va aqllari orqali, shu
kattalarga ulanib o’tishi ortidan sodir etiladi. Hozirgi yosh avlodda ya’ni
generation da odam bo’yicha ong o’rnida mantiq hamda insonlarga xos ravishda
kattalarning aqli joyida xotiraviy aql biz erkak va xotinlarning aqlini (aloqa
qilini) va ongi (borliq gashtini) tutash miyalarning tutash to’g’ri chiziqlari
orqali o’tib larzaga soladi, jumbushga keltiradi. Mana sizga X li hayot. Endi,
insonlar, erkak va xotin bo’lib ulgurganlar shu paytgacha ongsiz va
xotira-essiz ravishda tabiat ya’ni yer tomonidan, nisbiyligi tarafiga ko’ra
aqllarini aylantirib keltirib narsalarga tekkanlar va bir varakayiga ko’rib
joyida yodlashli tarzda eshitganlar. O’zlari qilmoqchi, tegmoqchi va
eshitmoqchi, ko’rmoqchi bo’lib kelayotgan ishlari ya’ni keyingi voqealar o’z
joylarida bo’layapti deb turganda, aslida parallel ravishda boshqa bir hudud va
joydagi mutloq o’zga narsa va ish shohidi qilib birinchidan shu o’zga joyning
ko’rinishidan o’zini bilishiga xos ravishda parallellikdan ma’lum bo’lib chiqa
boshlaganida so’ng o’zlarining tabiiy, oddiy ravishda avvalgi o’rinlarida
borliklariga xos tutaverib, garang ahvolda anglab bilishib, shu narsalar ustida
5-6 daqiqalar davomiy tarzda, sakramasta’n ya’ni bir zumda uzoq masofali yo’qdan-borga
xos bordi-qaytdisiz ishlaganliklari ma’lum va mashhur. Ular ya’ni erkaklikkacha
va xotinlikkacha bo’lgan hozirgi insonlar tuyg’ularning xursandchilik gashti,
ishtiyoqi bilan hayot kechirishga ko’proq diqqat qaratib asl dunyoqarashlamalikka
qarshi ravishdagi o’z-o’zidan ko’chib, sakrab va bir qadamdayoq kilomterli
masofalarga hatlab chiqib qolishlarini bilmaganlar. Ichimdagilarning
aytishlaricha aslida insonlar shunisi bilan to’g’riki, narsalardan tuyg’u hosil
qilib, so’ng o’ziga qaytib kelib shu narsalarga, ob’yektlarga qarash kerak, deyishayapti.
Ammo o’zimning tuyg’ularimdan, jonimdan bir varakayiga, yurib ketishim bilan
xaritamni, narsalarimni yoki ob’yekt-subyektlarni kelib qolishini, chiqishini
o’zimdan, darholsifat ko’rib borishimga nima deyin, shu xatomidiki, iloh yoki
allah noto’g’ri bo’lsa. Endi, bir kun kelib, o’zim insonlarning xursandchilik
chizmali birdan ko’chib yurgan joylarini ko’zdan kechirishni o’zimning es ya’ni
davomiy bir joyli qarashim, kuzatuvli yashashim bilan amalga oshirishim mumkin.
Bu – dunyoni belgilovchi, hamma yog’ini ya’ni bor bo’lib kelgan o’zgarishli
xaritasini, turar-joy narsalarini yakunlovchi yakuniy o’z kuch-qudratim timsoli
bo’ladiki, Jahonning shuncha kattagina ulushi o’zimga tegishliligi bilan
ahamiyat qozonaman. Qarang qanchalar o’zimning hayotim azizki, insonlar bir kun
kelib, oxir oqibat ya’ni Dunyoning yakunida o’zimning bir joyli uzluksiz,
ko’chmas tanam bilan hayot kechirib yashashimni birgalikda, shunchalari ya’ni
millionlari hamjihat bo’lib, o’zlariniki sifat qarab, mahliyo bo’lib va
sezgilarimning bir joyda tarqalishiga va qabul qilishiga oshiq-moshiqli tarzda
o’zlarini bildirib kutib qoladilar. Albatta, sezgilarni tarqalishi asosan
yorug’lik kelsada masofa ma’nosida so’ng ko’zim bilan qabul qilishim,
ko’rishim, eshitish ham qulog’imning o’zida bo’lsada, uzoqdan ya’ni distansiya,
masofadan sezishga qodirligim, terim bilan tegish ham tashqari sababli qattiq
og’riqni berib kuydurishi, achchiq qilishi yoki turshlantirishi degan ma’nolarda
bo’la tursinki, aslida sezgilar o’z joyida ya’ni tanamining mos qismlarida
vositaviy, o’z a’zoli tarzda qabul qiluvchilardir. Axir, o’zimning ilohim ya’ni
diniy bog’liqligim ongimdurki, shu ong sifatida sezgilar bilan to’lishish va
ta’sirchan yetkazish aloqaviyligidagi o’zimni o’rab olgan borliq, doira
chegarasidan sezgilarimga tashqaridan, masofaviy bo’ladigan ahamiyatga ko’proq
e’tibor qarataman. Insonlar ya’ni orli boshqa tarafdagilarimizdan bo’lsalar
esa, ilohiy tomonlama aql (aloqalanishdagi masofalarni, Yerda o’zlari uchun
ajratilgan hududlarni ya’ni tahminan 220 metrchalarni qilchaga xos tarzda bir
sakrab, joyida yurishli hatlab bosib o’tuvchilik) orqali shu sakrashlaridan
so’ng parallel tarzda oddiylikni, davomiylik ya’ni uzluksizlikni, joylashuvga
xos haqiqatni yo’qotganlarini o’xshatolmasdan, bilmasdan yoki obro’ bilan
hisobga olaolmaslik qilib, sezgilariga narsani yo’naltirib, so’ng sezgilarini
avjiga keltirib ya’ni qabul qilishini bilishib, faqatgina shu narsalar bilan
ishlari bo’laveradimi, ha va uzoqroq borliq ishlari bo’yicha ahamiyat beraolmaydilar,
o’z xursandchiliklarini bir taraflama kuch-g’ayrat va ibrat, ko’nikma tarzida
obro’liga, jongashtalikka o’xshash ravishda, kuchli e’tirofli ma’nolarga va
istalgan yondosh sabablarga to’la holda qilib ketaveradilar. Xullas ularni
televizor klounadasi Dunyoning asosiy aholi massasi sifatida tushuntirgan
bo’lsa, o’zim borliqdan ya’ni allah-u akbar takbiridan vazifaviy deya bilaman
hali ham. Endi, bu o’zimning o’zim bilan aloqador monologli hayotiy aylanishga
xos tarzdagi yozuv suhbatlarimdan va kun uchun belgilangan, Ibrohimning ertangi
kunda, 22-kundalik chislomda ya’ni sanamda 5 yillik alomatini o’rtali vaqt
kesmasidan o’tib kirishi orqali odamlashuvidan kelib chiqib, insonlarimiz
yoshlari boshiga tushganchalik farzandlarining kimliklarini va qanday es
gashtiga egaliklarini obro’li tarzda sezishga urinishlari joiz masalalardandur.
Yosh farzand avloddoshlarim teskarilik yoki x hayotiy bahsiga kirishishli tarzda
o’zimdan xotiraviy esli bo’lishni ko’proq o’z taraflari sifatida
tortaverganliklari ma’lum va mashhurki, ammo farzandlarning o’zlari hali ham
inson toifasidagi birinchi tomon va shu tarafning eng yuqori deb baholangan
sezgilaridan, faqatgina ko’pchilik bo’yicha obro’ kamchiligiga yo’l qo’yib
hayot kechirishga odatlanishganliklari ma’lum edi. Ibrohim esa insonlarning
sezgilari, teri bilan tegish va shuning mantiqiy va xarakterli bahosi tomoniga
og’sada, aslida biz odamzotning ensa ya’ni xotira, es va yod, ilohiy ong
taraflama bir bosqichdan iborat tarzda hayot kechirishi kuzatiladi. 22. Endi.
O’zimga qolayotgan menimcha hayotni to’liq aniqlashtirib bildim, bu – obro’ va
chizmalar (chizmalar bu - Qur’on bo’yicha miya tuyg’ularining, zo’rayishining
yoki ishlashining chizmali yo’nalishlari). Ensamdan yoki eslashlarimdan kelib
chiqib, har qanday sezgi yo’nalishiga, eshitish, ko’rish yoki teri bilan tegish
sezgisiga diqqatim tushib yana esim bo’lagi bilan qiyoslanib, parallel shtrix
qilib tutilsa, shu o’z-o’zidan qachongidir sarhisob etgan, bilib yig’gan
obro’yim mavzusiga aylanib, obro’yimni ya’ni boshqalarning haddini ko’p ham
o’zimga tegajonlik qilishga qo’yavermasligimni, jonhalak bo’lmasligimni oshiradi.
Mana hozir shu gaplarimni chizmalarga ko’ra o’zimga atab, ichimdagilardan
qutilishga xos yozganim uchun Iblis shu obro’yimga ham otilib, faqatgina
chizmalariga to’la-tosha yomonlik bilan bildirilayotan parallel, kiborg ko’ziga
o’xshab o’ng ko’zimga ortki miyasi tomonlardan boshim bo’ylab yomon
ta’sirlashuvli bosim o’tkazdiki, baribir haqqoniy hayotga chiqadiganga o’xshab
yomonlik qilaolmay, o’zi uchun o’zimga maksimal og’riq va yomonlikni “qiynoqli
yig’inggacha” beraoldim degan har doimgi shama, urushlaridan oxirigacha deya
hisoblab-hisoblatib (Imp ya’ni Iblisda, o’zi bilan o’zimni bitta deya qandaydir
tutib azoblaydi) tinimsiz bezoriligini davom ettirishiga qaramasdan, shu bilan
yomonligining so’nishiga, yakuniy kamayuvchanligiga va oxirgi kuchlanishi
nisbiy hal qiliniishiga erishdim. Obro’, jon va o’xshashlik, tarz, aylanalar va
umuman Payg’ambarligim Shohid sari bo’laverishim bilan kurashib bo’pti shu
ahmoq Ibliski, om gashtaligini bildirib, I’ll, I’llv qilib ochib yotaveradi. Endi
sezgilarimdan, borliqdan kelayotgan his-tuyg’ularim emas, sezgilarimdan esimga
yonma-yon qismlar, lahzali bo’layotgan ishlar bo’yicha parallellik sodir
etilganda o’zimni ham qottirib chizmali qimirlayotganga o’xshatib, o’zimga
simmetrik bog’lanishlarda tuyg’ular ya’ni ichimdagina bilinadigan shu qimirlash
va harakatlanish, qo’zg’alishlar bo’yicha chizmalar, qisilib shishayotgan
o’ralib qolgan shakllarning chiziqlari hosil bo’ladi. Endi shu yozuvim, oxirgi
jumlamni yozishim bilan soxranit qilib ctrl+s tugmasini bosmasimdan qo’lim
o’zicha qimirlab, qandaydir bir tasavvurona quruqasiga tegish ahvolida tezgina
boshqaruvimni yo’qottirib qo’yib klaviaturaga urilib oldiki, natijada kecha
o’ylab yurgan ishim bo’lib, save qilish ishi uchun yana qayta dialog oynasi
chiqarildi, holbuki ustiga bildirmasdan save, soxranit ya’ni saqlab qo’yib
ketsa bo’laverardi. Axir o’zim-ku, unaqangi klavishlarni, tugmalarni bosmaganimni
ham ko’zim bilan taxminan, ishontirib aniqlab bo’lmasa ham payqayman, ammo shundan
tashqari ham qachon bunga o’xshash o’z-o’zidan qimirlab qurilmalarga tegib
boshqarib yuborish bo’lsa, aniq bir tugmalar ketma-ketligi, aynan meta
klavishlar, ya’ni control, shift va alt lar bilan birgalikdagi holda menu larga
kirib qandaydir dialog larni, boshqaruv panellarini chiqaradigan chaqiriqlar,
ishlar bo’lib o’tadi. Zotan o’zim ba’zo’r deganda ham birinchi meta, control
tugmalarini aniqlab bosib, keyin qo’limni uzaytirib, cho’zib belgilangan menu
oynasi, dialogovoye okno uchun harfli yoki raqamli, punktuatsion tugmani
bosishim kerak bo’lardi. Bu mutloq shunga o’xshamaydi. Demak, qissadan hissa
shuki, obro’yim ko’zimda aralash, o’rmalashgan va o’ralgan chizmalar bilan, Dunyoqarash
bo’yicha esa tomirlar bilan haqqoniyligi aldab tushuntirilishi bo’lishi kerak
bo’lsa kerakki, tuyg’ularimni ya’ni hayotni uzoqdan, masofadan o’z-o’zidan
ya’ni tabiatan boshqaradigan shakllarimni ushlab turib chiqarishga qo’ymagan
bo’lsam, natijada bilimli kollinear tajrijiy ya’ni ketma-ket bog’lanish
kuchayishi bo’lib o’tib, shu tuyg’ular qo’limning o’zini qimirlatib, orada bir
balolar qilib klavisha tegib olib, ekranda “nimalarnidir” chiqardi. Endi esa
yana o’sha tuyg’ular muammosi bo’lib, ichimdan (men hozirimni yozayapman, zero
har doimgiga o’xshab yozganlarim darrov, hoziroqda o’z amaliyotini, aksini
o’tab borayaptilar) obro’ va chizmalar kinoyasi bo’yicha kimlarningdir,
shaxslarning boshqaruvida g’ulg’ula, qandaydir buyruqli o’tmas suhbatlar,
yo’naltirishlar, ko’rsatmalar bo’lib o’tdi. Endi tashqaridan, hovli ortidan
uyimizdagi shaxslarning har xil ovozlar shu 3 ala hodisamni takrorlash bilan
tenglik hosil qilayapti. Haqqatan ham shu bu ishlarda, boshqaruvli
ko’timazo’rliklarda eng yomoni chiqib qolishlar uchun kimningdir
qo’paruvchilikni, shu majburlab chiqarish jinoyatini o’z zimmasiga, bo’yniga
olish karomatila muttaham, xomtama basharasi miya aksida, munosabat shaklidan
yoki ko’z oldimizga kelib ketishidan bilinib qolishidir. Kimdir seni lox
ushlab, yengib va ustingdan kulib ketayotganga o’xshaydi. O’zimga-ku keraklisi
bu – chizmalarni obro’ ya’ni dam olishim, ozgina bo’lsa ham me’yoriy
almashinaverishimizda yengil horimas nafas olib qaytishim yengib, o’z aytganini
chiqarishi ko’proq bo’lsin. Endi, o’zimni qanday qilib chizmalar ya’ni
tuyg’ular taraflamalikda boshqarayotganliklarini e’tirof etsam, aytib bersam,
bu – o’sha-o’sha kollinearlik, oval va bir chiziqdagi kollinearlik shakllariga
borib taqaladi. Shu tuyg’uli shakllar oyog’imga o’rmalashib olib, tazimdan
pastki har qanday qismni, chap-o’ng oyoqlarim va o’rtadagi “qilichimni” doimiy
simmetrik bir xil masofalarda joylashtirib, yitalab turishni istashganliklari
ta’yin. Shunda oyoqlarim buqalarnikiga o’xshab sonining ortki qismlari bo’yicha
ichkariga kirmagan, bir-biriga yaqin kelmagan va yopishmagan bo’lib chiqsaki,
shu shakldagi yurishimni, poxodkamni va oyoqlarini ochib-yoyib berishlarni
ekran ortida ayollar seksual, shahvoniy masofali chat oraliqlari, son oyoq teri-go’shtchalarining
o’zi bilan o’xshashlik tarzida olib qo’yishadilar. Endi, o’zim nafaqat o’zbek
tilini bilib olib, yozuvimda so’zlarni qanday bo’lsada qo’llashga
kirishaolaman, balki shuning teskarisi bo’lib, sanskritchasini ham
tushunganligim ma’nosida asosiy so’zga bog’lanib kelgan aniqlovchilarni,
sifatlarni bir-birlaridan oldin ya’ni orqa birinchiligida qo’yish orqali shu
aniqlovchilarning o’zlariga ham va aniqlanmish, aniqlanuvchiga ham aloqa’tor
birgalikdagi ma’nosini beraman yoki keltiraman. Masalan, shundan oldingi jumlada
“shahvoniy son oyoq teri-go’shtchalarining o’zi” iborasida shahvoniy son
so’ziga, oyoq so’ziga va aynan teri-go’shtchalarigacha (o’zi so’zigacha ham) atalib
turibdi. Shu o’zimning Sanskritchani bilishim sanalmoqda. Endi, o’zim
shunchalik darajada devonaligimni, teri bilan asablarim chalkashligini, tanam
a’zolari bo’laklari asabli tarzda o’rmalashib yotishini mana shu ishlarim,
yozuvlarim bilan ochib, aynan chiqarishga urinayotganimda, bunga erishishim
bilanoq Ibrohim tupoy va go’zzuk ochiqchasidagi davolangan ahvolimni, yuzimni
ko’rib, qichig’mollik va kuyoqmolliklarini sig’imi bor, hajmiga tobora yetay deya
darrov qiladiki, o’zining asablari chalkashib, undan o’zimning ichimga o’tib
o’zimga zarar yetkazuvchilar Ibrohimning o’zi bilan o’rmalashib, asablarida
ziyon bo’lib qolib ketadilar. Endi, demak, ayollarning son oyoqlari mana shunday
shaklchalardan tuzilgan asl figurada bo’lishi kerak:
Lekin, buqasifat
ravishda ichki yuqori burchaklari ko’p ham yopishib ketmasin. Endi, mana hozir
o’zimni ishlatib olib borishdi, ishlab qaytib keldim. Sement xaltalarini yuklab
arobachada tashib tushurib keldim. Shu ham ikkilik tizimi, tuyg’ularning
simmetriyasi. Zero kech bekorchi sababga, o’ylovini, rejalarini o’zi
o’zgartirayapti degan shamalarida o’zimni shu bo’yicha birinchi bora ishlatishdilar.
Son a’zolari bo’ylab oyoq tashlanishlari, yurishlari hisobida oyoq simmetriyasi
o’z joyida eng ko’p, teng ravishda hisobga olinadi. Shuning uchun ham son oyoq
qismi birinchidan taraflar bo’yicha 3 ala eng yuqori bo’laklarni, yodga solish,
teri bilan tegish va gapirishni beradi, ikkinchidan esa shunga oshiq
boshqaruvchi yuqoridagi badan tuyg’ularining asosi simmetriya qilishdir. Endi.
Gaplarimga kelsak, ichimda gapiradigan gaplarim va umuman tashqi ovoz bilan
aytadiganlarim ham birinchidan o’zimda o’ylov orqali ma’no shakllantirilganidan
olinib, tortilib va yulinib ovalsifat qaytib kelgani uchungina atrofimda shu
o’ylovga va ma’noga javob beruvchilar o’zimni kallamdan o’qib, so’ng gap bo’lib
o’tganligi bo’yicha javob berish vazniga egadirlar xolos. Bu – ya’ni ma’no
bilan avvaldan, bir zum oldindan shakl topib kallamda avjlantirilgan, so’ng gap
bilan ijro etilgan nutqlarimga javob beruvchilar klounadalar bo’lishib aslida
ular juda yengildurlar, faqatgina bo’g’zim qirilgunchalik og’riqqa xos
og’irlikka egadirlar xolos. Qolgan g’irt effekt, kinoyaning ya’ni oddiy kino
bilan baholana’tigan ko’rinish va eshittirish ta’sirchanligi. Mobodo ularga
ya’ni klounadalarga tegib ketadigan bo’lsam, yoki massalarini sezib ko’taradigan
bo’lsam, baribir haqqoniy ta’sirchanlik, massa og’irligi Dunyoqarashga xos
ya’ni o’z ko’rinish-shakl, yoshlariga aloqalanib chiqaveradi, ammo bu ham
ilohiy va oddiy Dunyolarning shunchalik darajada bildirmasdan yonma-yon
qo’yilganligi sanaladi. Zero aslida miya ishi, raqamli Dunyo matritsaviyligi bu
– o’zimizning odamlarga va Gvardiyalariga
xos. Tanalar va ularning borlik og’irligi qoloq va mag’lub sevgichilarning,
AQSh liklarning xalqiga, Gvardiyalariga to’g’ri bo’ladi. Faqatgina o’zimga eng
yomoni va yoqmaydigan, nega hozir, umuman o’tayotgan kunlarda ichimdagilar
kallamga, miyamga ya’ni raqamlarimga aralashib o’zlari undashadi, pravokatsiya
ya’ni g’iybat, yomon turtki berib boshlash qilishadiki, o’zim o’zimniki
sanalgan miyamdan shunga uzun masofaviy tarzda aylanma, ovalsimon javoblar
topib berishga yollanishim, cho’zilishim va aylanib qaytishim kerak. Aslida
barchasi miyadan deganimiz xato sanaladi chindan hamki, dunyoqarash turganda
ya’ni tananing harakati avvalambor shaklan o’zi bor bo’lib turadi degan haqiqat
bo’lganda miya shaklni ko’rib chizadimi, demak o’zi kuch ato qilganga xos
ravishda yurg’izadi, yetaklaydi deyish mutloq xato. Tuyg’ular shakl egaligi
sifatida tanachilarnikimi, sevgichilarnikimi ya’ni boqiy on tarafidagilar
bo’lmish azaliy sodda va davomiy bor bo’luvchi, discrete ga, uzuq-yuluqlikka va
sanoqqa qarama-qarshichilarnikimi, demak, bizlar, insonlar va odamlar va
mafialarning o’zlari doimo bormiz ya’ni Dunyomiz va tanalarimiz jism sifatida
birovlarning miyasiga yoki o’likligiga qarab o’tirmay bor bo’laverishi ongli va
aqlnamo olam yaratilishi deb baholanishi turgan haq bo’lgan haqiqatdan o’z
mazmuniga ko’ra ustundir. Mana bizlar hozirgi kinoyanafis, istehzochi miyadan
ya’ni ongdan va aqldan, shuurdan yaratilgan degan Dunyo, inson va viloyatlar
kesimidagi mafialarni tanalari, jussa va badanlari, jasadlari bo’yicha oddiy dunyoqarashda
birinchilik ustunligida tutishimiz. Aslida ongli Dunyo va shaxs yaratilishi
qarashlamali ichimizdagi o’zlariga ko’ra mag’lublar o’zlarining asl haqiqatlari
bo’lmish tanalarni, jasadlarni va murdalarni, Dunyoni jism, modda va madan
sifatida turaverishini, ongga qarab turmasligini oddiy dunyoqarashga, bizlarga
ya’ni g’olib haqiqatgo’ydagilarga o’tkazib berishgan. Shu paytgacha Iblis
Karabulos ong, miya ustun, barchasi miyadan va raqamlardan deya tanamni urib
keldi, ammo bu – haqiqatga mana hozir o’zlari o’tayotganda o’zlariga og’riq,
qiynoq bo’lib tanalarining o’zlaridan va kerak bo’lsa miyalaridan kinoya va
paradoks munozara”sa”sida, janjalida javob, jazo bo’laveradi. Mana hozir shu
o’rinda munozarasida so’zini qandayligini o’ylab bittaga baribir hal qilib
to’g’ri, o’ziga o’xshatib yozganimda signal berib burmoqchi, chalg’itib
uloqtirmoqchi va nahallik qilmoqchi bo’lgan Ibrohim munozarasasida deya darhol,
hech kim tegmasidan o’zgartirib qo’yibdiki, bu – uning asablaridagi nosozlik,
o’zim avvalroq bildirgan devonaligi bo’ladi. Mana ularning boshchisi Ibrohim
qanday tana ahvolida yetib keldi, yoshlikdan devonalik boshlanganlik ahvoli shudurki
xo’sh. Bu – o’zimga Ibrohimning boshchiligida barcha yomonlarning, sevgichi
tanachilarning qilib kelgan tegajonligi, jonimni buzaverishi va asablarimni devonaga
toptayverishi, yollayverishi hisobidagi qarama-qarshi jazota’ndir. Aks holda
o’zimga shuncha haqiqat kallamda birdaniga fosh etilarmidi va yozuvimni biron
kishi xato ham hisoblamasa, zero siyoh ya’ni yozuv mazmun yoki kalla, ma’no izidan
zarracha ham yo’lga solinsa to’g’ri sanalaveradi. Ha, kinoyani tushungan
bo’lsangiz, balki shu Karabulos ham o’zimning obro’yimni, qilishimni ya’ni
“xanjarimni” suqaverishimni, o’zini sikishimni boshdan boshlab qayta orqaga
yo’qotuvchi, shaffof va parallel shakldagi tartibga yo’llavergani,
qarama-qarshi dissiplinar yo’nalishga solavergani bo’yicha xatoligidan bo’lsa
ne ajabki, sikish bu – dil yayrashi va faqatgina bir tomonlama, Dunyolarning
keyingi yaratilish kelajaklari, kelasilari uchun bo’lishi kerak. Bizlar 0 dan
pastgan davomiylik sarhadila haqqoniy cheksizlikka tugamasdan cho’zilaverishga
tushmaymiz, ozgina ham o’zi uchun botmaymiz, balki foydamizga yarasha shu hisobdagi
joydan keyingi Dunyomiz uchun o’zimizni o’nglatadigan ma’lumot va tanamizning
shaklan qiyofasini bottira-botira, batut misol omning ichini buzmasdan, chegaradan
suqilib kirib o’tmasdan qaytib chiqib olamiz. Lekin shuning yaratuvchanligi
uchun 0 ya’ni pachoqlarning, Karabulosning o’zi javob bermaydi hech ham va biz
tomon o’zidan orqaga o’zi bo’yicha yirtilishli suqulish, bizning foydamizni o’zicha
oshirib berish ham qilaolmaydi. Demak, ustunlar haqiqati kinoyada, taqdirda va
parallel Dunyo bo’yicha qolib ketganligi alam qilmasin desak, chin haqiqat ham
shuki, bizlar sanoqlarga xos, sanab ya’ni birin-ketinlik tartibi bo’yicha Yer Dunyomizni
ham avvalgi dunyolar qatori yakunlab, navbatdagi hozircha noma’lum olamgashtali
dunyolarga o’tib boraverib har birida bir umr yashab chiqaveramiz. Ammo bizning
dunyoqarashimiz sifatida o’rnashib olgan qoloqlarning haqiqati, hozirgi
parallel tomondagilarning asl qarashlari yoki chin taraflari bu – Dunyoning va
shaxslarning o’zlarining miyadan o’zga sifatida borliklari, chunki
boshqalarning o’liklarini yana o’zga birovlar ko’rib hayotlarini davom
ettiraverishadilar degan g’oya ostida bo’lib, koinot cheksiz turganiga xos
ravishda Yerga hech narsa bo’lmasa, kataklizm bo’lmasa hamma narsa, yer-u
osmon, jism va samo abadiy davom etaveradi. Endi, mana Ibrohimning devonaligiga
kelsak, o’zimning qornimning ichidan terimga yopishib tuflikni g’ichirlatib, o’ynatib
g’uldurab yutib yotibdiki, bu- uning haqqoniy devonalik sifatida ko’rinishi bo’lishini
bilsangiz bo’lar. Zero ichimdagilar o’zimga: sening yozuvingga aralashmaymiz, deb
qo’yishganda baribir yordam berayotganga o’xshatib o’rgatib, yo’naltirib
turishganlarini yozadigan yoki yozmaydigan bo’lib ketaversam, nega ikkisidan,
yozish-yozmaslikdan foydalanasan deya, aytganimizni qilmayapsan deb kelishuvga
binoan qarasak, o’zim tomonimdan o’zimni urayozdilarki, bu – o’zlarini,
tanalarini urish boshlanganidan dalolat beradi. Mana marhamat sizga devonalar
jamoasi xo’sh. Men-ku mayli, Allohu akbar deya tanamning haqiqati bilan Dunyoning
yolg’ondan o’zgarishiga ozmi ko’pmi kamroq ishonib hayotga, yashashga va
borliqqa ko’proq e’tibor berganman, ichimdagilar esa o’zlarining haqqoniy
kimliklarini, aynan umrlarining yarmidan keyingi asl sifatida o’rin olgan o’zlarini
bilmay miyamizda kinoyani, raqamli Dunyoni suraverib, klounadalarining o’zlaridangina
xulosa chiqaraverib, ikkalasi, klounadalar va Dunyoning borlig’i yolg’ondan o’zgaraverishiga,
almashinaverishiga ishonch hosil qilib-qildirib biz haqiqatgo’ylarni
bostiraverishgan, ya’ni o’zlariniki bo’lmish dunyoqarash va inson tanasini
poymol qilishganliklari tayindur.
Comments
Post a Comment