Nima gap
350. Bugun ertalabdan kunning ahamiyati sezilsaki ya’ni bo’lib o’tdiki, shuni yozaqolayin. 15 kun qolayotgani uchun Iblis o’zimni bir chetdan qiynadi va son xonalari bo’yicha oxirgi 2-o’rinda turib kelayotgan soni, 15 bo’lgani sababli (o’ziga uchun) Ibrohimning 4-5 (4 dan chiqib 5) yosharligiga o’tishida Dunyoga kelish shartlari va salmoqdoshi bilan Iblisning Durdona qizim nusxaligida Durdonani dunyoga keltirish tayyorgarliklarining boshlanishi bu. Durdona ham uydagilarimizga hazilakam gapga o’xshab ko’rindiki, e’tibor berib qarasamki, molxonamiz yukiga chiqib ishlaganimizda, biz ikkov, o’zimning sezgili ongimni va o’zimdan olingan yamgamlomning sezgilarini o’rtaga solib obro’ bilan yana qismoqchi bo’lgan katta 5-avloddagi ota-onalarimiz ikki chetdan o’zimni bilganga o’xshash ko’tlik bilan bir orli amalni zapislaridan, ma’lumotlar qismidan tortib, yana bir obro’li yengil ko’t surishlarini ikkinchi tomondan bildirishdiki, bu – Durdonaning xarakteri bo’ladi. Durdona baribir 3- ya’ni o’rtadagi yuqori taraflama o’tgan qiz farzandim bo’lgani uchun obro’li chegaraning o’rtasida ushlangan bizning orimizga shu chegara, sarhaddan obro’li taraflama uy nusxalarimizning o’zlari hamtovoq, ergashuvchan bo’lishadi. Durdona degani Durdi nusxachasi bilan o’zimning hayotimga o’zisiz kirib kelsaki, o’zim asosan Durdisini tashviq qilib, topib bilsam degan maqsadda, Durdi bu – “surildi” degani. Dadam ham o’zimga ertalab o’zimni surildirib gaplari oralagan to’satdan ham bir gap gapirdilar. Gaplari esimda yo’g’u, ammo aniqlik ichimdagilar tomonidan so’ralayotgani uchun o’zim zinapoyadan eshikcha tomon o’tganimda, dadam hovlining katta eshigi yonidan gapirgan edilar. Durdi ya’ni surilish, siltanish yoki sidralish ishi bilan o’zim o’zimning boshqalarga nisbatan o’zlari uchun sezilar-sezilmas aralash ishlarimda obro’, kodli mahzunlashuv darajamni ko’tarib borishga yo’l qo’yilsa kerak. Surildi so’zi ma’nosida Durdi tug’ilgan kunlarning kelishiga qolgan sondagi kunlarni ham va o’tgan kunlarni ham hisobga olish surilishini amalga oshirsa kerakki, birinchidan 350 ham 15 bilan bap-baravariga ahamiyatli bo’lib, ikkinchidan esa o’zimni kinoya ko’tiga yolg’ondakam yutuqli ishontirib qoldirib, istehzoni ya’ni kinoyani o’z tarafiga og’dirib olgan Iblisning endi buyog’ini ko’ramizki, qanchalik kinoyani yutib o’zi bilan birga o’tkazib borgan bo’lsa, shunchalik o’zim Durdidan istehzoli bo’lmasada, bitta yoki ikkita chiziqda yotgan parallellikda sakratilgan surilishlar oraliqlarini ko’rib borishga tayin tayyorman. Go’yoki bugunim mana hozir ertalabdanoq ertangi kun bilan bog’liqligini bildirayapti. Vaqtning voqeligiga sakrab-sakrab, surilib boraverib oldindan zapisli kunlarning gashtiga ega chiqaqolsammidi. Endi, hammomdan hojatimni chiqarib kelayotganimda eshikdan chiqib qaytishim bilanoq Ibosh bilan beixtiyor yo’l to’silishiga yo’l qo’yildiki, go’yoki o’zimning jismimni, tanamni sug’urib mo’rtlashtirib, kul qilib o’z maqsadi yo’lidagi oyoq-osti gashtiga aylantirsaydi. Oldinga o’tib o’zining yumushini qilayotgandan keyin o’zimni chorlab, choping so’zini ishlatdi. Endi, o’zim hayotimdan ham misollar qo’shib borayapmanki, bu – kelajak to’liqligicha o’zimning hayotimning hamma davrini, yurish-turish va ishlash, hayotiy voqealar va yozish, gapirishlarimni umuman yozuvim davomidagi keltirilgan shu voqea-hodisalar haqidagi xabarlarim tufayli zapis, taqdir iskanjasi deb sanamasligi haqida bo’ladi. Zero zapis ya’ni taqdir iskanjasi, taqdir hazili va yohud taqdir charxpalagi o’zini o’ziga sabab qilib ko’rsatmagan bo’lsa ham mayliydimi?! Shu boisidan Iboshning qilgan ishini faqatgina qanchadir hozirgi kelajakkacha cho’zilib so’ng o’zidan, to’g’ri chiziqdan orqaga qaytishga qaratilgan zapislar va kelajakka hoziroqdan boshlangan orli egri, qiya chiziqlar orasidagi Got va Ungot bo’yicha adabiyotni va statistikani o’zida o’yin qilayotgan mayda, kalta-kulta inglizcha ignalarga ya’ni nuqtali chiziqlarga, me’yorlashtirilib o’rtaga solingan shtrixlarga yoki svg larga diqqat qaratguvchimiz. Endi, ichimdagilar raqamlari bilan ushlab turgan adabiyot ichidan kuzatuvlarini olib borishlarida bo’shashib pasayganlar yoki sustlashib yuza tengligidan sal bosilganlarki, natijada adabiyot ishlaridagi barcha so’zlar va gaplar mohiyatiga e’tiborlari qaratilgan zahotiyoq Y shaklidagi hozirgi shu ahvollari bo’yicha pastdan aylanib Y ning yuqorisiga tushib, so’zlar va gaplarni sanskritchasiga ya’ni bo’laklab yoqlaganchalik tahlil qilib va izohlab borishadilar. Endi, hammasi o’tib ketish haqida, Iblis bilan turgan bitgan ishim bu – o’tish, o’tkazish so’zlari bilan bog’liq bo’lgan. Bir nimaning mohiyati ahamiyatli yoki muhim emas, ammo o’tish joylashuviga tushib qolsaki, Iblis shuning anig’ini qil deb so’rab turaveradi-turaveradi. Agar o’tish joyida, birgina farqli nuqtada o’zimga ishonchim va qarorim aniq yoki qadiy tursa, hech gap so’zsiz Iblisning kuchi ham yetmay o’zimni ko’p qiynamasdan og’zini ochiq kuldirishgacha keltirib, hangu-mang qarab turaveradi. Ammo salgina shubhaga, bahsga aniqlik talabi yoki yetishmovchiligi ham yana miya aralash orqadan kelaverayotgan bo’lsa, shunda o’tkazish paytida ya’ni orasida o’zimni ushlab qolib: qani-qani, anig’ini yuzaga sol, baribir aytaolmasligingni bilaman, o’tkazishni o’ttiraolmasligingni bilaman - deya devona qilib qo’yaveradi. Go’yoki tug’uli boshimning bosimidagi dam ya’ni havoning bir-biriga qisilib qo’zg’alishlaridagi joy almashinuvi o’tkazuvchanligini aniq nima va qanday mohiyat ajratayotganini aniqlab berishim kerak. Endi, oldimda va ketimda, ro’paramda yurgan Ruhshodalar, asosan kun bo’yi ulushini olsakki, tashqaridagi ya’ni ko’ch-kuydagilardan ko’ra ko’proq bu uy ichidagi yaqinlarim aslida bizlar uchun olganda o’zlarining orli nusxalarining xarakterlarini umumiy taqdir yo’liga, bir umrli kelajak vaqt davriga adabiyot orqali hozirgi yoshlaridan boshlab bo’lib o’tgan o’tmish saboqlari aro tekis kamayib boruvchan baholab o’zlarida ham bir lahzali, bildirilishga xos paytlardagina chiqaradilar, shu bilan birga o’zim bilan hayot kechirish tarzlari bo’laborgani ma’nosida o’zimning hayotimga aloqador paytlashuvli davrlarni ham o’z taqdirlariga bir tekis, maromda yoki chiziqlariga sug’orib yo’naltirib joylashtirib boradilarki, shuni ham kezi kelganda o’zimga aynan o’xshatib, orlilariniki bo’lsa o’zlarinikiga diqqatli qilib turtkilashga yo’l qo’ymaslik bilan xosdalab turib hayotga yuzlantirishadi yoki chiqarishadi, bildirishadi. O’zlaridan ya’ni Ruhshodalarning haqqoniy o’z vujdularidan asar degani shu o’zlarining yopiriluvlari xolos. Ya’ni qanday bo’lsalar, aylanishda yoki kollinear vaqt oqimida qanday bo’lib kelgan bo’lsalar shu bo’yicha bosimli, adabiy tarzda davom ettirib ketaverishlari, yo’qdan-bor bo’lib turishlari muhim ahamiyat qozonadi. Bizning xarakterlarimizga yaxshiroq javob berib, o’zlariga olish maqsadida kollinear umr davriy vaqt yo’nalishlari bo’yicha o’z zamonlaridagi ishqalanishni, aniqrog’i ishlashni qilib bilmasalar, orlilaridan yoki odamni o’rab olish mashqlaridan mahrum bo’lgan, mag’lub etilgan sanalishganlari tayin. Endi. Obro’ va tantiqlik (sezgi) ishlari bo’yicha harakatlanganlar orasida yer bilan osmoncha farq bo’ladi. Agar bizlar ya’ni sezgi tarafdagi oddiy insonlar va es tomondagi odam obro’ tarafdagi asoslardan eng yuqorisi bo’lgan gapirish amalini yuzaga solmasak, ya’ni gapirib turmasak, vaznimiz ya’ni massamiz yerga bosilib, o’z og’irligini sezdirib obro’dagilar uchun yaqin atrofda masala va ish yuzasidan bizni masxara qiladigan paydo qilib hosil qilishlar, yo’qdan-bor narsalar massamizga bo’lgan ishonchimizdan ayirilib, yolg’onni haqiqatga o’tkazib chiqaveradilar, eng astoydil bor bo’lib turishlaridan ta’sirsiz, shaxs tegmasidan ko’chiriladilar. Daraxtlarning ikki turidagi shox-shabbali toifasi orqali or va nomusdagilar imorat qurish va ovqat bilan ta’minlashga xos iste’dodli ahdlashsalar, 2-turidagi ush ya’ni tokzorda chirmashib o’sadigan daraxtlar nomuschilar, Ruhshodalarning kod bo’yicha o’z qilgan xizmatlarida qizli ob’yektlari ya’ni type li iyerarxiyalari sifatida qizlari qanday qilib tartibga solingan ayqash-chuyqash chiziqlarining ichidan to’g’ri chiziqqa o’xshash tarzda egriligini bilmasdan o’sib, o’tib ketganliklarini anglatadi. Masalan bizning uyimizdagi toklar tikkaga bo’yiga va so’ng yon tomonga havoza bo’ylab eniga o’sishi bu – egrilik ya’ni tasodif tartibi bilan amalga oshirilgan kodlarni, type lar iyerarxiyasi, ketma-ket toifalanishini tanlovlariga xos ishlashni umumiy ravishda to’g’ri chiziqli o’sishdan so’ng egri chiziqning ichidagiligini bildirish uchun bir bukilib olgan. Tokzordagilardan farqli bizning ushlarimizning chirmashishlari qaytaga, Ruhshodalarning qizlari tomonlaridan Ruhshodalarning o’zlarining ya’ni kodli o’zlari bo’yicha surgundaliklarining egri-bugri, ayqash-chuyqash yoki qiyalashuvlarini zapisdan ya’ni taqdirdan, haqqoniy ichki yoki ostki parallel to’g’ri chiziqlaridan chiqib ketaverish har bir amaliyotini o’z joyiga solish sifatida his etilsin. Endi o’zim Bobirmenki, ichki hovlimiz ya’ni men tomondagi bino havozasida tokzor bor, chunki kollinear vaqt o’tishda, tabiat bilan jon uzra aloqalanish payida o’zimning kodim eng kuchli va maroqli sanalganligi bilan mashhur ham. Qizlarim ya’ni aslida jonsiz sanalgan kodlashish tarafdagi mavjudolik parallel turishiga xos bo’lishdalik, docherniye ob’yekt larim o’zimning qiya type larni tanlashimda, chiziqdan patalab chiqishlarimda xatolik kam deb bilishadilarki, ko’pincha bir zapisli, ikkitasi birdalikning ichki biridagi tashqi shakl bilan nisbiyliksiz aynan to’g’ri chiziqda yurishim shu. O’zimni ta’sir doirasiga tortishga mahkum etilaveradigan sezgili aloqalar bilan ko’p ham urintiravermasdan, kimda kimning sezgisi, ko’zi yoki qulog’i, teri bilan tegishi o’zimga naridan yoki yaqindan tushib qolsa ham, ma’no va mazmun ahamiyatini uning bilim, tafakkuriga kirgizaolaverishga urinaverganchalik bitta taqdiriy chizig’imda turaverib ish olib boraverganman. Mana shu - o’zgalarni Matritsadan uyg’otish, birovlardagi ichki chalkashliklarni yoki g’uborlarni haqqoniy tarzda oshkoralikkacha olib bordirish usulimdan biri sanalgan. Ruhshodalar ya’ni zapisdan chiqqan, kod bilan yasalgan kimsalar yoki shaxslar oralagan klounlarimiz obro’siz ishlayolishmaganlar hech ham. Shundoqqina tez diqqatlarini tushirishga xos o’zlarini bilishaverish ilinjida bizning massamiz va gapirishimiz oralagan amallarimizdan gapimiz, ichki shu hayotiy sharxlovchi monologlarimiz kamayib ketib, massamizning ya’ni vaznimizning markaziy silkinish joylashuvi oshishi oqibatida bir zumda atrofga yangicha nazar bilan qarab, bizlarga o’xshab paydo bo’lgan narsani shundoqqina yo’qdan bor etilish jarayonini o’tkazib yuborib, chindan borligiga ishongan tarzda adabiyotlarini og’izlariga taqaganchalik aql o’rgatish, shu narsadan foydalanishga undash usullaridan foydalanishadi. Bizning oramizda obro’chi Shohid ya’ni o’zimning jonimning o’zili shaklim, nusxam shunday, uning Gvardiya a’zolari esa qanday bo’lmasin paydo qilish ishlarini o’zlari deb hisoblashganlari binobarin o’zlarini mana hozirgi izohlari bo’yicha “tavakkal” deb qo’yishadilar. Shohid tezlik bilan hamma joyga o’zining azaliy shaklichalik ya’ni tabiat uzra borliq imoratlarining karkas turlaridan chiqishga xos ravishda ishlanayotgan yoki kuzatilayotgan makonni tabiiy, o’z yuzasiga muvofiq katta maydon uzra ko’z yugurtirib, skanerlab bilib tashlagandan so’ng, ko’p Ruhshodalar bosib olgan, intizom aralash klounada qiyofasidagi o’zining jihatidan turib hayot kechiruvchi ongiga xos ravishda diqqatini, paydo bo’lishdan sal kech qolib tushirgan kerakli aloqada bo’luvchi narsasiga, katta ketishli qaratib, maqtanchoqlikni qiyivorgan ohangda yoki bildirishda bizga yuzlanadi, katta-ketadi. Ichimdagilarning o’zlarining aytishlariga qaraganda o’zimda o’zlari qanday tarkib topgan bo’lsalar, klounlarida ya’ni yaqin-uzoq aloqador bo’ladigan e’tibor qaratingki, aynan tanali (ammo ichki Ruh shaklida bo’laveradigan demayapman) shaxslarda ham shunday tuzilishga egadirlar. Jihatlar borki, bekorga jihotchilar degan tashkilot chiqmasligi tayinligini bilib qolib endi, bildirish mumkinki, o’zimiz chiqarayotganimizni bildirmasdan har qaysi aloqador ichki jonlar, qarindoshchilikdagilarning siymolari-yu Ruhshodalarini hayotiy qarashlarini yoki intiqishlari, xohishlarini bo’rttiraverib bildiradigan Iblis o’zimizni shu ular uchun yugurtiradi, ishlatadi va bekorga chiqdi-keldi qildiradi. Ammo shunday bo’lganda bizlarning maqsadimiz shu ichki suqulishlar, o’zimizniki deb hisoblayotgan yolg’onchi xohishlarimiz bo’lmasin deb qo’rqib turganimizdan ko’ra bo’laversin, chiqaversin deb kontrargument, qarama-qarshi kayfiyat uyg’otaolasak, istaklarimiz qanchalik darajada yolg’ondan boshlanib davom etayotgan bo’lsa, shunday pasayish bilan bug’ga aylanaverib yo’q bo’lib ketadiki, evaziga o’zimizning yagona bo’lsa ham topib olgan kerakli ishimizni qilamiz. Albatta, ular ya’ni Ruhshoda klounlar ham ichimizdagi yoysifat va aylana, to’lqinsifat tuyg’ulari bilan turgan o’zlari ya’ni yaqin-uzoq qarindoshlarimiz, so’ng Gvardiyaviylik aloqadagi yana millionlab shaxslar bo’lib, asosan yaqin qarindoshlarning xarakterli kodlarini namoyish etayotganlarida ko’p ham taqdiriy zapis parallel to’g’ri chizig’idan chiqishni istashmasliklari mumkin, ammo o’zimning har bir qimirlashimga deb topganchalik o’zlarining chizmali funksiyaviy xatti-harakatlarini bildirib ichimda o’yib o’zimga bildirib qo’ygan chizmalari sifatida tuyg’ularini yolg’ondakam ravishda o’zimdan bo’lgan istakli qilib tabiat uzra hayotda shakllantirib qo’yishaverganliklari tayin. Aynan-ku bilmadim, qanday qilib tuyg’umni aniq ifodalashga qodirmanligimni, ammo tuyg’ularda geometrik muntazamliklar joylashganlarki, shular o’zimga nima bo’lishini tuyg’u orqali uqishimdan so’ng sal avvalroq his qildirishga qodirdir deb hisoblamoqchiman. Agar 3-5 li o’rtadagi tuyg’ular kollinear, oval va to’g’ri chiziq bo’lsalar, 6 bu – kollinearning aylana etilishi, 7 esa ovalning to’lqin shaklidaligi va 8 va nihoyat X, yoki kichik x, umuman olganda hayot qamog’ini yaratgan, yolg’on taraflama haqiqatdan ajralish chegarasi. Endi. Demak, o’rta vaznda baribir turtkilarni, o’rab olgan massalarning tebranishini hisobga oladigan qandaydir kichkina bo’shliq, havo yoki bo’sh joy bor deb sanash to’g’ri bo’ladi. Mana shu bo’sh joy tanamiz markazlaridan boshlab harakatlanishimiz siltanishi, turtkisi yoki fizikaviy hodisaga binoan orttirma yuklanish yoki vaznsizlik tufayli istalgan nuqtasigacha borib qaytishi mumkin. Bizning ya’ni orlilarning maqsadimiz bu – shu bo’sh nuqtani, yoki joysiz, masofasiz bo’sh joyni bo’g’zimizgacha chiqarib, faqatgina shu bo’g’zimiz orqali gapirish ishini bajarsak-da, vaznimizning orttirma yuklanishi va vaznsizligi o’rta vazn bo’yicha massamizni juda yengilga chiqarib tursin. Mana sizga Ruh, o’zimizdangina Ruh yasash yoki Ruhshodalar o’zi qandayki, bizlar ularga o’xshash bo’lsak, bizlarga chiqarish, paydo qilish ishlarini qilishmaydi. Aslida ular vaznimiz bo’yicha bir xil yuklanish bo’laverganidan oyog’imizning ost terisidan ham o’tib etimizning mushaklarini o’z uzun yo’nalishlari bo’yicha silliqligiga, nam yoki ho’lligiga xosdalab tortib olishadi-yu, uyoq buyoqdagi har xil narsalarni, jismoniy yoki ekran orti elektron ob’yektlarni chiqarishaveradilar, hattoki o’zimga ham boshim uzra qayta o’tkazib tanamning o’rta-pastlarigacha tushish orqali jussa-badanimni, tana a’zolarimni boshqarishlari mumkin. Shunda esim yo’qolib qolib, oddiygina ongli kuzatuvchi rolida barcha charchoqlarni va og’riqlarni baribir ko’tarib turib, zimmamga olib, harakatlarimda tanamni dick ya’ni qinga, olatga o’xshash suyaksiz bir-biriga tekkanda yopishadigan va o’ralashib qoladiganga o’xshash sezaman. Shu ishlarni ya’ni vaznim bo’yicha pastga, tushishda bo’lgan taraflamalikdagi voqealarni Shohid boshimdan aylantirib kirishi orqali o’zimning tanamni ham yo’qdan-borli, paydo bo’lishli tarzda olib ko’chirishi yoki harakatlantirishi, qimirlatishi mumkin. Zero yaqin kunlardagi boshimdan kechirayotgan, takrorlayotgan tajribam shudurki, ko’zimning qovoqlarini kattaroq ochishga urinib, qosh va qosh atrof peshonalarini nisbatan kamroq teppaga tortib tirishtirsam hamda o’zimni tabiat muhitidan urishga xos bo’layotgan, qo’rquvim ostidagi narsaning nomini vulvadan ya’ni shu nom bilan yasalgan ikkinchi konusdan birinchisiga, nazar bilan xayolan qarayotganga o’xshab tegishli tartibda kuzatsam, shu narsaning yoki hodisaning vajohati, qorong’u aralash azobi ya’ni yovuzligi o’zimning boshimga yoki peshonamga, ko’z nurimga yopirilib bostirib siymoli shakl kuchi bilan singib ketib, barcha dilxirali, boshog’riqli muammolar, narsa bilan bog’liq qo’rquv qiyinchiligi ya’ni azobi to’satdan tugaydi. Mana shu, karkasdan, uy devorlari burchaklaridan chiqayotgan Shohid hisoblanadimi, ha. Shohidni o’zlashtirayotganimda, u o’zimga ega chiqmoqchi shekilli. Endi. 351. Endi 14 kun qolayapti, negadir onam, aniqrog’i onam qiyofalaridagi birinchi xotinimning onasi sifatida qaynonam dorim o’rniga dona turlarini berdilar. Dorining payti kundagi vaqti bo’yicha kun sayin kechikkaniga o’xshab, yana kechikayaptimi, surilayaptimi nima. Endi. Macromedia flashdan olgan xulosam shuki, uni yaxshi o’rganish degani birinchi navbatda obyekt, simvol ya’ni narsasi ustiga qilinadigan ishlardan timeline, ichki vaqt o’tishlariga kirib borilaveradi. Demakki, zamon va makon tushunchalarida makon ya’ni jism bittalik ahamiyatining o’zida ko’p vaqtni, zamonni egallashga qodir. Bizning haqiqiy hayotda esa vaqt bitta yoki koinot uzra yagona sanalishini bilganingiz ma’quldir. Haqiqiy hayotda boz ustiga narsalar ko’p, alohida-alohida, uzoq va yaqin joylarda o’z xohish-irodalari bilan qimirlashadilar yoki tabiiy narsalar esa tabiat qonun-qoidasi bilangina harakatlanishlari bog’langan deb hisoblanadi. Endi, Tojikistonlik Mastur Farishta 49 soni bo’lgani boisidan 31 sonidagi o’zidan 2 ta orqadagi boshlang’ich tuyg’u, iloh egasi Iblis Karobulosning, bir-birovlarining nomlariga yarasha olib, Mastur “masdan turgan kuchsiz, o’sishga tirishuvchi shoh-shabba” ma’nosida, Karobulos esa “mijg’ovlanish, ijirg’inash, g’ijimlar yoki betartib shungullar” deb sanalganchalik, Mastur o’zimning tuyg’ularimdan mijg’ovli va ijirg’inashli mantiq, hodisaviy holatni topib o’zimga chaplaydi, qayta uradi yoki to’nkaydi. Uning ya’ni Masturning haqiqiy, kiyinib olgani bo’yicha otasi bo’lsaki, ijirg’inovchi hamda ukasi mijg’ovlanishni yoqtiradigan sanalishgan. Endi, Iblis Karobulos olov, o’t sanalib, olovning o’t nomli ma’nodoshi havo hujayralarining tartib bilan bir farqda yoki ishqalanishda qolib ketib yonishga ko’maklashuvchiligini bildiradi. Iblis shunday qilib, yondirib ya’ni bir yonish ko’tarilish tekislashuviga xos ravishda miyamga kelgan havoni tanamga tarqatadi. Shuning uchun miyam narkotik, dorilar bilan to’lib ketgan ravishda yong’oq bo’laklarini shilimshiq yaqinlikda yopishtirmasdan shu yopishqoq, ammo bir bud yaxlit tetiklik xususiyatini bildirib, barcha narsani, hayotni o’tkinchi, adabiy deb ham sanaydi. Miya nega yong’oqsimon o’rmalashishga o’xshash bo’laklangan, chunki bizlar aslida havoning bug’ qorishmasiga o’xshash tarzda miya faoliyatidan, aqldan va boshqa tuyg’ulardan foydalanamiz. Karobulos shunga qarshi, miya hajmi bo’yicha ko’plashishni xohlovchi kesimli tekisliklarga xos tartibli o’suvchidir. Endi, hozircha Macromedia Flash da ikkita youtubedan o’rganib kodini ko’chirgan o’yinning suratlarini va kodlarini o’zimcha qayta taxmin qilish bilan o’rganish uslubiga xos ravishda tutganchalik - qo’shimcha ravishda o’xshatib shu igra larni qayta tuzdim. Natijada oxirgi o’yinim bo’yicha tushimni haqqoniy tabiatda yotgan jonning burchak uchi sifatida ikki qirralaridan birini o’zimning qo’shilib yozgan kodim (chizgan suratim) va ikkinchisini tushning realligida shu kodga xos tarzdagi amallarni uyushtirishi bilan kutib oldim. Shu paytgacha esimni o’z hayoti qilib, yeb ya’ni shuning muhitida hayot kechirib kelgan jonimning o’zi Iblisning kollinearligiga, 53 dan 31 ga kelib taqalib uchburchak yon qirralari bo’yicha bir tomonda bor budim bo’lgan esimni qoldirib, ikkinchi tarafda kodning harakatga qo’ymas va kolliner vaqt orasidagi tabiat bo’yicha insonga aloqasi, yopishqoqligi orqali vaqtni orqaga bosib, o’zimni dori ta’siriga ko’proq tushurib shu uchburchakni yon tomonlaridan yopib, pastga bosib ya’ni asosini ko’tarib kelayapti. Tushimda esim bilan biror narsani yarataolmay, yoki esimning bor-yo’q ma’lumotidan boshqasiga o’taolmay, qo’toq ya’ni yopishqoq olat bo’lib yurisam, uyqum tez bo’lib o’tgan shu tushlarimdan so’ng uxlayolmay yotgan joyimda etimni sezmay, bir joyda qimirlamasdan yotaolmayman. Endi, kus degan narsa bor-ku, o’zimni doimo kuzatuvchi va svg yoki formulaviy, algebrali funksiyalarga solingan chizmalarda ushlab turmoqchi, bilib bermoqchi hisoblanadi. Agar svg ya’ni algebra asosidagi, formulalari bo’yicha chizmalar to’g’ri shakl topavermasa, tuyg’ularimning shu svg dan olingan geometrik shakllar asosi bo’yicha ishlashi cho’zilibroq ketib, kus ya’ni “ko’zni uzish amali”, kuzatuvni to’g’irlab qo’yish bu – chizmalarning, ularning o’zimni ko’rib turgan tushli tarzdagi yoki matritsaga xos, yana qanday bilmasam-u, umuman shular bo’yicha bo’y-bastim va qilib kelgan xatti-harakatlarim, fe’l-atvorim vertikal kesimining qayeridandir kesadilar, belidan ura’tilar. Endi, bugun 14-kun bo’lib, bu – xayol ya’ni Rossiya Ruhi kuni bo’lgani boisidan, mana shu kechqurun o’g’lim Rustam sichib to’kib yuborgan bo’qini tabiat sifatida kollinear vaqt o’rtasidan bizning shu o’tayotgan zamonimizga qarama-qarshi vaqt bo’yicha olib borish natijasidagi hoziroqning chappa-rosta boqiy on nuqtasida, uchqunida shu bo’q tashqaridan olib keltirilgan qo’shimcha ovqatimiz shaklidagi pitsa bo’lib berdiki, bu – bizning boqiy onli, ya’ni abadiy lahzali hoziroq bo’yicha kollinearlikli vaqt o’tishi uchqunida bo’lgani boisidan boqiy onning uzoq cheksizligi bitta yer sug’orishli va o’stirishli aylanishlarga vaqt ajratib berib, tabiatni yoki bo’qni, najastni Pitsa mahsuloti orqali shu ovqat shaklida yaratilib berishigacha olib keldi. Ruslar ham ja o’rtamaholdan yaxshiroq, boyroq xalqki, tualetlarini atayin yo’qlashtirib, bo’qqa tegmaydigan qilib sichganlaridan so’ng, shuni ya’ni najastni ovqat shaklida kinoyalariga solishga qodirdirlar. Endi, kollinear vaqt bo’lgani uchun tug’ilgan bolalarimiz kinoya va paradoks uchlarida, bir-biriga kiydirilgan tig’larida bo’lishadi. Kinoya degani haqiqatlar va yolg’onlar qiyoslanadigan bosimi, yoki cheksiz chinlik va aldov parallelliklari bo’yicha haqiqatning yolg’ondan bittaga chiqib qolishi yoki ustunligi sanaladi. Ko’rinishi quyidagicha.
Paradoksda esa yomonlik bilan
yaxshilik shu suratda ya’ni tarzda hamda rasmda joyini almashtiradi.
Bolalarimiz kinoya bo’yicha borish ilinjida paradoks bilan qarama-qarshilikda
yaxshilik va yomonlik har xil oraliqlariga tushib qoladilarki, yaxshilikda
ishlariga ulgurmaganliklari tufayli shu, yaxshilik va yomonlik oralarida yurgan
farqlar bo’yicha yomonlikdan ustun kelsalar ham, baribir yomonlik bo’yicha ba’zan
harakat qilishlariga to’g’ri keladi. Ya’ni kinoya va paradoks baribir uchlariga
tortayaptilar. Qo'shimcha baribir shuki, tuyg'ular tusht'a va hayotimning o'zit'a o'zimni tuyg'uli tasavvur etisht'a svg ning aljabri ya'ni algebra bu - sezgilar, tana azobi bo'yicha sonlar bo'lib, shu bo'yicha svg ni yaratishat'i. SHuning uchun tush qonuniyatit'a ishlovchi, tushning bir chetit'agi asl chin kompyuter shaloq arovaga xos ishlamoqt'a mana hozir o'zimt'a.
Comments
Post a Comment