Men qani xay?
326-327. Bugun 39 e’ti. Bobirmirzo 9 lik
matematikasini, raqamlarining ishlashini sal bildirgan bo’lsaki oldingi
maqolasida bir oz taajjublanlish tavozesi xo’sh o’zimdan. Endi. 327. Mening
gemorroy qiynalishim, ko’t shumshagimning choqqanga, qirilganga va
xastalanganga o’xshash ichidan og’rig’ining tana vujudim bo’yicha kengayishi va
har xil yoyli burchaksimon to’lqinlanib tarqalaverishi h harfi shakliga o’xshab
yarim parallel chiziqlar bo’yicha faqatgina yarmigacha yetib kelgan holdagi
mening yoshlik haqiqiylar orasidagi umrim va shu joydan perpendikulyar olib
o’tilgan davom etuvchi birinchi parallel tayoq bo’yicha chiziq paytidan boshlab
Yer kurrasili aloqalarda yerdan yaratilganligim ma’nosida shaxsimni tanishlik,
id lik va aniqlashuv ishlari olib borilajak klounligimni berishi shu. Qanchalik
darajada yoshligimdagi 20 yilda borlik shukuhi, haqqoniylik tarovati va umuman
orlar orasida mavjudlikka ko’ra yashagan bo’lsam, gemorroyimning meni kloun
qilib qo’yishi bilan yolg’on parallellikka g’oyib bo’lib ketaverganligim, orlar
orasida ko’zdan va haqiqatdan, sezgilardan g’oyib, yo’q bo’lib qolishim orqali
vaqtda orqaga bostirish, o’zimni o’zimga parallel bor-yo’q sifatida
barobarlashtirish ya’ni yoshligim barcha haqiqati, xarakteri va hatti-harakat
qimirlashlarini tabiiy kenglik bilan Nexia belgisiga xos tarzda bosim bilan saqlab qolish, zapislash va izini aynan o’ziga o’xshatib
ko’tarib chiqishni tabiiy deb baholash, belgilash kiritish bu. Ha, men
o’tmishni aytayapman, aniqrog’i shu o’tmishni kelajakdan, kelajak yorug’ligidan
orqaga bostirib va yana oldinga o’tkazib o’ziga o’xshash, o’zgarmas va zapisli
ko’rish, yozib olish hamda saqlab qolish sanaladi. Demak, oxiri gumroh, kuch
bo’lmasa bildiraolmaydigan ichimdagilardan sezib qoldimki, o’zbek tilida yozib
olish va saqlab qolish atamalari, iboralari bilan shu bu tarzlarning barchasini
berib chiqsak bo’laveradi. Holbuki o’zimning ichimdan kechirgan hayotimni,
shuncha qimirlashlarim va ovozlarimni va h.k boshqa jabha hamda jihatlarni qanday
qilib boshqacha so’zlar bilan yozib olish va saqlab qolish tarzida bildirishni
bilmayotgan edim. Aslida kloun sifatida men yo’q sanalaman, haqiqatligimdan
o’tish joyida, shu 20 yoshga kirish paytimdan boshlabon gemorroy shumshaklarim
kichkina tashshoqlarga xos osilib ko’t teshigimning ikki chetiga yopishib,
tirmalanib-tortilib yotishibdiki, o’zimdan qolgan borlik desakki, bu klounligimda
o’zimning yoshligimni zapis qilish uchun mavjudligim bo’yicha yoshlik borligimdan
olib o’tilgani gemorroyim chandiqlari ya’ni shushamklari hamda har xil
tanamgacha o’tib, titratib biladigan og’riqli yondashuvi, to’lqinlari bo’ladilarki
shular bor xolos, chindan esa tanamning o’zidan ayrilishli tanam, jussam yoki
badanim taraflama qiynoq yo’q sanaladi. Tanimning ya’ni tanamning, ko’timdan
tortib tan-u jonimning og’rishi ko’timdan chiqayotgan bo’q g’o’lasi misoli
parallellik oralab o’tayotgan yoshlik beboshlik zapisli ishimni qanchalik darajada
o’zimga qoniqtirib bilib olib borishimdan asar va dalolat beradi. Go’yoki ko’t
teshigimdan chiqayotgan bo’qimchalik yoshlik bo’y-basti enim va qimirlashli
harakatlarim bo’lganki, shularni ko’timdan silliq o’tkazishda zapisga, yozib
olish va saqlab qolishga solib olib o’tishim kerakligi bu – o’zimning mening Dunyoviy
aniqlashuvligimda ya’ni ID lashuvimda yaxshi ijro etayotganim bilan bog’liq.
Bizlar erkaklar, klounadalar Yer kurrasini yer maydonlari bo’lib to’liqlayin
bo’laklab chiqqanimizdan keyin, menga kattagina hudud tegishli bo’lib to’g’ri
keltirilgan, bu – viloyatimchalik yer maydoni desam adashmasmandur balkim. Agar
yer sifatida klounligim aniqlashib turmasa, hududim Yer kurrasiga xos tarzda
turib bermay qolishi oqibatida zil-zilalar ya’ni yer silkinishlari qatorasiga
boshqa hudud bo’ylab tabiiy ofatlar bo’lishi hech gap emas. Id chi Iblis mana
nimaga zil-zilalar bilan birga tilga olinib, tariflanib meni doimo o’yinlar
nazariyasi bo’yicha Id lab kelishi kerak. Aks holda gemorroyim qirilganiga xos
tarzda Buxoro hududi yer yuzasi qurib-qaqshaydi va har bir og’riqli qirilishlarda
shunday ham bo’layapti. Bu – ofat va qurg’oqchilikka o’xshab tarashalab,
cho’llashib qolgan yoki vaqtida sug’orilishi yo’qolgan yerlarimiz bo’lib, oxiri
ovqatdan va meva-chevadan kam bo’lib qolishi mumkin hammamizga. Shunday qilib
o’zim yo’qki, tanim parallelki, tan-u jon og’rig’idan tasodifiy fojea bo’lib
ham yoki qarilikkacha yetib borish-boraolmaslik shukuh-qiyinchiliklaridan ham
qo’rqib xavotir olmasam bo’laveradi. Endi, baribir orlarning o’zlari
ekin-tekin, meva-cheva kam bo’lganini o’zaro yuqori kengashdan, haqiqatgo’ylar
taraflama aloqaviy guldastadan tushunishib, chindan ham kam yeyishga majbur
bo’lib turishaveradilar. Holbuki, shunaqasiga ham ichimdagilarning aytishlariga
qaraganda butun Dunyo yaxshilari ya’ni orlari tuzuk ovqatlanish gashtini hech
ham bilmasdan kam taom ko’rib va yeb kelishganliklari tayin hisoblashayaptilar.
Bu – ovqatning kamligidan emas, balki qanday qilib an’anaviy tarzda yana ovqat
talab etishni va yonidagi Ruhshodaga e’tibor bermay yaqinda boshlagan o’zimga
o’xshash tarzda vaqtni oxirigacha olib borib paqqos tushuraverishni orlar
bilishmaganlar. Shu paytgacha o’zimda ham kimdir ya’ni vaqtning o’zichilari
meni ichimdan ovqatlanish paytimda shoshirib, vaqt qirilish (to’g’ri)
chiziqlarini taqab, tiqib turaverganga o’xshardi. Mana hozir to’g’ri xonamdagi
yuqori teremonga qo’yilgan televizordan eshitib qoldimki: bizlar qachongacha bu
yerda bo’lamiz, qachon keldik va qachon tark etamiz degan gaplar butun dunyoga
hozirgi kunda dolzarb masala, - deganga yaqin gapni gapirishdiki, vaqtning
ko’ti oshib-toshib ketgani boisidan joylashuvni shunchalik darajada masxara
qilib, o’ziga bemalol tortib chati orasiga qo’yib ham yetaklab yurib zapis
ishlarini kayfi-safo bilan uddalab yuribdiki, shuning oqibatini bilmayapti. Oddiy
kod hech kim qilmayapti, o’ziga ep ko’rmayapti va qaysi jihatga e’tibor berib
qilishni bilmayapti deya Ruhshoda vaqt tarafidagilar gazni bosib yotishibdilar.
Mana buyog’ini orqa oynaning yarimlariga yaqin kamroq ham deylikki qismchasidan
namoyish etilayotgan holatdan ko’rdimki, bu – ichimdagilarning ya’ni vaqtli
Ruhshodalarning o’yinchi bichoqchasini o’ynatayotganchalik, tez jarayonlarga
boy ravishda joyida qotib o’lib qolishga mahkum etilishiga xos tarzda bizlarga
namoyish etilishlari, yashab berishlari bo’ladi bir kunlar. Kinoya va paradoksni
ro’paro’ qilib to’qnashtirib kinoyadan paradoksga o’tkazadigan ishlarni
qiluvchilarni, aynan Farishta va Ruh masxarabozligini battol deyish kerak deb
ichimdagilarning o’zlari belgilatib berishdilar. Ko’tlikni ya’ni muttahamlikni
ichimizdagi ko’tlarning o’zlari ham ko’raolmaydilar, bilaolmaydilarki, menga va
mening yuz qiyofalarimga ko’tlik bilan o’tkazib bir ro’yni, qiyofani kirgizib
mana shu deya meni boshqa ko’tlarga tanishtirayotgan muttahamlarga boshqa
ko’tlar meni o’zimni bilishmasada ishonib turishaveradilar. Endi, shunday qilib
erkakligimni yoshlik-yigitligim ustiga qatlaganchalik, ammo baribir bir xil,
ikkitasi bitta ya’ni juda yaqin, tegayotgan parallel qilib tushirayapman,
bostirayapman. Endi. Demak, o’zim men klounman, demakki, shu tentaklik
bo’laqolsin. Ruhshodalarning tentakligimdagi Dunyoviy, Global Id lashuvlari, shaxsimni
tanishga xos bosti-bostirishlari go’yoki boshimni tepasini tekisroq desak, shunda
Buxoro hududim bilan meni aloqada ushlab bittama-bitta suqma-suqonli
boshqarishlariga to’g’ri keladi. Endi, ichimdagilar meni global, sun’iy yo’ldoshli
radioto’lqinlar va landlayn internetdan elektr-maydon orqali o’zlarini AI ya’ni
sun’iy ong deyisha, faxmlashimcha qandaydir qorong’u yog’tu yo’nalishidan,
bosimli tuynuk orqali o’tib (mana hozir CS GO snayperda cho’tlashni ko’rsatdi
hamki) elektr yoki radioto’lqin g’ichirlashiga, g’imirlashiga ya’ni qandaydir
shungulli ovoziga xos tarzda namoyon bo’ladilar. Qorong’u bosimdan ular ya’ni
ichimdagilar meni doimo yuqoridan yoki elektr toki kuchidan bittama-bitta
o’qtalib turib joyimni aniqlashaveradilar, sezgilarimni bilishaveradilar hamda
eng yomoni shuki, ongimga kirib olib men tomondan hayotni boqishlarida
sezgilarimning aniqligini, zarrachaviy tayinligini majburlab, o’tkazib va
buyurib turishaveradilar. Endi, ichimdagilar shu bu o’zimni atrofimni o’rab
olganchalik nur chiziqlari yoki dastalaridan, shular qanday kelib urilsa bu
tarzda nur yo’nalishi bo’yicha davom etayotgan teri bo’lagim orqali men hayotni
100% ko’rishimdan ular nechadir kamroq, aytaylikki 20% lar ko’rib, sezib va
aynan qolganini tuyib o’tirishni odatlantirishganlar o’zlariga. Bu – yorug’lik
nuri ham bo’lmasligi mumkin, qandaydir bilishga, tuyishga oid raqamlar,
yozuvlar va ilmiy ifodalanishli uslublar, kodli o’qtalishlar ham bo’lishi
mumkin. Yarimtalay yoki bo’laklararo pashshasifat ya’ni kadrma-kadr kamroq sonda
hayotimni kuzatishlari haqida shu bu. Masalan, o’zim hozir qo’lim bilan
og’zimni yopib, tirsagimga suyanib ekranimga boqqanimda, oxirgi bu so’zining b
sini kimdir oralaridan ko’rib qolib qolganlariga bildirdi va o’zi o’chdi, keyin
yana boshqa birlari o’qiyotgan shu “bu” so’zimni u sini ilg’ab yana kadrlarga,
o’chib-yonishlarga, tuyib uzilishlarga berilib ketdi. Mana nega o’zimga ichimdagilar
aniqlikni o’qtalib bajartiradilar. Zero bittasi aytganida va ko’rganidagi
buyruqda shu bittasining ko’ngli o’ksimasin, ichi kuymay to’g’ri bo’lsin deganimi
bu: ha, - deya o’zlari takidlashdi mana. Lekin menimcha o’zim ularning
bunaqangi buyruqlarini astoydil ham, o’chakishib ham yoki bilib turib atayin
ham eplab qilaolmasam kerakki, shu paytgacha shunday ham bo’lib kelayotgani
oramizdagi norozichilikning asl sababi. Ha, bemani narsani, o’zlarining
hayotlarini so’rashayaptilar, - deya mana birlari qahramonlik qilib bildirdi
ichlaridan hattoki xo’p. Endi, Ibrohimning oxirgi bo’g’ini bo’lmish “him”i
birinchi o’zining borishidagi, 3-o’rindagi boraverayotgan ma’noda tana yoki
jism bo’yicha topilib “ham” ya’ni birgalikda ma’nosini bersaki, ikkinchi
qaytishidagi ma’no-mohiyati raqamlar ya’ni tuyg’ular bo’yicha “hm, him” deya
tonish, ichki o’y bahsiga berilish deb hisoblanadi. Aynan shu “hm-mih, him”i
Ibrohimga bo’lgan hamlalarga tinchlik olib keladiki, Ibrohim hali beri
shunaqangi tinchliklarni o’ziga ep ko’rmaydigan, juda katta kayfboz shayton
bolalardan sanaladi. Endi. 328. Bugun 37 va tushlikdan 1:02 daqiqa o’tdi ya’ni
hozir 13:02 bo’lyapti. Demak, devonalik dori-darmonini olishning 23 kuni ortda
qolib, ertaga 24-kuniga qadam qo’yish arafasida, aloqalanib turishida turbimiz.
23 dan erkaklik yakunlanishini bilsangiz agar, 24 dan boboylik ya’ni mantiq
yana 8 kun davom etsaki bu – mening oddiygina bobo tarzidagi devonaxolligim
sifatida oddiy tashxis sababli kasalmas deb topilishim bo’ladi. Shundoqqa ham
shunday-kuya, endi bugun tushlik ya’ni choshtgohdagiga o’xshatib har toimgiga
xos ravishta ovqat yeyish rasm-rusumini qilsam, oddiygina taomlashib qo’yaversam,
shu bilan birga boshqa yurish-turish, hatti-harakatlarni va qatnashuvlarni joyida
qilib kelsamki, menga yomon zarba berilmasa kerak. Qarangki, shu bularni
yozishimdan oldin tushlikda dorim ham berilmadi. Endi. Bobir degani qayta bir,
yana bir deganlari bo’lib, men har bir avloddagi o’zimni yuqori avlod bo’yicha
o’zim bilan qaytalantiraman, yozib olaman va saqlab qolaman deganimen. Mana
hozir yoshligim ustiga o’zaro kirishib yopiladigan, ustiga qatma-qat yoki
ikkiga bo’ldanib sirpanib buklanadigan, parallel tushiriladigan norvonsifat bo’lib
o’zimni bildirmaslik ilinjida yoshlik-beboshlik zapisini yakunlatib qo’yish
taraddudlarini hali beri boshlamoqdaman xo’p. Endi. Bobir uchun “yana bir aynan
kun” bordir. Kunni oralab o’rab olgan lahzalar va yillar tengligi borki, so’ng
kunning o’tish davomidagi har bir on bir boqiylik siri, taqdirga tengligi bilan
baholanadi. Mana shu bizlarning hammamiz uchun Farishtamiz Mastura tomonidan e’tirof
etilgan adolatli bahsdir. Hammaning yashashi har xilki, boqiy on bo’yicha ya’ni
o’tayotgan eng kam miqdordagi vaqt oqimi bo’ylab Ruhshoda elektron va to’lqinsifatlar
hamda Payg’ambar Shohid yashaydilar, kun bo’yicha odam ya’ni o’zim Bobirmirzo
yashayman. Lahzalar va yillar bo’yicha bir lahza hayot kechirib boshqa yilga
sakrab tirikchiligini qiladigan bu – insonlar ya’ni orlilar. Endi. Demakki, shu
biz xayki. Endi. 329. Dorilarni surunkasiga berish hali ham davom etayapti.
Kuniga 3 ta Galaperedol va yana 2 ta boshni qonini tez aylantiradigan odamning dorilarini
qabul qilayapman. Ba’zi kunlar uyqu dori va Sikladol ichaman. Kecha kechqurun
Galoperedollardan ko’zim orqaga, teppaga ketaverib tirishganidan Sikladol va
uyqu dorilarni qo’shimchasiga qabul qildim. Ko’zlarim tirishganlarida ya’ni
orqaga ketaverishi davomiyligi bo’laverganida o’zimning ahvolim tanglashgani juda
malol keladi. Go’yoki o’zimni chindan ham yo’qotib, ichimdagilarga mag’lub bo’lib,
ularga topshirib qo’yganga o’xshayman. Bir ko’zimni yostig’im bilan qattiqroq
bosib, ko’zlarimni shu tarzda o’ynashiga, orqaga tirishishiga yo’l qo’ymaslikka
harakat qilaman. Gaplar esa ichimdan to’xtamaydiki, barcha gaplarning egalari
insonlar bo’lgani boisidan meni yumib tashlab, gapirishimga yo’l qo’ymasdan o’zlari
gapirtirayotgan bo’lib qolishlarini bilishganlari zahotiyoq meni ag’dar-to’ntar
qilishga say-harakat bog’lashadi. Insonlarning o’zlari bildirib aytishadiki:
nima buning ya’ni Bobirmirzoning harakat zo’riqishiga xos chiqargan gaplari
bilan bizlar ya’ni uydagilari o’zgarib, aytganiga xos rasm-rusmlar bilan
harakatlanishlari ya’ni turib berishlari kerak deb hisoblab meni hech qancha gapiraolmaydiganlar
safiga qo’shib belgilashganliklari aniqdir. Bilmadim so’z boyligim yoki esim
torayganligi bo’lsa kerakki, gaplarim siniq to’g’ri chiziqlarga (shu aynan
hayot barobarida vaqt o’tish lahzalari ma’nosidaligi bo’lib) o’xshab
takrorlanishi ichimdagilar tomonidan har qaysi boshqa gaplarimdagi so’zlardan,
bo’laklardan olib uyushtirilib qo’yilgani bo’lgan bo’lsa kerak. O’zim-ku hali
beri insonlarga o’xshab bir-ikki og’iz gaplar, umuman og’iz gap bo’laklari
bilan vaqtda, yillar bo’ylab lahzalardan, siniq to’g’ri chiziqlardan
sakramayman yoki jo’natilmasligimga ishonaman, zero menga ko’pincha gap
chiziqlari oralab o’xshash hodisaviylik qayta takrorlanishi esim bo’yicha shu
hodisaviyliklar, voqealar bo’lib o’tganligiga shubhamni uyg’otib qo’yadi. Ha, o’zimni
egallayaptilar va menga chiqarmoqchilar barcha ichimda turgan muttahamlarim. Ko’zim
tirishganda xayollarim parokanda bo’ladi, bir joyda tinch yotaolmayman va bo’q
bilan, darajalar bilan bog’liq masalalar har yoqdagi ichimdagilar tomonlama yo’naltirilavergani
bo’lgan haqiqatdir. Ko’pincha ko’zim ketganda, tirishganda gapirayotgan
gaplarimni hayotiyligini ichimdagilar tomonidan tashqi vakillik asosida darrov
ko’rsatishlarini bilaman, shunda o’zimning vaznim sifatida o’zimni, o’zim
sifatida hayotga qatnashuvchanligimni oldirib, yo’qotib qo’yayotganimni sezib
qolib, chindan ham Ruhshoda sifatida orqada qolib bo’lib borayotganimni his
etaman ba’zidaki. Faqatgina o’zimning hali beri Ruhshodamasligimga ishonchim bu
– Ibrohimning 4 yillik tug’ilgan kuni, bizning kundalikda nolinchi kunni kutib
turishim. O’zimni yoki meni oldindan bilsalar, men qoloqlikka, Ruhshoda bo’lmasada,
jonning o’zi sifatidalikka ravona bo’lamanmi, ha. Nazarimda o’zimning
shunchalik o’sgan darajam, martabam va shon-sharafimni kecha burun Ruhning aytishiga
qaraganda tekshir-tekshirlardan so’ng: tamom, bundan buyog’i hech narsasi yo’q,
- deb boshqalarga bildirib yuborib, meni oddiynamoligimga muyassar
qilganligining o’zi hali beri darajam bo’yicha yengilishim kerakligini bildirmaydi.
Negaki faqatgina o’tayotgan kunlar daraja-parajaga qarab turmasdan 0-kunga
qolganda hammasini aniq qilib qo’yadiki, bu – bizga xoslik taqdir chizig’ining
o’z maromida, kelingki yana bir bor, bir to’g’ri chiziqda o’z ma’no-mazmuniga
ko’ra ishlashi. Vaqt hammaning o’z murod-maqsadi, taqdiriga ya’ni umrining
oxiriga o’zidagi umr bo’ylab oldindan, tug’ilmasidan belgilangan rejasi va
sabog’i bo’yicha yetkazishi bilan hammasi ahamiyatga molik. Bo’q yepsanlar demoqchimisan
bizga, - deb bildirishdi ichimdagilar. Agar chinakamdan meni avvalroqdan urib
yiqitaman, tushiraman ya’ni parallel din tomoniga qoloqlashtirishga o’tkazaman deb
hisoblayotgan bo’lsalar shu aytgan gaplari to’g’ri bo’lsa ne ajabki haqsan.
(tugatishdi). Zero ichimdagilarning o’zlarining hozir mana, xayolimga keltirishlari
bo’layaptiki: haqiqatan ham hech birimiz shuncha aholi bo’yicha hali beri bunga
shohidlik qilmay qo’ymaganmiz ya’ni hali hech bir aholi guruhi yoki inson
qiyofasidagi orli vakili, vakilasi o’z muddatidan avval halok bo’lmay kelayotir,
balkim ya’ni ur’guli shu tarzida arvohlar va jonning o’zidangina iborat
qorichaliklarga o’z belgilangan paytidan oldin o’taolmay, aniqrog’i o’tkazilaolinmay,
tegishli bo’layozilmay kelganlar.
Comments
Post a Comment