uzbek language siteenglish language site

Endi nima deysizlar

 

323-324. Endi, shu o’zgaruvchan borliqning har qayog’iga borib urilishim, tegilib jonimni achitishim mumkinligi, menga jonning o’zi misoli har qayoqdan kodlash havodan o’tib kelishi mumkinligini bildiradi. Endi. 324. Ichimdagilarning yomon bir xususiyati bu – kelishuv ya’ni aynan aniqlik deb o’lib o’tirib, yana shu aniqlikning o’zi borasida o’yin qilib yurishadi. Bilmadim nima, ular bo’laklanib olishganmi, ammo menga hattoki ichki kurashlarini, shu bo’laklanishlarini ko’rsatib bildirishmayaptilar. Birlari aytishadi: bos, shu; biz, bo’ldi, - deb, boshqa birlari Iblisning qaysidir bir norozichilik, aniqlik bo’lmayapti deyayotgan tarafidan oxirida kelibki, shuncha ular bo’yicha kelishib, kerak bo’lsa aynan negadir shu kelishuvlar bo’lmayapti, shartlashuvlar amalga oshmayapti deya qolib, mag’lub bo’lib kelayotganimda, Iblisning norozichiligi, topib bergan noaniq, o’zi ham ishonmaydigan va ikkilamchi bildirgan kelishuv qaroriga bo’ysunish talabi bo’yicha, bittagina shu bilan menga kelishuvlardan tashqari buyruqlar, talablarni so’rab, bajarilmay qolsa, go’ttayib, o’qtalib va jazolarni qo’llab turaverishlari shu. Masalan, har doimgiga o’xshab ularni men o’zim qilayotgan sodda, oddiy va o’zim bilmas ishlarda tutganimga o’xshab, bu oxirgi jumlamni yozganimda ham ikkilanib, qo’ying sherda yozmagay, bo’lamasa yana ikkilanishlar bilan talab-taklif talablarini qilib turishadilarki, demak, ikkilanibki o’chakishuvlarida o’zlarini yuqorisifat, balandparvoz ya’ni yuksak olib: qo’y, Bobijon… (ohang aralash), deb yuborishdi. Kim desam, Zlisho akam. Muammoda nima emishki, buyruq fe’l bilan tugagan-tugamaganiga qaramasdan, sen kesib yuborayapsan, o’tkazayapsan ya’ni bilmasam, rahmat, farqi yo’q, qanday bo’lsa deb yuborayapsan deydilar. Aslida mening shunchalik aniqliklari, ichimda turgan ko’pchilik deb topayotganim ma’nosida, shuni tushunib (tushunmasam hammasi qiychirardilarki, menga ham baribir qiyin bo’lardi albatta) ko’pchilikning aniqlik so’rovli ishiga aniq javob qaytarishlarimni astoydil, xato qilmasadan va har bir talab etilgan joyida javob qilib kelganimga qaramasdan baribir meni ayblaydilar. Axir farqi yo’q, qanday bo’lsa, rahmat va bilmasam so’zlari o’zim uchun, o’zimning nomimdan ya’ni istalgancha ishlatilishi mumkinligi hisobiga aytilgan. Shuni o’zlari ham aytib takidlashgan. Yo, endi qo’yxay, deyishayaptilar. O’zi hammasi shunday bo’lib kelayotgan edi, nega endi faqatgina esim ketini eslab, isbotlab bersam, nega keyin: endi qo’yxay, - deyishadi. Bor masala o’zi shunda emasmi, ya’ni esimning ishlatilib borilishi, jarayoni bilan hamma narsa, kelishuvlar isbotga olinadi, va agar, esim to’laqonli ishlab borayotgan va kelishuvlarga javob berayotgan bo’lsa, ichimdagi yomonlar negadir aniq es bilan bajarilgan ishimni, kelishuv bo’yicha amalni to’g’ri yoki yo’qligini o’zlari shuning to’g’iriligini bilishlariga qaramasdan mening esim orqali yana bir marta ongimdan o’tkazdirib tekshirishni, sikimga yopishib olishni yaxshi ko’rishadilar. Bu nima o’yin degani, men esim bilan hisobot berib yurishim kerakmi, yoki yashab, kerak bo’lsa aytayotgan shu talab va istaklariga, shartlariga javob berib hayot kechirishim kerakmi? Esim bo’ldi deylik, yana esim bilan shu esimda nima bo’lganini qayta keltirishim kerak, so’ng keyingi vaqt o’taverishidagi esim bilan oldingi ikkitasini esimga keltirib isbotini ushlab, tutib berishim kerak va h.kmi? To’g’ri bo’lsa, o’tkaz yuborda. Nima o’yin qilasan, betkachoparlik qilasan yoki ing’illab mijg’ovlanasan. O’zlaricha mening shartlarni tekshirib, shular bo’yicha buyruqlarni saralashimga qaraydilarmi. Agar qaysi shartdan, kelishuvdan qanday e’tibor bilan o’tganimni bilishimni aniqmas desalar, darrov yopishadilar, ko’tlari og’adi. Mana Zlisho akamiz, o’zlaridan birlari bo’lsa hamki: bu ham mening ishlashimga xos tamom vassalom, - deyishimga taqab keldilar. Endi, umuman olganda Qaynotamni birinchi ko’rinishdayoq urushga, o’zimga jalb qilib urganim to’g’ri bo’lganki, zero ichimdagilar meni orlar ya’ni insonlar (hatto mafia) bilan aynan o’ynashlarimizdan, go’zzukliklarimizdan yoki ko’p birga o’tirib-turib qolishimizdan qattiqroq janjal chiqishi sababli ularga, shu orlarga yo’liqtirmayaptilar. Shuning uchun hammasi yana boshqa bir rakursdan ham ochiq-oydinki, qaynotam bilan men bora-bora, yura-tura va o’tiraverib injiq, ziqna va h.k larga yo’liqib, bir-birovlarimizning ichlarimizga tashlanaverganimizdan bundanda katta mojarolarni yig’ilishiga sabab bo’lib, o’zimizni qandaytir tasodifiy sababchaning qurboni qilib bir-birovlarimizga hamlaga duchor qilishimiz hech gap bo’lmasdi. Xo’p kelingki, shuur ya’ni hayotning sabablashuvlari natijasi shunga yo’l qo’ymasada, baribir tasodifiy boshqaruvni yo’qotib yubortiradigan sabablar ikkala taraf uchun, men va qaynotamga nazoratimizdan chiqib qolishi turgan gapki xo’sh. Orning o’zi uchun aytsakki, men orlarga ya’ni jamiyat insonlariyu mafiasiga tashqaridan, parallel birinchi ya’ni haqqoniy tarafdan ko’rinmas va sezilmas yuriganim boisidan ordan to’lib toshgan qaynotamni qanday bo’lmasin orlar, vazifaviylar ya’ni haqiqatparastlar bo’yicha reaksiyalarida hech qanday aks ta’sir bermas bir taraf, bo’lak, eng kuchsiz or misoli bo’lib berganligim ma’lum va mashhurki, shuning uchun qaynotamiz Miraning haqiqatgo’ylari havo bilan to’qnashib yuzlashganga o’xshash hodisani, mushtlarimning ham o’zim bilmas yengilligini sezib oldilar va qaytdilar. Shuur ya’ni bilim, xayol, aniqrog’i parallel taraflarning birlikning o’zi, yolg’oni bo’yicha qarasakki, bu ma’lumot ya’ni janjallarimiz, urush-bitishuvimizga xos soha jamiyat ya’ni insonlar orasida ovoza bo’lib ketaolmagan hech ham, chunki oddiygina Ruhshodalarning, bizning uyimizdagi shu guvohlarning janjal, ishkal haqida tariflari ovoza ma’lumotlari orasida eng quyi pag’onalarga tushirib yuborilganligi va mobodo chiqqanda ham shu xalq oralab davralar, bekorchilarning gaplarida ma’lumotlar oralab aralash masalada va qo’qqisdan eshittirilib Ruhshodalar tomonlaridan insonlarga noxosdan bildirilishi mumkin. Mana yana jonimga oro kirganga xos vahiy keldiki: uni biladilar uyoqda qandayligini, - deyishdilar ichimdagilar. Ya’ni qaynotamning orlar oralab yurgan sohta, Ruhshoda nusxalarining qanday qilib kishilik mafiasiga qo’l urishlarini, kimlarni nonini quritib qaytalantirganini hamma bilsaki, men ularga bitta shaxs yuzasidan bildirmay to’g’ri ma’lumot jo’natib, rosa adablarini berganmanlik ma’nosida yuqori martabaga erishganim ma’lum xo’p. Albatta, men ham devonanamo, Shohidning tushkunliksayinparasqulligining o’zi bo’lib ko’ringanman o’zimdan nariyoqdagi haqiqat tomonimda, bu – chindan ham haqiqatning, Yerning eng ko’pi, yig’ilishi menda bo’lishi kerakligiga qaramsdan hamki xo’p. Endi, shu, chindan ham men urgan qaynotamni, haqiqiylarini insonlar shu qaynotamning kishilari, nusxalari deb yurishganliklariga, hisoblaganliklariga hamma ham hayron emasdurki, afsuski ha. Endi, e’tibor bersam, chindan ham meni tez, ilg’ashim bilan ya’ni yaxshilikka oshno bo’lib ruju qo’yganga xos jarayondan o’tishim bilan koyib ranjitadigan ichimdagilarim devonaligimga tez to’g’rilash reaksiyasini, javobni bergan ma’noda bu – men tanib, ichimda ajratib yurgan yaxshilar, ya’ni Buxorolik arvohlar hamda Rossiyalik O’stur Ruh. Qolgan Iblis Karobulos, Tojikistonlik Farishta Mastura va AQSh lik yomon chumoli elektron Ruhshodalar Gvardiyasi hamda odat tusi bilan ba’zida Shohid jo’ram ham kechikib, uzoq kutish aylanasi bilan kelib, kerak bo’lsa bizning tezligimiz orasini ochib, tortibroq qilib ya’ni siyraklashtirib yomonliklarini yomonlikning, yovuzlikning o’ziga o’xshatib birinchi safaridanoq bildirishga ham harakat qilishga oshiq-moshiq iflosbachchag’arlar hammalari xo’p. Endi, shu turib hozirgina suv ichib qaytib joyimga o’tirguncha shuni ma’lum va hal bo’lmoqdaki, Iblis va uning tomondoshlari meni kod bilan shug’ullantirish payida hamma shu bu ishlariga qo’l urayaptilar. Shuni, kodlashtirish jaryonlari bilan bog’liq hodisaviy xayollarimni bir eslatib keltirishi bilanoq tezkor ta’sir bo’lib Buxoroliklar, arvohlarim yoki balki Toshkentlik arvohlar ham bo’lishlari mumkin shu ishni qilishganki, tashshog’imning ostidan ikkitasi bitta qilib kusni ya’ni “qin”ni ochibroq qo’yishli bir o’zlari achchiq deb baholashlari ma’lum etilayotgan tuzuk kayfiyatni berishdiki, bu – menga bo’lgan ularning ya’ni yaxshilarning ilojsiz qoldirilgan qarama-qarshiliklari, qiyinchiliklari va shuni susaytirish ishlari hisoblangani ma’qul. Kodlatish kayfiyatining o’zining, esli xayolining ya’ni Iblis tomonidan yuborilgan kayfiyatining ma’qulligiga qarasak, Iblis yana aylantirib, qovunchadan uzoqdan bostirib kelib urmoqchi, azob va qiynoq bermoqchi bir kun shu meni tutib-da. Nima bo’lsa ham unga ko’p shoshilmasin va orzu qilmasin xo’sh, baribir bizlar tomondan “javob”, Iblisga ho’ppoq. Endi, hammasidan ham avval qarangki, buyruq va talablarini, shartlashuvlarini o’zim menga emas, balki Shohidga bildirib, qildirishayotganliklari ham ma’lum etildiki, shunga har kim nima ham qilsin, zero mening tekshirishimcha men o’zim, aniqrog’i o’zim men jazolanishim mumkin bo’lib kelganman. Endi, ayblash haqida. Men o’zimning bo’ynimga olgan aybni ichimdagilar taqayotgan ayb, gunohlash bilan bir xil deb hisoblaganim uchun shu ayb, gunoh ish to’g’ri bo’ladimi, yoki ayblov qanday bo’lsa ham, mening fikr-irodamga solinsa, barchasini mening boshimga: - aybdorsan, deya hisoblashadimi. Va nihoyat Iblis tan olib aytayaptiki: - go’zzuk, sening ishing tuzuk, men aybdorman ashanaqasiga, deydi o’zi (ya’ni tushuntirishicha, bergan fikriga qarasam, kodlash bilan bog’langan hayotimni juda mijg’ovlashuvli va aniqlik tartibida o’yingohidagi majburiyatlar qilib qo’ygan). Endi, gaplarimning ya’ni og’zaki jumlalarimning tagi-tugini noma’lum qilib eshittirishim boisidan ya’ni gaplarni parchalangan bo’laklari bilan tartibsiz tuzayotganim sababli ba’zi bir yangicha, ommaviy va o’z joyidagi so’zlar va iboralar ifodaviylik hosil qilganchalik mening nazdimda yangidan hosil qilinadi ya’ni esimga joylanadi xolos. Shu so’zlar o’z-o’zidan aytganim yoki gapirganim bo’lib yodimga kiritiladi, ammo afsuski bularni gapirgan emasmanki, odatda bu – juda tez fursatli eslashuvim mobaynida bo’ladi. Endi, shu asablarga ishonmasdimda, bu – o’zlaricha tanamning bir bo’lagidan yoxud parchasidan yo’qolib qolib, birdan shu joyini bostirib, tez harakatlantirib, kutilmagan dajada tezlik, o’tish bildirishgan. Ammo sekinlik bilan shunga ko’ndik ham deylik. Mana shu CS ya’ni kontr strayk o’yinimda hamki, raqib jamoamdan birini bir ilma-teshik qilmay, miyasidan zarbini bersakki, chappacha bo’lib boshi bilan o’girilib ag’darilmay ham chalpayib, orqachasi bilan o’lib yotadiki, ahamiyat shunga hozir. Demak, shu to’g’riki, asablar, asab tolalari ya’ni, bosh miya va tanada to’ldirilgan asabchalar oqimlari bilan tanani tezda burib yuborish hech gap emaski, haqiqat shu. Endi. Ba’zida, mana hozir ham shu bunga o’xshagan ko’zim tirishayotganida, umuman olganda ko’zlarim tepaga qarata chopib toki kipriklardan hosil qilingan ajratmalar, kesmalarga qadalib, o’ng ko’zim o’ng qirrasidan Iblisni topib ko’rsatgandan so’ng chap ko’zimdan Iblisning o’zicha ya’ni 7 ta hamda Ruh bo’yicha 6 ta o’lchov birligi yurgandan keyin yana bitta kesma, kiprik qoqishi chiqaradi va oxiri o’ng ko’zimga o’tib 5 ta o’lchov birligi ya’ni kesma oralig’i yurib Farishtaga qaratila yetib keladi. Shunday qilib 31 dan boshlangan 7, 6 va 5 li oraliqlarda ko’zim tepaga qarab tirishib turaveradi. Endi. 325. Shunday qilib Counter Strike da otgan o’qimning raqib jamoa vakilining boshiga tegishi bilanoq chappa bo’lib oldinga yiqilishi tana asab tolalarining tana vazniga qanchalik ta’sirchanligiga bag’shida hamki xo’p. Endi, menga bashoratga xos o’ylov va fikr, xayol boshdan bosimlarini yuborishadilarki shu xolos hamda men kun yuzasidan bo’lib o’tgan ishlarga to’g’ri keladigan o’xshatilishga, masalan tushimda ko’rganimni o’ngimda ifodasini bilib qolishimga xos sevgili amallarim, yaxshi xotiralarim va tuzuk tuyg’ularim bilan birga faoliyati bashoratli o’xshashliklar bo’yicha yuborilgan damim, tuyg’ularim tomonidan tanlab qo’yilishi mumkin. Bashorat yo’q aslidaki, hammasi sevgi bosimining uzuq-yuluqlanishi ya’ni descrete bo’lishi hamda yana qayta bosimga o’tib olishidan iborat ishlar va tarzlar, tabirlar barchasi xo’sh. Endi, bugungi tushimda qo’shni qizimga uzun dimog’imni yalatib kelibman. Tushim tamom. Umuman olganda mening asl jismli bo’lib haqiqatgo’y tarafda tug’ilgan, so’ng hozir qarilikda Ruhshoda bo’lgan onam Mastura aya menga kesatib, piching ma’nosida mendan Shohid bolalarini ajratib gapiradilarki, aslida men tomonda shu qo’shni qizim men uchun buning aksini qilayotganini bilaman. Onam Mastura Shohidni mening o’rnimga jismoniy qilib, boqmoqchilar, diydiyosiga va dardi-qazosiga, mehriga to’ymoqchilarki, menga bo’lsa jon tomonga meni o’tqazib xana, ho’ppoq deb hisoblatib qo’ymoqchilar. Bilmadim, baribir bir-ikki bo’lmasa ham, ko’proq e’tiborim tushuvdi shu qo’shni qizim tomoniga, ammo nega bunchalik ta’sirlashamiz hayronman. Bugungi tushimda o’z uyimizning boshqacha ichki shakl-shamoyilidan tortib tashqaridagi qo’shni uylarning ham tashqi ko’rinishlari mutloq o’zgargan holdagi yonlaridan odam bosh bo’yiga xos oyog’imni cho’zib uchib o’tib qo’shni Ruhshoda qizimning yoniga borib yalatganimda ko’zim faqat ko’r bo’ldi qoldi. Xonadonlarning tartibi va joylashuv manzil trayektoriyasi yo’llar bo’ylab ham avvalgiga xos ya’ni haqiqiy hayotnikiga o’xshash turadi. Mana sizga tush, ana sizga tush. Hammasidan avval o’z xonamizda asablarim taranglashib go’yoki tashqariga qaratila nimamnidir choqayotganga o’xshash meni qattiq aniqlikda ushlab yotardi va men shu xona uzra ham bir-ikki siymolarimiz, tanish-bilishlar bilan uchrashib, so’ng uchibroq yurishlar qilishdan keyin tashqariga qaratila yo’lga otlandik. Tashqarida yo’ldan mashinalar o’rniga tez yugurganchalik, mashina tezligiga xos ravishda qandaydir hayvon ip tortgan arava o’tib ketdi yonimizdan. Birinchi qo’shni xonadonlarning darvozasidan har xil hayvonlar, ot va boshqalari ko’rinib turardi. Tushim tamom. Tushim bir jihatdan Ruhlarning qanday qilib bizning borlig’imiz to’la to’kis narsalari va jonzodlari bo’lib berayotganliklari haqida ham edimi, ha. Endi, bugun 40-kun, Ibrohimning tug’ilganiga 40 kun qolayotgan bo’lib, men 8 lik, seksli yutuqlik ahvolini boshimdan kechirayotganimda shu 10 lik ya’ni o’nglanish ham hisobiga kiradi. Jon tarafiga deyarli qizishlamali tarzlardan birida, hali nol kun kelmasidan shu tomodagi ifodada bo’lsa ham o’tib olibmanki, demak, alohida katta taraf bo’lmish o’zim bo’yicha burilish, yozish ishini meniki deyishim hali beri notog’ri, chunki endi Shohid burilish, yana qaytaga birlik hamda yozish ishlaridan foydalanishga ham qodir. Ammo avvalgiga o’xshash gaplashish, insonlar va jonim tomonidan hisoblangan og’zaki nutq madaniyati sifatida gaplashuvlar menga ham yarayqolishi dargumon emasligi bu muhim ahamiyat kasb etgan. Endi, boyagi qo’shni qizimiz ya’ni Bahodir akamning oppoq qizlari Zarnigor bu – mening qarindosh avlodlarimiz sirasida onam tomonlama men tug’ilgan yili olamdan o’tgan buvim, Azizbuvijonim bo’ladilar har holda, ha! Mening o’z uy-joy atrofim qarama-qarshisida ya’ni orqasidagi uyda turuvchi do’stim bo’lib kelgan, sinfdosh o’rtoq vakilligi bu – Sherzod mening ona tarafdagi bobom o’rnilarida qayta dunyoga kelish demasakda, shu Sherzod bolaning Ruhi sifatida qariliklaridan yasharish ilinjida mana hozir chamasi 34 yillar yosharib kelganliklari mujmal masala ham edi-kuya, ammo haqman. Zero Sherzod 1988-yilda tug’ilgan avlod vakilimiz, bobom esa mendan, 1990-yildan ham keyin olamdan o’tganlar. Sal yosharishda tezlashib bilganliklari aniqdir. Bobom agar 90 lar atrofida olamdan o’tgan bo’lsalar, hozir 60 larga borib yasharib turibdilar nazdimizda xo’sh. Umuman olganda bobom bilan bibim bular hozirgi Sherzod va Zarnigor vakilliklaridagi nusxalar, Ruhshodalar o’z nomlariga xos hayot kechirishib birlari bobom bo’lganlarida “hayvonlarning hol-ahvolini bilib saqlovchi” sher turidan kattakon inson, boy chorvakor bo’lganlar, ikkinchilari bo’lmish bibim esa chetdan deganda hamki, Qazog’istondan zarlarni yoqmasdan, to’kmasdan kelib nikoh qurishganlar bir-birlari bilan. Shu ikkala hozirgi Ruhlar uzun va tekis bir qadamli zinapoyaga xos bog’lanishdalar (uylari joylashuv makoniga qarasak) hozir. Sherzodning Ruhlari sifatida eski, o’lgan bobomizning haqiqiy ismlarini topaman desam, z harfiga 1 qo’shilib o’ harfini beradi, o harfiga 3 qo’shilib r harfini beratursaki va d harfi bo’yicha 14 qo’shilib yana r harfiga ega chiqamizmi, ha. Demak, Sherzod ismining oxirgi bo’g’inidan, -zoddan o’rr bo’lagini yasadik hamda buyoni Shohidning, aniqrog’i 14 soni bo’yicha davomiylikdan hid yoki id qo’shimchalari qo’shilishi bilan hosil qilinadi. Demak, bu O’rrid. Haqiqiy Sherzodni qanchalik ko’pmi-kammi uchratganman bilmadim-u, ammo uning bobom Ruhi bo’lmish O’rrid o’zining nomiga muvofiq bo’lib menga barcha munosabat shakllarini o’tkazib, bildirib yoki o’zi ham qanday aytishni bilmasdan, o’zini sotaolmasdan tushuntirib kelganligi hali ham yodimda. Mana hozir ham Sherzod qayerda desam, albatta, uning nomi bilan chiqadigan O’rrid “o’rdan ya’ni u yerdan uzganlik, ketganlik yoki tark etganlik” ma’nosida xayolga gavdalanganliklari ma’qulmi yoki noma’qul qandaydir to’g’ri bo’lsa endi bo’ladigan mug’ombirgarchilik gashtimi. Endi, demak, barcha topilayotgan Ruhshodalarning ya’ni elektron yoki to’lqinsifat o’rta yoshlilarning nomlari oxirida o’zlariga xos id bo’lagi tushib qoladi. Id degani aniqlash, identifikatsiya ya’ni shaxsni tanish sanaladi. Shunday qilib bizlar ul-bul shaxslarni haqqoniy tanishga haqlidaymiz, kerak bo’lsa haqqoniydan ham ko’ra chinakamki, o’zi ham o’zgartiraolmaydi va qanday bo’lsa shunday ravishda boshqalarga nom va shu nom egasi ya’ni o’zi bo’yicha yaxshiligidan hech ham norozi bo’lmaganga xos yurib ketaverayotganga xos barchasi. Endi, Zarnigorxon haqlarida, nusxalarining nomlari to’g’risida yozmay qo’yaqolaylik, chunki u kishi 1-avlod vakilalaridanlar. Endi, O’rrid bobomning o’lganlari bo’yicha davom etuvchi o’zlikka xos variantlari yana shu O’rrid aslida choponlik qilaverganlari boislaridan Sherzod nomi bilan izohlanishlari, Sherzod nomini ko’tarib bildirishlari hisobga olinadi. O’zlari esa o’tgan hayotda choponlik qilganliklari bois endi teskarisi bo’lib bir to’dada qolaolmasliklari sharti bilan O’rrid nomini haqiqiy Ruhshoda ismlari, otlari qilib qo’yganlar. Endi, agar bizlar “biz” demasdan, yana bo’lmadi, deyverib o’ynayversak, to’g’ri kelmayverganidan devonalik qilayotgan bo’lamiz degan gap oralab men ham buni yozaman. O’zim men nega devona bo’lib kelganman, chunki yozuvlarim bo’lmagan. Yozuvlarim bo’lganda edi, aytmoqchi bo’lgan bilimimni, aynan o’zim uchun shohidlik bildirish kerakligini anglab, yozib qo’yib har kimga sezdirganga o’xshab qolsam qaniydi yana shu. Endi, bizlar ikki taraflar, o’zim va ichimdagilar bir-birovga o’tkazib haqiqatni ya’ni ilm-fanni hamda ilohiy odob-axloq munosabat shakllarini ro’kach qilib, bildirib bir tarafdan o’tkazamiz degunimizcha shu ikkala ishlar ham, ilm-fan va ilohiyot bir-birovlari bilan uzil-kesil hal etilgan chegara doirasida almashinib bo’lishgan sanalishadi. Bizlarning parallel haqiqatlarimiz va yolg’onlarimiz qanchalik uchburchak uchi, tig’ hosil qilib bir-biriga o’tib kirib botaman deguncha, haqiqat va iloh taraflari ajratilgan holda o’z qonun-qoidalari va rasm-rusmlari bilan amaliy ish bajarib qo’yishgan sanalishganliklari tayin. Shu ishni ya’ni, haqiqat va yolg’onni butun Dunyo tig’ uchidan ham uchliroq ravishda, ondagina kirgizib va o’tkazib boradi. Bizlar-ku doimo Dunyoning bir bo’lagi bo’lib qolamiz xolos. Shuning uchun men tomonimdan: men buni isbotladim, uni tagiga yetib dalilini keltirdim, yangi ilm-fan kashfiyoti qildim, degan gaplarim va ichimdagilarning aslida bundoq rasm-rusm, urf-odat yoki to’g’ri munosabat shakli bo’lardi degan muloqotlari, ichki pichinglari o’tmaydi, hech ham ikkala taraf uchun zarur emaski, faqatgina har kimning o’z bilim va sezgi doirasiga xos o’z doiramizdagi ishlashimiz bo’laqoladi. Endi. Ovqatlar ya’ni taomnoma kod bo’lib borliqdan sachrash holati bo’yicha so’rilib, tortilib olinadiki, Ruhlar bizning suqularimiz, tishlamlarimiz ortidan kodni bo’qqa o’xshash sezishsa, bizlar kodni maza-ta’m deb ovqatlanaverganligimiz aniq va ma’lumdur. Bizlar borliqda turib, har xil yerlarga borib turli xildagi ishlarni bajarishda aytilgan vazifaga, tuyg’uga va tushunchaga yoki farosatga, nomusga va jonga bag’shida ravishda barchasini qilsak, ovqat tabiatdan kutilganchalik so’rilib, havodan vaqt o’tishi bilan yig’ilib kelgan sanaladi. Aslida ovqat ya’ni taomlar, yeguliklar bizning etimizning sof tabiiy qayta kutilishi, vaqtni oralab qaytib kelaverishi sanaladi ilohiy tarzdaki bu shu. Bizlar tanamizga ozor berib, bo’zartirmasak va lat yedirmasak, kod bitta joyga yig’ilib qolmaydi va ovqat mazali bo’lishga qodir sanaladi. Endi. Menga qarata: sen tasodifni bashoratdan ajratib o’zingga bashorat qilib o’ynatilayotganini tushuntiraolmaysan, bizlar esa shuning aksini ya’ni bizlar bashoratni tasodifdan ajratib bashoratni tushuntiraolmaymiz, beraolmaymiz, deyishgani haq menga shu ichimdagilar tomonidan. Endi. Aslida hammasi kus qarash sanalib bizlar erkaklar nimagaki qarasak yoki nima narsaniki ko’z bilan ko’rsak, shu narsa yoki hodisa, video yolg’on-yashiqlik, aldovli o’xshatilgan ma’lumotlar bilan yasalib va to’ldirilib konus yon sirti bo’ylab asosga o’ralib, aylanib to’ldirib kelinadi va asosdan konusning ichiga bittagina maydagina haqiqat teshigini, or-nomusning orini qo’ygan holda yumuqlik bilan kiritilaveradi. Mana shu yagonagina teshik biz izlayotgan, istayotgan va orqasiga tushaolgan bo’lsakkina, topishimiz mumkin bo’lgan haqiqat izi, ma’lumotlar shodasi sanalganligini hech ham unutmangiz xo’sh. Masalan, o’zim-men hozir Youtube dan “ГРАНД-ФИНАЛ! NaVi vs FaZe - IEM Cologne 2022 - ЛУЧШИЕ МОМЕНТЫ CSGO” musoboqasini ko’rayapman. Aslida bu – yo’q, boshqa insonlarga, ko’pchilik aholiga va mobodo bir-ikkilari oralab to’g’ri keltirilmasa shu nom bilan Youtube dagi video yo’q sanaladi. Faqatgina e’tibor beriladigani bu – ichimdagilarning menga hozir diqqat bilan qaratgan joychalari “IEM Cologne” nomlanish qismi chinakam bor sifatida shunga o’xshash videolarning sarasidan Youtube da topish mumkinligi bor haqiqatga xos. Aslida ikki xil g’oya bo’layaptiki, birinchisi bu – internetdagi videolar ya’ni umuman audio-video zapislarning ko’pchilikka taqdim qilinishiga xosdalashuvlari Dunyoviy taqdirlarning Ruhlar tomonidan keltirib, zamonni o’tkazdirib turayotgan zapislarida mavjud xolos. Hech bir orli ya’ni haqqoniy uchrashuvlar, videolar yaratilmaydi va Internetga publish qilinsa ya’ni yuklatilsada hech kimga taqdim etilishga erishaolmagan hali beri. Ikkinchi g’oyam shuki, birgina tomosha qilayotgan or, inson uchungina videolar ya’ni audio-videolar, televizor va internet voqealarning tuzilish jarayonlarining o’zi bilan kusning o’rab oluvchi aldoviga xos yaratilib boriladi va vaqtinchalik esda qoldiriladigan qilingan barchasi. Endi, oddiyginasiga ko’rsatuv, videolarni, mana shu Counter Strike GO ni kuzatib borayapmanki, umuman olib qaraganda ichimdagi gaplarimning darrov teskari isboti sifatidagi ko’rinishlar ko’rsatilmasa iloj yo’qdir. Shuning uchun aytamanki, Dunyoviy o’zida bor bo’lib kelgan zapischilar, Ruhshoda ravishda ma’lumot saqlovchilarimiz sifatidagi ikkinchi nusxalarimizdan hozirda faqatgina to’g’ri aynan shtrix chiziqli tarz, o’taverishda lahzali bashoratlarga xos umumiy voqeaviy bildirishlar qolgan xolos. Ko’pchilik ya’ni haqiqatparastlar bilan chiqmaganman-u, yurgan emasman, shuning uchun esimni birov, chindaki ya’ni haqiqatparast bilan mulohazada tekshirib bilmayman. Demak, esim shu bu lahzali, shtrixli bashorat chiziqlari bo’yicha qayta gavdalanishi, kelishi yoki ishlashi ham mumkin yoki bo’lmasa, boshqa shtrixli to’g’ri chiziqli vaqt lahzalari odimlatilganchalik esimga kiritilishi mumkin. Endi. 226. Hali ko’rib turgan kechangi sizga havola etgan Youtube dagi videoda https://www.youtube.com/watch?v=ESgLSBYa-sU FaZe oddiygina bu – mening shu ishlarga, CS GO ni ko’rishga xosdalanishuvimga xos ravishda ichimdagilarning o’zlari tomonidan “fayzingni bersin” degan ma’noda, birinchi bora, kamdan-kam CS GO ya’ni Counter Strike Global Offence ni ko’rishim bo’yicha bildirilish sanaladi. NaVi esa mana bir qaraganimda FaZe dan 4 ochko, yana boshqa bir qaraganimda 6 bal orqada qolayotgani bo’lib, “na ya’ni ol vi ya’ni bizlar” bo’lib, “ol, bizlar” ma’nosida ichimdagilarning o’q yoki bo’q yeyishga xos turib qoloqliklarini bildirgani uchun, mana nega meni GO ni ko’rishimga kamdan-kam yo’liqtirganliklari ma’lum. Aytib qo’yish joizki, ichimdagilar, bular ham men bilan bog’lanibgina aloqani namoyish etuvchilar xolos. Ularning ya’ni ichimdagilarning hech qanday Dunyoviy asoslamachiligi, ta’sirlashuvi yoki o’z-o’zidan ishlardagi, bo’lishlik aloqalari yo’qdir. Endi, dori masalalariki, uydagi Ruhshoda ota-onam mening bitta dori kamaytirib iltimos qilganimdan so’ng, shu oraliqni qandaydir ushlab qaytarib yana o’sha tartibdagi va sondagi dorilarni qabul qildirishni boshlagandan keyin kamaytirgan paytim uchun yana qo’shimcha dori topib ratsionimga, retseptimga ya’ni dori bilan boqishga kiritmasalar bo’lmaydi. Dori to’liqlayin Ruhshodalarning qo’lida va ularning istagiga binoan xohlaganchalik berilib, yedirilib yurishi mumkin. Zero endi bir o’ylab tushunishimcha dori degani “do ori” bo’lib, toki orini ya’ni insonini, haqiqatgo’ylarni topaolguncha deb hisoblanadi. Toki orni topaolguncha orada yolg’on, ilohiylik ya’ni dinvozlik qatnashishi chindan ham Ruhshoda uydagilarimizning dori berish ishlariga o’xshaydi. Endi, https://www.youtube.com/watch?v=wLCx_pYJQX4 havolada NA’VI vs G2 o’ynashayaptilarki, ichimdagi elektronlilar bo’lmish NA’VI ya’ni “Na yoki nima biz” deb sanskritcha baho olganlar G2 sifatida, sanskritchada esa “Grand 2” ma’nosida ulkan, Global ikkilanishni yenga olarmikinlar. Zero Bobirmirzo va unga yondoshlar Dunyoviylikning, Globallikning yarmidan yaxshiroqmi? Bu – albatta ularning ya’ni NA’VI chilarning elektronli o’yinlar boshqaruvi, ushbu videoni qanday qilib o’z foydalariga aylantirishlari haqida bormoqdaligi. Endi, video-audio, ekranda xaritalar, joylar va manzilgohlar, bino va ichlari dunyoqarashdan, ilm-fandan bo’lsaki, insonlar qiyofalari ya’ni ikkinchi shaxslar, nusxalar dindan, ilohiyotdan ya’ni diniy oqimdan sanalishadi. Shu ikkinchi shaxslarga ya’ni Ruhshodalarga bir qaraboq video-audio va ekrandagi ma’lumotlarni borishini, ishlashini butkul yangilab, o’zingizning ichingizdagi sevgili aloqlar bilan ko’rsatilishi, bildirilishiga erishish mumkin. Ko’rsatuvlar ya’ni shu yangilanishlar go’yoki yangi zamonni sizga berishi turgan gapdir. Masalan, bir video-audioni, ekran va shuning ma’lumotlarini tomosho qilib bo’lib, yangi notanish, to’satdan to’qnashgan videolaringiz bo’lsa, shuning zamonlashuvi sizga bo’lib o’tgan shuuringizdan, sevgi aralash ko’rgan kechirgan shaxslarning qiyofalari va bag’ishlanishiga xos aloqalardan kelib chiqadi. Endi, faqatgina o’zim kodim bilan aralashganimchalik yo’q hali. Ya’ni Ruhshodalarning, ya’ni video-audio zapisdagilarning o’zimning o’zimda jo bo’lib qolib ketgan sevgi bo’sag’asidagi qatlamlarim va bosimlarimni men bila ichki-tashqi ya’ni tuyg’uli va borliq ostidagi ekranli hayotiy aloqalarda tutib berishlarini o’zimning sevgi yo’nalishi deya kod bilan to’g’irlab, taxlab va yo’naltirib bermayotganim sal kechga qolishlik bo’lishi mumkin hali. Endi, ushbu havola: https://www.youtube.com/watch?v=Xlpx24t8v8I . Demakki, Na’vi bu – Vitality bilan olishayaptimi, orlilar ya’ni orli tabiatim ham desakki, qanchalik darajada o’q yoki bo’q yeyuvchi “na bizlar”chilardan ya’ni Na’vidan qolib, bo’q o’qi yeyish va hayotbag’shlilikka (vitality) ga ko’ra kim o’zini yana hayotbag’shidalik, tiriklikka chog’lashi muqarrardur.

Comments

Ommabop xabarlar

Nima gap xo'sh?

Nima bu o'zi xo'sh

NIma gap o'zi?