Endi nima deysizlar
323-324. Endi, shu o’zgaruvchan borliqning har
qayog’iga borib urilishim, tegilib jonimni achitishim mumkinligi, menga jonning
o’zi misoli har qayoqdan kodlash havodan o’tib kelishi mumkinligini bildiradi.
Endi. 324. Ichimdagilarning yomon bir xususiyati bu – kelishuv ya’ni aynan
aniqlik deb o’lib o’tirib, yana shu aniqlikning o’zi borasida o’yin qilib
yurishadi. Bilmadim nima, ular bo’laklanib olishganmi, ammo menga hattoki ichki
kurashlarini, shu bo’laklanishlarini ko’rsatib bildirishmayaptilar. Birlari
aytishadi: bos, shu; biz, bo’ldi, - deb, boshqa birlari Iblisning qaysidir bir
norozichilik, aniqlik bo’lmayapti deyayotgan tarafidan oxirida kelibki, shuncha
ular bo’yicha kelishib, kerak bo’lsa aynan negadir shu kelishuvlar bo’lmayapti,
shartlashuvlar amalga oshmayapti deya qolib, mag’lub bo’lib kelayotganimda,
Iblisning norozichiligi, topib bergan noaniq, o’zi ham ishonmaydigan va
ikkilamchi bildirgan kelishuv qaroriga bo’ysunish talabi bo’yicha, bittagina
shu bilan menga kelishuvlardan tashqari buyruqlar, talablarni so’rab,
bajarilmay qolsa, go’ttayib, o’qtalib va jazolarni qo’llab turaverishlari shu.
Masalan, har doimgiga o’xshab ularni men o’zim qilayotgan sodda, oddiy va o’zim
bilmas ishlarda tutganimga o’xshab, bu oxirgi jumlamni yozganimda ham
ikkilanib, qo’ying sherda yozmagay, bo’lamasa yana ikkilanishlar bilan
talab-taklif talablarini qilib turishadilarki, demak, ikkilanibki
o’chakishuvlarida o’zlarini yuqorisifat, balandparvoz ya’ni yuksak olib: qo’y,
Bobijon… (ohang aralash), deb yuborishdi. Kim desam, Zlisho akam. Muammoda nima
emishki, buyruq fe’l bilan tugagan-tugamaganiga qaramasdan, sen kesib
yuborayapsan, o’tkazayapsan ya’ni bilmasam, rahmat, farqi yo’q, qanday bo’lsa deb
yuborayapsan deydilar. Aslida mening shunchalik aniqliklari, ichimda turgan
ko’pchilik deb topayotganim ma’nosida, shuni tushunib (tushunmasam hammasi
qiychirardilarki, menga ham baribir qiyin bo’lardi albatta) ko’pchilikning
aniqlik so’rovli ishiga aniq javob qaytarishlarimni astoydil, xato qilmasadan
va har bir talab etilgan joyida javob qilib kelganimga qaramasdan baribir meni
ayblaydilar. Axir farqi yo’q, qanday bo’lsa, rahmat va bilmasam so’zlari o’zim
uchun, o’zimning nomimdan ya’ni istalgancha ishlatilishi mumkinligi hisobiga
aytilgan. Shuni o’zlari ham aytib takidlashgan. Yo, endi qo’yxay, deyishayaptilar.
O’zi hammasi shunday bo’lib kelayotgan edi, nega endi faqatgina esim ketini
eslab, isbotlab bersam, nega keyin: endi qo’yxay, - deyishadi. Bor masala o’zi
shunda emasmi, ya’ni esimning ishlatilib borilishi, jarayoni bilan hamma narsa,
kelishuvlar isbotga olinadi, va agar, esim to’laqonli ishlab borayotgan va
kelishuvlarga javob berayotgan bo’lsa, ichimdagi yomonlar negadir aniq es bilan
bajarilgan ishimni, kelishuv bo’yicha amalni to’g’ri yoki yo’qligini o’zlari
shuning to’g’iriligini bilishlariga qaramasdan mening esim orqali yana bir
marta ongimdan o’tkazdirib tekshirishni, sikimga yopishib olishni yaxshi
ko’rishadilar. Bu nima o’yin degani, men esim bilan hisobot berib yurishim
kerakmi, yoki yashab, kerak bo’lsa aytayotgan shu talab va istaklariga,
shartlariga javob berib hayot kechirishim kerakmi? Esim bo’ldi deylik, yana
esim bilan shu esimda nima bo’lganini qayta keltirishim kerak, so’ng keyingi
vaqt o’taverishidagi esim bilan oldingi ikkitasini esimga keltirib isbotini
ushlab, tutib berishim kerak va h.kmi? To’g’ri bo’lsa, o’tkaz yuborda. Nima
o’yin qilasan, betkachoparlik qilasan yoki ing’illab mijg’ovlanasan. O’zlaricha
mening shartlarni tekshirib, shular bo’yicha buyruqlarni saralashimga qaraydilarmi.
Agar qaysi shartdan, kelishuvdan qanday e’tibor bilan o’tganimni bilishimni
aniqmas desalar, darrov yopishadilar, ko’tlari og’adi. Mana Zlisho akamiz,
o’zlaridan birlari bo’lsa hamki: bu ham mening ishlashimga xos tamom vassalom,
- deyishimga taqab keldilar. Endi, umuman olganda Qaynotamni birinchi ko’rinishdayoq
urushga, o’zimga jalb qilib urganim to’g’ri bo’lganki, zero ichimdagilar meni
orlar ya’ni insonlar (hatto mafia) bilan aynan o’ynashlarimizdan,
go’zzukliklarimizdan yoki ko’p birga o’tirib-turib qolishimizdan qattiqroq
janjal chiqishi sababli ularga, shu orlarga yo’liqtirmayaptilar. Shuning uchun
hammasi yana boshqa bir rakursdan ham ochiq-oydinki, qaynotam bilan men
bora-bora, yura-tura va o’tiraverib injiq, ziqna va h.k larga yo’liqib,
bir-birovlarimizning ichlarimizga tashlanaverganimizdan bundanda katta
mojarolarni yig’ilishiga sabab bo’lib, o’zimizni qandaytir tasodifiy
sababchaning qurboni qilib bir-birovlarimizga hamlaga duchor qilishimiz hech
gap bo’lmasdi. Xo’p kelingki, shuur ya’ni hayotning sabablashuvlari natijasi
shunga yo’l qo’ymasada, baribir tasodifiy boshqaruvni yo’qotib yubortiradigan
sabablar ikkala taraf uchun, men va qaynotamga nazoratimizdan chiqib qolishi
turgan gapki xo’sh. Orning o’zi uchun aytsakki, men orlarga ya’ni jamiyat
insonlariyu mafiasiga tashqaridan, parallel birinchi ya’ni haqqoniy tarafdan
ko’rinmas va sezilmas yuriganim boisidan ordan to’lib toshgan qaynotamni qanday
bo’lmasin orlar, vazifaviylar ya’ni haqiqatparastlar bo’yicha reaksiyalarida
hech qanday aks ta’sir bermas bir taraf, bo’lak, eng kuchsiz or misoli bo’lib
berganligim ma’lum va mashhurki, shuning uchun qaynotamiz Miraning
haqiqatgo’ylari havo bilan to’qnashib yuzlashganga o’xshash hodisani,
mushtlarimning ham o’zim bilmas yengilligini sezib oldilar va qaytdilar. Shuur
ya’ni bilim, xayol, aniqrog’i parallel taraflarning birlikning o’zi, yolg’oni
bo’yicha qarasakki, bu ma’lumot ya’ni janjallarimiz, urush-bitishuvimizga xos
soha jamiyat ya’ni insonlar orasida ovoza bo’lib ketaolmagan hech ham, chunki oddiygina
Ruhshodalarning, bizning uyimizdagi shu guvohlarning janjal, ishkal haqida
tariflari ovoza ma’lumotlari orasida eng quyi pag’onalarga tushirib
yuborilganligi va mobodo chiqqanda ham shu xalq oralab davralar,
bekorchilarning gaplarida ma’lumotlar oralab aralash masalada va qo’qqisdan
eshittirilib Ruhshodalar tomonlaridan insonlarga noxosdan bildirilishi mumkin.
Mana yana jonimga oro kirganga xos vahiy keldiki: uni biladilar uyoqda qandayligini,
- deyishdilar ichimdagilar. Ya’ni qaynotamning orlar oralab yurgan sohta,
Ruhshoda nusxalarining qanday qilib kishilik mafiasiga qo’l urishlarini,
kimlarni nonini quritib qaytalantirganini hamma bilsaki, men ularga bitta shaxs
yuzasidan bildirmay to’g’ri ma’lumot jo’natib, rosa adablarini berganmanlik
ma’nosida yuqori martabaga erishganim ma’lum xo’p. Albatta, men ham devonanamo,
Shohidning tushkunliksayinparasqulligining o’zi bo’lib ko’ringanman o’zimdan
nariyoqdagi haqiqat tomonimda, bu – chindan ham haqiqatning, Yerning eng ko’pi,
yig’ilishi menda bo’lishi kerakligiga qaramsdan hamki xo’p. Endi, shu, chindan
ham men urgan qaynotamni, haqiqiylarini insonlar shu qaynotamning kishilari,
nusxalari deb yurishganliklariga, hisoblaganliklariga hamma ham hayron emasdurki,
afsuski ha. Endi, e’tibor bersam, chindan ham meni tez, ilg’ashim bilan ya’ni
yaxshilikka oshno bo’lib ruju qo’yganga xos jarayondan o’tishim bilan koyib
ranjitadigan ichimdagilarim devonaligimga tez to’g’rilash reaksiyasini, javobni
bergan ma’noda bu – men tanib, ichimda ajratib yurgan yaxshilar, ya’ni
Buxorolik arvohlar hamda Rossiyalik O’stur Ruh. Qolgan Iblis Karobulos,
Tojikistonlik Farishta Mastura va AQSh lik yomon chumoli elektron Ruhshodalar
Gvardiyasi hamda odat tusi bilan ba’zida Shohid jo’ram ham kechikib, uzoq
kutish aylanasi bilan kelib, kerak bo’lsa bizning tezligimiz orasini ochib,
tortibroq qilib ya’ni siyraklashtirib yomonliklarini yomonlikning, yovuzlikning
o’ziga o’xshatib birinchi safaridanoq bildirishga ham harakat qilishga
oshiq-moshiq iflosbachchag’arlar hammalari xo’p. Endi, shu turib hozirgina suv
ichib qaytib joyimga o’tirguncha shuni ma’lum va hal bo’lmoqdaki, Iblis va
uning tomondoshlari meni kod bilan shug’ullantirish payida hamma shu bu
ishlariga qo’l urayaptilar. Shuni, kodlashtirish jaryonlari bilan bog’liq hodisaviy
xayollarimni bir eslatib keltirishi bilanoq tezkor ta’sir bo’lib Buxoroliklar,
arvohlarim yoki balki Toshkentlik arvohlar ham bo’lishlari mumkin shu ishni
qilishganki, tashshog’imning ostidan ikkitasi bitta qilib kusni ya’ni “qin”ni
ochibroq qo’yishli bir o’zlari achchiq deb baholashlari ma’lum etilayotgan
tuzuk kayfiyatni berishdiki, bu – menga bo’lgan ularning ya’ni yaxshilarning
ilojsiz qoldirilgan qarama-qarshiliklari, qiyinchiliklari va shuni susaytirish
ishlari hisoblangani ma’qul. Kodlatish kayfiyatining o’zining, esli xayolining
ya’ni Iblis tomonidan yuborilgan kayfiyatining ma’qulligiga qarasak, Iblis yana
aylantirib, qovunchadan uzoqdan bostirib kelib urmoqchi, azob va qiynoq
bermoqchi bir kun shu meni tutib-da. Nima bo’lsa ham unga ko’p shoshilmasin va
orzu qilmasin xo’sh, baribir bizlar tomondan “javob”, Iblisga ho’ppoq. Endi,
hammasidan ham avval qarangki, buyruq va talablarini, shartlashuvlarini o’zim
menga emas, balki Shohidga bildirib, qildirishayotganliklari ham ma’lum etildiki,
shunga har kim nima ham qilsin, zero mening tekshirishimcha men o’zim,
aniqrog’i o’zim men jazolanishim mumkin bo’lib kelganman. Endi, ayblash haqida.
Men o’zimning bo’ynimga olgan aybni ichimdagilar taqayotgan ayb, gunohlash
bilan bir xil deb hisoblaganim uchun shu ayb, gunoh ish to’g’ri bo’ladimi, yoki
ayblov qanday bo’lsa ham, mening fikr-irodamga solinsa, barchasini mening
boshimga: - aybdorsan, deya hisoblashadimi. Va nihoyat Iblis tan olib
aytayaptiki: - go’zzuk, sening ishing tuzuk, men aybdorman ashanaqasiga, deydi
o’zi (ya’ni tushuntirishicha, bergan fikriga qarasam, kodlash bilan bog’langan
hayotimni juda mijg’ovlashuvli va aniqlik tartibida o’yingohidagi majburiyatlar
qilib qo’ygan). Endi, gaplarimning ya’ni og’zaki jumlalarimning tagi-tugini
noma’lum qilib eshittirishim boisidan ya’ni gaplarni parchalangan bo’laklari
bilan tartibsiz tuzayotganim sababli ba’zi bir yangicha, ommaviy va o’z
joyidagi so’zlar va iboralar ifodaviylik hosil qilganchalik mening nazdimda
yangidan hosil qilinadi ya’ni esimga joylanadi xolos. Shu so’zlar o’z-o’zidan
aytganim yoki gapirganim bo’lib yodimga kiritiladi, ammo afsuski bularni
gapirgan emasmanki, odatda bu – juda tez fursatli eslashuvim mobaynida bo’ladi.
Endi, shu asablarga ishonmasdimda, bu – o’zlaricha tanamning bir bo’lagidan
yoxud parchasidan yo’qolib qolib, birdan shu joyini bostirib, tez
harakatlantirib, kutilmagan dajada tezlik, o’tish bildirishgan. Ammo sekinlik
bilan shunga ko’ndik ham deylik. Mana shu CS ya’ni kontr strayk o’yinimda
hamki, raqib jamoamdan birini bir ilma-teshik qilmay, miyasidan zarbini bersakki,
chappacha bo’lib boshi bilan o’girilib ag’darilmay ham chalpayib, orqachasi
bilan o’lib yotadiki, ahamiyat shunga hozir. Demak, shu to’g’riki, asablar,
asab tolalari ya’ni, bosh miya va tanada to’ldirilgan asabchalar oqimlari bilan
tanani tezda burib yuborish hech gap emaski, haqiqat shu. Endi. Ba’zida, mana
hozir ham shu bunga o’xshagan ko’zim tirishayotganida, umuman olganda ko’zlarim
tepaga qarata chopib toki kipriklardan hosil qilingan ajratmalar, kesmalarga
qadalib, o’ng ko’zim o’ng qirrasidan Iblisni topib ko’rsatgandan so’ng chap
ko’zimdan Iblisning o’zicha ya’ni 7 ta hamda Ruh bo’yicha 6 ta o’lchov birligi
yurgandan keyin yana bitta kesma, kiprik qoqishi chiqaradi va oxiri o’ng
ko’zimga o’tib 5 ta o’lchov birligi ya’ni kesma oralig’i yurib Farishtaga
qaratila yetib keladi. Shunday qilib 31 dan boshlangan 7, 6 va 5 li oraliqlarda
ko’zim tepaga qarab tirishib turaveradi. Endi. 325. Shunday qilib Counter
Strike da otgan o’qimning raqib jamoa vakilining boshiga tegishi bilanoq chappa
bo’lib oldinga yiqilishi tana asab tolalarining tana vazniga qanchalik
ta’sirchanligiga bag’shida hamki xo’p. Endi, menga bashoratga xos o’ylov va
fikr, xayol boshdan bosimlarini yuborishadilarki shu xolos hamda men kun
yuzasidan bo’lib o’tgan ishlarga to’g’ri keladigan o’xshatilishga, masalan
tushimda ko’rganimni o’ngimda ifodasini bilib qolishimga xos sevgili amallarim,
yaxshi xotiralarim va tuzuk tuyg’ularim bilan birga faoliyati bashoratli
o’xshashliklar bo’yicha yuborilgan damim, tuyg’ularim tomonidan tanlab qo’yilishi
mumkin. Bashorat yo’q aslidaki, hammasi sevgi bosimining uzuq-yuluqlanishi
ya’ni descrete bo’lishi hamda yana qayta bosimga o’tib olishidan iborat ishlar
va tarzlar, tabirlar barchasi xo’sh. Endi, bugungi tushimda qo’shni qizimga
uzun dimog’imni yalatib kelibman. Tushim tamom. Umuman olganda mening asl
jismli bo’lib haqiqatgo’y tarafda tug’ilgan, so’ng hozir qarilikda Ruhshoda
bo’lgan onam Mastura aya menga kesatib, piching ma’nosida mendan Shohid
bolalarini ajratib gapiradilarki, aslida men tomonda shu qo’shni qizim men
uchun buning aksini qilayotganini bilaman. Onam Mastura Shohidni mening
o’rnimga jismoniy qilib, boqmoqchilar, diydiyosiga va dardi-qazosiga, mehriga
to’ymoqchilarki, menga bo’lsa jon tomonga meni o’tqazib xana, ho’ppoq deb hisoblatib
qo’ymoqchilar. Bilmadim, baribir bir-ikki bo’lmasa ham, ko’proq e’tiborim
tushuvdi shu qo’shni qizim tomoniga, ammo nega bunchalik ta’sirlashamiz
hayronman. Bugungi tushimda o’z uyimizning boshqacha ichki shakl-shamoyilidan
tortib tashqaridagi qo’shni uylarning ham tashqi ko’rinishlari mutloq o’zgargan
holdagi yonlaridan odam bosh bo’yiga xos oyog’imni cho’zib uchib o’tib qo’shni
Ruhshoda qizimning yoniga borib yalatganimda ko’zim faqat ko’r bo’ldi qoldi.
Xonadonlarning tartibi va joylashuv manzil trayektoriyasi yo’llar bo’ylab ham
avvalgiga xos ya’ni haqiqiy hayotnikiga o’xshash turadi. Mana sizga tush, ana
sizga tush. Hammasidan avval o’z xonamizda asablarim taranglashib go’yoki
tashqariga qaratila nimamnidir choqayotganga o’xshash meni qattiq aniqlikda
ushlab yotardi va men shu xona uzra ham bir-ikki siymolarimiz, tanish-bilishlar
bilan uchrashib, so’ng uchibroq yurishlar qilishdan keyin tashqariga qaratila
yo’lga otlandik. Tashqarida yo’ldan mashinalar o’rniga tez yugurganchalik,
mashina tezligiga xos ravishda qandaydir hayvon ip tortgan arava o’tib ketdi
yonimizdan. Birinchi qo’shni xonadonlarning darvozasidan har xil hayvonlar, ot
va boshqalari ko’rinib turardi. Tushim tamom. Tushim bir jihatdan Ruhlarning
qanday qilib bizning borlig’imiz to’la to’kis narsalari va jonzodlari bo’lib
berayotganliklari haqida ham edimi, ha. Endi, bugun 40-kun, Ibrohimning
tug’ilganiga 40 kun qolayotgan bo’lib, men 8 lik, seksli yutuqlik ahvolini
boshimdan kechirayotganimda shu 10 lik ya’ni o’nglanish ham hisobiga kiradi.
Jon tarafiga deyarli qizishlamali tarzlardan birida, hali nol kun kelmasidan
shu tomodagi ifodada bo’lsa ham o’tib olibmanki, demak, alohida katta taraf
bo’lmish o’zim bo’yicha burilish, yozish ishini meniki deyishim hali beri
notog’ri, chunki endi Shohid burilish, yana qaytaga birlik hamda yozish
ishlaridan foydalanishga ham qodir. Ammo avvalgiga o’xshash gaplashish,
insonlar va jonim tomonidan hisoblangan og’zaki nutq madaniyati sifatida
gaplashuvlar menga ham yarayqolishi dargumon emasligi bu muhim ahamiyat kasb
etgan. Endi, boyagi qo’shni qizimiz ya’ni Bahodir akamning oppoq qizlari
Zarnigor bu – mening qarindosh avlodlarimiz sirasida onam tomonlama men
tug’ilgan yili olamdan o’tgan buvim, Azizbuvijonim bo’ladilar har holda, ha!
Mening o’z uy-joy atrofim qarama-qarshisida ya’ni orqasidagi uyda turuvchi
do’stim bo’lib kelgan, sinfdosh o’rtoq vakilligi bu – Sherzod mening ona
tarafdagi bobom o’rnilarida qayta dunyoga kelish demasakda, shu Sherzod
bolaning Ruhi sifatida qariliklaridan yasharish ilinjida mana hozir chamasi 34
yillar yosharib kelganliklari mujmal masala ham edi-kuya, ammo haqman. Zero
Sherzod 1988-yilda tug’ilgan avlod vakilimiz, bobom esa mendan, 1990-yildan ham
keyin olamdan o’tganlar. Sal yosharishda tezlashib bilganliklari aniqdir. Bobom
agar 90 lar atrofida olamdan o’tgan bo’lsalar, hozir 60 larga borib yasharib
turibdilar nazdimizda xo’sh. Umuman olganda bobom bilan bibim bular hozirgi
Sherzod va Zarnigor vakilliklaridagi nusxalar, Ruhshodalar o’z nomlariga xos
hayot kechirishib birlari bobom bo’lganlarida “hayvonlarning hol-ahvolini bilib
saqlovchi” sher turidan kattakon inson, boy chorvakor bo’lganlar, ikkinchilari
bo’lmish bibim esa chetdan deganda hamki, Qazog’istondan zarlarni yoqmasdan,
to’kmasdan kelib nikoh qurishganlar bir-birlari bilan. Shu ikkala hozirgi
Ruhlar uzun va tekis bir qadamli zinapoyaga xos bog’lanishdalar (uylari
joylashuv makoniga qarasak) hozir. Sherzodning Ruhlari sifatida eski, o’lgan
bobomizning haqiqiy ismlarini topaman desam, z harfiga 1 qo’shilib o’ harfini
beradi, o harfiga 3 qo’shilib r harfini beratursaki va d harfi bo’yicha 14
qo’shilib yana r harfiga ega chiqamizmi, ha. Demak, Sherzod ismining oxirgi
bo’g’inidan, -zoddan o’rr bo’lagini yasadik hamda buyoni Shohidning, aniqrog’i
14 soni bo’yicha davomiylikdan hid yoki id qo’shimchalari qo’shilishi bilan
hosil qilinadi. Demak, bu O’rrid. Haqiqiy Sherzodni qanchalik ko’pmi-kammi
uchratganman bilmadim-u, ammo uning bobom Ruhi bo’lmish O’rrid o’zining nomiga
muvofiq bo’lib menga barcha munosabat shakllarini o’tkazib, bildirib yoki o’zi
ham qanday aytishni bilmasdan, o’zini sotaolmasdan tushuntirib kelganligi hali
ham yodimda. Mana hozir ham Sherzod qayerda desam, albatta, uning nomi bilan
chiqadigan O’rrid “o’rdan ya’ni u yerdan uzganlik, ketganlik yoki tark etganlik”
ma’nosida xayolga gavdalanganliklari ma’qulmi yoki noma’qul qandaydir to’g’ri
bo’lsa endi bo’ladigan mug’ombirgarchilik gashtimi. Endi, demak, barcha
topilayotgan Ruhshodalarning ya’ni elektron yoki to’lqinsifat o’rta
yoshlilarning nomlari oxirida o’zlariga xos id bo’lagi tushib qoladi. Id degani
aniqlash, identifikatsiya ya’ni shaxsni tanish sanaladi. Shunday qilib bizlar
ul-bul shaxslarni haqqoniy tanishga haqlidaymiz, kerak bo’lsa haqqoniydan ham
ko’ra chinakamki, o’zi ham o’zgartiraolmaydi va qanday bo’lsa shunday ravishda
boshqalarga nom va shu nom egasi ya’ni o’zi bo’yicha yaxshiligidan hech ham
norozi bo’lmaganga xos yurib ketaverayotganga xos barchasi. Endi, Zarnigorxon
haqlarida, nusxalarining nomlari to’g’risida yozmay qo’yaqolaylik, chunki u kishi
1-avlod vakilalaridanlar. Endi, O’rrid bobomning o’lganlari bo’yicha davom
etuvchi o’zlikka xos variantlari yana shu O’rrid aslida choponlik
qilaverganlari boislaridan Sherzod nomi bilan izohlanishlari, Sherzod nomini
ko’tarib bildirishlari hisobga olinadi. O’zlari esa o’tgan hayotda choponlik
qilganliklari bois endi teskarisi bo’lib bir to’dada qolaolmasliklari sharti
bilan O’rrid nomini haqiqiy Ruhshoda ismlari, otlari qilib qo’yganlar. Endi,
agar bizlar “biz” demasdan, yana bo’lmadi, deyverib o’ynayversak, to’g’ri
kelmayverganidan devonalik qilayotgan bo’lamiz degan gap oralab men ham buni
yozaman. O’zim men nega devona bo’lib kelganman, chunki yozuvlarim bo’lmagan.
Yozuvlarim bo’lganda edi, aytmoqchi bo’lgan bilimimni, aynan o’zim uchun shohidlik
bildirish kerakligini anglab, yozib qo’yib har kimga sezdirganga o’xshab qolsam
qaniydi yana shu. Endi, bizlar ikki taraflar, o’zim va ichimdagilar bir-birovga
o’tkazib haqiqatni ya’ni ilm-fanni hamda ilohiy odob-axloq munosabat
shakllarini ro’kach qilib, bildirib bir tarafdan o’tkazamiz degunimizcha shu
ikkala ishlar ham, ilm-fan va ilohiyot bir-birovlari bilan uzil-kesil hal
etilgan chegara doirasida almashinib bo’lishgan sanalishadi. Bizlarning
parallel haqiqatlarimiz va yolg’onlarimiz qanchalik uchburchak uchi, tig’ hosil
qilib bir-biriga o’tib kirib botaman deguncha, haqiqat va iloh taraflari
ajratilgan holda o’z qonun-qoidalari va rasm-rusmlari bilan amaliy ish bajarib
qo’yishgan sanalishganliklari tayin. Shu ishni ya’ni, haqiqat va yolg’onni
butun Dunyo tig’ uchidan ham uchliroq ravishda, ondagina kirgizib va o’tkazib
boradi. Bizlar-ku doimo Dunyoning bir bo’lagi bo’lib qolamiz xolos. Shuning
uchun men tomonimdan: men buni isbotladim, uni tagiga yetib dalilini keltirdim,
yangi ilm-fan kashfiyoti qildim, degan gaplarim va ichimdagilarning aslida bundoq
rasm-rusm, urf-odat yoki to’g’ri munosabat shakli bo’lardi degan muloqotlari,
ichki pichinglari o’tmaydi, hech ham ikkala taraf uchun zarur emaski, faqatgina
har kimning o’z bilim va sezgi doirasiga xos o’z doiramizdagi ishlashimiz
bo’laqoladi. Endi. Ovqatlar ya’ni taomnoma kod bo’lib borliqdan sachrash holati
bo’yicha so’rilib, tortilib olinadiki, Ruhlar bizning suqularimiz, tishlamlarimiz
ortidan kodni bo’qqa o’xshash sezishsa, bizlar kodni maza-ta’m deb
ovqatlanaverganligimiz aniq va ma’lumdur. Bizlar borliqda turib, har xil
yerlarga borib turli xildagi ishlarni bajarishda aytilgan vazifaga, tuyg’uga va
tushunchaga yoki farosatga, nomusga va jonga bag’shida ravishda barchasini
qilsak, ovqat tabiatdan kutilganchalik so’rilib, havodan vaqt o’tishi bilan
yig’ilib kelgan sanaladi. Aslida ovqat ya’ni taomlar, yeguliklar bizning
etimizning sof tabiiy qayta kutilishi, vaqtni oralab qaytib kelaverishi sanaladi
ilohiy tarzdaki bu shu. Bizlar tanamizga ozor berib, bo’zartirmasak va lat yedirmasak,
kod bitta joyga yig’ilib qolmaydi va ovqat mazali bo’lishga qodir sanaladi. Endi.
Menga qarata: sen tasodifni bashoratdan ajratib o’zingga bashorat qilib
o’ynatilayotganini tushuntiraolmaysan, bizlar esa shuning aksini ya’ni bizlar
bashoratni tasodifdan ajratib bashoratni tushuntiraolmaymiz, beraolmaymiz, deyishgani
haq menga shu ichimdagilar tomonidan. Endi. Aslida hammasi kus qarash sanalib
bizlar erkaklar nimagaki qarasak yoki nima narsaniki ko’z bilan ko’rsak, shu
narsa yoki hodisa, video yolg’on-yashiqlik, aldovli o’xshatilgan ma’lumotlar
bilan yasalib va to’ldirilib konus yon sirti bo’ylab asosga o’ralib, aylanib to’ldirib
kelinadi va asosdan konusning ichiga bittagina maydagina haqiqat teshigini,
or-nomusning orini qo’ygan holda yumuqlik bilan kiritilaveradi. Mana shu
yagonagina teshik biz izlayotgan, istayotgan va orqasiga tushaolgan
bo’lsakkina, topishimiz mumkin bo’lgan haqiqat izi, ma’lumotlar shodasi
sanalganligini hech ham unutmangiz xo’sh. Masalan, o’zim-men hozir Youtube dan
“ГРАНД-ФИНАЛ! NaVi vs FaZe - IEM Cologne 2022 - ЛУЧШИЕ МОМЕНТЫ CSGO”
musoboqasini ko’rayapman. Aslida bu – yo’q, boshqa insonlarga, ko’pchilik
aholiga va mobodo bir-ikkilari oralab to’g’ri keltirilmasa shu nom bilan
Youtube dagi video yo’q sanaladi. Faqatgina e’tibor beriladigani bu – ichimdagilarning
menga hozir diqqat bilan qaratgan joychalari “IEM Cologne” nomlanish qismi
chinakam bor sifatida shunga o’xshash videolarning sarasidan Youtube da topish
mumkinligi bor haqiqatga xos. Aslida ikki xil g’oya bo’layaptiki, birinchisi bu
– internetdagi videolar ya’ni umuman audio-video zapislarning ko’pchilikka taqdim
qilinishiga xosdalashuvlari Dunyoviy taqdirlarning Ruhlar tomonidan keltirib,
zamonni o’tkazdirib turayotgan zapislarida mavjud xolos. Hech bir orli ya’ni
haqqoniy uchrashuvlar, videolar yaratilmaydi va Internetga publish qilinsa
ya’ni yuklatilsada hech kimga taqdim etilishga erishaolmagan hali beri.
Ikkinchi g’oyam shuki, birgina tomosha qilayotgan or, inson uchungina videolar
ya’ni audio-videolar, televizor va internet voqealarning tuzilish
jarayonlarining o’zi bilan kusning o’rab oluvchi aldoviga xos yaratilib boriladi
va vaqtinchalik esda qoldiriladigan qilingan barchasi. Endi, oddiyginasiga ko’rsatuv,
videolarni, mana shu Counter Strike GO ni kuzatib borayapmanki, umuman olib
qaraganda ichimdagi gaplarimning darrov teskari isboti sifatidagi ko’rinishlar
ko’rsatilmasa iloj yo’qdir. Shuning uchun aytamanki, Dunyoviy o’zida bor bo’lib
kelgan zapischilar, Ruhshoda ravishda ma’lumot saqlovchilarimiz sifatidagi
ikkinchi nusxalarimizdan hozirda faqatgina to’g’ri aynan shtrix chiziqli tarz, o’taverishda
lahzali bashoratlarga xos umumiy voqeaviy bildirishlar qolgan xolos. Ko’pchilik
ya’ni haqiqatparastlar bilan chiqmaganman-u, yurgan emasman, shuning uchun esimni
birov, chindaki ya’ni haqiqatparast bilan mulohazada tekshirib bilmayman. Demak,
esim shu bu lahzali, shtrixli bashorat chiziqlari bo’yicha qayta gavdalanishi,
kelishi yoki ishlashi ham mumkin yoki bo’lmasa, boshqa shtrixli to’g’ri
chiziqli vaqt lahzalari odimlatilganchalik esimga kiritilishi mumkin. Endi. 226.
Hali ko’rib turgan kechangi sizga havola etgan Youtube dagi videoda https://www.youtube.com/watch?v=ESgLSBYa-sU
FaZe oddiygina bu – mening shu ishlarga, CS GO ni ko’rishga xosdalanishuvimga
xos ravishda ichimdagilarning o’zlari tomonidan “fayzingni bersin” degan ma’noda,
birinchi bora, kamdan-kam CS GO ya’ni Counter Strike Global Offence ni ko’rishim
bo’yicha bildirilish sanaladi. NaVi esa mana bir qaraganimda FaZe dan 4 ochko,
yana boshqa bir qaraganimda 6 bal orqada qolayotgani bo’lib, “na ya’ni ol vi ya’ni
bizlar” bo’lib, “ol, bizlar” ma’nosida ichimdagilarning o’q yoki bo’q yeyishga
xos turib qoloqliklarini bildirgani uchun, mana nega meni GO ni ko’rishimga kamdan-kam
yo’liqtirganliklari ma’lum. Aytib qo’yish joizki, ichimdagilar, bular ham men
bilan bog’lanibgina aloqani namoyish etuvchilar xolos. Ularning ya’ni ichimdagilarning
hech qanday Dunyoviy asoslamachiligi, ta’sirlashuvi yoki o’z-o’zidan ishlardagi,
bo’lishlik aloqalari yo’qdir. Endi, dori masalalariki, uydagi Ruhshoda ota-onam
mening bitta dori kamaytirib iltimos qilganimdan so’ng, shu oraliqni qandaydir
ushlab qaytarib yana o’sha tartibdagi va sondagi dorilarni qabul qildirishni
boshlagandan keyin kamaytirgan paytim uchun yana qo’shimcha dori topib
ratsionimga, retseptimga ya’ni dori bilan boqishga kiritmasalar bo’lmaydi. Dori
to’liqlayin Ruhshodalarning qo’lida va ularning istagiga binoan xohlaganchalik
berilib, yedirilib yurishi mumkin. Zero endi bir o’ylab tushunishimcha dori degani
“do ori” bo’lib, toki orini ya’ni insonini, haqiqatgo’ylarni topaolguncha deb
hisoblanadi. Toki orni topaolguncha orada yolg’on, ilohiylik ya’ni dinvozlik
qatnashishi chindan ham Ruhshoda uydagilarimizning dori berish ishlariga o’xshaydi.
Endi, https://www.youtube.com/watch?v=wLCx_pYJQX4
havolada NA’VI vs G2 o’ynashayaptilarki, ichimdagi elektronlilar bo’lmish NA’VI
ya’ni “Na yoki nima biz” deb sanskritcha baho olganlar G2 sifatida, sanskritchada
esa “Grand 2” ma’nosida ulkan, Global ikkilanishni yenga olarmikinlar. Zero
Bobirmirzo va unga yondoshlar Dunyoviylikning, Globallikning yarmidan
yaxshiroqmi? Bu – albatta ularning ya’ni NA’VI chilarning elektronli o’yinlar
boshqaruvi, ushbu videoni qanday qilib o’z foydalariga aylantirishlari haqida bormoqdaligi.
Endi, video-audio, ekranda xaritalar, joylar va manzilgohlar, bino va ichlari dunyoqarashdan,
ilm-fandan bo’lsaki, insonlar qiyofalari ya’ni ikkinchi shaxslar, nusxalar dindan,
ilohiyotdan ya’ni diniy oqimdan sanalishadi. Shu ikkinchi shaxslarga ya’ni
Ruhshodalarga bir qaraboq video-audio va ekrandagi ma’lumotlarni borishini,
ishlashini butkul yangilab, o’zingizning ichingizdagi sevgili aloqlar bilan ko’rsatilishi,
bildirilishiga erishish mumkin. Ko’rsatuvlar ya’ni shu yangilanishlar go’yoki
yangi zamonni sizga berishi turgan gapdir. Masalan, bir video-audioni, ekran va
shuning ma’lumotlarini tomosho qilib bo’lib, yangi notanish, to’satdan to’qnashgan
videolaringiz bo’lsa, shuning zamonlashuvi sizga bo’lib o’tgan shuuringizdan,
sevgi aralash ko’rgan kechirgan shaxslarning qiyofalari va bag’ishlanishiga xos
aloqalardan kelib chiqadi. Endi, faqatgina o’zim kodim bilan aralashganimchalik
yo’q hali. Ya’ni Ruhshodalarning, ya’ni video-audio zapisdagilarning o’zimning o’zimda
jo bo’lib qolib ketgan sevgi bo’sag’asidagi qatlamlarim va bosimlarimni men
bila ichki-tashqi ya’ni tuyg’uli va borliq ostidagi ekranli hayotiy aloqalarda
tutib berishlarini o’zimning sevgi yo’nalishi deya kod bilan to’g’irlab, taxlab
va yo’naltirib bermayotganim sal kechga qolishlik bo’lishi mumkin hali. Endi,
ushbu havola: https://www.youtube.com/watch?v=Xlpx24t8v8I
. Demakki, Na’vi bu – Vitality bilan olishayaptimi, orlilar ya’ni orli tabiatim
ham desakki, qanchalik darajada o’q yoki bo’q yeyuvchi “na bizlar”chilardan ya’ni
Na’vidan qolib, bo’q o’qi yeyish va hayotbag’shlilikka (vitality) ga ko’ra kim
o’zini yana hayotbag’shidalik, tiriklikka chog’lashi muqarrardur.
Comments
Post a Comment